Passat 2,5 Tdi v6 4-motion Tiptronic-03 käyntiääni+muuta
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 2,5 Tdi v6 4-motion Tiptronic-03 käyntiääni+muuta
Tervehdys kaikille, näin uutena käytäjänä. Ostin tuossa juurikin yo. passatin, ajettu 197000. Kun en ole omistanut v6 dieseliä, on tuo tyhjäkäyntiääni hiukan oudoksuttanut ja varsinkin, kun kaikki puhuvat noista nokkavioista ko.-moottorissa, niin ajattelin kysäistä. Mielestäni tuo kone puksuttaa tyhjäkäyntiä vähän kuin aikanaan v4 Saab, se ikäänkuin pöpöttää sillälailla erikoisesti. (vaikea selittää, mutta mesen konetta kuunnellessa, ero on selvä, samoin mondeon dieseliin) Onko tuo pöpötys normaalia? Kuuluuko se siis tuon moottorityypin normaaliin äänimaailmaan? Kun hiukan kaasua painaa, ääni muuttuu "normaalimmaksi" (voi kuulosta tyhmältä kysymykseltä, tiedän) Kovaäänisempi se tuo pumppusuutin-kone on, mitä mesen suora kutonen, noin muuten. Mutta mondeo se vasta varsinkin kylmänä raksuttaa!
Toinen kysymys liittyy tehonlisäykseen, miten tuollaista lastutetaan, vaiko lainkaan, vai softataanko vaan uudestaan? (en löytänyt haulla, tai sitten en vaan osaa!) Ja kärsiikö lastuttaa, noin paljon ajettua ja kestääkö Tiptronicci?
Ja vielä, ostin tuon auton myös venetrailerin vetoon, siksi 4-motion ja isohko kone, että nousee luiskilta. Nyt kuitenkin eräs tietävä kalamies sanoi tuon olevan ihan paska siihen, ei kuulemma kestä laatikko? Mikä on tuomio? Vene painaa vaan 500kg+traikku ja tuollahan saa vetää 750kg jarrutonta traikkua.
Toinen kysymys liittyy tehonlisäykseen, miten tuollaista lastutetaan, vaiko lainkaan, vai softataanko vaan uudestaan? (en löytänyt haulla, tai sitten en vaan osaa!) Ja kärsiikö lastuttaa, noin paljon ajettua ja kestääkö Tiptronicci?
Ja vielä, ostin tuon auton myös venetrailerin vetoon, siksi 4-motion ja isohko kone, että nousee luiskilta. Nyt kuitenkin eräs tietävä kalamies sanoi tuon olevan ihan paska siihen, ei kuulemma kestä laatikko? Mikä on tuomio? Vene painaa vaan 500kg+traikku ja tuollahan saa vetää 750kg jarrutonta traikkua.
Morjesta, Nokkan kulumiset pitäisi olla asettunut jo vm - 03 malleissa. Käsitykseni mukaan sinne on vaihtunut jo rullakeinut 02. Viisaammat korjaa jos olen väärässä, mut tälläinen ajatus minulla asiasta on. Ja kyllä tyhjäkäynti on hieman raksuttava jos verrataan esim mersun moottoriin ja voorttiin en osaa sanoa. Ja jos käynti ääni häirittee tyhjäkäynnillä kokeile korvien väliin ( ei siis tarkoita et olisit sairas) korjausta eli kaada 2 pulloa diesel forttea tankkiin ja kuvittele et ääni hiljenee, niin tein 220cdi väyryselle ja tyhjäkäynti parani. Peräpuikon käyntiääni on loistava ei siinä oo suuremmin moitteita ;) kelpaa saapistille. Veneen vetoon uskoisin autosi kelpaavan, itellä 1,9 tdi 100hv 4 vaihteinen automaatti ja vedän venettä+kärryä kokonaispainoltaan n.1000kg aina on noussut jos vaan rengas on pitänyt. vaihda tai vaihdata öljyt laatikkoon kerran tai 2 kesässä riippuu paljon vetelet käyrryä ja nostelet luiskista. muihin en osaa sanoa. Muista jokaisella onki miehellä / naisella on omat mielipiteet ja yleensä niiden omat vehkeet on paremmat kuin muilla. Vaikkei toisten vehkeissä välttämättä ole moittimista se on tämä suomalainen luonne kun sen tekee. Kireitä ja toivottavasti auttoi etes hieman.
Huoltovihkoon on liimattuna tarra.
Niinpä näytti olevan, tuijottelin jo aiemmin tuota lappua, mutta en lukenut siitä alempaa. AKN näyttäis olevan. Eli vissiin juurikin noita kuluvia nokkia. En tiedä missä ajossa toi auto on ollu, mutta se on tuotu maahan 2006 ja sillon siinä on ollu 62000 km lasissa. Sen jälkeen sillä on ajettu kolmessa vuodessa huoltokirjan mukaan 130000 km. Aika paljon, jos 43000 vuodessa. Ja silti ei oo mikään taksi. Tai toivottavasti ainakaan, ei ainakaan löydy mkitään jälkiä mittareista tai muista heebeleistä. Ja vosikka olis vetäny 250000 km:n asti ja vaihtanu sitte.
Joo, olen vaihtanu kaikkiin autoihin aina 10t välein öljyt ja suodattimen, se on halpaa kuitenkin. Tuohon on näköjään huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettu 30000 välein Longlifet, mut mä en just oikein usko tollasiin Longlife-öljyihin, ei mikään öljy kestä sellasta km-määrää ja paskaahan siellä jo alkaa pyörimään noilla km-määrillä. Muuten toi on kyllä hyväkuntonen, mistään ei kuulu ylim. ääniä, eikä varoitusvalot tuiki. Ja sähkötkin pelaa.
Käyks sul tyhjäkäynti tolleen http://www.youtube.com/watch?v=DLH1MlwmogI ?
Minullakin ollut "ongelmia" AKN:n käyntiäänen kanssa....
Tässä YouTubesta löydettyä AKN ääninäytettä...
http://www.youtube.com/watch?v=DR01mROA ... re=related
...onko tämä "rahina" normaalia?
(alan vähän epäilemään että minäkin olen kuvitellut omiani)
Tässä YouTubesta löydettyä AKN ääninäytettä...
http://www.youtube.com/watch?v=DR01mROA ... re=related
...onko tämä "rahina" normaalia?
(alan vähän epäilemään että minäkin olen kuvitellut omiani)
Minullakin ollut "ongelmia" AKN:n käyntiäänen kanssa....
http://www.youtube.com/watch?v=fKAIHh2BQ8w&feature=related
Vertaa nyt noita kahta. Samanlainen roklotin tuo BDH-kone on ainakin netin äänten perusteella.
No jos kaikkiin noihin linkkien koneisiin vertaa, niin nätistihän toi mun kone käy! Ei vaan ole ilmeisesti tottunut V6:n sinfoniaan! :) Aamulla, kun lyö käymään, nyt kun on ollu pakkasia, niin tuntuu, että jokunen hehku olis pimeenä, siihen malliin rallattaa ja sauhuaa. Täytyy ensviikolla ottaa suojat pois ja tutkia kynän kanssa. Mites muuten toi peruutustutka, kun pakkia päällelaittaessa se piippaa kerran, mutta ei silti ala hälyttää, vaikka miten lähelle peruuttaa? Alkuviikosta se piippas kyllä, mutta nyt ei. Puskuri on kyllä aikas ravassa, onko se vaan siitä kiinni?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa