Passat 2,5 Tdi v6 4-motion Tiptronic-03 käyntiääni+muuta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

laardi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.3.2009 19:25

Passat 2,5 Tdi v6 4-motion Tiptronic-03 käyntiääni+muuta

ViestiKirjoittaja laardi » 23.3.2009 19:44

Tervehdys kaikille, näin uutena käytäjänä. Ostin tuossa juurikin yo. passatin, ajettu 197000. Kun en ole omistanut v6 dieseliä, on tuo tyhjäkäyntiääni hiukan oudoksuttanut ja varsinkin, kun kaikki puhuvat noista nokkavioista ko.-moottorissa, niin ajattelin kysäistä. Mielestäni tuo kone puksuttaa tyhjäkäyntiä vähän kuin aikanaan v4 Saab, se ikäänkuin pöpöttää sillälailla erikoisesti. (vaikea selittää, mutta mesen konetta kuunnellessa, ero on selvä, samoin mondeon dieseliin) Onko tuo pöpötys normaalia? Kuuluuko se siis tuon moottorityypin normaaliin äänimaailmaan? Kun hiukan kaasua painaa, ääni muuttuu "normaalimmaksi" (voi kuulosta tyhmältä kysymykseltä, tiedän) Kovaäänisempi se tuo pumppusuutin-kone on, mitä mesen suora kutonen, noin muuten. Mutta mondeo se vasta varsinkin kylmänä raksuttaa!

Toinen kysymys liittyy tehonlisäykseen, miten tuollaista lastutetaan, vaiko lainkaan, vai softataanko vaan uudestaan? (en löytänyt haulla, tai sitten en vaan osaa!) Ja kärsiikö lastuttaa, noin paljon ajettua ja kestääkö Tiptronicci?

Ja vielä, ostin tuon auton myös venetrailerin vetoon, siksi 4-motion ja isohko kone, että nousee luiskilta. Nyt kuitenkin eräs tietävä kalamies sanoi tuon olevan ihan paska siihen, ei kuulemma kestä laatikko? Mikä on tuomio? Vene painaa vaan 500kg+traikku ja tuollahan saa vetää 750kg jarrutonta traikkua.

vileeni
-
Viestit: 38
Liittynyt: 11.2.2009 19:37

ViestiKirjoittaja vileeni » 23.3.2009 20:33

Morjesta, Nokkan kulumiset pitäisi olla asettunut jo vm - 03 malleissa. Käsitykseni mukaan sinne on vaihtunut jo rullakeinut 02. Viisaammat korjaa jos olen väärässä, mut tälläinen ajatus minulla asiasta on. Ja kyllä tyhjäkäynti on hieman raksuttava jos verrataan esim mersun moottoriin ja voorttiin en osaa sanoa. Ja jos käynti ääni häirittee tyhjäkäynnillä kokeile korvien väliin ( ei siis tarkoita et olisit sairas) korjausta eli kaada 2 pulloa diesel forttea tankkiin ja kuvittele et ääni hiljenee, niin tein 220cdi väyryselle ja tyhjäkäynti parani. Peräpuikon käyntiääni on loistava ei siinä oo suuremmin moitteita ;) kelpaa saapistille. Veneen vetoon uskoisin autosi kelpaavan, itellä 1,9 tdi 100hv 4 vaihteinen automaatti ja vedän venettä+kärryä kokonaispainoltaan n.1000kg aina on noussut jos vaan rengas on pitänyt. vaihda tai vaihdata öljyt laatikkoon kerran tai 2 kesässä riippuu paljon vetelet käyrryä ja nostelet luiskista. muihin en osaa sanoa. Muista jokaisella onki miehellä / naisella on omat mielipiteet ja yleensä niiden omat vehkeet on paremmat kuin muilla. Vaikkei toisten vehkeissä välttämättä ole moittimista se on tämä suomalainen luonne kun sen tekee. Kireitä ja toivottavasti auttoi etes hieman.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 24.3.2009 19:57

Kun en ole omistanut v6 dieseliä, on tuo tyhjäkäyntiääni hiukan oudoksuttanut ja varsinkin, kun kaikki puhuvat noista nokkavioista ko.-moottorissa, niin ajattelin kysäistä.


Mikä on moottorikoodi? BDH jos on niin ovat rullakeinut.

Missä päin maata asustat?

laardi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.3.2009 19:25

ViestiKirjoittaja laardi » 25.3.2009 18:50

Mikä on moottorikoodi? BDH jos on niin ovat rullakeinut.

Missä päin maata asustat?


Öö, mistäs ton moottorikoodin näkee, valmistenumerostako? Helsingissä asustan.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 25.3.2009 19:04

Huoltovihkoon on liimattuna tarra.

laardi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.3.2009 19:25

ViestiKirjoittaja laardi » 25.3.2009 19:34

Huoltovihkoon on liimattuna tarra.


Niinpä näytti olevan, tuijottelin jo aiemmin tuota lappua, mutta en lukenut siitä alempaa. AKN näyttäis olevan. Eli vissiin juurikin noita kuluvia nokkia. En tiedä missä ajossa toi auto on ollu, mutta se on tuotu maahan 2006 ja sillon siinä on ollu 62000 km lasissa. Sen jälkeen sillä on ajettu kolmessa vuodessa huoltokirjan mukaan 130000 km. Aika paljon, jos 43000 vuodessa. Ja silti ei oo mikään taksi. Tai toivottavasti ainakaan, ei ainakaan löydy mkitään jälkiä mittareista tai muista heebeleistä. Ja vosikka olis vetäny 250000 km:n asti ja vaihtanu sitte.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.3.2009 21:25

AKN on hyvä kone. Muistaa sit ettei hissutella, koska silloin oilia menee vähä
huonommin nokille. Kierroksia vaan reippaasti, siitä se kone tykkää. :)
Ja vaihtaa oilit 10-15kkm välein. Ei kannata huolloista tinkia.

laardi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.3.2009 19:25

ViestiKirjoittaja laardi » 25.3.2009 21:55

Joo, olen vaihtanu kaikkiin autoihin aina 10t välein öljyt ja suodattimen, se on halpaa kuitenkin. Tuohon on näköjään huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettu 30000 välein Longlifet, mut mä en just oikein usko tollasiin Longlife-öljyihin, ei mikään öljy kestä sellasta km-määrää ja paskaahan siellä jo alkaa pyörimään noilla km-määrillä. Muuten toi on kyllä hyväkuntonen, mistään ei kuulu ylim. ääniä, eikä varoitusvalot tuiki. Ja sähkötkin pelaa.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.3.2009 22:02

Käyks sul tyhjäkäynti tolleen http://www.youtube.com/watch?v=DLH1MlwmogI ?

laardi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.3.2009 19:25

ViestiKirjoittaja laardi » 26.3.2009 18:17

Joo, ei ihan noin "pöpöttämällä", mutta tonnepäin. Tänään satuin kuuntelemaan sitä pakoputken puolelta, niin tuntuis, kuin joku tahti jäis väliin? (Mä varmaan kuvittelen omiani!)

Top_Cat
-
Viestit: 28
Liittynyt: 11.9.2003 14:10

ViestiKirjoittaja Top_Cat » 26.3.2009 20:25

Minullakin ollut "ongelmia" AKN:n käyntiäänen kanssa....

Tässä YouTubesta löydettyä AKN ääninäytettä...
http://www.youtube.com/watch?v=DR01mROA ... re=related

...onko tämä "rahina" normaalia?

(alan vähän epäilemään että minäkin olen kuvitellut omiani)

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 26.3.2009 20:39

Minullakin ollut "ongelmia" AKN:n käyntiäänen kanssa....


http://www.youtube.com/watch?v=fKAIHh2BQ8w&feature=related

Vertaa nyt noita kahta. Samanlainen roklotin tuo BDH-kone on ainakin netin äänten perusteella.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 26.3.2009 21:03

Topcatin linkissa kone kuulosti kyl vähän epäterveeltä. Vähän oli kyl
ylimääräistä röpellystä siin aavistuksen. Tolleenha noi käy juu. ;)

laardi
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.3.2009 19:25

ViestiKirjoittaja laardi » 27.3.2009 17:09

No jos kaikkiin noihin linkkien koneisiin vertaa, niin nätistihän toi mun kone käy! Ei vaan ole ilmeisesti tottunut V6:n sinfoniaan! :) Aamulla, kun lyö käymään, nyt kun on ollu pakkasia, niin tuntuu, että jokunen hehku olis pimeenä, siihen malliin rallattaa ja sauhuaa. Täytyy ensviikolla ottaa suojat pois ja tutkia kynän kanssa. Mites muuten toi peruutustutka, kun pakkia päällelaittaessa se piippaa kerran, mutta ei silti ala hälyttää, vaikka miten lähelle peruuttaa? Alkuviikosta se piippas kyllä, mutta nyt ei. Puskuri on kyllä aikas ravassa, onko se vaan siitä kiinni?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa