Touranin Webastosta
Valvoja: ffp jäsenet
Touranin Webastosta
Tiedän, että Ultimate VW:n puolella aiheesta on oma ketju, mutta puupäänä en osaa vääntää keskustelua riittävän rautalankamuotoon ymmärtääkseni asiaa. Siksi nöyrimmin kiitän vastauksista jo etukäteen!
Tilanne on siis seuraava: Toin viikonloppuna Ruotsista 2004 rekisteröidyn Touranin, jossa on dieselkäyttöinen lisälämmitin, todennäköisesti Webasto. Laite lähtee käyntiin kylmäkäynnistyksen yhteydessä ja pysyy päällä ainakin nurkka-ajossa enemmän tai vähemmän koko ajan. Mitään katkaisijaa tms. kytkintä en ole auton sisältä tai ajotietokoneelta löytänyt, eli kysessä on todellakin vain perus lisälämmitin.
Sitten kysymykset:
1. Miten laite osaa käynnistyä ja pysäyttää itsensä? Onko jossain joku lämpötila-anturi ja rele, jotka ohjaavat toimintaa?
2. Lämmittääkö laite vain kabiinia, vai myös moottoria?
3. Viitaten edelliseen, kannattaako minun asennuttaa autoon sähkötoiminen lohkolämmitin lisäksi, jotta kylmästartit eivät kuluttaisi konetta turhaan? (Lueskelin kyllä myös jälkiasenteisista kellosarjoista, mutta tämä projekti ei omalla kohdallani hintasyistä houkuttele)
Tilanne on siis seuraava: Toin viikonloppuna Ruotsista 2004 rekisteröidyn Touranin, jossa on dieselkäyttöinen lisälämmitin, todennäköisesti Webasto. Laite lähtee käyntiin kylmäkäynnistyksen yhteydessä ja pysyy päällä ainakin nurkka-ajossa enemmän tai vähemmän koko ajan. Mitään katkaisijaa tms. kytkintä en ole auton sisältä tai ajotietokoneelta löytänyt, eli kysessä on todellakin vain perus lisälämmitin.
Sitten kysymykset:
1. Miten laite osaa käynnistyä ja pysäyttää itsensä? Onko jossain joku lämpötila-anturi ja rele, jotka ohjaavat toimintaa?
2. Lämmittääkö laite vain kabiinia, vai myös moottoria?
3. Viitaten edelliseen, kannattaako minun asennuttaa autoon sähkötoiminen lohkolämmitin lisäksi, jotta kylmästartit eivät kuluttaisi konetta turhaan? (Lueskelin kyllä myös jälkiasenteisista kellosarjoista, mutta tämä projekti ei omalla kohdallani hintasyistä houkuttele)
1)Taisi toimia ihan moottorin lämpötila-anturin perusteella. Ainakin se lämmitin, tai sen ohjausyksikkö on kytketty CAN-väylään, joten luulisi sen sitä kautta saavan moottorin lämpötilatiedon ilman omaa anturia.
3)Kyseessä on ihan 'vesiwebasto' eli lämmittää jäähdytysnestettä.
3)Kannattaa toki asentaa moottorilämmitin ellei kellosarjaan ole varaa.
3)Kyseessä on ihan 'vesiwebasto' eli lämmittää jäähdytysnestettä.
3)Kannattaa toki asentaa moottorilämmitin ellei kellosarjaan ole varaa.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Käytä aika-ajoin auto lämmityskaudella lämpöiseksi vähintään puoltuntia tai jotain että se webasto saa höristä ja palaa kunnolla.
kun ajat pätkää,siirrät autoa tms niin paina ECON niin ei lähde webasto päälle (eikä ilmastointi kesällä)
Ultimatevw oli ne lämpötilarajat joilla tuo webaston ohjaus pelaa. oisko ollut +5ast about se raja.
Ei lähde jos opiskelikavalo palaa eli polttoaine vähissä
Lisäsatsi ebaysta tai marmoroitiskiltä kehiin niin saa kaukosäätimellä ja/tai kellolla esiajastuksen.
Muuten ihan täys webasto eli lämmittää ja kierrättää jäähdytinnesteen myös sisälle.
Lohkari ei taida näihin kiisseleihin ollakaan vaan öljypohjan säteilylämmitin. Se vaatii pitemmän ajan ja on tärkeää ajaa auto kuumaksi kun on käyttänyt moista, muuten kerää kondenssivettä öljyn sekaan. On nähty jäätynyt öljypumpunsihtikin pätkäajon seurauksena.
kun ajat pätkää,siirrät autoa tms niin paina ECON niin ei lähde webasto päälle (eikä ilmastointi kesällä)
Ultimatevw oli ne lämpötilarajat joilla tuo webaston ohjaus pelaa. oisko ollut +5ast about se raja.
Ei lähde jos opiskelikavalo palaa eli polttoaine vähissä
Lisäsatsi ebaysta tai marmoroitiskiltä kehiin niin saa kaukosäätimellä ja/tai kellolla esiajastuksen.
Muuten ihan täys webasto eli lämmittää ja kierrättää jäähdytinnesteen myös sisälle.
Lohkari ei taida näihin kiisseleihin ollakaan vaan öljypohjan säteilylämmitin. Se vaatii pitemmän ajan ja on tärkeää ajaa auto kuumaksi kun on käyttänyt moista, muuten kerää kondenssivettä öljyn sekaan. On nähty jäätynyt öljypumpunsihtikin pätkäajon seurauksena.
3C passatissa oleva TT-V lämmitin on varustettu jo vesipumpulla.Kellosarjassa tulee mukana kello,johtosrj + ipcu rele.Kellolta vedetään johto lämmittimeen , ilmastoinnin paneelin taakse ,vähän maata ja plussaa. tämän jälkeen Webaston ohjainlaite päivitetään jotta se ymmärtää kello ohjausta.Ohjainlaitteen päivittäminen vaatii donglen joka tulee sarjan mukana, kotikonstein päivitys ei onnistu, ellei omaa tarvittavia webasto mokkuloita.
Henkilökohtaisesti odottaisin vielä hetken Webaston hankinnan/päivityksen kanssa , sillä Webasto on tuonut markkinoille TT-evo mallin joka on TT-V:n kokoinen mutta toimii eri tavalla. Jos Skodaan joudutaan vaihtamaan TT-V takuuna tilalle tulee TT-evo ja uusi p-a pumppu. Joten en usko että menee montaa hetkeä niin VW tiskiltäkin saa tuota uutta päivitys pakettia.
Itelläkin meni 3c passatista orkkiswebasto,liekin syttymistä valittaa.Korjausarvio 700-800e uutta osaa tulisi jonkun verran,ei purkamatta tiedä mitä kaikkea.Ajattelin itsekkin uutta C mallin lämmitintä asennuttaa autoon.Miten jälkiasennettu pelaa autossa,eli can väylään tuskin laitetta asennetaan,vaan ihan omaksi yksikökseen.Herjaako auto vikaa mikäki lämppärin asentaa,koska jännitehäviötä ainakin tulee kun lämmitintä käyttää?Onko joku asennellu orkkislämppärin tilalle uutta touraniin tai passattiin,kertokaa ihmeessä hyviä tarinoita toimivuuden suhteen.
Uusi orkkiswebastokaan ei ole tuon hintainen saati sitten saksan ebaysta ostettuna.. muistaakseni omaan Touraniin hinta suomessa jotain 500 luokkaa, ei merkkiliikkestä...
Jos sulla on webaston orkkiskoodi niin hintatietoa saat tuolta: http://www.speed-autoteile.fi/index.php?p=hintahaku
Jos sulla on webaston orkkiskoodi niin hintatietoa saat tuolta: http://www.speed-autoteile.fi/index.php?p=hintahaku
Joo,tyyris korjaus on,mutta eihän ne siellä uutta tarjoa jos korjausta kysytään.Uusi "tehtaanorkkis" webasto olis 537,40e+alv. Tuolla koodilla antaa huolto käypäisen lämppärin koodin,en saa tuolta linkin takaa hintaa näkyville vaikka kuinka syötän.1K0 815 071 AD.
Tänään taas toimi lämppäri,viimeisiään vetelee joka tapauksessa...ei oikein luotto pelaa tuohon tämänhetkisessä kunnossa.Heh.
Tänään taas toimi lämppäri,viimeisiään vetelee joka tapauksessa...ei oikein luotto pelaa tuohon tämänhetkisessä kunnossa.Heh.
Mikä on viimeisin tieto webaston automaattikäynnistyksen poiskytkemiselle? Onko se mahdollista esim. ohjelmoida pois päältä? Kaksi vuotta vanhaan tdi-passattiin, jossa jälkiasennettu kellolaite, vaihdettiin takuuajan loppumetreillä uusi webasto, kun ei vanha pelannut huonostikkaan. Nyt huolettaa, että se kestää taas sen pari vuotta ja lasahtaa. Riittäisi, että kellolaitteesta käskyttää lämmitintä esilämmitykseen ja tarvittaessa ajon aikana.
Nyt tarvittaisiin pikaista faktatietoa:
Mikä on se kanava lisälämmittimessä (siis puhutaan checkerillä tehtävästä toimenpiteestä) jossa määritellään lämmittääkö webasto moottori, sisätilaa vai molempia...
Ongelma on tämä:
Ennen webasto lämmitti koneen 90 asteiseksi ja sen jälkeen sisäpuhallin rupesi puhaltamaan lämmintä kabinettiin
Nyt sisäpuhallin lähtee samantien päälle eli yhtäaikaa kuin webasto ja tuntuu ettei moottorin lämpötila nouse vaikka webastoa huudattaa puoli tuntia+puoli tuntia... C-tec kiinni koko ajan eli ei akkukaan pitäsi tyhjä olla. Silti lupaa vain keväämmällä...
Jos joku muistaa kanavan mistä tuo asetus piti muuttaa niin tietoa tulemaan vaan.
Ajokki on Touran -06, 1.9TDI, ja webasto on äp2 eli se uudempi versio
Muistaakseni mukavuusboxista tuon sai määriteltyä tms...
Mikä on se kanava lisälämmittimessä (siis puhutaan checkerillä tehtävästä toimenpiteestä) jossa määritellään lämmittääkö webasto moottori, sisätilaa vai molempia...
Ongelma on tämä:
Ennen webasto lämmitti koneen 90 asteiseksi ja sen jälkeen sisäpuhallin rupesi puhaltamaan lämmintä kabinettiin
Nyt sisäpuhallin lähtee samantien päälle eli yhtäaikaa kuin webasto ja tuntuu ettei moottorin lämpötila nouse vaikka webastoa huudattaa puoli tuntia+puoli tuntia... C-tec kiinni koko ajan eli ei akkukaan pitäsi tyhjä olla. Silti lupaa vain keväämmällä...
Jos joku muistaa kanavan mistä tuo asetus piti muuttaa niin tietoa tulemaan vaan.
Ajokki on Touran -06, 1.9TDI, ja webasto on äp2 eli se uudempi versio
Muistaakseni mukavuusboxista tuon sai määriteltyä tms...
Tämmöistä pukkaa. Aikansa kun yrittää käynnistää, menee lukkoon.
Syksyllä vielä pelitti mutta sitten hiipui. Hehku/sukka/tiiviste/muu rikki?
'
Sunday,20,February,2011,20:31:20:56766
VCDS Version: Release 10.6.3
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 007 BC
Component and/or Version: Standheizer 041 4303
Software Coding: 0001112
Work Shop Code: WSC 11400 205 57233
VCID: 66C8203F28E1
1 Fault Found:
01406 - No Flame
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 5
Mileage: 332651 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 41.0°C
Temperature: 32.0°C
Voltage: 14.45 V
Syksyllä vielä pelitti mutta sitten hiipui. Hehku/sukka/tiiviste/muu rikki?
'
Sunday,20,February,2011,20:31:20:56766
VCDS Version: Release 10.6.3
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 007 BC
Component and/or Version: Standheizer 041 4303
Software Coding: 0001112
Work Shop Code: WSC 11400 205 57233
VCID: 66C8203F28E1
1 Fault Found:
01406 - No Flame
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 5
Mileage: 332651 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 41.0°C
Temperature: 32.0°C
Voltage: 14.45 V
Eipä tuossa kyllä mitään econ nappia ole. http://www.autotribute.com/wp-content/u ... -radio.jpg
Ebayssä näkyy olevan kaukosäädinsarja 159e, mahtaakohan sitä kelloa saada näihin lisäksi?
edit: mahtaakohan tuohon tarvita vielä jonkun lisäsarjan, niin kuin vanhakoriseen?
Ebayssä näkyy olevan kaukosäädinsarja 159e, mahtaakohan sitä kelloa saada näihin lisäksi?
edit: mahtaakohan tuohon tarvita vielä jonkun lisäsarjan, niin kuin vanhakoriseen?
Uudemmissa vuosimalleissa ei ole ECON toimintoa.
Kaikki jälkiasennettavat kaukosäätimet tarvitsevat sen kalliin lisäsarjan - vuosimalli ei vaikuta tuohon mitään. Korihan ei ole vaihtunut vielä mihinkään Touranissa, vaan pelkkiä faceliftejä siihen on tehty.
Danhagilla on väitteitä, että heidän GSM kaukosäätimen saisi juttelemaan suoraan tehtaan ajonaikaisen Webaston kanssa ja se mahdollistaisi esilämmittämisen. Danhagista löytyy lisätietoa haulla.
Kaikki jälkiasennettavat kaukosäätimet tarvitsevat sen kalliin lisäsarjan - vuosimalli ei vaikuta tuohon mitään. Korihan ei ole vaihtunut vielä mihinkään Touranissa, vaan pelkkiä faceliftejä siihen on tehty.
Danhagilla on väitteitä, että heidän GSM kaukosäätimen saisi juttelemaan suoraan tehtaan ajonaikaisen Webaston kanssa ja se mahdollistaisi esilämmittämisen. Danhagista löytyy lisätietoa haulla.
Tätä settiä katselin, mutta pitänee vissiin unohtaa... http://www.ebay.de/itm/VW-Webasto-Teles ... 2eb7ef71c9
Mitäs siihen tulee lisää, että saa toimimaan?
Mitäs siihen tulee lisää, että saa toimimaan?
create: Tarvitset tuon lisäksi sen 400-600e johtosarjan jossa usein tyrkytetään kellokin mukana.
topgun: Tuo valmistaja mainostaa, että heidän laitteellaan saa ilman tuota johtosarjaa zuheizerin -> standheizungiksi eli ajonaikaisen lämmittimen esilämmittäväksi. Tuo 'johtosarja' joka maksaa sen 400-600e sisältää tuon päivityksen, mutta tässä ei sitä kuulemma pitäisi tarvita.
topgun: Tuo valmistaja mainostaa, että heidän laitteellaan saa ilman tuota johtosarjaa zuheizerin -> standheizungiksi eli ajonaikaisen lämmittimen esilämmittäväksi. Tuo 'johtosarja' joka maksaa sen 400-600e sisältää tuon päivityksen, mutta tässä ei sitä kuulemma pitäisi tarvita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa