No itse hankin alkuperäisen suomi GTi:n eli joskus 90 luvun alussa rakennellun korinvaihto 16veen.
Vaikka peli olikin silminnähden kisakireässä kunnossa
jo ensimmäiset tutkimukset paljastivat, ettei tässä ihan vapaavirtaussuodattimen ja EBC jarrupalojen vaihdolla selvittäisi.
Muutamista peruspaikoista ja hieman muualtakin löytyneiden epämiellyttävien yllätysten jälkeen koko koppa hiekkapuhallettiin Dööringin tiluksilla parina iltapuhteena.

No tarvike peltiosathan kakkikseen tunnetusti ovat halpoja ja sopivat huonosti paikalleen, joten hätä ei ollut tämän näköinen.
Muutama kuvatus aiheesta.
Kun kori oli jotakuinkin saatu jälleen kuosiinsa oli vuorossa turvakehikon tekeminen. Päätin tehdä rallisääntöjen mukaisen turvakehikon, niin korilla pääsisi halutessaan ajamaan jotain oikeatakin nopeuskilpailuajelua.
Hain valmiiksi taivutetut putket Luuppalan Penalta Huittisista. Hautamäen Matin (MHR engineering, Laitila) kanssa sitten askarreltiin putken autoon. Putkien saumojen
sovitusta helpotti oleellisesti tubemiter ohjelmisto ja erilaiset jigit. Matti sitten heppailun jälkeen viimeisteli saumat tigillä.
Peruskehikon lisäksi tuettiin etuiskarin yläpäitä muutamalla putkella ja vahvistehitsauksilla.
Kori odottelee tällä hetkellä maalaukseen pääsyä. Onpa tässä matkan varrella ehditty jotain muutakin tehdä korin lisäksi, sekä hankkimaan joitakin kilpaosia mutta nyt oma aika menee torpan pieneen pintaremonttiin, joten tämä projekti jatkunee taas helmikuun loppupuolella.
Kaikki kuvat täällä
Projektissa mukana:
http://www.mdcomprex.fi
http://www.ilmajouset.fi
http://www.ffp.fi
http://www.tissimies.com
ja MHR