TRANSPORTTER t4
Valvoja: ffp jäsenet
TRANSPORTTER t4
Moi sellaista kyselisin että palionko teillä muilla on kierrokset 100km/h ajettaessa? itsellä on vitos vaihde päällä noin 3800rpm ja on minusta liikaa.Kuitenkin punainen raja alkaa neljän tonnin kohdalla.Onko siinä jotain vikaa??auto on vw transportter vm.99 pikkubussi joka on rekattu matkailuautoksi kone on 2.4d vapari ja laatikko on kait se pikkuaski jossa on pakki ykkösen vieressä.
Meillä on töissä avolavallinen t4 2.4d ja huutaa kanssa kuin syötävä.
En nyt ulkoa muista mitä on kierroksia milläkin nopeudella, mutta ei tee mieli paljoa yli 80ajella.
Ollakko lie laatikko vaan tarkoituksella lyhyillä välityksillä, että moinen nuhapumppu jaksaisi myös kuormattuna mennä eteenpäin...
En nyt ulkoa muista mitä on kierroksia milläkin nopeudella, mutta ei tee mieli paljoa yli 80ajella.
Ollakko lie laatikko vaan tarkoituksella lyhyillä välityksillä, että moinen nuhapumppu jaksaisi myös kuormattuna mennä eteenpäin...
Juu itekki mietin että onko laatikossa vaan niin lyhyet välitykset että jaksais mennä..ei se nyt mitenkään häiritsevästi huuda ku ajaa.uskon että kiekkamittari pitää paikkansa. Tuntuu vaan niin typerältä ajaa ku kierrolset on korkealla. Kaikki kyllä toimii juuri niinkuin pitääkin eikä laatikossa tunnu olevan mitään vikaa.80kmh on sopiva matkavauhti.sataa ei edes tee mieli ajaa..onnistuuko tuohon vaihtaa joku toinen laatikko
1,9 td:stä on jäänyt mieleen, että 2000 rpm oli kun mittari näytti n. 72 km/h.
Kierrosmittarin paikkansapitävyyttä voisi arvioida kokeilemalla paljonko portteri kulkee. Jos kulkee yli 120 km/h, niin voi olla aika varma, että kierrosmittari näyttää liikaa.
Miksi se sitten näyttäisi liikaa - ainakin liian pieni laturin hihnapyörä sotkee kiekkamittarin.
Kierrosmittarin paikkansapitävyyttä voisi arvioida kokeilemalla paljonko portteri kulkee. Jos kulkee yli 120 km/h, niin voi olla aika varma, että kierrosmittari näyttää liikaa.
Miksi se sitten näyttäisi liikaa - ainakin liian pieni laturin hihnapyörä sotkee kiekkamittarin.
".Onko siinä jotain vikaa??auto on vw transportter vm.99 pikkubussi joka on rekattu matkailuautoksi kone on 2.4d vapari ja laatikko on kait se pikkuaski jossa on pakki ykkösen vieressä."
En usko alkuperäiseen kokoonpanoon, on ollut pikkubussi dieseli ja 130km/h liikkui ennen punarajaa motarilla, vaihdettu pakettiauton laatikko siihen ?
En usko alkuperäiseen kokoonpanoon, on ollut pikkubussi dieseli ja 130km/h liikkui ennen punarajaa motarilla, vaihdettu pakettiauton laatikko siihen ?
Tuntuu että noihin on arvottu laatikoita lotolla ja ei voi vetää johtopäätöstä että bussimallissa pidemmät välitykset.
Firman umpi 2.4d kulki todellisesta 158kmh, todistetusti.
Oma syncro bussi huutaa aika kovilla kierroksilla jo 100kmh vauhdissa.
Tai ainakin nyt kun vaihdettu tamgearsin rattaat, välityksistä ja oikeista kierroksista ei tietoa kun kiekkamittaria ei ole.
Sama "ongelma" oli edellisessä umpi 2.4d:ssä, ei paljoa mieli tehnyt yli 90kmh ajaa.
Vaa mihinkä tässä kiirus olisikaan.
Firman umpi 2.4d kulki todellisesta 158kmh, todistetusti.
Oma syncro bussi huutaa aika kovilla kierroksilla jo 100kmh vauhdissa.
Tai ainakin nyt kun vaihdettu tamgearsin rattaat, välityksistä ja oikeista kierroksista ei tietoa kun kiekkamittaria ei ole.
Sama "ongelma" oli edellisessä umpi 2.4d:ssä, ei paljoa mieli tehnyt yli 90kmh ajaa.
Vaa mihinkä tässä kiirus olisikaan.
Isäukolla oli vielä pari vuotta sitten perus paku 2.4D:llä ja kyllä se mittarin mukaan ainakin vajaa 160 otti kun kerran oli vähän kiire. Matka-ajo kierroksista ei hajua kun ei siinä ollut varvikelloa, mutta ei ainakaan omaan korvaan häiritsevästi huutanut 100km/h vauhdeissa.. Taitaa olla sitten tosiaan monenlaista välitystä näissä.
"Kierrosmittarin paikkansapitävyyttä voisi arvioida kokeilemalla paljonko portteri kulkee. Jos kulkee yli 120 km/h, niin voi olla aika varma, että kierrosmittari näyttää liikaa".
Mitä tuo tarkoittaa?
Tarkoittaa sitä, että tuon 3800 rpm @ 100 km/h perusteella voi ekstrapoloida, että 4500 rpm tarkoittaisia 118 km/h. Jos siis tuo 118 km/h olisi merkittävästi ylitetty, voitaisiin olla melkoisen varmoja, että kierroslukumittari näyttää liikaa. Esim. 140 km/h tarkoittaisi 5320 rpm.
Tämä yllä oleva ajateltu olettaen, että moottori on vakiokuntoinen, ja normaalikuntoinen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa