evryn rakennus ohjeita kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
http://aijaa.com/8kjy4H
eli tommosee pyöreesee liittimee menevien 2 ja 3 johtoihin oon evryn laittanu
eikö toi evry jotenki siihen polttoaineen lämpötilaan vaikuta vai oonko ihan väärin käsittäny :D
eli tommosee pyöreesee liittimee menevien 2 ja 3 johtoihin oon evryn laittanu
eikö toi evry jotenki siihen polttoaineen lämpötilaan vaikuta vai oonko ihan väärin käsittäny :D
Polttoaineen lämpöä huijataan pumppusuutinkoneissa (PD), jakajapumpullisissa sensijaan muutetaan määränsäätimen paluusignaalia jolloin moottorinohjain lisää ruiskutusmäärää.
Tuo liitin ei kyllä taida olla oikea. Pitäisi olla edellisen sivun kuvan mukainen (autosta riipuen 8 tai 10 napainen) liitin josta menee kaikki johdot suoraan ruiskutuspumppuun.
Tuo liitin ei kyllä taida olla oikea. Pitäisi olla edellisen sivun kuvan mukainen (autosta riipuen 8 tai 10 napainen) liitin josta menee kaikki johdot suoraan ruiskutuspumppuun.
http://aijaa.com/tq5bvE
onko mitää tietoo että missä päin se liitin täällä piileskelee kun ei oo osunut silmään vaikka kuinka oon yrittäny ettiä :D
onko mitää tietoo että missä päin se liitin täällä piileskelee kun ei oo osunut silmään vaikka kuinka oon yrittäny ettiä :D
Pientä ongelmaa on toledossa evryn kanssa. Autona siis toledo agr motilla johon vaihdettu ecu ja vnt ahdin 81kw purku toledosta. Evryn kun lyö päälle ja kiihdyttää niin lähes heti loppuu meneminen eli auto vähän niinkun sammuu mutta kun kytkimen painaa pohjaa ja antaa kierrosten laskee niin käy taas, mistä mahtais johtua? Potikalla säädettävissä toi eikä kestä kääntää niin paljoo että tuntuvaa eroa edes olisi, ei ole siis lähelläkään edes että tyhjäkäynti alkais rynkyttään.
Paikallaan kaasuttaessa kyllä toimii mun mielestä niinkun evryn kuuluu. Vapaalla kun pitää tasakaasua ja lyö päällle niin kierrokset nousee, pois päältä ei tuu juuri yhtään mustaa kaasuttaessa mutta kun lyö päälle niin pölläyttää vähän, pitää vielä kyllä liitokset tarkistaa kun ei ole itse asentama.
Niinhä se on joo, aattelin jos olis edes vähän vaikuttanut mutta potikka nollissakin pätkäsee vedon n. 3500rpm kohalla ja aikasemmin jos vääntää lisää soppaa potikasta. Kattelin et perus abiko liittimiä käytetty evryn johdoissa, voisko niillä olla vaikutusta kun juottamistahan noihin suositellaan.
Offtopiciks menee mut missähän hinnoissa isommat suuttimet pyörii? Vai olisko pelkkien kärkien vaihdolla hyötyä ja mistä moisia löytää?
Offtopiciks menee mut missähän hinnoissa isommat suuttimet pyörii? Vai olisko pelkkien kärkien vaihdolla hyötyä ja mistä moisia löytää?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 30.9.2015 16:50
evry ja bleedaus
Elikkäs oisin alkamassa tekemään evryä ja mahdollisesti bleedaamaan ahtoja omaan boraan (-00 1.9 tdi 66 kW agr) kysymys jos joku fiksumpi osais vastata :D
Onko tuoho evryyn mitään maksimi ohmi määrää (tai suosituksia muilla antaa vastuksista) ku joissain autoissa vetää moottorin vikatilaan jos on liikaa vastusta
Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
Onko tuoho evryyn mitään maksimi ohmi määrää (tai suosituksia muilla antaa vastuksista) ku joissain autoissa vetää moottorin vikatilaan jos on liikaa vastusta
Kiitos vastauksista jo etukäteen :)
1. Evryn suhteen ei eroa. Ahtimet erityyppisiä, agr hukkaportilla ja alh muuttuvageometrisellä. Jälkimmäistä ei oikein voi bleedata (paitsi tietysti molemmissa toimii sähköinen ahtopainetunnistimen huijaus, siis vastaavalla tavalla kuin Evry huijaa polttoainemäärän säädintä)
2. Tarkoittanet minimivastusta... vikatila seuraa jos Evryn vastusarvo on liian pieni, liian iso vaikuttaa samoin kuin koko Evryn poisto ;)
Ahtopaineen nostosta kannattaa pitää mielessä ettei se itsessään lisää tehoa yhtään. Sitä tarvitaan lähinnä liiallisen savutuksen vähentämiseen-> lisää ilmaa koneeseen että kaikki polttoaine palaisi sylinterissä. Turhaan nostettu ahtopaine vain kuormittaa tarpeettomasti ahdinta ja periaatteessa heikentää moottorin hyötysuhdetta.
Edit... näemmä moottorityyppi selvisikin ja kysymys hieman muuttui...
oikeastaan kaikki tietämisen arvoinen Evrystä löytyy löytyy tästä topicista jo useampaankin kertaan kun jaksaa ajatuksella lukea kokonaan ;)
2. Tarkoittanet minimivastusta... vikatila seuraa jos Evryn vastusarvo on liian pieni, liian iso vaikuttaa samoin kuin koko Evryn poisto ;)
Ahtopaineen nostosta kannattaa pitää mielessä ettei se itsessään lisää tehoa yhtään. Sitä tarvitaan lähinnä liiallisen savutuksen vähentämiseen-> lisää ilmaa koneeseen että kaikki polttoaine palaisi sylinterissä. Turhaan nostettu ahtopaine vain kuormittaa tarpeettomasti ahdinta ja periaatteessa heikentää moottorin hyötysuhdetta.
Edit... näemmä moottorityyppi selvisikin ja kysymys hieman muuttui...
oikeastaan kaikki tietämisen arvoinen Evrystä löytyy löytyy tästä topicista jo useampaankin kertaan kun jaksaa ajatuksella lukea kokonaan ;)
Oisko Oippalla aiheellista katsoa ahtopaineet? Tuntuisi, että ahtaa liikaa tuo ahdin. Joko vnt-säätö pielessä tai karstainen ahdin. Octaviakin on pari kertaa tehnyt kylmällä koneella sen, että jos lähtee todella reippaasti evry päällä menemään niin kolmessa tonnissa veto katkeaa kuin seinään. Kone selvittelee käyntiään hetken siinä ja toimii taas ihan normaalisti ilman virtojen katkaisua. Veikkaisin johtuvan hetkellisestä todella korkeasta ahtopaineesta, johon ei se 5sekunnin yliahtokatkaisu ehdi edes vaikuttamaan. Lämpimällä koneella tuota ei ole koskaan, mutta kylmällä koneella tuo ahtaakin paljon herkemmin. Muutenkin reilusti yliahtoa saava kone (tdi) on tosi veemäinen ajaa. Kulkee kuin täi tervassa ja nykimistä ilmenee.
Edit: noihin ohmi-lukemiin, niin 300ohm etuvastus on se pienin suositeltava. Omassa on kahdella vastuksella, kun ei sopivaa löytynyt eli joko 2x150ohm sarjassa tai 2x600ohm rinnan...en muista enää kummin oli, mutta 300ohmia jokatapauksessa. Sillä alkaa jo kone rynkyttämään, mutta juuri tuon etuvastuksen ansiosta ei pääse ihan oikosulkuun se määräsäätimen signaali, jos kääntää potikan ihan auki.
Edit: noihin ohmi-lukemiin, niin 300ohm etuvastus on se pienin suositeltava. Omassa on kahdella vastuksella, kun ei sopivaa löytynyt eli joko 2x150ohm sarjassa tai 2x600ohm rinnan...en muista enää kummin oli, mutta 300ohmia jokatapauksessa. Sillä alkaa jo kone rynkyttämään, mutta juuri tuon etuvastuksen ansiosta ei pääse ihan oikosulkuun se määräsäätimen signaali, jos kääntää potikan ihan auki.
-
- -
- Viestit: 165
- Liittynyt: 5.5.2014 16:30
Re: evryn rakennus ohjeita kaivataan
Millä ilveellä toi 10-napanen ruiskupumpun liitin lähtee irti ASV-koneisessa Leonissa kun ei tunnu millään irtoava? Tarviiko sitä kammeta jostain päin talttameisselillä tjms?
AHU-koneisen Toledon kanssa ei ollu mitään ongelmia, kun siinä oli se 8-napainen liitin, mutta toi ei tunnu liikkuvan mihinkään vaikka kynnellä koitan kammeta niitä lipareita ym.
AHU-koneisen Toledon kanssa ei ollu mitään ongelmia, kun siinä oli se 8-napainen liitin, mutta toi ei tunnu liikkuvan mihinkään vaikka kynnellä koitan kammeta niitä lipareita ym.
Re: evryn rakennus ohjeita kaivataan
Kysymys kuuluu notta miten/mistä ootte toteuttaneet ton ns paineanturin kautta kytkeytyvän evryn? Tuo subaru leone otettu huomioon mut ei niitä ole enää edes purussa.. Omassa agr cordobassa rynkytys alkaa ennen mustaa savua, ja ei jaksa mtn nappuloita painella jos tehoja haluaa. Eli kytkin hakusessa mikä päästää virran läpi esim kun paineita yli baari. Tack ja kiitos jo etukäteen.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21.8.2016 8:29
Re: evryn rakennus ohjeita kaivataan
Evry pitäisi itsekin värkätä tuohon omaan autoon. Kohteena siis -98 TDI Alhambra AFN koneella. Voisiko joku ystävällisesti kertoa, mikä olisi sopivan kokoinen vastus tuohon ja mistä kannattaisi potikat ja ym tarvittavat tilata?
Onko nämä oikeanlaisia vastuksia?
http://www.spelektroniikka.fi/p7181-met ... 6w-fi.html
http://www.spelektroniikka.fi/p7245-met ... 6w-fi.html
Oikeanlainen potikka?
http://www.spelektroniikka.fi/p11616-mo ... ia-fi.html
Onko nämä oikeanlaisia vastuksia?
http://www.spelektroniikka.fi/p7181-met ... 6w-fi.html
http://www.spelektroniikka.fi/p7245-met ... 6w-fi.html
Oikeanlainen potikka?
http://www.spelektroniikka.fi/p11616-mo ... ia-fi.html
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa