mk3 golffi äffäryhmään 8 venasena
Valvoja: ffp jäsenet
mk3 golffi äffäryhmään 8 venasena
olis halvalla mk3 golfin aihio josta suuniteltiin tehä äffäryhmään ralliauto. näytäs että noita 16V ABF moottoreita on aika vähän tajolla ni tuli mieleen että tekis 2.0 8 venasena.
minkä verran noista on otettu tehoa irti 8venasena vapaastihengittävänä ja minkälaisilla osilla?
minkä verran noista on otettu tehoa irti 8venasena vapaastihengittävänä ja minkälaisilla osilla?
Onko pakko tehdä siitä 2-litraista jos ei ABF:ää löydy?
Kakkos GTI 16V:n 1781cc KR-kone aihioksi, parin millin ylikokoon poraus, 12:1 takomännät, teräsveivit, kanteen virtauspenkki työt, sopivat nokat ( ~280'/12mm) tuplien imusarja+45mm läppärungot, pakosarja mittojen mukaan ja säädettävä moottorinohjaus suorasytkällä. Velipojalla noilla lääkkeillä 1870cc 220hp@7400rpm ja 238Nm@5000rpm. Vetää sievästi 1300 ylöspäin, 2500 lähtee kiskomaan voimalla, 4000-7700 vetää raivokkaasti.
Tuo on ihan siviiliautossa ja menee katittoman päästömittauksista heittämällä läpi. Eli kiristysvaraa on vielä paljon kun hytikkanokat ja asteita alle 280'.
Kakkos GTI 16V:n 1781cc KR-kone aihioksi, parin millin ylikokoon poraus, 12:1 takomännät, teräsveivit, kanteen virtauspenkki työt, sopivat nokat ( ~280'/12mm) tuplien imusarja+45mm läppärungot, pakosarja mittojen mukaan ja säädettävä moottorinohjaus suorasytkällä. Velipojalla noilla lääkkeillä 1870cc 220hp@7400rpm ja 238Nm@5000rpm. Vetää sievästi 1300 ylöspäin, 2500 lähtee kiskomaan voimalla, 4000-7700 vetää raivokkaasti.
Tuo on ihan siviiliautossa ja menee katittoman päästömittauksista heittämällä läpi. Eli kiristysvaraa on vielä paljon kun hytikkanokat ja asteita alle 280'.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
onko muita VAG 2.0 16V moottoreita tarjolla joista vois tehä äffä ryhmään moottorin.
lohko on sääntöissä vapaa seuraavasti.
3.1. Moottori
3.1.1 Alkuperäinen sylinterilohko voidaan vaihtaa toiseen
seuraavin edellytyksin
• sylinterilohkon materiaalia ei saa vaihtaa
• luokiteltu sylinterinkansi pitää sopia käytettävään
sylinterilohkoon ilman sylinterilohkoon tai sylinterinkanteen
tehtäviä muutoksia
• luokiteltu kampiakseli pitää sopia käytettävään sylinterilohkoon
ilman sylinterilohkoon tai kampiakseliin
tehtäviä muutoksia
• sylinterilohko pitää olla sarjavalmisteisesta autosta
Sylinterilohkon kiinnityspisteitä koriin voidaan muuttaa
ja lisätä.
iskun pituus ei saa olla pitempi mitä on luokiteltu mutta lyhempää saa käyttää.
lohko on sääntöissä vapaa seuraavasti.
3.1. Moottori
3.1.1 Alkuperäinen sylinterilohko voidaan vaihtaa toiseen
seuraavin edellytyksin
• sylinterilohkon materiaalia ei saa vaihtaa
• luokiteltu sylinterinkansi pitää sopia käytettävään
sylinterilohkoon ilman sylinterilohkoon tai sylinterinkanteen
tehtäviä muutoksia
• luokiteltu kampiakseli pitää sopia käytettävään sylinterilohkoon
ilman sylinterilohkoon tai kampiakseliin
tehtäviä muutoksia
• sylinterilohko pitää olla sarjavalmisteisesta autosta
Sylinterilohkon kiinnityspisteitä koriin voidaan muuttaa
ja lisätä.
iskun pituus ei saa olla pitempi mitä on luokiteltu mutta lyhempää saa käyttää.
Tälläisia valmistusaikoja näyttää etka:
6A:
1/92-7/92 coupe
3/90-7/92 80
ACE:
1/92-10/96 välillä coupe, cabrio, 100/A6 ja 80.
Pääpiirteissään ovat samoja moottoreita, kansissa ja nokissa vaihtuu versiot välillä ja lohkoissa on pieniä eroja.
Minulla on yksi 6A alakerta purettuna, josta voisin luopua edullisesti. Ja kansiakin löytyy.
6A:
1/92-7/92 coupe
3/90-7/92 80
ACE:
1/92-10/96 välillä coupe, cabrio, 100/A6 ja 80.
Pääpiirteissään ovat samoja moottoreita, kansissa ja nokissa vaihtuu versiot välillä ja lohkoissa on pieniä eroja.
Minulla on yksi 6A alakerta purettuna, josta voisin luopua edullisesti. Ja kansiakin löytyy.
pitäs käydä katastusmiestä porisuttaa että pysyykö valkokilpisenä vai joutuuko muuttaa "punakilpiseksi"
valkokilipsessä etuja ettei tarvis olla aina hakemassa siirtolappuja, menis vain käytöönotto ja poistolla.
punakilpisessa ei tarvis käyttömaksuja maksella mutta vuosikatastus on kalliimpi ku valkokillpisessä.
valkokilipsessä etuja ettei tarvis olla aina hakemassa siirtolappuja, menis vain käytöönotto ja poistolla.
punakilpisessa ei tarvis käyttömaksuja maksella mutta vuosikatastus on kalliimpi ku valkokillpisessä.
Satkun maksoi kansi
Mulla tulee kone vinoon niin ajatus on laittaa 45° silikoonit ton muovisarjan ja läppärunkojen väliin että mahtuu pellin alle, jos näyttää että ei onnaa tai jotain muuta niin täytyy joko teettää imusarja tai soveltaa valmista.
http://www.mts-motorsport.com/epages/61 ... N%20013%22
Mulla tulee kone vinoon niin ajatus on laittaa 45° silikoonit ton muovisarjan ja läppärunkojen väliin että mahtuu pellin alle, jos näyttää että ei onnaa tai jotain muuta niin täytyy joko teettää imusarja tai soveltaa valmista.
http://www.mts-motorsport.com/epages/61 ... N%20013%22
Re: mk3 golffi äffäryhmään 8 venasena
nyt on useampi kipale akl kansia. minkä kansipahvilla sopii AGG tai ADY lohkon päälle, kokeilin sovittaa noiten tiivistettä kantee ni jää öljyreijän tiivistys aika tipalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa