Pitäis nostaa kone pois kun kk-laakeri porsi.. Mistähän tuota voi nostaa ja tarviiko apulaitteet ottaa edestä pois että saa nostettua? En löytänyt korjauskäsikirjaa tälle mallille?
Sillä vaan kyselen ku ois helpompi irrottaa kaikki osat kun kone pukilla. Kannessa yksi nostolenkki/reikä etupäässä.
Audi A6 1.8t -99 moottorin nostokohdat?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi A6 1.8t -99 moottorin nostokohdat?
Viimeksi muokannut pasattdi, 24.8.2015 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
317tkm. Ostin ja ajoin kotiin, sen jälkeen alle km matkalla alkoi 3 pyöriä ja sammui. Ajoin pihaan 3 pytyllä ja huomasin ettei 1 tulppa ollut kiinni asti ja vähän öljyä tulpan ja johtojen välissä. Alkoi 4 pyörimään mutta sillon tällön kuului naksaus ja kvg totesin että ketjun kiristin naksuttelee jos sihti olisi tukossa. Ö.pohja irti niin ei se ollutkaan niin tukkoinen kuin mitä yleensä ovat, samalla uusin ö.pumpun. Sitten käyntiin ja nakutus kuuluu kampikoneistosta koko ajan etupäästä. Longlife huollot ollut aina ja nyt kuulemma forte pesu tehty lähiaikoina, ei tarkkaa tietoa. Semmonen tarina ja taitaa olla eka ja vika audi. Kun saan koneen auki niin pitää miettiä kannattaako korjata vai ostaa käytetty ehjä mihin vaihtaa suoraan kk laakerit ja tuon uuden öpumpun.
Itse koittaisin nostaa hieman vastaavasti kuin kozel. Siitä kannen etulenkistä ja ehkä toinen laatikon ympäriltä. Sillä laatikon ympäri menevällä pystyy hyvin pitämään paketin suht vaaterissa. Helpompi vetää ulos apurungon yli.
Keula pitäis olla suht helppo purkaa auki. Puskurin kun ottaa ensin irti, niin koko keulapalan syyläreineen ja valoineen pitäisi saada pois tieltä. Jos on ilmastointi, niin sen kompuran voi ottaa pois ja kääntää jäähdyttimineen pois tieltä, jos ei halua järjestelmää tyhjentää. Muuten ei apulaitteita tarvitse irroitella.
Johtosarja kannattaa ehkä ottaa ecuboksilta irti ja moottorin mukana pois. On ehkä hieman helpompi niin kuin nyppiä kaikki liittimet erikseen irti moottorista.
Keula pitäis olla suht helppo purkaa auki. Puskurin kun ottaa ensin irti, niin koko keulapalan syyläreineen ja valoineen pitäisi saada pois tieltä. Jos on ilmastointi, niin sen kompuran voi ottaa pois ja kääntää jäähdyttimineen pois tieltä, jos ei halua järjestelmää tyhjentää. Muuten ei apulaitteita tarvitse irroitella.
Johtosarja kannattaa ehkä ottaa ecuboksilta irti ja moottorin mukana pois. On ehkä hieman helpompi niin kuin nyppiä kaikki liittimet erikseen irti moottorista.
Sanoisin että on. Vetarit ja laatikon kannatuspultit on ehkä helpompi irroittaa kuin laatikon ja moottorin väliset kiinnityspultit. Toki joutuu vaihteensiirtäjän ja kytkimen työsylinterin irroittamaan myös laatikosta. Paitsi jos noihin laatikon ja moottorin välisiin pultteihin pääsee tuossa 1.8T:ssä suht helposti käsiksi, niin pelkkä moottorin irroitus saattaisi olla myös hyvä vaihtoehto.
Vetarit voi hieman olla tiellä laatikkoa irti vedettäessä, mutta vetareiden suojapellit irroittamalla saa vähän lisätilaa ja vielä enemmän jos ottaa laatikon kannatusraudat pois.
Tämä siis siinä tapauksessa jos ei halua vetareita ottaa kokonaan irti.
Vetarit voi hieman olla tiellä laatikkoa irti vedettäessä, mutta vetareiden suojapellit irroittamalla saa vähän lisätilaa ja vielä enemmän jos ottaa laatikon kannatusraudat pois.
Tämä siis siinä tapauksessa jos ei halua vetareita ottaa kokonaan irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa