Jetta mk2 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta mk2 1.8t
Olen aloittelemassa tekniikan vaihto projektia mk2 2-oviseen Jettaa. Kun tuo orginaali tekniikka alkaa toimia, niin sitten sitä hieman piristelemään.
Itselle poikkeavaan tapaa aloittelin tällä kertaa sopivien osien keräilyllä. Todellisuudessa niukan kokoinen tallitila toistaiseksi pakottaa tähän.
Vr6 akselistot kokonaisina tallissa purun alla ja mm. pumpullista tankkia löytyy jo.
Tavoitteena n400 hipova teholukema ja ajokuntoiseksi valmistumiseen suunniteltu 3 vuotta.
Kysyisinkin nyt kokeneemmilta mitä muutoksia tuohon vm -93:n akselistoon olisi mielekästä tehdä?
Vahvistuksia? kumi osia takoitus nyt samalla vaihtaa kovempiin. Löytyykö suosituksia valmistajasta ja myyjästä
Kuvia tulee mahdollisimman pian
Itselle poikkeavaan tapaa aloittelin tällä kertaa sopivien osien keräilyllä. Todellisuudessa niukan kokoinen tallitila toistaiseksi pakottaa tähän.
Vr6 akselistot kokonaisina tallissa purun alla ja mm. pumpullista tankkia löytyy jo.
Tavoitteena n400 hipova teholukema ja ajokuntoiseksi valmistumiseen suunniteltu 3 vuotta.
Kysyisinkin nyt kokeneemmilta mitä muutoksia tuohon vm -93:n akselistoon olisi mielekästä tehdä?
Vahvistuksia? kumi osia takoitus nyt samalla vaihtaa kovempiin. Löytyykö suosituksia valmistajasta ja myyjästä
Kuvia tulee mahdollisimman pian
Ja voi olla Haldexilla vaikea saada leimaan, jos ei pohjana ole kerran alkuperäinen neliveto.
...visko-syncro kun ei kestä tuollaisia tehoja, lähellekään.
Mutta kunnon vaihdelaatikko ja ehdottomasti tasauspyörästön lukolla on oltava jos meinaa noista tehoista yhtään saada tiehen :)
...visko-syncro kun ei kestä tuollaisia tehoja, lähellekään.
Mutta kunnon vaihdelaatikko ja ehdottomasti tasauspyörästön lukolla on oltava jos meinaa noista tehoista yhtään saada tiehen :)
Viimeksi muokannut TurboJ, 7.11.2012 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mut vielä kaipaisin käyttäjien kokemuskia noiden mk3 vr6 akselistojen osahankintojen osalta. Uretaanipuslia jo hintoineen yhdestä paikkaa kysellyt. Ne sinne tullee,mut entä nivelet?
Mistä kannattaa hankkia täältä kotimaan puolesta? VW alkuperäisiä ? meneekö jotkut tarvikeosat asiasta. Vai jotain parempaa??
Akselit menee kohtapuoliin sovittuun soodapuhallukseen ja sit jos pääsis jo kasaamaan. Pitää mennä maalipuolen liikkeeseen kyseleen mikä niistä olis paras maali noihin. Pyörään oon rungon jauhoilla pinnoitettanu , mut en siitä oo oikeen vakuuttunut.
Hommat ei etenevää purkua kummemmin ole muuttuneet verstaalla. Mut jos la olis ruosteeton koppa pihassa odottamassa purkamista sekin :-)
Muutama muukin hilpe odottaa vielä noutajaansa kylillä.
Mistä kannattaa hankkia täältä kotimaan puolesta? VW alkuperäisiä ? meneekö jotkut tarvikeosat asiasta. Vai jotain parempaa??
Akselit menee kohtapuoliin sovittuun soodapuhallukseen ja sit jos pääsis jo kasaamaan. Pitää mennä maalipuolen liikkeeseen kyseleen mikä niistä olis paras maali noihin. Pyörään oon rungon jauhoilla pinnoitettanu , mut en siitä oo oikeen vakuuttunut.
Hommat ei etenevää purkua kummemmin ole muuttuneet verstaalla. Mut jos la olis ruosteeton koppa pihassa odottamassa purkamista sekin :-)
Muutama muukin hilpe odottaa vielä noutajaansa kylillä.
Pikkuhiljaa purku/puhdistus akselien osalta edennyt ja hankinta lista vaan kasvaa. Torstaina pitäs saada sitten osien vastaanottaja Jetan kori tallille
Harvinaisen hyvä kuntoinen se kyllä on 80-luvun puolen välin autoksi.
Tuossa aikaisemmin oli heittoja nelivetoisuudesta. Nyt olis nettiautos halpa 2 Golf nelivetona. Jos olis säilytys tilaa, niin hakisin itselle talteen :-)
Ennen vr6 akselien takaisin ruuvaamista yritän ehtiä maalaamaan pohjan Selemix DRM:llä 70 kiillolla. Josko se kestäisi harrastekäyttöä ilman massoja, mitä en halua ulkonäkö syistä sinne ruiskuttaa. Myöskin moottoritilan puoli on tarkoitus vetää tuolla samaisella mustalla.
Tuo nivelten hankinta kysymys vielä auki. Mistä sitten tullee ostettua, ehkä ihan Motonet osilla, jos täällä kukaan ei ala niit parjaamaan.
Pusla sarjoista vielä kyssäriä. Onko kennelläkään katukäytössä ollut PowerFlex mustia (kovuus 95)puslia? Vai ootteko laittaneet pehmeämpiä eri kohtiin akselistoa.
Harvinaisen hyvä kuntoinen se kyllä on 80-luvun puolen välin autoksi.
Tuossa aikaisemmin oli heittoja nelivetoisuudesta. Nyt olis nettiautos halpa 2 Golf nelivetona. Jos olis säilytys tilaa, niin hakisin itselle talteen :-)
Ennen vr6 akselien takaisin ruuvaamista yritän ehtiä maalaamaan pohjan Selemix DRM:llä 70 kiillolla. Josko se kestäisi harrastekäyttöä ilman massoja, mitä en halua ulkonäkö syistä sinne ruiskuttaa. Myöskin moottoritilan puoli on tarkoitus vetää tuolla samaisella mustalla.
Tuo nivelten hankinta kysymys vielä auki. Mistä sitten tullee ostettua, ehkä ihan Motonet osilla, jos täällä kukaan ei ala niit parjaamaan.
Pusla sarjoista vielä kyssäriä. Onko kennelläkään katukäytössä ollut PowerFlex mustia (kovuus 95)puslia? Vai ootteko laittaneet pehmeämpiä eri kohtiin akselistoa.
Jos itse aloittaisin nyt tämmöstä rojektia ni en kyllä jaksais pohjan kanssa hifistellä. Oma tuli maalattua valkoiseksi Temadurin PU-maalilla ja arveluttaa miten se kestää normi kulutusta. Kyllä massa vaan kestää kivien iskut sun muut paremmin.
Saahan saahan sillä katsastusmiehen ymmälleen mutta onko se sen arvoista.. :)
Saahan saahan sillä katsastusmiehen ymmälleen mutta onko se sen arvoista.. :)
Kyllä tähän asti on kaikki pohjat tullu massattua. Olisi hieman vaihtelua jättää pohja maalatuksi. Ei ainakaan omat harrasteajoneuvot paljoa ole kilometerejä nielleet (kuitenkin yli 400 metriä/käynnistys).
ja tuollainen yksityiskohtien viilailu vaan tuntuu jotenkin omalta. Kerralla kun sen pohjan tekee mieleiseksi, niin ei tarvi myöhemmin siihen palata.
ja tuollainen yksityiskohtien viilailu vaan tuntuu jotenkin omalta. Kerralla kun sen pohjan tekee mieleiseksi, niin ei tarvi myöhemmin siihen palata.
Polyuretaanimaaleissa on tietty se hyvä puoli, että ne ovat koostumukseltaan joustavia ja sietävät melko hyvin kulutusta. Jotain saattaa riepoa satunnainen paikkamaalailu, mutta tosiharrastaja ei asiasta tingi ;) Riittävä kerros polyuretaanimaalia pohjaan pitäis kyllä toimia ihan loistavasti kesällä ajettavalla autolla varsinkin jos kyseessä ei ole ralliauto, vaan nimenomaan kadulla/radalla pääasiassa ajetaan päällystetyillä teillä. Kukin tekee omat ratkasunsa, joista ehkä halvin olis epoksipohja,hiontaväri ja joku halpa konemaali päälle+massaus. Näin siis jos pohja tosiaan käydään muutenkin täysin lävitse.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 828db6.jpg
1.3 joka odottaa pois pääsyä.
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 934059.jpg
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 33ff6a.jpg
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 41c5c3.jpg
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 9aba32.jpg
90tkm ajettu varsin siisti. Ei pitäisi olla ihan hirveesti ruoste hommia.
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 8fd584.jpg
Osa alustaan hankituista osista,
Selaamalla lisää kuvia.
1.3 joka odottaa pois pääsyä.
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 934059.jpg
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 33ff6a.jpg
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 41c5c3.jpg
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 9aba32.jpg
90tkm ajettu varsin siisti. Ei pitäisi olla ihan hirveesti ruoste hommia.
http://i1344.photobucket.com/albums/p65 ... 8fd584.jpg
Osa alustaan hankituista osista,
Selaamalla lisää kuvia.
Nokka-akseli tietoja
Pahoittelen olematonta kertomusta vaikka foorumin otsikko tässä on projektit.
Kori tällä hetkellä vielä pukissa ja pohjan sekä konehuoneen osalta puhdistettu pellille, sekä kaikenlaista osaa VW uuttavanhaa varastoa osalta tilailtu.
Nyt tarvisin apua mäntien tilaamiseen. Toivomallani puristuksella menee custom puolelle. Venttiili taskujen syvyyttä lähinnä mietin. Osaisiko joku kertoa vapaasti hengittävien nokkien speksejä, ne ku on juuri nyt ainoat tallista löytyvät "viri" nokat. Taikka suoraan, jonkun muun valmistamien oikeiden viri nokkien nosto ja asteita.
Akselina mulla on fsi:n 92,8 eli lievä stroker tulossa. Kierrokset olisi tarkoitus saada pysymään n. 7500 luokissa. Mutta nyt kun ne männät ei oo muutenkaan lista kamaa, niin jättäisin mielelläni varaa syvemmille taskuille ja siten suuremmalle nostoille, jos ne vapari nokat vaihtuu jossain vaiheessa.(polttoaine e85)
Jakopäähän tilattu jo valmiiksi niin järeät osat kun lompakko antoi myöten. Eli siltä puolen pitäisi kestää.
Kori tällä hetkellä vielä pukissa ja pohjan sekä konehuoneen osalta puhdistettu pellille, sekä kaikenlaista osaa VW uuttavanhaa varastoa osalta tilailtu.
Nyt tarvisin apua mäntien tilaamiseen. Toivomallani puristuksella menee custom puolelle. Venttiili taskujen syvyyttä lähinnä mietin. Osaisiko joku kertoa vapaasti hengittävien nokkien speksejä, ne ku on juuri nyt ainoat tallista löytyvät "viri" nokat. Taikka suoraan, jonkun muun valmistamien oikeiden viri nokkien nosto ja asteita.
Akselina mulla on fsi:n 92,8 eli lievä stroker tulossa. Kierrokset olisi tarkoitus saada pysymään n. 7500 luokissa. Mutta nyt kun ne männät ei oo muutenkaan lista kamaa, niin jättäisin mielelläni varaa syvemmille taskuille ja siten suuremmalle nostoille, jos ne vapari nokat vaihtuu jossain vaiheessa.(polttoaine e85)
Jakopäähän tilattu jo valmiiksi niin järeät osat kun lompakko antoi myöten. Eli siltä puolen pitäisi kestää.
Viimeksi muokannut Henska, 23.7.2014 0:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No ei kyllä todellakaan. Jos sitä olis, niin olisin tilannu kerralla koko stroker setin. Nyt osa kerrallaan metsästystä, kun tulee tavallista halvemmalla vastaan. Noi männät nyt on vaan pakko teettää. Tulisi varmaan samoihin hintoihin juosta koneistamossa hieromassa sopiviksi.
Turbo Möhkön piirrustuksilla tilatutkaan takomännätkään nyt niin paljoa hinnaltaa eronnut saman valmistajan valmiisiin verrattuna. Aikataulu nyt oli tosin kyllä todella pitkä.
Turbo Möhkön piirrustuksilla tilatutkaan takomännätkään nyt niin paljoa hinnaltaa eronnut saman valmistajan valmiisiin verrattuna. Aikataulu nyt oli tosin kyllä todella pitkä.
Muistin yllä noi sun männät, mut luulin, et ne oli teetetty mitoilla. Enkä sitten viitisnyt taas ruveta kärttään tietoja tilausta varten. Tuollaiset arvot kyllä varmasti riittää.
Lienevätkö KE200M825 mallia.
Osa tilausmäntä ideasta oli pyrkiä suoraan ilman muita koneistuksia 10 puristuksiin. Eikös se sullakin ollu hieman pääle 10? Mulla ei kato oo ihan samoja tietotaitoja koneen tekemiseen :-)
Lienevätkö KE200M825 mallia.
Osa tilausmäntä ideasta oli pyrkiä suoraan ilman muita koneistuksia 10 puristuksiin. Eikös se sullakin ollu hieman pääle 10? Mulla ei kato oo ihan samoja tietotaitoja koneen tekemiseen :-)
Niin, että hieman apua kaivattaisi. Onko nuo venttiili syvennykset tehty tuolla kodillla.
10 puristukset taitaa vetää vetää männän melko tasalakiseksi, mutta onko olemassa järkevämpiä vaihtoehtoja.
Tuo mainitsemani koodi taisi olla 8.5 rutuille.
Ajatuksena olisi pitää kansi mahdollisimman vakiona, jotta tarvittaessa voisin vaihtaa sen jo olemassa olevaan isoreikäiseen versioon.
Nyt saisi viisammat neuvoa, mitä tilata!!
10 puristukset taitaa vetää vetää männän melko tasalakiseksi, mutta onko olemassa järkevämpiä vaihtoehtoja.
Tuo mainitsemani koodi taisi olla 8.5 rutuille.
Ajatuksena olisi pitää kansi mahdollisimman vakiona, jotta tarvittaessa voisin vaihtaa sen jo olemassa olevaan isoreikäiseen versioon.
Nyt saisi viisammat neuvoa, mitä tilata!!
Re: Jetta mk2 1.8t
Mitäs nykyvään.
Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
Re: Jetta mk2 1.8t
Tilanne entisellään. Talo jo aika hyvällä mallilla ja rakentelu intoa/aikaa alkanut ilmaantumaan.
Ostin toisen kaks ovisen kaveriks. Sillä ajettu 82tkm ja oon nyt auton toinen omistaja :-)
Vois olla aika kevyt saada museorekisteriin.
Ostin toisen kaks ovisen kaveriks. Sillä ajettu 82tkm ja oon nyt auton toinen omistaja :-)
Vois olla aika kevyt saada museorekisteriin.
Re: Jetta mk2 1.8t
Tuli tässä mieleen ehdotus.
Kun tuo korigrilli on periaatteessa tarpeeton toistaiseksi, niin olisiko kukaan kiinnostunut vuokraamaan sitä esim 1 vuoden ajaksi.
Vuokran hintana kävisi, että säilyttäisi tuota tekniikasta tyhjää koria säältä suojassa.
Näin vapautuisi tuohon katokseen tilaa raksa ja Jetta kamoille?
Muutakin vaihtoa yms voi ehdottaa.
Grillissä on asentolukitus, tasapainopisteen säätö, ruuvattavissa muutamassa minuutissa pyörilleen tai takasin tassuilleen liikkumattomaksi. On kuitenkin itse tehty, ei kaupallinen valmiste.
Romut siis nykyään Riihimäellä.
Kun tuo korigrilli on periaatteessa tarpeeton toistaiseksi, niin olisiko kukaan kiinnostunut vuokraamaan sitä esim 1 vuoden ajaksi.
Vuokran hintana kävisi, että säilyttäisi tuota tekniikasta tyhjää koria säältä suojassa.
Näin vapautuisi tuohon katokseen tilaa raksa ja Jetta kamoille?
Muutakin vaihtoa yms voi ehdottaa.
Grillissä on asentolukitus, tasapainopisteen säätö, ruuvattavissa muutamassa minuutissa pyörilleen tai takasin tassuilleen liikkumattomaksi. On kuitenkin itse tehty, ei kaupallinen valmiste.
Romut siis nykyään Riihimäellä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 131 vierailijaa