Wv Touran 1.9 TDI 77Kw -05 Letkulämmitin.
Valvoja: ffp jäsenet
Wv Touran 1.9 TDI 77Kw -05 Letkulämmitin.
Hellou!!
Tässä kireänä pakkas aamuna heräsi mietintä että kyllä pitäs saada jonkinasteinen moottorinlämmitin tuohon kotteroon, ja mitä tuossa googlettelin niin vaihtoehtoja oli tarjolla "säteilylämmitin" mikä nyt luetun perusteella oli ihan yhtä tyhjänkanssa, ja
Sitten osu vastaan "letkulämmitin" joka oli saanut ihan hyvää palautetta, niin olisko jollain heittää koodia kyseiselle lämmitimille.Moottori on1.9TDI 77Kw vm.05.(Moottori tyyppi) BKC
Lisäkysymyksenä;
paljonko ihan webaston asentaminen tuohon maksaa vai onko autossa jo vakiona ns "automaattinen" lisälämmitin jonka saisi kellolla aktivoitua?!?
Letkulämmitimen infot kiinnostaa kaikkein eniten.
Tässä kireänä pakkas aamuna heräsi mietintä että kyllä pitäs saada jonkinasteinen moottorinlämmitin tuohon kotteroon, ja mitä tuossa googlettelin niin vaihtoehtoja oli tarjolla "säteilylämmitin" mikä nyt luetun perusteella oli ihan yhtä tyhjänkanssa, ja
Sitten osu vastaan "letkulämmitin" joka oli saanut ihan hyvää palautetta, niin olisko jollain heittää koodia kyseiselle lämmitimille.Moottori on1.9TDI 77Kw vm.05.(Moottori tyyppi) BKC
Lisäkysymyksenä;
paljonko ihan webaston asentaminen tuohon maksaa vai onko autossa jo vakiona ns "automaattinen" lisälämmitin jonka saisi kellolla aktivoitua?!?
Letkulämmitimen infot kiinnostaa kaikkein eniten.
Kiitoksia inffoista
No nih konepellinalle kurkattu ja kyseinen "Webasto" tarra sieltä löytyi.
Onko infoa heittää paljonko tuollainen lisäsarja kustantaa, ja onko mahdollista itse asentaa.?? Kaiken järjenmukaan siihen tulee vain ajastinkello, vai joutuuko muokkaamaan koneen ohjainyksiköstä jtn asetuksia lisälämmitintä varten ??
No nih konepellinalle kurkattu ja kyseinen "Webasto" tarra sieltä löytyi.
Onko infoa heittää paljonko tuollainen lisäsarja kustantaa, ja onko mahdollista itse asentaa.?? Kaiken järjenmukaan siihen tulee vain ajastinkello, vai joutuuko muokkaamaan koneen ohjainyksiköstä jtn asetuksia lisälämmitintä varten ??
Kaiken järjenmukaan siihen tulee vain ajastinkello
Kyllä siihen pitää myös vesipumppu asentaa jotta vesi kiertää ilman koneen käyntiä.
Ja se kellolaite. Oliko vielä joku muukin palikka minkä vaati?
Ei taida ihan muutamalla satasella selvitä..ja sitten päästään siihen että sun weba on ollut autosi nokalla sen 10v. eli jossei ole koskaan putsattu/huollettu niin sekin olisi syytä tehdä..
Järkevintä olisi asennuttaa suoraan thermotop EVO joka on kuulemma mallina jo parempi kuin thermotop V (joka sinulla todennäköisesti on)..
Jep samanmoista inffoa sain asennuspaikasta juuri tuo auton ikä ja webaston malli ja ylipäätänsä sen toimivuus tiimoilta.
Sitten rupesin selvittämään tätä letkulämmitin asiaa, niin BKC moottoriin ei saa letkulämmitimiä laittaa koska saattaa kierrättää vain osassa lohko veden ja kun osalohkoa on vain lämmin niin moottorin boxi lukee tilanteen väärin ja ei käynnistykkään.
Säteilylämmitin on ainoa mitä Calixilta löytyy kyseiseen moottori tyyppiin.
Onko jollain ihan tietoa ja kokemusta letkulämmittimen toimivuudesta kyseisen moottorityypin BKC tiimoilta ??
Osamies.fi kun pistää auton tiedot ja mallin niin se tyrkkää kuitenkin Letkulämmitin RE480 mallia kyseiseen vankkuriin En tiedä lukeeko toi osamiehen nettisivu moottorityypin mukaan vai ihan pelkästää "tietojen pesrusteella" lämmittimien sopivuudet
Löysin kyseisen pumpun Calixiin, eli saisoko tuolla pumpulla veden kiertämään toivotulla tavalla http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5935/let ... umppusarja
Sitten rupesin selvittämään tätä letkulämmitin asiaa, niin BKC moottoriin ei saa letkulämmitimiä laittaa koska saattaa kierrättää vain osassa lohko veden ja kun osalohkoa on vain lämmin niin moottorin boxi lukee tilanteen väärin ja ei käynnistykkään.
Säteilylämmitin on ainoa mitä Calixilta löytyy kyseiseen moottori tyyppiin.
Onko jollain ihan tietoa ja kokemusta letkulämmittimen toimivuudesta kyseisen moottorityypin BKC tiimoilta ??
Osamies.fi kun pistää auton tiedot ja mallin niin se tyrkkää kuitenkin Letkulämmitin RE480 mallia kyseiseen vankkuriin En tiedä lukeeko toi osamiehen nettisivu moottorityypin mukaan vai ihan pelkästää "tietojen pesrusteella" lämmittimien sopivuudet
Löysin kyseisen pumpun Calixiin, eli saisoko tuolla pumpulla veden kiertämään toivotulla tavalla http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5935/let ... umppusarja
Itse olen alkanut miettiä voisiko sen wepaston tilallle laittaa kunnon letkulämmittimen. Sitten kytkisi kiertovesipumpun akkulaturiin. Kun tökkäisi auton tolppaan niin akkulaturi saa virtaa kiertovesipumppu pyörii ja kierrättää lämppärin lämmittämää vettä koneessa. Olisi huomattavatsi parempi kuin tuo onneton rasvapotan lämmitin, jonka olemassaoloa ei oikein edes huomaa muuten kuin sähkölaskusta. Ja pääsis eroon tuosta wepastonpaskasta for good.
Itsellä lähti jo toinen tällainen sarja tilaukseen kavereiden touraneihin http://www.ebay.com/itm/VW-Touran-TDI-m ... 43cf4d3a83
Ei tarvitse mitään ohjelmointeja tehdä. Sulake rasialta sähköt, puhaltimen moottorille piuhat ja webastolle yksi piuha. Tuo sarja on automaatti ilmastoinnilla oleviin. Kiertovesipumppu kannattaa ensin katsoa löytyykö ja että toimiiko webasto nyt.
Ei tarvitse mitään ohjelmointeja tehdä. Sulake rasialta sähköt, puhaltimen moottorille piuhat ja webastolle yksi piuha. Tuo sarja on automaatti ilmastoinnilla oleviin. Kiertovesipumppu kannattaa ensin katsoa löytyykö ja että toimiiko webasto nyt.
Asensin TT Thermon aikaisemman mallin pojan Audiin. 1000 watin teholla puolesta tunnista tuntiin pakkasista riippuen ja moottori on käden lämpöinen.
Pittää ostaa omaan Skodaan tuo uudempi malli, niin ei tartte rakennella sähköjohtoja.
Skodassa nyt DEFA ilman pumppua öljynsuodattimen jalassa olevan lämmönvaihtimen paluuletkussa, mutta se sekottaa ECU:n lyhyellä lämmityksellä ja kone ei meinaa käynnistyä. Pumppumallisella ei tätä ongelmaa.
Ja tää on paljon halvempi, kuin Webasto tai Eberi eikä oo ongelmia akun kanssa. Edellyttää tietty, että verkkovirtaa on saatavilla.
Pittää ostaa omaan Skodaan tuo uudempi malli, niin ei tartte rakennella sähköjohtoja.
Skodassa nyt DEFA ilman pumppua öljynsuodattimen jalassa olevan lämmönvaihtimen paluuletkussa, mutta se sekottaa ECU:n lyhyellä lämmityksellä ja kone ei meinaa käynnistyä. Pumppumallisella ei tätä ongelmaa.
Ja tää on paljon halvempi, kuin Webasto tai Eberi eikä oo ongelmia akun kanssa. Edellyttää tietty, että verkkovirtaa on saatavilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: HAlosseppä, pete73 ja 41 vierailijaa