vr6 turbo projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 30.6.2014 1:07


Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 30.6.2014 23:45

Olis mielenkiintoista tietää että onko jollain muullakin tämmöstä vr6 turboprojektia suomessa. Jos joku tietää ni laittaa linkkiä

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.6.2014 23:53

Taitaa olla yksi Corrado :) Tosin taitaa niitä muutama lisää olla, mutta aika hiljasta, koska vähäpäästöinen...

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 1.7.2014 9:31

onko siitä mitään projektikertomusta missään?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 1.7.2014 11:52

Eikös sullakin Slantsix ollu turbo projektia alkamassa vai luovutitko jo? Itse turbottaisin heti omani jos vaan opiskelija budjetti antaisi myöden, mutta kun ei anna, niin rakennellaan pikku hiljaa :).

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 1.7.2014 16:15

Tossahan noi rojut ois eteisenkaapin päällä, mutta ei oikein tossa kerrostalonpihassa pysty mitään tekemään.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 1.7.2014 23:48

Kyllähä sitä hyvällä ilmalla pistää vaikka konhee paikalle ;)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 7.8.2014 1:35

aika hiljasta on ollu koska loma. laiskottanu niin perusteellisesti+muuta rojektia. putkistoon on 80% saumat käyty tigilläki nykäsemässä mutta vielä pitäs loput että saa lyyä pakosarjan ja turbon ja putkiston lopullisesti paikalleen. sitte pitäs ahtoputket ja cooleri sekä öljynlauhutin asentaa. öljynpaluu öljypohjaan heppailtu kohilleen joka seki pitäs käyä tigillä vetää lopullisesti. onko mitää isompaa vw miittiä enää tälle kesälle/syksylle? taikka testipäiviä onko vielä jossainpäin?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 7.8.2014 12:48

Ahvenistolla pääsee kurvailemaan vielä. Tarkista ajat niiden verkkosivuilta. Itse oltiin eilen joku 5 tuntia. Muutkin moottoriradat varmasti vielä pitkään käytössä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.8.2014 14:43

Boxer Speed Day 15-17.8.2014, Räyskälä. siellä on varttia tarjolla muistaakseni lauantaina

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.8.2014 19:28

Onkos tämä nähtävillä Räyskälässä?

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 14.8.2014 0:57

ei ole kumpikaan koska meen weekend festivaaleille helsinkiin ja se on just tuolloin :/ ja yks suutin kärvähti ni jouduin lähettää ne takas että saapi uuen tilalle.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 14.8.2014 1:40

siinä nykyinen sytytysennakko taulukko
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 14.8.2014 1:49

tää on varmaan väärä paikka mainostaa mutta jos joku tarttee syncroonsa rst loppuputkistoa ni nyt lähtee edullisesti (kuvissa vain likainen mutta täysin virheetön sekä mehevät äänet!). tarjoa
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 9.9.2014 16:56

etuvetoon vaihdettu virtalukko kun ei lähteny enää oikee käyntiin ja syncro saatu käymään ensimmäistä kertaa. pakosarja turbo putkisto ja imusarja sekä kaasuläppä paikallaan. ahtoputket uupuu vielä ainakin

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 10.9.2014 19:55

sanokaapas joku hyvä sivu mistä sais hyvät uuet puslat alustaan. esim joku uretaanipuslasarja. eteen varmaan käy etuvetosen kaikki puslat? mutta taakse on varmaan hankala löytää? ajattelin laajentaa tuota alusta projektia sen verran että kun tulee aika laittaa nuo pussit alle niin samalla irrottais kaikki tukivarret ja takahäkin ja perät sun muut tilpehöörit ja käyttäs ne hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa samalla ja asentelis kaikki uuet puslat tosiaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.9.2014 20:47

Eteen menee tosiaan etuvetosen puslat. Ja taka-tukivarsiin löytyy puslat kanssa vaikka Powerfelxiltä.
mutta taka-apurungon puslat joutuu etsimään Ebaystä yms. G60 ja muiden syncrojen puslat on liian pienet Vr6 syncron taka-apurunkoon.
Ja sit teet tollasen modin taakse, niin saat pyörien kulmatkin vielä kohdilleen madalluksen jälkeen :)
http://www.vwsyncro.co.uk/data/forums/t ... IC_ID=1671

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 10.9.2014 20:48

Strongflex.eu sieltä hyviä kokemuksia, ja laadukkaita myös.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 11.9.2014 20:35

erittäin hyviä ideoita. tuo camber säätö pitää kyllä ehottomasti tehä. ja stornglflexit vaikutti aika edullisilta. miten voimistuko äänet hytässä kun laitto strongflexit tai powerflexit?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 11.9.2014 21:40

ainakaan mk2 pohjaisissa ei vaikutusta hytin äänimaailmaan.
Suosittelen kumminkin etupään alatukivarren takapuslaksi(isoin) ns. r32 puslaa, eli oem umpikumista. taitaa saada myös motonetista nykyään ja ihan sopuhintaan.( mk4 r32, audi tt mk1, seat leon cupra mk1 yms)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.9.2014 21:48

Ei ollu itellä mitään vaikutusta puslila ääniin/tärinöihin. Eniten vaikutti kun teki jääkiekoista koneen tukigummit.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 13.9.2014 20:54

tuolta tilasin mk-3 golffiin viimeksi:
http://www.futurez.fi/fi/shop/alusta-jo ... aanipuslat

oli nopeeta ja hyvää palvelua!
ei lisännyt tärinää, taikka räminää, mutta ajotuntuma parani aivan valtavasti, kun kaikki turhat löysät hävisivät. oli hyvä muutos!

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 18.9.2014 0:51

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

[URL=http://s1316.photobucket.com/user/Sami_Vakkuri/media/20140913_173141_zps0b5dde73.jpg.htm
Kuva[/URL]

Kuva
ahtoputkien suunnittelua

Kuva
ecun maadoitus tarkistettu

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.9.2014 22:01

kardaanin tukilaakeri on vinkunut jo tovin ja rupee ärsyttään niin tiiättekö saako moisia edes mistään kun ei ebayllä tai googlella löytyny. jokku oli jotain bemarin laakereita laittanu. tai sitte jos sinne sais vaihettua jonku normi laakerin. ei löytyny miltää foorumeiltakaan sen kummemmin tietoa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2014 22:03

Mistään en ole mitään varmaa tietoa löytänyt. Samat huhut bemarin, mersun yms laakereista. Alkuperäsiä ei taida löytyä, kuin koko kardaanipaketti? Jos sitäkään.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.9.2014 22:12

Kuva
ahtoputkien hitsailua. kiitokset hienoista saumoista menee jounille!

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.9.2014 22:13

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.9.2014 22:20

ei ollu tosiaa oikee topiccia kyseisestä laakeriremontista miten niitä sitte on lie toteutettukkaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.9.2014 22:22

Kuva

aika lailla finaalissa. tiesti konehuoneen vois pestä ja poistella ylimääräsiä johtoja ym. huohotus pitäis vielä jotenki toteuttaa ainaski

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 22.9.2014 22:36

Etsippä audi a4 b5 kardaanin tukilaakerista tietoa täältä tai audifoorumilta. Jossain kekustelussa oli ihan bmw mb ja fordin osanumerot. Saattas vaikka sopia tähänki.

Kerroppa muuten lisää tuosta moottorin ohjaimen asennuksesta? Käytit varmaan aikapitkälle koneen omia antureita? Löysitkö jostain valmiit arvot vai joutuko mittaileen?
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 22.9.2014 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.9.2014 22:37

Kuva

lopputulos. coolerikaan paista aivan mahottomasti silmään. käyty vähän säätelemässä ja ajelemassa 0.6-0.7bar ahdoilla. hyvin löytyy pitoja! pieniä pätkimis ongelmia mutta selvitellään.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.9.2014 22:49

A6 C5 korin audiin (ja 3B / 3BG Passattiin) sopii muunmuassa:

- Motonet koodi: 18-4205
- Febin koodi: 01846
- BMW koodi: 26 12 1 226 731


lisää infoa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... post909275

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 13.10.2014 19:51

sori bebe unohtu vastata mutta niin moottorinohjauksen asennus ei oikeestaan ollu muutaku kiinni. käy suoraan vakio moottorinohjauksen liittimeen ja hyödyntää vakio antureita. ainut että vaihdoin imuilmalämpötilan anturin nopeasti reagoivaan. tiesti lisäksi vakio kapeakaista lambda ei enää käytössä mutta sekin toimii jos sitä haluais käyttää esim vaparissa mutta mulla on plx laajakaista siltä tulee vaan yks johto tonne poksiin ja sille on valmis liitin. sitte ilmamassa ei myöskään enää käytössä mutta tuo boksi osaa sitäkin hyödyntää jos haluaa sitä vielä käyttää. elikkä mulla on map anturilla mikä on valmiina tuola poksin sisällä nii siltä on veetty letku imusarjaan. kaikenlisäks boksissa oli vakio ohjelma aikapitkälti sisällä. ei tarvinnu mitää mittailla.[/quote]

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 13.10.2014 20:00

Eteen menee tosiaan etuvetosen puslat. Ja taka-tukivarsiin löytyy puslat kanssa vaikka Powerfelxiltä.
mutta taka-apurungon puslat joutuu etsimään Ebaystä yms. G60 ja muiden syncrojen puslat on liian pienet Vr6 syncron taka-apurunkoon.

mitenköhän onko nuo strongflexin sivuilla myytävätki takahäkin puslat väärän kokoset? lähetin sähkpostia niin kehuskeli että muka käyvät ja epäilen nyt että käyvätkö kuitenkaa. onko sulla slantsix tietoa että mitkä on mitat niille puslille?

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 13.10.2014 20:19

konehuone pestynä
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 13.10.2014 20:20

toinen viinapumppu asennettu sarjaan vakion kanssa.
Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.10.2014 15:39

mitenköhän onko nuo strongflexin sivuilla myytävätki takahäkin puslat väärän kokoset? lähetin sähkpostia niin kehuskeli että muka käyvät ja epäilen nyt että käyvätkö kuitenkaa. onko sulla slantsix tietoa että mitkä on mitat niille puslille?

Nyt tulee ihan muistelutietoa, olikohan muut 6xmm jotain ja Vr6 syncro 7xmm jotain halkasijat.
Taka-apurungon pusla on nopea ottaa irti. Auto perse tunkataan ylös, koripukki korin alle. tunkilla tuet taka-apurungon, aukaset muutaman pultin mitkä pitää sen korissa kiinni, lasket tunkilla apurunkoa alas ja otat puslan välistä pois. 15min per puoli.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 16.10.2014 20:03

puslaremontti aloitettu kuskinpenkin liukumuovien vaihdosta :D on kyllä hyvä parannus kiikkuville jakkaroille mk1-3 korisiin klonkswaaggeneihin.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 19.10.2014 21:51

tilasin nyt strongflexiltä kaikki muut paitsi juurikin nuo taka-apurungon puslat koska eivät käy varmistin mittaamalla, myöskään powerflexin omat ei käy. tekisköhän joku firma tilauksesta vai onko joku löytäny noita takahäkin puslia valmiina? syncro ei enää pätki ja ahtoja on nostettu niin että max ahdot 0.8bar vakiokytkin ei anna vieläkään antautumisen merkkejä.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 22.10.2014 19:52

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.10.2014 20:23

Tykkää. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.10.2014 21:41

Mitäs tolla on painoa 1400-1450kg? Eli oisko joku 330hp tällä hetkellä?
Mitens toi moottorin ohjaus, ihan p&p vai joutuko tekemään isojakin muutoksia?
Onko DP 3"?

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.10.2014 14:56

jotain semmosta se paino on. tehoista ei tieto mutta edellinen golffi lykkäs tuon 328 pienemmällä ahtimella 0.9 piikkipaineella ja tässä on nyt isompi ahin ja 0.8 että kyllä sielä ihan vähintää se karvan yli 300 on luultavasti. 400 on tavote mutta siihen joutuu jo nostaa vähä painetta vielä. ihan p&p lukuunottamatta joitakin ongelmia sen kampiakselin asentotunnistimen kaa että on joutunu vastusta laittaa. melkolailla vakio ohjelmakin on purkissa mutta kyllä sitä pitää vähä säädellä kuiteski. en tiiä mikä mittari on se on kaverin :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.10.2014 21:59

Olikos tämä E85 vai ihan bensa?

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 30.10.2014 10:28

molemmat on e85. kovilla pakkasilla ajattelin kyllä hieman lurauttaa bensaa sekaan ni lähtee nätemmin käyntii. mutta kesällä pelkästään e85. ehdottomasti parempi ratkaisu kaikilta osin kuin bensa

Kekki
-
Viestit: 99
Liittynyt: 23.7.2012 14:43

ViestiKirjoittaja Kekki » 12.11.2014 18:33

Mitkäs ilmajousipalkeet tossa yhessä kuvassa on? Itellää on suunnitteilla ilmajousitus pitäisi löytää sopivat palkeet?

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 17.11.2014 19:26

universal air aero sportin pussit. jonku alustasatsin kaa nuo kohtuuella saa sopiin luultavasti.
Viimeksi muokannut Vakkuri, 17.11.2014 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 17.11.2014 19:33

Kuva
vähän mallailin noita ilma-alustan vehkeitä tonne luukkuun mutta en osaa päättää onko ne törkeät jos ne pulttaa tohon koteloon kiinni, mutta taas tilaa ei aivan hirveesti missään muuallakaan oo. sanokaapas mielipiteitä? sitte kohtuuhintaset vanteet uuet tai käytetyt pitäs hommata. jokku huulivanteet vois sopia tämmöseen? ehotelkaa niitäki.

tarkotuksena ois myös bitumoija vähä paikkoja ja verhoilla ja siistiä tuo kotelosysteemi.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 17.11.2014 22:28

Hävitä toi subikotelo ja tee sirompi. Sen jälkeen saat noi ilmakmat hyvin. Noin en ite ainakaan jättäis.. 😞

circa
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.10.2010 15:17

ViestiKirjoittaja circa » 17.11.2014 23:14

Komppaan demonia^

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 19.11.2014 10:16

pitääpä laskeskella paljonko tosta kotelosta pystyy ottaa pois ettei vire karkaa taivaisiin. ois kyllä toisaalta hyvä saada nuo venttiilit johkai semmoseen paikkaan että niitä pääsis nopeasti huoltamaan jos tarve, mutta tosiaan ne on varmasti törkeät tuossa... mitään ei siis ole kiinnitetty vielä kuitenkaan :P

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 20.11.2014 9:15

Kukin tekee niin kuin itse haluaa. Itse en lähtisi turkkituning linjalle. :)
Tee suppasille umpikotelo, tai vaihda ne pienempiin, niin saat lisää tilaa. Mitä jos venttiilit laittaisi vararenkaan kuoppaan?
Viimeksi muokannut William, 20.11.2014 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 20.11.2014 10:27

Ainakin omassa passatissa soi 10" alpinen type-x pienehkössä alle 20l umpikopassa työkalulokeron paikalla paremmin ja lujempaa kun ground zeron 12" perusmallin radioactive tehtaan bandpass kopassa mikä vie neljänneksen kontista. Eihän noita kahta ihan suoraan verrata voi keskenään hintaluokkansakkaan tähden ja liekö tuo bandpass se paras vaihtoehto gz:llekaan. Jos nyt ei maxboomissa ole tarkoitus kilpailla tai näyttää siltä niin melko varmasti golffistakin jostain sen kokoinen potero löytyy että sinne subin saa jemmaan. Tietysti sen mukaan mikä itselle on tärkeintä, omaani en enää edes harkitsisi noita humppakuutioita :)

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 20.11.2014 14:22

Oma vaatimaton mielipiteeni..
Heitä tuollainen humppalaatikko pois ja takakonttiin ilma-alustan osat siististi. Ei tällaiseen autoon sentään kaikkia saa.
Tehoa on jo kohtalaisesti ja alusta tulossa jonkunlaiseksi.
Ja sitten jos humppaa haluat, niin yhdelläkin subilla saa aikaan jo aikamoista möykkää. (12" subi riittävällä teholla, niin 150 debbaa rikkoontuu)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.11.2014 16:12

Vararenkaan koteloon ufo-mallinen säiliö noille ilmapusseille.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.11.2014 18:05

Kannattanee ainakin pultata aika tiukasti kiinni tuohon koteloon, saattaa nimittäin äkkipysähdyksessä aiheuttaa melkoisia muodonmuutoksia etupenkkiläisten takaraivoissa tuo säiliö mikäli pääsee irtoamaan...

tomppadj
-
Viestit: 66
Liittynyt: 24.9.2013 19:48

ViestiKirjoittaja tomppadj » 20.11.2014 18:59

Itsekkin komppaan demonia ja sanon että erilaista koteloa jotta saa kamat mahtumaan konttiin:P Kuva Jottttain tämän tapaista?:) Vaikka kuva onkin mersun kontista nii silti suuntaa antava:D

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 23.11.2014 19:22

joo huonoa olis tosiaa jos nuo tuosta lähtee kolarissa ja ovat vähä törkeet tuossa mutta huoltoystävällinen se olis :D taijan keksiä jotain että saan ne mahtumaan johkai piiloon. hyviä ehotuksia! itsekkin mietein venttiilien laittamista vararengaskoteloon. toinen vois tosiaa olla että tekis semmosen säiliön sinne.

_T3_
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.2.2013 10:36

ViestiKirjoittaja _T3_ » 23.11.2014 19:57

heivaat tolla toisella subilla vesilintua, teet kotelon vararenkaan tilalle, siihen vaneri pleksillä päälle ja ilmakamat mahtuu sit hyvin konttiin :) eiks noi subit oo 12"? eiks ton kokosessa kopissa yksiki subi soita iha tarpeeks :)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 23.11.2014 20:54

sekin ois vaihtoehto muttako mersumiehelläki on tuossa 2x12" ilmeisesti ;) no ei vaiskaa. ainut että tommonen yks subi ei oo järkevä tolle vahvarille pitäs ostaa vaa joku toine 12" mutta kaikki on vielä auki.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.11.2014 21:27

Jaa minkä takia ei ole järkevä? Kyllä tästä maailmasta löytyy elementtejä jotka kestää enemmän puhdasta tehoa kuin yksikään vahvistin kykenee antaa. Jos korjaat bassotoistoa sähköisesti, tarvitset sitä jerkkua vahvistimelta ja tehonsietoa elementiltä mutta saat vastineeksi todella alas ulottuvan toiston.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 24.11.2014 14:32

Jos onkin sen verran tehoton vahvistin että pitää saada pienempi kuorma. Ja pienemällä kuormalla saakin lisää tehoja..
Kun me ei tiedetä, niin arvuutellaan vain.
Ja bassoahan ei vain koskaan olla liikaa..

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.11.2014 14:44

Siinä tapauksessa kannattaa valita tuplapuhekelainen elementti. Tai parempi vahvistin. Jokatapauksessa tuollaisen ison boksin pitäminen on perusteltua vain budjettisyistä, tosin jos tätä autoa katsoo, ei se tarkan markan linja ole ollut kovin määräävä tekijä? Yhdellä elementillä saa tasan varmasti yhtä paljon mökää NORMAALIKÄYTÖSSÄ kuin kahdellakin, se elementtien määrän tuplaaminen lisää äänenpainetta kolmella desibelillä, jonka saa myös yhdellä elementillä aikaiseksi tuplaamalla syötettävän tehon.

Esimerkiksi http://www.fanaticaudio.com/shop/12-tuu ... pw-12-spl/ ja sopiva lankku kaveriksi niin saadaan teoriassa täysteholla metrin päähän jo noin 130dB äänenpaineet.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 24.11.2014 16:53

Tarkoitin lähinnä sitä että tuo mun vahvistin ei oo järkevä yhelle tommoselle infitylle vaikka kyllä sillä sitä soittaa voi :p oon tykänny tosta setistä ni sen takia en haluais luopua siitä ja toiseks en haluais laittaa enempää rahaa kiinni :D vaikka rahalla saa varmasti semmosen subin mikä sopii tolle vahvistimelle.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.12.2014 21:42

nyt se on varmistettu. normi syncron puslan halkasia on 52.5mm ja vr6 syncron 59mm. mietein jo että josko holkittais sen taka-apurungon ni kävis ne normin puslat mutta yritän vielä kysellä josko powerflexillä tai strongflexillä ois jonkun muun auton puslat kovin lähellä noita mittoja että sais vaikka semmosesta tehtyä.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 6.12.2014 21:43

noni nyt se hajos :D vaihelaatikon kannake oksentaa toffeeta ulos :D ei oo vielä huomannu ajossa mutta varmaa heiluu kone-vaihelaatikkopaketti kivasti.

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.12.2014 23:41

Tuolla näyttäs olevan isokasa erillaisia puslia.
http://stores.ebay.de/EIMA-electronics/ ... 513&_pgn=5
Ja käsittääkseni Passateissa käytetään samaa 357 505 171 puslaa joka on se 60mm halkasija, kun taas 331 505 171 on se pienempi.
Ja powerfelxiltä on näköjään tullut epäkeskopultit Golffeihin taakse.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 7.12.2014 18:29

olipa hyvä ku löysit tuon! tuolla on valmiina vr6 syncro otsikollakin myynnissä noita taka-apurungon puslia :D näkyis olevan vähän jämerämpiä koneenkannakkeitakin. mää käsitin että nuo camber pultit ois eteen? aattelin että vaihtais yläpäät vaan camber säätöset etee.
Viimeksi muokannut Vakkuri, 7.12.2014 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.12.2014 19:08

Niinpäs taitaakin olla :)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 8.12.2014 21:20

nyt uusi yritys. nuin aattelin että laittais nuo venttiilit ja säiliön ja kompurat mahtuu kotelon sivuille piiloon. jatkais vielä tosta kotelosta penkkiin semmosen suojan että ei näkyis mitää. pystyn lyhentään koteloa jonku 7-8cm ni saan ehkä justii riittävästi tilaa.
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 8.12.2014 21:21

Kuva

Towmater
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.12.2014 0:35

ViestiKirjoittaja Towmater » 13.12.2014 1:03

Noihin pusliin liittyen, niin itse tilailin tuolta ebayn kautta ton EIMA- Electronicsin täydellisen sarjan passattiin taakse ja on ne rungon puslatkin oikean kokoiset, vaikkei kuitenkaan täysin samanlaiset mitä niillä kuvissa.. Tuli myös nopeaa ja sai vielä nallekarkkeja asennuskarkeiksi kaupanpäälle. =)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 14.12.2014 17:32

Hyvä juttu :) määki tilasin nyt koneenkannakkeet ja kaikki loput puslat just eimalta mitä strongflexillä ei ollu :D

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 15.12.2014 1:28

kattelin tuossa vanteita niin artecin s2 tai s1 vanteet ois mun mielestä aika siistit.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.12.2014 15:32

Kirjoitit tuolla toisaalla

Vakkuri kirjoitti:mulla on kaks niitä isointa 3" vaimenninta ni ei kyllä osais vakioon hirveesti sanoa eroa jos vaikka tyhjäkäynnillä pitelee. turbo pitää 100 kertaa enemmän metakkaa nykysyin ko putki :D


Olisko Arlows:ien pörinästä olemassa äänitallennetta? Muitakin saattaisi kiinnostaa ovatko hankinnan väärtejä vaimentimia.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 15.12.2014 19:07

voisin ottaa vaikka jonkun klipin esitteille tässä joku päivä.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 2.1.2015 5:36

no nyt ois jonkulaista videoo arlowssien pörinästä. puhelimella kuvattu ni voi olla vähä hankala verrata, mutta täytyy sanoa tosiaa että moni on sanonu että ei luulis että on auto mitää muutako normi vr6 päältäpäin ja äänie perusteella. tyhjäkäyntikin joku 100-200rpm kovempi kuin vakio.
http://youtu.be/NXzY-K2LuKc

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 2.1.2015 5:41

käytiin myös penkittää nelivetoa kannuksessa motorsetillä. loistava palvelu ja hieno paikka. 65e/h. asiantunteva kaveri. elikkäs nyt on se tilanne että ois kannattanu ees ostaa toista kytkintä välttämättä koska vakioki näyttäs kestävän vajaa 500nm ei mitään luiston merkkejä. eka veto oli 355hp ja n470nm(0.8bar) ja niillä asetuksilla ajettu n5000km mutta nyt nostettiin ahtoja 1bariin että saatiin tuo 407hp ja 490nm. ei oo vielä kylläkää lähelläkää suomen tehokkainta syncroo :D jotain hämminkiä oli koska ryntää tuola lopussa eikä oo tasanen käyrä. pitää selvitellä aihetta ja käydä keväällä uuestaa penkkaileen ja sääteleen.
https://www.youtube.com/watch?v=tFdgekPNun4

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 2.1.2015 11:22

Hyvät lukemat irronnut noinkin vähillä ahdoilla! Ei näyttäny videossa tekevän tiukkaa lumella pikku luisuttelu :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.1.2015 14:31

Itse veikkaan että tossa 5000rpm kohdilla tapahtuu jotain, koska noi käyrät tasoittuu noinkin reilusti ja sit 6250rpm kohdilla taas tilanne paranee ja tehot/vääntö hyppää "normaali" lukemiin.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 4.1.2015 2:12

Sitä mekin epäiltiin lindvallin kaa. Syytä ei kuitenkaan kerenny löytyä vielä.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.1.2015 21:57

kiitos pellikka! siinä vielä helpommin luettavana
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.1.2015 21:58

siinä muutama pusla :P
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.1.2015 21:58

osat maalattuna ja puslat paikallaan
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.1.2015 21:59

yksi nurkka on nyt melkolailla tehty ja eikun toisen kimppuun. pitää pakertaa tällälailla pikkuhiljaa että pysyy ajossa kuitenkin auto :D
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 12.1.2015 22:03

tommoset vanteet tuli postissa.
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 1.2.2015 20:07

oikean puolen etu jarrusatula ja pyörännapa käyty puhaltamassa ja maalamassa sekä uusi laakeri asennettu.
2 vaihde pitää jonkinlaista ulinaa. vaihtelin siinä sitten jako- ja vaihdelaatikon öljyt ja kurkistelin laatikkoon sisälle niin 2 vaihteen rattaista pinta jonkin verran ottanut osumaa :D liekkö ollut pitempään nuin tai sitten vasta tullut, mutta vielä pelaa moitteettomasti.
pitänee samalla aukasta laatikko kun ottaa sen pois kytkimen vaihtoa ja vaihdelaatikon jäykistyskappaleen asennusta varten. löytyy onneksi etuvetosen laatikko josta ilmeisesti käy rattaat tähän.
http://www.transmission-rebuild-kits.co.uk/-c-86_187.html
eikös tuolta sivulta tuo rebuild kitti aikalailla sovi?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.2.2015 0:00

Etuvetosen rattaat käy ja laakerit. Mutta perä on erillainen, jos en väärin muista niin poskilaakerit on erillaiset. Tosin perän välitys käy etuvetosista.
Samalla vaihdat tdi 5 rattaat, niin laskee kierroksia 80-100km/h vauhdissa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 2.2.2015 9:30

Pitääpä selvitellä asiaa. Laakereissa ei välttämättä edes mitään vikaa mutta laitetaan nyt samalla kun aukastaan. Oisko mitään sivua mistä vois varmistaa tuon laakeri asian? Joo tdin 5 vaihe löytys kaverilta ni heitän sen varmaan samalla :p auto ajossa kuitenkin joka päivä ja vielä on kestänyt ihan kunnon vetojakin kaikilla vaihteilla. Sehän voi olla että tolla lootalla on ajeltu ilman öljyjä joskus. 3,4 ja perävälityksen pääsi näkemään sekä kulmavaihteen jotka olivat hyvässä kunnossa.

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 2.2.2015 14:22

..kun ottaa sen pois kytkimen vaihtoa ja vaihdelaatikon jäykistyskappaleen asennusta varten..

mihin väliin tuo tulee ja mistä oot ostanut?
mielenkiintoinen projektikertomus ja tulostakin syntyy!

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 2.2.2015 17:55

Olisko joku tuollane

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 3.2.2015 7:53

kiitosta!
juurikin kyseinen.
http://www.usrallyteam.com/index.php?main_page=product_info&products_id=1049
tuossa vielä linkki ja tarinaa kyseisestä palikasta.
tietenkään palikka ei poista akselin vääntymistä suurilla vääntömomenteilla mutta vähentää akselin painumista kytkintä kohti jota se tekee siitä syystä että vinot hampaat työntää akselia myös akselin pituussuunnassa.(eri asia sitten työntyykö se oikeasti niin paljon että vaikuttaa) ja tuon palikan tekeminen itse ei tule niin paljoa maksamaan/vaivaamaan etteikö kannattaisi koittaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 7.2.2015 23:12

tietysti jos joku bongaa tai jollain on edullisesti myynnissä 02m tai 02s laatikko niin voi linkittää tai laittaa yv. ei mikään kiire vaihtaa tuota 02c vielä koska se vielä tuon max 500-550nm kestää mutta jos joskus sopivat palikat tulee vastan ni voishan sitä vaihdella. myös rikkinäiset laatikot kelpaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 8.2.2015 21:35

ja jos jollaki ois kytkimen haarukka tai mikskä sitä nyt sanotaa ni tarttisin lainaa sen tota palikan mitotusta varten.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.2.2015 17:35

Muutama tarkentava kyssäri tosta kdfi:stä. Tarviiko toi muuta, kuin laajakaista lambdan lisäksi? Itse mietin Innovaten LC-2. Ja tolla voi jättää MAF pois? Kumpikohan olisi tarkempi map vai maf vai pitää molemmat käytössä. Tarkotus ois eka siirtyä vapari E85 ja sit jossain vaiheessa (kesällä) ylipainetta imusarjaan :)

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 11.2.2015 22:31

Ei tarvi ja vaparina ei tarvi sitä laajakaistaakaan välttämättä mutta helpottaa säätämistä jos on. Ja maffin voi jättää pois. Maffi ois tarkempi mutta taas map toimintavarmempi. En oo varma että voisko niitä käyttää yhessä jollain tavalla. Innovate ja plx on ainaskin asiallisia. Yks johto laajakaistalta menee kdfille.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2015 18:06

Mitens tämä projekti on edistynyt?

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 23.3.2015 16:30

otin nyt tuon takapään remonttiin.
Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 23.3.2015 16:31

Kuva

tuossa heikosti näkyy tehtynä nuo camber ja aurauskulmien säädöt. vielä pitäisi vetää maali päälle.
Viimeksi muokannut Vakkuri, 23.3.2015 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vakkuri
-
Viestit: 182
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 23.3.2015 16:33

iskarin korvakkeet olivat lähes syöpyneet läpi. hitsasin sitten kylkiin 2mm levystä vahvikkeet.
Kuva


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa