Golf IV -99 1.4 Etupää kolisee/narisee
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV -99 1.4 Etupää kolisee/narisee
Tuon Golfin etupäästä on alkanut kulua epämiellyttävää kolniaa/narinaa etenkin kun kääntää rattia hiljaisessa vaudissa tai paikallaan. Ääni kuullostaa siltä kun jousi kolahtaisi jotenkin?
Ääni kuuluu joskus myös esim hidastustöyssyjä ylittäessä mutta vaimeampana.
Oon yrittänyt kurkkia pyöränaukosta, mutta jouset ei ainakaan näyttäisi olevan poikki tms.
Onko iskarin yläpäässä joku "laakeri" tms joka vois olla syyllinen?
Vai mikä siellä paukkuu, kolisee ja narisee?
Ääni kuuluu joskus myös esim hidastustöyssyjä ylittäessä mutta vaimeampana.
Oon yrittänyt kurkkia pyöränaukosta, mutta jouset ei ainakaan näyttäisi olevan poikki tms.
Onko iskarin yläpäässä joku "laakeri" tms joka vois olla syyllinen?
Vai mikä siellä paukkuu, kolisee ja narisee?
eka on laakeri plus kumi, toinen pelkkä laakeri, kolmas takaiskarin yläpää..
18-1861 Etuylätukikumi+laak Audi-A3 ym - Golf-IV Etuiskarin ylätukilaakeri+kumi 19,90€
18-1897 Etuiskariylälaakeri VAG 93- - Golf-IV Etuylätukilaakeri 5,90€
18-2042 Takaylätuki OctaviaBoraA3 - Golf-IV Takaylätuki (alumiinia, kumihelalla) 13,90€
18-1861 Etuylätukikumi+laak Audi-A3 ym - Golf-IV Etuiskarin ylätukilaakeri+kumi 19,90€
18-1897 Etuiskariylälaakeri VAG 93- - Golf-IV Etuylätukilaakeri 5,90€
18-2042 Takaylätuki OctaviaBoraA3 - Golf-IV Takaylätuki (alumiinia, kumihelalla) 13,90€
Okei, olin ollu huolimaton kun katoin. Kiitos.
Käyn hakee kaksi noita missä laakeri ja kumi.
18-1861 Etuylätukikumi+laak Audi-A3 ym - Golf-IV Etuiskarin ylätukilaakeri+kumi 19,90€
Joutuuko iskarin nostaa ihan "pöydälle" että noi saa vaihdettau vai onnistuuko irroittamalla pelkkä yläpää?
Meinasin viikonloppuna ryhtyä noita vaihtaa...
Käyn hakee kaksi noita missä laakeri ja kumi.
18-1861 Etuylätukikumi+laak Audi-A3 ym - Golf-IV Etuiskarin ylätukilaakeri+kumi 19,90€
Joutuuko iskarin nostaa ihan "pöydälle" että noi saa vaihdettau vai onnistuuko irroittamalla pelkkä yläpää?
Meinasin viikonloppuna ryhtyä noita vaihtaa...
Katso ny ensin kuitenkin muutkin liikkuvat osat läpi... Kallistuksenvakaajan koiranluut tai korihelat voi hyvinkin aiheuttaa tuon äänen, etenkin jos se kuuluu selkeämmin jos vain toinen etupyörä liikkuu (esim. osuu kuoppaan)....
Tosin jos se ylälaakeri on jumissa niin se aiheuttaa kääntäessä kaikenlaista ylimääräista kun jousi joutuu kiertymään... Itsellä yks auto jäi aina tiukemman käännöksen jälkeen puoltamaan ja "palautui" kun käänsi toiseen suuntaan -> ylälaakeri jumissa.. näkyi selvästi jousen kiertymisenä kun kaveri käänteli rattia ja itse kurkki jousia.
Kyllä sen tolpan joutuu ottaa irti ylälaakerin vaihtoon ja tarvit myös jousipuristimet että saat jousen kasaan...
Tosin jos se ylälaakeri on jumissa niin se aiheuttaa kääntäessä kaikenlaista ylimääräista kun jousi joutuu kiertymään... Itsellä yks auto jäi aina tiukemman käännöksen jälkeen puoltamaan ja "palautui" kun käänsi toiseen suuntaan -> ylälaakeri jumissa.. näkyi selvästi jousen kiertymisenä kun kaveri käänteli rattia ja itse kurkki jousia.
Kyllä sen tolpan joutuu ottaa irti ylälaakerin vaihtoon ja tarvit myös jousipuristimet että saat jousen kasaan...
Hei....
Tämä aihe nousi taas esiin katsastuksen myötä. Nyt havaittiin että oikea etujousi on poikki.
Eli vaihtoon menee etujouset ja nuo yläpään tukikumit/laakerit.
Kerran aiemmin jumpattiin etupäätä ja ei saatu millään iskaria irti pyörännavasta?!?!
Olisiko keneläkään vinkkiä miten sen iskarin saisi irti alapäästä??
Nyt tuo on sitten pakko korjata =)
Tämä aihe nousi taas esiin katsastuksen myötä. Nyt havaittiin että oikea etujousi on poikki.
Eli vaihtoon menee etujouset ja nuo yläpään tukikumit/laakerit.
Kerran aiemmin jumpattiin etupäätä ja ei saatu millään iskaria irti pyörännavasta?!?!
Olisiko keneläkään vinkkiä miten sen iskarin saisi irti alapäästä??
Nyt tuo on sitten pakko korjata =)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitenkään vähättelemättä edellistä, maltillinen levitys riittää kun on sopiva työkalu.
Ite avitin jollain CRC:llä tai jollain sen näköisellä. Ja sitten kumilekalla. Ja sitten sellaisella hautakiviveistäjän taltalla.
Pari kertaa oon joutunu tohon, eikä koskaan lähteny niinku ohjeessa, eli Plops tosta vaan...
Ite avitin jollain CRC:llä tai jollain sen näköisellä. Ja sitten kumilekalla. Ja sitten sellaisella hautakiviveistäjän taltalla.
Pari kertaa oon joutunu tohon, eikä koskaan lähteny niinku ohjeessa, eli Plops tosta vaan...
Eipä tuohon levittämiseen tarvi kummosempia työkaluja kuin pari-kolme kuusiokolokärkeä.
Ite käytin vähälle käytölle jääneitä tuumasia kärkiä.
Ensin laitoin n. 5 millisen palan hahloon jä kiersin 1/6 osa kierrosta.
Sitte joku 6+ millinen (pikkusen joutu vasaralla kopauttamaan) ja sitä taas kiersin 1/6 osa kierrosta.
Ja sitte seuraava koko ja sitä 1/6 osa kierrosta, niin iskari lähti sijastaan hyvinkin kevyesti.
Ite käytin vähälle käytölle jääneitä tuumasia kärkiä.
Ensin laitoin n. 5 millisen palan hahloon jä kiersin 1/6 osa kierrosta.
Sitte joku 6+ millinen (pikkusen joutu vasaralla kopauttamaan) ja sitä taas kiersin 1/6 osa kierrosta.
Ja sitte seuraava koko ja sitä 1/6 osa kierrosta, niin iskari lähti sijastaan hyvinkin kevyesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa