Tälläistä hieman suunnittelilla, jotta öljynlämmöt saataisiin kuriin:
Toiselle puolelle tulee R32 mk4 dsg / R32 mk4 US lisäjäähy. Siihen ei suoraan sopinut Cupra R:n ilmanohjaimet.
Bora:
alkutalvesta alkoi kuulumaan kauhea kolina takaalta, epäisin kardaanin tukilaakeria, mutta olikin tuo viimeinen "kiekko" kardaanista josta erottautui kuminen ja metallinen ulkokehä:
Samalla vähän vahvistelin keskilaakerin kumia lasiliimalla:
Ennen:
Jälkeen:
Tuo kiekko kun pääsi vähän tuola pyörimään ja aiheuttamana tuhoja pakoputkelle, niin tuli senkin aika uusiutua:
Tälläinen laippa ebayn ihmeellisestä maailmasta:
R32 mk4 milltekin keskiosa:
Konalan Fixukselta ja motonetistä vähän rst osaa:
Katti tuli racelta. Oli sopivasti poistomyynnissä dieselin metallinen katti. Tästä kuvaa mistä lähettiin:
Heppasin ydinlangalla palaset kohilleen ja kiikutin rst hitsarille. Vinkkinä, ettei kannata ydinlankaa käyttää. Kuulemma aivan kakka korvata rst hitsillä.
Lopputuloksena oli sitten tälläinen:
Tarkoituksena oli tehdä kestävä putki, ilman mitään kauheaa äänenlisäystä. Tiedossa oli, että simonssit eivät paljoa hiljennä, mutta onneksi nämä dieselit ovat aika hiljaisia muutenkin. Lopputuloksen erotusta ei kuule sisälle ollenkaan, mutta kuulemma ulospäin hieman matalampi saundi.
Tammikuun lopulta tuli pakkasten yhteydessä asennettu Viron pojan tekele:
Pikkasen sai askarrella toista poskea suojasta, että meni paikalleen, samalla tein öljynvahtoa helpoittavan reijän.
Golfin uudelleen rakentamista on mietitty nyt tovi aina hiljaisina hetkinä ja tässä olisi muistilista itsellenikin ajan koittaessa:
-Kytkin setupin vaihto Fidanza vauhtis 8,7 lbs+ SRE tai R32 alkuperäinen kytkin
-R32 kojelaudan asennus ja sähköjen uusiminen kojiksen alta (modaukset nätiksi)
-Koneen sähköjen uusiminen ja lisäsensoreiden piuhojen integrointi, laturinpiuhan uusiminen, flektien pakko-ohjaus pin 2+3
-Mocal öljyjäähdyttimen asennus ja ilmanohjaimien viimeistely
-Kuskin oven eristäminen pehmeällä+ ovinupin korjaus+ peilin nappi+ diskantit
-Vaihdelaatikon kunnostus: päätystefat ehkä wavetrac ja forkit
-Konepellin viimeistely
-Jäähdytysletkujen vaihto, kylmempi termari ja US R32 aux jäähdytin
-Akkulaturin asennus ja letkulämmitin TT-Thermo 1500KLD asennus ja mahdollisesti sähköisen vesipumpun siirto.
-Oil Catch tankin asennus, venakopan vaihto
-Sisälokareiden ilmanotot, ritilät TT:stä
-Kattiputken korjaus
-Takaspoilerin asennus
-Akun ja telineen asennus
-Loppualustanosien puhallus ja pulverointi
....
Golfi muuten alkaa olemaan asettumassa loppulliseen muotoonsa, enään siistitään kaikki kunnolla paikoilleensa. Kun golfi on valmis tehdään boraan sama homma jonka jälkeen siirrytään uuteen projektiin, joka alkaa hieman hahmottumaankin jo.
20.2 Borakin järjesti vähän ohjelmaa. Vaihteeksi. Olen parhaillaan muuttamassa, samalla päätti Arli ottaa itteensä ja tipahtaa kesken muuton. Tarkoituksena oli saada muutto samantien jatkumaan tutkinnan jälkeen ja kävin nopeasti hakemassa parisen pulttia IKH:lta m12x1,5x60mm ja orkkikset tilaukseen VW, molemmille puolille samalla jos toinenkin puoli on saanut siipeensä.
Tuossa alkuperäiset, noin 2,5v vanhat pultit. Etunmainen oli mennyt nätisti poikki ja sisältä löytyi ruostetta. Lieneekö joku maanantai.....
Yritettiin rautapalkin ja parin kaverin kanssa nostaa kone paikalleen, muttei onnistunut. Onneksi olin juuri muutama päivä sitten vaihtanut kaverille boraan 2.8 myllyn ja hänellä oli moottorinostin vielä lainassa. Onneksi!
Noh eihän se siihen päättynyt, toinen pultti kun oli katkennut väännyttyään ja kannakkeeseen oli tullut halkeama. Noh äkkiä Fiksukselta uusi kannake, oli jopa hyllyssä.
Nostettiin kone paikalleen, jotta pystyimme toteamaan että se takinmainenhan on vetänyt spooritkin paskaksi. Noh nopea huutelu ympäriinsä ja harrastajalta löytyi osa. Kiitokset siitä!
Samalla päädyin tilaamaan Fiksukselta laatikon puoleisen kannattimen, sillä ajatuksella että tehdään kunnolla ja jos se on hieman väsähtänyt niin vaihdetaan sekin uuteen ettei tule kovin suurta balanssieroa.