Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.6.2014 13:59

Jopa 2.8? Entä bora sedan?

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.6.2014 19:35

Kyllä. Tuollainen pitkittäinen vaimennin on farmari golf, bora molemmat korimalli, octavia molemmat korimallit. Kaikilla niillä moottoreilla mitä sai tehtaalta. Kaikki näistä on myös varustettu täysikokoisella vararenkaalla.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 10.6.2014 17:22

EDIT:
2.8 koneilla golfit/borat /sedan/variant 4motionit ovat aina poikittaisella vaimentimella...


Laatikko saapui viime torstaina ulkomailta. Laatikko on mallia hybridi eli audi TT:n osaa ja etuvetosen kiisselin yhdistelmä. Laatikolla oli alla 0km ostettuna. Oli ollut vara-askina Briteissä jollain joka oli tehnyt 4motion kiisseli mk4. Briteissähän näitä ei nelikkoina myydä kiisselinä. Askissa on vahvistetut valitsimet, eli niitit poissa ja jonkin muotoista lukkoa aja arp pulttia.

Pahoittelen kuvian laatua, puhelimen kamera on saanut vähän siipeensä autonlaitossa.



Heti aluksi torstaina alkoi hapettumien poisto. Oli lojunnut vissiinkin 9 vuotta varalla.


Asennus alkoi perjantaina töiden jälkeen samalta matkalta.



Sitten aski:

Kuva

Samalla vaihtui h&r etuvakaaja.



Kuva

Uusi kiinni ja samalla tuli vaihdettua flektit toimiviin ja selvitettyä xenonin onkelma
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:54. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.6.2014 20:30

Seuraava projekti olikin sitten iskareiden vaihto:


Lähtökohta:

Kuva

Sitten pikkasen TLC:tä


Kuva


Paketti asennusvalmiina:

Kuva
.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:56. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 29.6.2014 14:57

Boraan on suunnittella jarruja, vaihtoehtoina on:

1) 312mm levyt ja boxter s puristimet
2) 323mm jarrut ja leon cupra R puristimet
3) 334mm laikat ja 6 mäntäset z18 puristimet
4) 370mm laikat ja taroxin 12 mäntäset.

Yritän nyt punnita järkevyyden vs kohtuuden vs näyttävyyden vs muun kanssa.
Kuulemma 312mm kitti voisi jopa sopia tiettyjen 16" vanteiden alle talven varalle. Mutta tuo Boran perä näyttää niin massiiviselta, että vaatisi isoa vannetta keventämään ulkonäköä. Vaihtoehdot 1 ja 2 ovat kaiketi kaikista järkevimmät. 312mm levyjäkin saisi helposti vaikka mistä, muut sitten hieman hintavampia ja vaikeampia.

Sisustaankin on tulossa muutos, penkit ostettu. Kattopahvit ja pilarit syystä asentamatta. Pitäisi vain keksiä ostaako 4 ovisen nahkaiset ovipahvit jostain, purkaisi nahka-osan pois noihin nykyisiin vai verhoiluttaisikohan ne jossakin? Muuten auto odottaa hieman maalarin jatkokäsittelyä vielä ja muutamia osia.

Nyt saa jakaa niitä ajatuksia ja kommentteja, kiitos.
Viimeksi muokannut MTBE, 16.7.2014 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 30.6.2014 6:18

Oothan sä tätä niin paljon laittanut, että mahdollisimman isot jarrut vaan paikalleen. ;)

Itse kuitenkin hommaisin nuo 312mm, koska ovat halvemmat ja huomattavasti helpommin saatavilla kuin nuo isommat koot. Kyllä se myös noilla pysähtyy varmasti paremmin kuin ennen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.6.2014 11:04

Ja kannattaa muistaa myös talvirenkaiden mahtuvuus/saatavuus/hinta.
Nimimerkillä halvempi laittaa golpero seisomaan talveksi kuin etsiä 17" talvitöppöset GIII:seen :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.6.2014 21:45

Juu nuo talvitöppöset on se suurin järkiperäinen vastustaja. Kuulemma 312mm 4 mäntäisillä ei ole hyvä vaihtoehto jarrutehon parannukseen. Huhun mukaan aika samalla jarroteholla liikutaan kun nykyisellä 312mm 1 mäntä setupillani.

Eli vaihtoehdoiksi Cupra R 323mm ja sitten isommat. Taroxin kitti olisi mukava, haittapuolena on varaosien hinnat. Eivät ole ihan mitään halpaa kamaa, mutta olisivat kevyet. Toisaalta jos Taroxilt laittaisi Pirateen ja sen jarrut Boraan.... Hmm

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.7.2014 0:09

Pitäisi Boran pilarit ja kattopahviin löytää jokin musta materiaali, kattelin että alcantara olis pro, mutta ilmeisesti vaikea työstettävä. Onko vinkkejä tai ehdotuksia? Keskiviikona olisi aikaa käydä rättikaupassa ja tarkoitus vkl työstää...

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 1.7.2014 7:52

Mitä maailmalta lukenut tuosta 312 mm etulevy + Boxster (EI S) satulakombosta niin kehuja se on saanut selkeästä parannuksesta alkuperäiseen 1-mäntäsatulaan verrattuna. Tuollaista jopa harkitsin omaan Poloon, mutta vannevalikoima olisi kaventunut niin pieneksi satulan möhkön muodon takia niin päädyin pitämään alkuperäisen satulan ja vain suurentamaan levyä 288 mm --> 312 mm.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.7.2014 11:57

Britti kaveri kertoili, jolla oli ollut tuo. Kuulemma mäntien koko huono ja vastaavan tehon saa kunnon kamoilla 1 mäntäsellä. Huomasin kyllä, että corradoissa aika suosittu setuppi. Mene ja tiedä sitten....

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 1.7.2014 20:20

Ei se possun 4 mäntä setti tuo sellaista parannusta että, kannattaisi rahat pistää kiinni, pitäisi olla 312mm laikan kanssa sellaiset satulat missä kaikki 4 mäntää saman kokoiset ja isot, tuossa possun satulassa ne on pieniä ja eri kokoisia.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.7.2014 20:24

Do dii, nyt on hylätty 6 mäntäset ja 334mm setuppi, vaatii 10mm lätyt. Boraan tulee siis brembo jr kitti tai lcr, jotta pysyy talvinakit järkevinä ja Pirateen joko brembo jr tai sitten tarox 360mm.
Ongelmaksi muodostui Piratessa seibonin lokarit jotka eivät pysty imemään 6 mäntäriä ilman 10mm lättyjä. Jos Pirateen tuleepi tarox niin minimi vannekoko on 18" jolloin tarvitsi boraan uudet 18 ultrat ja Piraten 17" jäisi talvivanteiksi boraan.
Kaiken kaikkiaan LCR vaikuttaa kaikin puolin fiksuimmalta hinnan, varaosien yms muodossa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.7.2014 21:29

Brembo jr on hyvä valinta :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.7.2014 23:11

Onhan nuo olleet todella hyvät Piratessa alusta asti, eikös ne LCR:t ole melkein identtiset? Hieman erinäköisyyttä kuitenkin puristimissa....

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.7.2014 20:15

Erot on lähinnä ulkoisia, männät on samaa kokoa. On vaan hävyttömän hintaisia settejä molemmat nykyään, tässä jo pari kk ettinyt halvimpia netistä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.7.2014 22:02

Käyköhän niihin samat tiivistesarjat? Pitäsi nimittäin golfin satulat käydä läpi.

Boraa työstettiin taas parisen päivää. Oli kattoverhoilu sen verran läiskikäs ja kulahtanut niin kävin eurokankaasta hakemassa 4x1,5m kangasta ja kontaktiliimaa aluksi litra, sitten 3 litraa.



Alkutilanne:

Kuva

Kuva Kuva [url=http://s105.photobucket.com/user/alexivalimaki/media/Bora/Interior/IMG_3092_zpsd1b2b366.jpg.html]



Ostoslistalle vielä parit mustat kattovalot, turvayön osat ja aurinkolipat.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.7.2014 22:43

Do diin nyt on jarruasiakin pulkassa, Golfista lähtee brembon juniorit jossain kohin Boraan ja golfiin tuleepi sitten jotakin muuta.

Pitäisi vissiin laittaa sitten lihoiksi gti 16" nastoilla ja sitten nuo magnesium vanteetkin. Mikäli joku näkee 18" ultraleggeroite tai muita jotka menisivät brembo jr kitin kanssa niin ottaisin mielellään infoa vastaan.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 10.7.2014 8:36

Minä itse pitäisin nuo turvavyön osat ja kattovalojen kehykset valkoisina tai sitten kromina, omaan silmään ainakin tulisi liian synkkä sisältä jos kaikki laittaa mustaksi noin kuvan perusteella, mutta toki tämä on vain minun mielipide.

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 16.7.2014 13:14

Nythän sisusta tarvitse enää R32:n penkit tai GTI:n nahat. ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 16.7.2014 17:45

Aika hyvin arvattu mitkä on jo tulossa :D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.7.2014 12:22

Eteen tupsahti Brembot paikalleen.



Kuva

Penkeiksi tulee tosiaan R32 mk4 5 ovisen penkit jossain kohin, odottaa vain loppuroinia niin lähteepi tulemaan.

Pirateen tulee sitten samalla kyydillä 12 mäntäset jarrut ja sininen haldexi purkki.
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Mk4John
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.7.2014 6:23

Golf Iv 98

ViestiKirjoittaja Mk4John » 27.7.2014 20:01

Ostin 8/18 tuumaset vanteet ja mulla on 245/45zr18 sportti kumit tohon ja mun golffi on on aika lailla korkea (vakio iskarit, ei madallettu) niin onko noi kumit liian iso että se ottaa johonkin kiinni, mahdu ollenkaa tai hajoittaa jtn ?[/img]

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.7.2014 20:49

Ainakin mittaristo näyttää puuta heinää noilla. Veikkaan että ottaa kiinni myös, kuullut että 225/45-18 jo ottaa kiinni,

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.8.2014 21:01

Tuollaiset tuli siis löydettyä:

Kuva


Kuhan saapuvat maahan niin kunnostaminen alkaa.
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.8.2014 22:13

Mahtuuko 12-pot Tarox 18" enää edes vanteen sisälle? :D Jossain Taroxin esitteessä oli 12-mäntäisen satulan kohdalla että 340-400mm laikalle sopiva olisi hän... Et kai sä nyt tolla minimillä ajatellut mennä? ;)

Edit: Joo, edellähän se mainittiinkin jo, 370mm. Kannattaisi opetella lukemaan. :D Taitaa mennä 19" hommiksi siis?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.8.2014 5:47

Kuulemma osa 18" pitäisi jopa mennä. Saapi jännitellä kun saa nuo tänne.... Pitäneen ilmeisesti etsiä jotkin kivat 18" tuohon, kun tosiaan ei varmana mene 17".

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.8.2014 14:24

tai ettii sellaiset vanteet mitkä pitää purkaa ja kasata aina kun vaihtaa kumit :) saa mukavasti lisätilaa jarruille.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.8.2014 21:24

Olen nyt vähän miettinyt golfin uudelleen rakentamista. Eli tarkoitus olisi nypätä kone-paketti pois keulalta ja laittaa konehuone uuteen uskoon. Samalla pohjan kunnon tarkastaminen ja fiksaaminen.Tarkoituksena olisi siirtää johdotukset lokareiden sisälle, siistien konehuonetta. Alkuperäisen ilmanputsari järjestelmän pidän.

Suunnitelmissa siis:
-Paisarin yritän integroida poikkitukeen. Ongelmana koneen korkeus, ei 100% hyödyllinen mutkitteleva poikkituki.
-Virtakaapeli runkopalkkiin.
-Alkuperäset johdot+ MFA XP:n johdot lokareiden sisään.
-Kaasuletkut pohjaa pitkin, konehuoneessa fiksusti?
-Ohjaustehostimen säiliö runkopalkkiin.
- Hiilipönttö? Joku fiksu paikka?
-Öljyjäähdytin jotenkin fiksusti.
-Forgen jäähdytysletkut
-Öljyn keruusäiliö, integroitu poikkitukeen?
-Bensaletkujen siistiminen.
-Pääsulakkeiden piilottaminen.

Edit: vähän hankalaksi menee piilottelu, sillä ylimääräinen jäähdytin vei toisen lokarinkulman ja mocali toisen. Ajatus kuitenkin elää.
Viimeksi muokannut MTBE, 19.4.2016 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.8.2014 21:33

Eikö kannattaisi katsoa sellainen jäähdytin missä on paisuntasäiliö itsessään. Mitä hiilipönttöön tulee, niin joku kätevä softan tekijä poistaa sen käytöstä ja jätät koko vermeen talliin. Samalla vaivalla pääsee myös lisäilmapumpusta eroon, jolloin tulee hyvin tilaa öljynjäähdyttimelle ja tehostimen säilölle koneen eteen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.8.2014 22:19

Eikös tuosta hiilipöntön poistosta tule aikamoiset katkut sitten sisälle? Jenkki R:ssä taitaa olla ulkopuolella varapyörän kohilla joku oma systeemi?

Isompi jäähdytin olisi kyllä mieleen, mutta varmaan saa jokusen verran latoa seteleitä pöytään jos sellasenkin ajattelisi laittaa, yhdistettynä paisariin? Olisi kuitenkin tarkoitus pitää nestepinnan häly tomivanakin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.8.2014 22:35

Hitto, keksin heti sata hienoa paikkaa paisarille, mut sit tajusin että senhän pitää olla korkealla... :D Heitä hiilipöntöt yms lokasuojan sisälle ja pissapojan säiliö TT:stä kuskin puolen eturenkaan takapuolelle..? Jos et siis halua poistaa koko systeemiä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 13.8.2014 22:39

Niinpä! R:ssä menee vielä koneen takaosassa se paisarinletku kuskinpuolelta apparin puolelle niin sopis niin hyvin tuo ns. wannabe poikkituki.
Oon miettinyt tuota TT säiliötä, mutta mitenköhän tuo istuu mk4?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 17.8.2014 21:45

Borasta petti vetarin sisänivel, jotenka se tuli vaihdettua:



Kuva

Kuva



Sieltä sitten Hyvinkään kruisinkeihin testailemaan miten korjaus onnistu, ainakin vanteet pysy semi puhtaana rasvasta.
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.8.2014 19:42

Saakohan noille Taroxeille jostakin TUV:it? Onko kellään haisua?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.8.2014 21:40

Ei niille välttämättä tuv lappusia löydy, mutta kysäse valmistajalta löytyykö UK hyväksyntä.
Sinänsä naurattava systeemi kok tuv lappusten kysely, joihinkin osiin ne käy, joihinkin taas ei...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.9.2014 22:45

Päivitellääns pikkasen.

Ei oikein miellyttäny takajarrujen kuviointi joten laitoin nuo Kamasanilta tilaukseen, heti kun huomasin ebc:n varastoon tulleen noita.

Kuva



Tuolta sitten olisi tulossa oma puuhaläjä...

Kuva



29.9:

Eilen tupsahti tälläinen:

Kuva

Tuo on R32 mk4 putki jota ajattelin modailla Boraan.

Ja tänään tälläinen. Kohta pääsee pelaamaan matopeliäkin mittaristolla...

Kuva Kuva Kuva Kuva


3.10

Tuli vihdoinkin lava.

UK R32 mk4 5 ovisen takapahveista napsin keskiosat pois ja tarkoitus on upottaa ne Boraan. R32 ja recaron nahoissa on eroja. Lähetin myös yhdet vasurilta ohjattavat keskiosat Britteihin aikaisemmin päällystettäväksi, sielä sitten päällystetään myös kyynernoja.

Kuva

Sitten tosiaan nuo pikkujarrut tuli sinisen boksin kera:

Kuva

Myös muutamat olka-akselit ja tukivarret, niin eteen kuin taakse. Jakkaratkin pitäisi laitella kiinni. Kunhan pääsee vahtivuorosta pois. Itellan pitäisi tuoda tänään myöskin 40kg paketin autonosia. Jakkaroista kuvia myöhemmin.

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 9.12.2015 23:53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 4.10.2014 0:21

Tuli pieni onkelma, taroxin kannake on pikkasen paksumpi. Eikä vakio pultti n90708504 riitä pituuden puolesta. Vakio on M12x1,5x35 Pitäisi löytää 45mm pitkä. Sitten onkelmaan mitäs kovuutta noiden pitäisi olla ja onko jotakin speciaali vaatimuksia noilta pulteilta?

EDIT: kovuus 12.9, löytyi Helsingin Ruuvihankinnasta.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

vwnut
-
Viestit: 249
Liittynyt: 21.12.2005 17:27

ViestiKirjoittaja vwnut » 4.10.2014 7:23

Sukulaisfoorumilla herrat pohtivat juuri samaa....
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ost1122545

Siitä löytyy vastauksia lujuuksiin ja paikkoihin mistä voisi pultteja etsiä, etkös sinäkin etelänukkoja ollu.
Pulttikeskustelu alkaa 19.9. Eteenpäin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 5.10.2014 5:36

Kiitoksia!

Jallupornoa:

Kuva

Piti hieman tutkia ja laskeskella jarrujen tuomia muutoksia. Levyt painavat 8kg ja puristimet 4.5kg kiinnikkeineen. Brembo gt juniorin levyt painoivat muistaakseni 8.9 kg ja puristimet 3,5kg+ kiinnikkeet. Eli voisi sanoa, että samoissa mennään.

Sitten Boraan taas:



Kuva Kuva Kuva Kuva

Kuva

Takapenkeistä pikkunen kuvatus vielä:

Kuva

Ovipahvit tuli muutettua nahkasiksi ja jalopuut tuhottua:

Kuva Kuva Kuva

Myös osiakin tuli muutettua mustiksi:

Kuva

JA näillä tuli käytyä läpi...

Kuva

Sisätilatutkan nappiin pieni ledi kun painaa sitä.

Kuva

Edit: Isoja kuvia muutettu pienemmiksi projektin edistyessä. MK5 ratti myös vaihtui R32 mk4 ratiksi hyvän tilaisuuden myötä.
Viimeksi muokannut MTBE, 26.12.2014 8:17. Yhteensä muokattu 9 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.10.2014 11:58

Meinaatko teurastaa alkuperäisen bägin tuohon mk5 rattiin, vai oletko keksinyt jonkun keinon millä uudempi 2 toiminen bägi toimii turvallisesti tarvittaessa noissa vanhoissa.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 5.10.2014 13:32

Komeeta! Tämä on just sellasta tekemistä mitä itsekkin omaan on suunnitellu tekevänsä, lisätään tehtaalta puuttuneet osat autoon. Eihä multa puutukkaa ku melkein kaikki ;D

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.1.2015 21:49

Vähän jarruremppaa:

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Tollanenkin löysi tovi sitten paikkansa:

Kuva

Tuolle on sitten suunnitelmissa BAM tai BFH + haldex

wmpt
-
Viestit: 56
Liittynyt: 21.10.2007 15:33

ViestiKirjoittaja wmpt » 23.1.2015 18:33

Ottamatta kantaa jarrusetupin tehoon täytyy sanoa, että on kyllä yhdet rumimmista jarrusatuloista mitä on vastaan tullut ;)

Mites pelaa tuollainen 12 kaliiperinen jarrupääsylinterin kanssa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 23.1.2015 18:55

Eipä ole vielä todettu, kun jarrut ovat vasta saaneet punaisen värin päällensä ja odottelevat viimeistelyä ja kasausta. Piratekaan ei liiku kun odottelee uutta kytkintä venyneellä matkallaan.
MIkäs noista tekee niistä ruman? Lähes samannäköisiä nuo kaikki monimäntäiset ovat (8 ja yli).

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 25.1.2015 10:18

Aivan hyvät ne on, toisin ku se peruna jolla noita kuvia on otettu.
Asiallista meininkiä!

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 3.2.2015 12:28

Peruna on vain hyvä kun on aina mukana :)

Itse olin ainakin tyytyväinen näihin:

Kuva

Jostain kun saisi Coca Cola merkit vielä noihin. Keltaisiin olin ajatellut chiquita tekstejä.
Mamasanilta kävin hakemassa uudet hellin letkut nuihin. Parisen minuuttia kesti kun tekivät ja ihmeen edullisesti. Nyt odottelen noita erikois banjoja ja ilmausruuveja yms. Jotain niin ihme kokoja ja kierteitä että morjensta taas. Piti ihan Italiasta tilata.



Viimeyönä 1.3 saatiin vähän inspiraatiota kun uni ei tahtonut tulla ja sain jarrutkin paikalleen. Vielä puuttuu ilmausruuvit ja jarruputket puristimiiin.

Kuva

Takalaikat näyttävät kyllä onnettoman pieniltä. Ehkä S4 B6 laikkojen päivitys olisi paikallaan.



Tuli tehtyä sitten kunnollinen jarruhuolto, takalevyt melkein uudet (borasta), uudet jarruletkut, taroxilta banjot, jarruputket, ilmausruuvit (ihme kokoja), uudet pultit Taroxeihin ja uudet käppärin vaijerit. Luulisi tovin toimivan kunnolla.
En kyllä usko levyjen olevan niin suuret kuin myyjä väitti, pitäisi jossain kohin mittailla mitkä nuo levyt oikeasti ovat. Pikaisella googlettelulla näyttäisi että levyt ovat 350mm.

Jos vaikka saisi jossain kohin golfinkin ajoon. Tosin hieman suunnitelmat tulevaisuuden kanssa ovat muuttuneet golfin osalta. Jossain kohin nappaan koneen ulos autosta ja laitan koneen sedan boraan ja tuohon golfiin BAMin.

Farkku bora imasi itselleen jo DSG snorkkeli-kitin. Dieselissä piti vähän trimmailla akkuboksia reunasta ja laittaa uudet pultin reijät alas, että sai hieman siirrettyä sivulle. Sen verran paksumpi tuo R32 mk4 dsg snorkkeli on.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

pasisto
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.4.2012 20:16

ViestiKirjoittaja pasisto » 6.3.2015 3:18

Miltäs konehuoneen puolella näyttää? toteutuiko suunnitelmat? mm. paisari poikkitukeen? kuva yhdestä toteutuksesta http://farm5.static.flickr.com/4023/4461358676_74b7d1ee47_b.jpg

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 6.3.2015 13:20

Eipä tuossa ole oikein mitään tapahtunut. Ei ole vain aika riittänyt koulun ohella. Kytkin hilutkin on vielä matkalla, tarkoituksena on tosiaan kone nostella keulalta pois ja sitten tehdä muutoksia. Tosin olen nyt miettinyt BAM:ia laittaa golfiin ja BFH:ta sedan boraan. Eli suunnitteluasteella vielä mennään.

Se mitä sain aikaiseksi tässä jokusen tovin sitten tutkittua oli, että nuihin R32 koneellisiin ei ole oikein poikkitukia saatavilla. Ottaa kaasuläppään kiinni. Tuossa on vielä se paha kun olen nostanut konetta aika reippaasti niin on entistä vaikeampaa.

Olen kuitenkin tässä välillä hieman suunnitelut näitä asioita ja vakoillut muita harrastajia maailmalla. Esim Kliketi klik. Toisaalta ei se paisarikaan vielä huonolta näytä konehuoneessa. Alkuperäinen ilmaboksi kyllä tulee jäämään konetilaan toimivuuden takia. Tuo siistiminen ei kuitenkaan vaikuta ihan helpoimmasta päästä, joten olisi sallittavaa että on kerralla tyytyväinen.

Tänään sain jarrujen puuttuvat osat, jotenka enään ilmaus mätänetin nesteillä ja sitten saapi seistä pikkasen aikaa ja imasta kaiken veden itseensä ennen kunnon nesteitä. Oli muuten harvinaisen pyllystä laittaa ne jarruputket niihin puristimiin. Toivotavasti ei enään koskaan. Tosiaan jarruissa oli kaikki pultit yms sinkittyjä ja nehän oli jumahtanut. Ostin sitten kaikki mitä sain niin rst kamana, vaihdoin kiinnityksen pultit 8.8->12.9 koviin. En oikein tykännyt ajatuksesta että kannakkeet olivat olka-akselissa molemmista kiinnityksistään 8.8 pulteilla. Johan vakio VW pultitkin on 10.9. Ainoa tenkka på tuli banjojen, ilmausruuvien ja puristimien putkissa, ne kun ovat jotakin ihme kokoja mitä ei mistään löytänyt. Piti sitten tilata suoraan Taroxilta. Siinä menikin 1,5kk.

Syksyllä ostin alumiinisen Fidanza vauhtiksen golfiin. Villiveikkaus miksei kytkin ole pitänyt on se, että olen saanut ehkä 2.8 vauhtiksen 3.2 sijasta tai sitten master sylinterin. Noh saapi nähä millainen kalkattaja tuosta tuleepi, kevyt ainakin on 8.5lbs eli alle 4kg vp.

Vielä pitäisi jossain kohin hommata IE:n huohotin säiliö, öljyjäähdytin, jakoketjun osat, kampuran stefa ja forgen letkusetti. Sitten olisi tuo VR6 tekniikan huoltokitti valmis. Se on sitten eriasia mihin autoon se tulee istumaan. Kesällä pitäisi muutenkin aloittaa toinen BFH projekti, mikäli suunnitelmat pitävät paikkansa.

Tuo 1.8t BAM vain olisi jotenkin niin kiva tuohon golfiin, paljon kevyempikin, sopisi siihen hyvin kun on muutenkin jo hieman kevennelty autoa. Voisi pitää sitä hieman korkeampanakin ja "talviautona" . Sedan boran taas voisi rakentaa ihan alusta ja lätkästä siihen tuon VR6:sen. Saisi sitten toimia " sunnuntain kirkkoautona".

Viime kesänä löydetyt ultraleggerat (3kpl) ja sitten pari aikaisempaa ultraleggeraakin pitäisi käydä jossain kohin hakea pulveroinnista. Väriksi niihin tuli Ral 9003 eli kirkkaan valkoinen. Jos nyt pääsisi aikaisemmista valumista eroon.

20.3 lisäsin vähän enemmän vaimennusta Boraan:

Kuva Kuva

Samalla eksyi R:n pedaalit paikalleen, pet net, flektien ohjausboksi ja etukajarit. Samalla hieman boostasin borsasta varkauksen varalta. Koodailin muutaman bitin ettei ole niin helposti vietävissä ja hälyt pysyy viimeiseen asti päällä.

Vanteetkin sain Lahdesta pulveroinnista:

Kuva Kuva

Ensinmäiselle parille kietasin kumit päälle ja laitoin boran allekkin. Tiistaina sitten toinen kumiepisodi ja samalla voisi golfin tiputtaa maanpäälle pukeilta. Vihdoinkin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.4.2015 0:13

Tälläinen eksyi kokoelmiin ja olisi jossain kohin tarkoitus laittaa paikalleenkin:

Kuva Kuva

Porsaan kanssa on edistytty aina pikkusen kerrallaan, alkaa sisustakin miellyttämään silmää:

Kuva Kuva [url=http://s105.photobucket.com/user/alexivalimaki/media/Bora/Interior/IMG_3267_zpszekwbwly.jpg.html]
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 1.4.2015 16:52

Penkkien tikkaukset näyttää mageilta..siis jos ne oli sun auton sisustasta siellä kansiossa?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 1.4.2015 19:51

Eipä ole tästä ole noi tikkaukset, jotain visioita tulevaisuutta silmälläpitäen...Tässä nyt vähän harjoitellaan vielä sitä master-teosta varten.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.4.2015 2:00

Pääsiäisen kunniaksi mittaristokin sai vähän hauskuutta osakseen. Kuvat ovat mallia kännykkä, pahoittelut.


Kuva Kuva Kuva Kuva


Updatea 14.5

Boraa olen työstänyt hieman, nyt työnalla on musiikit. Kuvia laittelen myöhemmin kun ovat asennukset lopulliset ja valmiit.
Golfissa oli pieni lammikko vappuna ja sisusta sisällä kuivamassa ja auto kuivumassa parkkihallissa.



Maski odottaa viimeistelyä. Joutuu sen verran koulun kanssa venymään, että on pakko jättää autot nyt vähän vähemmälle. Suunnitelmat ovat kyllä elossa ja kesällä voi olla että tapahtuu boran kanssa jotakin vähän teknillisempää. Suunnitelmat golfinkin henkiin herättämiseksi on tehty. Pahasti näyttää siltä, että kesällä tehdään mitä keretään autojen kanssa ja sitten harrastaminen jää tauolle ennen uutta paluuta.
Viimeksi muokannut MTBE, 6.1.2016 9:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.7.2015 22:25

Joku joskus viisaasti kertoi aikoinaan että jotkut oem jutut voi heittää roskikseen. Tässä sitä nyt ollaan tarkkailtuna mitä moottorissa tapahtuu.

Coolerin speksit ovat (en siis ota kantaa onko lauhdutin tai jäähdytin) :
1/2 bsp kierteet, 25 kennoinen, 115mm leveydellä. Tarkoituksena on lisätä laippa termostaatilla ja mahdollisesti lisätä sensori ja flekti ohjaamaan tuota lisäksi. Alkuperäinen lämmitin saa lähteä, kun auto ei ole käyttis enään.

Sijoitus tulee olemaan 1.8t vakio välijäähdyttimen paikalle eli oikealle tai vasemmalle puskurinkulmaan niin että voisin käyttää välijäähdyttimien ilmanohjaimia tuolle. Mietinnässä vielä käytänkö DSG/ Jenkki R:n aux jäähdytintä apparin puolella. Näin muuten US R32 mk4 Helsingin keskustassa Suomen kilvissä, että sellainenkin tästä maasta löytyypi.


Kuva

Muutamia kittejä olen tuolle katellut, mutta ei ole oikein vakuuttanut. Kertokaas mielipiteitä!

vaihtoehto #1

Vaihtoehto #2

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 10.7.2015 23:35

Osta termarilla oleva laippa ja teetä letkut täällä, saat sopivan pituiset eikä tarvi arpoa noita nettisettejä. Ja Itse ainakin joskus sanoin että, sen öljynlämmittimen voi viskoo vesilinnuille ja laittaa jäähdytin tilalle.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 12.7.2015 14:00

Tarkoituksenahan oli juurikin ostaa termalilla oleva laippa kuten tuossa aikaisemminkin totesin. Letkut tulevat olemaan juuri oikean pituiset jossain vaiheessa. Nyt on kuitenkin tarkoitus saada tuo systeemi jotenkin työpöydälle mistä sitten on mahdollisuus alkaa hahmottelemaan.

Tarkoituksena olisi sovittaa cupra R:n ilmanohjain ohjaamaan ilmoja tuolle. Ainakin leomissa on paljon massiivisempi kuin vw puolella. VW puolella jopa R32 ilman ohjain näyttää ja onkin vakio golfista ja näyttää hieman alimitoitetulta puskurin reikiin nähden.


Cupra R

Kuva Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 20.7.2015 22:14

Tässä ideani öljy"coolerin" sijoituksesta. Alunperin tuo kehikko on audi TT 3.2:sta.

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Hieman sai tuota trimmailla että sopi. Voileipäpelliksi tilasin Racimexin R32:seen tarkoitetun version termostaatilla.

Kliketiklik

Ilmeisesti vain tuli vähän tenkkapåå noiden liittimien ja letkun suhteen. Racimex käyttää M18 ja mocali taas on 1/2bsp. Tuli myös mieleen että onko nuo lähdöt liian pienet öljyn virtaukselle? Neuvokaa tyhmää uuden asian ääressä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.7.2015 4:19

Ei ne ole liian pienet. Kun miettii miten pienet kanavat on kennon sisällä ja lohkossa yms.
Itse varmistaisin jollain ilmanohjureilla yms, että ilma varmasti menee kennon läpi. Eikä kierrä sitä.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 25.7.2015 22:57

Hyvä hyvä! Cupran ohjaimet tulevat ajamaan ilmanohjausta.

Tilasin ebayn ihmeellistä maailmasta m18->1/2BSP adapterin ja sillä olisi tarkoitus lähteä liikkeelle.

Lisää osia rantautui projektiin.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.8.2015 16:13

Bortsa on hieman edistynyt ja spoikkakin on kiinni. Varmasti tulee jakamaan mielipiteitä, mutta sanottakoon, että MINUN mielestäni keventää peräpäätä, etenkin massiivista takapuskinta.
Kuva

Hifejäkin on hieman mietitty. Ei vielä viimeistelty:

Kuva

Golfiin taas laskeutui pari pakettia:

Kuva Kuva Kuva

Haluisin kiittää muutamaa harrastajaa myös, jotka auttoivat viime yönä boran vetarin kanssa. Se fiilis kun jotkut viittivät auttaa kun itseltä on voimat ihan pihalla ja valmis!! Kiitos!
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.9.2015 10:16

Vanteenkin sain L-weldiltä takaisin. Surullisen kuuluisastaa pinkistäkin saatiin taas setti:

Kuva

Tosin, lähtivät sitten samalla uudelleen maalaukseen. EIKÄ väri tule olemaan pinkki, vaan valkoinen.

Golfiin on nyt tullut korjattua:

-Apparinpuolen ovien mikrokytkin- mallia halpa ebay. Toimii toistaiseksi kun vähän silikonilla läträsi lisää vesieristettä mikroille/johdoille.
-Apparin oveen samalla lisää pehmeää vaimennusmattoa ulkopeltiin ja uudet erillissarjat.

Kuva

-Peilikolmioiden rusteiden poisto peilien alta ja väri päälle.

Kuva Kuva

Etu-umpioiden lasien vaihto:

Kuva

Lisäksi tuli hommattua R32 mk4 kojelauta golfiin viimeistelemään R32 lookin. Tarkoituksena on tehdä kaikki kojelaudan alta sähköt uusiksi kun nyt on koko kokoonpano saatu vihdoinkin päätettyä.


Porsaaseen taas tuli hieman jotain kivaa ja edullista haalittua kun sopivasti löytyi:

Kuva Kuva

Pitäisi vain hieman muuttaa tuota vaimentimen paikkaa tuossa. Tuo kun on suunniteltu R32 ja poikittaiselle vaimentimelle. Ihania nämä leikkaa liimaa kitit :)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 19.9.2015 13:25

Wesfalin koukkukin tuli asennettua Boraan. Ihan hyvältä tekeleeltä vaikutti, mutta johtosarja oli mitä oli-- vasemmalle takavalolle vähän liian lyhyt ja sitten pistokeeseen piti ruuvien alle laittaa 14 johtoa. Ei herättänyt oikein pitkän eliniän toiveita.

Kuva Kuva Kuva

R-linen suojaläpyskä tulee aina tuohon kun koukun ottaa pois käytöstä, eli normaaliin tilanteeseen koukun käyttö ei vaikuttanut mitenkään ulkonäöllisesti.
Viimeksi muokannut MTBE, 14.4.2016 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 15.10.2015 7:19

Tälläiset vanteet niistä pinkeistä sitten lopuksi tuli:

Kuva Kuva

Golfikin siirtyi odottelemaan uutta motivaatiota ja aikaa:

Kuva Kuva

Porsaasta paukahti turbo ja tilapäisratkaisua on matkalla saarivaltiosta.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.10.2015 0:05

Eli tälläinen VAKIO fööni löytyi tähän hätään. Eli ongelmana oli, että moottorista alkoi kuulumaan "remmin" ääni eli sellaista ujellusta, joka sitten paikannettiin turboon. Kuulemma laakeri sen verran väljä, että pääsee resonoimaan.

Kuva

Sisusta näytti hieman kakkaiselta, joten pieni putsaus oli paikallaan.

Kuva Kuva Kuva


Tuloksena sitten tälläistä:

Kuva

Mikäli vertailette näihin kuviin (boran alkuperäisturbo 2v sitten):

Kuva Kuva Kuva

Niin taitaapi olla aika paljon vähemmän kilometrejä/käyttöä tällä hyrrällä takana.

Tälläinen oli vanha turbo:

Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Eipä sielä paljoa ollut tilaa. Mysteeriksi hieman jäi miten tuo turbon lapa oli hajonnut. Villi veikkaus ja toivo on, että on saanut ylikierroksia ahtoputkien hyppiessä ja Helsingin mukulakivet lopuksi olisi ollut tarpeeksi tuolle. Toivottavasti ei nyt mitään ole koneesta irronnut ja hajoittanut tuota turboa jatkoa ajatellen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.11.2015 14:34

Tuli tässä mieleen golfia miettiessä, että onkos noita Euro2 runkoja olemassa 4motioisena? Menisi vähän kuin samalla tässä kun pitäisi sähköt tehdä uudestaan ja käyttää kone irti tuosta golfista........

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.11.2015 16:07

Niihän ne väittää, että pikkudieseli ois euro2. Eli tarkoitan AGR ja ALH moottorikoodien nelikkoja.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 9.11.2015 16:15

1.8 4motionit tuntuivat olevan euro3. Mitenköhän tuommoisen dieselin tekniikanvaihto menisi bensaksi. Lähinnä mietityttää jääkös sinne kummittelemaan dieselvero pohjalle....

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 9.11.2015 18:27

Käyttövoima muuttuu, niin vero poistuu. Käyttövoiman mukaanhan se menee.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.11.2015 0:36

Hmm, bora sedanina tuota tuskin saapi....


Pieni teaseri golfista:

Kuva
Viimeksi muokannut MTBE, 13.2.2016 0:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 30.11.2015 9:06

Tälläistä hieman suunnittelilla, jotta öljynlämmöt saataisiin kuriin:

Kuva Kuva Kuva

Toiselle puolelle tulee R32 mk4 dsg / R32 mk4 US lisäjäähy. Siihen ei suoraan sopinut Cupra R:n ilmanohjaimet.

Bora:

alkutalvesta alkoi kuulumaan kauhea kolina takaalta, epäisin kardaanin tukilaakeria, mutta olikin tuo viimeinen "kiekko" kardaanista josta erottautui kuminen ja metallinen ulkokehä:

Kuva Kuva

Samalla vähän vahvistelin keskilaakerin kumia lasiliimalla:

Ennen:

Kuva

Jälkeen:

Kuva

Tuo kiekko kun pääsi vähän tuola pyörimään ja aiheuttamana tuhoja pakoputkelle, niin tuli senkin aika uusiutua:

Tälläinen laippa ebayn ihmeellisestä maailmasta:

Kuva

R32 mk4 milltekin keskiosa:

Kuva

Konalan Fixukselta ja motonetistä vähän rst osaa:

Kuva

Katti tuli racelta. Oli sopivasti poistomyynnissä dieselin metallinen katti. Tästä kuvaa mistä lähettiin:

Kuva

Heppasin ydinlangalla palaset kohilleen ja kiikutin rst hitsarille. Vinkkinä, ettei kannata ydinlankaa käyttää. Kuulemma aivan kakka korvata rst hitsillä.

Lopputuloksena oli sitten tälläinen:

Kuva Kuva

Tarkoituksena oli tehdä kestävä putki, ilman mitään kauheaa äänenlisäystä. Tiedossa oli, että simonssit eivät paljoa hiljennä, mutta onneksi nämä dieselit ovat aika hiljaisia muutenkin. Lopputuloksen erotusta ei kuule sisälle ollenkaan, mutta kuulemma ulospäin hieman matalampi saundi.

Tammikuun lopulta tuli pakkasten yhteydessä asennettu Viron pojan tekele:

Kuva

Kuva

Pikkasen sai askarrella toista poskea suojasta, että meni paikalleen, samalla tein öljynvahtoa helpoittavan reijän.


Golfin uudelleen rakentamista on mietitty nyt tovi aina hiljaisina hetkinä ja tässä olisi muistilista itsellenikin ajan koittaessa:


-Kytkin setupin vaihto Fidanza vauhtis 8,7 lbs+ SRE tai R32 alkuperäinen kytkin
-R32 kojelaudan asennus ja sähköjen uusiminen kojiksen alta (modaukset nätiksi)
-Koneen sähköjen uusiminen ja lisäsensoreiden piuhojen integrointi, laturinpiuhan uusiminen, flektien pakko-ohjaus pin 2+3
-Mocal öljyjäähdyttimen asennus ja ilmanohjaimien viimeistely
-Kuskin oven eristäminen pehmeällä+ ovinupin korjaus+ peilin nappi+ diskantit
-Vaihdelaatikon kunnostus: päätystefat ehkä wavetrac ja forkit
-Konepellin viimeistely
-Jäähdytysletkujen vaihto, kylmempi termari ja US R32 aux jäähdytin
-Akkulaturin asennus ja letkulämmitin TT-Thermo 1500KLD asennus ja mahdollisesti sähköisen vesipumpun siirto.
-Oil Catch tankin asennus, venakopan vaihto
-Sisälokareiden ilmanotot, ritilät TT:stä
-Kattiputken korjaus
-Takaspoilerin asennus
-Akun ja telineen asennus
-Loppualustanosien puhallus ja pulverointi
....

Golfi muuten alkaa olemaan asettumassa loppulliseen muotoonsa, enään siistitään kaikki kunnolla paikoilleensa. Kun golfi on valmis tehdään boraan sama homma jonka jälkeen siirrytään uuteen projektiin, joka alkaa hieman hahmottumaankin jo.

20.2 Borakin järjesti vähän ohjelmaa. Vaihteeksi. Olen parhaillaan muuttamassa, samalla päätti Arli ottaa itteensä ja tipahtaa kesken muuton. Tarkoituksena oli saada muutto samantien jatkumaan tutkinnan jälkeen ja kävin nopeasti hakemassa parisen pulttia IKH:lta m12x1,5x60mm ja orkkikset tilaukseen VW, molemmille puolille samalla jos toinenkin puoli on saanut siipeensä.

Tuossa alkuperäiset, noin 2,5v vanhat pultit. Etunmainen oli mennyt nätisti poikki ja sisältä löytyi ruostetta. Lieneekö joku maanantai.....

Kuva

Yritettiin rautapalkin ja parin kaverin kanssa nostaa kone paikalleen, muttei onnistunut. Onneksi olin juuri muutama päivä sitten vaihtanut kaverille boraan 2.8 myllyn ja hänellä oli moottorinostin vielä lainassa. Onneksi!


Kuva Kuva


Noh eihän se siihen päättynyt, toinen pultti kun oli katkennut väännyttyään ja kannakkeeseen oli tullut halkeama. Noh äkkiä Fiksukselta uusi kannake, oli jopa hyllyssä.

Kuva Kuva

Nostettiin kone paikalleen, jotta pystyimme toteamaan että se takinmainenhan on vetänyt spooritkin paskaksi. Noh nopea huutelu ympäriinsä ja harrastajalta löytyi osa. Kiitokset siitä!


Kuva

Samalla päädyin tilaamaan Fiksukselta laatikon puoleisen kannattimen, sillä ajatuksella että tehdään kunnolla ja jos se on hieman väsähtänyt niin vaihdetaan sekin uuteen ettei tule kovin suurta balanssieroa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

ViestiKirjoittaja MTBE » 11.4.2016 15:52

Piratekin on hieman edennyt. Ensiksi meni drp aski putsaukseen ja maalaukseen.

Putsauksen tuloksena vähän puhtaampi aski:

Kuva

Sitten happoväri päälle:

Kuva

Ja lopullinen väri

Kuva

Konetta aloin myös ottamaan pois ja huomasin, että puolat ovat vähän heikossa tilassa. Puolat ovat muutenkin akilleen kantapää näihin niin päätin että kasataan uusilla.

Kuva

Samalla tuli kurkattua koneen sisälle:

Kuva

Purun yhteydessä kaivoin kylmemmän termostaatin varastostani, softaajani oli sitä suositellut ja olin ostanut varastoon.

Kuva

Aika alkuperäisen kaltaiselta näyttää.

Purku kuvia:

Kuva Kuva Kuva

Pakosarjat tein matsäämään viilatun kannen kanssa. Oli pieni homma surrilla vetästä. Ehkä tästä on hyötyä, ehkä ei.

Kuva Kuva vs Kuva

Sitten pikkaisen väriä hapotuksen jälkeen tännekin:

Kuva

Uusi kova vauhtiskin löysi paikkansa:

Kuva

Tuolta moottori nyt näyttää takaalta. Ei alkuperäisestä poikkeava.

Kuva

Forgen letkujen sovittelua:

Kuva Kuva

Puskuriakin kerkesin sovittelemaan ja muokkaamaan ilmanohjaimia.

Kuva

Sieltä sitten löysi mocalin ilmanohjain paikkansa cupra R:n ilmanohjaimen kanssa:

Kuva

Ja myöskin R32 US /R32 dsg vesijäähy. Vaikka ilmaohjain on juuri r32 suunniteltu, ei ihan hyvin istu vielä...

Kuva


Tuo oil catch tankki vähän mietityttää. Mietinnän aiheena on, että minne tuon alimman letkunlähdön laittaisi. Ei nyt öljypohjaan viitsisi laittaa lähtöä sille. Eikä vapaasti hengittävyys sovi, sillä voi imeä ilmaa maffin jälkeen jolloin seokset mene huonoksi.

Provent 200 video


Tuossa vielä muistilistaa:


-R32 kojelaudan asennus ja sähköjen uusiminen kojiksen alta (modaukset nätiksi) OSAT ON

-Mocal öljyjäähdyttimen asennus LETKUJEN TEKEMINEN
-Kuskin oven eristäminen pehmeällä+ ovinupin korjaus+ peilin nappi+ diskantit OSAT ON
-Konepellin viimeistely, pikakiinnikkeille OSAT ON
-Letkulämmitin TT-Thermo 1500KLD asennus EI OSIA VIELÄ
-Oil Catch tankin asennus
-Sisälokareiden ilmanotot, ritilät TT:stä
-Kattiputken korjaus
-Takaspoilerin asennus OSAT ON
-Akkutelineen asennus, päävirtakatkaisin OSAT ON
-Loppualustanosien puhallus, pulverointi, nelikon takapään powerflex puslat.

Kävin autostudiosta hakemassa muutaman sulakeblokin joka tulee korvaamaan akunpäällisen sulakerasian joka roikkui ennen ilmasuodatinboksissa nippusiteillä. Tarkoituksena on laittaa hiilikuitulevy, jonka alla kulkevat johdot, päälle oil catch tank ja sulakepesät. Vielä pitää pohtiä päävirtakatkaisijaa.

Kuva

Akkutelineeksi takaluukkuun tulee tälläinen:

Kuva

Tässä vielä flektien virtapiiriä, jonka löysin netistä:

Kuva

20.4. Pitäisi sitten tulla lähes kaikki loput osat koneen lyömiseksi kasaan.

Bora

Hieman meni hermot KW V3 kovuuteen joten laitoin eibachin jousisarjan ja R32 mk4 orginaali iskarit boraan. Hieman pehmeämpi. Kaiketi sitä alkaa vanhaksi tulemaan.

Kuva

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

ViestiKirjoittaja MTBE » 26.4.2016 14:34

Briteistäkin tuli paketti:

Kuva

Jonka voimilla sitten alettiin luomaan uutta uskoa golfiin.
Ensiksi hieno venakoppa kiinni uusilla tiivisteillä. Vnahassa oli se vika että olin maali haljennnut jne ja sain tämän ostettu 8 punnalla. Jotenka tämä valikoitui kiinnilaitettavaksi.

Kuva

Harmi vain, että on niin puhdas ja blin blin, mutta jää kaiken alle piiloon. Ainakin itsellä on hyvä mieli kun tietää sen olevan sielä jemmassa.

Kuva

Tälläiseltä nyt näyttää projekti:

Kuva Kuva

Sitten seuraavaan murheen kryyniin eli mocalin letkujen prässäys. Eipä Porvoon mittaletku suostunut prässäämään kun heillä ei ollut oikeita välineitä. Nyt sitten etsitään pks jos jostakin saisivat prässättyä.

Kuva

Tämän jälkeen pitäisikin ecu olla tullut ja letkut paikalleen ja voisi starttia yrittää. Moottoritilasta ei nyt tullut sheivattua, sillä tekniikanvaihto vaivaa vieläkin mieltä. Konehuoneen ylimääräiset piuhat yms tuli kyllä karsittua ja vähän laitettua huoltoystävällisemmäksi. Kunhan päävirtakatkaisin, virtapiuhat uusine sulakkeineen on laitettu ja konepellin pikalukot, on seuraavana vuorossa kuskin ovi ja takaluukun laitto. Takaluukun laitto valikoituu akkutelineen vuoksi ennen kojiksen vaihtoa. Viimeiseksi sitten jää kojiksen vaihto ja sen alaiset johtotehtävät :).

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

ViestiKirjoittaja myyrä » 27.4.2016 9:21

Eiköhän tuo Hiflexillä onnistu tuo letkujen prässäys.

Miksi sinä askin vaihdoit? Menikö DRP ihan ilman muokkauksia paikalleen?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

Re: Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku

ViestiKirjoittaja MTBE » 27.4.2016 18:35

Kävin tänään Konalassa hyrdomarketissa prässäilemässä letkuja. Onnistui ihan hyvin sielä ilman mitään ongelmia. Hiflexistä lueskelinkin jonkin verran, kuulemma ovat sielä prässäileet ilmastoinnin putkia hyvällä menestyksellä.

Aski meni ihan raakana kiinni. Ollut hieman ongelmia tuolla ärrän askilla, että tahtoi lyödä vaihteilla takaisin nopeissa vaihdoissa. Tosin voi hyvin olla ollut kytkimestä johtuva. Ainakin SRE kytkin oli ihan kakkana ja ollut sen kanssa ongelmia alusta asti. Ei ilmeisesti puristanut sopivasti paineasetelma ja vp, niin pääsi luikastelemaan. Tuollainen 2.8 aski kun oli nurkissa, niin sain siihen uuden maalipinnan ja oli helppo laittaa paikalleen niin laitoinpa vain. Ei suurempia syitä.

Kojiksen kimppuun kävinkin ennen takaluukkuhommia. Oli kyllä aikamoinen johtoviidakko työn alla.


Tässä kuva puolivalmiina:

Kuva Kuva

Samalla vaihdoin sulakeboksit eteen:


Kuva

Kuskin oven lukonkin korjasin samalla kun lisäsin pehmeää mattoa oveen. Oli ennestään liimalla kiinni. Hieman sai miettiä miten tuo "kello" sujahtaa paikalleen.

Kuva


Tuossa on nyt R32 mk4 kojis kiinnitettynä:

Kuva

Ja tuossa vielä kuva ilmanohjaimista toiselle jäähdyttimelle ja mocalille.

Kuva Kuva Kuva


Boraan vaihdoin motonetistä sinkkunopeuksiset flektit. Pienempi pyörii ns puoliteholla ja isompi täydellä. Vakioflektithän olivat kaksi nopeuksisia.

Kuva

Seuraavaksi onkin takaluukun vuoro. Sinne tarvitsisi akku, vahvi ja subbari jemmata fiksusti.

Tässä nyt kun oli hieman aikaa (lopputyöaiheen odottelua koulussa, saa tarjota dippapaikkaa) aloin taas vähän golfia tekemään. Takaluukun suunnittelu alkoi ja siihen upposikin pieni tovi. On tuo lankku sen verran iso, että oli hankala sijoittaa.

Lähtökohtana oli, että luukussa oli jo dynamatit ja laitoin päälle 4mm pehmyttä, jopa Porvoon motonetistä löytyi.

Kuva Kuva Kuva

Subbarin ( ei mtn älytöntä ämpäriä) ajattelin sijoittaa tuohon laatikkoon missä nyt tota roinaa on vahvistimen viereen. Samalla tuli sitten bensafiltteri vaihdettua, ajovalojen lasit, jarrut ilmattua vaihteeksi, parkkitutkan piuhat valmiuteen ja monenmoista pikkuhommaa.

Konepeltiin aloin laittamaan aerocatching flush lukkoja. Ei ihan mennyt kuin elokuvissa, dremeli hyytyi kesken kaiken. Ilmeisesti oli lämmin päivä liikaa sille kalulle.

Kuva Kuva Kuva Kuva

Melkein vuorokauden mittailin ja mallailin lukkojen paikkoja,

spoikkaakin tuli kokeiltua:

Kuva Kuva

Ja vaimennettua lisää.

Kuva

Golfia on duunattu pikkuisen tasaisin väliajoin ja alkaisi kohta olemaan valmiina liikenteeseen. Kunhan muutamia pikkuosia tuleepi maailmalta kuten vdo öljynpainesensori. Vanha meni mystisesti pimeeksi.

Pikalukkojen telineet on rakennettu, yllätyin jopa kuinka vahvat niistä tuli. Odotin huteroita, mutta parempi näin.

Kuva Kuva

Samalla tuli kontti rakennettua:

Kuva Kuva

Tein tälläisen investoinnin motonetistä 5,9€ ja helpottaa huomattavasti boran öljynvaihtoa:

Kuva

Nyt on sitten aika tehdä Boran alkuperäinen kone kuntoon...

Kuva Kuva Kuva

On nää volkkarit vähän tälläisiä, läpsystä vaihto. Heti kun toinen on valmis niin toisen kimppuun.

Golfikin on toiminut vaihtelevasti, hieman alkukankeutta. Kuitenkin tuntuu, että kaikki lastenviat joita tekniikan vaihdossa oli, on tullut korjattua.

Kuva

Tuossa se nyt möllöttää.

Mocalin lisääminen auttoi ihmeen paljon, enään ei ole öljyt lähtenyt yli 90C ajossa. Ruuhkassa sitten nousee, eli pieni tuuletin voisi olla paikallaan termostaatin kanssa. Vielä pitää miettiä vesilämppäri talveksi, olen miettinyt pumpulla toimivaa mallia.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa