Oskun Polo Coupe 89/90
Valvoja: ffp jäsenet
Oskun Polo Coupe 89/90
Nyt se hetken odotettu Polo Coupe vuosimallia 90 (rekattu 89) saapui pihaan. Kotiin ajeltaessa pistin kasettiblaukkariin autosta löytyneitä vanhoja kasetteja soimaan ja fiilikset laski täysin 80-90-luvun taitteeseen. Komjata. Siis mieletön fiilis. Tänä aamuna naapureilla ei ollut ehkä sama fiilis, vou-vou-vou-köh-vou-kög-köh-pruuuuuummmmm-köh-köh-pruuuuuuum-iiiiiiiiii ja menoksi. Vanha kunnon kaasarikone mikäs muukaan. No se kuuluu asiaan, paitsi remmin kitinä. Ja ihme ja kumma, huoltokirjaa tytetty aivan näille kilometreille saakka, pohjamassauksesta kunnon pajalla aikaa 12 vuotta, mutta kilometreja 40tkm. Luulisi olevan vielä kunnossa. Jakopääkin rempattu 6tkm sitten, joten mun ei tarvi siihen koskea KOSKAAN :D
Autolle olisi seuraavanlainen suunnitelma:
- Pintaruosteiden poishionta -> happomaalia -> pakkelia
- Oven alareunojan ruosteidenposito -> uutta peltiä, vaihtoehtoisesti paremmat ovet jostain koluta
- Ylimaalaus orkkisvärillä LY3D aka Tornado Red
- Muovikaaret pois
- Tonttiin
- Levipellit/BBS RS repsut
Siinä erikoisemmat, muuten sellasta perussettiä. Konehuoneen putsaus ja kiillotus (ei ihan riitä), sisustan hienoon kuntoon. Sisustan haluan pitää orkkiksena, korkeintaan jotkut paremmat penkit jostain saman ikäisestä Volkkarista.
Tällaista toista saa tarjota !!
Autolle olisi seuraavanlainen suunnitelma:
- Pintaruosteiden poishionta -> happomaalia -> pakkelia
- Oven alareunojan ruosteidenposito -> uutta peltiä, vaihtoehtoisesti paremmat ovet jostain koluta
- Ylimaalaus orkkisvärillä LY3D aka Tornado Red
- Muovikaaret pois
- Tonttiin
- Levipellit/BBS RS repsut
Siinä erikoisemmat, muuten sellasta perussettiä. Konehuoneen putsaus ja kiillotus (ei ihan riitä), sisustan hienoon kuntoon. Sisustan haluan pitää orkkiksena, korkeintaan jotkut paremmat penkit jostain saman ikäisestä Volkkarista.
Tällaista toista saa tarjota !!
En ihan, tää pidetään kohtuu vakiona :) No ainoa "erikoisuus" on tonttimadallus ja leveet vanteet. Ja kaikkia repsottavat paikat kuntoon.
Osaako kukaan sanoa suorilta käsin miksi mittarivalot ei toimi? Voisko vika olla siinä valokatkaisijassa, jossa joku rullakin (voisko olla mittarivalojen kirkkaudensäätö?). Niin vähän kokemusta näistä vanhemmista Volkkareista.
Ja tietääkö ketään sen peltivanteen mallia jotka ovat useimmiten mustia, jossa hopea nelisakarainen tähti keskellä, leveämmällä huulellakin vakiona? Sellaset olis makeet levitettyinä.
Osaako kukaan sanoa suorilta käsin miksi mittarivalot ei toimi? Voisko vika olla siinä valokatkaisijassa, jossa joku rullakin (voisko olla mittarivalojen kirkkaudensäätö?). Niin vähän kokemusta näistä vanhemmista Volkkareista.
Ja tietääkö ketään sen peltivanteen mallia jotka ovat useimmiten mustia, jossa hopea nelisakarainen tähti keskellä, leveämmällä huulellakin vakiona? Sellaset olis makeet levitettyinä.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Rullatavaraahan nuo alkuperäisetkin on .Ainakin Golf / Jetta II uusi ovitiiviste taisi olla yksi ja sama kieppi joka oveen joka katkaistaan sopivan mittaiseksi.
Alunperin katkoskohdassa tiivisteen "huulen" sisään on laitettu kumiletkun pätkä.
Alunperin katkoskohdassa tiivisteen "huulen" sisään on laitettu kumiletkun pätkä.
Viimeksi muokannut jii_bee, 22.9.2013 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla olis tuohon koneeseen istuvat kaikki 4.ruiskun tilpehöörit johtosarjaa, ecua ja kiekkamittarillista mittaristoa myöten. Löytyis myös kasausta vaille valmis kone, jossa puristukset nostettu uusille lukemille. Kaikki uudet laakerit ja tiivisteet, jakopään osat ja vesipumppu jos kiinnostaa ruveta virittelemään. Lähtis varmaan harrastajaystävälliseen hintaan. Laita privaa jos kiinnostaa.
Yksi vaihtoehtoa olisi kutitella vaparina tuosta tehoja ruiskun kanssa. Ja tosiaan se konehuoneen yksinkertasointi on paikallaan. Nyt piuhaa ja väkkärää epäsiisti koko tila täynnä.
Tästä on toi välipeltikin poistettu, kohtuullinen idis. G-leederin tilalla näyttäis "paremmalta" rosterisatsi. Tuostao n nuo ylimääräiset piuhat mys karsittu hyvin pois. Pissapojan säiliönkin voisi tehdä rosterista, jonkun 5dl. Harrasteajoneuvona pieni koko ei sinänsä haittaa. Ja noi kaasut konepellissä on ihan ehdoton juttu.
VS.
Tästä on toi välipeltikin poistettu, kohtuullinen idis. G-leederin tilalla näyttäis "paremmalta" rosterisatsi. Tuostao n nuo ylimääräiset piuhat mys karsittu hyvin pois. Pissapojan säiliönkin voisi tehdä rosterista, jonkun 5dl. Harrasteajoneuvona pieni koko ei sinänsä haittaa. Ja noi kaasut konepellissä on ihan ehdoton juttu.
VS.
Löysin appiukon nurkista tällaiset 6/1988 valmistetut vanteet. Jako on Japsimaailman 5-pulttinen, eli varmaan 5x114.3, ehkä.
Funtsein noiden kun kunnostamista/kiillottamista ja venykumeilla alle kunnon lätyillä. Ei olis massaa :) Mutta olisko hirvee? Omasta mielestä noi on niin rumat että ne näyttää jo hienoilta. Koko on 7,5x14..
Funtsein noiden kun kunnostamista/kiillottamista ja venykumeilla alle kunnon lätyillä. Ei olis massaa :) Mutta olisko hirvee? Omasta mielestä noi on niin rumat että ne näyttää jo hienoilta. Koko on 7,5x14..
Viimeksi muokannut OskuA, 28.6.2014 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä Poloon istuu hienosti leveä 13 tuumainen!
Moottori? ;)
http://www.varaosia.com/tuotteet.html?id=46/993
Moottori? ;)
http://www.varaosia.com/tuotteet.html?id=46/993
Noniin kappas. Ei saanut Polo leimaa.
Kolme kämmenen kokosta palaa hitsattava pohjaan ja uusittava vasemman puolen iskarit. En ala maksamaan mistään iskareista montaa kymppiä vaan ostan ensikesää ajatellen koko alustasarjan. Tarkoitus hetki ajelöa työajoja vielä Pololla.
Ostan varmaan 60/40 madaltavan Ta-Technixin sarjan. Ebayssä 110e, ei kyllä maailmaa kaada.
http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem? ... 0733887471
On varmaan aika kivireki. Ulkonäkö on tässä kesäkruiserissa tärkeintä. Ja tuskin se huonompi ainakaan on kuin nyt. Olsettaa kuskiakin mutkasella tiellä. Joustaa n. 10cm pahimmissa tien heitoissa, nappaa renkaat sisäloksuihin kiinni.
Kolme kämmenen kokosta palaa hitsattava pohjaan ja uusittava vasemman puolen iskarit. En ala maksamaan mistään iskareista montaa kymppiä vaan ostan ensikesää ajatellen koko alustasarjan. Tarkoitus hetki ajelöa työajoja vielä Pololla.
Ostan varmaan 60/40 madaltavan Ta-Technixin sarjan. Ebayssä 110e, ei kyllä maailmaa kaada.
http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem? ... 0733887471
On varmaan aika kivireki. Ulkonäkö on tässä kesäkruiserissa tärkeintä. Ja tuskin se huonompi ainakaan on kuin nyt. Olsettaa kuskiakin mutkasella tiellä. Joustaa n. 10cm pahimmissa tien heitoissa, nappaa renkaat sisäloksuihin kiinni.
Tai sitten ostan ne kaksi motonet iskaria ja hankin kesäksi tällaiset: http://www.ebay.de/itm/TA-Technix-Premi ... 2c65b98238
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En ole vielä hankkinut tähän mitään :D deadline on 2015 juhannus, hiljalleen ja kaikki paikat kuntoon, viimeisen päälle. Alustaksi tulee säädettävä ta-technix:
Koko auto menossa kappaleiksi, kone mukaanlukien. Koneelle villi suunnitelma, moottoripyörän rivikassut, tiukempi nokka (G40?), viimesitelty kansi, putkisto uusiksi kannesta lähtien ja kevennetty vauhtis. Niin ja 5v loota jostain.
Innolla odottelen projektin alkua. Ensin koppa kuntoon ja sitten tekniikan kimppuun. Ensimmäinen iso projekti.
Koko auto menossa kappaleiksi, kone mukaanlukien. Koneelle villi suunnitelma, moottoripyörän rivikassut, tiukempi nokka (G40?), viimesitelty kansi, putkisto uusiksi kannesta lähtien ja kevennetty vauhtis. Niin ja 5v loota jostain.
Innolla odottelen projektin alkua. Ensin koppa kuntoon ja sitten tekniikan kimppuun. Ensimmäinen iso projekti.
Hiotuta ennemmin nykyinen nokka, G40 ei ole käsittääkseni vapaastihengittävään se kaikkein otollisin, asteita on melko miedosti. Tai sitten etsit käsiisi jokin 1.3:n kireämmän nokan, jossa on noston lisäksi asteitakin.
Eeppisin vaihtoehtohan olisi joku 16V moottori, johon laitat ne tuplat kylkeen, mutta karkaa sitten kyllä vähän budjettikin jo, kun pitää vaihteistoa myöten vaihtaa kaikki.
Mutta tuossa kuitenkin kummittelemaan kuva: http://www.steilheck.nl/cpg/albums/user ... klaar1.JPG
;)
Eeppisin vaihtoehtohan olisi joku 16V moottori, johon laitat ne tuplat kylkeen, mutta karkaa sitten kyllä vähän budjettikin jo, kun pitää vaihteistoa myöten vaihtaa kaikki.
Mutta tuossa kuitenkin kummittelemaan kuva: http://www.steilheck.nl/cpg/albums/user ... klaar1.JPG
;)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa