Golf gti 1.8 -00 260tkm ajettu vastaa huonosti kaasuun ja kulutus on noussut selkeästi. Ainoa vikakoodi löytyi
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent
Voisiko liittyä oireisiin vai meneekö tuolta anturilta (vihreä?) vain mittaristolle tieto? Lämpömittari näyttää ihan ok lukemia eli kannattaako kyseistä anturia lähteä vaihtamaan vai etsiä vikaa muualta?
Kiitos.
Vikakoodi kysymys 1.8T
Valvoja: ffp jäsenet
Ei tainnut olla vikaa lämpöanturissa. Vag-Com näyttää lämpötilan ihan oikein measurementsissa. Eikä löytänyt koodiakaan enää.
Joku lambdan jännitearvo seilaa tyhjäkäynnillä 0.100v ja 0.800voltin välillä onko ok?
Measure blocks 003 näkyi kaksi lämpötilaa toinen oli nesteen lämpö 85c mutta mikä se toinen temperature on? Näytti 25c, ilman lämpötila oli 5astetta.
Joku lambdan jännitearvo seilaa tyhjäkäynnillä 0.100v ja 0.800voltin välillä onko ok?
Measure blocks 003 näkyi kaksi lämpötilaa toinen oli nesteen lämpö 85c mutta mikä se toinen temperature on? Näytti 25c, ilman lämpötila oli 5astetta.
Edellinen "limp mode" josta kirjoittelin häipyi mutta jälleen satunnaisia ongelmia:
Kuumana päivänä moottoritietä ajellessa alkoi tulemaan pakokaasun käry, ehkä osittain katalysaattorin käry hyttiin melko vahvasti. Hetken päästä tehot hävis, nykimistä ja joutu pintakaasulla ajaan seuraavasta liittymästä ylös. Auto tien sivuun mutta tyhjäkäyntiä kävi hyvin. Sammutin ja laitoin käyntiin niin pysty taas ajaan mutta kulutus noussut reilusti ja ei taas vastannut kaasuun kunnolla. Kevyellä kaasulla pientä nypyttämistä ja myös kun päästää moottorijarrulle saattaa nypyttää.
Koodien luku ja löytyi, tosin en tiedä jäikö tuosta vai onko jäänyt jo aiemmin:
1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
Mitähän osaa seuraavaks vaihtais? Bypass ja n75 vaihdettu. Letkuista en ole löytänyt vuotopaikkoja. Imusarjan alla ilmeisesti on potentiaalisia vuotopaikkoja, z letku?? mutta täytyykö imusarja irrottaa ja onko paha homma?
Oliko vcds jossain joku arvo jota tarkastelemalla vois saada selville onko kyse imuvuodosta?
Kuumana päivänä moottoritietä ajellessa alkoi tulemaan pakokaasun käry, ehkä osittain katalysaattorin käry hyttiin melko vahvasti. Hetken päästä tehot hävis, nykimistä ja joutu pintakaasulla ajaan seuraavasta liittymästä ylös. Auto tien sivuun mutta tyhjäkäyntiä kävi hyvin. Sammutin ja laitoin käyntiin niin pysty taas ajaan mutta kulutus noussut reilusti ja ei taas vastannut kaasuun kunnolla. Kevyellä kaasulla pientä nypyttämistä ja myös kun päästää moottorijarrulle saattaa nypyttää.
Koodien luku ja löytyi, tosin en tiedä jäikö tuosta vai onko jäänyt jo aiemmin:
1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
Mitähän osaa seuraavaks vaihtais? Bypass ja n75 vaihdettu. Letkuista en ole löytänyt vuotopaikkoja. Imusarjan alla ilmeisesti on potentiaalisia vuotopaikkoja, z letku?? mutta täytyykö imusarja irrottaa ja onko paha homma?
Oliko vcds jossain joku arvo jota tarkastelemalla vois saada selville onko kyse imuvuodosta?
Taas vaihteeksi auto pelaa normaalisti, tehot tallella. Mikä vika voi olla tollanen että satunnaisesti vetää "limp modeen?" Useimmiten tapahtuu kun kone on lämmin ja varsinkin kesällä herkemmin.
Nokkien välinen ketjuhan toisinaan tossa pitää raksutusta. Voiko huonolla ketjulla tai kiristimellä sytytys, jako tms mennä sen verran pieleen että tehot häviää ja sitten jossain kohtaa taas palaa normaaliksi?
Nokkien välinen ketjuhan toisinaan tossa pitää raksutusta. Voiko huonolla ketjulla tai kiristimellä sytytys, jako tms mennä sen verran pieleen että tehot häviää ja sitten jossain kohtaa taas palaa normaaliksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa