Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Valvoja: ffp jäsenet
no nyt on wäkimoottori keulilla =)
ja hyvin se siellä kehrää.. ainakin toistaiseksi..
Toivottavasti tuo ois nyt luotettava ja huoleton niin voisi rauhassa aloitella pikkuhiljaa sen oikean koneen rakennusta, mutta voi olla että auto ehtii jo maatua ennen sen valmistumista..
hurahdin ja duunasin hattuhyllylle kaitinpahkat erillissarjalle (ei niinkään old skuul mutta iha vi**n sama, heh)
heh heh ja tolle wäkimoottorille tilasin vv suodattimen.. eli se on nyt sit tehokas!
ja hyvin se siellä kehrää.. ainakin toistaiseksi..
Toivottavasti tuo ois nyt luotettava ja huoleton niin voisi rauhassa aloitella pikkuhiljaa sen oikean koneen rakennusta, mutta voi olla että auto ehtii jo maatua ennen sen valmistumista..
hurahdin ja duunasin hattuhyllylle kaitinpahkat erillissarjalle (ei niinkään old skuul mutta iha vi**n sama, heh)
heh heh ja tolle wäkimoottorille tilasin vv suodattimen.. eli se on nyt sit tehokas!
Nyt on valotuksia hommailtu..
eteen tuli koko kirkkaat ajovalot ja vilekut taakse ne jotka kaikilla muillakin eli crystalit =)
Tampereella pyörähdettiin autoa näyttämässä. Reaktiot oli aika selkeet, vanhoja ihmisiä ihastutti nuoria lähinnä nauratti ja kummastutti =) Odotukset olikin juuri tuon suuntaisia..
eteen tuli koko kirkkaat ajovalot ja vilekut taakse ne jotka kaikilla muillakin eli crystalit =)
Tampereella pyörähdettiin autoa näyttämässä. Reaktiot oli aika selkeet, vanhoja ihmisiä ihastutti nuoria lähinnä nauratti ja kummastutti =) Odotukset olikin juuri tuon suuntaisia..
tais olla tälläkertaa "murros rohisee king"
Tuntui pikkasen liian riskipelille lähtee noin pitkälle matkalle kun oli muutamia epäilyttäviä piileviä vikoja, jotka voisivat johtaa matkan epämiellyttävään katkeamiseen =)
äääh... huonoja selityksiä! ajattelin vaan tulla paikalle isonmaailman tyyliin.. heh heh
Tuntui pikkasen liian riskipelille lähtee noin pitkälle matkalle kun oli muutamia epäilyttäviä piileviä vikoja, jotka voisivat johtaa matkan epämiellyttävään katkeamiseen =)
äääh... huonoja selityksiä! ajattelin vaan tulla paikalle isonmaailman tyyliin.. heh heh
Se varmaan tuli jouheemmin vastatuuleen ja ylämäkeen trailerilla ku omalla voimanlähteellä... :D
Ne nuo ykköskoppiaiset on sen verran rentouttavan kolisevia, natisevia, suhisevia ja rämiseviä laitteita ja matalalattiaversiona vielä melko stressaavia liikkumislaitteita kaiken kaikkiaan (mun oma ainakin), että pidemmillä matkoilla traileri ei ole lainkaan hassumpi taka liikkua.
Ne nuo ykköskoppiaiset on sen verran rentouttavan kolisevia, natisevia, suhisevia ja rämiseviä laitteita ja matalalattiaversiona vielä melko stressaavia liikkumislaitteita kaiken kaikkiaan (mun oma ainakin), että pidemmillä matkoilla traileri ei ole lainkaan hassumpi taka liikkua.
ei tossa kolinoita ja natinoita niinkään ole, mutta tiedä sit johtuuko pienistä renkaista että satasen (huomatkaan korkea vauhti) vauhdissa kiekat on reilussa neljässätonnissa ja kuulosuojaimet päässä ajaminen laskee katu-uskottavuutta..
ja kun on noin korkea niin trailerille on niin helppo ajaa ja laskea.. vai mitä pojjaat =)
ja kun on noin korkea niin trailerille on niin helppo ajaa ja laskea.. vai mitä pojjaat =)
nostellaas tätä hieman kun uusi into autoa kohtaan on paukahtanut pitkästä aikaa päälle =)
ei tässä hirveästi ole hommat vuoden aikana edistynyt, tosin etukaittimille tein kick-paneelit jalkatiloihin.. kyllä nyt rokki soi, not..
takaa otettu 20mm levikepalat pois ni perskele ku näyttää että on renkaat iha sisässä =)
ei tässä hirveästi ole hommat vuoden aikana edistynyt, tosin etukaittimille tein kick-paneelit jalkatiloihin.. kyllä nyt rokki soi, not..
takaa otettu 20mm levikepalat pois ni perskele ku näyttää että on renkaat iha sisässä =)
oisit antanu olla vaa ;) näytti Old Timerissakin hiton makeelle pelille.
http://goljat.org/otr-07/album/
tuol on kuvii ko. tapahtumasta
http://goljat.org/otr-07/album/
tuol on kuvii ko. tapahtumasta
Noniin kaikenkarvaiset autohörhöt..
Kuten aiemmin jo selvisikin niin tämän topicin ykkösgolffi on uudella onnellisella (toivottavasti) omistajalla.
Olin jo kovaan ääneen vannonut autojen ropaamisen olevan osaltani ohi, vaan eipä ollutkaan.
Eihän siinä pitkään mennyt kun pakkomielle hankkia uutta projektia kävi liian kovaksi, joten kaupoille..
Nämä vanhat autot oli nyt osaltani nähty ja mieli haikaili uudempaa ja ja futuristisempaa automallia. Myös tekniikan tuli vastata kuurakettia tai ainakin oltava vetävää ruohonleikkuria vastaavaa tasoa, joka sekin osaltaan on edistyksellinen askel tuon ykköskopan 1.3 voimanpesään verraten.
Joten Nettiautosta suodatettiin suosiolla kaikki vuotta 1984 vanhemmat Golffit pois ja ruvettiin kadonneen kakkiksen metsästykseen :)
Vaatimukset olivat kovaa luokkaa, tekniikan tuli olla 16v gti ja vieläpä alkuperäinen eikä TeroV:n hauskasti lausahtama suomi gti eli ehta tekniikanvaihto:)
Kunnon tuli tietenkin vastata vuoden 2013 kaimaansa. Kantavana ajatuksena oli "mitä alkuperäisempi sen parempi".
Jälkimmäinen kriteeri muodostui yllättävän vaikeaksi, tämä maa on täynnä täysin tuhottuja kakkiksia, joiden tekohengittäminen olisi ollut täysin järjetöntä. Ennenkuin joku hyvämuistinen muistuttaa myös minun valelleen nuoruudeninnossa yhden kullanvärisen golffin lasikuituun sen kuitenkaan toimimatta vesiliikenteesssä, vaikka kuidun määrä olisi vastannut keskiverto Bellaa todettakoon vain VOI NIITÄ AIKOJA :)
Kerrankin minulla pysyi järki kädessä enkä itselleni tyypilliseen tapaan ostanut ensimmäistä vastaantulevaa edes yhden kriteerin häilyvästi täyttävää "klassikkoa".
Sitten Hämeenlinnasta löytyi "täysin alkuperäinen ja virheetön vuosimallia -89 oleva 16 tappinen 5 ovinen Gti golffi joka ei tarvitse yhtään hitsaamista" tämähän kävi minulle hienosti, koska perheeseen oli syntynyt juuri toinen lapsi eikä aikaa projektiautolle ollut eikä mielenkiintoakaan mittaviin remontteihin. Pientä fiksailua olisi kiva tehdä, esim. Herkistellä jarruja ja eiku kovaa kesäkruisailua.
Työmatkalla kävin nopeasti Hauholla sitten autoa katsomassa, talliin oli kovin pimeeseen nurkkaan laitettu, joten tutkiminen oli varsin pintapuolista ja kiireestä johtuen hätäistä.
Sisusta vastasi hienosti myyjän kuvailemaa ja kuskin penkkikin oli virheetön! Aika monta kävin läpi ja tämä oli eka alkuperäinen penkki joka oli ehjä!!
Koneena PL.
Kaupat tuli. Sitten järkkäsin trailerin hakemaan autoa kotiin.
Auton saavuttua kotipihaan alkoi rehellisesti sanoen ensin hymyilyttämään, että taas vietiin hyväuskoista, koska uskoi myyjää joka pokerinaamalla hehkutti ettei ole ruostetta missään :)
Pohjassa aikas mojovia reikiä ja perä vaatii täyden uusinnan.
No tässähän jo luulee ettei autossa ollut mitään muuta kuin negatiivista sanottavaa, mutta olihan siinä.
Sisusta miltei virheetön, osiltaan alkuperäinen, ei mitään patentteja missään (ainakaan paljastunut) myöskään suurempia osapuuteita ei ollu.
Jarruja rupesin sitten herkistelemään ja nyt ollaan tässä
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 0&newest=1
Ja nyt kun auto on pukeilla päätin aloittaa moottorillekkin pikku huollon
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 1&newest=1
Eli tässä kävi niinkuin aina ennenkin, että projekti levisi hetkessä pikkusipistelystä vuosien vitutukseksi. Eihän tässä näin pitänyt käydä :)
Budjettia en ole laittanut, mutta huomannut olen taas kerran että rahaa palaa. Onneksi osat ovat ko. Malliin edullisia, mutta onhan rahan laittaminen tällaiseen autoon järjetöntä touhua..
Tuolle sontaläjälle olisi nyt tarkoitus tehdä AINAKIN seuraavaa:
- hitsata, toivottavasti hitsautttaa kori kuntoon.
- haalia luonnollisesti kaikki puuttuvat ja rikkinäiset osat
-madaltaa, siihen ostettu jo sporttinen ja ominaisuuksiltaan ennennäkemätön JOMin coiloversetti
-hankkia jotkin vanteet alle, etsinnässä jotain hieman poikkeavaa joka ei olisi vielä niin nähtyä...
-koneelle perushuolto. Hoonaus, kansityöt laakerointi jne. Myös vaihteisto tekisi mieli tarkistuttaa ja huollattaa siihen en tosin itse uskalla ryhtyä.
-uusi putkisto, peltisarja vs. Vakio kamppailu käynnissä.
-tietenkin uusi maalipinta, värinä toimii tornado rot, joka on mielestäni se ainoa oikea.
-Kaikkien kulutusosien vaihto. Tietty myös jarruputket jne.
- kaikki osat jotka irti saa puhalletaan ja maalataan.
-auton äänieristäminen
-suurinosa tiivisteistä menee vaihtoon, tämä onkin yllättävän suuri menoerä tuota budjettipuolta silmälläpitäen.
-pohjan läpikäynti, tälläkertaa en vedä koko pohjaa pellille vaan käyn kohta kohdalta läpi ja aukaisen vaan kohdat jossa massa löysässä..
-kaikissa muutoksissa olisi tarkoitus noudattaa alkuperäisyyttä, vanteita ja alustaa lukuunottamatta.
Projekti on nyt siinävaiheessa, että kori on kuvanmukaisesti levällään ja olen putsaillut ovia pintaruosteista maalaukseen. Kaikki muut sain putsattua paitsi kuskin oven, joka meni parista kohtaa läpi. Ruosteetonta ovea saa tarjota yv:nä..
Laitoin tästä projektikertomusta tänne, jotta yhteisönpaine auttaisi pitämään motivaatiotasoa yllä :)
Lopuksi vielä kuvaa autosta kun se oli vielä nipussa
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 3&newest=1
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 4&newest=1
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 5&newest=1
Kuten aiemmin jo selvisikin niin tämän topicin ykkösgolffi on uudella onnellisella (toivottavasti) omistajalla.
Olin jo kovaan ääneen vannonut autojen ropaamisen olevan osaltani ohi, vaan eipä ollutkaan.
Eihän siinä pitkään mennyt kun pakkomielle hankkia uutta projektia kävi liian kovaksi, joten kaupoille..
Nämä vanhat autot oli nyt osaltani nähty ja mieli haikaili uudempaa ja ja futuristisempaa automallia. Myös tekniikan tuli vastata kuurakettia tai ainakin oltava vetävää ruohonleikkuria vastaavaa tasoa, joka sekin osaltaan on edistyksellinen askel tuon ykköskopan 1.3 voimanpesään verraten.
Joten Nettiautosta suodatettiin suosiolla kaikki vuotta 1984 vanhemmat Golffit pois ja ruvettiin kadonneen kakkiksen metsästykseen :)
Vaatimukset olivat kovaa luokkaa, tekniikan tuli olla 16v gti ja vieläpä alkuperäinen eikä TeroV:n hauskasti lausahtama suomi gti eli ehta tekniikanvaihto:)
Kunnon tuli tietenkin vastata vuoden 2013 kaimaansa. Kantavana ajatuksena oli "mitä alkuperäisempi sen parempi".
Jälkimmäinen kriteeri muodostui yllättävän vaikeaksi, tämä maa on täynnä täysin tuhottuja kakkiksia, joiden tekohengittäminen olisi ollut täysin järjetöntä. Ennenkuin joku hyvämuistinen muistuttaa myös minun valelleen nuoruudeninnossa yhden kullanvärisen golffin lasikuituun sen kuitenkaan toimimatta vesiliikenteesssä, vaikka kuidun määrä olisi vastannut keskiverto Bellaa todettakoon vain VOI NIITÄ AIKOJA :)
Kerrankin minulla pysyi järki kädessä enkä itselleni tyypilliseen tapaan ostanut ensimmäistä vastaantulevaa edes yhden kriteerin häilyvästi täyttävää "klassikkoa".
Sitten Hämeenlinnasta löytyi "täysin alkuperäinen ja virheetön vuosimallia -89 oleva 16 tappinen 5 ovinen Gti golffi joka ei tarvitse yhtään hitsaamista" tämähän kävi minulle hienosti, koska perheeseen oli syntynyt juuri toinen lapsi eikä aikaa projektiautolle ollut eikä mielenkiintoakaan mittaviin remontteihin. Pientä fiksailua olisi kiva tehdä, esim. Herkistellä jarruja ja eiku kovaa kesäkruisailua.
Työmatkalla kävin nopeasti Hauholla sitten autoa katsomassa, talliin oli kovin pimeeseen nurkkaan laitettu, joten tutkiminen oli varsin pintapuolista ja kiireestä johtuen hätäistä.
Sisusta vastasi hienosti myyjän kuvailemaa ja kuskin penkkikin oli virheetön! Aika monta kävin läpi ja tämä oli eka alkuperäinen penkki joka oli ehjä!!
Koneena PL.
Kaupat tuli. Sitten järkkäsin trailerin hakemaan autoa kotiin.
Auton saavuttua kotipihaan alkoi rehellisesti sanoen ensin hymyilyttämään, että taas vietiin hyväuskoista, koska uskoi myyjää joka pokerinaamalla hehkutti ettei ole ruostetta missään :)
Pohjassa aikas mojovia reikiä ja perä vaatii täyden uusinnan.
No tässähän jo luulee ettei autossa ollut mitään muuta kuin negatiivista sanottavaa, mutta olihan siinä.
Sisusta miltei virheetön, osiltaan alkuperäinen, ei mitään patentteja missään (ainakaan paljastunut) myöskään suurempia osapuuteita ei ollu.
Jarruja rupesin sitten herkistelemään ja nyt ollaan tässä
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 0&newest=1
Ja nyt kun auto on pukeilla päätin aloittaa moottorillekkin pikku huollon
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 1&newest=1
Eli tässä kävi niinkuin aina ennenkin, että projekti levisi hetkessä pikkusipistelystä vuosien vitutukseksi. Eihän tässä näin pitänyt käydä :)
Budjettia en ole laittanut, mutta huomannut olen taas kerran että rahaa palaa. Onneksi osat ovat ko. Malliin edullisia, mutta onhan rahan laittaminen tällaiseen autoon järjetöntä touhua..
Tuolle sontaläjälle olisi nyt tarkoitus tehdä AINAKIN seuraavaa:
- hitsata, toivottavasti hitsautttaa kori kuntoon.
- haalia luonnollisesti kaikki puuttuvat ja rikkinäiset osat
-madaltaa, siihen ostettu jo sporttinen ja ominaisuuksiltaan ennennäkemätön JOMin coiloversetti
-hankkia jotkin vanteet alle, etsinnässä jotain hieman poikkeavaa joka ei olisi vielä niin nähtyä...
-koneelle perushuolto. Hoonaus, kansityöt laakerointi jne. Myös vaihteisto tekisi mieli tarkistuttaa ja huollattaa siihen en tosin itse uskalla ryhtyä.
-uusi putkisto, peltisarja vs. Vakio kamppailu käynnissä.
-tietenkin uusi maalipinta, värinä toimii tornado rot, joka on mielestäni se ainoa oikea.
-Kaikkien kulutusosien vaihto. Tietty myös jarruputket jne.
- kaikki osat jotka irti saa puhalletaan ja maalataan.
-auton äänieristäminen
-suurinosa tiivisteistä menee vaihtoon, tämä onkin yllättävän suuri menoerä tuota budjettipuolta silmälläpitäen.
-pohjan läpikäynti, tälläkertaa en vedä koko pohjaa pellille vaan käyn kohta kohdalta läpi ja aukaisen vaan kohdat jossa massa löysässä..
-kaikissa muutoksissa olisi tarkoitus noudattaa alkuperäisyyttä, vanteita ja alustaa lukuunottamatta.
Projekti on nyt siinävaiheessa, että kori on kuvanmukaisesti levällään ja olen putsaillut ovia pintaruosteista maalaukseen. Kaikki muut sain putsattua paitsi kuskin oven, joka meni parista kohtaa läpi. Ruosteetonta ovea saa tarjota yv:nä..
Laitoin tästä projektikertomusta tänne, jotta yhteisönpaine auttaisi pitämään motivaatiotasoa yllä :)
Lopuksi vielä kuvaa autosta kun se oli vielä nipussa
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 3&newest=1
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 4&newest=1
http://m1293.photobucket.com/albumview/ ... 5&newest=1
Onko grygerillä joku villi veikkaus mikä vannemalli o etsinnässä :)
Tänään ähkäsin johtosarjan pois tieltä niin pääsee puhdistelemaan konehuonetta, ja onhan siinä puhdistelua.. kaikenmaailman paskoo ja tietty ruostetta!
Akselit, apurungot, tukivarret ja pari laatikkoa muita osia pitäisi kiikuttaa hiekkapuhallukseen, jonka jälkeen vetäistä joku maali pintaan.
Mitä maalia suosittelette akseleille ja apurungoille?
Tässä nyt alkaa kuitenkin pitää kiirettä korin kanssa, koska maalaus sovittu tammikuulle. Tuntuu pitkälle ajalle, mutta kun tunnin illassa pystyy harrastamaan niin ei siinä ihmeitä tehdä. Toisaalta hyvä olla jokin aikataulu niin pysyy liikkeessä. Muuten ei kiire yllättäisi mutta se hitsaaminen :)
Jos joku Mikkelin lähistöltä haluaa hitsausurakan niin ilmoittautumisia otetaan vastaan :)
Alkuperäisyydestä lipsutaan vielä ainakin uretaanisten puslien verran, hommasin powerflexin puslat autoon. Otin kerralla kaikki mitä tuohon kotteroon sai, pakoputken kannattimia lukuunottamatta (kertokaa mitä v***a niillä tekee)
En tiedä oliko järkevää koska ei tästä "rata-autoa" tehdä, mutta hintaero vakiopusliin oli verraten pieni ja joku jopa kehunutkin nouta uretaanisia puslia. Täristään sitten..
Tänään ähkäsin johtosarjan pois tieltä niin pääsee puhdistelemaan konehuonetta, ja onhan siinä puhdistelua.. kaikenmaailman paskoo ja tietty ruostetta!
Akselit, apurungot, tukivarret ja pari laatikkoa muita osia pitäisi kiikuttaa hiekkapuhallukseen, jonka jälkeen vetäistä joku maali pintaan.
Mitä maalia suosittelette akseleille ja apurungoille?
Tässä nyt alkaa kuitenkin pitää kiirettä korin kanssa, koska maalaus sovittu tammikuulle. Tuntuu pitkälle ajalle, mutta kun tunnin illassa pystyy harrastamaan niin ei siinä ihmeitä tehdä. Toisaalta hyvä olla jokin aikataulu niin pysyy liikkeessä. Muuten ei kiire yllättäisi mutta se hitsaaminen :)
Jos joku Mikkelin lähistöltä haluaa hitsausurakan niin ilmoittautumisia otetaan vastaan :)
Alkuperäisyydestä lipsutaan vielä ainakin uretaanisten puslien verran, hommasin powerflexin puslat autoon. Otin kerralla kaikki mitä tuohon kotteroon sai, pakoputken kannattimia lukuunottamatta (kertokaa mitä v***a niillä tekee)
En tiedä oliko järkevää koska ei tästä "rata-autoa" tehdä, mutta hintaero vakiopusliin oli verraten pieni ja joku jopa kehunutkin nouta uretaanisia puslia. Täristään sitten..
Sepä se.. ne sopivat ko. Laitteeseen valitettavan hyvin, mutta on myöskin valitettavaa, että ne ovat jo nähty.
Yhdet vanteet kiikarissa, mutta myyjään en saa yhteyttä millään vaikka kuinka yrittänyt. Yhden viestittelyn olen herran kanssa saanut käydä ja ilmoitettuani, että ostan ne niin hänen mielenkiinto loppui..
Harmillista kun ovat ainoat koko maailmassa, jotka tällähetkellä olen myynnissä nähnyt :)
Yhdet vanteet kiikarissa, mutta myyjään en saa yhteyttä millään vaikka kuinka yrittänyt. Yhden viestittelyn olen herran kanssa saanut käydä ja ilmoitettuani, että ostan ne niin hänen mielenkiinto loppui..
Harmillista kun ovat ainoat koko maailmassa, jotka tällähetkellä olen myynnissä nähnyt :)
Se siitä "vain alkuperäisosaa" vouhotuksesta.. klokkerholmin lokarit lähti tilaukseen :)
Samallavaivalla tilasin myös kaik uudet jarruputket ja muuta pikkusälää.
Onko noissa tarvikeloksuissa ollu minkälaisia sopimattomuusongelmia?
Mietin kuinka tärkeää lokarit olisi käyttää kiinni ennen maalausta? Ja jos viimosen päälle haluaisi niin ovethan tulisi olla kiinni.. mutta ne ei enää löydy tontilta :)
Eli millaista kiroilua niiden sovitus on ollut?
Hitsaajaa mikkelin alueelta etsitään! Saa antaa suosituksia tai ottaa itse työn vastaan :)
Samallavaivalla tilasin myös kaik uudet jarruputket ja muuta pikkusälää.
Onko noissa tarvikeloksuissa ollu minkälaisia sopimattomuusongelmia?
Mietin kuinka tärkeää lokarit olisi käyttää kiinni ennen maalausta? Ja jos viimosen päälle haluaisi niin ovethan tulisi olla kiinni.. mutta ne ei enää löydy tontilta :)
Eli millaista kiroilua niiden sovitus on ollut?
Hitsaajaa mikkelin alueelta etsitään! Saa antaa suosituksia tai ottaa itse työn vastaan :)
Kannattaa ehdottomasti sovittaa paikoilleen ennen maalausta.
Yleensä volkkarin tarvikelokasuojia on saanut leikellä reunasta, joka tulee sisälokasuojaa vasten että lokasuojan saa linjaan oven kanssa. Samaten kiinnitysreikiä on saanut viilata kohdalleen.
Sitten kun em. ovat kohdallaan ja linjassa, huomaa että tarvikeloksulla konepellin ja lokasuojan välinen rako jää alkuperäistä suuremmaksi jne... :)
^ Nuo riippuu ihan siitä millaista tavaraa tukkurilta on sattunut tulemaan.
Eli millaista kiroilua niiden sovitus on ollut?
Yleensä volkkarin tarvikelokasuojia on saanut leikellä reunasta, joka tulee sisälokasuojaa vasten että lokasuojan saa linjaan oven kanssa. Samaten kiinnitysreikiä on saanut viilata kohdalleen.
Sitten kun em. ovat kohdallaan ja linjassa, huomaa että tarvikeloksulla konepellin ja lokasuojan välinen rako jää alkuperäistä suuremmaksi jne... :)
^ Nuo riippuu ihan siitä millaista tavaraa tukkurilta on sattunut tulemaan.
Nyt olisi haalittu seuraavat peltiosat..
- takahelmapelti
- molemmat takakaaret ulkopuolet ja sisäpuolet, sisäpuolen kaaret saksassa niin halvat, että otin vaikkei tarvitse kuin alaosat..
- molemmat etuloksut
- molemmat sivuhelmapellit
- taakse alas kulmapalat, jotka tulee helmapellin sivuille.
Melkoinen palapeli siis :) eikä kiinnosta hitsata ei sit yhtään.. eikä tunnu ketään muutakaan :)
Kaikenlisäksi testailin vanhaa hitsauskonettani ja totesin ettei sillä tuota savottaa mielekkäästi vetele, joten taas nitkahti vaaka ulkopuolisen hitsaajan hyväksi.
Ihmettelin äsken takahelman kiinnitystä. Olin kokoajan siinä uskossa ,että tulee sivuilta pistehitseillä kiinni, mutta en löytänyt mitään koloa mistä saumaan pääsee käsiksi. Siinähän on ulkopuolisesti näkyvillä vain koriliima siinä saumassa. Tuleeko se sivuilta kiinni liimalla?
Etulokarit sopivat yllättävän hienosti paikoilleen, tosin ne ovet ei ollut enää tallissa niin saattaa olla, että oikeaoppisesti maalauksen jälkeen saa vielä jyrsiä niitä :)
Lokarit maalasin happopohjalla sisäpuolelta ja vedän jonkun pintavärin sitten kotelosuojaa ja massaa.
- takahelmapelti
- molemmat takakaaret ulkopuolet ja sisäpuolet, sisäpuolen kaaret saksassa niin halvat, että otin vaikkei tarvitse kuin alaosat..
- molemmat etuloksut
- molemmat sivuhelmapellit
- taakse alas kulmapalat, jotka tulee helmapellin sivuille.
Melkoinen palapeli siis :) eikä kiinnosta hitsata ei sit yhtään.. eikä tunnu ketään muutakaan :)
Kaikenlisäksi testailin vanhaa hitsauskonettani ja totesin ettei sillä tuota savottaa mielekkäästi vetele, joten taas nitkahti vaaka ulkopuolisen hitsaajan hyväksi.
Ihmettelin äsken takahelman kiinnitystä. Olin kokoajan siinä uskossa ,että tulee sivuilta pistehitseillä kiinni, mutta en löytänyt mitään koloa mistä saumaan pääsee käsiksi. Siinähän on ulkopuolisesti näkyvillä vain koriliima siinä saumassa. Tuleeko se sivuilta kiinni liimalla?
Etulokarit sopivat yllättävän hienosti paikoilleen, tosin ne ovet ei ollut enää tallissa niin saattaa olla, että oikeaoppisesti maalauksen jälkeen saa vielä jyrsiä niitä :)
Lokarit maalasin happopohjalla sisäpuolelta ja vedän jonkun pintavärin sitten kotelosuojaa ja massaa.
Ihmettelin äsken takahelman kiinnitystä. Olin kokoajan siinä uskossa ,että tulee sivuilta pistehitseillä kiinni, mutta en löytänyt mitään koloa mistä saumaan pääsee käsiksi. Siinähän on ulkopuolisesti näkyvillä vain koriliima siinä saumassa. Tuleeko se sivuilta kiinni liimalla?
Tästä saanee käsityksen kuinka takahelma on hitsattu nippuun:
Kiitoksia kuvasta jiibee, tuosta selvisi monta asiaa.
Äsken rälläköin noi takakulmat auki ja hommahan menee ilmeisesti (siksi sana ilmeisesti koska kaikki pelti aika haurasta niin piti harsoista selvitellä) siten, että takakulmat tulevat pistehitseillä runkoon ja takahelman sivut
koriliimalla siihen päälle? Takahelma sitten pisteillä siihen puskurin aukkojen luokse.
Osuinko oikeaan?
Sitten irroittelin taka-akselin kiinnitysraudat korista. Kaikki muut 5 pulttia irtosi todella mallikkaasti, mutta tietenkin yhden pultin piti katketa juurestaan. No kunhan saan kaasua miggiin niin pitää koittaa runtata kunnolla lämpöä ja saada mutteri jotenkin siihen mytiköityä.
Äsken rälläköin noi takakulmat auki ja hommahan menee ilmeisesti (siksi sana ilmeisesti koska kaikki pelti aika haurasta niin piti harsoista selvitellä) siten, että takakulmat tulevat pistehitseillä runkoon ja takahelman sivut
koriliimalla siihen päälle? Takahelma sitten pisteillä siihen puskurin aukkojen luokse.
Osuinko oikeaan?
Sitten irroittelin taka-akselin kiinnitysraudat korista. Kaikki muut 5 pulttia irtosi todella mallikkaasti, mutta tietenkin yhden pultin piti katketa juurestaan. No kunhan saan kaasua miggiin niin pitää koittaa runtata kunnolla lämpöä ja saada mutteri jotenkin siihen mytiköityä.
JEEE!! nyt onnistuin saamaan etsimäni vanteet Golffiin!
Ihan ykskaks saksan ebayhin ilmestyi eikä tarvinnut engelsmannien 200 punnan toimituskulupyyntejä enää miettiä :)
eli tuollaiset hieman erilaiset vanteet tulee sitten joskus hamassa tulevaisuudessa alle..
http://farm5.static.flickr.com/4056/463 ... 3a4a_o.jpg
ja kiitos Jonelle vanne-ehdotuksesta! ilman sinua en olisi tajunnut noin härskejä edes etsiä =)
Ihan ykskaks saksan ebayhin ilmestyi eikä tarvinnut engelsmannien 200 punnan toimituskulupyyntejä enää miettiä :)
eli tuollaiset hieman erilaiset vanteet tulee sitten joskus hamassa tulevaisuudessa alle..
http://farm5.static.flickr.com/4056/463 ... 3a4a_o.jpg
ja kiitos Jonelle vanne-ehdotuksesta! ilman sinua en olisi tajunnut noin härskejä edes etsiä =)
Pientä päivitystä tänne..
Alustaa kovasti puhdisteltu. On vaan lattialta aika kettumaista, mutta ei enää kehtaa korigrilliäkään rakentaa.
Massanpoistamiseen olen käyttänyt rälläkän teräsharjalaikkaa, mutta sinänsä paska metodi kun sulattaa massan ja sellaista sulaneen mössön siirtelyä kohdasta toiseen. Onko tähän massanpoistoon ideoita/vinkkejä?
Vuoropäivinä olen sitä mieltä etten hio peltipinnalle kuin kohdat, joissa massa vaurioitunut ja näkyy ruostetta. Kuitenkin terveenkin massan alta aina saattaa löytyä ylläreitä, joka laittaa mielen hiomaan koko pohjan pellille..varmuudenvuoksi.
Tuntuu vaan niin pirun dorkalle jyrryyttää sillä teräsharjalaikalla 3cm kerros sitä volkkarin ihanaa valkoista unelmaa tietäen, että uudenveroinen pelti alla:)
Mitä maalia suosittelette pohjan maalaamiseen? Mulla hyllyssä jotain DuPontin yksikomponenttista happopohjaa ja meinasin sen laittaa, mutta mitä siihen päälle? Koska tulee alustamassan alle niin miten olisi ihan vanha kunnon miranol? Kuivua se saa ainakin kunnolla ennen massaamista. Vai onko epoxi ainoa tie onneen, kuitenkaan maali ei ole suorassa kosketuksessa ulkoilmaan, sulkee lähinnä pohjamaalin?
Mietiskellyt jo sitä tilannetta, että pohja täysin pellillä ja peltisaumat (tehtaan ja omat sätöstykset) paljaana.. pitääkö saumoihin vetää jokin koriliima? Jos pitää niin mitä suositte?
Referoituna. Olen ihan vi***n kyllästynyt tuohon massojen poistoon, jos joku keksinyt kivan hokkuspokkustempun, jolla työstä tulee ruusuntuoksuista ja pystyy tekemään autotallissa niin saa vinkata :) Tuota sitkeää massaa kun ei oikein lastalla saa rapsuteltua.
Ja hiekka sooda ja muut puhallukset mietitty vaan on todettu liian kalliiksi ja logistisesti hankaliksi.
Alustaa kovasti puhdisteltu. On vaan lattialta aika kettumaista, mutta ei enää kehtaa korigrilliäkään rakentaa.
Massanpoistamiseen olen käyttänyt rälläkän teräsharjalaikkaa, mutta sinänsä paska metodi kun sulattaa massan ja sellaista sulaneen mössön siirtelyä kohdasta toiseen. Onko tähän massanpoistoon ideoita/vinkkejä?
Vuoropäivinä olen sitä mieltä etten hio peltipinnalle kuin kohdat, joissa massa vaurioitunut ja näkyy ruostetta. Kuitenkin terveenkin massan alta aina saattaa löytyä ylläreitä, joka laittaa mielen hiomaan koko pohjan pellille..varmuudenvuoksi.
Tuntuu vaan niin pirun dorkalle jyrryyttää sillä teräsharjalaikalla 3cm kerros sitä volkkarin ihanaa valkoista unelmaa tietäen, että uudenveroinen pelti alla:)
Mitä maalia suosittelette pohjan maalaamiseen? Mulla hyllyssä jotain DuPontin yksikomponenttista happopohjaa ja meinasin sen laittaa, mutta mitä siihen päälle? Koska tulee alustamassan alle niin miten olisi ihan vanha kunnon miranol? Kuivua se saa ainakin kunnolla ennen massaamista. Vai onko epoxi ainoa tie onneen, kuitenkaan maali ei ole suorassa kosketuksessa ulkoilmaan, sulkee lähinnä pohjamaalin?
Mietiskellyt jo sitä tilannetta, että pohja täysin pellillä ja peltisaumat (tehtaan ja omat sätöstykset) paljaana.. pitääkö saumoihin vetää jokin koriliima? Jos pitää niin mitä suositte?
Referoituna. Olen ihan vi***n kyllästynyt tuohon massojen poistoon, jos joku keksinyt kivan hokkuspokkustempun, jolla työstä tulee ruusuntuoksuista ja pystyy tekemään autotallissa niin saa vinkata :) Tuota sitkeää massaa kun ei oikein lastalla saa rapsuteltua.
Ja hiekka sooda ja muut puhallukset mietitty vaan on todettu liian kalliiksi ja logistisesti hankaliksi.
-
- -
- Viestit: 92
- Liittynyt: 18.2.2013 20:03
Pientä etenemistä..
Pohja hangattu pellille ja epoxi pohjaa pari kerrosta sudittu. Kokeilin talttoja ja puhaltimia, mutta kaikenparas oli smirkeliin tarkoitettu teräsharjalaikka. Menee rälläkkään ok kiinni ja harjasten väli suurempi kun löytämiini kulmureihin tarkoitetuissa. Ei polta niin pahasti.
Auto on nyt hitsattu ammattilaisen toimesta. Suurimmat vaihdetut peltiosat oli kuskin helmapelti, takahelma, molemmat takakaaret, apukuskin takasivu, kuskinpuolen pohjassa suurehko reikä, samalla molemmin puolin vaihdettiin tunkkaus "nystyrät" uusiin. Perinteisesti myös polttoainetakin täyttöputken ympärys sisäpuolelta piti rakentaa uusiksi.
Tankin täyttöputken kiinnike oli vuosien varrella hävinnyt, mutta onneksi uusi orkkisosa löytyi ebaysta ja sekin hitsattiin paikoilleen.
Sitten pohjaan muutamia pienempiä paikkoja..
Huomenna auto maalarille, joka aloittaa pohjien teon.. Onnea hänelle :)
Moottori on nyt lohkon osalta tempastu osiksi. Pitää viedä se tohtorille tutkittavaksi, että riittääkö hoonaus vai pitääkö lähtee mäntä kaupoille. Mutta mistä ihmeestä saisi ylikokomännät järkevään hintaan? Mahdotonta?
Kaikki laakerit tulee luonnollisesti vaihdettua. Onko mitään laakerimerkkiä, jota tulisi suosia tai välttää. Kone tulee siis olemaan vakio, mutta hyvillä osilla tekisi mieli tehdä..
Koneistamo suosituksia etelä-savon alueelta?
Pohja hangattu pellille ja epoxi pohjaa pari kerrosta sudittu. Kokeilin talttoja ja puhaltimia, mutta kaikenparas oli smirkeliin tarkoitettu teräsharjalaikka. Menee rälläkkään ok kiinni ja harjasten väli suurempi kun löytämiini kulmureihin tarkoitetuissa. Ei polta niin pahasti.
Auto on nyt hitsattu ammattilaisen toimesta. Suurimmat vaihdetut peltiosat oli kuskin helmapelti, takahelma, molemmat takakaaret, apukuskin takasivu, kuskinpuolen pohjassa suurehko reikä, samalla molemmin puolin vaihdettiin tunkkaus "nystyrät" uusiin. Perinteisesti myös polttoainetakin täyttöputken ympärys sisäpuolelta piti rakentaa uusiksi.
Tankin täyttöputken kiinnike oli vuosien varrella hävinnyt, mutta onneksi uusi orkkisosa löytyi ebaysta ja sekin hitsattiin paikoilleen.
Sitten pohjaan muutamia pienempiä paikkoja..
Huomenna auto maalarille, joka aloittaa pohjien teon.. Onnea hänelle :)
Moottori on nyt lohkon osalta tempastu osiksi. Pitää viedä se tohtorille tutkittavaksi, että riittääkö hoonaus vai pitääkö lähtee mäntä kaupoille. Mutta mistä ihmeestä saisi ylikokomännät järkevään hintaan? Mahdotonta?
Kaikki laakerit tulee luonnollisesti vaihdettua. Onko mitään laakerimerkkiä, jota tulisi suosia tai välttää. Kone tulee siis olemaan vakio, mutta hyvillä osilla tekisi mieli tehdä..
Koneistamo suosituksia etelä-savon alueelta?
Käytin lohkon koneistamossa tarkoituksena, että se vaan hoonataan ja kaikki hyvin.
No koneistaja mittarilla pyöritteli ja totesi ettei hoonaus enää auta vaan poraushommiksi menee. Sylintereissä heittoa vähän joka suuntaan.
Vaihtoehtoja nyt kaksi.
Etsiä toinen alakerta (saa siis tarjota kr/pl lohkoa jos hyväkuntoinen löytyy) ja toivoa kädet ristissä.
Tai.
Porauttaa nykyinen lohko ylikokoon ja uusia männät.
Porauksen hinnaksi minulle kerrottiin 192€, josta viisaammat voi kertoa onko linjassa omien kokemuksienne mukaan. Laadukas koneistamo huhujen mukaan kyseessä, itse en ole mitään siellä ennen käyttänyt.
Sitten männät.. koivuselta jotkin tarvikeylikoot 600e/4kpl. 170e ilkesivät sanoa ohjehinnaksi.. EI!!
Katselin niin takomäntiä saa huomattavasti edullisemmin. Poraukseen päätyessä on siis ostoslistalle laitettava jotkii takomännät.
Sinälläänhän nuo takomännät ei minun tapauksessa tuo mitään lisäarvoa, koska kone on ollut tarkoitus pitää vakiona.
Onko näitä mäntiä ostaessa jotain huomionarvoista? Merkkejä jotka mäntiä tarjoaa on enemmän kuin yksi, jolloin on aika arvonnan. Mikä on hinta-laatusuhteelta "paras" 1.8 16v kr/pl lohkoon.
Suositeltavia hankintapaikkoja suomessa tai ulkomailla?
Luultavasti päädyn tuohon poraamiseen ellei nyt jostain ilmesti priima alakerta kätevästi.
Tulee taas tuon alakerran myötä yksi pommi budjettiin, joskaan sellaista ei ennalta ole määritelty, mutta ei tuota rahaa olisi liikoja heitellä tällaisiin paaskoihin,. Toisaalta kerralla
Hyvä niin ei tarvitse (ehkä) heti jumppailla.
Mäntä suosituksia kehiin. Kiitos
No koneistaja mittarilla pyöritteli ja totesi ettei hoonaus enää auta vaan poraushommiksi menee. Sylintereissä heittoa vähän joka suuntaan.
Vaihtoehtoja nyt kaksi.
Etsiä toinen alakerta (saa siis tarjota kr/pl lohkoa jos hyväkuntoinen löytyy) ja toivoa kädet ristissä.
Tai.
Porauttaa nykyinen lohko ylikokoon ja uusia männät.
Porauksen hinnaksi minulle kerrottiin 192€, josta viisaammat voi kertoa onko linjassa omien kokemuksienne mukaan. Laadukas koneistamo huhujen mukaan kyseessä, itse en ole mitään siellä ennen käyttänyt.
Sitten männät.. koivuselta jotkin tarvikeylikoot 600e/4kpl. 170e ilkesivät sanoa ohjehinnaksi.. EI!!
Katselin niin takomäntiä saa huomattavasti edullisemmin. Poraukseen päätyessä on siis ostoslistalle laitettava jotkii takomännät.
Sinälläänhän nuo takomännät ei minun tapauksessa tuo mitään lisäarvoa, koska kone on ollut tarkoitus pitää vakiona.
Onko näitä mäntiä ostaessa jotain huomionarvoista? Merkkejä jotka mäntiä tarjoaa on enemmän kuin yksi, jolloin on aika arvonnan. Mikä on hinta-laatusuhteelta "paras" 1.8 16v kr/pl lohkoon.
Suositeltavia hankintapaikkoja suomessa tai ulkomailla?
Luultavasti päädyn tuohon poraamiseen ellei nyt jostain ilmesti priima alakerta kätevästi.
Tulee taas tuon alakerran myötä yksi pommi budjettiin, joskaan sellaista ei ennalta ole määritelty, mutta ei tuota rahaa olisi liikoja heitellä tällaisiin paaskoihin,. Toisaalta kerralla
Hyvä niin ei tarvitse (ehkä) heti jumppailla.
Mäntä suosituksia kehiin. Kiitos
Jos et ole jo löytänyt mäntiä
http://www.jokkis.net/phpBB2/viewtopic.php?p=34992
http://www.jokkis.net/phpBB2/viewtopic.php?p=34992
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
kertaillaas hieman..
ylikoko mahlet löytyi saksasta mielestäni kohtuulliseen 100e hintaan (sis. rahdit). Lohkoa ei vielä käytetty porauksessa, koska on tuohon kotteroon muutakin rahanmenoa ollut, joten katellan konetta myöhemmin.
Nyt auto kuitenkin kotiutettu maalaamosta kotitalliin. ennen maalausta olin vetänyt pohjaan pari kerrosta epoxi primeria puhtaanpellin päälle. Innostuin vielä maalaamaan ja pisti vielä yhden ohkasen epoxin ja päälle joku teollisuuspintamaali.
sitten alkoi sotkeminen :) eli pohjaan tectylin ML ja pari päivää kuivumista ja tectylin alustamassaa ruiskulla päälle. Nyt olen 4 litraa alustamassaa hölvännyt pyöräkoteloihin ja pohjaan, tosin meinasin vielä hakea yhden putelin ja"varmistella" kriittiset kohdat.
paljonko teillä muutes yleensä noita aineita on menny? kertasumutuksella olen vetänyt niin paljon kun vaan kestää tippumatta, nyt kauttaaltaan laitettu 2 kerrosta, ja mielestäni pyöräkotelot ja pohjassa renkaiden takuset vaatiis mielestäni ainakin yhden vedon.
sellaista googlettelin vaan en vastausta löytänyt, että voisiko alustamassan päälle vetää kovettuvan kiveniskumassan? ei olisi niin sotkuista jatkossa pyöriä poski vasten massattua pohjaa..
Sitten olis noi ns. likaiset hommat ohi ja sormet syyhyää jo kasaushommiin..
muoviosia olen pessyt ja odottavat käsittelyä, kunhan kunnon muovinhoitoaineet saapuu.
samoten kävin oikein ajatuksen kanssa kaikki tiivisteet pesten läpi, olivat muuten likaiset :) nyt nekkii on ku uuvet.
kasaus vaan saattaa kestää,koska hankittavaa niin paljon ettei perse kestä kerralla hankkia
:)
sori kun ei taaskaan kuvia, mutta luulen että foorumilaiset tietää mille massattu auton pohja näyttää :)
ylikoko mahlet löytyi saksasta mielestäni kohtuulliseen 100e hintaan (sis. rahdit). Lohkoa ei vielä käytetty porauksessa, koska on tuohon kotteroon muutakin rahanmenoa ollut, joten katellan konetta myöhemmin.
Nyt auto kuitenkin kotiutettu maalaamosta kotitalliin. ennen maalausta olin vetänyt pohjaan pari kerrosta epoxi primeria puhtaanpellin päälle. Innostuin vielä maalaamaan ja pisti vielä yhden ohkasen epoxin ja päälle joku teollisuuspintamaali.
sitten alkoi sotkeminen :) eli pohjaan tectylin ML ja pari päivää kuivumista ja tectylin alustamassaa ruiskulla päälle. Nyt olen 4 litraa alustamassaa hölvännyt pyöräkoteloihin ja pohjaan, tosin meinasin vielä hakea yhden putelin ja"varmistella" kriittiset kohdat.
paljonko teillä muutes yleensä noita aineita on menny? kertasumutuksella olen vetänyt niin paljon kun vaan kestää tippumatta, nyt kauttaaltaan laitettu 2 kerrosta, ja mielestäni pyöräkotelot ja pohjassa renkaiden takuset vaatiis mielestäni ainakin yhden vedon.
sellaista googlettelin vaan en vastausta löytänyt, että voisiko alustamassan päälle vetää kovettuvan kiveniskumassan? ei olisi niin sotkuista jatkossa pyöriä poski vasten massattua pohjaa..
Sitten olis noi ns. likaiset hommat ohi ja sormet syyhyää jo kasaushommiin..
muoviosia olen pessyt ja odottavat käsittelyä, kunhan kunnon muovinhoitoaineet saapuu.
samoten kävin oikein ajatuksen kanssa kaikki tiivisteet pesten läpi, olivat muuten likaiset :) nyt nekkii on ku uuvet.
kasaus vaan saattaa kestää,koska hankittavaa niin paljon ettei perse kestä kerralla hankkia
:)
sori kun ei taaskaan kuvia, mutta luulen että foorumilaiset tietää mille massattu auton pohja näyttää :)
Päivitellääs tätä hieman.
Paljoa ei ole tapahtunut, muuta kuin osien hankitarintamalla.. Löytyi bränd nyy gti pikkupuskurit se on se hienoin hankinta..
Pohjassa olevan bensa"härdellin" olen saanut puhdisteltua ja kasattuakin.
http://s1293.photobucket.com/user/juham ... sort=3&o=0
Jonkinverran hölmölle tuntui noita pohjassa olevia muoviosia pestä ja vedelle muoviosien suoja-aineita pintaan, mutta ompahan katsastusmiehellä naurussa pideltävää.
Todella innoissani olen ollut sitruunahaposta ja kohta kuukauden varastossa pyörinyt hapotusallas on tuottanut jo lukuisia ruosteettomia osia. Se on pop!
Varaajalta suodattimelle ja pumpulle menevät putket/letkut olivat aika surkean näköistä kamaa ja liittimet jumissa, mutta viikon kylpy teki tehtävänsa ja sai nostella "uusia" osia maalattavaksi.
Jarrut ovat kokeneet myös täysremontin uuden maalin ja korjaussarjojen myötä.
http://s1293.photobucket.com/user/juham ... sort=3&o=1
Eli jarruihin tuli uudet liukutapit ja tiivisteet. Maalina Miranol värisävy on Race red :)
Tietenkin aika teinivalinta jarrujen väriin, mutta sattu olemaan Miranolia hyllyssä niin sai kelvata, pohjalla epoxi. Samaa oppikirjamaista maalaustekniikkaa käytin noissa bensaputkissa.. Onneksi on peittävät vanteet :)
Moottoripuolesta senverran, että lohko on koneistamolla. Poraus ylikokoon 81,5 tason oikaisu, apuakselin laakerien vaihto, kampiakselin hionta ja lohkon pesu on siellä to do listalla.
Ebay hankintana suoritetut ylikoko männät olivat koneistajanmielestä täysin virheettömät, pelkäsin että kierot on kuitenkin kun niin olivat edulliset.
Vaimennus on siltäosin päätöksessä, että kauttaaltaan vedetty silent coat vaimennusmatto. Sen päälle tilasin vielä 6m2 stp spelinä nappaamaan korkeita ääniä. Lattiaan tulee vielä peruslumppua 10mm tuomaan originelliä pehmeyttä kantapäille... heh.
Jarrupaineensäädin oli niin hyi likainen, että hommasin uuden boschin jarrupaineensäätimen kiiltelemään. Eipä tarvia arpoa, että jumitteleeko.
Sellaista tälläerää, eli hitaasta etenee, mutta aina sitä jotahii. Onneksi tämän kanssa ei ole mitään kiirettä. Muistissa ne nuoruusvuosien paniikit autonrakennuksien kanssa kun oli "pakko" saada valmista joidenkin peräkylän autonäyttelyiden takia ja jälki senmukainen.
ja meillä tämä on koko perheen harrastus :)
http://rs1293.pbsrc.com/albums/b597/juh ... 9.jpg~c100
Paljoa ei ole tapahtunut, muuta kuin osien hankitarintamalla.. Löytyi bränd nyy gti pikkupuskurit se on se hienoin hankinta..
Pohjassa olevan bensa"härdellin" olen saanut puhdisteltua ja kasattuakin.
http://s1293.photobucket.com/user/juham ... sort=3&o=0
Jonkinverran hölmölle tuntui noita pohjassa olevia muoviosia pestä ja vedelle muoviosien suoja-aineita pintaan, mutta ompahan katsastusmiehellä naurussa pideltävää.
Todella innoissani olen ollut sitruunahaposta ja kohta kuukauden varastossa pyörinyt hapotusallas on tuottanut jo lukuisia ruosteettomia osia. Se on pop!
Varaajalta suodattimelle ja pumpulle menevät putket/letkut olivat aika surkean näköistä kamaa ja liittimet jumissa, mutta viikon kylpy teki tehtävänsa ja sai nostella "uusia" osia maalattavaksi.
Jarrut ovat kokeneet myös täysremontin uuden maalin ja korjaussarjojen myötä.
http://s1293.photobucket.com/user/juham ... sort=3&o=1
Eli jarruihin tuli uudet liukutapit ja tiivisteet. Maalina Miranol värisävy on Race red :)
Tietenkin aika teinivalinta jarrujen väriin, mutta sattu olemaan Miranolia hyllyssä niin sai kelvata, pohjalla epoxi. Samaa oppikirjamaista maalaustekniikkaa käytin noissa bensaputkissa.. Onneksi on peittävät vanteet :)
Moottoripuolesta senverran, että lohko on koneistamolla. Poraus ylikokoon 81,5 tason oikaisu, apuakselin laakerien vaihto, kampiakselin hionta ja lohkon pesu on siellä to do listalla.
Ebay hankintana suoritetut ylikoko männät olivat koneistajanmielestä täysin virheettömät, pelkäsin että kierot on kuitenkin kun niin olivat edulliset.
Vaimennus on siltäosin päätöksessä, että kauttaaltaan vedetty silent coat vaimennusmatto. Sen päälle tilasin vielä 6m2 stp spelinä nappaamaan korkeita ääniä. Lattiaan tulee vielä peruslumppua 10mm tuomaan originelliä pehmeyttä kantapäille... heh.
Jarrupaineensäädin oli niin hyi likainen, että hommasin uuden boschin jarrupaineensäätimen kiiltelemään. Eipä tarvia arpoa, että jumitteleeko.
Sellaista tälläerää, eli hitaasta etenee, mutta aina sitä jotahii. Onneksi tämän kanssa ei ole mitään kiirettä. Muistissa ne nuoruusvuosien paniikit autonrakennuksien kanssa kun oli "pakko" saada valmista joidenkin peräkylän autonäyttelyiden takia ja jälki senmukainen.
ja meillä tämä on koko perheen harrastus :)
http://rs1293.pbsrc.com/albums/b597/juh ... 9.jpg~c100
Tänään mielessä pyörinyt tuon Ke-jetronikin korvaaminen tuplilla..
Lähinnä ajatusleikin asteella, mutta kysympä kuitenkin, että onko millainen savoitta?
Mitä käytännössä pitää tehdä muutoksessa ja millä kaasareilla kannattaa hoitaa. Käykö vakiot bensalinjat pumppuineen?
Mitkä on kyseisen muutoksen plussat ja miinukset niin pääsen puntaroimaan..
Miinuksena ainakin se, että uutena osiin menee tonni :)
Jos toteuttamisestia jotain hyviä nettisivuja tms. niin olisin kiitollinen.
Lähinnä ajatusleikin asteella, mutta kysympä kuitenkin, että onko millainen savoitta?
Mitä käytännössä pitää tehdä muutoksessa ja millä kaasareilla kannattaa hoitaa. Käykö vakiot bensalinjat pumppuineen?
Mitkä on kyseisen muutoksen plussat ja miinukset niin pääsen puntaroimaan..
Miinuksena ainakin se, että uutena osiin menee tonni :)
Jos toteuttamisestia jotain hyviä nettisivuja tms. niin olisin kiitollinen.
Jos oman henkilökohtaisen mielipiteeni saan sanoa niin, kaasutin ja jakaja sytytys on viime vuosisadan vitsauksia. ;) Jos k-jetti toimii niin kaasareilla saat lisää päänvaivaa. Jos k-jetti kiukuttelee, päänvaiva pysyy vakiona. Potkua ei nimeksikään tule lisää. Peltisatsilla ja tuplilla irtosi penkissä vakiokoneella 150 hummaa ja putki oli mallia avara. Tai sellaisena se meille tuli.
Jos haet varma toimisuutta niin abf koneen hilut paikalleen ja valmis ms3 kaupasta ohjaamaan. Säätö penkissä kerralla kohilleen ja kovaa ajoa. Osian hinta saattaa jäädä alle tonniin ;) tai voihan sitä laittaa abf koneen ohjauksenkin ja puukottaa sitä.
Jos haet varma toimisuutta niin abf koneen hilut paikalleen ja valmis ms3 kaupasta ohjaamaan. Säätö penkissä kerralla kohilleen ja kovaa ajoa. Osian hinta saattaa jäädä alle tonniin ;) tai voihan sitä laittaa abf koneen ohjauksenkin ja puukottaa sitä.
Minä näen tuossa ainoana pienenä plussana massasta erottumisen ja hörhön leiman vahvistumisen. Ja olishan se ehkä omalla tavallaan hieno konehuone hyvin toteutettuna.. Mitään oikeita hyötyjä tuosta on vaikea keksiä, jos sellaiseksi laskee esim. suorituskyvyn parantumisen.
Elä hyvä mies lähe tollaseen.
Elä hyvä mies lähe tollaseen.
Tuntuu taas olevan nii kova kynnys mennä talliin niin harrastetaan nettirakentamista. Tällaista haaveilua tää projekti on ollut :)
Kone on nyt siis porattu ja alakerta vipusteltu kasaan, lohko sai perus miranol käsittelyn.
Kansi on kuulemma valmis ja kohta kotona. Kanteen tehtiin perushuolto eli oikaisu venttiilityöt kumit sekä uudet nostajat.
Vaihdelaatikkoon hommasin täydellisen laakeri/tiivistesarjan sekä pulttisarjan vetopyörästön niittien korvaajaksi. Laatikko nyt pajalla ja odottelen soittoa ku osina niin vien hiekkapuhallukseen. Eräs maalari vakuutti, että epoxi kestää puhalletussa alumiinissa joten kaikki konehuoneen aluosat saa hiekka/hopea epoxi käsittelyn.
Ovia on kasattu se mitä pystytty.. vielä pari tiivistettä uupuu. Uskomaton miten muutama tiiviste on niin helevetin vaikea löytää. Onneksi suurinta osaa löytyy melkein mistä puodista tahansa.
Putkisto oli tarkoitus pitää alkuperäisenä, mutta hetken mielijohteesta ostin Marteliuksen peltisarjan ja SIMONSSIN putkiston ( vaikka projektin idea oli saada auto, jollainen oli ensimmäisenä kiesinä viisitoistavuotta sitten niin ei ollut tarkoitus näin kirjaimellisesti ottaa, noh.. nyt jätetään se lasikuitu vielä pois..)
Kaikki alkuperäiset tarrat ja koristevinyylit on hommattu, mutta ainoastaan takaluukun se musta ikkunan kehystarra on paikoillaa.
Laturi ja startti oli likaiset, joten hommasin ne uutena.Mikä näihin kannattaisi laittaa pintaan jos haluaa säilyttää uutuuden kiillon? Mikä lakka kestäisi?
Tero aiemmassa viestissä oli niin tyly tuplia kohtaan, että pakko säilyttää toi jetronic:)
Pitää vaan metsästää siihen uudet bensalinjat kun ovat kokeneet niin pahoin korroosion pahuuden.
Noh. jospa saisi laatikon ja kannen elokuunaikana kotiin niin voisi lomalla koittaa ängetä sen paketin kasaan. Nyt niputus hieman jäissä tekniikan osien puutteen ja aiemmin mainitsemieni tiivisteiden vuoksi. Keulaa en viitsi kasata ennen koneenasennusta, koska meinasin sitäkautta työntää kone/laatikko paketin sisään. Johtosarjat sentään putsattu ja pinnoiteltu valmiiksi.
Tää nyt oli tällainen epätoivoinen tilannepäivitys, millä pönkitetään itsetuntoa että miekin harrastan vaikka mitään ei tapahdukkaan ;)
Aamen.
ps. jos hiton hyvin käy niin seuraavassa päivityksessä ensivuoden puolella on jo ihan valokuva.
Kone on nyt siis porattu ja alakerta vipusteltu kasaan, lohko sai perus miranol käsittelyn.
Kansi on kuulemma valmis ja kohta kotona. Kanteen tehtiin perushuolto eli oikaisu venttiilityöt kumit sekä uudet nostajat.
Vaihdelaatikkoon hommasin täydellisen laakeri/tiivistesarjan sekä pulttisarjan vetopyörästön niittien korvaajaksi. Laatikko nyt pajalla ja odottelen soittoa ku osina niin vien hiekkapuhallukseen. Eräs maalari vakuutti, että epoxi kestää puhalletussa alumiinissa joten kaikki konehuoneen aluosat saa hiekka/hopea epoxi käsittelyn.
Ovia on kasattu se mitä pystytty.. vielä pari tiivistettä uupuu. Uskomaton miten muutama tiiviste on niin helevetin vaikea löytää. Onneksi suurinta osaa löytyy melkein mistä puodista tahansa.
Putkisto oli tarkoitus pitää alkuperäisenä, mutta hetken mielijohteesta ostin Marteliuksen peltisarjan ja SIMONSSIN putkiston ( vaikka projektin idea oli saada auto, jollainen oli ensimmäisenä kiesinä viisitoistavuotta sitten niin ei ollut tarkoitus näin kirjaimellisesti ottaa, noh.. nyt jätetään se lasikuitu vielä pois..)
Kaikki alkuperäiset tarrat ja koristevinyylit on hommattu, mutta ainoastaan takaluukun se musta ikkunan kehystarra on paikoillaa.
Laturi ja startti oli likaiset, joten hommasin ne uutena.Mikä näihin kannattaisi laittaa pintaan jos haluaa säilyttää uutuuden kiillon? Mikä lakka kestäisi?
Tero aiemmassa viestissä oli niin tyly tuplia kohtaan, että pakko säilyttää toi jetronic:)
Pitää vaan metsästää siihen uudet bensalinjat kun ovat kokeneet niin pahoin korroosion pahuuden.
Noh. jospa saisi laatikon ja kannen elokuunaikana kotiin niin voisi lomalla koittaa ängetä sen paketin kasaan. Nyt niputus hieman jäissä tekniikan osien puutteen ja aiemmin mainitsemieni tiivisteiden vuoksi. Keulaa en viitsi kasata ennen koneenasennusta, koska meinasin sitäkautta työntää kone/laatikko paketin sisään. Johtosarjat sentään putsattu ja pinnoiteltu valmiiksi.
Tää nyt oli tällainen epätoivoinen tilannepäivitys, millä pönkitetään itsetuntoa että miekin harrastan vaikka mitään ei tapahdukkaan ;)
Aamen.
ps. jos hiton hyvin käy niin seuraavassa päivityksessä ensivuoden puolella on jo ihan valokuva.
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Golffi pääsi tänään ulos tallista. Bensaa tankkiin ja avaimesta käyntiin. No ei :)
Mutta laitetaan silti fiiliskuva :)
Hyvin pyörittää ja bensa haisee, kipinääkin nähty, mutta ei halunnut vielä tänään käynnistyä. Missähän vika :) jaa a.. Empä tiedä.
Tasaisesti ronksuttaa startatessa mitään mitään rykäsyä tai pienentäkään lupausta ei suostu antamaan.
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
"Se on Pirkka" kuten mainoksessakin sanotaan :)
Sulla kaikki sytkä jutut oikein, ja ettei jako pielessä??
Sulla kaikki sytkä jutut oikein, ja ettei jako pielessä??
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Siistin näköseks oot kyllä koneen saannu! Kyllä se sieltä talviunilta vielä herää ku aikansa kokeilee ;)
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Mites noi seokset säädetään tässä ke-jetissä?
3mm kuusiolla pienestä reiästä, mutta kumpaan suuntaan? Onko tälle jotain perussäätöä?
Edit. Bentley kertoi, että myötäpäivään kääntämällä saadaan rikastettua ja vastapäivään laihemmalle. Mutta ruuvihan pyörii aika pitkän matkan ja kyseessä ruuvi, jossa pienetkin käännöt vaikuttaa paljon seoksiin. Siksi joku perussäätö olisi kiva tietää.
Startatessa tulpat kastuu välittömästi. Seos todella paljon liian rikkaalla?
3mm kuusiolla pienestä reiästä, mutta kumpaan suuntaan? Onko tälle jotain perussäätöä?
Edit. Bentley kertoi, että myötäpäivään kääntämällä saadaan rikastettua ja vastapäivään laihemmalle. Mutta ruuvihan pyörii aika pitkän matkan ja kyseessä ruuvi, jossa pienetkin käännöt vaikuttaa paljon seoksiin. Siksi joku perussäätö olisi kiva tietää.
Startatessa tulpat kastuu välittömästi. Seos todella paljon liian rikkaalla?
Viimeksi muokannut hippi, 22.7.2016 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Onks siellä kipinää ollenkaan?
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Jaon tarkistin ja se oli ok.
Samoin katsottiin että tulppa antaa kipinän.
Samoin katsottiin että tulppa antaa kipinän.
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Onko määräjakajalta suuttimille lähtevillä letkuilla joku järjestys?
Itse kasasin ne vaan siten, millä parhaiten asettuivat koppurat paikoilleen:)
Miten määräjakaja ke-jetissä säännöstelee soppaa? Onko järjestyksellä merkitystä?
Itse kasasin ne vaan siten, millä parhaiten asettuivat koppurat paikoilleen:)
Miten määräjakaja ke-jetissä säännöstelee soppaa? Onko järjestyksellä merkitystä?
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
En ole jaksanut etsiä syytä käyntiinlähtöön.
Optimismin vikaa kun on niin ajattelin "väliprojektina" hieman viritellä kaiutinjuttuja..
Subbari varapyöräkoteloon.
Reilu sentti laminointia ja 30mm mdf kaulus laminoimalla kiinni. Tähän kaulukseen levy johon elementti vahvistimet jne kiinni. Sen päälle olisi tarkoitus rakentaa vielä suojakansi.
Levyyn teen vahvistimen alle reiän, joten jos tulee tankkiin asiaa niin vahvistin pois ja pumpun kansi on esillä.
Eteen tulee hertzin 3 tie erillissarja. Hertz valikoitui pienen keskiäänen ansiosta, jonka saa vakiopaikoille.
Mideille vipustelin lasikuidusta "kotelot", jotka olisi tarkoitus verhoilla nahalla. Tukevoitan kiinnityksen ovipeltiin elementin asennusrinkulasta.
Optimismin vikaa kun on niin ajattelin "väliprojektina" hieman viritellä kaiutinjuttuja..
Subbari varapyöräkoteloon.
Reilu sentti laminointia ja 30mm mdf kaulus laminoimalla kiinni. Tähän kaulukseen levy johon elementti vahvistimet jne kiinni. Sen päälle olisi tarkoitus rakentaa vielä suojakansi.
Levyyn teen vahvistimen alle reiän, joten jos tulee tankkiin asiaa niin vahvistin pois ja pumpun kansi on esillä.
Eteen tulee hertzin 3 tie erillissarja. Hertz valikoitui pienen keskiäänen ansiosta, jonka saa vakiopaikoille.
Mideille vipustelin lasikuidusta "kotelot", jotka olisi tarkoitus verhoilla nahalla. Tukevoitan kiinnityksen ovipeltiin elementin asennusrinkulasta.
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Ei se malttanu hippi pitää tätäkään lasikuituvapaana ...
Ei ku on taas komiata jälkee
Peukun paikka
Ei ku on taas komiata jälkee
Peukun paikka
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Yllättävän tiukat muodot tuli kuitenkin verhoiltavaksi, mutta yllättävän hyvin sain taipumaan.
Kontin asennuksia pitää vielä vähän siistiä ja tehdä päälle kansi, jotta subbari ja vahvistimet jää piiloon.. kansi tarkoitus verhoilla huovalla ja tehdä elementin ja vahvistimien päälle aukko johon tulee metalliverkko huovan alle. Jos saisi sillei "hengittävyyttä"
Sisusta alkaa pääosin olla jo kasattu. Konehuoneessa siistimistä ja pyöränsuuntauksen kautta keväällä leimaa koittamaan..
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Hiton siistiks ton a-pilarin muovin oot saannu verhoiltua vaikken diskantin paikasta tykkää :)
Re: Hipit pelaa golffia.. nyt toista kierrosta
Harmi kun ei ole ollut kamera valmiina kun näkee tämän liikenteessä, kuskin virne pitäisi saada tallennettua :D
On se kakkiskin hieno.
On se kakkiskin hieno.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa