1.8T ilmamäärämittari vikako?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
1.8T ilmamäärämittari vikako?
Joo eli auto on audi a4 1.8t vm1996 (lastutettu) kun auton käynistää niin tyhjäkäynti "humppailee" jonku aikaa ennenkuin tasottuu,pistokkeen jos ottaa irti niin heti toimii tyhjäkäynti paremmin. sitten laitin seosmittarin niin kun polkee kaasun pohjaan niin vähä aikaa pysyy rikkaalla ja sit vetää laihalle..ahtopaineet nousee max n. 1.1bar voisko se ilmamäärämittari vaikuttaa niin paljon seoksiin??
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
Mikä Lastu??
Osaakos joku viisas sanoa että miten saan tietoon että mikä lastu autossa on? onko säädettävä vai yleismallin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
lastussa lukee seuraavasti:
am29f010b-70jc
0030dba g
c 1998 amd
Nyt ilmeni uusi ominaisuus ahdot ei nouse ku 0.6bar ennen nousi 1.1-1.3bar mitään en ole räveltänyt ainoastaan akun kengät on ollu irti ja tuon ruiskun boksin aukasin nyt..Ahdot putos ennen boksin aukaisua, vetää vieläkin ihan lopussa laihalle onkohan siinä lastussa jotain vikaa ja paljokohan päivitys maksaa?
am29f010b-70jc
0030dba g
c 1998 amd
Nyt ilmeni uusi ominaisuus ahdot ei nouse ku 0.6bar ennen nousi 1.1-1.3bar mitään en ole räveltänyt ainoastaan akun kengät on ollu irti ja tuon ruiskun boksin aukasin nyt..Ahdot putos ennen boksin aukaisua, vetää vieläkin ihan lopussa laihalle onkohan siinä lastussa jotain vikaa ja paljokohan päivitys maksaa?
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
on se toiminu ihan hyvin nyt tekee sillee et kylmänä joutuu vähä herkuttelemaan käyntiin ei lähe ekalla starttauksella pitää vähä saada kieroksia et pysyy käynissä..siitä en tiedä et onko se aina käyny noin laihalla? tuskinpa ku on moottori vielä ehjä. Sit vielä että miten ne ahdot on pudonnu nyt 0.6bar?
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
AUM nyki kiihdyttäessä, ja oli käynyt laihalla, ja siitä vikakoodi. Ei muita vikakoodeja.
MAF vaihtoon --> toimii taas hyvin.
Marmoritiskiltä MAF ~110e, vaihto-osa. 30e pantti, sai takaisin kun palautti vanhan. Osa oli runkoineen, helppo vaihtaa. Itse vaihdoin merkkiliikkeen pihalla muutamassa minuutissa ja palautin samantien osan liikkeeseen.
MAF vaihtoon --> toimii taas hyvin.
Marmoritiskiltä MAF ~110e, vaihto-osa. 30e pantti, sai takaisin kun palautti vanhan. Osa oli runkoineen, helppo vaihtaa. Itse vaihdoin merkkiliikkeen pihalla muutamassa minuutissa ja palautin samantien osan liikkeeseen.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 2.8.2008 18:36
Pitänee sit itekki rueta uutta kalastelee ei käytettyy varmaan kannata ostaa ku taitaa ihan tyyppi vitsaus olla? Voiko tuo muuten vaikuttaa ahtojen putoamiseen?? mulla on kyllä by bass kanssa entinen ku sakkaa niin herkkään uutta odottelen mut johtuuko se ahtojen putoaminen kummasta? (ennen 1.1-1.3 nyt 0.6-0.7bar)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Siis anturi on kiinni kahdella 5sakaraisella ruuvilla kiinni. Ja autona on A4. Sen anturin saisi irti mitään purkamatta 30 sekunnissa, muuten joutuu repimään puolet ilmanputsarista irti. Oli se jo kerran auki, mutta kun en tajunnut vaihtaa niitä ruuveja. Ne ruuvit saa kyllä tongeilla nirhattua irti, mutta silloin tarvii purkaa koko läjä. Eli jos löytyis oikea avain pääsisi helpommalla. Torx se ei ole.. siinä on 6 sakaraa.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 14.4.2009 16:25
Itsellä vm.97 Passat 1.8t rekisteröity tammikuun 30pv. Kyseiseen autoon maksaa MAF 551€ tiskiltä eikä saa vaihto-osana. Puoli vuotta uudempi ja saisi vaihtokaupat =( Törkeä hinta mielestäni. Special Import nimisestä liikkeestä saa sitten 355€ ja pitäisi olla alkuperäinen. Pistin sieltä tilaukseen. Ihmetyttää silti tuo suolainen hinta..
-
- -
- Viestit: 140
- Liittynyt: 19.9.2006 17:18
suosittelen saksasta ostamista 50 euroa, itse tilasin muutama kuukausi sitten omaan koslaan ja hyvin on pelannut
http://cgi.ebay.de/air-flow-sensor-MAF- ... 1|294%3A50
http://cgi.ebay.de/air-flow-sensor-MAF- ... 1|294%3A50
Itselläkin rupeaa kohta menemään hermo tuohon Audiin, kyseessä siis 96 vuoden aeb 1.8t koneella oleva A4.
Ekaksi epäily suuntautui ilmamäärämittariin jonka vaihtamalla toiseen kaverilta saatuun käytettyyn ei parantanut nykimistä. Seuraava diagnoosi oli että 3 sylinterin puola vaihtoon koska muitten männänlaet oli kuivat mutta kolmonen kostea. Iloisena töistä palatessa auto teki sen taas, nykii.. Puolia vaihdeltu keskenään ja eikun rykii ja pitää kolmosta kosteana. Mainitsemisen arvoisena asiana kuiteskin että heti kun kone tärisee ja yskähtelee, ilmamäärämittarin pistokkeen kun ottaa pois kaikki palaa normaaliksi.
Vinkkejä?
Täytyy vielä huomenna testata toista mittaria ja kertoa kokemukset.
Ps. Hieno kuva Audista, omistanut jo 5 päivää..
Ekaksi epäily suuntautui ilmamäärämittariin jonka vaihtamalla toiseen kaverilta saatuun käytettyyn ei parantanut nykimistä. Seuraava diagnoosi oli että 3 sylinterin puola vaihtoon koska muitten männänlaet oli kuivat mutta kolmonen kostea. Iloisena töistä palatessa auto teki sen taas, nykii.. Puolia vaihdeltu keskenään ja eikun rykii ja pitää kolmosta kosteana. Mainitsemisen arvoisena asiana kuiteskin että heti kun kone tärisee ja yskähtelee, ilmamäärämittarin pistokkeen kun ottaa pois kaikki palaa normaaliksi.
Vinkkejä?
Täytyy vielä huomenna testata toista mittaria ja kertoa kokemukset.
Ps. Hieno kuva Audista, omistanut jo 5 päivää..
Toisella maffilla kokeiltu ja ei vaikutusta asiaan.
Maanantaina viedä puristus ja ohivuototestiin ja kattoo että mitä sieltä löytyy. Typerä auto kun ei jätä vikakoodeja sytytyksestä niin vaikea etsiä vikaa. Tutkittu vagcomilla ja autodatalla.
Voiko tuota sytytysyksikkö testata ja mistä se mahtaa löytyä?
Maanantaina viedä puristus ja ohivuototestiin ja kattoo että mitä sieltä löytyy. Typerä auto kun ei jätä vikakoodeja sytytyksestä niin vaikea etsiä vikaa. Tutkittu vagcomilla ja autodatalla.
Voiko tuota sytytysyksikkö testata ja mistä se mahtaa löytyä?
Ilmanputsarin päällä sellanen littana kikkare johon tulee molemmin puolin piuhat kiinni.
http://i59.photobucket.com/albums/g288/ ... 0_6938.jpg[/img]
http://i59.photobucket.com/albums/g288/ ... 0_6938.jpg[/img]
Joo no sekin on jo sitten testattu, kaksi ilmanputsarin kantta joissa molemmissa kaikki rojut paikallaan, voi olla mahdollista mutten usko että molemmista on molemmat osat rikki.
Mistähän tätä ongelmaa voisi jatkossa tutkia? Kolmos sylinteri tuntuisi olevan nyt se ongelma koska laki pysyy kosteana ja tulppakin haisi aivan bensalle ja oli kostea.
Mistähän tätä ongelmaa voisi jatkossa tutkia? Kolmos sylinteri tuntuisi olevan nyt se ongelma koska laki pysyy kosteana ja tulppakin haisi aivan bensalle ja oli kostea.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Puristuspaineet tsekattu ja kaikissa sylintereissä 12 baria paine, eli ne ok.
Seuraava vaihe on että kaverin passatista puolat ja sytytystulpat ja katsotaan mitä tapahtuu.
Edit. Puolavika, yksi puola jo vaihdettu joten toinen tai useampi puola rikki.
Kaverin passatin puolilla ei nyi mutta heti kun laitto omat takaisin niin alkoi.
Seuraava vaihe on että kaverin passatista puolat ja sytytystulpat ja katsotaan mitä tapahtuu.
Edit. Puolavika, yksi puola jo vaihdettu joten toinen tai useampi puola rikki.
Kaverin passatin puolilla ei nyi mutta heti kun laitto omat takaisin niin alkoi.
Profiilin kapineessa probleemaa, 1.8T AQX koneella. Aamusella töihin lähtiessä rokkaa hyvin(ahdot 0,4-0,5 bar), mutta takaisin iltapäivästä lähtiessä on ilmeisesti heti vikatilassa(ahdot 0,0-0,1 bar). Aamulla on viileä talli mistä lähteä, päivällä sitten on saanut auringossa hieman lämmetä. Ilmamassamittari antaa 124 g/s arvoa kun toimii(2 vaihde, 6000rpm), vika päällä päästään 70 g/s lukemaan samalla konstilla mitattuna.
Ei vikakoodeja vian ollessa päällä, kakkoslambda antaa joskus lämmityksestä koodin, mutta kuittaantuu viikoiksi pois nollaamalla(uusi tulossa). Ahtovuotoja ei ole, ei mitään nykimisiä ja hukkaporttikin tuntui pelaavan alipainetestissä ok. Tulpat vaihdettu hiljan, imuilman lämpöanturi putsattu ja kaasuläppä putsattu myöskin.
Moottorissa Group 001 näyttää lämpötilaksi 99 astetta, onko tämä ok, vai onko lämpötila-anturissa häikkää? Öljynlämmöt on mittarissa siinä 90-95 astetta korkeimmillaan ja lämpömittarikin pysyy keskellä 90 asteessa.
Nyt voisi sitten joku kertoa ja katsoa kristallipalloa, että onko se ilmamassamittari, lämpötila-anturi, lambda vai n75 viallinen. Lambdat nyt on jo tilattu ja vaihtuu paikalleen kunhan downpipe saapuu. Tietenkin hyvä olisi jo tämän verran ajetussa autossa vaihtaa nuo kaikki uusiin, mutta mikä niistä olisi se todennäköisin syy, vai onko syy muualla?
Ei vikakoodeja vian ollessa päällä, kakkoslambda antaa joskus lämmityksestä koodin, mutta kuittaantuu viikoiksi pois nollaamalla(uusi tulossa). Ahtovuotoja ei ole, ei mitään nykimisiä ja hukkaporttikin tuntui pelaavan alipainetestissä ok. Tulpat vaihdettu hiljan, imuilman lämpöanturi putsattu ja kaasuläppä putsattu myöskin.
Moottorissa Group 001 näyttää lämpötilaksi 99 astetta, onko tämä ok, vai onko lämpötila-anturissa häikkää? Öljynlämmöt on mittarissa siinä 90-95 astetta korkeimmillaan ja lämpömittarikin pysyy keskellä 90 asteessa.
Nyt voisi sitten joku kertoa ja katsoa kristallipalloa, että onko se ilmamassamittari, lämpötila-anturi, lambda vai n75 viallinen. Lambdat nyt on jo tilattu ja vaihtuu paikalleen kunhan downpipe saapuu. Tietenkin hyvä olisi jo tämän verran ajetussa autossa vaihtaa nuo kaikki uusiin, mutta mikä niistä olisi se todennäköisin syy, vai onko syy muualla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa