VW Polo 6R "BlackGT"

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

VW Polo 6R "BlackGT"

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 10:59

Tällainen Polo BlueGT tuli hankittua keväällä 2013:

- 4-ovinen
- manuaali
- Deep Black -helmiäisväri
- Life-paketti
- Xenon-paketti
- Comfort-paketti
- RCD-510
- TT:n poljinpinnat
- kangasmatot

Käyttöönotto 3.5.2013.

Kuva

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... be5e9d.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 88c126.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 88bf9b.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... d767c1.jpg

Heti alusta lähtien oli tarkoitus maustaa autoa hieman mieleisemmäksi, koska pitäähän sitä oma auto löytyä parkkipaikalta helposti.

3. omistuspäivänä kävinkin töihin ja aloitin helpolla pikkuhommalla, eli ulkovalojen päivitysellä. Mittariin oli kertynyt jo "huimat" 59 km.

Takavilkut vaihtui Philipsin Silvervisioneihin:

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 6b3d0a.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 95a6cb.jpg

Ja kääntymisvalot Philipsin Bluevision Ultriin:

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 7dfa17.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 458d05.jpg

Lisää kuvia löytyy http://s637.photobucket.com/user/snauma/library/Polo
Viimeksi muokannut Seba_N, 9.4.2014 21:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:03

Kaikenlaista pientä jälkivarustelua on myös tarkoitus tehdä, joten aloittelin selvityksellä että kuinka helposti autoon saisi jälkiasennettua sadetunnistimen ja automaagisesti himmenevän taustapeilin. Koska autossa on Climatronic ja sen takia joku kosteusanturi pitää olla tuulilasin lähellä, niin homma on suhteellisen helppo:

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... ae5b79.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 4c81ca.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... af1374.jpg

eBayn ihmeellisestä maailmasta löytyikin käytetty kokomusta, automaattisesti himmenevä peili sekä uusi sadetunnistin. Johtosarja näille tuli Kufateciltä. Asennusta on viivästyttänyt kytkentäkaavioiden/asennusohjeiden puute, laitellaan kun ehditään...
Viimeksi muokannut Seba_N, 12.12.2013 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:07

Kun auto oli viikon vanha, niin pitihän sille tehdä kunnollinen sisäänajo ja lähteä käymään Kemoralla ratapäivillä. Radalla ei tullut ajettua, mutta Vta - Tre - S:joki - Kemora - Jkl - Lti - Vta lenkistä tuli mukavat 1000 km lisää plakkariin.

Kyyjärvellä tuli käytyä ihmettelemässä Jalosen kyläkauppaa:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:11

Talvivanteetkin löysin melkein heti auton oston jälkeen, mutta kun näillä oli päällä hyvin pintaa omaavat 215/45R16 Turanzat niin päätin ajella niillä koko kesän ja ajaa radalla ne sitten sileäksi. Ovat tosiaan alunperin Ibiza 6J:stä, mallia Stratos ja specsit 7x16" ET43 eli melkoisen ujot, mutta talvikäyttöön just passelit. Vanne+rengaspaketti tuli punnittua ja sain 17,3 kg tulokseksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:15

GTI:n pakoputkenpäät tinkasin myös autokaupan mukana, mutta ne tuli luovutuksen jälkeen ja väärällä koodilla, mutta ehdin ne hetkeksi asentamaan jolloin totesin niiden istuvan päin p*rsettä mutta onneksi sain asian korjattua automyyjän kanssa.

6R0 071 910, tarkoitettu yhden putkenpään autoihin, istuvuus "sinnepäin":

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... f2995a.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 2cdb66.jpg

6R0 253 825, eli alkuperäiset Polo 6R GTI:n putkenpäät, istuvuus täydellinen:

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 567bf7.jpg

http://i637.photobucket.com/albums/uu98 ... 04555d.jpg
Viimeksi muokannut Seba_N, 12.12.2013 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:18

Alkuperäinen vaihdekepinnuppi oli jotenkin aneemisen näköinen ja tuntuinen, mutta onneksi jälleen kerran eBayn ihmeellisestä maailmasta löytyi parempi ratkaisu. A3 8L:n rei'itettyä nahkaa oleva nuppi joka istui paikalleen helposti.

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:21

8.6. koitti odotettu päivä ja sain käytettyä autoa Softatechin dynossa kun oli kerhoille tarkoitettu mittauspäivä. Tulokset olivat oikein kivaa luettavaa, eli 12,5 hp / 15 Nm enemmän mitä tehdas lupaa ja auto oli vielä tuolloin täysin vakio, 95E10 tankissa ja 3000 km mittarissa.

Dynovedon jälkeen auto herjasi niin Start Stopista kuin ESC:stä, ei tainnut elektroniikka tykätä kun etupyörät pyörii 200:aa ja takapyörät ovat paikallaan. Onneksi noi herjat kuittaantuivat itsestään pois kun lähti ajamaan.

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:28

Polon "traktorilookki" häiritsi joten vähän ennen juhannusta tuli hommattua H&R:n -25/40 jousisarja (se kevyemmän etuakselipainon).

Ulkonäkö muuttui paremmaksi, mutta ajomukavuus kärsi luonnollisesti ja autosta tuli ärsyttävä nypyttäjä. Kesä mentiin kuitenkin tällä ja Ahvenistoakin tuli kierrettyä.

Kuva

Kuva

Kuva

Tässä vielä vertailukuva BlueGT:n orkkistakin korkeamman perusmallin ja madalletun auton välillä:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 11:47

Isot, punaiset ja hieman tylsätkin takavalot vaivasivat, mutta tehtaan omat tummennetut näyttivät omaan silmään kamalille eikä Dectanen CarDNA-valotkaan olleet yhtään sen paremman näköiset.

Eräs ilta osui silmiin ihan vahingossa eBay-kauppias Saksassa joka tummentelee takavaloja asiallisen näköisiksi. Huusin käytetyt toiset takavalot eBaysta ja niiden myyjä lähetti valot tummentajalle josta ne sitten tulivat Suomeen.

Samoihin aikoihin takaluukusta lähtivät myös merkit, sekä takaluukun VW-merkki vaihtui mattamustaan ja alle tuli kiiltävän mustaa vinyyliä ettei harmaa muovi paista.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:03

Kaappiin oli jäänyt 10 palaa Silent Coatia, niin asentelin palaset takaosastoon. Kesärenkailla eroa ei kauheasti huomannut, ehkä metelin nousu 100 --> 120 km/h oli pienempi. Nyt talvirenkailla sitä on joko turtunut nastojen ropinaan tai sitten noi vaimennusmatot auttaa ihan oikeasti juuri noille äänitaajuuksille.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:07

Yksi päivä silmiin osui puolivahingossa Adidaksen sivut ja uusia Superstareja olin sopivasti vaille, niin tuli sitten tilattua autoon sopiva miAdidakset, eli kustomoidut Superstarit.

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:24

Powerflexin pusla tuli vaihdettua laatikon takatukeen kun alkoi ärsyttämään tekniikan hölskyminen konehuoneessa. Vaihdot tuntuivat olevan aina erilaisia ja kytkimen tuntuma vaihteli. Ensin kokeilin bensakoneisiin tarkoitettua keltaista mutta se oli liian jämäkkä, etenkin kun auto kävi 2 sylinterillä. Vaihdoin seuraavana päivänä tilalle dieselmallin punaisen ja nyt tärinät ovat siedettävät vaikka ehkä vielä pikkasen pehmeämpi voisi pusla olla.

Samoihin aikoihin meni moottori- ja vaihteistoöljyjen sekaan RVS-käsittelyt ja ehkä tosta autosta tuli hieman herkempi toiminnaltaan. Edellisien autojen kanssa oli myös positiivisia vaikutuksia noilla käsittelyillä, niin pitihän ne Poloonkin laittaa.

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:28

OZ Ultraleggerat ovat aina kiinnostaneet ja eräs sunnuntai-ilta Nettivaraosan hakuagentti täräytti ilmoituksen niistä ja pitihän vanteet ostaa pois kuleksimasta. Specsit ovat 8x17" ET35.

Alkuperäinen Chrystal Titanium -väri oli hieman elämää nähnyt ja naarmuinen, niin päätin viedä vanteet puhallettavaksi ja maalattavaksi. Päälle tuli tummempi RAL9007 väri.

Ultraleggeroille luvataan 7,7 kg paino, mutta vaa'alla sain tulokseksi n. 8,1 kg.

Ennen maalausta koesovitusta:

Kuva

Maalauksen jälkeen:

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:35

Toinen vannemalli mitä olen pitkään himoinnut, osui myös yksi ilta silmiin Saksan eBaysta ja kun myyjä kyselyn jälkeen suostui toimittamaan ne Suomeen niin homma oli sitä myöten selvä.

Kysymyksessä on Porschen legendaarinen "Turbo twist"-vanne, mutta suoraan sopivalla 5x100 jaolla eli Mille Miglia Cup 3S, 7,5x17" ET35. Kaikilla kun on nykyään concavea vanteissa, niin mä menen muotia vastaan convexeilla.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:43

Talvivanteiksi piti tosiaan tulla ne Seatin Stratos-vanteet, mutta sainkin ne myytyä toiselle BlueGT:n omistajalle talvivanteiksi niin itelle piti löytää uudet. Jälleen kerran osittain sattuman kautta löytyi Japan Racing JR1 (Advan RG-II -replicat) sopivilla mitoilla, ulkonäkökin miellytti silmää ja hinta oli sopiva niin pitihän sellaiset saada. Alunperin olisin halunnut vanteet valkoisina, mutta kun myyjällä ei ollut saatavilla sillä hetkellä kuin gunmetalin tai mattamustan väreissä, niin otin sitten gunmetalit. Vanteen mitat ovat 7x16" ET40 ja painoa mukavat 7 kg / kpl. Kun päälle kietaistiin 195/55R16 Contin nastat niin kokonaispaino jäi kohtuulliseen 15,6 kg / kpl.

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:45

Onneksi tälle vuodelle Kahan Webastokampanja pikkuautoille starttasi taas, niin sai Webaston kohtuullisella hinnalla. Mitään kamalaa kellolaitetta en halunnut sisätiloihin, vaan Remuc hoitaa Webaston ohjauksen kännykän kautta. Sisällä on keskikonsolissa ainoastaan yksi pieni merkkivalo/painonappi mistä lämppärin saa käsin päälle/pois.

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 12.12.2013 13:52

Kesällä kun tuli käytyä Ahvenistolla ajamassa, niin eipä noi vakiojarrut kestä kuin muutaman kierroksen kun jarrujen pitää normaalin pysäyttämisen lisäksi hoitaa ESC:n ja XDS:n tehtäviäkin. Onneksi Polossa on käytössä neloskorisesta Golfista tuttua tekniikkaa ja jarrut ovat vakiona edessä 288 mm ja takana 239 mm. Satuin näkemään VAGarenalla toisen harrastajan joka oli koesovittanut 312 mm etujarrut omaan Polo GTI:hinsä, joten ei muuta kuin metsästämään 312 mm jarrusatulan länkiä ja briteistä löytyi jonkin ajan päästä kohtuuhinnalla. Eli homman pitäisi olla niinkin helppo kuin isommat länget ja levyt (ja palat) vaan paikoilleen ja kovaa ajoa.

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.12.2013 16:20

Täällähän näkee vanhoja tuttujakin :) Asiallista meininkiä. Peukkua!

Jute
-
Viestit: 969
Liittynyt: 23.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Jute » 13.12.2013 21:54

Missäs käytit nuo Leggerat maalattavana? Itselläni samanmoiset ja pinta aika huonossa hapessa. Tarttis kanssa puhalluksen ja maalauksen. Oliko minkähintaista hupia?

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 13.12.2013 22:44

Sellainen paikka kuin Sipoon soodapuhallus, omaavat samalla tontilla puhallus- ja pulverivehkeet. Lysti maksoi muistaakseni jotain 300-400e välillä.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 10.3.2014 9:07

Talvi ollut melkoista hiljaiseloa, mutta eiköhän nyt keväällä ala taas tapahtua.

Coilisarja käveli vastaan kohtuuhintaan niin pitihän se korjata pois:

Kuva

Tässä vielä vertailua madallusjousien ja coilien välillä.

Etu:
Kuva

Taka:
Kuva

Jos vaikka tällä viikolla ehtisi askartelemaan paikoilleen...
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 13.3.2014 8:40

Tiistaina tuli asennettua takapää ja eilen etupää. Ensifiilikset alustasta ovat erittäin positiiviset. Jämäkkä muttei nypytä kuten pelkät madallusjouset tekivät, voisi jopa sanoa että mukavuus ei ole huonontunut alkuperäisestä alustasta ollenkaan. Kuvasta näkee myös paljonko ylemmäksi koiranluiden kiinnitys tolppaan tuli verrattuna alkuperäiseen. Tällä hetkellä korkeus on säädetty melko lähelle alkuperäistä niin saan testattua "winter modea" ens talvea varten. Täytyy madaltaa enemmän kun saan kesärenkaat alle.

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 16.3.2014 19:12

Kävin tänään kunnollisella kameralla ottamassa kuvia suht puhtaasta autosta, alusta säädetty jonkinlaiseen talvikorkeuteen ja talvirenkaat vielä alla:

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 18.3.2014 10:37

Ensi talvelle tuli hommattua toisenlaiset talvivanteet:

Kuva

Menevät puhallukseen ja maalaukseen, väriksi tulee todennäköisesti valkoinen tämän kuvan nähtyäni:

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 21.3.2014 18:45

Vaihdettiin isän kanssa autoja hetkeksi niin sain otettua jonkinlaisen kuvan auton takavaloista liikenteessä:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 31.3.2014 21:30

Viikonloppuna ostin Dodo Juicen Sour Power -shampoota ja Tribble Mitt -lampaankintaan ja pitihän niitä heti testata, puhdasta ja kiiltävää tuli 8)

Kuva

Tänään päätin vihdoinkin vaihtaa etualatukivarsien takapuslat Ibiza Cupran / A1 S-linen jäykempiin tekeleisiin ja samalla kun tukivarret olivat irti niin laitoin jarrujen ilmanohjaimet myös paikoilleen. Puslat vaikuttavat lyhyen ajon perusteella ihan kivoille, auto tuntuu kääntyvän aika sähäkästi nyt risteyksissä ja suoralla tiellä kun painaa kaasun pohjaan nastarenkailla, niin ESC ei tunnu niin herkästi vilkuttelevan.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 1.4.2014 23:41

Vakioputkiston äänettömyys on hieman häirinnyt, niin päätin kokeilla ensin tällaista budjettiratkaisua ennen kuin heitän 500-700e rosteriputkistoon.

Ensin hommasin Polo GTI:n väliosan eli päällisin puolin sama kuin BlueGT:ssä, mutta ilman välipönttöä:
Kuva

Huomasinkin auton alla putkistoa ihmetellessäni, että BlueGT:ssä katalysaattorilta välipöntölle tuleva putki on 55 mm ulkohalkaisijaltaan ja välipöntöltä takapöntölle 50 mm kun GTI:ssä on 55 mm koko matkan. Ei muuta kuin vähän modausta putkelle, eli toiseen päähän supiste:

Kuva

Tämän jälkeen vain alkuperäinen putki poikki merkitystä kohdasta, uusi väliosa paikoilleen ja 50 mm side väliputken ja takapöntön välille. Tällä tavalla tehtynä voin koska tahansa vaihtaa alkuperäisen välipöntön takaisin jos sellainen tarve tulisi.

Kuva

Kuva

Äänistä tuli ihan kivat, ei teinipörinöitä tai kuminoita vaan sopiva äänimaailma. Kokeilin myös samalla kertaa että miltä auto kuulostaa pelkällä välipöntöllä ilman takapönttöä tai ilman kumpaakaan.

Etutukivarsien takapuslatkin vaihdoin takaisin alkuperäisiin, koska 2-sylinterin moodissa sisälle kantautui melkoiset resonanssit.
Viimeksi muokannut Seba_N, 4.4.2014 9:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.4.2014 0:33

On kyllä ilo seurata, jotenkin tuo uus polo vain sytyttää. Nuo valot on kyllä niin hyvät kuin voi olla. Iso peukku ultrille!

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 2.4.2014 7:56

Kiitokset kauniista sanoista :)

Tässä vähän soundclippejä:

Vakio

Ilman takapönttöä

Ilman kumpaakaan vaimenninta

Ilman välipönttöä, vakio takapönttö

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 2.4.2014 8:13

Hyvää "kisakireyttä" tuli ääniin, peukku!

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 5.4.2014 17:45

Tänään taas ahkeroitu, jarrusatulat saivat VHT:n kiiltävän mustaa sprayta päällensä:

Kuva

Kuva

Ja kesärenkaat tuli vaihdettua alle, nyt on 18" WRC:t käytössä 8)

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 9.4.2014 21:47

Tulevaa etujarrupäivitystä on aloiteltu hyvissä ajoin, tänään hiekkapuhalsin ja maalasin 312mm levyihin sopivat länget:

Kuva

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 11.4.2014 9:57

Olipa kivaa hakea pakettiautomaatista 20 kg paketti, varsinkin kun se oli tietysti sullottu ylimpään lokeroon...

Kuva

Keskiöt näyttivät siltä että niissä ei ole mitään pinnoitetta suojana ja kun tota VHT:n sprayta oli vielä purkin pohjalla, niin siitä se ajatus sitten lähti:

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.4.2014 22:27

Eipä mennyt jarruswappi putkeen, tein 4h turhaa työtä ja lopputuloksena orkkisjarrut takaisin. Golf IV:n / TT 8N:n länki + Golf V:n satula ei toimi yhdessä vaikka nopeasti vilkaistuna siltä näyttäisikin. Palat jäävät liian löysälle levyn halkaisijan suunnassa. Täytyy nyt ruveta metsästämään vielä satulatkin niin jos sitten homma alkais onnistumaan >:(

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 15.4.2014 7:24

Mutta voisiko V:ssa käytetty länki sopia joka on tarkoitettu 312mm levylle?

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 15.4.2014 10:13

Ei käy, koska Polon olka-akselissa on Golf IV:n kiinnitysväli ja Golf V:ssä on paljon leveämmällä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic= ... #msg169202

Joko mä hankin uuden Polo R WRC:n länget niin silloin alkuperäinen satula käy 312 mm levylle, mutta kun tohon satulaan ei ole niin paljon palavaihtoehtoja mitä Golf IV / TT 8N -satulaan niin halvemmaksi tulee hankkia vielä ne TT:n satulatkin.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 15.4.2014 10:55

Ihan mielenkiinnon vuoksi, paljonko tällainen kuluttaa käytännön ajossa? Vähän himottaisi tällainen ostaa, mun kilometreillä käyttökuluillakin on väliä...

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 15.4.2014 12:19

http://www.spritmonitor.de/en/detail/570958.html

Tosta löytyy faktaa. Autoa vaivaa sellainen kiusallinen ominaisuus, että välillä tankin pystyy ylitäyttämään ja silloin kulutuslukemat ovat tavallista korkeammat ja jos seuraavalla kerralla tankki täyttyy normaalisti niin sitten tulee 4:lla alkavia haamulukuja. Oikein nätisti ajamalla pääsee 5,0 - 5,5 lukemiin mutta pysähtelyt ym. nostavat sen päälle 6:n.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 15.4.2014 12:20

Ai perkales, juuri annoin tuollaset satulat pois....288mm ja 312mm satulat on samat.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 15.4.2014 12:26

Mulla on tässä tiedossa mahdollisesti -99 GTI Golfin satulat eli 288 mm ja 3A0 615 123 ja 3A0 615 124. Katsoin ETKA:lta että niiden uusin versio on 1J0 615 123 D ja 1J0 615 124 D eli sama kuin TT:ssä eli pitäis noi Golfin satulatkin sitä kautta passata ja banjoliittimellä on kuten noi nykyisetkin.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 17.4.2014 16:02

Turha bongaus, mut mahdoikko ajaa Turussa tänään? Istuilin terassilla keskustassa ja samannäköinen kampe meni ohitte :)

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 17.4.2014 16:34

Eipä ole auto ainakaan mun tietääkseni Turussa päin, ellei sitä joku ole päivän aikana parkista vienyt :)

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 17.4.2014 20:03

Ai :) Sulla on sit kaksonen täällä, vanteita myöten.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 19.4.2014 13:19

Vai semmoista, olis kiva nähdä kanssa luonnossa toi mun auton kaksoisolento joku päivä. Sais varmaan hyvät yhteiskuvat: "Kuin kaksi marjaa" :)

Tässä vertauskuva Golf IV ja Golf V -satuloihin sopivien palojen välillä, ei paljoa eroa mutta sen verran kuitenkin että ristiin eivät sovi:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 22.4.2014 12:52

Jarrulänkiä Saksasta odotellessa jotain vähemmän sotkuista tunausta, eli tollainen lätkä tuli laitettua keskikonsoliin:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 24.4.2014 21:23

Prkl, piti alkaa maksamaan Photobucketille kun kaistaraja paukahti täyteen. Nyt pitäis näkyä kuvat taas...

Tänään sain vihdoinkin jarrut vaihdettua eteen. Ensinnäkin piti hankkia Audi A1:n jarrulänget. Nämä olivat sopivasti maalaamattomat, mutta tarvittaessa näitä saa valmiiksi punaisina (Polo GTI) tai sinisinä (Polo R WRC).

Kuva

Eihän niitä nyt sellaisenaan voinut alle laittaa niin päälle suihkittiin tuttua VHT:n caliper paint sprayta kiiltävän mustana:

Kuva Kuva

Sitten päästiinkin asennusvaiheeseen, tässä vertailua länkien välillä:

Kuva Kuva

Lähtökohta ja lopputulos:

Kuva Kuva Kuva

Jarrukilvet jäivät alkuperäisiksi, jäähtyypähän uudet levyt paremmin:

Kuva

Teräspunosletkun banjopää näkyy:

Kuva

Jarruletkuun piti tehdä suojaus ettei rosteritolpan reunat revi suojusta rikki, vähän jotain puutarhaletkun tapaista, halki, paikoilleen ja nippareilla tiukalle:

Kuva

Jarruja tuli käytettyä varovaisesti kotimatkalla EBC:n ohjeiden mukaan, mutta hyvin tuntuisi purevan kevyelläkin painalluksella ja poljintuntuma on looginen.

Jos joku muu PQ25-alustaisen auton omistaja 288 mm ATE:n etujarruilla haluaa päivittää 312 mm etujarruihin niin tässä on tarvittavat osat:

- Audi A1:n maalaamattomat jarrulänget 312 mm levyä varten 8X0615125A
- Jarrupalat PQ35-alustaisesta, esim EBC Redstuff DP31517C
- Jarrulevyt PQ34-alustaisesta, koska sitä kautta on enemmän vaihtoehtoja uritetuista tai rei'itetyistä levyistä esim. EBC BSD930

Noi on pakolliset hankinnat ja jos haluaa vimosen päälle, niin hieman pidemmät etujarruletkut voi hankkia ja isommat jarrukilvet. Ja jos kiinnostaa ne muoviset ilmanohjaimet tukivarsiin niin ne ovat:

6R0615447 x1 vas. ilmanohjain
6R0615448 x1 oik. ilmanohjain
N 0385491 x6 muoviniitti

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 26.4.2014 11:25

Tällainen unohtui muuten lisätä, että jos joku miettii että paljonko jousittamaton massa kasvoi jarrujen suurentamisen myötä, niin ei paljoa:

Kuva Kuva

Satulan länkiä en muistanut punnita, joten sieltä voi vielä ehkä max 100g tulla lisää.

Eilen tuli pestyä auto, jälleen kerran on todettava että Dodon Sour Power ja lampaankinnas puhdistavat uskomattoman hyvin. Lopuksi kuivaus mikrokuitupyyhkeellä.

Kuva Kuva Kuva

Kuva

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 26.4.2014 18:30

Pikkusen Ööftopikkia mutta kuinka kauan meni Adidasten kotiutuminen? Laitoin custom-Sambat kans tilaukseen.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 26.4.2014 19:20

Olikohan se 3 vai 4 viikkoa kun viime kesänä tilasin, eli ihan luvatussa ajassa.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 13.5.2014 22:19

OZ:n Ultraleggerat tuli vaihdettua alle ja samalla kokeilin muitakin vanteita, että miten mahtuvat isompien etujarrujen kanssa.

Ibiza 6J:n 16" Fabula (7x16" ET43, tuleva vararenkaan vanne):

Kuva Kuva

Golf IV:n 16" Montreal II (6.5x16" ET42, tulevat talvivanteet):

Kuva Kuva

Japan Racing JR-1 16" (7x16" ET40, entiset talvivanteet):

Kuva Kuva

OZ Ultraleggera 17" (8x17" ET35):

Kuva Kuva

OZ:t tulevat edestä ihan mukavasti ulos ja takaa voisi vielä spacerien kanssa ottaa ulommaskin:

Kuva Kuva

Jotenkin vain toi väri mikä vanteille tuli pulverimaalautettua ei oikein tunnu miltään auton alla ja luonnossa. Vanteet näyttävät kokoajan siltä kuin niissä olisi kerros suolapaskaa päällä :( Alkanut tässä jo miettimään, että jos noi pulverimaalauttaisi uudestaan syvän / tummansinisiksi tähän tapaan.

Kuva

Kuva

Kuva[

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.5.2014 21:44

Kun nyt R WRC:n vanteet siirtyivät tilapäisesti varastoon, niin pitihän sitä paikata sitten ostamalla lisää R WRC:n osia, eli vähän muhkeampi ja kiiltävän mustaksi maalattu diffuusori takapuskuriin:

Kuva Kuva

Asennus oli sekä helppo että paskamainen, puskuri pitää irroittaa mutta se on helppo homma. Diffuusorin kiinnikkeiden napsauttelu auki ja uuden painaminen paikoilleen oli se ilkeämpi homma kun uusi piti todella huolellisesti asetella paikoilleen että kaikki klipsit löysivät omat paikkansa. Vertailukuvassa alkuperäinen ja uusi:

Kuva Kuva

Uuteen ja kiiltävään osaan tuli sipaistua vähän Collinitea päälle ettei heti alkais tarttumaan lika niin tiukasti pintaan:

Kuva Kuva

Huomenna jos ehtis töiden jälkeen pesemään auton, niin ei olis noin törkeän näköinen...

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 15.5.2014 16:37

Mikäs noissa R WRC vanteissa vikana? Ainakin omaan silmään tyylikkäin ratkaisu.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 15.5.2014 19:07

Eipä niissä mitään vikaa olekaan ja voi olla että tulevat pian takaisin, kun Ultraleggeroilla kumit ottaa edessä kiinni puskurin ja lokarin yhdistävään pulttiin jos ajaa vähänkin töyssyyn. Madalsin siis tänään 2 cm edestä ja takaa sekä laitoin keskilätkät vanteisiin:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 16.5.2014 7:23

Ei taida ollakaan pultti syyllinen vaan kuvassa näkyvä peltinen lirpake kiinnityspultin edessä, mikä oikein kerjää vaikeuksia. Täytyy tänään leikata toi pois tai painaa se lokaria vasten niin josko sitten loppuisi "skriik"-äänet töyssyissä ja tiukemmissa kanttauksissa.

Kuva

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.5.2014 10:53

Jetassa oli tuosta kiinnityspisteen keskeltä sisälle päin sellaiset peltilirpakeet myös. Eli vielä huonommalla paikalla kuin tässä. En kyllä ymmärtänyt niiden funktiota vaikka kuinka koitin miettiä, joten leikkasin noiden paikkojen hiekkapuhalluksen yhteydessä kummaltakin puolelta pois. Nuo oli joskus raapaissut renkaaseen kiinni ja taittuneet. Ja tämä maalin irtoamis/ruostevaurio oli niistä lähtöisin.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 18.5.2014 17:15

Perjantaina piti leikata lokarin nirkot pois ja muutenkin tutkia raapimisongelmaa tarkemmin, niin kuskin sisälokarista löytyi tällainen:

Kuva

Oli sitten ottanutkin pyörä sisälokariin kiinni oikein huolella ja hangannut sen melkein puhki. Lokarin kantti oli myös taipunut hieman auki, niin senkin sai naputella varovaisesti takaisin. Totesin siinä vaiheessa että Ultraleggerat saavat lähtöpassit ja R WRC:t pikakomennuksen takaisin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kyllä noi vanteet tosiaan ovat siistimmän näköiset tähän kokonaisuuteen kuin Ultraleggerat ja nyt ei raavi enää kumit sisälokareihin.

Sain myös hyvän tilaisuuden ottaa "kaverikuvan" Golf IV:n kanssa:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 5.6.2014 8:25

Kesäloman ensimmäinen osio lähestyy uhkaavasti, mutta jotain pientä on tullut saatua taas aikaan. Keulamerkki vaihtui kiiltävän mustaan ja GT-merkistä teippasin kiiltävän mustalla 3M:n 1080:llä siniset osiot. Kromiviiksiä mietin myös että teippaisiko nekin mustaksi ja ottaisiko GT-merkin pois, mutta makustellaan nyt jonkin aikaa tätä lookkia.

Kuva

Kuva

Ja kun noissa kuvissa auto on niin likainen, niin tässä tuoreempia kuvia pestynä:

Kuva

Kuva

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 5.6.2014 15:52

Kyllähän noi R:n vanteet selkeästi tämän topicin parhaat ovat Poloiseen,
saattaapa olla jopa yleisesti ottaen omaan silmääni parhaimmat mitä on!
On kyllä kivan näköinen GT, harmi ettei ihan tilat riitä itselleni.

Noi mustat merkit mielestäni on ihan karmeat, mutta makunsa kullakin :)

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 24.6.2014 0:41

Pari viikkoa tullut vietettyä kesälomaa ja sinä aikana keskitytty lähes pelkästään lomasta nauttimiseen (mm. reissu Wolfsburgiin). Lomalla oli mukavasti aikaa viedä tulevat talvivanteet ja vararenkaan vanne Kylmäkosken jauhemaalaukseen puhallukseen ja maalaukseen.

Samalla tuli tilailtua jotain pientä kivaa maailmalta. Ensimmäiseksi SilverProjectin camber-caster -säädettävät yläpäät. Katsotaan että tuleeko näidenkin kanssa liikaa vibroja sisälle kun etutolpan iso kumituki vaihtuu kiinteään rautamönttiin.

Kuva

Viime talven vanteille tuli tilattua uudet renkaatkin (Nankang NS2-R, 205/45R16 medium), niin ei tarvitse noita 18" kuluttaa radalla. Yllättävän painavat (9,8 kg/kpl), mutta järeän tuntuiset noi kumit::

Kuva Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 1.7.2014 22:51

Nyt olisi Nankangit vanteilla, sopii aika kivasti noiden Japan Racing JR-1:n kanssa yksiin. Vertailun vuoksi kuvassa 195/55R16 Contin nastarengas tollaisen 205/45R16 Nankangin kaverina:

Kuva

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

Erillissarja eteen

ViestiKirjoittaja Seba_N » 3.7.2014 9:47

Hifistelyprojektia tuli tehtyä kahdessa osassa ja nyt olisi etupäässä uusi erillissarja paikoillaan. Erkkasarjaksi otin nyt kokeeksi ton uuden Audisonin Priman kun sitä kehuttiin helpoksi asennettavaksi ja että se on optimoitu toimimaan alkuperäisten ritilöiden takana. Asennus oli tosiaan ihan kohtuullisen helppo ja äänenlaatu on näin alkuun selkeästi parempaa kuin alkuperäisissä kaikattimissa, mutta nyt huomaa ettei RCD510:n tehot riitä / ovien vaimennus on tarpeellisempi kuin koskaan.

Ensin A-pilarit ihan vetämällä irti ja sieltä paljastui tämän näköistä, ei muuta kuin alkuperäiset diskantit pois ja kiinnitystapit poikki että saa uutta tilalle:

Kuva Kuva

Sitten yritin uusista diskanteista poistaa ritilöitä, niin poistin vahingossa suuntaimenkin mikä on tarpeellinen eli sitä ei saa jättää pois joten vähän pikaliimaa ja suuntain paikoilleen:

Kuva Kuva

Kuumaliimalla kiinni A-pilariin ja jakosuotimen sisääntuloon liitin alkuperäisestä diskantista:

Kuva Kuva

Paljas ovi:

Kuva

Kaiutinadapterit läpipulteilla oveen kiinni, väliin vulkanoivaa teippiä tiivistämään. Midille tulevasta johdosta liitin poikki ja abikot tilalle ja VALMIS:

Kuva Kuva Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

Nankangit radalla

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.7.2014 8:01

Nankangit ovat olleet alla nyt viikon verran ja radallakin ehdin niillä käymään. Tuntuvat erinomaisille renkaille ainakin kuivalla asfaltilla. Pitoa on yllinkyllin, rengas ei taitu alle eikä rengasmetelikään vaivaa näitä.

Ahvenistolla kierrosajat olivat 2-3 sekuntia parempia kuin katurenkailla ja isommat jarrut kestivät ratarääkin häipymättä ja poljintuntuma pysyi erinomaisena koko ajan.

Kuva Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

Sisustan teippailuja

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.7.2014 8:32

Sisustan kiiltävän mustat paneelit ovat jollain tapaa ärsyttäneet uudesta lähtien, ihan hienothan ne ovat mutta kaikki sormenjäljet ym. mikronaarmut näkyvät selvästi ja sopivassa kulmassa kun aurinko paistaa niin häikivät silmiinkin. Kävin Taperollista hakemassa 3M:n 1080 BR212:sta eli harjattua mustaa metallia. Helppo oli kyllä käsitellä tota teippiä ja aloittelijakin pääsi kohtuullisen nopeasti jyvälle ton asennuksesta. Valokytkimen ympärillä oleva kehys jäi vielä teippaamatta, mutta sekin saa samaa materiaalia päällensä kunhan tässä ehtii...

Lähtökohta:
Kuva

Purettua kojelautaa:
Kuva

Osat irrallaan:
Kuva

"Alumiiniset" kehykset sain irroitettua kun oli malttia ja varovaisuutta mukana:
Kuva

Työvaiheita:
Kuva Kuva Kuva

Valmis:
Kuva Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

Katon äänieristys

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.7.2014 9:07

Eilen kun oli kaunis päivä niin päätin aloittaa isomman urakan, eli kattoverhoilu irti ja vaimennusta kehiin ja samalla kertaa vedin sadetunnistimelle, automaattisesti himmenevälle taustapeilille sekä mikrofonille Kufatecin johtosarjat. Hommassa meni kaikkiaan 8h kun teki kohtuuliseen tahtiin hommia.

Kattoverhoilu irti:
Kuva

Lähtökohta:
Kuva

Onneksi alkuperäiset "äänieristeet" lähtivät helposti irti ja liimapalkeet irtosivat ihan vetämällä:
Kuva

Dynamatin Xtremeä alle:
Kuva

Dynalineria (1/4") päälle:
Kuva Kuva Kuva

Vielä en osaa ihan tarkkaan sanoa että paljonko eristäminen vaikutti ulkopuolelta tulevaan meluun, ehkä melun taajuudet ovat siirtyneet alemmille taajuuksille = vähemmän ärsyttävää, mutta basso ainakin tuntuisi toistuvan napakammin auton sisällä.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 14.7.2014 9:55

Uuteen autoon melkoisen suurta rakentelua ja panostusta, peukku.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.7.2014 9:58

Kiitosta vaan, eihän tää enää mikään uusi ole kun ikää alkaa olla jo 1v ja 5kk valmistumisesta ;)

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 14.7.2014 12:24

Ja paljonkos tuli painoa kattoon lisää?

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.7.2014 13:08

En punninnut eikä kauheasti kiinnostakaan, ei tää täysverinen rata-auto ole vaan jotain mukavuuden ja ratailottelun väliltä.

tombbis
-
Viestit: 108
Liittynyt: 1.1.2013 21:56

ViestiKirjoittaja tombbis » 15.7.2014 1:48

Tää on kyllä näpäkän näköinen polo, tykkään :)

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 28.8.2014 9:26

Kuukauden aikana kaikenlaista pientä ehtinyt taas väkertää. Taka- ja etulokasuojien sisäpuolelle tuli liimailtua pienet palat Dynamattia ja yritin saada Dynalineriakin muovisiin sisälokasuojiin mutta silloin sisälokarit jäivät irvistämään niin otin Dynalinerin pois ja nyt mennään vain Dynamatilla.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Tulevalle vahvarille on virtajohto vedetty konehuoneesta apparin kick-paneelin tietämille ja maajohto kytketty kojetaulun sisällä olevaan rautapalkkiin.

Kun nyt syksy ja pimeys alkavat lähestyä, niin sisustaan tuli lisättyä hieman valaistusta, eli jalkatilavalot eteen ja hanskalokeroon valo. Jalkatilavalojen virran ja ovikytkimillä katkotun maan otin kuskin puolen A-pilarin johdoista, koska BCM on niin v*ttumaisessa paikassa ja lopputulos on ihan sama kummasta noi virrat ottaa kun Polon jalkatilavalot toimivat vain ovikytkimien ohjaamana kun isommissa malleissa noille on ihan oma ohjaus BCM:ssä. Hanskalokeron valon virran otin samasta paikasta, mutta maa on jatkuva. Tällä tavoin jos vaikka joskus unohtuisi hanskalokero auki, niin ovia lukitessa kaikilta valoilta katkaistaan virta. Koska toi BCM on tosiaan hankalassa paikassa, niin sadetunnistimen ja taustapeilin kytkennät jätettiin tilaan: "kattellaan syssymmällä"

Kuva Kuva Kuva Kuva

Nyt on 16" vararengas kontissa ja paino lisääntyi 2 kilolla (14,9 kg --> 16,9 kg) verrattuna 15" vararenkaaseen.

Kuva

Talvivanteetkin tulivat samalla kertaa maalauksesta ja nyt niillä on nastat päällä. Montreal II:t painavat 9,1 kg/kpl ja renkaan kanssa 17,8 kg/kpl eli viime talvesta nousua 2,2 kg/nurkka kun vertaa Japan Racingeihin.

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 6.10.2014 10:39

Mitään ihmeellistä ei ole lähiaikoina tapahtunut, mutta eilen testailin vähän Goprota että minkälaiset äänet tolla modifioidulla orkkisputkistolla on:

https://www.youtube.com/watch?v=eTBH5-3 ... e=youtu.be

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 21.10.2014 7:38

Talvi saa mun puolesta tulla...

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 14.12.2014 17:36

Eilen tuli käytettyä 5h tehokkaasti lattiapeltien lisävaimennukseen. Sisustan purki auki noin tunnissa, mutta vaimennuksiin meni sitten hetkinen ja sisustan kasauksessa oli muutamia hidastavia tekijöitä. Ainakaan näin äkkiseltään en huomannut vielä eroja metelin määrässä tai että olisiko jokin äänentaajuus hiljentynyt.

Lähtökohta:

Kuva Kuva Kuva

Lopputulos:

Kuva Kuva Kuva

Tällainen "huopamatto" on vielä lattiamaton ja lattiapellin välissä:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 15.12.2014 7:03

Sunnuntaina hommat jatkuivat sen verran, että RCD 510:n ja Kufatecin bluetoothin tilalle tuli asennettua RNS 510 ja OEM bluetooth:

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 15.12.2014 9:34

Vähän "sneak peekiä" tulevasta:

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 19.12.2014 7:02

Nopeana pikkuprojektina tuli hankittua sopivaan hintaan vähän käytetty Applen Airport Express ja modifioin sen toimimaan 230V:n sijaan USB:n kautta tarjoiltavalla 5V:lla mikä vielä tiputetaan laitteen sisällä 3.3V:iin. Ideana tällä hommalla on siis saada musiikki toistettua iOS:sta (tai Androidista) bluetoothia paremmalla laadulla, AirPlayn kautta auton AUX-pistokkeeseen. Täytyy vielä myöhemmin piilottaa APE kiinteästi autoon sisälle, mutta näin aluksi tätä on hyvä testata keskikonsolissa irrallaan.

Ohjeet tähän löysin: http://evolver.fm/2013/06/06/airplay-on ... -your-car/ Homma oli aika helppo tehdä, hain Partcosta USB-kaapelin, LM1117T jänniteregulaattorin ja pari 10uF konkkaa ja lopputulos näkyy kuvissa:

Kuva

Kuva

Kuva

Puskurikin on jo saanut maalin päällensä, jos ensi viikolla ehtisi asentamaan:

Kuva

Kuva

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 24.12.2014 20:58

Vuoden kestänyt haaveilu on vihdoin ohi ja nyt on WRC:n etupuskuri omassa autossa, hinauslenkin suojaläppä puuttuu vielä niin sen takia reiän suojana toimii ilmastointiteippi:

Kuva

Kuva

Kuva

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 25.12.2014 17:17

Siis hetkinen APE on kytkettynä auton USB porttiin ja soitat musiikit Airplayllä ja ääni on olennaisesti parempaa kuin BT Streaminginä?

Siisti tuo WRC puskuri, harmi vaan että mustassa ei oikein tule esiin sen muodot.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 25.12.2014 22:24

APE ottaa siis virtansa tupakansytyttimestä missä on USB-adapteri kiinni ja ääni kulkeutuu 3,5mm stereopiuhalla Auxiin.

Joo noi 041-mustat detaljit ei niin hyvin erotu C9X-helmiäismustasta eikä noi pulleammat muodotkaan, mutta se olikin tiedossa jo etukäteen. Ainahan auton voi teipata muun väriseksi niin sitten alkaa erottumaan :P

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 27.12.2014 15:12

OK...

Juu, kyllähän se paremmassa valossa toki esiin paremmin tulee, kuin nyt pimeässä kuvattuna...
Komeaa jälkeä kyllä teet Poloiseen!

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 24.4.2015 13:27

Talvi tuli mentyä aikalailla rauhassa, eikä etupuskurin vaihdon jälkeen ole tullut tehtyä mitään ihmeellistä. Nyt kun kesärengaskausi alkoi taas, niin alustaa on tiputettu talviasetuksista 30mm alaspäin eli samalle tasolle kuin viime kesänä. Navan keskeltä kaareen on 320mm joka nurkassa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 24.4.2015 14:33

Polo on tosi nätti kyllä näillä päivityksillä, ns. valmis paketti !

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 15.6.2015 10:25

Onkos tässä GT -mallissa ihan samanlaiset kaaret, kuin normaalissa Polossa?
Tuli hankittua uudeksi käyttikseksi polon karvalakkimalli, ja ns "täydellinen" vannekoko nyt mietinnän alla. :)

edit. Ja minkäs kokoiset renkaat noilla Mille Miglian turbo twisteillä oli, kun ei äkkiseltään silmään osunut?

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 16.6.2015 7:10

Kaikissa Poloissa, jopa R WRC:ssä on samat kaaret. Mille Migliat olivat 215/40R17 renkailla.

Mun suositukseni vois olla se, että jos vähänkään meinaa enemmän madaltaa, niin 205/40R17 rengaskokoa kehiin, koska 215/40R17 ja 215/35R18 renkailla ottaa herkästi kiinni sisälokarin etureunaan ainakin edestä. Tän hetkisellä madalluksella ja noilla 18" WRC:llä jos vähänkin kääntää ja ajaa pienestäkin töyssystä niin raapaisee sisälokariin kiinni.

Ultraleggerat oli 8x17" ET35 ja 215/40R17 kanssa mahdoton yhdistelmä kun renkaat ottivat kaariin kiinni. Ehkä 205/40R17 koossa ongelmaa ei olisi ollut.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 16.6.2015 9:41

Ehkäpä yllättävänkin kapoisen näköiset renkaat nuo 215/40 7,5" vanteella sitten. :o
Eniten on tullut tällä hetkellä katseltua nimenomaan 7,5"-8" leveitä 17" vanteita,
ja niille juurikin 205/40 renkaita, laajan valikoiman ja edullisen hinnan puolesta. :)
Meneekös 205/40 rengas vielä STRO-normiston mukaan 7,5" vanteelle? (alkaa menemään jo vähän offtopiciksi.)
Eihän tuo sinänsä haittaa, muttakun alkaa niin vanhaksi ja mukavuuden haluiseksi jo tulemaan, niin ei jaksaisi katsastukseen aina eri pyöriä vaihdella, ja saisi otteeseenkin uudet pyörylät.

ps. todella räyheän näköinen wrc osilla!

edit. Tulipa vilkaistua tuota rekisteriotetta, niin näihin onkin näköjään vaihtoehtoiseksi rengaskooksi ilmoitettu jo jopa 215/40R17.

Seba_N
-
Viestit: 141
Liittynyt: 3.8.2013 23:58

ViestiKirjoittaja Seba_N » 17.6.2015 21:07

Taitaa tää kaarien ahtaus vaivata eniten Polo 6R:ää kun näissä on suurin ET-lukukin orkkisvanteissa. Seuraavaksi taitaa tulla käsikädessä Fabia 5J ja Ibiza 6J hieman pienemmällä ET:llä ja tilavimmat kaaret ja pienin ET on A1 8X:ssä.

Oma auto on jopa yllättävänkin mukava ajaa tolla KW Variante 1:llä, 40-50mm madalluksella (perus karvalakkimalliin nähden) ja noilla 215/35R18 renkailla. Tietysti pahemmat korokkeet ja töyssyt pitää ottaa varovaisemmin mutta muuten aika huoletta saa päästää menemään. En usko että kunnollisella alustalla ja 205/40R17 tule pahempia ongelmia mukavuuden suhteen, mutta se mikä mulla tuntuu mukavalle voi jollekin olla kauhea kivireki.

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 18.6.2015 8:08

Kolme edellistä autoa on varustettu JOMin, TA-Technixin ja Werk34:en alustoilla,
joten eiköhän kaikki muut vaihtoehdot ole mukavempia noihin verrattuna. :)
Jospa nyt tähän malttaisi vähän säästää taskurahoja ja hankkia "kunnon" alustasarjan.
Mutta se aiheen sivusta puhumiseen, keep the good work going!

ps. Sääli kun oma auto on sillä perusmustalla, muuten olisi pitänyt se etupuskuri poistaa sulta ensitilassa talteen. ;)

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 30.6.2015 12:28

R:n puskuri teki kyllä äärimmäisen hyvän muutoksen tähän. Upean näköinen peli. :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

Re: VW Polo 6R "BlackGT"

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.4.2017 18:49

Erittäin hyvä topikki 6R polon päivittelystä, joten tätä ilkeää varmaan uppiakin.

Topikissa ei mainittu mielestäni noiden täysikumisten etutukivarren takapuslien osanumeroa. Tietoa ei löytynyt ihan heti netistäkään aikanaan suomeksi. Ne ovat varmaankin osanumerolla 6R0 407 181 B. Tilasin moiset itselle kun alustasarjan asentaja kehoitti vaihtamaan takimmaiset puslat jäykempiin kun antaa niin paljon periksi. Moottorina 1.6TDI, joten noi värinätkään ei ole varmaan mulla niin ongelmana.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa