Henkan Corrado & polo 86c

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 28.12.2013 13:27

Terve pitkästä aikaa.

Tuli tässä vähän pidettyä taukoa ffp-foorumista, mutta jotkut saattavat meikäläisen muistaakkin tästä borasta:

affe2

affe3

affe6

Tämän jälkeen omistin hetken aikaa 156 alfa romeon jota myös muokkailtiin hiukan:

FXPHOTO2



Mutta kauaa ei Italian kippo jaksanut viihdyttää ja nyt on paluu tehty VW:n ihmeelliseen maailmaan. Koko lapsuuden haaveena on ollut omistaa G60 corrado, ja nyt kun ne eivät enää mitään maksa niin haave oli helppo toteuttaa. Sopiva aihio löytyikin Kuopion suunnalta.

Kuva
IMAG0169 by henks044, on Flickr

Mittarissa tällä vm. 91 mustalla kaunokaisella oli 220 tkm ja pelleiltään ja sisustaltaan auto oli todella hyvässä kunnossa. (pahoittelut jo etukäteen kännykkäkuvista)

Kaikkea pientä laitettavaahan autossa oli ja on edelleen, mutta päätin aloittaa pelastusoperaation mittaristosta...

tällainen mittaristo oli edellisen omistajan jäljiltä:

Kuva
IMAG0158 by henks044, on Flickr

Pakkohan sitä oli ryhtyä purkuhommiin ja samalla tutkia kojelaudan valoja joista mikään ei palanut. syynä tähän oli virheelliset soitinasennukset.

Kuva
IMAG0175 by henks044, on Flickr

Uusi mittaristoaihio löytyikin saksasta, 35i passatista eikä mittarissakaan ollut kuin 10tkm en emmän.

Kuva
IMAG0176 by henks044, on Flickr

pitihän tuotakin sitten hiukan muokata joten purkuhommiin päästiin:

Kuva
IMAG0177 by henks044, on Flickr

Kuva
IMAG0178 by henks044, on Flickr

Kuva
IMAG0179 by henks044, on Flickr

LCD-näyttöjen väri tuli vaihdettua samaan syssyyn. Tämä onnistui tekemällä uusi värifiltteri näytön taustavalon eteen.

Kuva
IMAG0180 by henks044, on Flickr

LCD-näyttöön jäi jotain häikkää, nykyään toimii moitteetta

Kuva
IMAG0183 by henks044, on Flickr

Sitten oli lamppujen vuoro, toisen umpion lasi oli haljennut

Kuva
IMAG0184 by henks044, on Flickr

kehys irti

Kuva
IMAG0185 by henks044, on Flickr

tähän kuntoon umpiot olivat päässeet sisältä

Kuva
IMAG0187 by henks044, on Flickr

uusi vs vanha

Kuva
IMAG0189 by henks044, on Flickr

ensiapu löytyi tähän hätään alumiiniteipistä

Kuva
IMAG0190 by henks044, on Flickr

samalla tuli vedettyä lampun kehykset mustaksi:

Kuva
IMAG0195 by henks044, on Flickr

lisäksi merkitön maski + g60-lätkä maskiin

Kuva
IMAG0207 by henks044, on Flickr

Takalasin pyyhin oli varsineen jäänyt jonnekin, joten päätin poistaa loputkin siitä.

Kuva
IMAG0209 by henks044, on Flickr

(hattuhyllyllä olevat 6x9 kajarit heitän pellolle kun saan aikaiseksi)

Kuva
IMAG0210 by henks044, on Flickr

Ahdas yleiskuva

Kuva
IMAG0216 by henks044, on Flickr

Tuli myös joulupyhinä vedeltyä sisusta pesurin kanssa puhtaaksi, tuli hieman tuota likavettä:

Kuva
IMAG0217 by henks044, on Flickr

Luisin puuratti komistaa sisustaa:

Kuva
IMAG0218 by henks044, on Flickr

Tuli myös asenneltua autoon Plasmamittaristot ja lämmityksen paneelien valot:

Kuva
IMAG0220 by henks044, on Flickr

Kuva
IMAG0221 by henks044, on Flickr

Tässä kaikki mitä on kuukauden sisällä autoon tapahtunut, kokoajan kehitellään jotain ja tarkoitus on saada auto kevääksi omaa silmää miellyttävään kuntoon. :)
Viimeksi muokannut henks, 14.3.2015 11:42. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 28.12.2013 17:21

perussiisti kornaado! itelle ei oo koskaan iskeny silmään noi jalopuuosat auton sisällä mut jotenkin perverssillä tavalla toi ratti sopii kyllä tohon! :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 28.12.2013 17:49

perussiisti kornaado! itelle ei oo koskaan iskeny silmään noi jalopuuosat auton sisällä mut jotenkin perverssillä tavalla toi ratti sopii kyllä tohon! :)


Noo nähtäväksi jää jätänkö sen tuohon, hiukan kyllä hyppää liikaa silmiin tummasta sisustassa :)

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 28.12.2013 18:28

Parempi olis ilman noita plasmoja ja muita sinisiä valoja.. Hyppää vielä enemmän silmille kun toi ratti

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.12.2013 18:54

Toi ratti on kyllä härski :)

-Joonas
-
Viestit: 180
Liittynyt: 13.8.2012 20:23

ViestiKirjoittaja -Joonas » 28.12.2013 20:31

Jos joskus tuosta puuruorista haluat luopua, niin privaa tännepäin ;)
Nätti on Corrado, jatkoa odotellessa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 27.1.2014 6:56

Tulikin taas viikonloppuna puuhasteltua auton parissa riittämiin.

Ensin vaihdoin raadon akun, kun edellinen omistaja oli laittanut autoon 60A akun. Samalla vaihdoin terminaalit jo valmiiksi tulevaisuuden hifiasennuksia varten kullattuihin.

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Myös virranjakajan kansi vaihtui mustalla kuorella varustettuun malliin.

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Samaan hengenvetoon vaihdoin vielä paisuntasäiliönkin uuteen, kun paisarin korkki pullautti o-renkaan pihalle ja auto lykkäsi nesteet pihalle viime viikon kovilla pakkasilla.

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Sitten tulikin vähän siistittyä tuota konehuonetta. Tältä konehuone näytti ennen ehostusta, tosin huuhdeltuna jo. Edellinen omistaja oli joskus maalannut venakopan kannen, huonoin tuloksin...

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kopalle näytin nitromorssia ja hiontaa, jolloinka alumiinikoppa saatiin näyttämään tältä:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Samalla kävin suurimman osan konehuoneen liittimistä ja johdoista teipin ja kutistesukan kanssa läpi, putsasin tyhjäkäyntiventtiilin ymsyms. Putsauskeikan ja ehostelun jälkeen konehuone alkoi näyttää tältä:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Tämän jälkeen otin pyyhkijöiden varret työn alle, ne kun olivat kivenhakkaumia ja ruostetta täynnä. vrt. vanha ja uusi:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

paikallaan:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Vielä kromirinkelit mittariston kehille:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Millaisella kulutuksella muiden g60:t menee?

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Vuotavan pakoputkiston tilalle tilasin Simonssin rosteriputkiston, vielä pitää uusi katti hommata niin saa vaihtaa pakosarjasta lähtien uutta putkea auton alle. Homma tulee olemaan brutaali. Tuollainen pakosarja löytyy jo kotoa

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Vielä pari talvifotoa puhtaana:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 27.1.2014 20:07

Tätä kommentoinkin jo NPS:n puolella, mutta kommentoidaan tännekkin :)

Momanilta olen itekkin noita plasmoja kattellu niin mittaristoon kun lämmityspaneeliin. Hyvältä ne ainakin omaan silmään näyttää. Tarttee laittaa tilaukseen sieltä.

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

ViestiKirjoittaja Jännämies » 28.1.2014 9:26

Miten asettuivat nuo plasmamittarit paikalleen?
Asensin itse Mk3 Golfiin ja joutu vähä sorvailee että kävivät sinne.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 28.1.2014 14:09

Itsellä ainakin istuivat täydellisesti orggisten päälle, ja ruuvinreiätkin olivat oikeilla kohdilla. Hiukan joutui tietysti mittariston koppaa rei'ittämään johtoja varten. Momannilta oli niinkin hyvää palvelua että kun unohdin ottaa lämmityksen säätimille oman invertterin niin laittoivat sen silti pakettiin mukaan ilmaiseksi. Täältä peukku Puolan pojille.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 31.1.2014 7:14

No mitäs se postimies taas toikaan...

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Simons:sin rosteriputkiston, PITÄISI olla ihan bolt-on alkuperäiseen kattiin ja siitä eteenpäin.

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Alpinen soittimen, eli hifinhommatkin voi pikkuhiljaa lyödä käyntiin !

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

ja vielä kromiset ovenkahvat. Kyllästyin kun kukaan ei mustia kahvoja koskaan löytänyt pimeässä autossa. :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 17.2.2014 16:12

Jotain pikkusta pisteosaa on taas tippunut.

Vähän uudemman volkkarin akkukotelon kansi, tästä pitäisi veistellä sopiva corradoon.

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Lisäksi tuli asenneltua kaukosäätöinen keskuslukitus mallia kiina. Oli kyllä niin helppo laittaa kun keskuslukitus oli jo ennestään olemassa, ohjaus/vastaanotinboksi vaan oikeisiin johtoihin kiinni niin toimii kun ihmisen mieli. Osaako joku neuvoa onko näihin lukkosepillä tyhjiä flippiavaimia vai pitääkö tilata jostain tyhjät ja marssia niiden kanssa sepälle teettämään nykkelit?

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Ja sitten suurempia uutisia, nimittäin kesävanteista tuli tehtyä tänään kaupat ja kiekoiksi tulee Schmidt modern linet 3-osaisina koossa 16x8 ja 16x9. En tosin tiedä mikä kesä nuo sitten alle saa kun vanteiden kunto on mallia projekti. :D noo eiköhän ne vielä ehdi hieroa nippuun ja pikkuveli saa ruiskia maalit keskiöihin niin pääsee ihmettelemään. Näistä kuvia kun saan ne käsiini.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 18.2.2014 15:43

Kaivertajalta aihiot, Tampereella ei ainakaan suostunut omaan aihioon tekemään, koska liian kovaa matskua = rikkoo terän.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 18.2.2014 16:36

Itellä kaivertaja teki avaimen mukana tulleisiin..

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 18.2.2014 16:50

Noo itsellähän ei aihioita ollut mukana joten pitää siis marssia kaivertajan juttusille. Tässä vielä foto tulevista vanteista, ei tosin itseni ottama:

Kuva
4277 by henks044, on Flickr

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 18.2.2014 17:45

Hyvältä näyttää.

Vanteet.. Jos ei olisi kylppäriremppa painanut päälle olisin nuo ostanut heti kun tuli myyntiin :D Noo, ainakin menivät hyvään osotteeseen ja varmasti näyttää valmiina hyvältä! Saati auton alla.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 18.2.2014 19:40

Joo oli kuulemma kyselyitä tullut riittävästi :D voit ostaa ne kalliilla pois multa kun oon kunnostanut ne ja jos kyllästyn :D uudet ulkokehät joutuu todennäköisesti ostamaan ja puhaltamaan + maalaamaan tynnyrit ja keskiöt. Mustat tynnyrit, ja vähän pohdiskelin corradon viininpunaista keskiöihin mustilla/kultaisilla pulteilla. Too many options...[/quote]

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 19.2.2014 18:10

Tää Corro on hienompi ku yksikään TT täällä foorumilla, mutta 16 x 9 vanteet on pirun huonot ajettavat jos meinaan ajaa vähän nakkikioskia/abc pidemmälle. Jaksaakohan tuo edes sutia noilla vanteilla? 16x9 vanteilla saa kyllä takakelkan vinoon, niin kai se sitten ainakin hiekalla sutii. Mutta pääasia, että näyttää hyvälle. Jos on rahaa kuin roskaa niin ei tarvi miettiä mitä vannetta laittaa alle.

Ajovaloihin kannattaa tosiaan satsata, aika onnettomat nuo alkuperäiset on. Alpinen hifi ja Corrado on aina kuuluneet yhteen, iso plussa siitä. Etusäleikkö vaihto + rieger helmat, niin hyvä tulee. Siirtymille sitten eri kiekot alle, niin saattaa jopa olla mukava ajettava. Mittaristo tuninki on ehkä vihoviimene kohta mihin kannattaa satsata, öljynpaine yms mittaristot erikseen ok, kunhan ei mene överiksi. Mitenköhän tuo puuratti, tuleeko tikkuja hampaisiin jos ajaa nokkapusun?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 20.2.2014 7:13

Tää Corro on hienompi ku yksikään TT täällä foorumilla, mutta 16 x 9 vanteet on pirun huonot ajettavat jos meinaan ajaa vähän nakkikioskia/abc pidemmälle. Jaksaakohan tuo edes sutia noilla vanteilla? 16x9 vanteilla saa kyllä takakelkan vinoon, niin kai se sitten ainakin hiekalla sutii. Mutta pääasia, että näyttää hyvälle. Jos on rahaa kuin roskaa niin ei tarvi miettiä mitä vannetta laittaa alle.

Ajovaloihin kannattaa tosiaan satsata, aika onnettomat nuo alkuperäiset on. Alpinen hifi ja Corrado on aina kuuluneet yhteen, iso plussa siitä. Etusäleikkö vaihto + rieger helmat, niin hyvä tulee. Siirtymille sitten eri kiekot alle, niin saattaa jopa olla mukava ajettava. Mittaristo tuninki on ehkä vihoviimene kohta mihin kannattaa satsata, öljynpaine yms mittaristot erikseen ok, kunhan ei mene överiksi. Mitenköhän tuo puuratti, tuleeko tikkuja hampaisiin jos ajaa nokkapusun?


Ei tästä mitään mukavaa ajettavaa kyllä ole missään tapauksessa tulossa, vaan vähäisille kilometreille tarkoitettu kesärassi. :) Nuo corradon takakaaret on niin julmat että kyllä siellä vähintään se 9-leveä vanne täytyy olla jotta näyttää hyvältä ja ne kioskin pikkutytöt tykkäävät. Ajovaloja olen miettinyt mutta on niin onnettoman näköisiä nuo aftermarket-umpiot corradoon että pysyttelen kyllä orggiksissa ja mahdollisesti istutan h4-projektorit umpioihin jos saan aikaiseksi. korimuutoksia ei juurikaan ole tulossa, vaan pyritään pitämään mahd. orggiksena pienillä höystöillä tietysti.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 20.2.2014 10:50

Ok, olen aina ihmetellyt mitä tuo café racer tarkoittaa, niin olisiko sitten tämä Corrado Café Racer Edition?

Mitenkäs tuo alusta onko vielä tulossa kelta/kullattua vähän laadukkaampaa iskaria?

Vanteet olisi kyllä olla tuuman-kahden huulella ja jos 16 x 9, niin sitten ET 15. Tästä on ollut aiemminkin tällä foorumilla puhetta että Corrado vaatii aina huulivanteet alle että näyttäisi edes joltain. Oma mielipide on että 15 x 7 ET25 huulivanteet on paras vaihtoehto ajettavuuden kannalta ja ovat vielä ihan hyvännäköiset jos auto on aivan tontissa.

Oliko putkisto 2,25" vai mikä? Paljonko olisi ollut Remuksen auspuffi kalliimpi?

Valot tosiaan kannattaa releyttää niin näkee edes jotain pimeällä ajettaessa.

On hienoa että joku on niin pedantti kaveri että jaksaa laittaa kaikki yksityiskohdat viimeisen päälle. Corrado & Autokuume, hyvä tulee.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 20.2.2014 15:19

Ok, olen aina ihmetellyt mitä tuo café racer tarkoittaa, niin olisiko sitten tämä Corrado Café Racer Edition?

Mitenkäs tuo alusta onko vielä tulossa kelta/kullattua vähän laadukkaampaa iskaria?

Vanteet olisi kyllä olla tuuman-kahden huulella ja jos 16 x 9, niin sitten ET 15. Tästä on ollut aiemminkin tällä foorumilla puhetta että Corrado vaatii aina huulivanteet alle että näyttäisi edes joltain. Oma mielipide on että 15 x 7 ET25 huulivanteet on paras vaihtoehto ajettavuuden kannalta ja ovat vielä ihan hyvännäköiset jos auto on aivan tontissa.

Oliko putkisto 2,25" vai mikä? Paljonko olisi ollut Remuksen auspuffi kalliimpi?

Valot tosiaan kannattaa releyttää niin näkee edes jotain pimeällä ajettaessa.

On hienoa että joku on niin pedantti kaveri että jaksaa laittaa kaikki yksityiskohdat viimeisen päälle. Corrado & Autokuume, hyvä tulee.


Kai tästä joku kuppikihveli tulee :D aika kaukana sitten raaserista vielä, kun ahdinhuollon saa tehtyä niin jos parisataa kaakkia tästä ottaisi irti, piisaa mulle. Ainakin alkuun. Alustaa miettinyt jo kyllä, mutta en oikein tiedä onko järkeä ostaa mitään tonnin alustaa kun auto tulee kuitenkin aika alas niin jokainen alusta on siinä kohtaa joko kova tai päästää kaaret renkaisiin kiinni. Ilmoja lukuunottamatta. Noo, katsotaan, katsotaan.

Nuo takavanteethan ovat 16x9ET20 ja etuset 16x8ET30, tosin voi olla että joutuu uudet kehät tilaamaan niin saa samalla leveyttä lisää. 2,5tuumaa taisi olla putkiston halkaisija, ja kyllä se remus olisi kallis ollut, melkein tuplat. Tosin tuo oli kyllä joku supertarjous millä simonssin sain.

Valoista tuli yllättävän hyvät jo pelkällä kunnostuksella ja putsauksella. Ei ainakaan omien edellisten autojen valoihin verrattuna mitään erityisen huonoa.

Kävin tänään kysymässä avaimia lukkosepältä ja käskivät hankkia aihiot itse !

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 22.2.2014 9:03

No uskallatkos ja kehtaatkos kertoa mitä tuo Simonssin putki tuli loppupelissä maksamaan? Mistäs meinasit uuden katin löytää? Mahtaa olla hintaa. VW kun on lopettanut monien G60 alkup varaosien toimituksen kokonaan. Esim alkup öljynsuodatinta ei enää VW merkkiliikkeestä saa.

Jokohan vihdoinkin olisi kauan odotettu Corradojen arvonnousu alkanut? Ainakin nettiautosta ovat huvenneet nuo tonnin - puolentoista- kahden Corradot. Oma mielipide että G60 tekniikalla, alle 220tkm rullattu, ahdinhuollettu ja muutenkin ok-kuntoinen auto, niin hintapyynti pitäisi olla järjestään min 3500€-4000€. Tietty aina jollekkin tulee pikainen käsirahan tarve, niin kyllä alle 2000€ Corradoja saattaa silloin tällöin tulla vastaan.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 22.2.2014 9:17

No uskallatkos ja kehtaatkos kertoa mitä tuo Simonssin putki tuli loppupelissä maksamaan? Mistäs meinasit uuden katin löytää? Mahtaa olla hintaa. VW kun on lopettanut monien G60 alkup varaosien toimituksen kokonaan. Esim alkup öljynsuodatinta ei enää VW merkkiliikkeestä saa.

Jokohan vihdoinkin olisi kauan odotettu Corradojen arvonnousu alkanut? Ainakin nettiautosta ovat huvenneet nuo tonnin - puolentoista- kahden Corradot. Oma mielipide että G60 tekniikalla, alle 220tkm rullattu, ahdinhuollettu ja muutenkin ok-kuntoinen auto, niin hintapyynti pitäisi olla järjestään min 3500€-4000€. Tietty aina jollekkin tulee pikainen käsirahan tarve, niin kyllä alle 2000€ Corradoja saattaa silloin tällöin tulla vastaan.


Putkisto oli karvan alle 400€, omasta mielestä kuitenkin vielä edullinen. Katsotaan mikä on mielipide siinä kohtaa kun yrittää paikalleen eikä sovi :D mutta kun ottaa huomioon että kaikki asennustarvikkeet uusine kannatinkoukkuineen ja kumeineen klemmareineen ja tiivisteineen tuli mukana niin varmasti hintansa väärti. Tuo vaan huolestuttaa että tuossa uudessa peltipakosarjassa ei ole joustopätkää ollenkaan. Tarviiko tämä putkisto välttämättä sellaista?

Siinähän mielessä nämä on fiksusti tehtyjä että jakavat suuren määrän osia golffien ja passattien kanssa, jolloinka uuden alkup. Mallisen Katin hinta ebayssa on n. 100€. Mutta esim. Sisustan osat ovat todella kiven alla. Tämä raato maksoi 3000€, joten eipä meikäläisen tätä kannata enää myydä pois. Talliin lepäämään kun kyllästyy tällä ajeluun :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 26.2.2014 7:06

Viimeyönä corrado olikin päättänyt avata hanttarin puolen sähköikkunan ja nyt kumpikaan ikkuna ei enää pelaa. mikä on ikävää, kun tuo toinen on jumittunut auki… keskuslukitus kyllä pelaa, ja sulake #14 ja releiden päällä sijaitseva sulake ovat kunnossa. lisäksi kuskin takana verhoilun takana oleva ohjausmoduuli naksuu kun kytkimiä painaa mutta mitään ei tapahdu. jotenkin en oikein uskoisi että molemmat moottorit ovat simahtaneet samanaikaisesti, joten moduuli luultavasti on sökö. Onko vinkkejä miten saan ikkunat takaisin kiinni???

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 26.2.2014 10:01

Mahtavan näköistä touhuamista! Pieniä asioita kun laittaa viimesen päälle,
niin kokonaisuudesta tulee todella hieno.

Pakko todeta, että itekkin tuli noita vanteita kyseltyä, mutta liian myöhään.. :(
Toisaalta tuli sitten hommattua toisenlaista projektia lieventämään tätä tuskaa.

Keep up the good work! Tälläsen haluisin itsekin vielä joku päivä omistaa. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 26.2.2014 17:01

Mahtavan näköistä touhuamista! Pieniä asioita kun laittaa viimesen päälle,
niin kokonaisuudesta tulee todella hieno.

Pakko todeta, että itekkin tuli noita vanteita kyseltyä, mutta liian myöhään.. :(
Toisaalta tuli sitten hommattua toisenlaista projektia lieventämään tätä tuskaa.

Keep up the good work! Tälläsen haluisin itsekin vielä joku päivä omistaa. :)


kiitoksia!

nyt löytyi pieni ahtovuoto ahtimen äänenvaimentimesta (yllättäin), joten rs-outlettisarja laitettiin tilaukseen. Tuo satsihan olisi tullut hankittua joka tapauksessa mutta nyt oli hyvä tekosyy investoida. :D

Vanteet saapuivat kotiin, ja hyvältä näyttää. :)

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Tynnyrit näyttävät täysin suorilta, tosin toisen puolen vanteet on ajettu joskus kanttariin enkä lähde tuota perunapeltoa enää suorimaan niin uudet kehät tulee ainakin toiselle puolelle. Mutta toisen puolen vanteet olivat kyllä vielä kunnostuskelpoiset. :) Se tosin huolettaa että jos tilaa uudet kehät ja kiillottaa toisen puolen niin eri alumiinilaaduista johtuen tulee eri syvyinen kiilto. Keskiöt ja tynnyrit puhalletaan ja ne saavat uuden värin niskaansa, luultavasti tynnyrit mustaksi ja keskiöihin jotain… vähän himottaisi viininpunaiset keskiöt mutta toisaalta ihan perus aluvanteen harmaakin olisi herkku. jos vinkunpunaista niin luultavasti mustilla kehäpulteilla. Kultaisia pultteja kaikki ehdottelee varmaan mutta luulen että mustat olisivat hyvät. Kiire tulee kuitenkin kun kevät on jo todella liki :D

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 26.2.2014 19:57

Täältä ääni punaisille keskiöille ja mustille kehäpulteille, voin sitten ostaa nuo sulta syksyllä pois :D

Corradot on kyllä aina ollut mieleisiä. Ja hiton hyvin istuu jos laitat 16x9 joka nurkkaan.
Taaksehan menis 9,5?

Odotan kyllä kuvia kun vanteet alla ja puunattuna.

tomppadj
-
Viestit: 66
Liittynyt: 24.9.2013 19:48

ViestiKirjoittaja tomppadj » 26.2.2014 22:45

Kannatan punasia keskiöitä ja mustia kehäpultteja:P Todella asiallista jälkeä ja todella asialliseen suuntaan menossa corrado:)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 5.3.2014 7:11

Löytyi ahtovuoto tuosta g-ahtimen jälkeisestä äänenvaimenninboksista, niin piti sitten tilata tällainen muutossarja:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

änkkäriboksista oli 3/4 kiinnikkeestä jotenkin rikki joten sitä ei suotta säälitty. Ensimmäinen puolikas irti

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

koko toosa irti:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

öljyä… pitää avata ja huoltaa ahdin mahd. pian.

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

uusi lähtö paikallaan:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

valmis paketti:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Onneksi lakkaa kohta suola lentämästä niin saa ehkä konetilankin pysymään puhtaana...

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 9.3.2014 10:05

Taas tuli viikonloppu tuherrettua auton kimpussa. Tällä kertaa vuorossa kevätsiivous, myllyä, pikku hipostelua ja Soviteltua kesävanteita. Etusista en saanut sovitekuvaa kun ottivat satulaan hieman kiinni, mutta tuntuisivat olevan passeleilla spekseillä. Eli nyt vaan kiiltua ja pari uutta kehää!

Ensin vähän myllyä, Chemical guyssin hybrid compoundia, Poorboyssin black hole-show car glaze ja päälle kerros autoglymin HD:ta. Ihan hyvä tuli mustasta, poor mobile photos again:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Sisusta sai perusmömmöt, vähän prestaa, malcoa ja imuria.

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Ja sitten pääasiaan eli vanteisiin. Saatan jopa selvitä ostamalla yhden uuden kehän. Pikkuveljellä on 124-korin mersun viininpunaista maalia hyllyt täynnä, ja sovittiin että ruiskitaan ne vanteiden keskiöön, väri taitaa olla kokolailla tämä: http://www.benzworld.org/forums/attachments/w124-e-ce-d-td-class/250928d1248487575-500e-its-best-500e-burgundy-2.jpg tässä vähän fotoja takavanteen istuvuudesta, hyvä tulloo:

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

Kuva
Untitled by henks044, on Flickr

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 14.3.2014 7:36

Mistä löysit ja paljonko maksoi tuo G60 äänenvaimenninboksin muutossarja? Joko olet saanut uuden katin naarattua maailmalta? Menikö Simonssin putki ilman taivuttelua suoraan kiinni? Miltäs kuulostaa äänet? Joko on nopeampi kuin kuin 156 alfa? Tuuleko vielä jotain muutoksia alustaan? Mahdollisimman jäykkä alustasarja sitten, ni hyppää nättinä levynä, kun 3. vaihteella kiihdyttää lämä pohjassa X-risteyksen yli.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 14.3.2014 7:53

Saksasta tuo muutossarja tuli ja taisi olla huntin verran. Nyt äännähtelee ahdinkin vähän eri tavalla ja vetuja löytyy kun on ahdot siellä missä pitää. Ja alfaa nopeampi tämä taitaa olla jo täysin vakionakin :D katti lähti eilen tulemaan, joten ensi viikolla pääsee ihmettelemään putkistoa. Mutta eipä siinä juuri mutkia ole niin eiköhän istu. :) ja alustasarja on tottakai tulossa. Myös kankaiset lattiamatot WOB-logolla tuli lunastettua.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 20.3.2014 13:20

Mahtaa olla hyvät saundit Simonssin putkistolla noin 2800rpm kohdalla jos on 256 nokka. Murisee mukavasti ja motari ajoon sitten varmaan hyvä olla Peltorit päässä.

Hämptonissa Corradoja riittää? Taitaa olla ainakin 4kpl ellei jopa enemmän? Voitte sitten jo keskenänne järjestää Suomen suurimman Corrado miitin.

Vähän jäykempi alustasarja olisi tosiaan kova sana jos tulee T5 Volvo miehet hiillostamaan motarilla niin on sitten mukava imutella Volvot ulostulorampilla pientareelle. Mutta jos 9 x16 vanteelle meinaa venyttää 215x40 renkaat, niin siitä kyllä todennäköisesti kaarrenopeudet kärsii ja muutenkin venytetyt kumit lähtee helposti venkoilemaan tieurien mukaisesti. Zimmermann poratut jarrulevyt näyttäisi varmaan aika hyvältä, kuiteskin vanteiden puolien välistä jarrulevyt näkyy hyvin. Aika helposti Corradon kevätremonttiin saa kyllä toiminta tonnin verran euroja upotettua, mutta alustaan kannattaa kyllä satsata ehkä eniten.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 29.3.2014 10:42

Mahtaa olla hyvät saundit Simonssin putkistolla noin 2800rpm kohdalla jos on 256 nokka. Murisee mukavasti ja motari ajoon sitten varmaan hyvä olla Peltorit päässä.

Hämptonissa Corradoja riittää? Taitaa olla ainakin 4kpl ellei jopa enemmän? Voitte sitten jo keskenänne järjestää Suomen suurimman Corrado miitin.

Vähän jäykempi alustasarja olisi tosiaan kova sana jos tulee T5 Volvo miehet hiillostamaan motarilla niin on sitten mukava imutella Volvot ulostulorampilla pientareelle. Mutta jos 9 x16 vanteelle meinaa venyttää 215x40 renkaat, niin siitä kyllä todennäköisesti kaarrenopeudet kärsii ja muutenkin venytetyt kumit lähtee helposti venkoilemaan tieurien mukaisesti. Zimmermann poratut jarrulevyt näyttäisi varmaan aika hyvältä, kuiteskin vanteiden puolien välistä jarrulevyt näkyy hyvin. Aika helposti Corradon kevätremonttiin saa kyllä toiminta tonnin verran euroja upotettua, mutta alustaan kannattaa kyllä satsata ehkä eniten.


En ole kyllä vielä nähnyt yhtään corradoa täälläpäin, hyvin ovat ainakin piilotettu jos niitä riittää. :D Nyt pitäisi kevään hommiksi vielä ostaa kilkkeet ahdinhuoltoon ja luultavasti samaan huutoon jakopään remppa vielä. Tämän jälkeen alusta ja sitten tilailemaan kehiä Schmidtteihin. Kun ne on hoidettu niin pitää vähän rakentaa rokkivehjettä tähän.

Nyt sain vihdoin koko viikonlopun vapaaksi autoa varten ja aloin tapella putkiston kanssa. Näin hirveältä tuo paikallaan ollut putkisto näytti...

Kuva
Paikkaa siellä ja täällä, kissanoksennusta ja pulunpaskaa, sekä kaikki liitokset yhtä puuta joten putkiston sai tiputella rälläkällä lattialle.

Kuva
Tästä vähän hitsauksen mallia. En itsekään mikään hyvä hitsari ole mutta jotain rajaa :D

Kuva

Kuva
Imusarjakin irtosi pikku taistelun jälkeen. Edellinen omistaja yrittänyt joskus irroittaa kun oli pari kantaa aika pyöreänä...

Kuva

Kuva
Pestynä ja odottaa käsittelyä..

Kuva
Imusarja sai röpömaalia niskaan ja puskurin vilkut porkkanalakkaa pintaan. Retro on pop.

Kuva
Porkkana on pop.

Kuva
WOB-edition matot heitin sisustaan

Kuva
Tein lätkät 6x9:en päälle hattuhyllyyn ensiavuksi, ehkä uusi hattuhylly jossain vaiheessa jos jostain löytyy turmelematon yksilö..

Kuva
Pitänee vaihdekeppiasetelma irroittaa kun löytyy short-shifteri hyllystä jos sen heittäisi samaan syssyyn paikalleen...

Kuva
Ja tuli sitä putkeakin jo heitettyä paikalleen hiukan peräpäästä aloittaen. Pakosarjassa vielä 4 mutteria kiinni jonka jälkeen saa edestäpäinkin jatkaa uudella. Putkistohan on täysin bolt-on niinkuin luvattiinkin.

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 31.3.2014 8:41

En ole kyllä vielä nähnyt yhtään corradoa täälläpäin, hyvin ovat ainakin piilotettu jos niitä riittää. :D Nyt pitäisi kevään hommiksi vielä ostaa kilkkeet ahdinhuoltoon


Kuules, kyllä niitä siellä on. Ite oon ainakin myynyt purkuosia kahteen corradoon vanhan kaupungin puolelle ja takahikiälle suur-hämeenlinnan alueelle ja toissa viikonloppuna kävin Tampereella, niin lammilla tuli yksi corrado vastaan.

Kun teet ahdinhuolto tilausta, niin kannattaa varmaan ennakkoon kysellä jos olisi muilla tarvetta kimppatilaukselle. Saisi ainakin postikuluja tasattua ja ehkä kpl hintaa neuvoteltua alemmas jos tekisi useamman g-ahtimen huoltopaketin tilauksen. E-baysta saa geen huoltopaketteja 90-120e hintaan.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.4.2014 7:15

Tässä vähän loppudokumentointia putkiurakasta. Eipä tuo mikään helppo homma ollut mutta kyllä on tyytyväinen että tuli tehtyä. Alkup. pakosarja oli kanavaan asti halki joten ihan hyvä että tuli sekin vaihdettua. tässä vähän kuvasaastetta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Hyvin virtaa ja äänet on ihan hyvät. Matalilla kierroksilla putkisto on todella hiljainen mutta kun antaa vähän jenkaa niin alkaa kiekua kivasti duetossa ahtimen kanssa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.4.2014 12:56

"uusi" ruori ! Jos en ole ihan väärässä niin mallia polo g40?

Kuva

EDIT: unohtui mainita että orggis moniripamaski tuli restauroitua ja heitettyä paikalleen:

Kuva

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 6.4.2014 15:58

Tuommoinen ratti voipi olla myös vr6 corradosta, golffista, passatista jne, mutta vaikka siitä Gpolosta, onhan noita. Mutta ihan kiva päivitys ja hyvä pyöriteltävä.

Oliko tuo katti nyt minkälainen, joku ebay halppis? toimiiko ja mikä on lähtevän pään halkaisija? Tarvii itselle ensikesäksi uutta laittaa tulemaan kun tuo orkkis alkaa vedellä viimeisiään..

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.4.2014 16:05

Joo ebay halppiskatti, lähtevä pää oli sama kun alkuperäisessä. Eipä noissa kai juuri muuta laadullista eroa ole alkuperäisiin kun istuvuus ja sekin oli täysi kymppi.[/quote]

DasGti
-
Viestit: 8
Liittynyt: 30.4.2012 0:13

ViestiKirjoittaja DasGti » 7.4.2014 0:36

Taitaahan tuo sun olla se G40 versio, kun taas tää ratti se mainittu golf/corrado/passat? ratti joka tossa omassakin katiskassa sattuu olemaan. Pienen pientä eroa on.

Kuva

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 7.4.2014 6:56

Taitaahan tuo sun olla se G40 versio, kun taas tää ratti se mainittu golf/corrado/passat? ratti joka tossa omassakin katiskassa sattuu olemaan. Pienen pientä eroa on.


Ainakin varaosanumeroa googlettamalla löytyi tuo g40-poloon viittaus mutta todennäköisestihän volkkarin tapaan samaa osaa on käytetty muissakin. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 13.4.2014 20:26

Noniiiiinnnn Schmidtit purettu ja tynnyrit+keskiöt menee ensi viikolla puhallettavaksi. Saa niitäkin eteenpäin. Tuli myös autobudjetin puutteessa suorittua noita kehiä ja aloitettua kiillottaminen. Yksi kehistä lähestulkoon valmis.

Vanteiden vammat lähinnä kosmeettisia ulkokehällä, tässä tussilla merkkailtuna fiksausta vaativat kohdat:

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

Vähän toholla lämpöä ja oikein säädetyllä jakoavaimella taittelin pikkuhiljaa nuo kohdat suoriksi. Ei ehkä hienostunein tai oikein menetelmä mutta tuntui toimivan ihan kivasti. Ainakin huomattava ero vanhaan. Tämän jälkeen vielä viilalla ja dremelillä kävin nuo reunat läpi.

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

purkuun...

KuvaUntitled by henks044, on Flickr'

Lakat oli pirun piukassa, sai liottaa nitrossa hyvän aikaa ja kaapia irti eikä silti tuntunut oikein irtoavan

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

Aloitin suosiolla satkun paperista kun oli niin pahassa kunnossa tuo kyseinen kehä

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

Vesihiontaan asti päästy:

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

Tahnaa vaille

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

kevyesti tahnailtu, pitää saada vielä paremmat kiillokkeet

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

Kyseessä siis kaikkein pahin kehä mistä aloitin, täydellistä noista ei enää saa mutta luultavasti menee tämän kesän noilla.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 21.4.2014 18:48

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

Tuli tilailtua vähän huoltosettiä Glaaderiin tässä pääsiäisenä. Täysi huoltosarja, säädettävä hihnankiristin, öljylinjat ja tehopaketti 68mm pyörällä ja lastulla.

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

Tummiksi lakatuista takavaloista aloin hioa vanhoja pois

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

1200 vesihiottu, lakkaa odottamassa

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

punaista lakkaa

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

samalla takavalojen taustat tuli putsattua ja vahattua tietysti

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

paikalla, vrt. vanhaan…

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

huomattavasti fiksumpi lopputulos.

KuvaUntitled by henks044, on Flickr

vähän vahaa niskaan vielä.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 22.4.2014 18:30

OI hitto kun parani julmetusti! Omasta mielestä noi porkkanat ei vaan nyt sovellu ollenkaan.. :(
But hey. That´s just me :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 22.4.2014 20:24

OI hitto kun parani julmetusti! Omasta mielestä noi porkkanat ei vaan nyt sovellu ollenkaan.. :(
But hey. That´s just me :)


Alan olla vähän samaa mieltä kylläkin, onneksi tuo modi on helposti palautettavissa vakioksi. :) katsotaan kuitenkin miltä näyttää kun saa auton maahan ja vanteet alle kuukauden sisään!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2014 8:37

Jos sulla on sitä "uudempaa" nitromorssia niin sillä ei kyllä tee sitten yhtään mitään.
Eikös ne muuttanut sitä koostumusta jotenkin ja samalla meni tehokin, näin muistelisin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 23.4.2014 11:15

Joo siinä oli mukamas liikaa jotai haitallisia aineita. Paskat, sanon minä. Mitäs se haittaa jos vähän käsivarsien nahka alkaa savuamaan roiskeista... :D

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 23.4.2014 13:12

Nuo vanteet ku saat alle nii tässä on enää kaks vikaa.. 1. Se ei ole punainen 2. Se ei ole mun. :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 28.4.2014 6:10

Nuo vanteet ku saat alle nii tässä on enää kaks vikaa.. 1. Se ei ole punainen 2. Se ei ole mun. :)


No onhan toi musta ihan hyvä väri ;)

Updeittia: Alusta matkalla suomeen, ahdinhuoltokitti matkalla suomeen, orggis vaihdekepin nuppi matkalla suomeen, pikkuspacerit matkalla suomeen, vanteet edelleen puhalluksessa, kehät lähes valmiit, joten hommaa riittää.

Mutta tulipahan tuossa viikonlopun ratoksi tehtyä jakopääremppa tähän. Hiukan jännitti kun ensimmäistä kertaa kyseistä remonttia teen mihenkään autoon mutta nyt autolla ajettu jo +200km tämän jälkeen ja leipääkin annettu joten eiköhän se ihan vihkoon mennyt ja luulisi kestävän jo auton loppuiän.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 1.5.2014 10:03

Etenee… Pikkuveljelle kiiruusti maalaukseen ja ite hätäilemään lippojen kanssa:

KuvaIMAG0228 by henks044, on Flickr

KuvaIMAG0230 by henks044, on Flickr

Ja ahtimen setit tuli. Iso huoltokitti, uudet öljylinjat, säädettävä kiristin, pienempää rullaa, lastua, ja kaikkee pikkukivaa. viikonloppuna jos tuon ahtimen irroittelee niin samaan syssyyn vesipumppu ja laturi vaihtuu uuteen kun kerran purkaa. Viime vklo tuli jakoremppa tehtyä mutta oli tuo vesipumppu kyllä niin pahaan paikkaan lyöty ahtimen ja laturin alle että pakko oli lykätä.

KuvaIMAG0232 by henks044, on Flickr

EDIT:

enää yksi lippa kiillottamatta, jos ensi viikolla pääsisi heittämään renkaita päälle…?

KuvaIMG_6508 by henks044, on Flickr

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 6.5.2014 7:02

Noniiiiinnnnn tulipahan taas punnerrettua vklo, ahdinremppa ja alusta sunmuuta oli ohjelmassa. Tässä vähän kuvasaastetta g-laaderista.

Tästä lähdettiin purkamaan. Onneksi on suht-helppo repiä tuo murkula ulos tuolta:

KuvaIMG_6510 by henks044, on Flickr

Ahdin ulkona:

KuvaIMG_6511 by henks044, on Flickr

Rulla ja hammashihnan suoja purettuna

KuvaIMG_6518 by henks044, on Flickr

Halkaistuna, öljyä ainakin riittää:

KuvaIMG_6520 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6521 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6523 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6524 by henks044, on Flickr

Pääakseli purettuna, ihan hyvältä tuo näyttää kun pyyhkii öljyt pois.

KuvaIMG_6526 by henks044, on Flickr

Inlettipuoli:

KuvaIMG_6527 by henks044, on Flickr

pikkuakseli irroitettuna:

KuvaIMG_6530 by henks044, on Flickr

kaikki valmiina laakereita ja stefoja varten:

KuvaIMG_6531 by henks044, on Flickr

Inlettipuoliskossa uudet laakerit, stefat ja tiivisteet:

KuvaIMG_6532 by henks044, on Flickr

Samalla vaihdoin vesipumpun kun ahdin oli irti..

KuvaIMG_6533 by henks044, on Flickr

Uusi vs. vanha öljylinja

KuvaIMG_6536 by henks044, on Flickr

Paikoillaan uuden kiristimen kera. Samalla tuli 10mm pienempi rulla ahtimeen.

KuvaIMG_6537 by henks044, on Flickr

ECU lattialla…

KuvaIMG_6541 by henks044, on Flickr

kuori purettu

KuvaIMG_6542 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6543 by henks044, on Flickr

alkup. lastu

KuvaIMG_6544 by henks044, on Flickr

maxrpm-lastu

KuvaIMG_6545 by henks044, on Flickr

Tämän jälkeen vaan kaikki nippuun ja menoksi. Ihan ongelmitta ei kuitenkaan onnistunut, joku stefa vuotaa öljyä ja ahdin pitää vielä avata uudestaan. Oli kuitenkin hyvin opettavainen kokemus tuon purkaminen. Alustan vaihdosta ei ole mitään dokumenttia kun tuli sunnuntaina sen verran kiire, mutta luultavasti pääsee niputtamaan vanteet ja renkaat päälle ensi vklo niin sitten saa heittää nekin alle ja hieroa korkeuden sopivaksi.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 8.5.2014 6:55

Laitetaan nyt sitten vanteistakin jotain…

KuvaIMAG0234 by henks044, on Flickr

KuvaIMAG0249 by henks044, on Flickr

KuvaIMAG0250 by henks044, on Flickr

Mustalla pohjalla, tähän tulee vielä metallinhohtohopeaa päälle, joku AMG-spessuväri kuulemma en tiedä tarkemmin annoin pikkuveljelle vapaat kädet. :)

KuvaIMAG0252 by henks044, on Flickr

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 11.5.2014 18:51

Viikonloppuna pikkuveli olikin sitten saanut vanteiden maalauksen valmiiksi ja pääsin perjantaina niputtamaan. Renkaiksi hain 195/45-16 eteen ja 215/40-16 taakse. Pitkä päivä tuli perjantaista kun vanteet oli saatava nippuun jotta massa ehtisi kuivua lauantaiksi ja pääsisi laittamaan renkaita päälle.

KuvaIMG_6546 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6547 by henks044, on Flickr

Väriksi tuli siis AMG:n joku ihme väri, joka on valossa lähes hopea ja varjossa taas tummuu todella paljon. Mustat korkeat keskikupit tuli myös hankittua. Lauantaina pääsinkin sitten kaverin työpaikalle käyttämään rengaskoneita ja vääntelin kaverin avustuksella kumet päälle ja painotettiin. Heittoa noissa vanteissa oli mutta hyvin ne saatiin painoon ja ravistus on todella vähäistä.

Tässä nyt sitten muutama kuvasaasteenpoikanen. Alaspäin auto tuskin enää tulee tuosta kun nyt on todella otollinen korkeus eikä ota mikään kiinni ajaessa. Alustakin on vielä yllättävän mukava.

KuvaIMG_6550 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6556 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6558 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6561 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6563 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6566 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6568 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6573 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6576 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6579 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6588 by henks044, on Flickr

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.5.2014 19:14

Etuvilkut vielä kirkkaiks, nii on bueno :)

pipiavo
-
Viestit: 41
Liittynyt: 29.7.2013 12:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja pipiavo » 11.5.2014 19:44

Todella maukkaan näköinen! Etuvilkut vielä kirkkaiks ja kilvet finnittömiin niin alkais olemaan aika passeli ;)

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 11.5.2014 21:43

Vilkut kirkkaiksi ja eteen lättyä väliin niin on bueno!

J`ni
-
Viestit: 506
Liittynyt: 24.7.2008 18:13

ViestiKirjoittaja J`ni » 12.5.2014 7:46

Erittäin hyvii toimii vanteet! :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 12.5.2014 7:57

ihan kiva. Tosin matalemmilla kumeilla ja muutaman sentin lisämadalluksella auton luukki muuttuis kerrasta itselle mieluiseksi.
Jotain logiikkaa noihin vilkkuihin? ihan hyvät noi oranssit edessä, mutta silloin pitäis sivu-ja takavilkut olla kans oranssit?
Siistinnäköinen raado kaikinpuolin, näitä ei liiaksi suomessa ole.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 19.5.2014 6:09

Tuli paiskattua viikonloppuna vähän uudemman passatin lasikattoluukku ineen.

Orggisluukku:
KuvaIMAG0281 by henks044, on Flickr

"Uusi" lasiluukku verholla:
KuvaIMAG0280 by henks044, on Flickr

Paikallaan:
KuvaIMAG0282 by henks044, on Flickr

Sisältä:
KuvaIMAG0283 by henks044, on Flickr

Samalla kattoverhoilun pesu:
KuvaIMAG0284 by henks044, on Flickr

Istuvuus täysi 100% ja ajomukavuutta roimasti lisää. Tuossa alkup. luukussa kun ei ollut tuulenohjainta ollenkaan niin nyt pystyy pitämään suuremmissakin nopeuksissa luukun seljällään ilman huminaa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 19.5.2014 19:11

Tyhjää nostoa, pari peppukuvaa ja sisustaa. Tipauttelin perää hiukan kyllä alespäin mutta seuraavaksi pitäisi tiputtaa etupäätä ettei jopo keuli. Siinä vasta pähkinä.

KuvaIMG_6627 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6624 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6618 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6617 by henks044, on Flickr
helma tunkattu joskus vinoon :(

KuvaIMG_6613 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6603 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6600 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6598 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6594 by henks044, on Flickr

KuvaIMG_6593 by henks044, on Flickr

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 5.6.2014 6:54

Vähän jarruremppaa… vakiolevyt ja palat mutta nesteet vaihdettu ja satuloiden tiivisteet vaihdettu ja putsattu ja herkistelty, hyvä tuli !

ennen:

KuvaIMAG0323 by henks044, on Flickr

vähän maalia mitä sattui hyllyistä löytymään:

KuvaIMAG0322 by henks044, on Flickr

Jälkeen:

KuvaIMAG0332 by henks044, on Flickr

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 7.6.2014 21:30

Onkos mahdollista, että bongasin hämeenlinnassa motarin katteella? Joskun ennen viittä.
Porkkanavilkut herätti heti huomion ;)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 7.6.2014 21:34

Onkos mahdollista, että bongasin hämeenlinnassa motarin katteella? Joskun ennen viittä.
Porkkanavilkut herätti heti huomion ;)


Kyllä on erittäinkin mahdollista, oltiin tyttöystävän kanssa ajelulla :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 13.6.2014 6:30

Tollasta tuli hankittua:

KuvaIMAG0341 by henks044, on Flickr

Elikkäs audisonin SR5 5-kanavainen vahvistin, Ground Zeron laajakaistaelementit, Rainbown 5,25 midit, sekä kaksi kappaletta match audion 6,5 subielementtejä. Noista pitäisi sitten rakennella minimalistinen ja kevyt mutta hyvin soiva täysaktiivijärjestelmä. Kaikki siis aktiiviseksi ja loppuelämä säätäessä. Ensimmäistä kertaa kokeilen tuollaista laajakaistaelementtiä, jännittää miten toimii tuollaisessa systeemissä.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 27.11.2014 12:09

Mitäs corrolle on talven aikana tapahtumassa? :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 28.11.2014 6:12

Mitäs corrolle on talven aikana tapahtumassa? :)


Ohhoh onpas aikaa kun olen tänne viimeksi kuulumisia kertonut! Noh, laitetaan tulemaan:

Elikkäs loppukesästä corrado teki motarilla tepposet ja lykkäsi litran verran öljyä palotilaan josta seurasi arvatenkin täystuho :D kiinnileikkautumista ei onneksi tapahtunut, mutta ei ole vielä ollut aikaa alkaa purkamaan tekniikkaakaan. Pari viikkoa sitten corrado haettiin trailerilla pajalle, ja nyt pitäisi pikkuhiljaa alkaa purkamaan autoa. Autoon on suuret suunnitelmat ja sitä tuskin näkee ajossa vielä ensi kesänä. Tässä vähän listaa:

-lohkoon ylikokoon poraus
-wössnerin mukit ja kunnon veivit
-kaikki kuluva alakertaan uutta
-kevyempää vauhtipyörää & tiukempaa kytkintä
-portattua kantta schrickin kamoilla ja tiukemmalla nokalla
-konehuoneen järkeistystä
-kaikki letkut silikoonisiin
-Eaton m62 ruuviahdin g-laaderin tilalle lähinnä luotettavuuden kannalta, tehoa tuolla tuskin juuri enempää saa irti
-iso välijäähdytin
-auton ylimaalaus
-sisustan läpikäynti ja laitto

käytännössä kaikki käydään läpi. sytkäpuolelle kaikki uutta, bensapuolta parannellaan, jnejnejne. Pikkuhiljaa rakennellaan niin tulee hyvä. Värinvaihtokin pyörinyt mielessä mutta katsellaan. Kun nyt saisi purettua ensin :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 28.11.2014 15:10

Laitetaanpas nyt vielä hiukan lisää tarinaa kun on niin pitkään ollut hiljaista.

Toki suunnitelmalistasta jäi vielä paljon pois kuten esim. alustan täydellinen läpikäynti tod. näk. polyuretaanikamoilla, jokaisen irtoavan osan putsaus ja maalaus ja vaihto, sekä kaikki muu turhanpäiväinen nuoleminen. Meikäläisen elämäntilanne sallii ensimmäistä kertaa pitkäaikaisen projektin toteuttamisen joten otetaan siitä nyt kaikki irti ja tehdään huolella kerrankin :) HUOM myös vanteista voisin luopua jos joku haluaisi ne hyvään hintaan itselleen. Tekniikan rakennus vie rahat…

Jos porukalla on kokemuksia tuosta eaton m62-swapista niin kertokaa, painetta käsittääkseni ahtimella ei saa enempää kuin pikkurullaisella portatulla g-ahtimella mutta toimivuus on onneksi varmempi. lisäksi pienempien rullien haaliminen m62-ahtimeen taitaa olla hankalaa tai jopa mahdotonta ilman teettämistä/koneistusta? Lisäksi se että ruuviahdin lämmittää ilmaa todella paljon ahtaessa ja vaatii siksi suuren välijäähdyttimen. Onko porukalla kokemuksia sellaisesta kun meikäläinen hankki mercedes sprinterin ison välijäähdyttimen että onko käyttökelvoton? välärissä muovipäädyt mutta pitäisi kyllä kestää kun ei paineet nouse yli baarin koskaan. Kiehtoo vaan kennon koko ja ohukaisuus, olisi "helposti" asennettavissa syylärin eteen jos laittaa samalla hieman tehokkaamman syylärin ja asentaa sen vähän taaemmas. Ajatuksia? Bensapuolelle löytyisi hyllystä turbo-saabin 380cc suuttimet mutta taitaa olla hippasen liian suuret näille ilmamäärille vielä, tosin voihan niitä testailla kun saa säädettävän bensapaineen säätimen ja laajakaistalambdan asennettua notta käykö rikkaalla. Turha tosin vielä murehtia, paaaaaljon tehtävää vielä ennen sitä.

Tässä viimeinen kuva tältä kaudelta, auto jo käyttökelvottomassa kunnossa:

KuvaInstagramCapture_9c946254-c31e-4036-9350-c545cf870113 by henks044, on Flickr

Ja tässä talvikuljetin! VM-91 polo coupe 1.3 nelipisteruisku ! mittarissa 108tkm kevyttä ajoa.

KuvaWP_20141102_09_20_01_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20141102_12_07_00_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20141102_12_07_20_Pro by henks044, on Flickr

Kyllä kai polokin hieman rakkautta tulee saamaan, kun kuitenkin varmaan ajan sillä hyvin pitkään...

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 28.11.2014 23:38

Jos olet Eatoniin päätymässä niin myyppäs mulle tuo juuri huollettu ylimääräinen laaderi. ;) Pitäisi Rallyestä talven aikana huoltaa ahdin mutta kun on niin saamaton...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 29.11.2014 8:42

Melkein samalla vaivalla menis tietysti jo pakokaasuahdin. Sais enemmän sitä painettakin :)

Itellä oli 350cc suuttimet ja ihan sopivat oli. Eli eiköhän ne oo hyvät nuoki, kikkailee paineella tarvittaessa.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 29.11.2014 9:05

Jos olet Eatoniin päätymässä niin myyppäs mulle tuo juuri huollettu ylimääräinen laaderi. ;) Pitäisi Rallyestä talven aikana huoltaa ahdin mutta kun on niin saamaton...


Katsotaan kun saan ahtimen irti niin jos se on kunnossa voin harkita myymistä. :)

Melkein samalla vaivalla menis tietysti jo pakokaasuahdin. Sais enemmän sitä painettakin :)

Itellä oli 350cc suuttimet ja ihan sopivat oli. Eli eiköhän ne oo hyvät nuoki, kikkailee paineella tarvittaessa.


Pakokaasuahtimen laitto varmaan olisi helpoin tie, mutta eatonin äänet kiehoo... :) tosin pakokaasuahdin kaveriksi? Miksipäs ei...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 29.11.2014 11:42

Sanosin ettei turbon äänet yhtään eatonin vikinää huonommat ainakaan ole. Eipähän ois heti se ahdin rajoittamassa taas ku laittaa kerralla sopivan. Mutta sitte taas tulee mieleen että venttiileitä vois olla enemmän jne.

On muuten eri hyvin tilaa turbolle 16v tai 20v kannella ;)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.11.2014 12:53

Tai Eaton tollasen 20vt koneen kylkeen. Tuo PG moottori on jo niin vanhaa tekniikkaa ettei siihen kannata aikaa tuhlata.
Multahan saattais löytyä moottorikin... :D

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 4.12.2014 6:19

Tai Eaton tollasen 20vt koneen kylkeen. Tuo PG moottori on jo niin vanhaa tekniikkaa ettei siihen kannata aikaa tuhlata.
Multahan saattais löytyä moottorikin... :D


On vaan jotenkin sellainen perversio että haluaisin säilyttää alkup. lohkon vaikka siitä olisikin työläämpi puristaa tehoja irti :D Tossa kun on katsellut noita korvaavia ahtimia niin näemmä eatonin M90 4,0l jaguaarista olisi sopivan näköinen ns. iso ahdin. Pituutta ahtimella pyörästä imupuoleen on n. 40cm joten kyllähän se luultavimmin istahtaisi glaaderin paikalle kun heppailee kannakepedin hyödyntäen glaaderin kiinnityspisteitä. Tuosta ei puhti lopu heti kesken ja saa pyöriäkin uusia aivan eri tavalla kun m62:een. Mietityttää vaan että kuinka paljon eatonin kiilapyörät eroaa g-laaderista, kun g60:een saa hammashihnavetoa apulaitteille/ahtimelle niin jos saisi siitä muokattua eatoniin sopivan. Eatonien hyvä puolihan on siinä että asennussuunta on koko lailla vapaa. Mutta kyllähän ton PG:n kanssa saa sitten varmaan ylikokoon porailla ja alakertaa vahvistaa, sekä kansi on porttailtava aika reippaalla kädellä jotta siitä saadaan irti. HRT myy suoraan hipohipo virikantta suurilla venttiileillä hintaan 1500, suolainen hinta mutta liekö hintansa väärti…

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 4.12.2014 6:27

Menee liian isoksi tuo M90... vr6 vois onnistuakin...

tuolla on kartat perus eatoneille...

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 4.12.2014 7:34

tuosta eatonien sopivuudesta voi väitellä vaikka maailman tappiin :) fakta on kyllä se että m90 on suunniteltu suurempia moottoreita varten, mutta eiköhän sen saa oikeilla jipoilla runsaasti välijäähdytettynä toimimaan. ja jos ei toimi niin uusi yritys :D noista kun ei paljon ole mitään dynolappuja saatavilla mihen eaton swappi on tehty. m62 kun jää äkkiä pieneksi jos lisää ruutia tavoitellaan, eri asia tietysti miten tuo m90 jaksaa pyöriä. siksi haaveena hammashihna, tosin olisi turvallisempi jos sallisi hihnan luistaa hieman kun kuormitus nousee...

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 9.3.2015 0:08

Noniiiiiiiinnn nyt on vähän päästy jo homman makuun tän rakentelun kanssa niin laitetaanpa vähän kuvasaastetta välillä tulemaan.


Ensin auto pukeille jotta pääsee työskentelemään:
KuvaWP_20150220_17_34_20_Pro by henks044, on Flickr

Tämän jälkeen homma olikin jo melkein valmis:

KuvaWP_20150221_14_17_14_Pro by henks044, on Flickr

Nyt on tilaa temmeltää. kaikki säiliöt tekisi mieli korvata alumiinisilla ja muutenkin samalla siistiä konehuonetta ettei hävetä nostella sitä aina..

KuvaWP_20150221_14_52_50_Pro by henks044, on Flickr

motti lattialla:

KuvaWP_20150221_14_52_57_Pro by henks044, on Flickr

siirtokalusto kunnossa:

KuvaWP_20150221_15_08_50_Pro by henks044, on Flickr

pesurilla suurimmat öljymoskat pois:

KuvaWP_20150221_15_56_32_Pro by henks044, on Flickr

Sitten laatikko irti:

KuvaWP_20150227_16_56_39_Pro by henks044, on Flickr

moskaaaaaaa:

KuvaWP_20150227_16_56_29_Pro by henks044, on Flickr

oli täälläkin jotain mielenkiintoista tapahtunut, jousi nippanappa pysynyt kuopissaan:

KuvaWP_20150227_18_48_28_Pro by henks044, on Flickr

kone pukkiin kiinni ja purkamaan:

KuvaWP_20150227_18_48_00_Pro by henks044, on Flickr

Suurin osa tästä kasasta metalliromua.. pultit ja mutterit talteen, lopun melkein kaiken uusii niin ei paljo tarvitse sääliä:

KuvaWP_20150307_11_03_50_Pro by henks044, on Flickr

jakopää purettu:

KuvaWP_20150306_18_34_07_Pro by henks044, on Flickr

Kansi irti:

KuvaWP_20150306_18_47_25_Pro by henks044, on Flickr

Moskaa….

KuvaWP_20150306_19_00_07_Pro by henks044, on Flickr

hyvältä näyttää… :DD

KuvaWP_20150306_18_52_41_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20150307_10_52_10_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20150307_10_52_29_Pro by henks044, on Flickr

tännekkin joskus mennyt jotain paskaa…

KuvaWP_20150307_13_07_00_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20150307_10_49_36_Pro by henks044, on Flickr

se on vähän ottanut lämpöä.

KuvaWP_20150307_10_49_48_Pro by henks044, on Flickr


Toimintasuunnitelma ainakin selvillä. Sylinteriputket onneksi kunnossa vaikka mäntä onkin noin pahan näköinen. Ohjelmassa ylikokoon poraus, takomukit wössneriltä, kevennetty vauhtipyörä HRT:ltä saksasta ja tämän jälkeen koko komeus koneistamolle. Tämä luonnollisesti tarkoittaa veivien uusimista (h-profiili), ja harkinnassa myös laittaa lohkoon vahvikelevy + shrickin öljypohja laipioilla just in case. build to last. Tämän jälkeen sitten vaan ylhäältä alaspäin, kanteen myös shrickin kamat ja 268/276 nokka (peruskauraa), maalaten matkalla kaikki mitä voi. ahtopuolelle myös aika villit visiot pyörii mielessä mutta suunnitellaan sitä lisää kun lohko kuosissa. over and out.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 14.3.2015 11:47

Jaaahas kevät tulee ja tarvii olla joku kiesi kuoseissa kun corrado on työn alla niin tuli tehtyä vähän remonttia pooloon. Piti hankkia vaan halpisalusta tähän mutta halvimmatkin maksaa tähän koriin 500€ joten madallusjouset vaan ensihätään ja kun iskarit pettää niin investoidaan sitten. 600€ autoon ei viitsi ihan hirmuisia investoida. :D 70-50 jouset ja vähän jarruremonttia.

KuvaWP_20150313_001 by henks044, on Flickr

Tuli myös koesovitettua noita centroja alle. :D

KuvaWP_20150313_20_35_18_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20150313_20_57_24_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20150313_20_59_38_Pro by henks044, on Flickr

KuvaWP_20150313_21_02_41_Pro by henks044, on Flickr

Pikkubudjetin lauluauto kyseessä niin ei viitsi hifistellä, kunhan saa ihan fiksun näköisen niin riittää. :) jää vielä corradon tekniikkaankin rahaa.

Eeska91
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.2.2015 15:44
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eeska91 » 14.3.2015 14:40

Aika hieno tuo corrado! Onko miten palvellu tähän asti?

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 14.3.2015 17:24

Aika hieno tuo corrado! Onko miten palvellu tähän asti?


Kiitos. En mä sitä luotettavimmaksi autoksi kehuisi, mutta eiköhän se asia muutu kun tässä käydään vuoden mittaan joka paikka lävitse :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

ViestiKirjoittaja henks » 19.3.2015 7:42

Corradon lohko käytetty koneistamolla arvioitavana, nyt vaan säästellään mäntiä varten. 82mm wössnerit ihan vakiopuristuksilla tulee. Kyseinen paja ei tee kampiakselitöitä, joten se pitää vielä kiikuttaa muualle työstettäväksi kun saa vauhtipyörän ja hihnapyörän haalittua. Paaaljon hommaa.

Polon vanteet saa tällä hetkellä maalia.

Puhallettuna:

https://farm9.staticflickr.com/8636/168 ... a28e_o.jpg

Pohjissa:

https://farm8.staticflickr.com/7639/166 ... 37ba_o.jpg

Valkoiset niistä tulee, pitää vielä jostain tehdä keskilätkät noihin :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 27.8.2016 11:21

Mitäs ihmettä enkö minä ole tänne muistanut päivitellä corradon kuulumisia :o

Siinä wössnerin männät ja uudet H-profiilin veivit niputettuina:

KuvaIMG-20160226-WA0003 by Henri Suvitie, on Flickr

Ovat löytäneet paikkansa jo lohkon sisäänkin:

Kuva20160227_165518 by Henri Suvitie, on Flickr

Alapuolella Epytecin stressilevy:

Kuva20160227_165459 by Henri Suvitie, on Flickr

...ja konehuone maalailtuna tulevalla värillä. Purkuhommat on tehty ja nyt on kasailuvaihe menossa.

Kuva20160820_195443 by Henri Suvitie, on Flickr

korroosio
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.9.2014 20:14

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja korroosio » 6.9.2016 23:44

Ai perhana kun onkin kiva katsella uusia ja putsattuja moottorin osia ja kasauskuvia. Muistahan päivitellä kun taas tapahtuu!

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: RE: Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 7.9.2016 9:28

korroosio kirjoitti:Ai perhana kun onkin kiva katsella uusia ja putsattuja moottorin osia ja kasauskuvia. Muistahan päivitellä kun taas tapahtuu!

Lisäilläänpäs heti. :)

Tässä hiukan edistymisestä kuvia taas:


Korsetti ja öljypumppu paikallaan, alakerta momentissa ja öljypohjaa vaille:
Kuva


Heitin koneen katolleen että sai kampiakselin stefat ja päätylaipat paikalleen. Öljypohjaan vähän uutta maalia vaan päälle ja mallailin hihnapyöriä vähän paikoilleen.
Kuva

Vesipumppu paikoillaan ja muutkin hilppeet alkaa löytää perille. Kone pyöräytetty oikein päin ja odottaa vaihdelaatikkoa:
Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla

korroosio
-
Viestit: 30
Liittynyt: 21.9.2014 20:14

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja korroosio » 7.9.2016 11:14

No pershana, sehä on kaunis kikkare :)

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 7.9.2016 22:04

Tuosta vähän lisää tämän päivän tuotoksia.

Vaihdelaatikko tuli pestyä höyrypainepesurilla ja valmisteltua asennusta varten (uusi painelaakeri lähinnä)

Kuva

Ja etupalkkien perkaamista ruosteesta ja maalausta Kuva

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 16.9.2016 12:08

Pajalla taas !

Auto tuli siirreltyä lämpöiseen talliin jossa "hieman" paremmat tilat ja valaistus.

Kuva


Apurunko & ohjausvaihde tuli ehosteltua ja laitettua samontein takaisin paikoilleen

Kuva

Myös etupalkit & moottorin kannakkeet laitoin paikkaansa, nyt odotellaan polyuretaanipuslasarjaa jotta päästään laskemaan kone nokille. :)

Kuva

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 16.9.2016 12:08

Pajalla taas !

Auto tuli siirreltyä lämpöiseen talliin jossa "hieman" paremmat tilat ja valaistus.

Kuva


Apurunko & ohjausvaihde tuli ehosteltua ja laitettua samontein takaisin paikoilleen

Kuva

Myös etupalkit & moottorin kannakkeet laitoin paikkaansa, nyt odotellaan polyuretaanipuslasarjaa jotta päästään laskemaan kone nokille. :)

Kuva

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 8.11.2016 17:12

Jaaha hirmu paketti osia taas tuli ja vklo pääsee niputtelemaan lisää.

Kuva

Etuakselistot alkaa olla nipussa, polyuretaanipuslat tuli ja kaikki kuluva osa tietysti uutta.

Kuva

Kuva

Pyöräkotelot tuli myös siistittyä ja heiteltyä uudet massat niskaan.

Kuva

Jos on ahkera viikonloppuna niin saa etupään niputeltua ja auton etupyörilleen jonka jälkeen koneen saa tiputtaa keulille ja alkaa miettiä sähköjen yms. reitityksiä. Kansi pitäisi vielä käyttää koneistamolla niin olisi motti kasassa. :)

Lähetetty minun SM-N910F laitteesta Tapatalkilla

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja Ande » 8.11.2016 19:31

Tuleva väri vaikuttaa kyllä hyvältä :P

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 17.11.2016 18:56

Ande kirjoitti:Tuleva väri vaikuttaa kyllä hyvältä :P


Tykkään kanssa, mutta tiedän kyllä että löytyy paljon myös eri mieltä olevia ihmisiä. :D

Vklo kävin taas kasailemassa hiukan, lisää perunalla otettuja kuvia. Kännykän kameran linssi ottanut vähän kipeää, pitänee käydä kännykkäkaupoillakin...

Kasailin napa-asetelmat uusilla osilla nippuun, eli uudet abs-anturit, pyöränlaakerit, alapallot.

Kuva20161112_104221 by Henri Suvitie, on Flickr

Kuva20161112_104213 by Henri Suvitie, on Flickr

Vaihdoin kaikki vetonivelet uusiin

Kuva20161112_152904 by Henri Suvitie, on Flickr

Ja kasailin kamat pyöräkoteloihin. Kuvasta poiketen myös raidetangot uusittiin (tietysti). Alusta tulee myös vaihtumaan, sitten joskus.

KuvaIMG-20161112-WA0004 by Henri Suvitie, on Flickr

...Ja testisovittelin minin kesävanteita corradoon just for fun. Sama jako kun noissa on niin pakko se oli sovittaa miltä 17 pallot näyttäisivät.

KuvaIMG-20161112-WA0006 by Henri Suvitie, on Flickr

Jos sitten ensi vklo kävisi tiputtelemassa taka-akselin pois, etuakselisto kun on nyt kunnossa niin voi etupään tiputtaa pyörilleen ja koneen laskea keulalle. Kansi lähtee koneistamolle myös tässä lähipäivinä niin saa koneenkin niputtaa loppuun sitä myöten kun on aikaa/osia.

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 18.2.2017 18:10

Tämmöstä täällä on tapahtunut.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

henks
-
Viestit: 318
Liittynyt: 25.6.2008 15:38

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja henks » 3.4.2017 20:07

Alkaa tavarat löytää paikkaansa, ohjaustehostimen nestesäiliö, bensapaineensäädin, paisari ja huohotuksen öljynerotus löysi paikkansa, myös lukkopellin maalailin ja haeskelin öljykuulerille paikkaa syylärin edestä.

Kiinasta löytyi paja mistä sain vihreät ahto- ja jäähdytinnesteletkut, oli laadukkaat ja edulliset!

Ahdasta alkaa olla :)Kuva

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja Demon » 8.1.2018 20:20

Milläs mallilla corrado on? :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

Re: Henkan Corrado & polo 86c

ViestiKirjoittaja Juvonen » 9.7.2018 23:34

Passat B3:sta tuo lasinen kattoluukku? Voisi myös omaan Corroon katsella jostain moisen..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa