Re: Passat Tdi -03 ajotietokoneen näyttämä??
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat Tdi -03 ajotietokoneen näyttämä??
Joka aamu ajan töihin 27km,samaa reittiä ja melko tarkkaan samaa nopeutta......joinakin aamuina ajotietokone näyttää kulutukseksi 5,4L/100 km ja välillä 8,0L/100km,mistähän johtuu??
On tuossa äkkiseltän aika iso prosentuaalinen heitto. Minulla samanpituinen työmatka ja keskikulutus ei kyllä 1 litraa (n. 10%) enempää vaihtele jos suurinpiirtein samoissa olosuhteissa ajaa. Tuossa kuitenkin luokkaa 30-40% vaihtelua.
Ellei sitten toinen ole -35°C umpihangessa vastatuuleen ja toinen +15°C happirikkaassa kelissä myötätuuleen ;-)
Ellei sitten toinen ole -35°C umpihangessa vastatuuleen ja toinen +15°C happirikkaassa kelissä myötätuuleen ;-)
Ja nyt huomasin,kun seuraa hetkellistä kulutusta niin muuten ok mutta,vaihde vapaalle ja annat rullata vaan,tyhjäkäynnillä,kun nopeus tippuu n.20kmh tuntumaan alkaa elämä,kulutuslukema nousee koko ajan,jopa 25litraan/100km asti kunnes juuri ennen kuin vauhti pysähtyy niin vaihtuu tyyliin 0,6l/h lukemaan....liekö normaalia??
Ja lisää....Hetkellistä kulutusta kun seuraa 90kympin vauhdissa niin 5.vaihteella ei pääse vitosella alkaviin lukemiin.....4.vaihteella kyllä???5.vaihteella kierroksia n.1900 ja 4.vaihteella n.2400...Muutenkin todella herkkä kaikelle tuo tietsikan näyttämä,äsken vein rengas/vannesarjan Pääkaupunki seudulle,mennessä renkaat kyydissä,matkan kulutus 8,2L/100km takasin tullessa mittasin saman matkan ilman näitä niin kulutus 6,9???WTF!!???Saatikka kun laitat tyhjän,uuden kuomullisen perävaunun perään niin kulutus palttiarallaa 12L/100km..........
Mennessä oli lähtiessä moottori kylmä ja tullessa se oli heti lämmin? Nuo hetkelliset kulutukset ei kerro juurikaan mitään, riippuu omasta ajokäyttäytymisestä (ohitteletko vai ajatko kiltisti letkassa), tiestä, renkaista, ilman lämmöstä, moottorin lämmöstä, kuormasta jne jne...
Kyllähän nuo erot on isoja, oletko tankkauksesta mitannut? Onko autossa tehot tallella ja onko vikakoodeja luettu? Meneekö vikatilaan kiihdytellessä?
Kyllähän nuo erot on isoja, oletko tankkauksesta mitannut? Onko autossa tehot tallella ja onko vikakoodeja luettu? Meneekö vikatilaan kiihdytellessä?
Millä laitteella nuo vikakoodit on luettu? Bluetooth OBD2 -palikalla vai läppärillä ja VCDS:llä?
Mikä rengaskoko/malli ja minkälaiset paineet joka nurkassa?
Oletko vaihdellut tukivarsia/alustaa autoon ja jättänyt nelipyöräsuuntauksen tekemättä?
Nuo toteutuneet MAF-arvot ja ahtopaineet olisi hyvä tarkistaa jos sieltä löytyisi jotain osviittaa häiriöistä.
Jos asut hämeenlinnassa niin sieltäkin varmaan löytyy harrastajia VCDS:n kera, mutta minä voin myös auttaa jos joskus eksyt tampereelle viikolla. En siis lupaa tästä olevan mitään hyötyä, mutta nuo perusjutut voidaan tarkistaa.
Mikä rengaskoko/malli ja minkälaiset paineet joka nurkassa?
Oletko vaihdellut tukivarsia/alustaa autoon ja jättänyt nelipyöräsuuntauksen tekemättä?
Nuo toteutuneet MAF-arvot ja ahtopaineet olisi hyvä tarkistaa jos sieltä löytyisi jotain osviittaa häiriöistä.
Jos asut hämeenlinnassa niin sieltäkin varmaan löytyy harrastajia VCDS:n kera, mutta minä voin myös auttaa jos joskus eksyt tampereelle viikolla. En siis lupaa tästä olevan mitään hyötyä, mutta nuo perusjutut voidaan tarkistaa.
Joo,kulutus siinä 5,5l haminoilla näin talvella,tankillisella pääsee 1050-1200km,mittari näyttää ok ja kertyy kilsat mittariin.....nytkin tuo ajotietsikan 2.osio näytti 5000km matkalta 7,9L/100km kulutusta....lähes kaikki ajo tapahtuu vanhalla 3.tiellä,vakkari päällä,90kmh nopeudella ja vain kuljettaja autossa.
Näyttääkö se keskinopeus järjellisiä lukemia? Jos sieltä on vaikka joku abs-sensori ns. tilassa ja ei rekisteröi pyörien pyörimisnopeutta oikein, laskee siitä matkan väärin ja täten myös kulutuksenkin. Nollaa se ykköstrippi kun ajelet tasaista kaheksaakymppiä ja logita sitä vaikka sen 10min, näyttääkö se edelleenkin 80km/h keskinopeudeksi?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
Näyttääkö se keskinopeus järjellisiä lukemia? Jos sieltä on vaikka joku abs-sensori ns. tilassa ja ei rekisteröi pyörien pyörimisnopeutta oikein, laskee siitä matkan väärin ja täten myös kulutuksenkin. Nollaa se ykköstrippi kun ajelet tasaista kaheksaakymppiä ja logita sitä vaikka sen 10min, näyttääkö se edelleenkin 80km/h keskinopeudeksi?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
Näyttääkö se keskinopeus järjellisiä lukemia? Jos sieltä on vaikka joku abs-sensori ns. tilassa ja ei rekisteröi pyörien pyörimisnopeutta oikein, laskee siitä matkan väärin ja täten myös kulutuksenkin. Nollaa se ykköstrippi kun ajelet tasaista kaheksaakymppiä ja logita sitä vaikka sen 10min, näyttääkö se edelleenkin 80km/h keskinopeudeksi?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
Näyttääkö se keskinopeus järjellisiä lukemia? Jos sieltä on vaikka joku abs-sensori ns. tilassa ja ei rekisteröi pyörien pyörimisnopeutta oikein, laskee siitä matkan väärin ja täten myös kulutuksenkin. Nollaa se ykköstrippi kun ajelet tasaista kaheksaakymppiä ja logita sitä vaikka sen 10min, näyttääkö se edelleenkin 80km/h keskinopeudeksi?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
Onko polttoaineen lämmöt katsottu olevan ok?
No tuskin ainakaan ABS-sensori; tuonikäinen Pasuuna huutaa välittömästi jos joku sensoreista antaa epäuskottavaa, tai ei ollenkaan, signaalia.
Samalla menee ABS ja mahdollinen ESP pois päältä ja mittaristoon tulee valoja kuin joulukuuseen. :D
Nopeussignaali tuli muistaakseni ihan normaalisti vaihteistosta ja sitä hieman "sensuroidaan" mittaristolle (esim. Climatronicin diagnostiikkanäytöstä näkee todellisen joka taitaa olla 5km eri satasen nopeudessa kuin mittarilla).
Eli jos mittaristo näyttää normaalia lukua, pitäisi tietokoneenkin saada normaalit lukemat.
Samalla menee ABS ja mahdollinen ESP pois päältä ja mittaristoon tulee valoja kuin joulukuuseen. :D
Nopeussignaali tuli muistaakseni ihan normaalisti vaihteistosta ja sitä hieman "sensuroidaan" mittaristolle (esim. Climatronicin diagnostiikkanäytöstä näkee todellisen joka taitaa olla 5km eri satasen nopeudessa kuin mittarilla).
Eli jos mittaristo näyttää normaalia lukua, pitäisi tietokoneenkin saada normaalit lukemat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa