Rantakirppuun vesijäähdytteinen moottori
Valvoja: ffp jäsenet
Rantakirppuun vesijäähdytteinen moottori
Ihan aluksi kiitokset kyrville ylläpitäjille http://www.volkkaripalsta.com jotka poisti tämän ajoneuvon projekti kansion sivustoltaan koska heidän motto on "Keskustelua ilmajäähdytteisistä Volkswagen-autoista" Mitä helvettiä? Mitä ne luulee tämän alunperin olleen? Kyseiseltä sivustolta löytyy myös kupla projekteja mihin on istutettu vesijäähdytteisiä moottoreita ja ne ei näytä ei haittaavan..
Asiaan...
Auto on Vw Cat 1300, vm.1970, ollut 1600cc ilmajäähdytteisellä moottorilla, kori on Cactus mallia ja erikoisuutena se että auto on rekisteröity neljälle.. Koneeksi tulee Audi 80 2.0
Auton aloituskohta
Etuvanteiden sovittelua, toiset vanteet lähti Vannepaja Esa Mäkelälle työstettäväksi ja niistä tulee 10" leveet!
Brand ny kuppelvagen
Ja pitäähän jokaisella tunnollisella auton omistajalla olla Tekniikan Maailman lehti missä on esitelty kyseinen malli autosta.. Joten vuoden -74 TM
Asiaan...
Auto on Vw Cat 1300, vm.1970, ollut 1600cc ilmajäähdytteisellä moottorilla, kori on Cactus mallia ja erikoisuutena se että auto on rekisteröity neljälle.. Koneeksi tulee Audi 80 2.0
Auton aloituskohta
Etuvanteiden sovittelua, toiset vanteet lähti Vannepaja Esa Mäkelälle työstettäväksi ja niistä tulee 10" leveet!
Brand ny kuppelvagen
Ja pitäähän jokaisella tunnollisella auton omistajalla olla Tekniikan Maailman lehti missä on esitelty kyseinen malli autosta.. Joten vuoden -74 TM
Viimeksi muokannut bilstein, 5.5.2013 12:18. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Eipä tohon saa muutoskatsastettua kun max 60hp koneen. Elikkä noi 1.8 ja 2.0 tippuu kättelyssä pois listalta. Kyllähän volkkariltakin löytyy noita max 60 hp koneita siihen, mutta muutoskatsastuksessa törmäät noihin prosenttiongelmiin. Tuossa kun ei ole enää koneenvaihdon jälkeen muuta jäljellä kanta-autosta kun : pohjalevy, etu ja taka-akseli, vaihdelaatikko ja mahd bensatankki.
Ei pahalla, mutta taitaa olla mahdoton toteuttaa toi projekti jos kilpiin haluut tuon ja etkä halua joutua maksamaan uutta ajoneuvoveroa. Onhan noita tehty muualla maailmassa varmaankin, mutta pikkusen eri lainsäädännöllä.
Ei pahalla, mutta taitaa olla mahdoton toteuttaa toi projekti jos kilpiin haluut tuon ja etkä halua joutua maksamaan uutta ajoneuvoveroa. Onhan noita tehty muualla maailmassa varmaankin, mutta pikkusen eri lainsäädännöllä.
Ei oikein voi verrata puolilaitonta alkuperäistyyppistä moottoria ja täysin vierastekniikkaa. Jälkimmäisesti menee usein autovero perintään, ihan syystä. Suosittelen suunnittelemaan tarkkaan ennen kuin käy näyttämässä valmistunutta laitosta katsastuskonttorilla, voi tulla valitettavan kallis keikka jos ei ole kaikki projektissa kohdllaan.
^juurikin näin. Eiköhän ne viritetyt ilmajäähykoneet mene juuri siksi läpi, koska inssin on aika mahdotonta todistaa onko siellä vaikka 82 isku tai 94mm mäntä. Orkkiksen näköinen päällepäin kuitenkin aika lailla.
Sitten kun menet muutoskatsastamaan vierasmoottoria konttorille, niin eiköhän se inssi aika tarkat todisteet siitä moottorista halua ennen kun sen hyväksyy sinne. Hölmöä ajatella että olisi jotenkin vertailukelpoinen tilanne. Ja tuskinpa se ajoneuvon ikä tässä mitään ratkaisee.
Sitten kun menet muutoskatsastamaan vierasmoottoria konttorille, niin eiköhän se inssi aika tarkat todisteet siitä moottorista halua ennen kun sen hyväksyy sinne. Hölmöä ajatella että olisi jotenkin vertailukelpoinen tilanne. Ja tuskinpa se ajoneuvon ikä tässä mitään ratkaisee.
Älkää nyt heti hätääntykö hyvät ihmiset! Moottori saa olla 1.8 tai 2.0! 2.0i 115hv moottori ostettu tänään, tai siis koko auto 170€ :) Moottorista ruiskuhilut pois ja tuplat tilalle, sen jälkeen käydä penkittään 60hp papereilla ja merkintä tulee rekisteri otteeseen "omavalmiste moottori"
Useilla katsastuskonttoreilla käyty ja kysytty asiaa puolin sun toisin.. Prosentit laskettu ja muutoksia joutuu tekemään autoon aika paljon ettei prosentit ylity mutta ne tulee kuitenkin olemaan n. 48-49% eli rajaa hipoo mutta ei se haittaa..
Ja mitään järkeähän ei ole ruveta mitään uuden auton autoveroa maksamaan koska tuollanen auto ei täytä yhtään nykypäivän uuden auton ehtoja! Ajoneuvon ikä ei vaikuta hevon vittuakaan asiaan! :)
Useilla katsastuskonttoreilla käyty ja kysytty asiaa puolin sun toisin.. Prosentit laskettu ja muutoksia joutuu tekemään autoon aika paljon ettei prosentit ylity mutta ne tulee kuitenkin olemaan n. 48-49% eli rajaa hipoo mutta ei se haittaa..
Ja mitään järkeähän ei ole ruveta mitään uuden auton autoveroa maksamaan koska tuollanen auto ei täytä yhtään nykypäivän uuden auton ehtoja! Ajoneuvon ikä ei vaikuta hevon vittuakaan asiaan! :)
Useilla katsastuskonttoreilla käyty ja kysytty asiaa puolin sun toisin.. Prosentit laskettu ja muutoksia joutuu tekemään autoon aika paljon ettei prosentit ylity mutta ne tulee kuitenkin olemaan n. 48-49% eli rajaa hipoo mutta ei se haittaa..
Kyllähän tuo tosiaan on periaatteessa mahdollisesta tehdä, kunhan alkuperäinen korinvaihto on vain tehty "oikein" tätä projektia ajatellen. Oletko hankkinut alkuperäisen muutoskatsastuslapun/tiedot missä on vaihdetut osat? Jos esim penkit on vaihdettu, et saa niistä enää prosentteja takaisin jos niin tarvitsisi.
Kannattaa tosiaan olla tarkkana, Trafin ohjeistuksen mukaan tuollaiset projektit menee aika helposti vähintään loppuelämäksi kilvettömiksi, törkeimmät verotetaan uusiksi (eikä tietenkään senkään maksettuaan saa kilpiä).
bilstein kirjoitti:
PostPosted: 31.3.2013 22:58 Post subject:
Älkää nyt heti hätääntykö hyvät ihmiset! Moottori saa olla 1.8 tai 2.0! 2.0i 115hv moottori ostettu tänään, tai siis koko auto 170€ :) Moottorista ruiskuhilut pois ja tuplat tilalle, sen jälkeen käydä penkittään 60hp papereilla ja merkintä tulee rekisteri otteeseen "omavalmiste moottori"
Mistään en mitään tiedä, mutta epäilykseni on että ei pelkällä ruisku-> kaasari konversiolla muutu omavalmiste koneeksi. Tai sitten on säännökset taas muuttuneet... Mutta suosittelen ainakin ottamaan katsurilta kirjallisena tuollaiset lupaukset ylös.
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.10.2010 23:55
niin
Ei ne niitä koneita rupee konttorilla auki repimään, eiköhän tuo mene katsastus miehelle läpi kun on tuplat ja pelti sarja kyljessä. Ettäkyllä ne uskoo että on omavalmiste moottori jos on viel 60hp teho lappunäyttää. Etenkin jos on vahän tutunpi katsastus setä.
En hirveästi asiasta tiedä mutta ihmisiä ne katsastusmiehetkin ovat.
En hirveästi asiasta tiedä mutta ihmisiä ne katsastusmiehetkin ovat.
joo-o.. kone istutettu paikoilleen, ens viikolla tulee itse suunniteltu K-raakin toteuttama imusarja 45 weberille sekä myös uusi weberin tupla! laita silloin myös kuvan koko paketista!
speksejä tähän mennessä moottorissa
5-pukkinen coupe audin kansi
200mm kennedy kytkin
Stage 2 kennedy asetelma
HD painelaakeri
kevyt vauhtipyörä
Itse suunniteltu peltipakosarja
kärjetön sytytys
Rojekti edenny aika huonosti ensin siviili auto (tai no bemari) on paskana ja siitä lähti osia Tanskaan tutkittavaksi valmistajan tehtaalle missä ne todettiin viallisiksi, mutta korjaus menetelmää eivät ole vielä saaneet aikaseks toteuttaa... Myös Isännän todettu elinaika on rajannut tämän tekemistä, mutta ennemmin läheisen lähellä ku jotaki romua rassaamas..
Mutta tässä kuitenkin nämä "hervottoman painavat koneen pidikkeet" omasta mielestä noista tuli aika kevyet...
vannekkin saa mennä lähelle muttei osua..
sovitettu myös renkaan kanssa eikä ottanu kiinni mihinkään!
speksejä tähän mennessä moottorissa
5-pukkinen coupe audin kansi
200mm kennedy kytkin
Stage 2 kennedy asetelma
HD painelaakeri
kevyt vauhtipyörä
Itse suunniteltu peltipakosarja
kärjetön sytytys
Rojekti edenny aika huonosti ensin siviili auto (tai no bemari) on paskana ja siitä lähti osia Tanskaan tutkittavaksi valmistajan tehtaalle missä ne todettiin viallisiksi, mutta korjaus menetelmää eivät ole vielä saaneet aikaseks toteuttaa... Myös Isännän todettu elinaika on rajannut tämän tekemistä, mutta ennemmin läheisen lähellä ku jotaki romua rassaamas..
Mutta tässä kuitenkin nämä "hervottoman painavat koneen pidikkeet" omasta mielestä noista tuli aika kevyet...
vannekkin saa mennä lähelle muttei osua..
sovitettu myös renkaan kanssa eikä ottanu kiinni mihinkään!
Kansi on edelleen hydraulisilla venttiilin nostajilla, ruiskun kannessa olis ollu millin isommat venttiilit jo valmiiks mutta ruiskun kannen imukanavat oli ovaalin muotoset suuttimille eikä sen takia soveltunu tuplille, ja se oli myös vain 4 pukkinen kansi.. Kyllä uskon että noi koneen tuet kestää, on tehty 40mm x 40mm, 3mm seinämällä, ja 3mm levy tukee myös kuplan alkuperäistä laatikon pidikettä.. Sekä tuosta lasikuitu korista ei saa oikeen hirveesti tukea :) mutta eipä sitä luultavasti tarvikkaan..
Tilasin myös jo jyrkemmän tehdas nokan sekä säädettävän nokkapyörän rallikäytöstä mutta palautin ne sitte kun ne ei miellytäny, myyjä kehui että sillä on ajettu kaks kisaa ja on täysin naarmuton mutta todellisuudessa kakkospytyn kaulassa oli korjauskelvoton ura, ollu varmaan hieman öljyn puutetta joskus :D
Tilasin myös jo jyrkemmän tehdas nokan sekä säädettävän nokkapyörän rallikäytöstä mutta palautin ne sitte kun ne ei miellytäny, myyjä kehui että sillä on ajettu kaks kisaa ja on täysin naarmuton mutta todellisuudessa kakkospytyn kaulassa oli korjauskelvoton ura, ollu varmaan hieman öljyn puutetta joskus :D
kyllä tuo oli ainaki hydraulinen :) oliskohan ollu jostain -90 coupe audista? en tiedä tarkkaan... Meinaa vittu tulla virranjakajan kanssa ongelmia kun moottori on ollu ennen ruisku ja virranjakaja ollu vain HALL-anturilla eikä alipaine säätöinen.. kävin hakemas tutulta purkaamolta 1.8 audin virranjakajan joka on alipaine säätöinen niin siinä on pyöriän akseli paljon pidempi sekä hammasratas paljon pienempi mikä pyörittää jakajaa..
eli siinä on tälläinen jakaja http://www.skruvat.fi/Virranjakaja-P101266.aspx
ja tälläsen jakajan olisin halunnu siihen http://www.skruvat.fi/Virranjakaja-P101264.aspx
Virtapuoli toimii 7-napasella sytysmoduulilla, normi puolalla ja kärjettömällä virranjakajalla missä on hall anturi sisällä.. Pitänee pähkäillä jotain..
Niin ja koneen tuet tulee aivan taka-akselin etupäästä täysin samaan tyyliin kuin tässä kuvassa
mutta minä tein vaan paljon tukevammat kuin mitä tuossa kuvassa on, eikä mitään tuollaisia räpellyksiä...
eli siinä on tälläinen jakaja http://www.skruvat.fi/Virranjakaja-P101266.aspx
ja tälläsen jakajan olisin halunnu siihen http://www.skruvat.fi/Virranjakaja-P101264.aspx
Virtapuoli toimii 7-napasella sytysmoduulilla, normi puolalla ja kärjettömällä virranjakajalla missä on hall anturi sisällä.. Pitänee pähkäillä jotain..
Niin ja koneen tuet tulee aivan taka-akselin etupäästä täysin samaan tyyliin kuin tässä kuvassa
mutta minä tein vaan paljon tukevammat kuin mitä tuossa kuvassa on, eikä mitään tuollaisia räpellyksiä...
Tuo pidemmällä akselilla oleva jakaja on 5sylinterisestä ja lyhkäsempi 4sylinterisestä. On varmaan purkaamolla mennyt jakajat sekaisin, katso kuinka monta sakaraa on hall-levyssä. Käsittääkseni mistä vaan EA827 8v 4sylinterisestä käy sulle jakaja, paitsi Digifanteista kun sellainen kiinteä jakaja sulla on jo.
kävin ite ruuvaamassa ne purkaamolta, ja kuutiotilavuudesta en oo ihan sata varma mutta kahdesta eri 80 audista ruusin jakajat irti ja ne oli 4-pyttysiä, yks pisteruiskuja.. Jakajan saa sopimaan jos vaihtaa pyörittäjän rattaan, sekä tekee soviterenkaan virranjakajan juureen jos oikeanlaista jakajaa ei löydy..
tai jos joku huippu VAG insinööri tietää missä moottorissa olis virranjakaja lyhyellä aksilalla, isolla pyöriän rattaalla, kärjetön sytytys sekä alipaine toiminen niin voisi hieman jeesata tässä hommassa :)
tai jos joku huippu VAG insinööri tietää missä moottorissa olis virranjakaja lyhyellä aksilalla, isolla pyöriän rattaalla, kärjetön sytytys sekä alipaine toiminen niin voisi hieman jeesata tässä hommassa :)
Viimeksi muokannut bilstein, 4.5.2013 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Joo jääny vähän tää päivitteleminen vähemmälle, mutta nyt otettu jo savuja useesti ja penkitys sekä katsastus seuraavaks edessä! Tuosta virranjakaja asiasta sen verran että kyseiseen lohkoon sopivaa virranjakajaa ei vaan yksinkertaisesti löytyny mistään (onko edes olemassa?)
Kävin kuitenkin paikallisella sorvaamolla teettämässä sovite renkaan virranjakajaan ja siirsin isomman pyöriän rattaan vanhasta jakajasta uuteen.. Sovitteita on näköjään myös myynnissäkin http://techtonicstuning.com/main/index. ... ts_id=1370
myös vesiputkien teko suju mallikkaasti, syylärinä toimii MB W124 bensan syyläri mikä oli tarpeeksi pieni ja missä myöskään ei ole kuin ylä ja alavesiletkun lähdöt joten paisunta säiliön sai mukavasti auton perälle ja letkut on lyhyt vetää suoraan moottorille, ilmaus tapahtui alipaineistamalla järjestelmä
Myös "koelaudausta" tein mielestäni ihan asiallisen näköisen
Päivittelen sivustoa sitten kun se on taas ajankohtaista, Eli sillon ku kirpussa on leima!
Kävin kuitenkin paikallisella sorvaamolla teettämässä sovite renkaan virranjakajaan ja siirsin isomman pyöriän rattaan vanhasta jakajasta uuteen.. Sovitteita on näköjään myös myynnissäkin http://techtonicstuning.com/main/index. ... ts_id=1370
myös vesiputkien teko suju mallikkaasti, syylärinä toimii MB W124 bensan syyläri mikä oli tarpeeksi pieni ja missä myöskään ei ole kuin ylä ja alavesiletkun lähdöt joten paisunta säiliön sai mukavasti auton perälle ja letkut on lyhyt vetää suoraan moottorille, ilmaus tapahtui alipaineistamalla järjestelmä
Myös "koelaudausta" tein mielestäni ihan asiallisen näköisen
Päivittelen sivustoa sitten kun se on taas ajankohtaista, Eli sillon ku kirpussa on leima!
auto käytetty tänään punnituksessa katsastusta varten, alkuperäisiin papereihin merkitty omamassa 630kg (vain 4 paikkaisissa kirpuissa)
nykyinen paino 660kg joka sisältää auton katsastus valmiina, täyden jäähdytineste määrän (n.6,5l), öljyt sekä polttoainetta tankissa n.30 litraa..
eli ei se vesijäähdytteinen moottori juuri eroa kuplan omasta moottorista, kirppua ei ole myöskään yritetty keventään mistään! päin vastoin painoo tullu lisää kaikesta turhasta :)
copy: "Omamassa tarkoittaa massaa täydessä ajokunnossa ja tavanomaisilla varusteilla varustettuna. Varusteisiin lasketaan mm. vararengas, työkalut ja nesteet (poltto- ja voiteluaineet sekä jäähdytysneste"
nykyinen paino 660kg joka sisältää auton katsastus valmiina, täyden jäähdytineste määrän (n.6,5l), öljyt sekä polttoainetta tankissa n.30 litraa..
eli ei se vesijäähdytteinen moottori juuri eroa kuplan omasta moottorista, kirppua ei ole myöskään yritetty keventään mistään! päin vastoin painoo tullu lisää kaikesta turhasta :)
copy: "Omamassa tarkoittaa massaa täydessä ajokunnossa ja tavanomaisilla varusteilla varustettuna. Varusteisiin lasketaan mm. vararengas, työkalut ja nesteet (poltto- ja voiteluaineet sekä jäähdytysneste"
Nyt on hymy herkässä kun leima tuli kirppuun
Moottori omavalmiste 1980cc, vesijäähdytteinen, neljä sylinterinen
Levyjarrut edessä
eikä mitään moittimista ollu katsastusmiehellä! Auto paino 620kg (vrt. kuplan omalla koneella 630kg) katsastusaseman aivan uudella puntarilla! Tuo edellisen puntarin 660kg ilmoittama paino on punnittu helvetin vanhalla rekkapuntarilla mikä oli kiinteänä maahan asennettu, katsastuksessa jokaiselle pyörälle oli oma mittauslevy! Katsastuksessa piti esittää moottorin tehomittaustodistus, kyseisen automallin suurin moottori / teho tilavuus, ja jarrujen päivitys tehoja vastaamaan!
Että näin, nyt on vähän erilainen kirppu mihin istutettu hieman erikoisempi moottori ja liikkuu rivakasti!! Eikä varmasti tule muilla samanlaista vastaan, toki talven aikana moottori vaihtuu vielä tehokkaampaan vaikka nykyisestäkin koneesta hyvät lukemat penkissä irtos :)
Moottorihan olis siis kasattu useista eri auton koneen osista joten sen vuoksi meni omavalmisteena, lohko 2.0 ruisku audista, kansi 1.8 kaasari audista, imusarja ja pakosarja omavalmisteet, virranjakaja golfista jne jne..
Edit. autoa saa tulla koeajamaan kunhan tarjoaa kaljat :) ajettavaks nämähän on tehty..
Moottori omavalmiste 1980cc, vesijäähdytteinen, neljä sylinterinen
Levyjarrut edessä
eikä mitään moittimista ollu katsastusmiehellä! Auto paino 620kg (vrt. kuplan omalla koneella 630kg) katsastusaseman aivan uudella puntarilla! Tuo edellisen puntarin 660kg ilmoittama paino on punnittu helvetin vanhalla rekkapuntarilla mikä oli kiinteänä maahan asennettu, katsastuksessa jokaiselle pyörälle oli oma mittauslevy! Katsastuksessa piti esittää moottorin tehomittaustodistus, kyseisen automallin suurin moottori / teho tilavuus, ja jarrujen päivitys tehoja vastaamaan!
Että näin, nyt on vähän erilainen kirppu mihin istutettu hieman erikoisempi moottori ja liikkuu rivakasti!! Eikä varmasti tule muilla samanlaista vastaan, toki talven aikana moottori vaihtuu vielä tehokkaampaan vaikka nykyisestäkin koneesta hyvät lukemat penkissä irtos :)
Moottorihan olis siis kasattu useista eri auton koneen osista joten sen vuoksi meni omavalmisteena, lohko 2.0 ruisku audista, kansi 1.8 kaasari audista, imusarja ja pakosarja omavalmisteet, virranjakaja golfista jne jne..
Edit. autoa saa tulla koeajamaan kunhan tarjoaa kaljat :) ajettavaks nämähän on tehty..
Kerranki tuli asiallista palautetta koneen vaihdon osalta!
Sakke: joo on täs kyllä paljon siedettävämmät äänet kuin tuossa velipojan 1800cc kirpus mis on boxeri kone :)
pipo_esa: penkittäjän mukaan paras tehoalue on 2400 - 4800 rpm kohdilla, joka oli sen mielestä erittäin hyvä, eikä ollu katsurilla mitään vaatimuksia! Toki oltiinhan tuon auton kanssa yli neljätuntia penkissä ja helevetin monta vetoo tuli mutta hyvin se kesti.. penkityksessä loppunopeus oli muuten 180km/h mutta ei kulje tiellä kuin n.160-170km/h ei oo ikää ollu gps:ää mukana kun oon ajanu..
My_bug: on tullu sen verran palautetta myös yv:nä että laitan videoo heti kun kerkeän! Vaihdan vaan eka toiset takapyörät sillä ei viitti kuluttaa näin kalliita pyöriä :) http://www.autopurkaamot.com/kesarenkaa ... asid=13473
Edit: Mistä rantakirppuun saa osia? velipoika tarvis ainakin tuon tuulilasin kehikon, vai pitääkö seki värkätä ite?
Sakke: joo on täs kyllä paljon siedettävämmät äänet kuin tuossa velipojan 1800cc kirpus mis on boxeri kone :)
pipo_esa: penkittäjän mukaan paras tehoalue on 2400 - 4800 rpm kohdilla, joka oli sen mielestä erittäin hyvä, eikä ollu katsurilla mitään vaatimuksia! Toki oltiinhan tuon auton kanssa yli neljätuntia penkissä ja helevetin monta vetoo tuli mutta hyvin se kesti.. penkityksessä loppunopeus oli muuten 180km/h mutta ei kulje tiellä kuin n.160-170km/h ei oo ikää ollu gps:ää mukana kun oon ajanu..
My_bug: on tullu sen verran palautetta myös yv:nä että laitan videoo heti kun kerkeän! Vaihdan vaan eka toiset takapyörät sillä ei viitti kuluttaa näin kalliita pyöriä :) http://www.autopurkaamot.com/kesarenkaa ... asid=13473
Edit: Mistä rantakirppuun saa osia? velipoika tarvis ainakin tuon tuulilasin kehikon, vai pitääkö seki värkätä ite?
metake kirjoitti:bilstein kirjoitti:Jos jotakin kiinnostaa suomen luultavasti ainut(?) rivinelos koneella oleva rantakirppu täysin laillisena
Olisko sulla laittaa lappusta prosenteista jonka perusteella sait muutoskatsastettua tuon? Edelleen ihmettelen suunnattomasto miten prosentit on saatu jäämään alle 50:n. Oman käsitykseni mukaan tuossa ei ole mitään alkuperäistä korin osalta (34 %), eikä koneen osalta (26 %), lisäksi on vaihdettu penkit (2 %) ja etuvalot (2 %) sekä kojelauta (2 %), joten mun matikkapäällä tuosta tulee vaihdettuja osia 66 %, mitenkä inssi päätyi pienempään lukemaan?
Nyt rupesi itseänikin kiinostamaan tämä toiselle foorumilla esitetty kysymys.
Volkkaripalsta.com:
"Teidät on asetettu pysyvästi porttikieltoon.
Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa.
Porttikiellon syy: paha mieli
Tämä porttikielto on annettu käyttäjätunnuksellesi bilstein."
edellisen foorumin lyhyttä keskustelua voi seurata tuolta + paljon muiden ihmisten hienojen rantakirppujen kuvia --> http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... &start=120 Mielestäni olin ihan asiallinen koska aikaisempi keskustelu projekti kansiosta poistettiin ylläpidon toimesta.. tuolta voi lukea syyn miksi ylläpito antoi porttikiellon :)
Joten kaikki te joiden kanssa keskustelin kyseisellä foorumilla niin jatketaan asiaa täällä, hieman paremmalla foorumilla missä ylläpitäjät on maalaisjärjellä varusteltu eikä b-rapun talkkareita :)
Prosenteista sen verran että kokonaisprosentti määrä muuttuu kun autossa ei ole tehtaan jäljiltä ollut jäähdytintä 2%, kojelauta kuplassa kiinteänä korissa 2%, etusäleikköä ei ole 1% ja sen semmosta, ei se poijat prosenteista kiinni jää nykypäivänäkään!
Ja kuten MikaJ kirjoitti "Kyllähän tuo tosiaan on periaatteessa mahdollisesta tehdä, kunhan alkuperäinen korinvaihto on vain tehty "oikein" tätä projektia ajatellen. Oletko hankkinut alkuperäisen muutoskatsastuslapun/tiedot missä on vaihdetut osat? Jos esim penkit on vaihdettu, et saa niistä enää prosentteja takaisin jos niin tarvitsisi."
Ei tarvinnut ruveta inssin kanssa tappelemaan ja miettimään minkälaiset valot, penkit, sun muut tässä on ollu -80 luvulla kun on muutoskatsastettu, joten niistä ei tule merkintää :D
Eli ei muutaku vesikoneita kirppuihin enemmän, jälkeenpäin huomasin että myös subarun koneelle myydään suoraan välilaippoja kuplan laatikkoon ihan kohtuulliseen hintaan niin sellasta olis hauska nähä kirpussa.. Tähän autoon jäi aika vapaat kädet moottorin rakenteluun nähden sillä papereissa ei ole muuta merkintää kuin omavalmiste moottori 1980cc
Ja kyllä kyllä kaikki onnistuu kun osaa tarpeeksi hyvin katsastuslakia..! Pari vuotta takaperin sitten katsastin Dodge Ram 2500 lava-auton 1+8 paikkaiseksi.. etupenkille 3, takapenkille 3 ja lavalle vielä 3 istumapaikat.. :) näyttää kyseinen auto olevan vantaalla myynnissä.. http://www.nettiauto.com/dodge/ram/5726355 mutta voin kertoa että katsastukseen oli noin sentin paksu nippu trafin todistuksia ynm.. eikä se katsastuskaan kestänyt kun yli neljä tuntia.. inssi vaan tuumas että suosittelen menemään hetkeks ostoksille.. (seinäjoella)
"Teidät on asetettu pysyvästi porttikieltoon.
Ota yhteyttä Keskustelufoorumin ylläpitäjään saadaksesi lisää tietoa.
Porttikiellon syy: paha mieli
Tämä porttikielto on annettu käyttäjätunnuksellesi bilstein."
edellisen foorumin lyhyttä keskustelua voi seurata tuolta + paljon muiden ihmisten hienojen rantakirppujen kuvia --> http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... &start=120 Mielestäni olin ihan asiallinen koska aikaisempi keskustelu projekti kansiosta poistettiin ylläpidon toimesta.. tuolta voi lukea syyn miksi ylläpito antoi porttikiellon :)
Joten kaikki te joiden kanssa keskustelin kyseisellä foorumilla niin jatketaan asiaa täällä, hieman paremmalla foorumilla missä ylläpitäjät on maalaisjärjellä varusteltu eikä b-rapun talkkareita :)
Prosenteista sen verran että kokonaisprosentti määrä muuttuu kun autossa ei ole tehtaan jäljiltä ollut jäähdytintä 2%, kojelauta kuplassa kiinteänä korissa 2%, etusäleikköä ei ole 1% ja sen semmosta, ei se poijat prosenteista kiinni jää nykypäivänäkään!
Ja kuten MikaJ kirjoitti "Kyllähän tuo tosiaan on periaatteessa mahdollisesta tehdä, kunhan alkuperäinen korinvaihto on vain tehty "oikein" tätä projektia ajatellen. Oletko hankkinut alkuperäisen muutoskatsastuslapun/tiedot missä on vaihdetut osat? Jos esim penkit on vaihdettu, et saa niistä enää prosentteja takaisin jos niin tarvitsisi."
Ei tarvinnut ruveta inssin kanssa tappelemaan ja miettimään minkälaiset valot, penkit, sun muut tässä on ollu -80 luvulla kun on muutoskatsastettu, joten niistä ei tule merkintää :D
Eli ei muutaku vesikoneita kirppuihin enemmän, jälkeenpäin huomasin että myös subarun koneelle myydään suoraan välilaippoja kuplan laatikkoon ihan kohtuulliseen hintaan niin sellasta olis hauska nähä kirpussa.. Tähän autoon jäi aika vapaat kädet moottorin rakenteluun nähden sillä papereissa ei ole muuta merkintää kuin omavalmiste moottori 1980cc
Ja kyllä kyllä kaikki onnistuu kun osaa tarpeeksi hyvin katsastuslakia..! Pari vuotta takaperin sitten katsastin Dodge Ram 2500 lava-auton 1+8 paikkaiseksi.. etupenkille 3, takapenkille 3 ja lavalle vielä 3 istumapaikat.. :) näyttää kyseinen auto olevan vantaalla myynnissä.. http://www.nettiauto.com/dodge/ram/5726355 mutta voin kertoa että katsastukseen oli noin sentin paksu nippu trafin todistuksia ynm.. eikä se katsastuskaan kestänyt kun yli neljä tuntia.. inssi vaan tuumas että suosittelen menemään hetkeks ostoksille.. (seinäjoella)
näin tais tulla sakke :D
nonii mossit sielä on kumin poltto videoo...
http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/5755082
nonii mossit sielä on kumin poltto videoo...
http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/5755082
kuutiotilavuus saa olla 1980cc! Ja sehän on paha merkata mitään ylös kun missään ei lue mitään :D pitää olla näppärä näis hommis!
kuplan 1.6 1584 cm3 x 0,25 = 396cc
396cc+1584cc=1980cc
Tuu tänne maalle kyselemään asiasta, täälä on ihan sama mihin katsastusasemalle menee niin ei kellään oo asiaa mitään vastaan! Ja eipä kuulemma ollu kuopiossakaan kun auton uus omistaja oli käynyt kyselemässä uudesta tekniikka päivityksestä :P
kuplan 1.6 1584 cm3 x 0,25 = 396cc
396cc+1584cc=1980cc
Tuu tänne maalle kyselemään asiasta, täälä on ihan sama mihin katsastusasemalle menee niin ei kellään oo asiaa mitään vastaan! Ja eipä kuulemma ollu kuopiossakaan kun auton uus omistaja oli käynyt kyselemässä uudesta tekniikka päivityksestä :P
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1639126
RANTAKIRPPUUN PERÄPÄÄN MUOTTI!
löytyy myös rantakirppuun kromiset pakoputket 40€/tarjous
RANTAKIRPPUUN PERÄPÄÄN MUOTTI!
löytyy myös rantakirppuun kromiset pakoputket 40€/tarjous
Kuten rantakirpun uusi omistaja lupasi että talven aikana tulee lisää löylyä kirppuun! Esimakua tulevasta moottorista joka yhteistyönä rantakirpun uuden omistajan ja useiden sponsoreiden kanssa valmistetaan. Moottori on edelleen kestäväksi koettu vaggilaisen rivinelonen :)
pipo_esa : kiinnostaisi tietää jo hieman yksityiskohtia kirpustas vaikka yv:n kautte :)
pipo_esa : kiinnostaisi tietää jo hieman yksityiskohtia kirpustas vaikka yv:n kautte :)
hiljanen on keskustelu täälä... :(
Mutta tallissa piisaa jutun aihetta..
Laatikko ollu vahvistuksessa ja välityksessä pitemmän aikaa.. eka oli huutoniemellä n.4kk eikä se saanu mitään aikaseks niin hain laatikon pois ja lähetin kuusamoon.. sielä se ollu pian kuukauden eikä laatikosta oo kuulunu mitään.. mikä noita laatikkoäijiä vaivaa :)
Moottoria sovitelty perälle ilman laatikkoo ja hieman ahdasta meinaa olla, mutta ei tiukkaa voittanutta! :D kone ei hirveitä pääse heilumaan koska on HD kumit joka paikas joten ei pitäis kolahdellakkaan! Kuvista puuttuu toinen kaasari koska se on lähdössä ultrapesuun.
Talliin on myös ilmestyny suomen matalin mini! :D
Mutta tallissa piisaa jutun aihetta..
Laatikko ollu vahvistuksessa ja välityksessä pitemmän aikaa.. eka oli huutoniemellä n.4kk eikä se saanu mitään aikaseks niin hain laatikon pois ja lähetin kuusamoon.. sielä se ollu pian kuukauden eikä laatikosta oo kuulunu mitään.. mikä noita laatikkoäijiä vaivaa :)
Moottoria sovitelty perälle ilman laatikkoo ja hieman ahdasta meinaa olla, mutta ei tiukkaa voittanutta! :D kone ei hirveitä pääse heilumaan koska on HD kumit joka paikas joten ei pitäis kolahdellakkaan! Kuvista puuttuu toinen kaasari koska se on lähdössä ultrapesuun.
Talliin on myös ilmestyny suomen matalin mini! :D
Hieno kirppuprojekti! En haluais olla pessimisti mutta hieman kannattaa suodattaa mitä julkiselle foorumille paljastaa, hyvin äkkiä joku taho ottaa hieman kyseenalaisesti muutetun vehkeen silmätikukseen ja äkkiä on omistaja sekä katsuri kuseessa. Jos se on 60hv paperilla leimattu niin periastteessahan sitä ei sit siitä enää mihinkään saisi muuttaa jne...
Kyllä jos jotakin tämä 100hp teho ylitys häirittee niin pitää olla kyllä tosi katkera :) Mut eipä sen väliä kun ei ole moottorityyppiä merkattu mihinkään niin voin tehä mitä vaan!
Uskon kyllä että tämä tutun yli 1000hp bemari häirittisi enemmän tätä ihmistä https://www.youtube.com/watch?v=NQZ7hEzwAzA
Tai sitten ne monet minit mihin on istutettu haybusan moottori turbon kera ja kivasti puhtailla papereilla :) joten ei pelkoa
Uskon kyllä että tämä tutun yli 1000hp bemari häirittisi enemmän tätä ihmistä https://www.youtube.com/watch?v=NQZ7hEzwAzA
Tai sitten ne monet minit mihin on istutettu haybusan moottori turbon kera ja kivasti puhtailla papereilla :) joten ei pelkoa
http://aijaa.com/vImlDW
Siitä kirppu nykykunnossa!!
Hintaa 20 000€
http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/7366386
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Rantakirppuun vesijäähdytteinen moottori
http://aijaa.com/loHXNG
Pimeiden iltojen iloksi vanhan kaluston seuraamisia.. Kyllä siitä nätti vaan tuli. Missähän mahtaa auto mennä, onko foorumilaiset nähny liikentees viime kesänä? Kuvien Jakeki sen jo myi eteen päin aikanaan
Pimeiden iltojen iloksi vanhan kaluston seuraamisia.. Kyllä siitä nätti vaan tuli. Missähän mahtaa auto mennä, onko foorumilaiset nähny liikentees viime kesänä? Kuvien Jakeki sen jo myi eteen päin aikanaan
Re: Rantakirppuun vesijäähdytteinen moottori
Rahalla ei selvästikään saa tyylitajua, ei tsiisus..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa