Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.4.2013 0:35

AVF:ään tuli tehtyä putsaus tänään. Imusarja ja EGR kävi polttoöljykylvyssä, rykäisin sen egr:lle lähtevän pienen putkenpätkän kokonaan helvettiin ja laipat molempiin päihin + alipaineletkut irti ja tukkoon. AVF:ssä tuo pakosarjan kolon laippa on superhelpossa paikassa, saa alle minuutissa sen irti ja uudet muskelit sisään. En löytänyt äkkiseltään mitään turbon VNT-tankoa joten sen humppaus jäi väliin. Täytyy kokeilla muskeloinnit parin viikon päästä uusiksi humpan kera.

Kuva


edit. jaahas, youtube pelasti jälleen, vnt-tanko löytyypi tietysti tuon oikean alakulman alipainekellon alta mutta kun auton osien tuntemus on vielä vähän puutteellista Kuva

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 3.4.2013 23:55

Nonni. Nyt on ASZ saanu muskelia. Minkään näköstä pöläystä ei tullu putkesta pihalle, mut tuntuu kyl kulkevan paremmin. Eli ennen operaatiota vedot kateissa, ahdot 1.8bar joskus jopa yli 2bar, limb:ä, julmettu vihellys turbolta.

Nyt toimii taas, mutta nyt mietityttää et onko nyt jossai joku muu ongelma, ku aiemmin toimi "normaalisti" nii ahdot piikkas sinne 1,7 hujakoille ja heti kojas sen sinne 1,4 ja nyt ahdot nousee kyllä rivakasti, mutta 0,8-1,0bar ja sen jälkeen hitaasti sinne 1,2-1,4bar. eikös 1,4 oo normi tässä asz moottorissa ja piikki jossain 1,7 jos en väärin muista? kellon ja n75 välille vaihdoin samalla uuden alipaineletkun ja tarkastin et huohotus linjassa kulkee ilma läpi. alipaineen mittasin, -0,8. vika koodeja en oo viel kerenny kahtoo. vk loppuna vois ne kurkkaa ja kattella vähä arvoja samalla.

Mittarissa 360tkm. ei virityksiä. egr tulpattu. viimevuonna meni rautakanki "vahingossa" katin läpi.

Tuosta rojekti kuvaa. simppelissä paikkaa loppupeleissä. imuputkee siirtää vähä sivummalle ja ite otin erg:n putkineen päivineen irti.

Kuva

tylysika
-
Viestit: 18
Liittynyt: 23.3.2013 17:20

ViestiKirjoittaja tylysika » 6.4.2013 18:25

Tuoreena ensimmäisen ahdetun auton omistajana on tuo teminologia hakusessa...
Muutaman vuoden tauon jälkeen palasin VAGistiksi ( tai onhan tossa ollut toi emännän Ibiza piristämässä).
Hommasin BKD moottorilla varustetun -08 Golf farkun työmatkarassiksi. Mittarissa 128tkm.
Kiinostaisi tehdä muscle-käsittely mutta vaikka olen tämän threadin lueskellut läpi ei tuo prosessi ole auennut...
Jos jollakulla olisi kuvitettu selostus ko.toiminnasta niin olisin enemmän kuin kiitollinen.

Onko kukaan jo käsittelyn tehnyt huomannut vaikutusta polttoaineen kulutukseen?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 6.4.2013 20:47

voin yrittää ottaa kuvia seuraavan kerran, mutta sulla on ainakin nuo 2 tapaa. Ne on kerrottu tässä ketjussa molemmat. En ole huomannut polttoaineen kulutuksen muutosta.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.4.2013 22:54

Noihin poikittaismoottorisiin tuo prosessi on vissiinkin n.9000 kertaa vittumaisempi kuin näihin pitkittäin oleviin. Ilman kunnollisia työskentelytiloja ja nosturia tuo operaatio saattaapi siis jäädä haaveeksi

tylysika
-
Viestit: 18
Liittynyt: 23.3.2013 17:20

ViestiKirjoittaja tylysika » 6.4.2013 23:07

Nosturi ei ole ongelma.
Mulla on pääsy ihan korjaamotason paikkaan.
Tietäis vaan mitä alkaa irrottelemaan ja mihin rööriin mujut työntää...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 6.4.2013 23:55

Kaikki alkaa EGR-venttiilin paikallistamisesta. Auttaako tää kuva yhtään?

Kuva

Katso mistä se 3-4cm halkaisijaltaan metallinen ohut putki tulee sille EGR:lle sinne rööttäät vaahdot.

tylysika
-
Viestit: 18
Liittynyt: 23.3.2013 17:20

ViestiKirjoittaja tylysika » 7.4.2013 6:38

Tämä auttaa ainakin alkuun. Tietää mistä ukot puhuu.
Kiitos!

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 8.4.2013 16:54

Ensimmäinnen putsaus tehty ATD koneeseen. Helppo rasti yläkautta, vaikka tuo poikittain onkin., kun tapitkin aukeni vaivatta. 2 päivää toimi niinkuin pitikin, mutta jumetus palasi jälleen. Pitänee toistaa käsittely. Tangossa keskiasennossa semmoinen jäykkä kohta/ kynnys, minkä tunsi vielä käsittelyn jälkeenkin vaikka huomattavasti herkemmin tuo tanko liikkuikin. Eli siinä kynnyksen kohdallahan se jumi/ karsta on.

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 8.4.2013 17:01

Siinä saattaa olla ihan mekaanista kulumistakin tuossa kohti ja siihen ei muscle auta.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 8.4.2013 18:39

BKD:ssä joutuu operaation tekemään toisin kuin kuva antaa ymmärtää, moottorin toiselle puolelle (ja jopa alapuolelle). Ellei sitten ole tarkoitus putsata EGR -venttiiliä.

pablo1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.4.2013 20:06

agr

ViestiKirjoittaja pablo1 » 8.4.2013 20:14

Miten tehdään ko. käsittely ocun agr koneeseen? onko tälle turbolle mahdollisesti käsittelystä mitään hyötyä? Välillä auto toimii monta päivää ihan ok, sitten taas häviää tehot.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 8.4.2013 20:46

^^^Voihan se kulunutkin olla, mutta tuskin saisi toimimaan hetkeäkään jos se vika olisi mekaaninen/ kulumasta johtuva.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 8.4.2013 21:06

Miten tehdään ko. käsittely ocun agr koneeseen?

AGR:ssä ei ole VNT-ahdinta. Lue vikakoodit niin on vähemmän arvailtavaa.

pablo1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.4.2013 20:06

ViestiKirjoittaja pablo1 » 8.4.2013 22:54

Vikakoodi ilmoittaa vain liian suurta ahtopainetta. Eli mitä seuraavaksi, säädin on vaihdettu jo?

pablo1
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.4.2013 20:06

ViestiKirjoittaja pablo1 » 12.4.2013 14:46

AGR koneella oleva ocu antaa vikakoodit P1550 ahtopaineen poikkeama ja 01039 eli jäähdytysnesteen lämpötilan mittarin lähetin. Mistä löytyy ko. lähetin? ja voiko olla mitään yhteyttä ahtopaineiden ja lähettimen välillä.? Eli voiko lähetin vaikuttaa ahtopaineisiin?

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 7.5.2013 11:49

Noin 7000 tuli ensimmäisen uuninputsauksen jälkeen täyteen, jonka jälkeen alkoi pieniä oireita esiintyä, mm Ahdot alkoi vedätyksessä nousemaan +0.2 max arvon.. Eli ei vielä mitään kriittistä.

Uuden puhdistuksen suoritin ja ihanasti "narskui" oiken, kun liikuttelin käsin siipiä, kun vaahto oli laitettu sisään.. Samalla liike muuttui kevyemmäksi.

No jos sitä taas sen 7000 pärjäisi.

Onko kukaan harkinnut EGR laipaan rakentavansa sellasen "pikaliittimen" esim; pienen venttiinin + putkenpätkän tätä toimenpidettä varten? :)
Eli voisi vaan avata venttiilin ja työntää vaahdot suoraan sisään tyyliin...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.5.2013 17:32

ota se putkenpätkä kokonaan pois niin saat sen pakosarjan laipan auki 30 sekunnissa, se kun on niillä kahdella mutterilla jotka kyllä aukeavat ilman ongelmia jos availet niitä parin kk välein.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 7.5.2013 20:23

Ahtoilma ei vissiin pääse mitenkään tulemaan EGR läpi tämän EGR putkensuuntaan, jos EGR on vielä alipaineletkut irti?

Saa nähä saanko siististi irti putken, kun muistaakseni yläpään toinen ruuvinkanta on sorvattu paskaksi...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.5.2013 20:29

Jos ei lähde irti, niin siihen sitten päivittelet hyvällä tekosyyllä racepipen vanhan paskan tilalle :)

http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... -57mm.html

maspe
-
Viestit: 433
Liittynyt: 5.9.2003 14:59

ViestiKirjoittaja maspe » 4.6.2013 22:54

400tkm ajettu Passatin AFN on putsattu MR Musclella. Samalla käytin imusarjan irti ja tulppasin EGR:n. Imusarja ei ollut läheskään yhtä tukossa, mitä muutamissa esimerkkikuvissa täältä olen katsellut, toki siellä öljyistä nokikarstaa oli liikaa (muutama milli reikien kohdalta arvioituna). Parin tunnin liotuksella bensassa pulloharjan ja ruuvimeisselin avulla lähti riittävän hyvin puhtaaksi, aikataulu rajoitti liuotusaikaa. Mr Musclet laitoin letkun avulla turbolle, VNT:n tankokin liikkui hiukan paremmin liuotuksen jälleen, noin puolisen tuntia annoin vaikuttaa. Ja ennen kasausta vielä levyt EGR:n laippojen väliin, molempiin päihin.

Takapuolidyno ei havainnut ainakaan muutosta huonompaan suuntaan, mutta ei mitään erikoista positiivistakaan muutosta. Parilla ensimmäisellä kovalla kiihdytyksellä tuli harmaat pilvet taakse. Itsellä on tuo auto ollut 130tkm enkä ole sinä aikana noita aukonut enkä putsannut. Liekö edellinen omistaja putsaillut noita jossakin vaiheessa, kun ei tuon pahemmin ollut likaa, vaikka kilometrejä on kertynyt.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 5.6.2013 21:30

Huomenna täytyypi testata yhteen 58tkm ajettuun -09 1.9tdi mottiin... siivet totaalisen jumissa ja ahtoja ei ollenkaan..saas nähdä :D

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 6.6.2013 17:42

Dojoo tulipa tuokin testattua..
Ei ollu Mr.Musclea vaan jotain vastaavaa uuninpuhdistus ainetta. Otin pakoputken irti ja ruikkailin ainetta sieltäpäin pakopesään, EGRän putki kun oli sen verran kettumaisesti tuossa..
Varmaan 3 kertaa ruikkasin lisää ainetta, annoin vähän vaikutella, kääntelin siipiä, puhallin ilmanpaineella ainesta pois ja uutta tilalle.
Kyllä liikkeelle siivet lähti, jännä nähdä kauanko pysyy :)

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 16.6.2013 23:00

Onko kukaan tehny tätä käsittely 1.9tdi 77kW Octacia 2:een? Tuossa näkyy imuputken alla että egr:ltä putki menee johonkin alumiiniseen jäähdyttimeen? Vai mikä tuo nyt lie onkaan. Pitääköhän tuo tehdä alakautta? Kuinkahan lie nelikon voimansiirto vehkeet edessä tuossa jos alakautta pitää tehdä

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 16.6.2013 23:06

Tää ei suoranaisesti liity EGR:ään, mutta voisko joku pistää pienimuotoisen ohjeen tuon VNT-tangon liikuttamisesta (ja mahdollisesta säätämisestä), itse en saanut pihdeillä liikkumaan ollenkaan, koska en tiedä mistä kohdasta uskaltaa ottaa kiinni ja puristaa. Näytti olevan muovia se säätötanko alipainekellon alla ? Tuskin muovia kuitenkaan, mutta näytti vähän hauraalta tavaralta.

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 27.6.2013 21:59

Tulipas tänään tehtyä tuo muskeli putsaus omaan AFN mottiin. Syynä oli 4,5 vaihteella limppiin meno varsinkin evryllä ja kylmällä koneella. Sääntötanko ei liikkunnut aluksi oikeastaan kuin 5 mm nyt heiluu noin 20mm. Annoin tunnin liota tuossa aineessa vähän väliä lisäten vaahtoa. Vetää todella hienosti nyt tuo auto (passat) varsinkin evryllä oikeen tykki peli. Varmaan alun perin mennyt jumiin juurikin tuon evryn takia..

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 27.6.2013 22:14

Tuli tehtyä myös viime viikonloppuna toinen käsittely omalle kulkineelle. Edellisestä käsittelystä joku reilut 30tkm. Kyllä ero oli selvä taas kun tämän teki. Vetää paljon tasaisemmin koko kierrosalueen ja väännöt käytössä selvästi alempaa. Limppiin ei ole mennyt vielä koskaan, mutta siivet vain jumittaneet, eikä ole tahtonut olla vääntöjä ollenkaan alakierroksilla. Jaksanut kääntää siivet vasta kun saanut kerättyjä hiljakseen enemmän painetta.

Onneksi on niin helppo tehdä tuohon avf koneellisen passattin.

Ilmanputsarinkotelo ja imuputki pois kokonaan. Sitten välijäähyltä tuleva putki irti egr:stä. Sen jälkeen imusarja irti (6kpl 6koloruuveja) ja sitten egr:n putki irti pakosarjasta kahdella mutterilla. Sen jälkeen MrMuchle purkkiin joku 30cm putki kiinni, niin saa siitä erg:n putken reiästä lykättyä helpostu putken perille saakka ja se menee varmasti oikeaan paikkaan.

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

AFN

ViestiKirjoittaja LKK » 1.7.2013 23:50

Voisko joku neuvoa, miten noita EGR:n putken alapään muttereita saisi auki? Toinen on syöpynyt niin, että siihen sopii 9 mm:n avain ja toiseen 11mm. Ne on niin ruosteessa, että niistä kun vääntää niin pyöristyvät vain!

Voiko ne jotenkin pilata vai lähteekö se mutteri vaan pois päältä ja kierre jää ehjäksi ja sitten lisää vain uuden mutterin.

Toki voishan sitä yrittää letkulla sen piipun yläpäästä, mutta hankalaa se voi olla.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.7.2013 4:07

Käytä kuusikulmaista hylsyä ja räikkää, pitkällä jatkovarrella ja nivelosalla. Kannattaa myös suihkutella parin päivän ajan WD40:iä niille. Muistelisin että AVF:ssä ne olisi olleet 12mm mutuja, eli aika paskaan kuntoon ovat menneet jos 9mm pyörii ympäri :D

rapSu^^
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.6.2009 14:22

ViestiKirjoittaja rapSu^^ » 2.7.2013 10:24

Pallopäinen kuusiokolo avain on hyvä työkalu niinden pulttien irroittamiseen.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 2.7.2013 16:42

AVF:s on tosiaan 12mm ne mutterit. Ja kannattaa käyttää ehdottomasti sellaista 6 kulmaista hylsyä, ei mitään monipoorista hylsyä, sellainen pyörähtää heti ympäri.

Muutamaan kertaan laittaa WD40 kuumana niihin muutereihin ja sitten lopuksi avaa ne vielä kuumana, niin lähtee kyllä irti.

Kierteestä en osaa mennä sanomaan oliko joku vakio, että löytyykö sitten miten helposti uusia muttereita niihin.

Ja ylhäältä kyllä turha yrittää änkeä putkea sisälle, menee se tietysti sinne, mutta ei se turboon mene vaan moottorin sisään. Kulma sellainen, että letku ei mene turboon oikein mitenkään, ellei irrota sitä egr:n putkea pakosarjasta.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 8.7.2013 18:29

Käytin tuossa aiemmin EGR:n irti ja samallla vilkuilin jos tuota saisi mr. musclea turboon laitettua, mutta kylläpä se reikä tuossa 1.9 TDI BJB:ssä on sen verran piilossa, että en vielä ~50tkm ajettuun turboon sitä alkanut laittamaan. VNT tankoakaan en käsikopelolla löytänyt...

Pitää tässä tuo imusarja kuitenkin jossain välissä irroittaa ja puhdistaa, joten saa tuota tilaakin enemmän ja voi mr. muscle käsittelyn turbollekkin tehdä.

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

Mutterit AFN

ViestiKirjoittaja LKK » 9.7.2013 22:42

Tänään kokeilin taistella muttereita auki. Toinen on aivan ruostunut ja lukkopihdit on ainoa, mikä voi siihen tarttua. Onko CRC:n mutterinavaajasta, joka jäädyttää -40c ja "murtaa" mutterin palasiksi mihinkään vai onko muita konsteja. Toiseen otti 12mm lenkki juuresta kiinni ja toisessa pyöri se ysimillinen,

Eniten arveluttaa, jos ne pakosarjan kierrepultit menee paskaksi? Mitäs sitten eli joutuuko hommaamaan uuden pakosarjan vai voiko ne pelkät pultit jossakin pajalla vaihtaa?

jmk
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.5.2007 11:26

ViestiKirjoittaja jmk » 10.7.2013 10:39

Onkos kellään tietoa/kokemusta/mutua kuinka mrLihas toimii DPF:llä varustetun moottorin kanssa? Jos ahtimesta irtoo iso määrä nokea yms, niin tukkiiko se suodattimen?

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

Mutterien irrotus

ViestiKirjoittaja LKK » 17.7.2013 23:15

Noniin! Biltema mutterinmurtajalla sain EGR-putken alaosan ylemmän mutterin auki, mutta alempi jäi vielä kanittamaan. Sille annoin hieman Dremeliä, mutta vielä jäi avaamatta ja pitää jatkaa huomenna. Täytyy koittaa lämmittämällä tai jotain.

ERG-venttiiliin putken kiinnittävät kuusiokolopultit on v-mäisiä avata. Ylempi lähti jatkovarrella suht helposti, mutta alemman jouduin tappelemaan mutterinmurtajan avulla. Alemmassa ei voi vääntää hylsyllä edes nivelen kanssa, kun ei ole tilaa. Kun koitin lyhyellä normikuusiokulmaavaimella, niin avain nulppaantu pyöreäksi ja mutterin pääkin meni hieman huonoksi.

Putken alapään ylempi kierre pysyi hyvin ehjänä ja siihen sai uuden mutterin. Marmioritiskillä kaksi uutta messinkimutterin 2€ eli ei paha. Mr. Muscle-pullo 2,79€.

Huomenna tappelen EGR-putken irti vaikka väkisin ja ruuttaan rojut torveen!

LKK
-
Viestit: 36
Liittynyt: 1.7.2013 23:44

Alipainekellon tanko

ViestiKirjoittaja LKK » 18.7.2013 21:59

Jatkan yksinpuhelua! Tänään värkkäilin auton kanssa ja yritin saada pakosarja toista mutteria auki tuloksetta. Pitää hommata joku lämmitysverme, jolla kuumennan sen ja irrotan.

Mielenkiintoinen asia oli, kun en saanut alipainekelloa tarkistessa alipainekellon oikeanpuoleista mutteria auki alakautta. Huomasin, että alakautta pystyy painamaan hylsyllä alipainekallon tankoa hyvin. Yläkautta se on hieman piilossa, mutta alakautta sitä pystyy painamaan voimalla loppuun asti. Tuntui, että liike oli "normaali" about pari senttiä. Ehkä tanko oli jumissa jostakin syystä ja painelin sitä useita kertoja loppuun asti ja siinä tuntui selvästi, että se pysähtyi yläasennossa.

Paras asia oli koeajolla, kun en saanut millään konstilla autoa limb modeen!!! Aiemmin sen sai kolmosella menemään, kun kiihdytti yli kolmentonnin. Nelosella meni aiemmin herkästi tietyssä nopeudessa kiihdyttäessä. Kolmosella meni kierrokset reilusti yli punarajan (yli 5000rpm), eikä mitään epänormaaalia tapahtunut! Mustaa savua pukkasi, kun kolmosella ajoin reilua kasikymppiä.

Ehkä tanko oli juntturassa ja helpottava tietoa on, että turbossa ei ilmeisesti mitään vikaa ole. Toisin piinemmillä vaihteilla kiihdyttäessä kolmentonnin jälkeen tuntuu pikku "nykäys".

Alakierroksillakin vääntö on parantunut ja aiemmin tuntuo, ettei jaksa tasaisella mennä vitosella taajamanopeuksia.

Kaikesta hyvästä huolimatta aion tehdä Mr. Muscle puhdistuksen. Eihän sitä tiedä, vaikkai tulisi vielä lisää potkua???

PMM
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.9.2009 22:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja PMM » 30.7.2013 21:22

Yksi Seat Toledo TDI 110 (ASV) - 2004 ilmoittautuu mukaan "Ongelmista eroon Mr. Musclella" - kerhoon.

Ennen oli nyppyä kiihdytyksessä, P0234-vikakoodia ja moottorin vikavaloa. Yli 3000 rpm joko toimi tai ei toimi, yleensä ei.

Tänään tuli muutamakymmentä kilsaa ajettua käsittelyn jälkeen. Hissukseen ykkösellä, kakkonen silmään ja hanat auki. Hyvinhän se pöllähti! Kiihdytys 5000rpm, kolmosella sama juttu, ei ongelmaa. Nelosella 40km/h kiihdytys 130km/h tuntumaan - ei ongelmaa. Persdynolla 0-100km/h parannus, mitattuna selvä parannus, yli sekunti.

Todella tyytyväinen olen lopputulokseen. Toivotaan että pysyy kunnossa...
Nyt kun lomat alkoi niin seuraavana olis vuorossa EGR tulppausta ja imusarjan putsausta.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.8.2013 3:39

kunnossa ei varmaan pysy kuin hetkisen, mutta varmaan riittävan pitkään 30min operaatiolla
omaan pirssiin nyt 4 kertaa tehtynä, siinä 7-9tkm hujakoilla on täytynyt tehdä samalla kun öljyt vaihtelee..
Aina vaan pukkaa todella mustaa ekassa repäsyssä, ei edes evryllä saa sellaisia savuja :D

Mik_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 8.11.2008 10:09

ViestiKirjoittaja Mik_ » 1.8.2013 15:37

Itse kyllä "korjasin" juuttuvasiipisen Passatista ihan vaan ajamalla, eikä menny pitkään, ja toimi sen jälkeen niin kauan ku auto oli itsellä, n. 20000km.
Maantietä 15km pienellä vaihteella (3.) kierrokset muutaman satkun alle punarajan, riitti tähän, eikä tarvinnu grillinpuhdistus ainetta tuhlata. Ja lähtee karstat muualtakin kun siivistä.
Muutenkaan ei tee pahaa dieselikoneille ajaa joskus vähän korkeimmilla kierroksilla muutaman kilometrin, ennaltaehkäisee ko. ongelmaa, ja monta muutakin.
Edit. En suosittele kokeilemaan kylmällä koneella.
Viimeksi muokannut Mik_, 1.8.2013 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.8.2013 15:38

Niin, teeppä sama kun ECU heittää vikatilaan jo 3000rpm jälkeen.

Mik_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 8.11.2008 10:09

ViestiKirjoittaja Mik_ » 1.8.2013 15:42

Menihän se mullakin normaalisti vikatilaan kolmen tonnin jälkeen, mutta eihän se estäny ainakaan mun passatissa ajamasta isoilla kierroksilla, vaikka ahdot tippu pelistä. Auto oli -97 passat 81kw motilla.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.8.2013 19:57

muskelilla lähtee nekin moskat mitkä ei lähde ajamalla,
ja mieluummin puhdistaa kuin runnoo ahdinta jatkuvasti limpiin.. ei itellä ainakaan toiminut 3. punara puhdistus aikoinaan..
jatkan ihan muskeli linjalla säänöllisellä "huolto" välillä..

Mik_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 8.11.2008 10:09

ViestiKirjoittaja Mik_ » 1.8.2013 20:37

Käsitteletkö sillä muskelilla pakosarjasta putkenpäähän koko matkan? ;)
No joo, kukakin saa tehdä tyylillään, mulla se aikoinaan autto hyvin, varmasti jos oikein pahasti karstottunu, ei auta muskeli eikä ajaminen, parashan ois jos ottas mutkan irti ja liottamalla+harjaamalla puhdistaisi. Nykysessä ei vnt:tä olekaan ni ei pääse testailemaan enempää.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.8.2013 20:50

todistettu jo monesti että on toimiva halpa ratkaisu ja moneenkertaan helpompaa ja halvempaa kuin runnominen punarajalla, mutta jokainen tyylillään.

Mik_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 8.11.2008 10:09

ViestiKirjoittaja Mik_ » 1.8.2013 21:13

kunnossa ei varmaan pysy kuin hetkisen, mutta varmaan riittävan pitkään 30min operaatiolla
omaan pirssiin nyt 4 kertaa tehtynä, siinä 7-9tkm hujakoilla on täytynyt tehdä samalla kun öljyt vaihtelee..
Aina vaan pukkaa todella mustaa ekassa repäsyssä, ei edes evryllä saa sellaisia savuja :D


No niin niin, hyvä varmasti on en, sitä kiellä, enkä välitä jos joku puhdistaa mutkansa vaikka suuvedellä, kerroin vaan miten itse tein, ja kesti todistetusti ainakin tuplasti pidempään sen vaikutus.

todistettu jo monesti että on toimiva halpa ratkaisu ja moneenkertaan helpompaa ja halvempaa kuin runnominen punarajalla, mutta jokainen tyylillään.

Ja hintahan tuskin on kovin ratkaseva, jos dieseliä menee sen 1-2 litraa, niin ei kaadu minun maailma, tuskin sinunkaan.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.8.2013 21:40

tämä topikki on hyvin pitkälti turbon puhdistusta muskelilla harkitseville opastuksena.

Toi repiminen ei ensinnäkään edes ole kovin toimivaa, monet ovat tulleet kyseleen miten tämä turbon puhdistus menee ja useampikin on kierrättänyt konetta vanhojen ohjeiden mukaan punarajalla, vaan kun ei läheskään aina toimi.

Jos tämä edullinen ja helppo puhidstus tapa ei miellytä, niin voi ihan hyvin skipata ja lähteä ajamaan urku auki :D

Täällä on jo pari sivua todisteita, että toimii niin mitäpä sitä sen enempää puimaan, kokeilee tai sitten ei

Mik_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 8.11.2008 10:09

ViestiKirjoittaja Mik_ » 2.8.2013 6:49

Toki, en halua väitellä asiasta, sanoin vaan että mikä itsellä auttoi ja huomasin sen toimivaksi itsellä, kun jos itse joutuisin 10tkm välein putsailemaan, tekisin jo kuten sanottu, että putsaisin mekaanisesti kaikki karstat pois, saa ainakin sen 100tkm ajella sitten rauhassa :)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 2.8.2013 12:59

mekaaninen putsaus on huomattavasti työläämpää ja kaikki ei sitä osaa tehdä ja sen teettäminen maksaa paljon.

ei ole paha homma tehdä muskeli putsausta 10tkm välein ja mistä tietää kauanko muilla kestää putsauksen vaikutus tod. näkösesti ovat ajaneet jo kymmeniä tuhansia koska topikillakin on jo ikää eikä ole kuulunut uusinta käsittelyistä. . Mulla vaikutus ei pysy koska syttöjä "liikaa" tms.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 3.8.2013 15:14

mulla tuli just tasan vuosi puhdistuksesta eli noin 35tkm ilman limp-oireita.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 4.8.2013 17:53

Itselläni ei ole limb-oireita, mutta onko joku saanut parannusta kaasuun vastaavuuteen? Omassa tuntuu olevan vähän miettimisviivettä ja muutenkin tehot alle 3300rpm:n ovat vähentyneet.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 4.8.2013 18:24

Kyllä mulla ainakin auttoi selvästi tämä puhdistus, vaikka ei limb-modeen olekaan vielä mennyt. Vääntöä selvästi alempaa ja tasainen käyrä koko matkan. Ennen tehot tuli vasta jossain 2000rpm paikkeilla, nyt selvästi alempana jo käytössä.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 5.8.2013 15:27

maf ja muskeli puhdistus niin tod. näkösesti tulee vähän uutta puhtia ja kulutus laskee.

UrhoGee
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2013 23:04

ViestiKirjoittaja UrhoGee » 8.8.2013 0:25

Terve, Volkkaristit! Mulla on alkanut vm. 99 Sharanissa (AFN 81Kw) turbo oireilemaan juurikin noin, että kiihdytettäessä rajummin viimeistään nelosvaihteella nyykähtää limp modeen, eli tehot putoo dramaattisesti ja kone jaksaa kiertää vain karvan yli kolmen tonnin. Sitten kun sammuttaa ja käynnistää uudestaan niin puhti tulee takaisin, joksikin aikaa. Luin haltioissani juttua tästä uuninpuhdistajakäsittelystä, mutta kun itse piti moiseen ryhtyä niin meinas mennä usko. Ei sitä EGR:ää tuosta noin vain avata, Sharan on sen luokan pirunnyrkki purettavaks. Tila-autoissa kun yleensä sitä tilaa on kyllä muualla, mutta konehuoneessa ei sit niin yhtään. EGR on sillä puolella konetta joka on käytännössä kojelaudan alla eikä konepellin, eikä sinne sovi yhtaikaa työkalut ja kädet. Helpommin pääsee turboon käsiks pakoputken kautta, eli kun ottaa katin irti, ei siinä ole ku 30cm putkea ahtimelle. Kai sen vaahdon voi truutata yhtälailla sitäkin kautta? Letkulla sen saa varmasti menemään kaikkialle pakopesään. Samalla pääsee käsiks hyvin siihen painekellon tankoonkin.

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 8.8.2013 0:35

Yhtä hyvin se sieltäkin kautta menee perille. Monissa muissa vain pääsee helpommin käsiksi toista reittiä, niin siksi kukaan ole tainnut tätä manita.

UrhoGee
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2013 23:04

ViestiKirjoittaja UrhoGee » 8.8.2013 6:49

Juu, niinhän mä vähän arvelinkin, mutta päätin nyt kumminkin varoiks kysyä. Tuota Sharania on hieman haastavaa operoida ylhäältä käsin, se on vähän kuin yrittäis maalata eteistä postiluukun kautta. Tänään kun töistä pääsen niin menen oitis huoltomontulle ja tuuttaan muskelivaahdot vnt:hen. Jos ahtovaivat loppuu sillä niin johan oli näppärä konsti. Jännitys tiivistyy...

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 8.8.2013 7:39

Kyllä mulla ainakin auttoi selvästi tämä puhdistus, vaikka ei limb-modeen olekaan vielä mennyt. Vääntöä selvästi alempaa ja tasainen käyrä koko matkan. Ennen tehot tuli vasta jossain 2000rpm paikkeilla, nyt selvästi alempana jo käytössä.


Löytyisikö Tampereen alueelta osaavaa MrMuscle-miestä joka neuvoisi mulle mihin rööriin vaahdot ammutaan? Mäyristä vastaan tms. ;)

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 8.8.2013 16:11

Jos koneesi on AVF niin kyllä, tiedän satavarmasti mitä tehdä. Hervannassa.

UrhoGee
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2013 23:04

ViestiKirjoittaja UrhoGee » 9.8.2013 1:48

No niin! Minähän lähtökohtaisesti aika skeptisenä ihmisenä ajattelin ensin että uuninpuhdistusaine kuuluu ihan muualle kuin auton turboon, mutta pakkohan tuota oli kokeilla. Sharanissa egr:n kautta sisäänpääsy turboon oli aika mahdotonta, mutta kun huoltomonttu oli käytettävissä, menin pakoputken kautta. katti pois ja letku sisään. Truuttasin turbon täyteen vaahtoa. Sitä painekellon säätötankoa rutkutin kärkipihdeillä tovin eestaas, ja kyllähän se tosiaan selvästi herkistyi. Annoin aineen vaikuttaa n. 40 min, kiinnitin katin ja lähdin koelenkille. Ekalla kiihdytyksellä lykkäs aika lailla mustaa ja heitti vielä kerran limp moden koneeseen. No, käynnistys uudelleen ja taas mentiin. Vähän pienempi pölläys eikä enää limppiä ja tasainen nykimätön vääntö puolestatoista tonnista punarajalle saakka. Vedin muutamia oikein kunnon polkaisuja tuossa kakkostiellä ja olin totta puhuen ihmeissäni: Auto toimii hienommin kuin koskaan! Puhtia tuli tuntuvasti lisää, eikä enää mene limppiin vaikka kiihdyttelis kuinka. Tää Sahrami on siis varmaan ollut jonkunverran tukossa koko sen pienen ajan mitä se on mulla ollu. Pakko myöntää että uuninpuhdistin tosiaankin toimii. Jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se voi joissakin olosuhteissa silti olla totta... Suosittelen!

felisia
-
Viestit: 29
Liittynyt: 6.10.2007 22:29

ViestiKirjoittaja felisia » 11.8.2013 22:28

pitäis tehdä tummoinen operaatio hiukkassudattimella varustettuun autoon. onko kukaan moista kokeillut ja mitä hiukkassuodin moisesta tykkää

Hotoks
-
Viestit: 32
Liittynyt: 18.5.2013 21:38

ViestiKirjoittaja Hotoks » 17.8.2013 13:22

Yksi jälleen liittynyt tähän mukaan, Kyseessä Seat Leon 110hp (oisko ASV) alkuun kuunnellut noin kuukauden kun turbosta alkanut kuulumaa epämääräistä vinkumista 1-2 vaihteilla aina kun alkaa ahtaminen tapahtumaan, tuossa Neste-rallien aikaa rupes suuremmin häiritsee koska rupes vinkumaan jopa 3-vaihteella ja meni limp modeen 4-vaihteella....

Mr.Muscelit sisään. ja kyllähän se vaan kummasti auttoi tähän asiaan. Nyt vaan odotellaan ja katsotaan miten kauan menee ennen kuin vinkuminen palaa ja meneekö auto limp modeen.

Tällä hetkellä ei ainakaan viellä ole mennyt ja vinkuminen on loppunut. mutta kilometrejäkään ei ole nyt viellä paljoa tullut.

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 21.8.2013 19:32

Pakko se on kertoa että tämä toimii. Toukokuussa tosin jo laitettu mr.muscle ahtimeen. Todella helppo ja nopea homma.

Lähtökohta oli pienimuotoiset oireilut liikkumisessa kunnes lopulta joka kerta 80 jälkeen limppiin. Kokelitu vnt tankoa joka ei siis liikkunutkaan kuin ehkä sen 5-7mm. Kamat sisälle, ensin näytti ettei auta mitään mutta n.10min ja sitten alkoi tanko liikehtimään, reilu jumppa ja tanko rupes humppaamaan kunnon liikkeellä ja herkästi.

Auto nippuun ja n.45min kaman ruuttauksesta auto tulille, rauhaksiin ramppia kohti, samalla kone vähän lämpesikin, rampille urut auki ja kierrokset korkealle ennen vaihtoja, ei limppiä ja tulipahan motaria pitkin ajaneelle valkoselle renulle kiire vaihtaa ohituskaistalle kun puskin eteen ja kierrosten noustessa lähemmäksi punarajaa päätti oksavika pamauttaa ahtimen puhtaaksi ja peilissä horisontti pimeni.

Nyt siis ajettu "huollon" jälkeen n.10tkm ja ei ongelmia, vetää kuin pieni sika.

paskatti05
-
Viestit: 22
Liittynyt: 19.8.2013 8:36

ViestiKirjoittaja paskatti05 » 23.8.2013 6:39

Kuulostaa kyllä Mr.Muscle käsittely aika hupatukselta, mutta oireet vaati huoltoa ja tämä kuulosti yksinkertaisesti niin naurettavan simppeliltä että pakko oli kokeilla.

Joka kerta kun kylmänä lähti ajamaan niin aina viskasi auton siihen vikatilaan, jos yhtään kovempaa töppöstä tarjosi kaasupolkimelle.
Nyt Muscle käsittelyn jälkeen, ei ole sitä enää tehnyt ja joko kuvittelen, tai sitten vedot tuntuu muutenkin parantuneen tietyillä kierrosalueilla.

t3mu
-
Viestit: 10
Liittynyt: 18.4.2012 18:16

ViestiKirjoittaja t3mu » 8.9.2013 12:20

Mites, onko kellään kokemusta Audin koneisiin? Itsellä BPW kone ja tekisi mieli kokeilla, ihan vaan vikojen ehkäisy mielessä.
Kone siis 2.0tdi dpf. Samalla kiinostaisi egr tulppaus apu, lähinnä miten tossa koneessa järkevin toteuttaa.

carbonized
-
Viestit: 12
Liittynyt: 3.2.2006 17:22

ViestiKirjoittaja carbonized » 29.9.2013 16:27

Tässä nopeasti kahlasin topicin läpi, ilmeisesti passat bkp 3c 2005 ei onnistu kuin alakautta nosturilla? saiskos amatööri ihan sanasta sanaan mihin ainetta ammutaan jos sais nosturipaikan hommattua..

ei mene vielä limp modeen mutta ahdin viheltää jo aika hurjasti.

PMM
-
Viestit: 13
Liittynyt: 11.9.2009 22:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja PMM » 14.10.2013 10:31

ASV Toledo kävi kans Mr. Muscle kylvyssä. Normaaliajossa yliahto-ongelmat ovat toistaiseksi pysyneet poissa.

MUTTA paikallaan ollessa tyhjäkäynnistä kun polkaisee kaasun pohjaan niin turbo (?) kyykkää siinä 3000-3500 kierroksen kohdilla. Ensin kuuluu ulvahdus ja tämän jälkeen kone rupeaa täristämään ikäänkuin kävisi kolmella ja tyhjäkäynnin kierrokset putoaa alle 800rpm. Tämä kaikki tapahtuu muhkean vaalean savupöllähdyksen saattelemana.

Vikakoodia em. toimenpide ei pukkaa. Autoon on juuri vaihdettu N75. Teki samaa myös vanhalla venttiilillä.

VAG-COM löytyy mutten oikein tiedä mitä tässä tapauksessa pitäisi logittaa. Eipä tässä muuten mitään, mutta katsastussetä kun rupeaa ottamaan päästöjä niin...

Onko kyse edelleen turbo-ongelmasta vai kenties jostain muusta? Normiajossa auto toimii moitteettomasti koko kierrosalueella. Outo homma...

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.10.2013 16:21

Ahtopaineita vois katsella tarkemmin, että seuraako kuinka hyvin pyyntiä vai pyrkiikö edelleen piikittämään... Josko se säätö vielä takkuaisi sen verran että tyhjäkäyntipolkaisussa ei siivet ehdi aueta riittävän nopeasti ja pakopainepiikki puskee venttiilin auki...

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 15.10.2013 8:47

MUTTA paikallaan ollessa tyhjäkäynnistä kun polkaisee kaasun pohjaan niin turbo (?) kyykkää siinä 3000-3500 kierroksen kohdilla. Ensin kuuluu ulvahdus ja tämän jälkeen kone rupeaa täristämään ikäänkuin kävisi kolmella ja tyhjäkäynnin kierrokset putoaa alle 800rpm. Tämä kaikki tapahtuu muhkean vaalean savupöllähdyksen saattelemana.


Mulla teki tuon saman kun painelin reilummin kaasua kun siivet/kello jumitti, mittari näytti 2bar ahtoja tuolloin. Enää ei tee kun on uusi turbo.

mersuwolkkariin
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 20.10.2013 12:12

ViestiKirjoittaja mersuwolkkariin » 20.10.2013 12:42

Voikos tällaisen muscle käsitelyn tehdä -99 wv 1.9 TDI golf 4:selle? AGR moottori. hukkaportti turbo. 3,4 vaihteella kun kiihdyttää 3300-3800 kierrosta niin veitsellä leikaten tehot tehot lähtee, ja sen jälkeen meno kyllä jatkuu mutta erittäin laiskasti. Tottakai olen tekemässä tutkimuksia letkuihin ja n75 venttiiliin jne mutta kysymys kuului, onko tässä sellainen "jumittava" turbo että tämä mr. muscle käsittely voisi olla auttava tekijä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 20.10.2013 21:08

Ei ole muskelista apua AGR:ään jossa on hukkaporttiahdin. Todennäköisin syy on viallinen N75 tai siihen liittyvä letkutus.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 26.10.2013 20:31

Muskeli toimii, se on todistettu moneen kertaan, mutta onko kukaan kokeillut tämmöistä litkua?: www.tecalemit.fi/tuotteet/forte-moottor ... bo-cleaner
Sattui vaan tänään osumaan silmiin tuollainen puteli varaosaliikkeen hyllyssä ja alkoi kiinnostamaan, että mahtaisiko toimia Musclen korvaajana?

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 27.10.2013 11:57

Muskeli toimii, se on todistettu moneen kertaan, mutta onko kukaan kokeillut tämmöistä litkua?: www.tecalemit.fi/tuotteet/forte-moottor ... bo-cleaner
Sattui vaan tänään osumaan silmiin tuollainen puteli varaosaliikkeen hyllyssä ja alkoi kiinnostamaan, että mahtaisiko toimia Musclen korvaajana?

Onkohan tuokin aine tarkoitus kaataa EGR-putken lähdöstä sisään vai polttoaineen sekaan. Jos polttoaineen sekaan tarkoitettu, niin toimii korkeintaan ennaltaehkäisevänä. Tai sitten laskee setaaniarvoa niin paljon, että syttymisen myöhäistymisen kautta nostaa pakolämmöt korkeaksi. (Tämän lisäksi kulutus nousee ja teho tippuu.)

Itsehän olen ennaltaehkäissyt johdinsiipien jumittamisen vain rehdisti antamalla kenkää. Pakolämpöjen ollessa hetken 950 asteessa, pitäisi ylimääräisten karstojen palaa pois ;)

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 27.10.2013 12:10

Onkohan tuokin aine tarkoitus kaataa EGR-putken lähdöstä sisään vai polttoaineen sekaan. Jos polttoaineen sekaan tarkoitettu, niin toimii korkeintaan ennaltaehkäisevänä


Polttoaineen sekaan tämä on tarkoitettu. Sitä mieltä minäkin olen, ettei tällä jo jumittavia johdinsiipiä pelasteta.

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 27.10.2013 20:56

Edellisestä käsittelystä 25tkm eilen alkoi menemään limp moodiin, tänään muskelit koneeseen ja taas toimii!!

reimah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 22.5.2010 17:05

ViestiKirjoittaja reimah » 27.10.2013 22:09

T5 Transporterille tein tämän käsittelyn.. en yhtään tiedä mikä turbo siinä on mutta ei ainakaan vielä ole hajonnut.

Rampas
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.12.2013 8:46

T5 "kujertaa"

ViestiKirjoittaja Rampas » 28.12.2013 9:11

225 tkm taulussa ja n. 4tkm sitten autoon laitettiin uusi softa (tuikun tekemä).
Auto oli todella miellyttävä ja tasainen ajeltava, potkua mukavasti ja kulutus hallinnassa.
Nyt auto vetää puhtaasti enää yli 2000rpm ja sielläkin se tuntuu hieman tukkoisemmalta kuin aikaisemmin. Ahdin lähti aiemmin nätisti mukaan n.1300-1400rpm, nyt alle 2000rpm kuuluu ahtimesta erikoinen "kujerrus" ja ahdot notkahtaa välillä ainakin vcds:n mukaan. Mitään vikakoodia ei tule ja auto muuten toimii.

Auttaako puhdistus ja kuinka se moottoriin on helpoin tehdä vai voiko koko ahdin olla lopussa vai n75 vai...

Pitää ainakin VNT liikerata katsoa pakoputken vaihdon yhteydessä.

Potilaana siis T5 2.5 TDI -07 96kw

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.12.2013 14:56

Onko DPF vielä paikoillaan? Noilla kilometreillä sille pitäisi tehdä jotain.
-07:ssa on jo GTB -mallin ahdin jotka ei ole kovin herkkiä tuolle vnt:n jumimiselle.

Rampas
-
Viestit: 8
Liittynyt: 28.12.2013 8:46

ViestiKirjoittaja Rampas » 28.12.2013 16:46

DPF on vielä paikoillaan ja ei hälyttele ja näyttää VCDS:llä ihan OK:lle, jos nyt oikeata blockia osasin katsoa...

jasaka
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10.1.2014 7:38

ViestiKirjoittaja jasaka » 10.1.2014 7:46

minulla on kanssa ollut jo pitemmän aikaa ongelmia passatin kanssa,tullu vaihettua alipaineletkut ja venttiilit..ei ole auttanu vikaan..eli passat 1.9 tdi 2003 automaatti..limppaa pvässä sen 10n kertaa ja vika korjaantuu vähäksi aikaa sammuttamalla,paitsi jos räväkästi kiihdyttää sammuttamisen jälkeen ni limppaa kyllä samantien..tätä pitää testata heti tänään :)

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 7.3.2014 8:44

Mr.Muscle toimii. Passat 3b AFN hiljalleen alkoi nostelemaan ahtoja. 345tkm mittarissa, ahdot alkoivat olemaan pahimmillaan 1,7bar. Vnt:n säätötanko liikkui vielä pihdeillä kohtuullisesti. Kahden käsittelykerran jälkeen ahdot nousevat nyt korkeintaan kiloon. Vedot katkeilivat ennen käsittelyä 3000rpm tienoilla, nyt vetää punarajalle saakka mukavan tasaisesti.

Egr-putken alalaipan mutterit olivat entiset, onneksi vielä vastakierrehylsyllä lähtivät irti :)

Cyna
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.2.2010 16:21

ViestiKirjoittaja Cyna » 28.3.2014 17:18

Ite tein tänään alipaineletkujen uusimis ja mr. muscle puhdistus hommat.

Vikana oli että sillon tällön heitti vikatilaan, ja vaparina sai ajella ennen uudelleenkäynnistystä, sekä välillä tolkuton viive ennen kuin lähtee vetämään.

3 uutta alipaineletkua, musclet sisään ja koeajolle, vetoja tuntu olevan aavistuksen enemmän, mutta viive vielä säilyi.

Vinkkejä viiveeseen? Mahdollisesti ilmamassa?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 31.3.2014 13:42

Vuosi ja 7kk, noin 50 000km, ilman limb-oireita. Eikä turbon viheltäminenkään ole muuttunut mitenkään.
edit: tottakai kun näin kehuin niin tänä aamuna veti limbiin. Pitänee uusia käsittely.

Edit2: käsittely uusittu ja limb-oire hävisi.
Viimeksi muokannut dosetti, 5.4.2014 13:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 31.3.2014 14:09

^^ paras vinkki on etsiä käsiin vcds-lukulaitteen omaava henkilö ja katsoa toiminta, muuten hukkaat vaan rahoja jos summamutikassa vaihtelet kaikkea mitä voi olla viallisena.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 8.4.2014 17:55

Tässä BKD:stä muutama kuva ja selostusta.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 8.4.2014 23:18

^paljonko tuollainen homma enää säästää jos uusi turbo ebaysta maksaa ehkä 300-400 euroa? Vai onko VNT-siivelliset kalliimpia?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 9.4.2014 6:23

Niin pitkään kun se toimii, niin just sen 300-400€ ainakin.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 21.4.2014 12:42

4x Ahtimen muskeli käsittelyä takana,
päästöt katsurilla kylvyn jälkeen ovat olleet 0.1 ja 0
Ei sivu vaikutuksia useammankaan mr Muskeli kylvyn jäljiltä.

30min homma joka öljynvaihdon välissä kustantaa ainetta 1/5 osa pullosta ja kupin kahvia.
Ei ollenkaan paha homma VS 400e Ebay (Ei) takuu ahdin+odottelu+vaihto työt + mahdolliset loppu murheet. On nopeesti sen 1000e ellei joku tee sit ilmasena noita ahdin vaihtoja.. täältäpäin ei löydy edes halpaa tekijää.

Tounari
-
Viestit: 115
Liittynyt: 12.6.2011 6:02

ViestiKirjoittaja Tounari » 1.5.2014 17:06

Rupesin sateisen ja kylmän vappupäivän kuluksi ihmettelemään Touranin BLS:ää. Vedot olivat olleet poissa jonkin aikaa ja DSG nyki ja vaihteli turhan herkästi pienemmälle. Nilkutusmoodikin oli välillä vaivannut. Ajattelin tutkailla hiukkassuodattiman kuntoa. Hämmästyin melkoisesti, kun turbon jatkeena olikin vain katalysaattori. Auton paperien ja VW-auton mukaan autossa piti olla hiukkassuodatin. Olin uskonut koko tarinan ja kuvitellut ajelevani DPF-pöntön kanssa, mutta sileä kattihan se siinä ilman mitään paineanturien liittimiä tms.

Löydöstä innostuneena ei muuta kuin EGR-putki irti pakosarjasta, Muscle letkun kanssa sisään ja paikat kiinni. 15 min homma ja tehot tulivat takaisin. Kulutus laski entisiin lukemiin ja DSG sivistyi huomattavasti. Hommasta selvisi seitsemällä eurolla. Vappu jatkuu iloisin merkein. Kippis ja kulaus.

Homman jälkeen tutkin vielä lasin äärellä BLS:n speksejä etkasta, ja ainakin BLS Tourania tehtiin kahta mallia - yhdistetyllä DPF:llä ja katilla sekä pelkällä katilla.

Edit: Nyt on 200 km ajettu. Muscle-käsittely toi hieman helpotusta kiusalliseen äkkinäiseen moottorijarrutukseen kaasua nostaessa ja DSG:n vaihtaessa pienemmälle. Lopullinen helpotus tuli laittamalla 300 ml Ceratec-pullo öljyn sekaan. Nyt rullaa mukavan kevyesti. Koko systeemin hinnaksi tuli siis 35 euroa ja auto on kuin uusi.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 5.5.2014 13:07

Ilmeisesti tämän puhdistuksen uskaltaa tehdä T5 porterin BNZ koneeseen, jossa on DPF?

Kyllähän noihin hiukkasuodattimiinkin on omat pesuaineensa, mutta onko ne yhtä kovaa kamaa kuin uuninpuhdistajat?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 21.5.2014 21:43

Onkohan minun Bkd käsittelyn tarpeessa jos oireet ovat:
1. Satunnaisesti nykii kevyesti 40 kmh / 2200 rpm, viimeksi ehkä 4 kk sitten.
2. Nyt syy miksi havahduin tähän... eli kierrokset vaeltaa paikallaan ollessa 3000 rpm kohdalla. Vaihtelee kierroksia välillä n. 2900-3200.
3. Alkaen 2700 rpm kohdalla kuuluu sirisevää/kilkattavaa/kalisevaa ääntä, joka jatkuu ylös asti. Epäsäännöllistä.

Auto vetää ja toimii hyvin eli ainoastaan paikallaan ollessa huomasin tuon. Ei vikakoodeja

Ehdotuksia? 265 tkm ja Dsg

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 22.5.2014 10:52

Ei viittaa turbovikaan. Tarkistaisin pumppusuuttimien korjausarvot alkuun.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 22.5.2014 18:23

minun mielestä nimenomaan turbovikaan viittaa tuo paikallaan kierrosten heittely noin 3000rpm tuntumassa...tuolla metodilla saa paikallistettua hyvin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 22.5.2014 20:58

Jos tarkistan nuo suutin jutut vcds:llä..... niin oisko ohjetta?

Ja jos tuo kaipaa muskelia, niin edessä on keulan purkua autossa muutenkin, niin jos samassa kokeilis turboa puhdistaa.

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

ViestiKirjoittaja Hakku » 23.5.2014 13:11

Voiko kaksimassakytkin kalista/kilistä ja haukkailla omia aikojaan?

kukkone
-
Viestit: 32
Liittynyt: 1.4.2011 23:45

ViestiKirjoittaja kukkone » 24.5.2014 21:12

Ihan näin mielenkiinnosta kyselisin että auttaako mr.muscle käsittely muihin turboihin ku vnt turboihin? Itellä on 1.9 tdi AHU passat. Ennen jakso ahtaa 4. Vaihteella ihan hyvin mutta nyt 4. Vaihteella ku kiihdyttää ni heittää jo pikkusen vajaassa 3000 rmp vikatilaan. Vai onko n75 venttiilin vaihto edessä?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.5.2014 23:01

Muskelointi on tarkoitettu nimenomaan VNT-siipien takertelun poistamiseen. AHUssa ei ole VNT-ahdinta. Alipaineletkut tai N75. Pienellä varauksella myös MAF.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 27.5.2014 12:10

Onko turbon normaalia ääntä pieni vinkuminen kun vedättää alkaen 1500 rpm:sta? Vinkuu noin 2400 asti ja sitten hiljenee.

Toinen ääni mikä on nyt tullut, niin kylmänä voi tehdä pari kertaa "tusshh" tussahduksen koneen suunnalta kun on kiihdyttänyt noin 2200 rpm:n asti. Tekee vain muutamasti sen ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Viikonloppuna laitettiin tyhjään A/C-järjestelmään kylmäaineet ja mielestäni sen jälkeen on kuulunut paristi tuo tussahdus. Vai olisko se turbosta joku, hukkaportti?

Tarvis joo tehdä itsekin Mr Muscle-käsittely, mutta kun se ei ollut helppo nakki kun on automaatti ja sen joku kikkare edessä yläpuolella, vai miten jultsu se oli kun katseltiin?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.5.2014 16:29

VNT-puhaltimissa ei sitten taas ole sitä hukkaporttia josta kuuluu se bensamiesten VSSSST-PFFFPFPFF.

Alspen automaattiautossa oli se vittumainen EGR-lauhdutin siinä pakosarjan yllä joka tekee tuon muskeloinnin noin sata kertaa hankalammaksi.

Eihän vinkunat koskaan normaaleja ääniä ole, mutta näin vanhoille ja paljon ajetuille ilmeisesti ihan yleisiä.

Tuo tussahdus voi kyllä johtua ahtopaineiden falskauksesta jostain ei-halutusta-välistä, EGR voisi olla hyvä paikka aloittaa.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 31.5.2014 10:32

Hukkaportti ei kyllä pidä mitään ääniä toimiessaan...ainakaan VSSTT-PFFF tyylistä...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 9.6.2014 20:37

Onkohan minun Bkd käsittelyn tarpeessa jos oireet ovat:
1. Satunnaisesti nykii kevyesti 40 kmh / 2200 rpm, viimeksi ehkä 4 kk sitten.
2. Nyt syy miksi havahduin tähän... eli kierrokset vaeltaa paikallaan ollessa 3000 rpm kohdalla. Vaihtelee kierroksia välillä n. 2900-3200.
3. Alkaen 2700 rpm kohdalla kuuluu sirisevää/kilkattavaa/kalisevaa ääntä, joka jatkuu ylös asti. Epäsäännöllistä.

4. Oire taitaa olla nyt suhahtelu tuossa 3000 rpm kohdalla, kun se kierrosvaihtelu on päällä. Yksin hankala varmasti sanoa, onko ääni suhahtelua.[/quote]

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

ViestiKirjoittaja Hakku » 10.6.2014 7:19

LIenee varmaan ahtopaineen säädössä jotain vikaa, kun itsellä kuuluu tuota turbon kompressoripuolen siipien sakkausääntä vaihdetta vaihtaessa, jolloin koneen kierrokset tippuu nopeasti vedätyksen jälkeen. Sama ääni kuuluu myös nopeasti kaasua nostettaessa. Mutta vaihdettaessa vaihetta, kun koneen kierrokset putoaa nopeasti, on ääni voimakkampaa/selkeämpi. Onkohn siis ominaisuus vai yliahtotilanteista johtuva painepuolen vaihtelut suurempia?

Käytin joitain diiselpuhdistusaineita(Liquimoly ja nyt Redline), enkä ole saanut vikatilaa enää yliahdoista. Tosin en ole aktiivisesti seurannut VCDS:llä, että esiintyykö silti yliahtamista, josta auto ei vain kelistä riippuen ole vaivautunut valittaan. Itsellä vikatila esiintyi talven jälkeen noin 0-5 ulkolämpötila-asteen hujakoilla ja on nyttemin jäänyt pois kelien lämmetessä +10->.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa