Golf GTi 16v -88

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

Golf GTi 16v -88

ViestiKirjoittaja VilleVee » 14.11.2012 19:04

Tämä auto on ollut täälä aiemminkin esillä ja nyt se löytyy täältä. Kuulemma ollut aikamoinen kiertopalkinto viime vuosina, sen kyllä näkee autosta että monenlaista räpeltäjää on päästetty siihen käsiksi.
http://villevee1.kuvat.fi/kuvat/Golffi/
Tuolla on pari kuvaa Golffista.
Ostin auton käymättömänä ja viaksi paljastui että sytytysjohdot olivat väärin, ne korjattua golffi lähti samantien käyntiin. Golffista puuttui valot, joten tein uudet releiden kautta, sekä vaihdoin ilmanputsarin. Edellinen omistaja oli avannut määräjakajan ja se vuosi bensaa, no avattiin sitten määräjakaja ja saatiin tiivistettyä se hydrauliliimalla.
Tarkoituksena olisi vielä uusia kytkin (nykynen luistaa ja painelaakeri ääntää) ja alusta.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 15.11.2012 10:08

Aika ruotoiseen kuntoon tämä onkin päässyt verrattuna edellisiin kuviin tästä. Toivottavasti pääsi parempaan kotiin. Onko mitä suunnitelmissa ulkokuorelle?

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 15.11.2012 14:48

Noo ainaki pohjasta parit reiät hitsattava, että menee leimasta läpi. Uusi etupuskuri ois hommattava myös koska vanha on halki molemmilta puolilta. (Saa ehdottaa yv:llä jos joltain löytyis ehjä iso puskuri täältä uudenmaan seudulta). Kuskin ovi pitäisi alareunasta hitsata ja takaluukun alareuna. Mutta tässä on vielä tärkeämpiä asioita tehtävänä ennen ulkokuorta, kunhan saisi leimattua ensin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.11.2012 20:45

Kun hitsailemaan alat, niin kurkkaa myös listojen ja kaarien alle. Ainakin pari vuotta sitten oli melkoisen paljon kuplintaa näkyvissä maalissa noiden liepeillä. Jos kerran ryhtyy tekemään, niin kannattaahan se tehdä kunnolla...
Takaluukkua tosiaan naureskeltiin auton silloisen omistajan kanssa, että hitto miten komea toteutus. :D

Onhan tuo vielä täysin pelastettavissa.
Taisi olla jopa ihan alkuperäinen 16V, ellen väärin muista? Sisustaan jotain kivaa (tumma kattohan tässä ainakin silloin jo oli), eli jotkut kivat penkit ja ovipahvit?
Ruosteet pois ja joku kiva maali tuon amispojan sinisen tilalle.
Ja ennenkaikkea: tekniikan korjaaminen.

En usko, että tolle koneellekaan on kukaan mitään tehnyt tässä vuosien varrella. Silloin aikoinaan jo tosiaan tuppasi välillä savuttelemaan (huomasi todella selvästi, etenkin hajusta, kun ajoin monesti perässä).

Kytkin ei mielestäni silloin vielä luistanut, mutta koneen yläkerta äänsi jonkin verran. Jos tätä pitää meinasit, niin kannen irti käyttäminen, nostajien uusiminen ja venttiilien tsekkaaminen ei olisi huono rasti.
Vaihteita vaihtaessa huomasi myöskin sen, että moottori ja laatikko pääsi aikapaljon liikkumaan (nopeita vaihtoja tehdessä ei meinannut saada vaihdetta silmään), joten kumityynyjen uusinta ei lienee olisi pahasta.
Alustajumpan yhteydessä puslien uusiminen ei olisi huono rasti myöskään?

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 17.11.2012 14:17

Joo kyllä noissa kaarissa näyttää olevan maalin alla jo hieman kuplaa. Kyllä tämä vissiin on alkuperäinen 16v näin ainakin edellinen omistaja mainosti ja sisustakin on mustalla kattoverhoilulla ja lattiamatolla (eikös se kuulu näiden 16v varusteisiin?) penkit on mielestäni ihan normit. Itse kone käy kyllä todella hyvin ei nakuta/äännä/savuta mitään erityisempää, ja vedot on mielestäni tallella ainakin siihen asti mitä kytkin pitää. Tämä 16v golffi käy itseasiassa parhaiten meidän golffeista (tämän lisäksi mulla on toinen 16v kr kolvi ja vielä veljeltäkin löytyy kanssa kr kolvi). Suurimmat viat ovat nyt ainoastaa nuo kytkin ja parit reiät pohjassa.

Alustaa tullut päivitystä nyt, kävin eilen hakemassa motonetistä lesfjörs madallusjouset.

korde
-
Viestit: 103
Liittynyt: 26.9.2010 23:42

ViestiKirjoittaja korde » 3.12.2012 13:47

Mitä onkos tuosta ta technixit revitty jossai välis pois? Hyvä että joku jaksaa panostaa tähän itseltäni loppui toissatalvena mielenkiinto ajan,rahan, ja tilanpuutteen takia, ei oo muuten mitään tietoa miten nuo kamein helmat on paikallaan liekkö mua edeltäny omistaja vetäny popniiteillä sen kiinni? Mites olikos tuohon vaihdettu orkkis kontinluukku takasin vaiko onko viel silotettu? Jos on silotettu ni voisin väittää että mätii sieltä kilvenpaikan kohdilta! itse kerkesin antituunaamaan siihen orkkispeilit luppakorvien tilalle ja alkuperäset mittarintaustat valkoisten paperitarra "mötörspörtti" taustojen tilalle!
Kuten markku sanoikin tuossa että alkuperäinen GTi on, muistaakseni jostain sen tarkistin ja verrattaen pirteä tapaus, Kytkin oli siihen vaihdettu kun ostin sen ja kuitti oli keskikonsolissa veikkaan että joku sen hävittänyt? Vaijerin säädin itse ja hyvin se piti mulla? YV:llä annan lisätietoo toki jos jotai kysyttävää ja osaan vastata :)

Jos muuten löytyy kiinnostusta ni multa löytyy viel parit kuvat miltä se näytti kun se multa lähti?


Onnea rojektiin ;)!

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 3.12.2012 16:40

Joo edellinen omistaja oli napannu ta-technixit itelleen ja heittäny jonkun venton vakio alustan lyhyemmillä jousilla alle. Takaluukku on siloteltu ja kuplii hieman luukun alareunasta. Mikäli jollain olisi tietoa auton historiasta, etenkin kiinnostaa se että pitääkö edellisen omistajan väitteet kireemmistä nokista paikkansa? Kovinkaan kireät nokat ei ainakaan ole sillä paljonkaan ei eroa vakiosta, jos yhtään. Peltisatsi ainakin on.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 10.12.2012 21:32

Pientä määräaikaishuoltoa tehty taas. Fortet kierrätetty läpi ja öljyt sekä suodatin vaihettu. Huomenna olis tarkotus vaihtaa vaihteistoöljyt. Vielä jos pohjaanlyönti kumit saapuisi niin saisi alustan valmiiksi ja auton ajoon.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 22.12.2012 19:07

Pientä päivitystä taas. Motonetista ostettu uusi puskuri, alusta koottu uusilla jousilla ja pohjaanlyöntikumeilla ja eteen vaihettu yläpään laakerit, eteen hitsattu myös hinauslenkki (vanha omistaja rälläköinyt pois?!?!), katsastus aika varattu 27.12, pohjaa massattu. Saas nähdä miten leimapajalla käy.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 2.1.2013 18:28

Noniin tuli tossa viime viikolla saatua golffiin leima, muuten meni puhtaasti läpi paitsi kässärin se sai nykästyä pois alahakasesta, noh uus alahakanen hitsattiin jo samana iltana ja sitten seuraavana päivänä näyttämään uudestaan. Hain golffiin varmuuden vuoksi vielä varalaatikon, kun halvalla sai. Montako booria tässä 2y:ssä nyt kytkinakselissa olikaan, sillä tämä uusi loota on koodiltaan chd, että meneekö se gti:n kytkinlevyllä kiinni? Vai olisiko jokin 1,9 td kolmoskoppasen kytkinpaketti kestävempi? Kun 1.9 td:stä peräisinhän tämä loota on.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 5.1.2013 0:29

eikös siinä 28 hammasta ole tuossa 2Y laatikossa

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 11.2.2013 21:28

Noniin vähän päivitystä taas. Auton kummallista tärinää tutkittu ja pääsyytettynä tällä kertaa on peränvälitys ja tasauspyörästö, siellä tuntui olevan kohtuu paljon välystä kun vetarista koetteli. Onneksi on varaloota. Onkos muilla ollut ongelmia vaihdelaatikon perän väljyydestä? Loota siis 020 4t eli ei alkuperäinen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.2.2013 0:02

poskilaakerit mahdollisesti. siis välys tuntuu kun heiluttaa sisempää vetaria?

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 12.2.2013 6:53

Juuri noin ja ajossa kuuluu jurnutusta.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 9.3.2013 23:16

Terve taas. Golffiin tulossa juuri hieman päivitystä, tämän ajan minkä auto on ollut minulla ajossa kuulunut jurina ja tärinä n. 70km/h ylöspäin on luultavasti selviämässä: Kuskin puoleisen vetolaipan pölysuoja oli irronnut ja vuotanut vaihteistoöljyä vetoniveleen ja öljy oli liuottanut kaikki rasvat tiehensä. Myös kun vaihdelaatikko irroitettiin niin paljastui että kytkin levy ei ollut keskellä, heittoa oli parhaimmillaan 3mm. Sekä paljastui myös kytkimen luistamisen syy: kun kytkin levy ei ollut keskellä, niin kytkintanko oli syönyt tiivisteensä kokonaan pois ja vuoti sieltä öljyä levylle, sekä kytkinakselin tiiviste vuoti öljyä myös.
Nyt vaihdetaan varalaatikko tilalle, koska sellainen löytyi varastosta jo valmiina ja siihen vaihdetaan kytkimen puoleiset tiivisteet. Koneeseen vaihdetaan öljypohjan tiiviste sekä kampuran tiiviste sekä laitetaan uusi kytkin levy ja ehjät käytetyt vetarit.
Jospa nyt alkaisi tärinät loppumaan ja kytkin pitämään.

Joku on luultavasti tehnyt koneeseen, joskus jonkinlaisen rempan kun kiertokankien alapäät oli merkattu pistepuikolla. Normaalistihan niissä ei ole mitään pistepuikon merkkejä?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.3.2013 11:29

Ei ole kytkinlevyn keskityksessä se ongelma, vaan vauhtipyörä on ollu väärässä kohtaa (huom. YKK:n merkki) tai sitten sen ohjuritapeista ei oo mitään jäljellä. Sama lopputulos on myös, jos vaihelaatikon ohjuritappeja ei ole tai edes toista, ja pultit sattuu vielä löysällä olemaan.

Itellä oli aivan tarkalleen samalaista jälkeä avatessa 20tkm aiemmin "remontoitu" GT:n kytkin, ja luulin myös vian johtuvan keskittämättömästä kytkinlevystä kunnes isot pojat kerto miten se asian laita oli :)

2Y lootassa on tosiaan paksumpi kytkinakseli, joten vaatii sen 16v levyn. CHD laatikon kanssa käy sama kytkinlevy mikä sulla on nyt ollut siinä 4T:ssä. Eli perus 1.8/1.6td 210mm levy.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 10.3.2013 13:40

Vaihdelaatikkohan oli vähän miten sattuu kammettu paikoilleen, kiinnityspultit eivät olleet suorassa ja koko loota oli kiinnityskohtiin nähden sivussa eli kytkinakselikin oli ollut sivussa ja painanut kytkinlevyä sivuun. Nyt menossa uusi sachsin 210mm levy 8venasesta gti:stä, luultavasti paras normi levy mikä sopii 24 spooriselle akselille.
Harmikun näitä autoja jotkut "korjaa" näin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.3.2013 11:44

Tuohan sen sitte selittää. Ei kannata myöskään ihmetellä jos on laatikon kytkinakseliin ilmaantunu klappia. Tosiaanki edellisten räpellysten korjaamistahan näissä tahtoo viat olla, varsinki gti-malleissa :)

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 11.3.2013 12:22

Yksi kytkinkopan kehäkiinnitys oli murtunut, kun oli pultilla väännetty väkisin. Kytkinlevyn keskiön niiteistä puolet oli jo poikki ja levy oli ottanu kiinni vauhtiksen pultteihin. Levyn halkasija oli pienentynyt 3mm. Ja pulteissa oli viisteet.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 11.3.2013 12:43

No huhhuh.. itse katselisin sinne kyllä vaihtoaskin jos tuollalailla räpelletty. Vai oliko aski jo vaihtumassakin?

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 11.3.2013 16:23

Joo vaihtoaski mulla on jo valmiina ja menee kiinni, kun nuo vauhtiksen pultit saapuu ja saa kytkimen kasaan. Täytyy laittaa kuvia poikien saavutuksista :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.3.2013 19:54

Turvallista matkaa.. Itsellä siinä vastaavassa oli kans levy aika valmista kauraa, sitä ku vähä ravisteli niin jouset lenteli melkein itestään pois koloistaan :D

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 16.6.2013 13:14

Hieman on maaliskuusta tullut muutoksia, eli loota ja kytkin vaihdettu ja ainakin vielä tuntuvat pelaavan hyvin. Tärinät ovat poissa ja kytkin pitää. Jossei kaikki nyt menisi liian hyvin, niin putki on alkanut hieman vuotamaan. Tekniikka alkaa olla jo kunnossa, niin voisi keskittyä hieman ulkokuoreen. Uusi takaluukku haettu ja uusi etupuskuri oottaa asennusta.

Expire
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.9.2008 16:36

Re: Golf GTi 16v -88

ViestiKirjoittaja Expire » 18.5.2018 10:34

Löytyiskö kuvaa autosta ja mikäs on rekkari. Kuvaus kuulostaa nimittäin pahasti siltä että olis ollut mulla joskus vähän aikaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: Golf GTi 16v -88

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.5.2018 10:52

Eihän edellisestä postauksesta olekaan kuin 5 vuotta aikaa.

Expire
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.9.2008 16:36

Re: Golf GTi 16v -88

ViestiKirjoittaja Expire » 18.5.2018 14:15

jospa auto olis nyt uudessa loistossaan :D


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa