BLB Sauhauttaa ja rynkyttää
Valvoja: ffp jäsenet
BLB Sauhauttaa ja rynkyttää
Eli tutun Audi A4 -05 2.0 TDI PD BLB- moottorilla ollut tutkinnan alla, eikä vikaa tunnu löytyvän millään.
Paljon juttua löytyi kyllä näiden moottorien ongelmista, mutta mitään vastausta en ole löytänyt.
Oireina siis käynnistys lämpimänä, sahauttaa ihan tosissaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Nykimistä ajossa n. 2500-2800rpm esim. vakkari päällä ajaessa tasaista tietä. Samanlaista nypytystä esiintyy myös paikoillaan kierroksia pidettäessä.
Paikoillaan lämpimällä koneella nostaa kierrokset 2800rpm, täyttyy piha harmaan valkoisesta savusta, ja kuulostaa kuin menisi paljon polttoainetta palamattomana lävitse.
Tähän mennessä tehty:
-Suuttimien o-renkaat vaihdettu
-Suuttimien johtosarja vaihdettu
-Pa. suod. vaihdettu
-Startti vaihdettu
-EGR tukittu
-suuttimien korjauskertoimet tarkastettu tyhjäkäynnillä 1-4 ( -0,3 / -0,4 / -0,5 / 0,9 )
-ei vikakoodeja
-softasta korjattu käynnistys bugi
-nokan ajoitus ainakin anturin mukaan ok, nokat toisiinsa nähden kohdallaa, tämä tarkastettu lukitus työkaluilla.
Pystyykö kukaan tarkastamaan suuttimia tälläisistä, vai mitä seuraavaksi?
Paljon juttua löytyi kyllä näiden moottorien ongelmista, mutta mitään vastausta en ole löytänyt.
Oireina siis käynnistys lämpimänä, sahauttaa ihan tosissaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Nykimistä ajossa n. 2500-2800rpm esim. vakkari päällä ajaessa tasaista tietä. Samanlaista nypytystä esiintyy myös paikoillaan kierroksia pidettäessä.
Paikoillaan lämpimällä koneella nostaa kierrokset 2800rpm, täyttyy piha harmaan valkoisesta savusta, ja kuulostaa kuin menisi paljon polttoainetta palamattomana lävitse.
Tähän mennessä tehty:
-Suuttimien o-renkaat vaihdettu
-Suuttimien johtosarja vaihdettu
-Pa. suod. vaihdettu
-Startti vaihdettu
-EGR tukittu
-suuttimien korjauskertoimet tarkastettu tyhjäkäynnillä 1-4 ( -0,3 / -0,4 / -0,5 / 0,9 )
-ei vikakoodeja
-softasta korjattu käynnistys bugi
-nokan ajoitus ainakin anturin mukaan ok, nokat toisiinsa nähden kohdallaa, tämä tarkastettu lukitus työkaluilla.
Pystyykö kukaan tarkastamaan suuttimia tälläisistä, vai mitä seuraavaksi?
Kenelläköhän olisi tuohon oikeat sovitteet puristuksien mittaukseen. Lahden Laakkosella ei ainakaan ole...
Tuli tuossa myös tandem pumpun paineet mitattua, ja vaihdettua kirkas paluu pa. linja. Eihän siellä ilmaa mennyt ja paineet oli tyhjäkäynnilla n.3bar ja kierroksien mukaan nousi aina tuonne 9bar. Tämä siis paikoillaan kierrättäessä.
Olisiko aivan mahdotonta, että joku suutin vaan vuotaisi lävitse, eli suutinvikaa vaikka nuo korjausarvot ym. ovat ihan ok...?
Tuli tuossa myös tandem pumpun paineet mitattua, ja vaihdettua kirkas paluu pa. linja. Eihän siellä ilmaa mennyt ja paineet oli tyhjäkäynnilla n.3bar ja kierroksien mukaan nousi aina tuonne 9bar. Tämä siis paikoillaan kierrättäessä.
Olisiko aivan mahdotonta, että joku suutin vaan vuotaisi lävitse, eli suutinvikaa vaikka nuo korjausarvot ym. ovat ihan ok...?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa