ex vento, Golf 90'
Valvoja: ffp jäsenet
ex vento, Golf 90'
Jeps ajattelinpa laittaa oman käyttiksen tänne näytille vaikka ei siinä hirveästi ihailtavaa ole.
Ostin Venton viime vuonna lokakuussa kun osui Nettiautossa hinta budjettii hyvin ja ei ollu kauhean pitkä hakureissu.
Tosiaanki Perus 1,8 ABS koneella oleva vento, rullattu 288tkm. Ajaessa kotio kulutus sellasen 9-10l/100km kohti.
Kuvaa kun pihaan saatii mokoma.
Alkuunsa piti saada tietenki kulutus aisoihi, rikkoitunee ruisku kumilaipan ja katkenneen lambda anturin JA rikkoutuneen lämpötila-anturin jälkee saatiinki kulutus 6,5l/100km.
Tämän jälkee lähtikin sitten alustaa, valoa ja maskia tilauksee kun kummatkin etuvalo umpiot olivat halki ja hiekkapuhalletun näköiset.
Talveksi sitten tuli alusta alle ja kaveriks 16'' TSW:t kitkoilla joilla talvi liukasteltiinkin.
Kevään alettua tuli silvottua tuo kuskin helma auki ja Klokkerholmilta uusi tilalle joka ei sitten meinannu sopia kirveelläkää vanhan tilalle.
Sitten pari kuvaa nyky hetkestä.
(HUOM! autossa ei ole mitkään amis pörinät vaikka pakoputki saattaa siihen viittoa)
ja toinen seikka, tilasin motonetistä nuo VR6/Gti muovikaaret ventoon ja näyttää/tuntuu siltä kun yritin asentaa mokomia taakse ettei ne ole edes tarkotettu sinne kun ovat liian jyrkästi alas kääntyvät. Muilla kokemuksia Motonetin muovikaarien sopivuudesta?
Ostin Venton viime vuonna lokakuussa kun osui Nettiautossa hinta budjettii hyvin ja ei ollu kauhean pitkä hakureissu.
Tosiaanki Perus 1,8 ABS koneella oleva vento, rullattu 288tkm. Ajaessa kotio kulutus sellasen 9-10l/100km kohti.
Kuvaa kun pihaan saatii mokoma.
Alkuunsa piti saada tietenki kulutus aisoihi, rikkoitunee ruisku kumilaipan ja katkenneen lambda anturin JA rikkoutuneen lämpötila-anturin jälkee saatiinki kulutus 6,5l/100km.
Tämän jälkee lähtikin sitten alustaa, valoa ja maskia tilauksee kun kummatkin etuvalo umpiot olivat halki ja hiekkapuhalletun näköiset.
Talveksi sitten tuli alusta alle ja kaveriks 16'' TSW:t kitkoilla joilla talvi liukasteltiinkin.
Kevään alettua tuli silvottua tuo kuskin helma auki ja Klokkerholmilta uusi tilalle joka ei sitten meinannu sopia kirveelläkää vanhan tilalle.
Sitten pari kuvaa nyky hetkestä.
(HUOM! autossa ei ole mitkään amis pörinät vaikka pakoputki saattaa siihen viittoa)
ja toinen seikka, tilasin motonetistä nuo VR6/Gti muovikaaret ventoon ja näyttää/tuntuu siltä kun yritin asentaa mokomia taakse ettei ne ole edes tarkotettu sinne kun ovat liian jyrkästi alas kääntyvät. Muilla kokemuksia Motonetin muovikaarien sopivuudesta?
Viimeksi muokannut Jännämies, 4.11.2012 12:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä kuvassa veljen vanhan venton muovikaaret:
http://s163.photobucket.com/albums/t319/Doommaker_photos/SOLD/VW%20Vento/?action=view¤t=vento080.jpg
Nämä oli tarkoitettu vento/golf neliovinen
Onko 2-ovisessa erilainen tuo takakaari?
http://s163.photobucket.com/albums/t319/Doommaker_photos/SOLD/VW%20Vento/?action=view¤t=vento080.jpg
Nämä oli tarkoitettu vento/golf neliovinen
Onko 2-ovisessa erilainen tuo takakaari?
uskoisin että on eri 2 ovisessa vaikka eihän ventoa ole tehty kuin 4 ovisena?
ja 4D Ventoon nuo kaaret oli tarkoitettu mutta kuten sanoin eivät sovi taakse lähellekään, alkuperäisen kaaren ja muovi kaaren väliin jää takaoven kohdilla yli 1cm rako niin yritä siitä sit poppareilla se niitata kiinni xD
ja 4D Ventoon nuo kaaret oli tarkoitettu mutta kuten sanoin eivät sovi taakse lähellekään, alkuperäisen kaaren ja muovi kaaren väliin jää takaoven kohdilla yli 1cm rako niin yritä siitä sit poppareilla se niitata kiinni xD
Niistä ei seuraa mitään, muita kuin murhetta tulevaisuudessa, kun hiekka pääsee muhimaan väliin ja hinkkaamaan maalin pois.
Noo se riippuu ihan miten ne asentaa, vaseliinia kunnol välii ni pysyy hyvänä (kokeiltu on kakkakoppiin)
Eipä nuo muovikaaret edes kovin hyvältä näytä kolmosessa.
Ja tuohon on miljoona eri mielipidettä, joittenki silmää passaa, joittenkin ei ja omaan passaa ainaki täl hetkel. =)
Onko muuten VR6/GT alkuperäset kaaret erilaiset kuin näitten CL mallien?
Okei eli pitkästä aikaa tänne jotain. ei niinkään päivitystä vaa kyselyä jos jollain olisi vaikka ollut samaa ongelmaa ABS koneen kanssa.
Eli siis nyt tässä 5 viikkoa kiusannut moinen asia kuin. Keli jos on kuiva ja lämmin niin Vento lähtee ihan no problemos käyntii, sit jos on sateista tai kosteaa TAI jos ajaa pienestäkin vesi lätäköstä niin autosta häviää käymisen halu kokonaa. eli siis saa sahata kauan ja joskus ei edes lähde enää uudestaa käyntii.
Ja kun ei edes lupaa lähteä että ihan kuin kipinä hukkuis kokonaa kostealla kelillä tai jotain.
Jos joku osaisi/tietäisi mitä osaa toi kosteus rupee vituttaan noin raakasti ettei enää halua toimia ollenkaa.
Eli siis nyt tässä 5 viikkoa kiusannut moinen asia kuin. Keli jos on kuiva ja lämmin niin Vento lähtee ihan no problemos käyntii, sit jos on sateista tai kosteaa TAI jos ajaa pienestäkin vesi lätäköstä niin autosta häviää käymisen halu kokonaa. eli siis saa sahata kauan ja joskus ei edes lähde enää uudestaa käyntii.
Ja kun ei edes lupaa lähteä että ihan kuin kipinä hukkuis kokonaa kostealla kelillä tai jotain.
Jos joku osaisi/tietäisi mitä osaa toi kosteus rupee vituttaan noin raakasti ettei enää halua toimia ollenkaa.
Perusjutut eli tulpanjohdot, virranjakajan ja pyörijän tsekkaisin ensimmäisenä. Toki ne ehkä onkin jo katottu?
Omassa Ventossa oli aikanaa samaa ongelmaa ja se hävis vaihtamalla puolan ja sytytysmoduulin. Motonetin luettelon mukaan toi on '95-> mutta meni kyllä omaan '92 Ventoon, kunhan vaihtaa molemmat osat samalla, eli tuo moduuli taitaa uudemmissa malleissa olla erilainen.
Omassa Ventossa oli aikanaa samaa ongelmaa ja se hävis vaihtamalla puolan ja sytytysmoduulin. Motonetin luettelon mukaan toi on '95-> mutta meni kyllä omaan '92 Ventoon, kunhan vaihtaa molemmat osat samalla, eli tuo moduuli taitaa uudemmissa malleissa olla erilainen.
Paljoa ei ole tapahtunna ventossa männä aikoina, muovi kaaret asennettu onnistuneesti loppuu ja muutos katsastuksesta selvitty pienellä selittelyllä ja katsastuksesta.
Tämän hetkisestä pikku askartelusta ei ole kuvia mutta auton sisätiloihin valo maailma muuttumassa mittari näyttöjä myöten siniseksi, ja kuskin etukajari ritilää tulossa tuo lisä mittari kotelo modaus.
Ulkopuolisesti, ensi kesäksi eri vannetta ja vakio putkiston tilalle tulee hoitaa pakokaasujen ohjausta Simonsin putkisto samalla katti jätetää poies.
jotain kuvatusta (osa saattanu törmätä nettiautossa) hetken mielijohteesta ollu siellä myynnissä.
Tämän hetkisestä pikku askartelusta ei ole kuvia mutta auton sisätiloihin valo maailma muuttumassa mittari näyttöjä myöten siniseksi, ja kuskin etukajari ritilää tulossa tuo lisä mittari kotelo modaus.
Ulkopuolisesti, ensi kesäksi eri vannetta ja vakio putkiston tilalle tulee hoitaa pakokaasujen ohjausta Simonsin putkisto samalla katti jätetää poies.
jotain kuvatusta (osa saattanu törmätä nettiautossa) hetken mielijohteesta ollu siellä myynnissä.
Jessöör talvi ei yllättäny tänä vuonna kiitos ruuvin joka lävisti kesärenkaan ja tuli pakottava tarve heittää talvi kiekot alle.
Nostin autoa siinä samalla sentin pari että sopivat pyörimään ilman että muovi kaaret lentelisi säpäleinä.
Huomasin parin päivän jälkee että nuo muovihelmat on kiven alla.
JOS sattui löytymään niin hintaaki sit oli kans jo saman verran ku ite autosta maksoin.
Tee se itse lasikuitu härpäkkeet vaa ja sit ihmetellää sopivuutta? =D
Mutta anyway, rupesi sattuu silmiin se vanha amis lookin putken ulos tulo =D
Tein asialle jotain siinä samalla ku asentelin simonsin 2'' putkiston ja jätin samalla tuon katin poies välistä.
Tiedä paraniko tuo perä lookki yhtää mutta omaan silmää ei enää tökkää ulostulo niin pahasti.
ja lisämittarien asennus on edenny pikkuhiljaa, toiminnassa ovat jo mutta kotelo on viellä vailla pientä sipistelyä. Kuvatusta tuosta.
Nostin autoa siinä samalla sentin pari että sopivat pyörimään ilman että muovi kaaret lentelisi säpäleinä.
Hankippas vielä ne muovihelmat,
Huomasin parin päivän jälkee että nuo muovihelmat on kiven alla.
JOS sattui löytymään niin hintaaki sit oli kans jo saman verran ku ite autosta maksoin.
Tee se itse lasikuitu härpäkkeet vaa ja sit ihmetellää sopivuutta? =D
Mutta anyway, rupesi sattuu silmiin se vanha amis lookin putken ulos tulo =D
Tein asialle jotain siinä samalla ku asentelin simonsin 2'' putkiston ja jätin samalla tuon katin poies välistä.
Tiedä paraniko tuo perä lookki yhtää mutta omaan silmää ei enää tökkää ulostulo niin pahasti.
ja lisämittarien asennus on edenny pikkuhiljaa, toiminnassa ovat jo mutta kotelo on viellä vailla pientä sipistelyä. Kuvatusta tuosta.
Vento läksi vaihdossa iki ihanaan kakkikseen 2.11.12.
Eli kyseessä on tuiki tavallinen Mk2 Golf mitään ihmeellistähän tästä ei löydy.
Väri LY3D eli Tornado Rot
Kone 1,6l 70Hv
4 Vaihteinen
Pierburg 2E2
todella vähä ruosteinen et ainut paikka mikä täytyy vetästä,
on repsikan puolen takalokasuojaan tankin täyttö putken alle.
ensi töiksee auton tallille saatuani tietenki takavalot vaihtui itse tummennettuihi musta/punaisiin ja tuli lyötyä ihan kaikessa pervoudessaa
golfiin tarkoitettu porrastus takalasii =D
Auton pestyäni ja ajettuani takaisin tallii periaatteessa järkytyin. vaalean punaisia juovia siellä täällä (kiitos värivahan). Äkkiähä se piti saada myllytettyä, kaikin puolin muuten tuli nätti Tornado Rot takaisin paitsi kuskin C pilariin on joku jollakin ikuistanu kätensä jäljen. Ja voin sanoa että se ei lähde sitten millään, kokeiltii liuotin ainetta, perus autoshampoota, 4x Myllytettii mutta se käden jälki vaa on ja pysyy.
Noh anyway, harmaat listat ja puskurit piti saada viel kuitenki takaisin omaan väriinsä josta huolehti kuuma ilma puhallin ja Auto Glymin bumper care.
Näillä eväillä mennää talven yli. Kesäksi sitten etsitään vanteiksi 14-15 tuumaiset MiM 1900 alupallot ja Weitecin alustasarjaa rinnalle.
Eli kyseessä on tuiki tavallinen Mk2 Golf mitään ihmeellistähän tästä ei löydy.
Väri LY3D eli Tornado Rot
Kone 1,6l 70Hv
4 Vaihteinen
Pierburg 2E2
todella vähä ruosteinen et ainut paikka mikä täytyy vetästä,
on repsikan puolen takalokasuojaan tankin täyttö putken alle.
ensi töiksee auton tallille saatuani tietenki takavalot vaihtui itse tummennettuihi musta/punaisiin ja tuli lyötyä ihan kaikessa pervoudessaa
golfiin tarkoitettu porrastus takalasii =D
Auton pestyäni ja ajettuani takaisin tallii periaatteessa järkytyin. vaalean punaisia juovia siellä täällä (kiitos värivahan). Äkkiähä se piti saada myllytettyä, kaikin puolin muuten tuli nätti Tornado Rot takaisin paitsi kuskin C pilariin on joku jollakin ikuistanu kätensä jäljen. Ja voin sanoa että se ei lähde sitten millään, kokeiltii liuotin ainetta, perus autoshampoota, 4x Myllytettii mutta se käden jälki vaa on ja pysyy.
Noh anyway, harmaat listat ja puskurit piti saada viel kuitenki takaisin omaan väriinsä josta huolehti kuuma ilma puhallin ja Auto Glymin bumper care.
Näillä eväillä mennää talven yli. Kesäksi sitten etsitään vanteiksi 14-15 tuumaiset MiM 1900 alupallot ja Weitecin alustasarjaa rinnalle.
mistäköhä mulle on noita 4T lootia sit kerääntyny kun yhtäkää diisseliä en ole omistanu muutaku Caddysen ja siinä ei laatikkoo koskettu. No anyway, loota valittava sillä silmällä että nyt talven / ensi kesän aikana kone vaihtuu 1,8 todennäköisesti vielä ruiskuksi siinä samalla, 1 piste vai 4 piste ruisku sen näkee sitten. =) Kiitos Jak3 tiedosta.
Huomenta päivää, kytkimen kanssa ollut vähän ongelmia lähipäivinä, eli siis pakettihan on 1,6 72Hv kone, 4 Vaihteinen laatikko, ''automaatti'' säätöinen kytkinvaijeri.
Onko normaalia tällä automaatti säätöisellä vaijerilla että kytkin nappaa kiinni juuri vähän ennen kuin jalanpäästää polkimelta?
JA jos muistan oikein siinä kytkimen vivun päässä johon vaijeri kiinnittyy, pitäisi olla se kumi, metalli levy ja sitten sokka?
Autohan tuli minulle pelkästään sokka paikallaa joka sitten vääntyi poikki josta tämä remppa alkoi.
Anyway, kun asensin siihen tuon Kumi, Metallilevy, Sokka paketin, kytkin jää auki eli sillä ei pysty ajamaan, kumpaanko vihjaisi? Rikkinäisee automaatti säätöön vaijerissa vai loppu kuluneesee kytkinlevyyn? Jos ymmärsin oikein sen jousen pitäisi painua kasaan kunnes kytkin on kiinni?
Onko normaalia tällä automaatti säätöisellä vaijerilla että kytkin nappaa kiinni juuri vähän ennen kuin jalanpäästää polkimelta?
JA jos muistan oikein siinä kytkimen vivun päässä johon vaijeri kiinnittyy, pitäisi olla se kumi, metalli levy ja sitten sokka?
Autohan tuli minulle pelkästään sokka paikallaa joka sitten vääntyi poikki josta tämä remppa alkoi.
Anyway, kun asensin siihen tuon Kumi, Metallilevy, Sokka paketin, kytkin jää auki eli sillä ei pysty ajamaan, kumpaanko vihjaisi? Rikkinäisee automaatti säätöön vaijerissa vai loppu kuluneesee kytkinlevyyn? Jos ymmärsin oikein sen jousen pitäisi painua kasaan kunnes kytkin on kiinni?
Terve!
Ostin vähän aika sitten tummaoptiikka umpiota kakkikseen. Tuotteet saatuani ihmettelin että miten ihmeessä ne pitäisi muka saada käymään.
http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=15306 kyseinen tuote.
ja
http://s1100.photobucket.com/albums/g40 ... G_0164.jpg
On tuote joka tuli mulle. En tiedä onko tossa joku niksi vai pitääkö ne vaa hitsata lukkopeltii kiinni jos haluaa saada ne käymää.
Ostin vähän aika sitten tummaoptiikka umpiota kakkikseen. Tuotteet saatuani ihmettelin että miten ihmeessä ne pitäisi muka saada käymään.
http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=15306 kyseinen tuote.
ja
http://s1100.photobucket.com/albums/g40 ... G_0164.jpg
On tuote joka tuli mulle. En tiedä onko tossa joku niksi vai pitääkö ne vaa hitsata lukkopeltii kiinni jos haluaa saada ne käymää.
Pitkästä aikaa pieni päivitys kuvanen Golperosta, tiedän että se on Nettiautossa ja täällä myytävänä. Mutta se on ihan noin testiksi vaan et mitä siitä on tarjottu, melkeempä kaikki tarjoukset kohdistunut tuohon Thermoformin takalasin portaikkoon kylläkin.
Mutta tämän hetkistä kesä lookkia.
Sisustaan ei muuta ole tullut kuin mankka tipahtanu alemmas ja venton keski konsolia yhdistetty Mk2 konsolin kanssa.
Mutta tämän hetkistä kesä lookkia.
Sisustaan ei muuta ole tullut kuin mankka tipahtanu alemmas ja venton keski konsolia yhdistetty Mk2 konsolin kanssa.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 131 vierailijaa