Mk2 Jetta Flair GT, Mk3 Golf TDi GT Special, 86c Polo Coupe
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 Jetta Flair GT, Mk3 Golf TDi GT Special, 86c Polo Coupe
Hellou!
Ensimmäisen autoni jouduttua tähän jamaan, oli Nettiauto kuumana useamman päivän, jolloin viimein silmiini osui naapurikaupungissa myynnissä oleva perus-jomialustalla varustettu Flair Jetta. Sen enempää miettimättä, auto ostettiin pois ja niin Kansanauto-huuma tarttui minuunkin.
Ostokunnossaan auto ei ollut erikoinen, likainen sisältä että ulkoa ja alla perinteiset peltivanteet. Melkein heti tulikin vaihdettua merkillinen maski eteen ja taakse vaihdettua tummenetut alkuperäisvalot puna-kirkaskristallivalojen tilalle. Suurin osa tarroistakin lähti samalla.
Sitten sain tietooni, että samaisen auton aikoinaan omistaneella henkilöllä olisi tallessa tässäkin olleet Brock B1set koossa 7,5x16" ja 9x16" ylimääräisenä. Väri vanteissa oli sävyä huomiotaherättävä ja paikkapaikoin hiukan kärsinytkin, mutta lopulta ne tuli kuitenkin lunastettua itselleni. Renkaat olivat tuolloin kokoa 195/40 ja 215/40
Etunen
Takanen
Brockeille uusia etukumeja odotellessa tuli sisustaa puhdistettua ja siivottua sisältä. Takakontti pääsikin suurempaan käsittelyyn, kosteutta päässyt joskus konttiin, niin lattiamatot ynnämuut roinat lensi samointein roskalaatikkoon. Kontti olikin tässä vaiheessa erittäin riisuttu ja pohjaratkaisun takia hiukan epäkäytännöllinenkin, joten tuli tehtyä vanerista välipohja, jonka päällystin tummalla laminaattikalvolla. Ratkaisu on väliaikainen, tullaan tekemään hiukan eritavalla ja paremmin myöhemmässä vaiheessa.
Takakonttia
Uusien etusien saavuttua autolla tulikin sitten vaan ajeltua, kunnes nettivaraosassa pisti silmään GT/GTX Jetan sisusta. Nokka siis kohti Lappeenrantaa ja lunastamaan sisusta itselleni. Sisustan vaihdon yhteydessä tuli myös takapuskurista vetokoukun kolo hitsattua umpeen. Sisusta kaipaa vielä tummia takaovipahveja sekä tummaa lattiamattoa.
Sisustaa
Tuollaisella setupilla tuli sitten taas ajeltua, kunnes teki taas mieli saada autoa alemmaksi, se oli virhe. Säätösessioiden jälkeisenä testilenkillä takarengas otti kaareen kiinni ja lopputuloksen arvaakin jo kaikki. Uutta kapeampaa rengasta koossa 205/40 lähti tilaukseen ja niitä odotellessa kävinkin kaarimankelilla takakaaret läpi, jottei vastaavaa tapahtuisi. Samalla myös tuli kokeiltua kalvoa etu-umpioihin.
Renkaat saapui, mutta samalla myös kortti lähtikin kuivumaan kuukaudeksi. Näin ollen aikaa löytyy hipostella tätä nyt enemmän mieleisekseen.
Jetta näytti siinä vaiheessa tältä.
Loppuun infoa autosta pähkinänkuoressa:
- 1.8 yksipisteruisku Jetta Flair 1990
- Vanteet Brock B1, 4x100, 7,5x16" et 35, 195/40r16, 9x16" et 15, 205/40r16'
- Alustana säädettävä mallia JOM
- Sisusta vakio lukuunottamatta GT/GTX Jetan penkkejä ja ovipahveja
TO DO-lista:
- jenkkiparkit (check)
- repsottavien muovien asettelua paikoilleen
- alustan ruuvausta alaspäin
- puskureiden siloittelua
- vanteiden maalaus (check)
- sisustan puunausta ja muuta yleistä siistintää (check)
- uudet kilvet
- ylimaalaus(?)
- valojen vaihto alkuperäisiin (check)
- yms.
Kiitokset ja anteeksi.
Ensimmäisen autoni jouduttua tähän jamaan, oli Nettiauto kuumana useamman päivän, jolloin viimein silmiini osui naapurikaupungissa myynnissä oleva perus-jomialustalla varustettu Flair Jetta. Sen enempää miettimättä, auto ostettiin pois ja niin Kansanauto-huuma tarttui minuunkin.
Ostokunnossaan auto ei ollut erikoinen, likainen sisältä että ulkoa ja alla perinteiset peltivanteet. Melkein heti tulikin vaihdettua merkillinen maski eteen ja taakse vaihdettua tummenetut alkuperäisvalot puna-kirkaskristallivalojen tilalle. Suurin osa tarroistakin lähti samalla.
Sitten sain tietooni, että samaisen auton aikoinaan omistaneella henkilöllä olisi tallessa tässäkin olleet Brock B1set koossa 7,5x16" ja 9x16" ylimääräisenä. Väri vanteissa oli sävyä huomiotaherättävä ja paikkapaikoin hiukan kärsinytkin, mutta lopulta ne tuli kuitenkin lunastettua itselleni. Renkaat olivat tuolloin kokoa 195/40 ja 215/40
Etunen
Takanen
Brockeille uusia etukumeja odotellessa tuli sisustaa puhdistettua ja siivottua sisältä. Takakontti pääsikin suurempaan käsittelyyn, kosteutta päässyt joskus konttiin, niin lattiamatot ynnämuut roinat lensi samointein roskalaatikkoon. Kontti olikin tässä vaiheessa erittäin riisuttu ja pohjaratkaisun takia hiukan epäkäytännöllinenkin, joten tuli tehtyä vanerista välipohja, jonka päällystin tummalla laminaattikalvolla. Ratkaisu on väliaikainen, tullaan tekemään hiukan eritavalla ja paremmin myöhemmässä vaiheessa.
Takakonttia
Uusien etusien saavuttua autolla tulikin sitten vaan ajeltua, kunnes nettivaraosassa pisti silmään GT/GTX Jetan sisusta. Nokka siis kohti Lappeenrantaa ja lunastamaan sisusta itselleni. Sisustan vaihdon yhteydessä tuli myös takapuskurista vetokoukun kolo hitsattua umpeen. Sisusta kaipaa vielä tummia takaovipahveja sekä tummaa lattiamattoa.
Sisustaa
Tuollaisella setupilla tuli sitten taas ajeltua, kunnes teki taas mieli saada autoa alemmaksi, se oli virhe. Säätösessioiden jälkeisenä testilenkillä takarengas otti kaareen kiinni ja lopputuloksen arvaakin jo kaikki. Uutta kapeampaa rengasta koossa 205/40 lähti tilaukseen ja niitä odotellessa kävinkin kaarimankelilla takakaaret läpi, jottei vastaavaa tapahtuisi. Samalla myös tuli kokeiltua kalvoa etu-umpioihin.
Renkaat saapui, mutta samalla myös kortti lähtikin kuivumaan kuukaudeksi. Näin ollen aikaa löytyy hipostella tätä nyt enemmän mieleisekseen.
Jetta näytti siinä vaiheessa tältä.
Loppuun infoa autosta pähkinänkuoressa:
- 1.8 yksipisteruisku Jetta Flair 1990
- Vanteet Brock B1, 4x100, 7,5x16" et 35, 195/40r16, 9x16" et 15, 205/40r16'
- Alustana säädettävä mallia JOM
- Sisusta vakio lukuunottamatta GT/GTX Jetan penkkejä ja ovipahveja
TO DO-lista:
- jenkkiparkit (check)
- repsottavien muovien asettelua paikoilleen
- alustan ruuvausta alaspäin
- puskureiden siloittelua
- vanteiden maalaus (check)
- sisustan puunausta ja muuta yleistä siistintää (check)
- uudet kilvet
- ylimaalaus(?)
- valojen vaihto alkuperäisiin (check)
- yms.
Kiitokset ja anteeksi.
Viimeksi muokannut -Joonas, 8.12.2013 14:11. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Heissan ja heipä hei!
Aloitetaan hiukan aikasemmasta tapauksesta eli vuosimallia '86 olevasta MkII Jetasta.
Eli kuten aiemmin olinkin jo maininnutkin, niin korttihan minulta lähti kuivumaan, niin aivan kuin yhdestäkin Jetasta ei olisi ollut harmia tarpeeksi, niin tuli ostettua sitten kaverilta erittäin houkuttelevaan hintaan 50€ vielä yksi räpätin pihaan. Lyhyesti kerrottakoon, että konehuoneessa majailee 1.8 kaasari ja sisälle vaihdettu aikoinaan Flair-sisusta, muuten auto puhtaasti mallia karvalakki. Tarkoitushan tämä olikin ostaa vaan varaosiksi ja myydä sitten eteenpäin, mutta mieli pomppinut vähän laidasta laitaan tämän suhteen, kun leimalle ei tarvitsi loppupeleissä paljoa tehdä. Noh, annetaan tämän hautua hetken ja siirrytään eteenpäin aiheessa.
Kuten jo aiemmin olenkin maininnutkin, niin valkoinen Jetta on edistynyt. Sisustaan sain hommattua GTn takaovipahvit, tosin eivät ihan täsmälleen samanlaiset muun sisustan kanssa. Takapahveissa sininen raita, muussa sisustassa punainen raita. Itseäni tämä ei kuitenkaan häiritse, pääasia on, että sisusta on hiukan yhteneväisen näköisempi. Myös kaikki valot ja vilkut vaihtuivat samalla alkuperäisiin.
Vanneasioissa tuli pompoteltua taas laidasta laitaan, mutta kun mieleisiä ei sattunut löytymään sillä hetkellä sopuisaan hintaan, niin Brockit menivät maalaukseen ja tulivat sieltä hopeaisina takaisin. Samalla tein 5mm polykarbonaattilevystä keskilätkät, kun vanteissa ei sellaisia ollut ollenkaan.
Mutta, nyt annetaan kuvien puhua!
Ja täältä löytyy muutama kuva vielä lisäksi.
Kerrottakoon vielä, että keskilätkiin vaihdetaan kiiltävät pultit, heti, kun Savonlinnasta löytyisi oikean kokoiset pultit. Olen myös harkinnut lätkiin jonkinlaista pientä, pyöreää tarraa, ehkä VW-logolla varustettuna.
Seuraavaksi, sitten repsottavien muovien kimppuun, samalla jos yrittäisi sentin pari tiputtaa alaspäin koppaa.
Kiitos ja anteeksi.
Aloitetaan hiukan aikasemmasta tapauksesta eli vuosimallia '86 olevasta MkII Jetasta.
Eli kuten aiemmin olinkin jo maininnutkin, niin korttihan minulta lähti kuivumaan, niin aivan kuin yhdestäkin Jetasta ei olisi ollut harmia tarpeeksi, niin tuli ostettua sitten kaverilta erittäin houkuttelevaan hintaan 50€ vielä yksi räpätin pihaan. Lyhyesti kerrottakoon, että konehuoneessa majailee 1.8 kaasari ja sisälle vaihdettu aikoinaan Flair-sisusta, muuten auto puhtaasti mallia karvalakki. Tarkoitushan tämä olikin ostaa vaan varaosiksi ja myydä sitten eteenpäin, mutta mieli pomppinut vähän laidasta laitaan tämän suhteen, kun leimalle ei tarvitsi loppupeleissä paljoa tehdä. Noh, annetaan tämän hautua hetken ja siirrytään eteenpäin aiheessa.
Kuten jo aiemmin olenkin maininnutkin, niin valkoinen Jetta on edistynyt. Sisustaan sain hommattua GTn takaovipahvit, tosin eivät ihan täsmälleen samanlaiset muun sisustan kanssa. Takapahveissa sininen raita, muussa sisustassa punainen raita. Itseäni tämä ei kuitenkaan häiritse, pääasia on, että sisusta on hiukan yhteneväisen näköisempi. Myös kaikki valot ja vilkut vaihtuivat samalla alkuperäisiin.
Vanneasioissa tuli pompoteltua taas laidasta laitaan, mutta kun mieleisiä ei sattunut löytymään sillä hetkellä sopuisaan hintaan, niin Brockit menivät maalaukseen ja tulivat sieltä hopeaisina takaisin. Samalla tein 5mm polykarbonaattilevystä keskilätkät, kun vanteissa ei sellaisia ollut ollenkaan.
Mutta, nyt annetaan kuvien puhua!
Ja täältä löytyy muutama kuva vielä lisäksi.
Kerrottakoon vielä, että keskilätkiin vaihdetaan kiiltävät pultit, heti, kun Savonlinnasta löytyisi oikean kokoiset pultit. Olen myös harkinnut lätkiin jonkinlaista pientä, pyöreää tarraa, ehkä VW-logolla varustettuna.
Seuraavaksi, sitten repsottavien muovien kimppuun, samalla jos yrittäisi sentin pari tiputtaa alaspäin koppaa.
Kiitos ja anteeksi.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitosta!
Joo, en muistanutkaan mainita, että ainakin etupuskurista ja takaluukun luota lähtee tarrat ainakin veks. Samalla kokeilisi taakse tuon mustan VW-logon tilalle harmaata/hopeata logoa tilalle.
Tarkoitus on ottaa tuosta ruskeasta Jetasta se ruskea lattiamatto irti, suihkia se mustaksi ja laittaa tuon vaalean tilalle. Jeps, ovikahva vaihtui samalla ehjään, kun pahvit vaihdoin taakse. Soitintakin pitäisi mallata samalla paremmin paikoilleen, kun samalla vaihtaa mittarstoon uudet polttimot. Pikkuhiljaa tässä edetään :)
Joo, en muistanutkaan mainita, että ainakin etupuskurista ja takaluukun luota lähtee tarrat ainakin veks. Samalla kokeilisi taakse tuon mustan VW-logon tilalle harmaata/hopeata logoa tilalle.
Tarkoitus on ottaa tuosta ruskeasta Jetasta se ruskea lattiamatto irti, suihkia se mustaksi ja laittaa tuon vaalean tilalle. Jeps, ovikahva vaihtui samalla ehjään, kun pahvit vaihdoin taakse. Soitintakin pitäisi mallata samalla paremmin paikoilleen, kun samalla vaihtaa mittarstoon uudet polttimot. Pikkuhiljaa tässä edetään :)
Jepjeps, kaikenlaista pientä on tapahtunut, enimmäkseen sisustuksen puolella. Mittariston polttimot vaihdettu uusiin ja soitinkin tuli asennettua paremmin paikoilleen.
Mutta suurimpina muutoksina lattiamatto vaihtui vaaleasta tummaan.
Kliks
Tummat lattiamatot odottamassa asennusta, kuvassa myös kontin tumma kangasverhoilu.
Klaks
Vanha matto purettu pois. Pelottavan kuivaa oli kaikkialla ja pohja kovakuntoinen, vähän maalia hilseillyt pois sieltä täältä. Lehden päiväys 22.8.2004 :D
Kloks
Ja uusi matto asennettuna
Joku voisi ystävällisesti kertoa, että mikä näiden liittimien tarkoitus on? Löytyvät vaihdekepin edestä.
Ja valmiina olevasta sisustasta muutama kuva.
Kliks
Klaks
Kluks
Kloks
Kliks
Samalla tuli pihalla ylimääräisenä seisovasta 323 Mazdasta napattua kyseinen keskitunnelin suojamuovi ja mallailtua sitä Jettaan. Juuri ja juuri sopii penkkien väliin. Hiukan hienosäätöä ja mustaa vinyylimaalia pintaan, niin näyttää huomattavasti paremmalta. Tarkoitus vielä kehitellä taittuva keskikyynärnoja tuon avulla.
Ja lopulta takakonttikaan ei jäänyt ilman muutoksia. Kontin sivuille tuli alkuperäisten vaahtomuovimikälie verhoilujen tilalle Jetan alkuperäinen kangasverhoilu. Myös "laminaattilattialle" heiteltiin hyvästit ja pohja tuli päällystettyä hyvin lähelle samankaltaisella ja sävyisellä kankaalla kuin mitä muu kontin verhoilu on. Nyt kontti on enemmän omaan mieleen ja vielä on tarkoitus verhoiluttaa samalla kankaalla päätyseinäkin heti, kun saan kangasta ostettua lisää.
Loppuun vielä kontista muutama kuva.
Klaks
Klaks
Kloks
Pikamuistuksena loppuun kuva kontista ennen, jotka eivät muista millainen se oli.
Tällaista tällä kertaa, palaillaan taas myöhemmin asiaan.
Mutta suurimpina muutoksina lattiamatto vaihtui vaaleasta tummaan.
Kliks
Tummat lattiamatot odottamassa asennusta, kuvassa myös kontin tumma kangasverhoilu.
Klaks
Vanha matto purettu pois. Pelottavan kuivaa oli kaikkialla ja pohja kovakuntoinen, vähän maalia hilseillyt pois sieltä täältä. Lehden päiväys 22.8.2004 :D
Kloks
Ja uusi matto asennettuna
Joku voisi ystävällisesti kertoa, että mikä näiden liittimien tarkoitus on? Löytyvät vaihdekepin edestä.
Ja valmiina olevasta sisustasta muutama kuva.
Kliks
Klaks
Kluks
Kloks
Kliks
Samalla tuli pihalla ylimääräisenä seisovasta 323 Mazdasta napattua kyseinen keskitunnelin suojamuovi ja mallailtua sitä Jettaan. Juuri ja juuri sopii penkkien väliin. Hiukan hienosäätöä ja mustaa vinyylimaalia pintaan, niin näyttää huomattavasti paremmalta. Tarkoitus vielä kehitellä taittuva keskikyynärnoja tuon avulla.
Ja lopulta takakonttikaan ei jäänyt ilman muutoksia. Kontin sivuille tuli alkuperäisten vaahtomuovimikälie verhoilujen tilalle Jetan alkuperäinen kangasverhoilu. Myös "laminaattilattialle" heiteltiin hyvästit ja pohja tuli päällystettyä hyvin lähelle samankaltaisella ja sävyisellä kankaalla kuin mitä muu kontin verhoilu on. Nyt kontti on enemmän omaan mieleen ja vielä on tarkoitus verhoiluttaa samalla kankaalla päätyseinäkin heti, kun saan kangasta ostettua lisää.
Loppuun vielä kontista muutama kuva.
Klaks
Klaks
Kloks
Pikamuistuksena loppuun kuva kontista ennen, jotka eivät muista millainen se oli.
Tällaista tällä kertaa, palaillaan taas myöhemmin asiaan.
Ja tuli tänään nypräiltyä hiukan lisää. Takana, kun oli jo ennestään 6,5" 2-tie-erillissarja, jonka sain vielä edellisestä autosta pelastettua, niin eteenkin tuli sitten asennettua 5,25" 2-tie-erillissarja noiden Rainbowin 3,5" 2-tiekoaksaalien tilalle.
Jakosuotimet löysivät paikkansa alkuperäisistä kaiutinpaikoista
Diskantit asettuivat kojelaudalle
Ja ovipahviin tuli tehtyä paikat 5,25" kaiuttimille
Nyt musiikinkuuntelu jo hiukan parempaa, aktiivisubi vielä jossakin vaiheessa hommattava, niin olisi sitten hifipuoli sitä myöten selvä. Suojaritilät täytyy metsästää jostakin ovipahvien kaiuttimille ja pieni korokerengas tehdä, lasi ei nyt laskeudu aivan kokonaan alas asti.
Tällaista pientä tällä kertaa, ei nyt mitään maatamullistavaa kuitenkaan.
Jakosuotimet löysivät paikkansa alkuperäisistä kaiutinpaikoista
Diskantit asettuivat kojelaudalle
Ja ovipahviin tuli tehtyä paikat 5,25" kaiuttimille
Nyt musiikinkuuntelu jo hiukan parempaa, aktiivisubi vielä jossakin vaiheessa hommattava, niin olisi sitten hifipuoli sitä myöten selvä. Suojaritilät täytyy metsästää jostakin ovipahvien kaiuttimille ja pieni korokerengas tehdä, lasi ei nyt laskeudu aivan kokonaan alas asti.
Tällaista pientä tällä kertaa, ei nyt mitään maatamullistavaa kuitenkaan.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pienen aivopierun takia, tuli tänään sitten vaihdettua Flairin kotelot ovipahveihin, jotta kaiuttimet asettuvat paremmin paikoilleen..
Kuten jotkut huomaakin, niin suojaritilät eivät ole alkuperäiset vaan mallia DIY, joten kaipaavat pientä hienosäätöä vielä :(
Kuten jotkut huomaakin, niin suojaritilät eivät ole alkuperäiset vaan mallia DIY, joten kaipaavat pientä hienosäätöä vielä :(
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitoskiitos :)
Kortti saatu takaisin, suurin osa ajasta mennytkin vaan nauttiessa ajamisesta, joten tekemiset jäänyt hiukan vähemmälle.
Uusimpana hankintana tuli kuitenkin ostettua Mk IV Golfin keskikyynärnoja eteen ja asennettua se paikoilleen. Kiitokset kyynärnojasta Regalille!
Myös etuovien karttataskut vaihdoin vielä hieman siistikuntoisempiin, nyt ei ole enää ruuvien tekemiä reikiä missään. Takakonttiin ostettu myös loput kankaat, vielä täytyisi vaan edistyä asentamaan ne paikoilleen.
Katsotaan tilanteita uusiksi sen jälkeen, kun lämpimmän hallin lattiavalu saatu valmiiksi, jotta pääsee tätä ropailemaan paremmin.
Tekniikanvaihto kuumottanut mielessä, aina G60stä 1.8Then ja sitä kautta 2.3l V5sta aina VR6seen asti. Ei tiedä mitä tekisi sen suhteen sitten. Ja talvikäyttiskin etsittävä jostain.
Mutjoo, näistä lisää myöhemmin.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin.
Kortti saatu takaisin, suurin osa ajasta mennytkin vaan nauttiessa ajamisesta, joten tekemiset jäänyt hiukan vähemmälle.
Uusimpana hankintana tuli kuitenkin ostettua Mk IV Golfin keskikyynärnoja eteen ja asennettua se paikoilleen. Kiitokset kyynärnojasta Regalille!
Myös etuovien karttataskut vaihdoin vielä hieman siistikuntoisempiin, nyt ei ole enää ruuvien tekemiä reikiä missään. Takakonttiin ostettu myös loput kankaat, vielä täytyisi vaan edistyä asentamaan ne paikoilleen.
Katsotaan tilanteita uusiksi sen jälkeen, kun lämpimmän hallin lattiavalu saatu valmiiksi, jotta pääsee tätä ropailemaan paremmin.
Tekniikanvaihto kuumottanut mielessä, aina G60stä 1.8Then ja sitä kautta 2.3l V5sta aina VR6seen asti. Ei tiedä mitä tekisi sen suhteen sitten. Ja talvikäyttiskin etsittävä jostain.
Mutjoo, näistä lisää myöhemmin.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos, lätyt tosiaan ostoslistalla, mutta epäilen, että tulevat alle vasta keväällä. Taakse 20mm ja eteen 10-15mm, niin asettuvat vanteet paremmin kaariin.
Kumetkin tarkoitus ensi kaudeksi vaihtaa, joko 165/45 tai 175/45
Vanteita tarkoitus ehostaa pimeiden talvi-iltojen ratoksi. Lipit takaisin kiiltoon, samalla pienet kanttariosumat pois. Keskiöt maalataan uudestaan tuolla kullan sävyllä tai jollain muulla. Kiillostukin käynyt myös mielessä.
Noh, ajetaan näin nämä viimeiset kilometrit ennen lumien tuloa. Toteudellaan talvella noita visioita enemmälti :)
Kumetkin tarkoitus ensi kaudeksi vaihtaa, joko 165/45 tai 175/45
Vanteita tarkoitus ehostaa pimeiden talvi-iltojen ratoksi. Lipit takaisin kiiltoon, samalla pienet kanttariosumat pois. Keskiöt maalataan uudestaan tuolla kullan sävyllä tai jollain muulla. Kiillostukin käynyt myös mielessä.
Noh, ajetaan näin nämä viimeiset kilometrit ennen lumien tuloa. Toteudellaan talvella noita visioita enemmälti :)
Mitäs tuo neloskoppaisen kyynärnoja vaati asentuakseen autoon? :)
Itsellä on vain ollut noita tarvikekyynärnojianiin tuommonen näyttäs omaan silmään miellyttävämmän näköiseltä ja näyttäisi tulevan ylemmäskin.
Itsellä on vain ollut noita tarvikekyynärnojianiin tuommonen näyttäs omaan silmään miellyttävämmän näköiseltä ja näyttäisi tulevan ylemmäskin.
Itse olen askarellut paikoilleen '91 323 Mazdasta peräisin olevan keskitunnelin muovin, ihan jo pelkästään sen takia, jottei tuo käsijarrun alue olisi niin tylsä/karu. Tuohon muoviin vaan porasin sitten reiän aikani mallailtuani oikeaan kohtaan ja kiinnitin M8 pultilla keskikyynärnojan paikoilleen alakautta ja sen jälkeen vaan letkeitä kilometrejä.
Näin yksinkertainen toteutus täällä päin :)
Näin yksinkertainen toteutus täällä päin :)
Tosiaan, kaverilta tuli lunastettua halvalla 265 000km rullailtu kakkoskoppainen GT Golf 1.8 GU-moottorilla, vikoina palanut kansipahvi, pienet verorästit sekä umpeen mennyt leima.
Koriltaan hyvässä kunnossa, johtuen osakseen siitä, että ylimaalattu pari vuotta takaperin, pohja kova eikä ruostetta muutenkaan ole havaittavissa.
Perus GT eli varusteina ajotietokone, tummaa verhoilua, takaspoileria, poikkeuksena alla tällä hetkellä olevat noin 35mm madaltavat madallusjouset. Penkit eivät ole alkuperäiset, vaan kaveri vaihtoi aikoinaan riekailena olleet GTn penkit ja ovipahvit uudenkarheisiin perus-Golfin penkkeihin ja ovipahveihin. Joku muuten voisi ystävällisesti kertoa tuosta sävystä hiukan, onko joku erikoismallin sävy ja mikä on sen värikoodi. Tehtaalta tullut tuon värisenä kuitenkin.
Muutamia kuvatuksia tähän väliin
Viikonloppuna vaihtuu kansipahvi uuteen, samalla tehdään muutenkin koneen osalta perushuoltoja. Konehuone siistiytyy samalla siinä sivussa ylimääräisistä johdoista ja joitakin kohtia järjestellään siistimmiksi. Leimalle saaminen tällä hetkellä pääasia.
To-Do-listaa:
- Muovien läpikäynti kuumailmapuhaltimella
- Ylimääräisten johtojen poisto ja yleistä siistimistä
- Myllytys
- GT/GTI/GTD penkkien ja ovipahvien metsästys
- GTin punaraitalisävalomaski sinkkumaskin tilalle, samalla angeleyesit vaihtuvat alkuperäisiin umpioihin
- Muuta kivaa mahdollisesti
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin
Koriltaan hyvässä kunnossa, johtuen osakseen siitä, että ylimaalattu pari vuotta takaperin, pohja kova eikä ruostetta muutenkaan ole havaittavissa.
Perus GT eli varusteina ajotietokone, tummaa verhoilua, takaspoileria, poikkeuksena alla tällä hetkellä olevat noin 35mm madaltavat madallusjouset. Penkit eivät ole alkuperäiset, vaan kaveri vaihtoi aikoinaan riekailena olleet GTn penkit ja ovipahvit uudenkarheisiin perus-Golfin penkkeihin ja ovipahveihin. Joku muuten voisi ystävällisesti kertoa tuosta sävystä hiukan, onko joku erikoismallin sävy ja mikä on sen värikoodi. Tehtaalta tullut tuon värisenä kuitenkin.
Muutamia kuvatuksia tähän väliin
Viikonloppuna vaihtuu kansipahvi uuteen, samalla tehdään muutenkin koneen osalta perushuoltoja. Konehuone siistiytyy samalla siinä sivussa ylimääräisistä johdoista ja joitakin kohtia järjestellään siistimmiksi. Leimalle saaminen tällä hetkellä pääasia.
To-Do-listaa:
- Muovien läpikäynti kuumailmapuhaltimella
- Ylimääräisten johtojen poisto ja yleistä siistimistä
- Myllytys
- GT/GTI/GTD penkkien ja ovipahvien metsästys
- GTin punaraitalisävalomaski sinkkumaskin tilalle, samalla angeleyesit vaihtuvat alkuperäisiin umpioihin
- Muuta kivaa mahdollisesti
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tylsän sunnuntain kunniaksi, jos vaikka kertoilisi jotain uuttakin tännepäin.
Golf saatu viimein ajoon ja melko huolettomat 1000km on jo takanapäin.
Ulkonäöllisesti ei tullut tehtyä suurempaa, kuin kalvojen poisto ikkunoista, alkuperäiset valot eteen, etulippa takaisin sekä muoviosien ehostusta. Kelpaa talvi-lookina vallan mainiosti tähän hätään.
Sisustaakin tuli siistittyä ja puunailtua, mutta suurimpana muutoksena tuli ostettua Jak3lta GTI-sisusta karvalakki-mallin tilalle. Kuskinpenkki kaipaisi hiukan ehostusta, mutta muuten ollaan tyytyväisiä päivitykseen.
Samalla, kun kansikin oli koneistuksessa, niin konehuonetta tuli minimaalisessa määrin siistittyä ja putsailtua.
Ja Turbojakin tuli kokeiltua alle. Lopputulos tulee olemaan, että nämä löytyvät Golfin alta ensi kesänä, joten Jettaan on etsittävä uudet vanteet kesäksi.
Ja, kun kerran Jetta otettiin puheenaiheeksi, niin
tilanne näyttää tältä. Odottaa siis kärsivällisenä talliin pääsyä, jotta saisi tämänkin kesäksi ehostettua uuteen loistoon.
Tällaista tällä kertaa.
Golf saatu viimein ajoon ja melko huolettomat 1000km on jo takanapäin.
Ulkonäöllisesti ei tullut tehtyä suurempaa, kuin kalvojen poisto ikkunoista, alkuperäiset valot eteen, etulippa takaisin sekä muoviosien ehostusta. Kelpaa talvi-lookina vallan mainiosti tähän hätään.
Sisustaakin tuli siistittyä ja puunailtua, mutta suurimpana muutoksena tuli ostettua Jak3lta GTI-sisusta karvalakki-mallin tilalle. Kuskinpenkki kaipaisi hiukan ehostusta, mutta muuten ollaan tyytyväisiä päivitykseen.
Samalla, kun kansikin oli koneistuksessa, niin konehuonetta tuli minimaalisessa määrin siistittyä ja putsailtua.
Ja Turbojakin tuli kokeiltua alle. Lopputulos tulee olemaan, että nämä löytyvät Golfin alta ensi kesänä, joten Jettaan on etsittävä uudet vanteet kesäksi.
Ja, kun kerran Jetta otettiin puheenaiheeksi, niin
tilanne näyttää tältä. Odottaa siis kärsivällisenä talliin pääsyä, jotta saisi tämänkin kesäksi ehostettua uuteen loistoon.
Tällaista tällä kertaa.
Viimeksi muokannut -Joonas, 10.8.2013 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja kerrotaan nyt hiukan uudempaa tilannetta tänne, jotka näyttävät tällaisilta:
Eli Jetta otettu viimein työn alle ja ruostettahan sieltä löytyi. Pahimmat, hitsaamista vaativat kohteet sijoittuvat juurikin noihin takakaariin ja helmapelteihin, muualla selvitään onneksi ruosteiden hiomisella ja uudelleen maalaamisella.
Konehuonekin tuli pestyä pahimmasta paskasta Pineline + painepesuri -yhdistelmällä. Nyt hiukan mieluisampaa tehdä perushuoltojakin, kun moottori on puhtaampi.
Nykytilanne on siis tämä. Edestä onkin jo ehditty vanhat massat jynssäämään pois ja levitettyä uudet massat molemmille puolille tilalle, kun ruoste ei ollut päässyt yllättämään edessä, onneksi.
Ensi viikolla lähtee uutta alustaa, jarrujen osaa yms. tilaukseen ja korjauspalatkin saan pajalle, niin pääsee ruosteitakin hävittämään pikkuhiljaa.
Palaillaan asiaan.
Eli Jetta otettu viimein työn alle ja ruostettahan sieltä löytyi. Pahimmat, hitsaamista vaativat kohteet sijoittuvat juurikin noihin takakaariin ja helmapelteihin, muualla selvitään onneksi ruosteiden hiomisella ja uudelleen maalaamisella.
Konehuonekin tuli pestyä pahimmasta paskasta Pineline + painepesuri -yhdistelmällä. Nyt hiukan mieluisampaa tehdä perushuoltojakin, kun moottori on puhtaampi.
Nykytilanne on siis tämä. Edestä onkin jo ehditty vanhat massat jynssäämään pois ja levitettyä uudet massat molemmille puolille tilalle, kun ruoste ei ollut päässyt yllättämään edessä, onneksi.
Ensi viikolla lähtee uutta alustaa, jarrujen osaa yms. tilaukseen ja korjauspalatkin saan pajalle, niin pääsee ruosteitakin hävittämään pikkuhiljaa.
Palaillaan asiaan.
Ja jatketaan..
Ronaleille tuli tehtyä pikakiilloitus ja ovat pyörineet Golfissa alla jo muutaman päivän. Täytyy vielä vielä käyttää irti ja kiilloittaa paremmin, kun hapettumia jäi vielä jonkun verran sekä uudet kumit tilattava eteen.
Tässä muutama kuva, pahoitteluni laadusta ja paskaisesta autosta.
Hienosäätöä korkeuden suhteen kaipaa ja rajusti. Kiitos tuon kiinteän 80/60mm madaltavan alustan kanssa, niin en viitsi vaivautua pelleilemään rälläkän kanssa jousien suhteen, vaan tulen tilamaan säädettävän alustan, kunhan Jetta on ensin saatu omille pyörilleen.
Ja Jetta..
Hommat hiukan seisoneet, kun osia olen pikkuhiljaa tilaillut. Nyt kuitenkin alkaa olemaan ensisijaisesti tärkeimmät osat hankkituna, niin pääsee aloittamaan hommiakin.
Molempien helmapeltien sekä takakaaren korjauspalan lisäksi tuli ostettua uudet jarrulevyt ja -palat eteen, eturenkaan laakerit sekä iskareiden yläpään tukikumit - ja laakerit joka nurkkaan.
Vanhat JOMit olivat lohduton näky, joten eikun uutta alustaa Revoteciltä tilaukseen.
Ja Revoteciltä saapuikin iloiseksi yllätykseksi tuo uudenmallinen TA-Technix/TuningArt alustasarja.
Ja kun noita Jetan alkuperäisiä valoja on nurkat täynnä, niin yhdet parit uhrasin ja sävytin niistä vilkut punaiseksi. Kunhan auto saatu päivänvaloon, niin tietää paremmin jätänkö nuo paikoilleen vai laitanko originaalit takaisin.
Ronaleille tuli tehtyä pikakiilloitus ja ovat pyörineet Golfissa alla jo muutaman päivän. Täytyy vielä vielä käyttää irti ja kiilloittaa paremmin, kun hapettumia jäi vielä jonkun verran sekä uudet kumit tilattava eteen.
Tässä muutama kuva, pahoitteluni laadusta ja paskaisesta autosta.
Hienosäätöä korkeuden suhteen kaipaa ja rajusti. Kiitos tuon kiinteän 80/60mm madaltavan alustan kanssa, niin en viitsi vaivautua pelleilemään rälläkän kanssa jousien suhteen, vaan tulen tilamaan säädettävän alustan, kunhan Jetta on ensin saatu omille pyörilleen.
Ja Jetta..
Hommat hiukan seisoneet, kun osia olen pikkuhiljaa tilaillut. Nyt kuitenkin alkaa olemaan ensisijaisesti tärkeimmät osat hankkituna, niin pääsee aloittamaan hommiakin.
Molempien helmapeltien sekä takakaaren korjauspalan lisäksi tuli ostettua uudet jarrulevyt ja -palat eteen, eturenkaan laakerit sekä iskareiden yläpään tukikumit - ja laakerit joka nurkkaan.
Vanhat JOMit olivat lohduton näky, joten eikun uutta alustaa Revoteciltä tilaukseen.
Ja Revoteciltä saapuikin iloiseksi yllätykseksi tuo uudenmallinen TA-Technix/TuningArt alustasarja.
Ja kun noita Jetan alkuperäisiä valoja on nurkat täynnä, niin yhdet parit uhrasin ja sävytin niistä vilkut punaiseksi. Kunhan auto saatu päivänvaloon, niin tietää paremmin jätänkö nuo paikoilleen vai laitanko originaalit takaisin.
Tattista vaan! :)
Täytyy laittaakin nuo punaraidat muistiin, kun jossakin vaiheessa olisi tarkoitus väsätä Golfiin siloiteltu puskuri eteen, eli pesurit ja kilvensyvennys lähtisivät pois. Siinä samalla yrittäisi sommitella miltä puskurit näyttäisi punaisilla listoilla. Tietysti GTIn sinkkuvalomaskia punaisilla raidoilla kaipaa siinä vaiheessa myös kaveriksi.
Täytyy laittaakin nuo punaraidat muistiin, kun jossakin vaiheessa olisi tarkoitus väsätä Golfiin siloiteltu puskuri eteen, eli pesurit ja kilvensyvennys lähtisivät pois. Siinä samalla yrittäisi sommitella miltä puskurit näyttäisi punaisilla listoilla. Tietysti GTIn sinkkuvalomaskia punaisilla raidoilla kaipaa siinä vaiheessa myös kaveriksi.
Jetan saralla ei ole tapahtunut mitään mainitsemisen arvoista, mitä nyt hiukan takalokasuojista vingutellut massoja pois. Golf odottelee uusia eturenkaita Ronaleille, joiden pitäisi saapua huomiseksi kotiovelle alustavien tietojen mukaan.
Mutta on täällä jotain uuttakin tapahtunut;
Tänään tuli nimittäin haettua itselleni kaverilta ruosteeton ja ehjäpeltinen 86c Polo Coupe.
Vuosimallia 1989, ajettu 185 000km ja varustettu kisakireällä 40kw 1.3l 2G -moottorilla, jonka seurana on 4-vaihteinen manuaaliloota. Lisävarusteita nyt ei oikeastaan ole, yllätys yllätys, mainitsemisen arvoinen on ehkäpä sisätilanpistoke :D Sisältä perussiisti lukuunottamatta roinaa, mitä siellä tällä hetkellä on. Kansihan tästä on halki ja leima ummessa, mutta tänään saapui myös uusi 138 000km ajettu kansi, jonka paikalleenlaiton jälkeen tämän voikin jo käyttää leimalla.
Tämä on aikoinaan toiminut vuosina 1990-94 leasing-autona Mikkelin kaupungin liikennepuolella, joten huoltokirjat ovat varsin kattavia ja seuraavat omistajat ovat myöskin huolehtineet huolenpidosta esimerkkinä liikkeissä tehdyt ruostesuojaukset.
Visioita Poloisen suhteen on, niitä ryhdytään toteuttamaan kesän mittaan.
Loppuun pari epätoivoista kuvaa.
Mutta on täällä jotain uuttakin tapahtunut;
Tänään tuli nimittäin haettua itselleni kaverilta ruosteeton ja ehjäpeltinen 86c Polo Coupe.
Vuosimallia 1989, ajettu 185 000km ja varustettu kisakireällä 40kw 1.3l 2G -moottorilla, jonka seurana on 4-vaihteinen manuaaliloota. Lisävarusteita nyt ei oikeastaan ole, yllätys yllätys, mainitsemisen arvoinen on ehkäpä sisätilanpistoke :D Sisältä perussiisti lukuunottamatta roinaa, mitä siellä tällä hetkellä on. Kansihan tästä on halki ja leima ummessa, mutta tänään saapui myös uusi 138 000km ajettu kansi, jonka paikalleenlaiton jälkeen tämän voikin jo käyttää leimalla.
Tämä on aikoinaan toiminut vuosina 1990-94 leasing-autona Mikkelin kaupungin liikennepuolella, joten huoltokirjat ovat varsin kattavia ja seuraavat omistajat ovat myöskin huolehtineet huolenpidosta esimerkkinä liikkeissä tehdyt ruostesuojaukset.
Visioita Poloisen suhteen on, niitä ryhdytään toteuttamaan kesän mittaan.
Loppuun pari epätoivoista kuvaa.
Njaaha, hiljaista on ollut, mutta yritetään kertoilla taas jotakin.
Pari autoa on ilmestynyt pihaan lisää, '87 740 GL 2.4TD ja '68 144 B20 Volvo, mutta niistä ei kerrota sen enempää, koska eivät edusta oikeaa merkkiä. Halukkaat sitten udelkoot erikseen :)
Mutta nyt volkkareihin
Polo odottaa omaa vuoroaan keräämällä samalla komeaa pölykerrosta päälleen.
Jetta edistyy turhankin hitaasti, motivaatiokuoppaa ollut hiukan, mutta kaikkea pientä on yritetty tehdä aina kun on ollut mahdollista. Kuvassa näkyy myös viimeisin hankinta, eli Votexin maski.
Ja Golf näyttää tällä hetkellä tältä, eli GTI-maski on tullut keulille, puskureist tein GTI-lookit, ajovaloihin laitoin kokeilumielessä kalvot ja taakse löysi takaisin paikoilleen Golf GT-teksti. Sisälle laitoin tuon keskikyynärnojan Mk3 Venton keskitunnelin muovin kera, näin ollen sain samalla käsijarrukahvalla nahkaisen suojapussin ja soitin vaihtui uuteen sekä kuskin penkin alta löysi paikkansa 10" aktiivisubikka.
Klikkaamalla kuvia saat ne näkymään isompana..
Tällaista tällä kertaa..
Pari autoa on ilmestynyt pihaan lisää, '87 740 GL 2.4TD ja '68 144 B20 Volvo, mutta niistä ei kerrota sen enempää, koska eivät edusta oikeaa merkkiä. Halukkaat sitten udelkoot erikseen :)
Mutta nyt volkkareihin
Polo odottaa omaa vuoroaan keräämällä samalla komeaa pölykerrosta päälleen.
Jetta edistyy turhankin hitaasti, motivaatiokuoppaa ollut hiukan, mutta kaikkea pientä on yritetty tehdä aina kun on ollut mahdollista. Kuvassa näkyy myös viimeisin hankinta, eli Votexin maski.
Ja Golf näyttää tällä hetkellä tältä, eli GTI-maski on tullut keulille, puskureist tein GTI-lookit, ajovaloihin laitoin kokeilumielessä kalvot ja taakse löysi takaisin paikoilleen Golf GT-teksti. Sisälle laitoin tuon keskikyynärnojan Mk3 Venton keskitunnelin muovin kera, näin ollen sain samalla käsijarrukahvalla nahkaisen suojapussin ja soitin vaihtui uuteen sekä kuskin penkin alta löysi paikkansa 10" aktiivisubikka.
Klikkaamalla kuvia saat ne näkymään isompana..
Tällaista tällä kertaa..
Joops, Golfiin tuli vaihdettua uusi öljypohja + tiiviste sekä keulille vaihtui 1.6TD jäähdytin. Samalla etupuskurista hävisi pesurit ja kaikki muoviosat maalattiin puskurimaalilla uudenveroisiksi ja ajovalot tuli releytettyä samalla. Sisustan puunasin perusteellisesti myös joutessani. Ostin maskiin oem GT-merkin, joten sekin tuli tänään laitettua kiinni. Punaraidat laitan takaisin puskureihin joskus, ehkä, en tiiä.
Ja lauantaina tuli myös pyörähdettyä BIFissä
Ja lauantaina tuli myös pyörähdettyä BIFissä
Loppupeleissä melko yksinkertainen, etupuskurin kun oli irroittanut, niin pesurit löyti itsensä roskiksesta 5min päästä. Loppupäivä menikin tosin sitten pohjatöitä tehdessä. Puskureihin jäi reiät pesureiden takia, joten muovihitsasin ne umpeen ja koska halusin varmistaa, että se hitsaus ei ala elämään, niin päästäkseni hitsamaan puskurin sisäpuolelta piti se puskurin vahvikepalkki irroittaa, jonka kanssa sai hetken tapella. Kun olin saanut täytepalat hitsattua, niin sitten vaan hiomista hiukan, jonka jälkeen sitten erittäin ohut kerros muovikittiä hitsattuihin kohtiin (jäi hiukan epäsiistiksi huonohkon kolvin takia), sitten taas hiukan hiomista, jonka jälkeen suihkin puskurimaalit niskaan ja asensin puskurin takaisin paikoilleen :)
Päätin työntää Polon ulos pestäväksi ja samalla sitten tulikin kokeiltua talvivanteita alle. Speksit 6,5x14" et30.
Golfiin tuli tilattua uudet kilvet ja laitettua kiinni. Lisäksi hommasin taakse tuulenohjaimen, sillä rupesi vituttamaan se kaikki pöly, jota tuohon taakse kertyy, kun hiekkateitä joutuu päivittäin ajamaan. Rumahan se on, mutta toivottavasti ajaa asiansa.
Traktori ja vähän enemmän traktori
Golfiin tuli tilattua uudet kilvet ja laitettua kiinni. Lisäksi hommasin taakse tuulenohjaimen, sillä rupesi vituttamaan se kaikki pöly, jota tuohon taakse kertyy, kun hiekkateitä joutuu päivittäin ajamaan. Rumahan se on, mutta toivottavasti ajaa asiansa.
Traktori ja vähän enemmän traktori
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Vinkkiä noihin valojen etsintään.. paikallisesta varaosaputkasta joskus ~98-99 kavelin jenkkimallin volvon umpiot joissa mitat täsmäsi alkuperäsiin ja näkö sama (omista kun kohta puolet oli heijasteista ruostunut pois) ei huomannut lyhyiä vaihdetuiksi vrt.sisemmät valot
Ainoa noissa oli,että volvon umpioissa oli vain pienet hiirenkorvat millä kiinni ja piti ne L-malliset taitetut pellit siirtää hitsaamalla uusiin umpioihin,mutta nuopa kyllä keksii tyhjästäkin kohtuu helpolla
http://www.nettiauto.com/volvo/740/5652088 esim. tais vaan 240 olla paketissa mallimerkintänä,mutta oletan samoiksi joka tapauksessa.
Oli koko kyseinen korisarja itsellä autossa aikonaan ja vanteet näistä jäi vieläkin talteen noihin aikoihin.
Ainoa noissa oli,että volvon umpioissa oli vain pienet hiirenkorvat millä kiinni ja piti ne L-malliset taitetut pellit siirtää hitsaamalla uusiin umpioihin,mutta nuopa kyllä keksii tyhjästäkin kohtuu helpolla
http://www.nettiauto.com/volvo/740/5652088 esim. tais vaan 240 olla paketissa mallimerkintänä,mutta oletan samoiksi joka tapauksessa.
Oli koko kyseinen korisarja itsellä autossa aikonaan ja vanteet näistä jäi vieläkin talteen noihin aikoihin.
Turhaa nostelua, mutta Golfista levisi toinen pakosarjan U-jousi ja uusiakaan en saa paikoilleen niiden asennukseen soveltuvien työkalujen puutteessa, niin tylsyyksisäni ja paremman tekemisen puutteessa päätin muuttaa alkupään viestien kuvat myös pienempikokoiseksi mukavamman luettavuuden nimissä..
Poloon ostin uudet umpiot ja maskin, jotka olikin jo eilen saapunut Matkahuoltoon, mutta noutaminen jää ensi viikkoon, kun en niitä eilen ehtinyt hakemaan..
Niinjoo, pientä kaupankäyntineuvottelujakin on ollut käynnissä GTI Golfista, siitä sitten joskus lisää, kun hommat alkaa etenemään.
Poloon ostin uudet umpiot ja maskin, jotka olikin jo eilen saapunut Matkahuoltoon, mutta noutaminen jää ensi viikkoon, kun en niitä eilen ehtinyt hakemaan..
Niinjoo, pientä kaupankäyntineuvottelujakin on ollut käynnissä GTI Golfista, siitä sitten joskus lisää, kun hommat alkaa etenemään.
Hui tuota Golfia :D
Mutta asiaan.
Golfiin vaihdoin heijastinpinnoiltaan ruosteettomat umpiot ja samalla hävisi siis kalvot valoista, joita tuskin tulen takaisin laittamaankaan
Ja Poloa ulkoilutin pikaisesti ja nyt työnnetty takaisin tallin pimeyteen ja aloitettu vanhan kannen irroittamista. Tällä ja vieressä näkyvällä turbodiiseli-Volvolla pitäisi pärjätä talven yli
Mutta asiaan.
Golfiin vaihdoin heijastinpinnoiltaan ruosteettomat umpiot ja samalla hävisi siis kalvot valoista, joita tuskin tulen takaisin laittamaankaan
Ja Poloa ulkoilutin pikaisesti ja nyt työnnetty takaisin tallin pimeyteen ja aloitettu vanhan kannen irroittamista. Tällä ja vieressä näkyvällä turbodiiseli-Volvolla pitäisi pärjätä talven yli
Ruskea Jetta lähti lopulta paaliin, enää ei ollut osaa jota siitä olisi voinut hyödyntää
Golfin mittariin pyörähti 300 000km, josta säikähtäneenä päätti hajoittaa sitten sisemmän murroksen. Samalla vaihdoin öljyt ja suodattimet.
Tuli myös kokeiltua tuota harvinaista(?) FOHAn valmistamaa takaspoileria, joka mahdollisesti ensi kaudelle tulee paikoilleen.
Polon kannen vein koneistamolle, joten hyvällä lykyllä kuukauden päästä saadaan ensi savut siitäkin vekottimesta.
Jettaan haalittu taas talven talvi-iltoja ajatellen lisää osia.
TDI Cordobasta koneen suojamuovi
TDI Cordoban etupuskurin lippa
Jenkkimallin Jetan sivuhuomiovalot
5-sarjan BMW:n sisävalosarja
Tästä taas jatketaan eteenpäin
Golfin mittariin pyörähti 300 000km, josta säikähtäneenä päätti hajoittaa sitten sisemmän murroksen. Samalla vaihdoin öljyt ja suodattimet.
Tuli myös kokeiltua tuota harvinaista(?) FOHAn valmistamaa takaspoileria, joka mahdollisesti ensi kaudelle tulee paikoilleen.
Polon kannen vein koneistamolle, joten hyvällä lykyllä kuukauden päästä saadaan ensi savut siitäkin vekottimesta.
Jettaan haalittu taas talven talvi-iltoja ajatellen lisää osia.
TDI Cordobasta koneen suojamuovi
TDI Cordoban etupuskurin lippa
Jenkkimallin Jetan sivuhuomiovalot
5-sarjan BMW:n sisävalosarja
Tästä taas jatketaan eteenpäin
Golfilla tuli ajettua kolme kuukautta väärillä -766 loppuisilla kilvillä kilpimaalaamon virheen takia. Nyt taas oikeat 776-loppuiset ovat oikealla paikallaan.
Talvi meinaa lähestyä, joten talvialut piti pyöräyttää Golfin alle.
No, eihän ne siellä sitten sopineetkaan pyörimään, niin alusta vaihtui korkeussäädettävään. Keula nousi 3cm kesän asetuksista ja perä sentin verran. Annetaan olla niillä korkeuksilla nyt.
Ja tuli ostettua myös 5€ Kamein maski hyllynkoristeeksi,tosin piti sitä mallailla hiukan keulille.
Jetta tuli laskettua omille pyörilleen ja siirrettyä väliaikaisesti pois Volvon tieltä
Tästä taas jatketaan pikkuhiljaa.
Talvi meinaa lähestyä, joten talvialut piti pyöräyttää Golfin alle.
No, eihän ne siellä sitten sopineetkaan pyörimään, niin alusta vaihtui korkeussäädettävään. Keula nousi 3cm kesän asetuksista ja perä sentin verran. Annetaan olla niillä korkeuksilla nyt.
Ja tuli ostettua myös 5€ Kamein maski hyllynkoristeeksi,tosin piti sitä mallailla hiukan keulille.
Jetta tuli laskettua omille pyörilleen ja siirrettyä väliaikaisesti pois Volvon tieltä
Tästä taas jatketaan pikkuhiljaa.
Golffi otti osumaa takapäähän parisen viikkoa takaperin maasturin toimesta, joten sen tarina jatkuu sitten osienluovuttajana Jettaan.
Uudeksi käyttöautoksi tuli sitten ostettua vuosimallia 1995 oleva Saksasta muutamia vuosia sitten Suomeen uitettu Golf 1.9TDi GT Special. Ajettu 341 000km, ruosteeton (tähän asti vielä), tekniikka vakio lastua lukuunottamatta. Varusteina nyt on tähän hätään ainakin tumma sporttisisusta, airbagit, ABSit, sähkölasit ja -peilit, sähköinen ajovalojen korkeudensäätö sekä manuaalinen ilmastointi. Alustana toimii perus-Jomit. Katsotaan mitä talvi sitten tuo tullessaan muutoksia.
Mukana tuli myös 7,5x16" Remotecit, katsoo jos ne jättää sitten välikelin vanteiksi ;)
Uudeksi käyttöautoksi tuli sitten ostettua vuosimallia 1995 oleva Saksasta muutamia vuosia sitten Suomeen uitettu Golf 1.9TDi GT Special. Ajettu 341 000km, ruosteeton (tähän asti vielä), tekniikka vakio lastua lukuunottamatta. Varusteina nyt on tähän hätään ainakin tumma sporttisisusta, airbagit, ABSit, sähkölasit ja -peilit, sähköinen ajovalojen korkeudensäätö sekä manuaalinen ilmastointi. Alustana toimii perus-Jomit. Katsotaan mitä talvi sitten tuo tullessaan muutoksia.
Mukana tuli myös 7,5x16" Remotecit, katsoo jos ne jättää sitten välikelin vanteiksi ;)
Kiitosta vaan!
Kaverilta tuon ostin, niin historiaa on jonkin verran tiedossa ja hintaakin pystyi paremmin hieromaan kohdilleen :)
Pientä laittoa löytyy toki, kriittisimmät viat on löytää keskuslukituksen katkennut alipaineletku, jotta saisi apparinkin oven lukkoon kaukosäätimestä, vaihdelaatikon kannatin kaipaa vaihtoa sekä eteen uudet iskarin tukilaakerit/kumit. Loput "viat" hoituu pienellä hifistelyllä ja puunailulla ;)
Kaverilta tuon ostin, niin historiaa on jonkin verran tiedossa ja hintaakin pystyi paremmin hieromaan kohdilleen :)
Pientä laittoa löytyy toki, kriittisimmät viat on löytää keskuslukituksen katkennut alipaineletku, jotta saisi apparinkin oven lukkoon kaukosäätimestä, vaihdelaatikon kannatin kaipaa vaihtoa sekä eteen uudet iskarin tukilaakerit/kumit. Loput "viat" hoituu pienellä hifistelyllä ja puunailulla ;)
Jos sitä vaikka hiukan päivittelisi..
Golfia on tullut hiukan laiteltua ja huollettua.
Ensimmäisenä vaihtoon meni alustasarja sekä jarrulevyt ja -palat
Samalla tuli vaihdeltua puslia, koiranluut, suojakumet ynnä muuta pientä. Leima tulikin sen jälkeen moitteitta. Kelpaa taas vuosi ajella.
Seuraavaksi tuli harrastettua pientä wax on, wax off -toimintaa.
Tuli hiukan paremmin esiin tuo ihana LC4T-väri :)
Sisälle tuli vaihdettua Venton keskikonsoli nahkaisella käsijarrunpussilla ja sen kaveriksi tuo vanha tuttu MkIV keskikyynärnoja. Vaihdekepinpussi ja -nuppi tuli napattua 6n Polosta. Stickerbombit tuli myös samalla revittya pois.
Nämä MkIV:n sisävalotkin odottaisi asentamista
Konehuoneen puolelle tuli vaihdettua pari pätkää silikoniletkua ja konepeltiin laitettua kaasujouset
Viimeisinpänä muutoksena tuli hommattua finnittömät kilvet ja niiden kaveriksi tuli tehtyä ajovaloihin joey-mod sekä vilkut ja sumarit tuli tummennettua.
Talvi on tullut ajeltua tällaisella kokoonpanolla.
Kesävanteitakin käytin alla. Täytyy vielä hommata uudet inasen pienemmät kumet ja lipat kiilloittaa.
Jetta taasen siirtyi ulkosäilytykseen
Ja viimeisinpänä hankintana tuli hommattua siihen eteen kakkiksen omat sähkölasit kiskoineen ja moottoreineen.
Tällaista pientä täällä päin.
Golfia on tullut hiukan laiteltua ja huollettua.
Ensimmäisenä vaihtoon meni alustasarja sekä jarrulevyt ja -palat
Samalla tuli vaihdeltua puslia, koiranluut, suojakumet ynnä muuta pientä. Leima tulikin sen jälkeen moitteitta. Kelpaa taas vuosi ajella.
Seuraavaksi tuli harrastettua pientä wax on, wax off -toimintaa.
Tuli hiukan paremmin esiin tuo ihana LC4T-väri :)
Sisälle tuli vaihdettua Venton keskikonsoli nahkaisella käsijarrunpussilla ja sen kaveriksi tuo vanha tuttu MkIV keskikyynärnoja. Vaihdekepinpussi ja -nuppi tuli napattua 6n Polosta. Stickerbombit tuli myös samalla revittya pois.
Nämä MkIV:n sisävalotkin odottaisi asentamista
Konehuoneen puolelle tuli vaihdettua pari pätkää silikoniletkua ja konepeltiin laitettua kaasujouset
Viimeisinpänä muutoksena tuli hommattua finnittömät kilvet ja niiden kaveriksi tuli tehtyä ajovaloihin joey-mod sekä vilkut ja sumarit tuli tummennettua.
Talvi on tullut ajeltua tällaisella kokoonpanolla.
Kesävanteitakin käytin alla. Täytyy vielä hommata uudet inasen pienemmät kumet ja lipat kiilloittaa.
Jetta taasen siirtyi ulkosäilytykseen
Ja viimeisinpänä hankintana tuli hommattua siihen eteen kakkiksen omat sähkölasit kiskoineen ja moottoreineen.
Tällaista pientä täällä päin.
Golfiin tuli vaihdettua ahdin vähemmän ajettuun
Samalla myös tuli myös puhdistettua ahtoputkistot sekä välijäähy, alipaineletkut uusittua, EGR otettua pois käytöstä ja se tärkein, puhdistin imusarjan
Uudet kesärenkaat tuli hommattua ja laitettua vanteet viimeisellä alle. Katsotaan, millloin jaksaa vielä hiukan tuota korkeutta hieroa lisää.
Poloiseen tuli hommattua 1.3l nelipisteruiskumoottori 5-vaihteisella laatikolla
Sekä vielä yksi GTI kakkiksen penkkisarja
Samalla myös tuli myös puhdistettua ahtoputkistot sekä välijäähy, alipaineletkut uusittua, EGR otettua pois käytöstä ja se tärkein, puhdistin imusarjan
Uudet kesärenkaat tuli hommattua ja laitettua vanteet viimeisellä alle. Katsotaan, millloin jaksaa vielä hiukan tuota korkeutta hieroa lisää.
Poloiseen tuli hommattua 1.3l nelipisteruiskumoottori 5-vaihteisella laatikolla
Sekä vielä yksi GTI kakkiksen penkkisarja
Tämän saa poistaa/lukottaa.
Valkoinen Jetta ja kakkisGolffi purettu osiin ja odottavat paaliin lähtöä. Kolmoskoppainen vaihtoi omistajaa, joten sitäkään ei enää minulla ole. Polo löytyy vielä, mutta kone odottaa edelleen asentamista paikoilleen.
Kerrotaan sitten noista uusista leluista, kun tulee aiheelliseksi.
Valkoinen Jetta ja kakkisGolffi purettu osiin ja odottavat paaliin lähtöä. Kolmoskoppainen vaihtoi omistajaa, joten sitäkään ei enää minulla ole. Polo löytyy vielä, mutta kone odottaa edelleen asentamista paikoilleen.
Kerrotaan sitten noista uusista leluista, kun tulee aiheelliseksi.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 83 vierailijaa