VW Passat Variant 3C painted,modified and ready...

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

VW Passat Variant 3C painted,modified and ready...

ViestiKirjoittaja niko.makela » 5.5.2012 22:10

No niin tuli tuossa jouluna ostettu kyseinen auto ja sitä on nyt pikku hiljaa laiteltu.

-V-Maxxin korkeus säädettävä alusta
-TATechnixin säädettävät koiranluut
-Lasit tummennettu
-Tilattu Eibachin Anti roll kit
-R-line helma paketti odottaa asennusta
-Vertini Magic 8,5x19'' ET35 + 9,5x19'' ET40, 225/35R19 + 235/35R19

Kuva

Etulipan kokeilua paikoilleen :D
Kuva

R-line osat.
Kuva
Kuva
Kuva

Kesävalssit alla ja R-line puskurin lippa paikoillaan :D
Kuva
Kuva
Kuva


Mites nuot alkuperäset kylki helmat lähtee pois?

Oliskos kellään tiedossa mikä vois olla ongelmana nyt ko laskenu tuota niin alkanu kuuluun kauhea jurnutus ko kääntää vasemmalle aivan jyrkkään, mutta oikealle puolelle kääntäessä ei kuuluu??? En ole vielä saanu tuota Eibachin Anti roll kittiä että oliskos siittä mitään hyötyä? Minusta tuntuu että taitaa etu vakaaja vastata vetariin? Onko mahdollista?
Viimeksi muokannut niko.makela, 25.11.2014 16:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 5.5.2012 23:04

Voisko rengas ottaa sisälokasuojaan kiinni, jos niissä ois pieniä eroja vas. ja oik. välillä niin siksi ei kuulu ku toiseen suuntaan kääntää.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 6.5.2012 9:45

Voi olla heittoa camberissa madalluksen jälkeen, tai jopa akseli vähän vinossa.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 6.5.2012 15:12

Sen tiän että rengas ei ainakaan vastaa koska ääni kuulu pienemmilläkin renkailla. Jaa akseli vinossa? mites sen näkkee että onko se vinossa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.5.2012 15:16

Mittanauhalla. Mittaile vaikka mitat renkaasta kaareen (sivusuunnassa). Jos on paljon heittoa, niin etukelkka on vinossa/ei ole keskellä. Melkein joka vehkeessä noissa on pieniä heittoja, mutta esim. mun Corradossa oli joskus apurunko 5mm vinossa/sivussa, eli tällöin toisen puolen rengas oli sentin ulompana, kuin toisen puolen.
Mites tommosessa 3C:ssä, voikos siellä ottaa vakaaja vetariin? Eihän tota ole oikeastaan edes paljoa madallettu, niin ihmetyttää kyllä jos joku hiertää...
Mutta tunkkaile vaikka keula ylös ja renkaat pois, jos siellä on joku ottanut johonkin kiinni, niin onhan siellä vetarissa/vakaajassa/lokasuojassa tms. jälki sillä kohdalla, mihin siellä on kontaktia syntynyt.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 6.5.2012 19:06

Minusta tuo kuulostais ihan normaalilta madaltamisesta johtuvalta vetarin ja kallistuksenvakaajan yhteiselolta. Mutuilen vaan kun ei ole mitään hajua mitä kautta se vakaaja tuollasessa passatissa kulkee.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 6.5.2012 21:32

^3C:ssä vakaaja menee vetoakselin alapuolelta.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 6.5.2012 22:05

Tuota vetarin vakaajaan vastaamista epäilen itsekkin että olis propleemana sillä tilasin tuon eibachin sarajn ko sen pitäis olla erinmallinen kuin tuo alkuperänen ja siinä on säätö... Tiä sitten että onko siinä ongelma. Juu ei oo paljoa tiputettu ja tuntuu että ei tuo oikein laskekkaan vaikka kuinka ruuvaa alaspäin keulaa :/

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 6.5.2012 22:09

Kaverilla on tuollainen 3.2 4motion

FK:n alustassa tuli mukana eri mittaiset koiranluut...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.5.2012 8:11

No mutta jos vakaaja menee vetarin alapuolelta, niin ei se mun järjen mukaan pääse niin helposti ottamaan kiinni. Ja eikö sitä nyt hitto voi tutkia, että mikä siellä ottaa kiinni ja mihin, Ei luulis olevan ylitsepääsemätön homma tunkata kulma kerrallaan ylös ja katsoa, että missä on jälkiä. Tai no voihan sitä täällä loputtomiin spekuloida ja ostella lottoamalla niitä osia, mitä porukka veikkaa... ;)

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 18.5.2012 12:44

No niin vakaaja vaihettu eteen ja ongelma katosi. Aikaa meni semmoset 6 tuntia kaikkiaan :D
Ajettavuus muuttu aikaslailla parempaan suuntaan ja kallistelu väheni reilusti :D

Mansuli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.3.2012 9:57

ViestiKirjoittaja Mansuli » 18.5.2012 20:45

Omaan 3C Passattiin laitettiin tällä viikolla KW.n variante1 (ruuvattiin aika reilusti maata kohti) ja odotin itellekki tämän lukeneena jurnutuksia, mutta eipä kuulunu mitään. Nätti peli tämä sinun Passatti ja en ois ees uskonu, että tuommonen vanteistus/rengastus pyörii alla noinkin kivuttomasti:)

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 19.5.2012 0:28

Joo ei mittään ongelmia ko takakaaria vähän mankelois vain :D Etupään olen nyt säätäny melkein tappiin asti mutta tuntuu vain että ei tuo tipu :D Tai sitten vain tuntuu ko toinen auto on sitten niin matala ettei oikein voi kunnolleen ajjaa :D :D

Mansuli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.3.2012 9:57

ViestiKirjoittaja Mansuli » 20.5.2012 9:47

Olit vissiin Kajaanin "ruisinkeihin" eksyny?:) Tuosta etuhelman irrotuksesta kyssäri..Lähteekö se oikeesti irti vetämällä ruuvien irrotuksen jälkeen? Revin eilen hampaat irveessä omasta enkä saanu mistään nurkasta edes irtoamaan?:O

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 22.5.2012 17:31

Joo ruuvit pois ja sitten vaikka ohut talttapää meisseli tai vastaavalla sauman väliin ja vääntää alaspäin vähän matkan välein ja vetää samalla ulospäin :D
Joo lähettiin kerhokavereitten kanssa käymään mutka siellä ja ko ei ole itte näyttely auto kondiksessa niin tuli sitten huvikseen ulkoilutettua tuota käyttistä :D

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 3.6.2012 11:59

Kuva

Minkäs kokoset kaijuttimet tuossa on eessä ja takana? Suunnittelin tässä että päivittäis vähän tuota ääni puolta ko alkuperäset jo särisee sen verta ettei niitä viitti kuunella :D
Mistä tuohon sais soittimen sovite paneelin yhen dinin tai kahen dinin soittimelle?

Duke
-
Viestit: 433
Liittynyt: 28.7.2003 0:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Duke » 3.6.2012 12:21

AIV:n mallistossa on kehyksiä

jälleenmyyjät: http://www.audioimport.fi/?jalleenmyyjat

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 3.6.2012 21:59

Mites minkälaisen soittimen johtoadapteri tarvin ko laitan alppinen normaalin yhen dinin soittimen? Tarviiko olla canbus boksia? Mites antenni adapteri minkäslainen sen pittää olla? Jos viittisittä laittaa linkkejä suoraan tarpeisiin mitä häätyy hommata soittimen vaihtoon :D

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 6.6.2012 23:30

Eikö kannattais vetää ihan omat sähköt soittimelle kokonaan. Siellä on muutenkin niin pientä paukkulankaa. Ei ole kovin suuri homma muutamaa piuhaa pistää sulakkeiden kanssa tulemaan akulta. Saapahan sitten se soittimenkin minimaalinen parin watin pääteaste sitä virtaa.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 10.6.2012 22:02

No niin soitin vaihettu Alpinen 117Ri ja seuraavaksi pitäis kaijuttimet alkaa vaihtaan Ajattelin laittaa Helixin B62C tai sitten focalit :D Kumpia suosittelisitta. Vahvistinta ei kaijuttimelle laiteta. LaminX:n Kalvot pitäis tilata valoihin suunnitelin että keltaset ajovaloihin ja kaikki muut GunSmokella :D :D

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 22.6.2012 23:39

Tuli vetastua etupäästä kaikki valot Lamin-X:än Gun smokella :D Taka valoihin ei onnistunu tuo homma :s Häätyy varmaan lakata net.
Kuva

Vähän sticker Bomb tarraa keulaan :D
Kuva

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 23.6.2012 19:08

Oliko kalvo metritavaraa vai ihan autokohtaiset?
Mikäs siinä ettei takavalot onnistuneet?

Itsekkin tilasin juuri Lamin-x kalvot takavaloihin golffiin ja olisi kiva tietää että onko niitä mahdolista itse edes saada säädyllisiksi :)

Tobou
-
Viestit: 49
Liittynyt: 23.4.2011 16:07

ViestiKirjoittaja Tobou » 23.6.2012 19:51

komee kiesi, miten olisi R36 takavalot?

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 24.6.2012 12:37

Metritavarana tilasin. Ihan hyvinhän nuot saapii mutta hoksasin tuossa että olis pitäny etuvalot kunnostaa ennen tuon kalvon laittoa :S Ja kannattaa jostaki hankkia aivan puhasta vettä ettei ole oikein kalkkista.
Takavalot ei onnistunu sen takia ko niin vaikean malliset ettei tuo kalvon taitto onnistunu millään että olis tullu nätin näkönen. Merkkikohtasella saattais onnistua tai sitten 2 palasesta tehä aina. R36 valoja olen itekki miettiny mutta aikas tyyriit :S
Tännään lähtee Stickerbombin tarraa lissää tillaukseen että saapii lopukki etulipasta veettyä sillä :D
Miettinyt myös että tillais merkittömänmaskin ja maalais mustaksi muun auton kanssa.

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 27.6.2012 12:59

Ei ainakan ensi yrittämällä tullut merkkikohtaisilla kalvoilla mitään, en saanut taipumaan nätisti.
Uusi yritys paremman ajan ja hermojen kanssa.

Onko mitään vinkkiä miten tuo voisi onnistua? muuten kun viemällä lustigille :D

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 27.6.2012 16:57

Itte tilasin merkkikohtaset nyt pittää kesälomalla rauhalla alkaa ähertään joku päivä paikoilleen niitä :D

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 1.7.2012 22:51

Tuli alustaa laskettua joka kulmasta alapäin että saa stancen paremmaksi ja vetasin lopukki etulipasta sticker bombin tarra arkilla :D Tuossa muutama räpsy pirssistä tällä hetkellä :D :D

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva[/img]

FWD
-
Viestit: 142
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 1.7.2012 23:08

Tuo lippa kyllä näyttää enemmän siltä että ois liimattu sanomalehteä vaan päälle. Ei sovi yhtään. Mutta onneksi näitä tehään itelle ;)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 1.7.2012 23:14

on kyllä kaamee toi etulippa tollasena.

lippa mustaks ja maskin kromit myös, ni sit ois nätti.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 1.7.2012 23:17

en itsekkään käsitä tuota sticker bomber villitystä. ei vain sovi ainaskaan tähän. ääni siis mustalle lipalle ja jotain keksiä takavaloille niin se olis bueno

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 1.7.2012 23:31

Jooh tuo ei olekkaan ko väli aikanen etää saan nyt kesälomalla laitettua muutki osat maalauskuntoon ja sitten maalataan korinväriin kaikki... Takavaloille yritän saaha vielä kalvot venytettyä päälle mutta jos ei onnistu niin sitten lakataan net

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 2.7.2012 2:33

testaa lämmittää sitä kalvoo kevyesti.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.7.2012 13:07

Jos ei taivu niin tilaa Foilz-valokalvoa, sillä onnistuu 3C takavalot helposti.
http://vesku70.kuvat.fi/kuvat/FOILZ-val ... smusta.jpg

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 2.7.2012 16:47

^ Minkäslaisia vaihtoehtoja ja minkäslaista hintaa tuolla kalvolla on, kun ei näytä nettisivuja vielä olevan?

Edit. ettei mee ihan offtopiksi niin auto meni huonompaa suuntaan tuolla tarrapommittelulla, muuten on kyllä hyvännäköinen vehje.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.7.2012 17:23

Nettisivut on työnalla ja värejä löytyy punainen, sininen, keltainen, kirkasmusta, mattamusta ja mattakirkas. osasta on jo kuvat tuolla aiemmin mainitun linkin takana.
Hinnat 30x50cm 25eur. ja 30x100cm 35eur. paitsi mattakirkas 30/40eur.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 9.7.2012 17:49

Mites tästä autosta lähtee ulompi vetonivel irti? Ja onkos kuinka iso homma itte vaihtaa? Pitäis alkaa oikealle puolelle vaihtaan ko rohisee ja yks päivä jyskytti ko helvetti :S

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 10.7.2012 23:36

Eihän se ollu homma eikä mikhään :D Mukava sydeemi tuo ko saapii napapultilla vetasta nivelen pois :D

AlluAlanen
-
Viestit: 40
Liittynyt: 9.2.2009 10:02

ViestiKirjoittaja AlluAlanen » 11.7.2012 8:51

Niinhän sen saa, mutta ehjää irrottaessa kannattanee suojakumin sisältäpäin lyödä. Ainakin muistaakseni Elsa käskee näin tekemään.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 1.10.2012 19:28

Tuli viikonloppu vietettyä hallissa tuon pää rojektin kanssa ja siinä sivussa väsäsin tähän pirssiin subikoteloa :D Tarkotuksena olis vähän parantaa auton äänimaailmaa pienellä budjetilla. Laitteiksi tullee Helixin B Five viiskanavainen vahvistin Helixin E10W litteä subi ja Helixin B62C erillissarjat joka oveen. Kotelo tulee peräkontin sivupaneelissa olevaan syvennykseen.

Homman alotin suojaamalla sivupaneelit jätesäkeillä ja kaatelin vettä syvennyksen täyteen jotta sain tietoon tulevan kotelon litra tilavuuden, kotelon kooksi tulee noin 23litraa.
Kuva

Seuraavaksi otin jätesäkit pois ja vuorasin foliolla paneelin. Vetasin parikerrosta lasikuitumattoa kauttaaltaan ja kulmiin kolmannen kerroksen vahvistukseksi. Otteelin jonku tovin ja irrotin kotelon pohjan paneelista ja leikkelin sopivan malliseksi.
Kuva

Seuraavaksi kun olin löytänyt sopivat muodot reunoille aloin vahvistaan koteloa hiekkahartsi seoksella. Hiekkahartsi seosta laitoin reulusti heti kerralla kauttaaltaan noin 0,5cm-2cm.
Kuva

Tähän vaiheeseen jäi tällä erää. Seuraavalla kerralla venytettään aiv-kangas päälle ja haetaan muodot kotelolle :D

user
-
Viestit: 87
Liittynyt: 7.10.2006 10:37

ViestiKirjoittaja user » 3.10.2012 21:37

":D"

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 9.10.2013 20:20

no niin tätä vähän paivitelty tässä kesällä. maski maalattiin mustaksi ja alusta vaihtu BC-Racingin BR sarjaan 7 ja 6 kg jousilla. V-maksi otti vähän kipeää ja etupäästä repesi koiranluun kannakkeet torneista irti. Jos talvella sais soviteltua nuot muut osat paikoilleen jos itte pää prokkikselta joutaa tämänki kimpussa olemaan.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 16.8.2014 13:22

Nyt alko sitten vähän isompi projekti. Kone menee vaihtoon jakopään hajoamisen seurauksena. Moottoria odotellessa olen hitsannu kylkilistojen ohjurireijät umpeen ja poistanu ruosteita mitä on liikaaki tuon ikäiseksi autoki. Väriksi tulee aika varmasti alkuperänen mihin veetään reilusti lakkaa ja vesihiotaan sitten myöhemmin.

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 16.8.2014 20:42

Eikös tämän ikäisessä autossa ole kori-/maalitakuu voimassa, mitä niitä itse poistelemaan?

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 17.8.2014 18:49

Mikäs jakopäästä anto periks ? Omasta BKD:stä meni hihnan kiristimen pinnapultin kierteet kannesta, onneks piti uusia vaan kaikki keinut ja vähän tiivisteitä. Omalla oli ajettu 258tkm kun toi kävi ja se pinnapultti oli vaihdettu oletetusti kolme kertaa...

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 18.8.2014 11:56

Onhan niissä voimassa ja käyttänykki pörhöllä tutkittavana. Sanoivat vain että osan korjaa mutta osassa on mukamas aivan pieni reikä ja niitten osuutta ei korvattais. Kaiken lisäksi oli niin saatanan tympeää väkeä pörhöllä kattomassa sitä että loppu jo yhteistyö kiinnostus siihen.
Meni hihna poikki täysillä kieroksilla, kiritin oli ainaski ottanu vähän kipeää että oliskaan siittä johtunu koko homma. Kannesta 4 venttiiliä solmussa, 6 venttiilin vartta on painunu nostimitten sisään ja nokassa painaumia. Lisäksi turbo päästää öljyjä läpi joten tutkin halvemmaksi hommata kokonaan toinen vähemmän ajettu moottori tilalle. Kaupan olis tuot tuo lohko ja kattoa nyt että mitä kaikkea muuta jääpii ylimääräseksi ko moottori saapuu. Ittellä on nyt 310tkm

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 18.8.2014 12:06

Hihnan vaihtovälihän ei ole vielä täysi, joten jos teetetty korjaamolla vaihto viimeksi, niin sinne lähtisin itse soittelemaan asiasta. Ei tulisi ainakaan samantien mieleen alkaa itse maksamaan tuota hommaa, pitäähän niiden osien kestää se vaihtoväli ja onhan niissäkin takuu.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 18.8.2014 12:56

Takuuhan on sen 2 vuotta ja viime vaihosta on jo 3,5 vuotta. Kysyin varaosa toimittajalta tuosta takuu asiasta ja sanoivat että takuu aika on menny umpeen niin eivät ne ala silloin millekkään. Tuttu korjaaja sitten vielä sanoi kun siltä kysyin kanssa asiasta että heillekki korjaamolle on tullu tuohon jakopään vaihtoväliin uudet suositukset volkkarilta että pitäisi vaihtaa jo 90tkm ja joka 30tkm välein tarkistaa hihnan kunto ja vaihtaa tarvittaessa.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 25.11.2014 15:26

No niin nyt olis motti paikoillaan ja uus väri pinnassa ja tuli se tuo R-line look samalla tehtyä loppuun. Elikkäs väriksi tuli loppujen lopuksi joku ruskean sävy. Kaikki kylkilistat sai lähteä ja takapuskurista samalla. Purkureitten lipat asensin saumattomasti puskureihin eli paljon liimaa ja laskuitu pakkelia ja ruuveja ja sun muuta. Helmat kasattiin liimaamalla kasaan.

Siinäpä muutama räpsy vielä... Ens kesänä kaikki valot vielä tummiksi niin olis aika paljon parempi

Kuva

Kuva


Kuva

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.11.2014 10:07

Täytyy sanoa että kun insinööri aikoinaan sivulistat autoon oli suunnitellut niin ei se turhaan niitä siihen piirtänyt. Jotenkin vaan liian latte(a).
Toki nuo kääpiövanteet ja kuvakulmat vaikuttaa rankasti negatiivisesti myös, saattaa olla että kesäpyörät muuttaa vaikutelman paremmaksi.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 26.11.2014 12:53

Väri ei aivan pitäny olla tuommonen ko on, ja kyllähän se muutti aika radikaalisti kylki linjaa tuo listojen poisto. Ittekkään en ole vielä kokkeilu kesävanteilla että miltä näyttää. Pitäis kyllä kokeilla että tietäis joutuuko netki maalaan uusiksi ko net on nyt helmiäis kuparin väriset

santtude
-
Viestit: 38
Liittynyt: 18.1.2013 12:42

ViestiKirjoittaja santtude » 26.11.2014 13:16

Kaipaisi kyllä kromimaskia sekä merkkiä takaisin eteen. Jotenkin lattean näköinen tuo musta..

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.11.2014 15:21

Pienellä muutoksella saa jotain aikaan, vilkunkehys mustaksi ja samalla aukkoon lisää mustaa, ajovalot mustaksi kuten aiemminkin ja rekkari hieman ylemmäs. Vanteet kun pikkasen suurenee niin auttaa hieman kanssa, korissa olevaan pokkaukseen ohut tummempi raita leikkaamaan latteutta. sitten vielä peilinkuoret mustalla.
http://vesku70.kuvat.fi/kuvat/sekalaist ... passat.jpg

risu
-
Viestit: 111
Liittynyt: 22.3.2007 18:39

ViestiKirjoittaja risu » 26.11.2014 19:58

Tämä tuunaus olkoon hyvänä esimerkkinä siitä miten joku homma lähtee aivan väärille raiteille. Tuo joku poronsarvi tuolla seinässä kertoo jo makumieltymyksistä

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 26.11.2014 23:37

kukin tamplaa tyylillään ja poron sarvet on talon entisen omistajan jäljiltä joita ei ole kereny ottaan pois, omista makumieltymyksistä net ei kerro mittään.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 27.11.2014 8:49

pientä lisäfiksausta vaan ja homma on taas raiteilla :-) Kesäpyörät vois olla jotain tummemman ruskeaa?! Miksei maski, kattokaiteet ja peilitkin samalla sävyllä kuin vanteet.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 27.11.2014 12:02

Vielä pientä lisäpanostusta ja kyllä se siitä. Ehkäpä toisilla vanteilla ja erilaisilla kuvilla tuosta saa irti enempi. Nyt muutokset eivät olleet omaan silmään ihan parhaimmat, mutta minulla on oudot silmät muutenkin.
Onko tuo takapuskuri erivärinen, vai näyttääkö se vain siltä?

"Väri ei aivan pitäny olla tuommonen ko on".. tuo lause sorahtaa silmään hiukan. Onneksi kyseessä ei ole sentään tatuointi.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 27.11.2014 12:23

Joo siis väri kaupoilla tuli käytyä niin väsyneenä että sunnuntaina ko aloin maalaus hommiin en enään edes muistanu väriä minkä olin ostanu... Ei ole erin värinen takapuskuri näyttää vain kuvassa. Tuo muuttuu aika paljon eri valossa ja kulmassa tuo väri. Pitäis käyä ottaan paremmat kuvat kun vain kerkeää. Tuo on talvi lookissa eli kesään mennessä tullee muutoksia... Etupuskurin korjausta ja helmojen korjaus on jo näillä näkymin edessä keväällä.


sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 27.11.2014 15:16

Ei tuossa mulla pistä silmään muu kuin kilven paikka ja vanteet.. Mut harvalla varmaa talvella himo stancet :)

anagonda84
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.2.2013 18:29

ViestiKirjoittaja anagonda84 » 28.11.2014 20:11

kyllä sitte pistää oikeen v#####aan ku arvostellaan "morkataan" toisen tekemää!!!!!varmaan ei rengas vaihdu näitten käsissä....... ja rakenna just sellainen mistä ite tykkäät! tsemppiä hyvä siittä tulee!!!

YALMAR
-
Viestit: 64
Liittynyt: 1.3.2011 9:58

ViestiKirjoittaja YALMAR » 29.11.2014 13:05

kyllä sitte pistää oikeen v#####aan ku arvostellaan "morkataan" toisen tekemää!!!!!varmaan ei rengas vaihdu näitten käsissä....... ja rakenna just sellainen mistä ite tykkäät! tsemppiä hyvä siittä tulee!!!


Samaa mieltä, itselle näitä tehdään. Anna palaa vaan!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.11.2014 16:05

En ennen ole nähnyt yhtään volkkaria minkä ulkonäkö paranisi sivulistojen poistolla!


Enkä nähnyt vieläkään.

Katoin äkkiä ton peräkuvan niin luulin sitä eka accordiksi, kertonee varmaan tarpeeksi muutosten onnistumisesta. =/

Edit:tietenkin projektiosastolla odottas että sitä projektiakin näkyisi.
Viimeksi muokannut Sebastian, 30.11.2014 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 30.11.2014 1:12

Parhaimman näköinen 3C minkä oon nähny. Merkillinen maski niin häviää nuorisotuuniglook ;) Käytä kesävanteet edes toisella puolella niin ei tarvii kevääseen asti ventata :)

Sudee
-
Viestit: 125
Liittynyt: 19.11.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Sudee » 30.11.2014 12:35

Mun mielestä tämä ei tarvitse muuta kuin merkkilisen maskin, finnittömät kilvet ja tuumaa isommat talvivanteet. Tärkein juttu kuitenkin tuo maski, sen vaihdolla paranee jo huomattavasti.

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 1.12.2014 14:11

Ittelle näitä tehdään. Jos et tykkää, pidä se omana tietonasi. Mielipide on ku persläpi. Kaikilla on semmonen, mutta ei kannattais julkisesti esitellä joka paikassa.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 1.12.2014 16:35

^ Kritiikkiä pitää myös osata odottaa (varsinkin FFP:llä), jos laittaa oman kulkineen nettiin esille...

Itselläkin ottaa vähän silmään tuo listojen puutuminen, mutta voi tosiaan eri vanteilla ja lähempänä maata olla bueno.

Lisäkuvat tuosta väristä, esim. auringonvalossa ois kiva nähdä, kun noissa kuvissa näyttää ihan joltakin tusinasävyltä.. ellei sitten ole?

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 2.12.2014 22:10

Olishan se aivan tylsää jos kaikilla olisi sama maku. Toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä.... Olishan se tylsää jos kaikki muokkaisivat autoista saman kaavan kautta samanlaisia. Erinlaisuus on myös rikkaus. Pääasia että itse tykkää =)

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 2.12.2014 22:25

Kritiikkiähän pitää aina saaha. Itteäki kiinnostais nähä auringon valossa tuo väri koska aika reilusti oli metallia seassa ja itte väri oli täysin kultaisen sävyistä ennen lakan laittoa, mutta se on sitten tammi helmikuulla ko täällä päin sattuu semmonen hyvä auringon paiste..
Jonku verran alaspäin tuon vielä sais kun ottais parit lukite kiekot pois tolpista mutta sitten alkaa jo vetarit ottaan niin rankasti runkoon kiinni ettei mitään järkeä. Ottaa jo tällä hetkellä ku kääntää jyrkkään jonku pienen poukaman yli.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 3.12.2014 7:50

Onkohan siellä nyt kuitenkaan vetari joka ottaa kiinni?
Omaan verrattuna tuossa kuitenkin näyttäisi olevan vielä muutama sentti vara pudottaa eikä minullakaan koko aikaa vetari ole rungossa. Vänkärin puolella se on lähempänä runkoa koska vetari on halkaisijaltaan suurempi.
Voihan se sinne ottaakin, mutta on siellä etupäässä muitakin paukkuvia osia.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 3.12.2014 9:05

Juu kyllä siellä paukkuu kaikki muutki tällä hetkellä, kallistuksen vakaaja ottaa kiinni, ohjaustangot ottaa silloin tallöin ja nimen omaan tuo paksumpi vetari. Mikä alusta sulla on? Tuosta tieten ko tilais lyhemmät jouset ja jäykemmät vielä, mutta sitten taas mennee jo aika jäykäksi joka päiväseen ajoon. Sitten taas ko laskee lissää niin saa olla koko ajan korjaamassa eukon aiheuttamia vahinkoja se tuolla nyt kuiten ajaa pääasiassa päivittäin koska ittellä ei ole niin tarvetta autolle ko harvoin päivisin

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 3.12.2014 14:20

http://postimg.org/image/l0g31aobp/ ja http://postimg.org/image/5vt12przb/

Muokattu Jomilainenhan siellä on.. Variantclubin puolelta löytyy lisääkin turinaa.
Tänne ffp:n puolelle tuolla kotterolla ei ole mitään asiaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 3.12.2014 18:19

Tänne ffp:n puolelle tuolla kotterolla ei ole mitään asiaa.

Vaikka meneekin offtopikin puolelle, niin kovasti kiinnostaa tietää tuohon syy miksi ei muka olisi asiaa? Kuitenkin ihan tyylikäs matalalattiaperheenkuljetin sinullakin.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 4.12.2014 14:28

OT:
Oma Passatti on ulkoiseltaan olemukseltaan "kliini" highline ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä. Sisusta on vakio tumma nahka-alcantra, hopeisin listoin. Vain soitin on vaihdettu parempaan, poppejakaan ei ole päivitetty kuin etupään osalta. Alusta on jotain muuta kuin merkkikamaa. Tehoja ei ole koneesta kutkuteltu muuta kuin vakiot 125 kW. Vanteina menee joko pinkkiä RS4 replicaa, mersua tai jotain pilipali-5-puolaista eikä mitään bebsiä tms. laatuvannetta.
Ei ole oem+ tai mitään sikoossom-herkkua. Perusauto, jolla ajetaan työajoja päivästä toiseen.
Siis ihan perusauto hiukan madallettuna.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 4.12.2014 15:18

Tee vaan juttua tännekkin. Kivan kliinihän tuo on :) Ei täälläkään kaikki ole mitään sikoossomeja :D

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 4.12.2014 15:54

Eihän mullakaan ole niin kummonen. Sisusta vakio, mankka vaihettu ja kaijuttimet laitettu vahvistimen kautta äänieristetty ovet ja peräkontti. Ja oem henkisyys meni muutosten myötä. Tämäki on joka päiväsessä ajossa eukko kulkee töissä ja koulussa tuolla. Alusta mullaki oli jomilainen aluksi mutta ei kestäny minun käytössä niin sillä vaihoin sitten parempaan suoraan. Eli perheen kuljetus auto tuoki on.

Mites muuten tuo metallinen pohjopanssari tulleeko alemmas mitä tuo alkuoeränen muovinen? Alkaa olleen heikossa hapessa ja pitäis vaihtaa uuteen?

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 4.12.2014 19:50

Siihen ko joku kyseli kuvia vaiheista niin niitä ei paljoa ole tällä kertaa koska auto on tehty maalausta lukuun ottamatta 16 neliön tallissa jossa ei nyt kovin kummosia kuvia saanu otettua eri työvaiheista. Kaikki on siis itte tehty maalausta myöten.

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 5.12.2014 7:59

Ainakin oma Koy Sheriffin teräspanssari jää ylemmäs kuin alkuperäinen. Eli mahdollistaa lisämadaltamisen sen osalta.
Varsinainen riesahan se muuten on, kun äärettömän helposti jyrisee ja ääntää. Asennus tulee apurunkoon ja runkopalkkien sisääntulevilla raudoilla. Kun panssari hiukan johonkin kolahtaa, niin äkkiä ääni tulee sisälle. Muutamalla pultilla apurunkoon kiinni ja kahdella raudalla runkoon. Itselläni on valmis reikä myös öljynvaihtoja varten.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 6.12.2014 15:37

Kauampa se taas kesti........ PRKL. Vaihelaatikko lykkäs öljyt pihalle.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 7.12.2014 12:22

Tuo "Kotkan" 3C näyttää oikein hyvältä kulkineelta kaikinpuolin.

Mitä tulee arvosteluihin niin niitä tulee aina oli kulkine millainen tahansa, mutta jos kirjoittaja ei osaa muutakuin laitta "en tykkää", "ruma" jne ei arvostelulla ole mitää arvoa, eriasia on jos pystyy perustelemaan mielipiteensä, silloin arvostelulla on joku arvokin.
Se jos joku arvostelua saanut ei kestä kritiikkiä on peiliin katsomisen paikka, tämän topikin kirjoittaja on arvostelun ottanut mielestäni hyvin vastaan.

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 1.5.2015 21:16

Kesävalsseilla
Kuva

Kuva

Puskuri otti talvella vähän osumaa joten uutta tilalle erillaisella lipalla
Kuva

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.5.2015 13:30

Huomattavasti parempi nyt kun kesävanteet alla, toki ehkä ne listat sais omaan makuun edelleen olla paikoillaan, istuisi hyvin yhteen vanteen kiiltävän reunan kanssa. Vanteiden väri oikein hyvä.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 2.5.2015 14:23

Nyt alkaa jo näyttää hyvältä, mustat peilit vois toimia?

niko.makela
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.4.2012 23:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja niko.makela » 2.5.2015 17:26

Juu muutoksia on tulossa tässä ko saa aikaseksi. Eli niinkö on ehotettu peilit mustaksi ja aukkoihin lisää mustaa tai sitten maskin kehys korin väriin. Taakse pitäis saaha jäykemmät jouset että pääsis hieroon stancea vähän paremmaksi.

saqee
-
Viestit: 30
Liittynyt: 8.12.2014 19:05

ViestiKirjoittaja saqee » 2.5.2015 21:55

Hyvältä näyttää! Kuten jo Sudee sanoi niin merkillinen maski vaan paikoilleen niin johan alkaa näyttää hyvältä. Vanteiden väri ainakin omaan silmään todella hyvä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa