AVF 4motion kytkimen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
AVF 4motion kytkimen vaihto
Pitäisi päivittää kaksoimassa kovaan vauhtipyörään ja samalla kestävämpään kytkimeen.
Samalla vaihdan moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit. Öljytkin on varmaan hyvä vaihtaa samalla kun loota on irti, mittarissa kuitenkin ~348tkm. Näistä oli lukemani perusteella montaa eri mielipidettä: onko juuri reiän kohdalle vai vähän sen alle nestepinta täytytettäessä jne.
Käsijarruvaijerit on huonossa kunnossa joten taidan nekin vaihtaa samalla kun kardaanikin pitää käsittääkseni irrottaa.
Alustavasti on sen verran selvillä että pari pulttia on hankalassa paikassa ja konetilastakin pitää vissiin jotain purkaa? Tuon kytkinpaketin laittaessa pitää tietääkseni ottaa joku 5,5mm alumiinishimmilevy pois koneen ja loodan välistä.
Jos joku vastaavan rempan tehnyt voisi kertoa eri vaiheista niin olisin kiitollinen.
Käytössä on kaksipilarinosturi.
Samalla vaihdan moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit. Öljytkin on varmaan hyvä vaihtaa samalla kun loota on irti, mittarissa kuitenkin ~348tkm. Näistä oli lukemani perusteella montaa eri mielipidettä: onko juuri reiän kohdalle vai vähän sen alle nestepinta täytytettäessä jne.
Käsijarruvaijerit on huonossa kunnossa joten taidan nekin vaihtaa samalla kun kardaanikin pitää käsittääkseni irrottaa.
Alustavasti on sen verran selvillä että pari pulttia on hankalassa paikassa ja konetilastakin pitää vissiin jotain purkaa? Tuon kytkinpaketin laittaessa pitää tietääkseni ottaa joku 5,5mm alumiinishimmilevy pois koneen ja loodan välistä.
Jos joku vastaavan rempan tehnyt voisi kertoa eri vaiheista niin olisin kiitollinen.
Käytössä on kaksipilarinosturi.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Itse tein laatikko swapin 02J ---> 02M. Itse en irrottanut jakolaatikkoa, vaan kokonaisena vanha pois ja niin myös uusi paikoilleen. Kardaanin joudut irrottaa, ei välttämättä tarvitse muuta kuin jakolaatikon päästä. Apurungon tupautin itse sen 10cm alaspäin, jotta mahtui tuo isompi laatikko paikoilleen. 240mm Sachs SRE meni ainakin heittämällä paikoilleen ilman mitää shimmejä...
Ja luonnollisesti laatikon pultit irti, kannakkeet (ylä ja ala), vetoakselit, koneen tuenta yläpuolelta, etc... Kytkimen työsylinterin ja kampiakselin stefan vaihtoa kannattaa harkita myös samalla... Vaihteiston öljyt itse ns. ylitäytin.
Ja luonnollisesti laatikon pultit irti, kannakkeet (ylä ja ala), vetoakselit, koneen tuenta yläpuolelta, etc... Kytkimen työsylinterin ja kampiakselin stefan vaihtoa kannattaa harkita myös samalla... Vaihteiston öljyt itse ns. ylitäytin.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Startin tarviit kans
Semmoinen on tilattu ja toivottavasti tulee oikea eli 5-vaihteisen. Olisko siitä kellään antaa osanumeroa? Ite kaivelin netistä jonkun Boschin oman numeron perusteella ton startin.
Olikos 5- ja 6-vaihteisten startissa yhden hampaan ero vai mikä?
5,5mm shimmistä Putko aiemmin taisikin sanoa, semmonen pitää sieltä pois repiä.
Ihan vielä sen verran että minkämoisen paketin DMF:n tilalle laitat? Itsellä vielä mietityttää pistääkö vaan uuden kaksoismassan kytkimineen vai vaihtaako tuon kiinteän sitten kuitenkin. LUKin DMF kytkmineen ois 570€ briteistä kaikkine kuluineen.
EDIt : Vielä semmoinen kysymys että mikä tuo 6-speed laatikko avf:n perässä on mallimerkinnältään ? 02M ?
EDIt : Vielä semmoinen kysymys että mikä tuo 6-speed laatikko avf:n perässä on mallimerkinnältään ? 02M ?
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Kannattaa laittaa se sachsin 240mm lätty ja kova vauhtipyörä, saa esim. karalalta tai tepolta. Vakioasetelman kanssa kevyt käyttää ja kestää melkoisesti vääntöä. Jos aikoo hurjaksi heittäytyä niin sre asetelma kestää vielä enemmän, toki hieman jäykempi käyttää. Siinä itse vaihto-operaatiossa ei mitään ihmeellistä ole: aski pois, kykä pois, samalla vaihtaa uuden kampuran takastefan ja neulalaakerin, uusi kytkin/vp paketti paikalleen ja loota perään.
Okei, sinällään tuo speedteilen setti ei nyt paljoa enempi maksa jos samalla sais sitten vähän pelivaraa virittämisen suhteen josko jaksaa innostua. Karalan nyt tiedän mutta Teppoja tämä maa on pullollaan joten jos jariN voisi vähän avata vaikka yhteystietojen muodossa niin voisi hintoja udella vielä vähän enemmän :) ?
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Jotain siitä lootan irrotuksesta:
Takaisin kun laittaa niin vaihteistonostin on melko pop.
Kahdestaan kaverin kans otettiin pois mutta takaisin laittaessa oli pakko hakea nostin kaupasta.
Jos laitat kovan vp:n niin nämä pitää tehdä:
Startti vaihdettava 5-vaihteisen omaan
5,5mm "shimmilevy" pois moottorin ja vaihteiston välistä.
Moottoritilasta ite otin imuputken irti ja ilmanputsarin, niin että näköö sinne koneen ja loodan väliin.Yläkautta 3-4 pulttia muistaakseni. Kartaani, pakoputki ja lämpösuoja pois.
Sitten sieltä alhtaalta irroitella pultteja, määrää en enää muista. Taisi olla kannalla 16 aika moni.
Startin otin ite irti ku sen vaihdoin. Vaihteensiirtäjästä yks 13mm kannalla oleva mutteri pois, ja 10mm kannalla oleva mutteri. Nämä taitaa olla helpoin irroitella kuskin puolelta. Sitten apparin puolelta irroitin sen vaihteensiirtäjän tukitangon tjsp, joku kuusiokolo.
Vetarit pitää ottaa laipoista irti, xzn-kantaisia ruuveja oli itellä. Vaihdelaatikon tukikumien "rungot" otin toiselta puolelta pois, helpotti alas ottamista.
Silmälaakeri oli ainakin itellä vittumainen irrottaa, kaveri veti sen sitten lopulta vingulla pois.
Kannattaa samalla vaihtaa myös työsylinteri kun loodan pudottaa. Ite hokasin sen liian myöhään eikä marmorin 180e hinta houkutellut joten jäi nyt vaihtamatta, olisi tarvinnut sen heti ja tarvikkeena olisi pitänyt odottaa yli vuorokausi.
Jäi varmaan monta asiaa pois mutta kysele jos tulee jotain mieleen, autan jos osaan :F
Takaisin kun laittaa niin vaihteistonostin on melko pop.
Kahdestaan kaverin kans otettiin pois mutta takaisin laittaessa oli pakko hakea nostin kaupasta.
Jos laitat kovan vp:n niin nämä pitää tehdä:
Startti vaihdettava 5-vaihteisen omaan
5,5mm "shimmilevy" pois moottorin ja vaihteiston välistä.
Moottoritilasta ite otin imuputken irti ja ilmanputsarin, niin että näköö sinne koneen ja loodan väliin.Yläkautta 3-4 pulttia muistaakseni. Kartaani, pakoputki ja lämpösuoja pois.
Sitten sieltä alhtaalta irroitella pultteja, määrää en enää muista. Taisi olla kannalla 16 aika moni.
Startin otin ite irti ku sen vaihdoin. Vaihteensiirtäjästä yks 13mm kannalla oleva mutteri pois, ja 10mm kannalla oleva mutteri. Nämä taitaa olla helpoin irroitella kuskin puolelta. Sitten apparin puolelta irroitin sen vaihteensiirtäjän tukitangon tjsp, joku kuusiokolo.
Vetarit pitää ottaa laipoista irti, xzn-kantaisia ruuveja oli itellä. Vaihdelaatikon tukikumien "rungot" otin toiselta puolelta pois, helpotti alas ottamista.
Silmälaakeri oli ainakin itellä vittumainen irrottaa, kaveri veti sen sitten lopulta vingulla pois.
Kannattaa samalla vaihtaa myös työsylinteri kun loodan pudottaa. Ite hokasin sen liian myöhään eikä marmorin 180e hinta houkutellut joten jäi nyt vaihtamatta, olisi tarvinnut sen heti ja tarvikkeena olisi pitänyt odottaa yli vuorokausi.
Jäi varmaan monta asiaa pois mutta kysele jos tulee jotain mieleen, autan jos osaan :F
onko kaksilitraisissa sama kytkin/vp kuin 1,9 mosissa? käviskö tämä http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... h-kit.html tuohon minun -02 4motion passattiin ko tuntuu olevan kalliita/kiven alla nuo kiinteät vp:t näihin nelikkoihin?
e: ilmeisesti kaksiltasissa on mosa väärinpäin ja siksi eri vp
e: ilmeisesti kaksiltasissa on mosa väärinpäin ja siksi eri vp
Viimeksi muokannut jullli, 11.7.2012 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tilasimpa sitte tuon dli:n setin mutta tuon kiinteän vp:n hammaskehässä on saman verran hampaita kuin 5-vaihteisen vauhtksessa (edellisestä passatista 1,9 ajm 5-v etuveto), eli onko nyt tullu väärä vp. siksi tilasin paketin tuolta, että saisin mahdollisimman helpolla ilman soveltamista toimivan setin. auto, joohon paketin meinasin heittää on -02 avf 6-v 4motion passat...pikaista vahvistusta odotan että saapii valitukset etiäppäin tarvittaessa
http://www.dli-teknik.se/index.php?sect ... 76&lang=en
http://www.dli-teknik.se/index.php?sect ... 76&lang=en
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11.1.2012 10:55
02m loota on etuvedon loota ja 02q nelikon, samat kytkimet minun mielestäni kummassakin ja q-versioissa on vaan haltexin voimanulosotto perämurikan kyljestä.
Itselleni laitettiin viimeviikonloppuna juuri tuo linkkaamasin kaksoismassa softatun 110kw padan perään seattiin.
Se kyllä kestää hevosvoimia paljon enemmän kuin 160, mutta pohjaa itselläni kuitenkin.
Omassa padassa on 440nm noin 2200rpm kohdalla, joka selittää sen pohjaamisen. Tuota orkkis kaksoismassaa suositellaan alle 400nm väännöille oman käsityksen mukaan.
Pitää pyytää vaan softan tekijää tekemään pienen väännönrajoituksen tuolle houppuväännön kohdalle, joten se ei ole ongelma.
Tuo kaksoismassan pohjaaminen ei yleensäkkään ole sen suhteen ongelma, jos vaan kytkin ei ala luistamaan. Noissa darksiden tiukemmissakin kytkin seteissä on sama kaksoismassa vauhtis, paketissa tulee vaan sre-asetelmaa jne. jolla se väännön kesto saadaan ylemmäksi.
Itselleni laitettiin viimeviikonloppuna juuri tuo linkkaamasin kaksoismassa softatun 110kw padan perään seattiin.
Se kyllä kestää hevosvoimia paljon enemmän kuin 160, mutta pohjaa itselläni kuitenkin.
Omassa padassa on 440nm noin 2200rpm kohdalla, joka selittää sen pohjaamisen. Tuota orkkis kaksoismassaa suositellaan alle 400nm väännöille oman käsityksen mukaan.
Pitää pyytää vaan softan tekijää tekemään pienen väännönrajoituksen tuolle houppuväännön kohdalle, joten se ei ole ongelma.
Tuo kaksoismassan pohjaaminen ei yleensäkkään ole sen suhteen ongelma, jos vaan kytkin ei ala luistamaan. Noissa darksiden tiukemmissakin kytkin seteissä on sama kaksoismassa vauhtis, paketissa tulee vaan sre-asetelmaa jne. jolla se väännön kesto saadaan ylemmäksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 101 vierailijaa