OBD2 L- linjan maadoitus?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

OBD2 L- linjan maadoitus?

ViestiKirjoittaja Tumi » 1.5.2012 23:27

Pitäisi saada kikkailtua Vento sytkän tarkistusta varten säätötilaan joka ei VCDS:llä syystä tai toisesta onnistu. VW:n SSP134 kertoo seuraavaa: jos virallinen das spezial tool 1551 on nicht käytettävissä,
durch permanenten masseschluss der L-leitung des Steuergerätes wird die DLS ausser funktion gesetzt. Dieser masseschluss muss vor Zundung ein erfolgen
eli jos saan maatettua L- linjan, siis yhdistän OBD2- pistokkeesta hyppylangalla pin 15 vaikka pin 4 tai 5 jotka pitäisi olla kytkettyinä maahan, ecu pitäisi olla perussäätötilassa? Onko kukaan tehnyt vanhempiin Volkkareihin tämäntyylisiä hyppylankavirityksiä esim. vikakoodien lukuun ja onko mahdolliset vauriot rajoittuneet autoon tai ainakin omalle tontille? :D

edit: otsikkoon muutettu oikea linja

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 2.5.2012 23:11

Vahvistus: homma toimi juurikin ylläolevalla tavalla. Kaiken lisäksi alkoi basic settingsitkin löytymään tuon jälkeen ja sieltä tarkastettuna oli sama ennakko kuin hyppylangalla.

Eli tiedoksi että mono- Motronicin näyttää saavan perussäätötilaan sytkän säätöä varten virrat pois pinnit 4 ja 15 yhdistämällä. VCDS on tuossa hommassa tarpeeton, paitsi vikakoodit voisi olla hyvä nollata ennen säätöä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.5.2012 23:15

Mikä tuo tommoinen basic setting-moodi on? Ikinä kuullutkaan moisesta... Mitä varten sellainen on yleensä olemassa ja mihin sitä tarvitaan?

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 2.5.2012 23:41

Ecu säätelee tyhjäkäyntiä myös ennakkoa säätämällä. Koneessa ei ole mitään asentoantureita, se ei esim. tiedä YKK:sta yhtään mitään vaan koneelle annetaan perussäätötilassa oikea sytytyshetki jonka mukaan se sitten antaa ennakkoa ja ohjaa ruiskutushetkeä. Jos sytkää yrittää säätää pelkästään jakajaa kääntämällä, ecu alkaa 'tapella vastaan' ja yrittää muuttaa sytkää toiseen suuntaan ja lisäksi muuttelee kaasuläpän asentoa, VCDS:ssä ennakko näytti pienenevän kun jakajaa käänti aikaisemmalle mutta en tosin ole satavarma mitä todellisuudessa tapahtuu. Ainakin itse oletan että on kuitenkin parempi antaa eculle perussäätötilassa ohjeenmukainen lähtökohta josta se sitten alkaa muutella ennakoita.
Luulen että moni on perehtynyt enemmänkin noihin monoMotronicceihin ja oikaiskoon jos olen ymmärtänyt systeemin väärin.

tami
-
Viestit: 35
Liittynyt: 24.7.2003 17:36

ViestiKirjoittaja tami » 4.5.2012 20:23

Ei taida olla moni kokeillu tätä.Virta päälle ja vag-com päälle,piuhat kiinni
ja ohjelma hoitaa loput,vai mitä?
Toimiiko perussäätö?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa