Pitäisi saada kikkailtua Vento sytkän tarkistusta varten säätötilaan joka ei VCDS:llä syystä tai toisesta onnistu. VW:n SSP134 kertoo seuraavaa: jos virallinen das spezial tool 1551 on nicht käytettävissä,
durch permanenten masseschluss der L-leitung des Steuergerätes wird die DLS ausser funktion gesetzt. Dieser masseschluss muss vor Zundung ein erfolgen
eli jos saan maatettua L- linjan, siis yhdistän OBD2- pistokkeesta hyppylangalla pin 15 vaikka pin 4 tai 5 jotka pitäisi olla kytkettyinä maahan, ecu pitäisi olla perussäätötilassa? Onko kukaan tehnyt vanhempiin Volkkareihin tämäntyylisiä hyppylankavirityksiä esim. vikakoodien lukuun ja onko mahdolliset vauriot rajoittuneet autoon tai ainakin omalle tontille? :D
edit: otsikkoon muutettu oikea linja
OBD2 L- linjan maadoitus?
Valvoja: ffp jäsenet
Vahvistus: homma toimi juurikin ylläolevalla tavalla. Kaiken lisäksi alkoi basic settingsitkin löytymään tuon jälkeen ja sieltä tarkastettuna oli sama ennakko kuin hyppylangalla.
Eli tiedoksi että mono- Motronicin näyttää saavan perussäätötilaan sytkän säätöä varten virrat pois pinnit 4 ja 15 yhdistämällä. VCDS on tuossa hommassa tarpeeton, paitsi vikakoodit voisi olla hyvä nollata ennen säätöä.
Eli tiedoksi että mono- Motronicin näyttää saavan perussäätötilaan sytkän säätöä varten virrat pois pinnit 4 ja 15 yhdistämällä. VCDS on tuossa hommassa tarpeeton, paitsi vikakoodit voisi olla hyvä nollata ennen säätöä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ecu säätelee tyhjäkäyntiä myös ennakkoa säätämällä. Koneessa ei ole mitään asentoantureita, se ei esim. tiedä YKK:sta yhtään mitään vaan koneelle annetaan perussäätötilassa oikea sytytyshetki jonka mukaan se sitten antaa ennakkoa ja ohjaa ruiskutushetkeä. Jos sytkää yrittää säätää pelkästään jakajaa kääntämällä, ecu alkaa 'tapella vastaan' ja yrittää muuttaa sytkää toiseen suuntaan ja lisäksi muuttelee kaasuläpän asentoa, VCDS:ssä ennakko näytti pienenevän kun jakajaa käänti aikaisemmalle mutta en tosin ole satavarma mitä todellisuudessa tapahtuu. Ainakin itse oletan että on kuitenkin parempi antaa eculle perussäätötilassa ohjeenmukainen lähtökohta josta se sitten alkaa muutella ennakoita.
Luulen että moni on perehtynyt enemmänkin noihin monoMotronicceihin ja oikaiskoon jos olen ymmärtänyt systeemin väärin.
Luulen että moni on perehtynyt enemmänkin noihin monoMotronicceihin ja oikaiskoon jos olen ymmärtänyt systeemin väärin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 7 vierailijaa