Skoda Fabia RS -06
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Fabia RS -06
Tällainen Faabio jota tässä on yritetty saada pois "mummon kauppakassi-lookista".
Hankin auton 2012 helmikuussa kun tuli näitten kaikkien veromuutosten jne. takia ajankohtaiseksi hankkia pieniruokainen auto joka tarvittaessa kuitenkin johonkin liikkuisikin.
Fabia on aivan tuon rs-mallin perusvarusteilla eli: Ilmastointi, sporttipenkit, 2xsähkölasit sekä rs logolla varustettu vaihdekeppi ja poljinpinnat.
Autoa oli jo hiukan edellisen omistajan toimesta laiteltu esim. Eibach-madallusjouset sekä varapyöräkotelosta löytyi subbari ja etupään kaiuttimet oli vaihdettu paremmin rokkaaviin.
Kokolailla vakionnäköisenä oli siis auto matkansa aikana pysynyt ennen minua. Heti kun olin auton saanut kotiin niin maski teipattiin mattamustaksi ja keulalle tilattiin se tuttu cupran "lippa". Alustaksi ruuvasin ta-technixin coilit ja vanteina pyörii bbs rs replicat (Haters gonna hate! ;D) koossa 7,5x17 ja 8,5x17.
Hifipuolta päivitin vielä vaimentamalla etuovet ja vaihdoin vanhasta autosta jääneet focalin k2 midit sekä ground zeron GZCT2500-diskantit herzien tilalle.
Jotain pieniä muutoksia on vielä mielessä, kunhan vain saisi toteutukseen asti! :)
[/img]
Lisää kuvia löytyy täältä
Hankin auton 2012 helmikuussa kun tuli näitten kaikkien veromuutosten jne. takia ajankohtaiseksi hankkia pieniruokainen auto joka tarvittaessa kuitenkin johonkin liikkuisikin.
Fabia on aivan tuon rs-mallin perusvarusteilla eli: Ilmastointi, sporttipenkit, 2xsähkölasit sekä rs logolla varustettu vaihdekeppi ja poljinpinnat.
Autoa oli jo hiukan edellisen omistajan toimesta laiteltu esim. Eibach-madallusjouset sekä varapyöräkotelosta löytyi subbari ja etupään kaiuttimet oli vaihdettu paremmin rokkaaviin.
Kokolailla vakionnäköisenä oli siis auto matkansa aikana pysynyt ennen minua. Heti kun olin auton saanut kotiin niin maski teipattiin mattamustaksi ja keulalle tilattiin se tuttu cupran "lippa". Alustaksi ruuvasin ta-technixin coilit ja vanteina pyörii bbs rs replicat (Haters gonna hate! ;D) koossa 7,5x17 ja 8,5x17.
Hifipuolta päivitin vielä vaimentamalla etuovet ja vaihdoin vanhasta autosta jääneet focalin k2 midit sekä ground zeron GZCT2500-diskantit herzien tilalle.
Jotain pieniä muutoksia on vielä mielessä, kunhan vain saisi toteutukseen asti! :)
[/img]
Lisää kuvia löytyy täältä
wheel-whores -tarra + bbs repsut = eih...
Onko taas roikkupallien kiellettyjen listalla? Kuten se will rub-tarra jossain toisessa autossa aikaisemmin.
Ei sen puoleen. Omasta mielestäni kaikki tuon tyyliset tarrat on ihan saatanan rumia ja niiden liimailemisen saisi kieltää vaikka kokonaan, mutta en niistä yöuniani silti menetä. Enkä siitä, jos jollain on replica-vanteita. Joillekin se on vaan näköjään liian kova paikka ;)
Kuvassa oleva Skeida taas on ihan tyylikäs. Peilit saisi mielestäni silti olla kuitenkin punaiset ja vanteiden keskiö voisi olla vaikka jonkun toisen (kuin hopean) värinenkin.
Hyvännäköinen Skoda!
Kiva väri ja hyviä muutoksia tehty.
Pakko silti olla albanzon kanssa samaa mieltä tosta "ristiriidasta", eli wh-tarra ja repsut, vähän sama ku julistais turkiseläinten kasvattamisen kieltoa turkki päällä :D
Mutta hyvältä näyttää vanteet hopeanvärisenäkin IMO.
Ajovalojen tummennus (kalvolla tai joeymod) vois toimia hyvin ton maskin kaa?
Kiva väri ja hyviä muutoksia tehty.
Pakko silti olla albanzon kanssa samaa mieltä tosta "ristiriidasta", eli wh-tarra ja repsut, vähän sama ku julistais turkiseläinten kasvattamisen kieltoa turkki päällä :D
Mutta hyvältä näyttää vanteet hopeanvärisenäkin IMO.
Ajovalojen tummennus (kalvolla tai joeymod) vois toimia hyvin ton maskin kaa?
Keula on niin pohjassa kun noiden pilipalien iskarit antaa myöden. Tarkotus olis koittaa koneistaa lisää kierteitä yläpäähän että iskari nousis pari senttiä ylemmäs.. Jos sillä sais vielä tuon pari senttiä keulaa tippumaan. Kuvista sen verran, että ne on iphonella otettuja kun en omista kunnon kameraa.
Hieno skoda! Itselläni ei pippeli kutistunut vaikka vanteet ovatkin replicat, hienot ovat, hienosti sopivat ja se riittää. Jollain saattaa kasseista kivistää joka kerta kun näkee replicat ja vastavuoroisesti sitten aidot nähdessään pippeli kasvaa.
Mielestäni ja huolimatta siitä että vanteet ovat replicat, ne sopivat autoon huomattavasti paremmin kun koko lopputalven/alkukevään hehkutetut, naapurifoorumilla esitellyt rotiformit mustan olympia ifan alle.
Mielestäni ja huolimatta siitä että vanteet ovat replicat, ne sopivat autoon huomattavasti paremmin kun koko lopputalven/alkukevään hehkutetut, naapurifoorumilla esitellyt rotiformit mustan olympia ifan alle.
Eipä toi replicavanne munkaan genitaalialueisiin vaikuttanu, pisti vaan silmään toi yhdistelmä wh-tarrasta ja replicavanteesta, joka on tietyllä tavalla hieman "ristiriitaista". meilläkin on vaimon autossa bbs repsut ja ihan hyvät ne on ollu.
autosta sen verran, et hieman ku tosiaan keulaa pudottais ni ois oikeen bueno.
autosta sen verran, et hieman ku tosiaan keulaa pudottais ni ois oikeen bueno.
Jooh, onhan noista replicoista aina tietysti kaikilla omat mielipiteensä niinkuin saakin ja pitääkin olla, onhan aidot aina aidot! Nuo kuitenkin mielestäni mätsäävät tuohon hyvin ja se riittää mulle.
Tuo keulan pudotus tosiaankin tekis ihan hyvää vaikkakin tuo ero ei niinkään "livenä" pistä silmään. Pitäisi potkia itseään sen verran perseelle, että saisi napattua tolpat irti ja vietyä jollekki sepättäväksi.
Kaiken järjen mukaan jos noita etuiskareita lyhentäisi nykyisten yläpään kierteiden verran ja tekisi uudet, niin pitäisi saada sen pari senttiä lisää pelivaraa keulaan... Näkee sitten saako nuo paiskata suosiolla roskalavaan ja ostaa tilalle jonkun oikean alustan! :D
Mutta kiitoksia kehuista ja kritiikistä! :)
Tuo keulan pudotus tosiaankin tekis ihan hyvää vaikkakin tuo ero ei niinkään "livenä" pistä silmään. Pitäisi potkia itseään sen verran perseelle, että saisi napattua tolpat irti ja vietyä jollekki sepättäväksi.
Kaiken järjen mukaan jos noita etuiskareita lyhentäisi nykyisten yläpään kierteiden verran ja tekisi uudet, niin pitäisi saada sen pari senttiä lisää pelivaraa keulaan... Näkee sitten saako nuo paiskata suosiolla roskalavaan ja ostaa tilalle jonkun oikean alustan! :D
Mutta kiitoksia kehuista ja kritiikistä! :)
Hieno auto:) Vanteetkin sopii hienosti. Classiset vanteet sopii joskus hienosti uudempaankin katiskaan. - Harvemmin toisinpäin..
Replika vanteet on siinämielessä hanurista, että menee hohto hienosta vannemallista kun kiinankopioita on jokanurkalla:/ No, maailmassa onneksi vielä kaikkea kivaa mistä ei replikoita ole tyrkyllä.
Replika vanteet on siinämielessä hanurista, että menee hohto hienosta vannemallista kun kiinankopioita on jokanurkalla:/ No, maailmassa onneksi vielä kaikkea kivaa mistä ei replikoita ole tyrkyllä.
Replika vanteet on siinämielessä hanurista, että menee hohto hienosta vannemallista kun kiinankopioita on jokanurkalla:/ No, maailmassa onneksi vielä kaikkea kivaa mistä ei replikoita ole tyrkyllä.
Mikä helvetin hohto :D
Ai se, kun voi elvistellä kaikille, että on varaa ostaa tuhansien eurojen vannesetti, mutta kukaan ei huomaa tai olekaan yhtään kateellinen, kun naapurin jani-petterillä on corollassa ihan samannäköiset satasen tinat?
Replicoita on ja tulee aina olemaan. Ja se, että jostain tuotteesta ylipäänsä edes tehdään replica, kertoo usein myös jotain alkuperäisen tuotteen laadusta, arvostuksesta jne. Vai onko joku nähnyt markettivanteiden replicoita ;)
Lisätään nyt sen verran vielä, kun offtopiciksi kerran jo rankasti meni, niin on tottakai hienoa että ihmiset ostaa alkuperäisiäkin laatuvanteita, kalliita, erikoisia ja/tai harvinaisia. Jotkut harrastaa niitä ja jotkut jopa pitää niitä tietynlaisina sijoituksina. Yksi asia vain on sellainen, jota ei rahallakaan saa. Nimittäin tyylitaju.
Esimerkkinä vaikkapa tässäkin ketjussa jonkun aiemmin mainitsema musta Audi. Hemmetin hieno ja tyylikäs auto, jossa on ollut useita erilaisia vannesettejä alla. Parhaiten on kuitenkin tyyliin sopinut BBS:n replicat ja paljon huonommaksi ja rumemmaksi meni, vaikka alle laitettiin kalliit, erikoiset, laadukkaat, harvinaiset merkkivanteet ja joita kaikki foorumeilla kuolaa ja heruttaa housut märkinä. Ihan sama vaikka maksaisi miljoonan, mutta kun ei käy, niin ei käy.
Mielipideasioita toki, mutta kuvastaa hyvin tätä "vannehuoraus" ajattelutapaa, mitä ihmettelen.
Tuosta vanneasiassa komppaan kyll jabajee:ta. Arvostan harvinaisia ja laadukkaita vanteita kyllä todella paljon ja todennäköisesti noissakin olisi bbs stanssit jos perse kestäisi tällä hetkellä sellaisia ostella, mutta se siitä.
Tänään tuohon räntäsateeseen ja loskapaskaan lopullisesti v#ttuuntuneena ajelin auton pajalle ja pudotin nuo etutolpat irti. Se kierrehomma kaatui lähinnä siihen työn määrään mitä nyt ei tuon hintaselle alustalle kannattanut alkaa tekemään.
Muokkasin pohjaanlyöntikumeja kohtuu rankalla kädellä ja sain auton tippumaan edestä vielä 1,5senttiä.
Kuvaan auton taas kun säät vaan sallivat niin saa tänne päiviteltyä millainen siitä tuli.
Tänään tuohon räntäsateeseen ja loskapaskaan lopullisesti v#ttuuntuneena ajelin auton pajalle ja pudotin nuo etutolpat irti. Se kierrehomma kaatui lähinnä siihen työn määrään mitä nyt ei tuon hintaselle alustalle kannattanut alkaa tekemään.
Muokkasin pohjaanlyöntikumeja kohtuu rankalla kädellä ja sain auton tippumaan edestä vielä 1,5senttiä.
Kuvaan auton taas kun säät vaan sallivat niin saa tänne päiviteltyä millainen siitä tuli.
Mikä helvetin hohto :D
Usein asioissa on se, että ostetaan siksi niitä "kalliita" vanteita kun niitä ei yleensä ole joka nurkalla. Kiinalaisia replikoita (usein vielä esimerkkinsä merkein varustettuna) on.
Vähän sama asia kelloissa. Miksi ostaa oikea kello, kun jostain etelänmatkalta voi tuoda kiinalaisen kopion? (ei ainakaan minusta ole läheskään sama asia)
Millä ET:llä ja millä kumeilla noi vanteet on, jääkö paljon tilaa vanteen sisäpuolelle? Noita takasia voisi tuoda helposti 10-15mm ulommaksi niin, että näyttäisi vielä järkevältä... Hmm... :D
Ja ootko mitannut, et paljon on maavaraa tolla alustan säädöllä? Noissa näyttää olevan aika "hyvin" vielä maavaraa, vaikka vanteet olisi jo lähellä kaarta. :)
Oon vähän miettinyt itsekin (aika paljonkin) tuommoisen ykköskoppaisen ärässän hankkimista ja intterwebistä löytyy pirun huonosti inffoa, että minkä kokoisia pyöriä noihin saa mahtumaan. Jonkun verran löytyy kuvia leveillä pyörillä jne. mutta infoa ei löydy yhtään, että mikä se kuvan setuppi on. Ajatuksissa pyörii villejä visioita... :D
Ja ootko mitannut, et paljon on maavaraa tolla alustan säädöllä? Noissa näyttää olevan aika "hyvin" vielä maavaraa, vaikka vanteet olisi jo lähellä kaarta. :)
Oon vähän miettinyt itsekin (aika paljonkin) tuommoisen ykköskoppaisen ärässän hankkimista ja intterwebistä löytyy pirun huonosti inffoa, että minkä kokoisia pyöriä noihin saa mahtumaan. Jonkun verran löytyy kuvia leveillä pyörillä jne. mutta infoa ei löydy yhtään, että mikä se kuvan setuppi on. Ajatuksissa pyörii villejä visioita... :D
ET oli muistaakseni 38/38 jos nyt en aivan väärin muista. Rengastus on edessä 195/40 ja takana 215/40. Edestä noita on tuotu 10mm ulommas ja takaa ei vielä yhtään. Ilman kaarien rullaamista takaa pystyy tuomaan vielä n.3mm ennenku ottaa kiinni.
Maavaraa en ole mitannut. Noista helmoista katottuna varaa on reilusti, mutta moottori tuossa meinaa kokoajan hinkata maahan nii en oo enää katsonu tarpeelliseksi sitä tiputtaa käyttöpeli kun kuitenkin on.
Maavaraa en ole mitannut. Noista helmoista katottuna varaa on reilusti, mutta moottori tuossa meinaa kokoajan hinkata maahan nii en oo enää katsonu tarpeelliseksi sitä tiputtaa käyttöpeli kun kuitenkin on.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa