VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Itsellä tuo ebayn kaapeli toimii pelkillä VCP-ajureilla (virtual com port), en ole käyttänyt mukana tulleita koskaan. Nuo ajurit saat täältä -> http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Nähtävästi saa .exe tiedostonakin, mutta olen päivittänyt alla olevalla ohjeella.
Päivitettyä ajurit saat laitehallinnan kautta. Klikkaat taas oikealla kohdalla ja valitse sieltä update driver, valitse kohta jossa voi itse määrittää ajurin. Anna kansio jossa ajuri on ja paina OK tai mitä siinä nyt onkaan. Joskus jouduin päivittämään kahteen kertaan, että lähti toimimaan.
Nähtävästi saa .exe tiedostonakin, mutta olen päivittänyt alla olevalla ohjeella.
Päivitettyä ajurit saat laitehallinnan kautta. Klikkaat taas oikealla kohdalla ja valitse sieltä update driver, valitse kohta jossa voi itse määrittää ajurin. Anna kansio jossa ajuri on ja paina OK tai mitä siinä nyt onkaan. Joskus jouduin päivittämään kahteen kertaan, että lähti toimimaan.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 4.2.2012 14:24
vikakodien luku
pystyykö millä ohjelmalla (vag.com??) lukemaan volvo s 80 D5 -08 koodit ja aukasta lukossa olevan webaston
asun hyvinkäällä
sami oinonen
0503667791
asun hyvinkäällä
sami oinonen
0503667791
Hommasin itselleni vcds:n netin kautta. Versio palikassa ja softassa oli 908. Homma toimi vuoden verran ok, mutta yhtenä päivänä softa ei enää käynnistynyt. Hetken mietti, mutta prosessi katosi itsestään task manageristakin.
Kokeilin asennusta eri läppäriin, mutta sama juttu. Ei vaikutusta, oliko kaapeli kiinni läppärissä vai ei.
Nyt imaisin 10.6 version. Sillä softa käynnistyy, palikka löytyy testiajolla, mutta softa ilmoittaa, että kaapeli ei ole kytketty autoon (oikeasti on kytketty), k-linja jumissa tai kaipaa firmispäivitystä.
Otin kokeeksi uusimman 11 version ross-techin sivulta ja silläkin samat oireet kuin 10.6 versiolla.
Mitäs nyt seuraavaksi?
Kokeilin asennusta eri läppäriin, mutta sama juttu. Ei vaikutusta, oliko kaapeli kiinni läppärissä vai ei.
Nyt imaisin 10.6 version. Sillä softa käynnistyy, palikka löytyy testiajolla, mutta softa ilmoittaa, että kaapeli ei ole kytketty autoon (oikeasti on kytketty), k-linja jumissa tai kaipaa firmispäivitystä.
Otin kokeeksi uusimman 11 version ross-techin sivulta ja silläkin samat oireet kuin 10.6 versiolla.
Mitäs nyt seuraavaksi?
Virallisuuteen en osaa ottaa kantaa, kun sen netin kautta joskus ostin. Can-väyläinen lukija se on ja mukana tuli tuo vcds 908 ohjelma.
About näyttää kyseisen ohjelmaversion. Sarjanumeroa tai lisenssiä se ei näytä vaan pyytää kytkemään ensin autoon tuon kaapelin.
Ja juuri tämä steppi ei nyt enää onnistu. Sarjanumeroa en voi luntata alkuperäisestä ohjelmasta, kun se ei jostain syystä enää toimi.
Kaapeli toimii ainakin osittain. Kun kytkee autoon kiinni, niin palikassa vilahtaa punainen ledi ja sen jälkeen jää vihreä ledi palamaan. Onko nyt jotain softapuolen ongelmaa vai onkohan palikka kuitenkin mennyt rikki? Mistä ja mikä kaapeli nyt pitäisi hankkia, että toimii?
About näyttää kyseisen ohjelmaversion. Sarjanumeroa tai lisenssiä se ei näytä vaan pyytää kytkemään ensin autoon tuon kaapelin.
Ja juuri tämä steppi ei nyt enää onnistu. Sarjanumeroa en voi luntata alkuperäisestä ohjelmasta, kun se ei jostain syystä enää toimi.
Kaapeli toimii ainakin osittain. Kun kytkee autoon kiinni, niin palikassa vilahtaa punainen ledi ja sen jälkeen jää vihreä ledi palamaan. Onko nyt jotain softapuolen ongelmaa vai onkohan palikka kuitenkin mennyt rikki? Mistä ja mikä kaapeli nyt pitäisi hankkia, että toimii?
Onko USB VID & PID oikeat? Uudet softat kirjoittanut kaapelin FT232R piirin (USB UART) väärille koodeille.
Katso täältä apuja http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140770 ja jos kaapelissa on 908 softa niin turha yrittää käyttää 908 tuorempaa VCDS:ää.
Katso täältä apuja http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140770 ja jos kaapelissa on 908 softa niin turha yrittää käyttää 908 tuorempaa VCDS:ää.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
OK, täytyy tutkia. Muistelin, että siellä olisi kaksi auxheatter controlleria.
Mulla heittäytyi weba sellaiseksi, että minikellon tauluun syttyy liekin kuva, mutta mitään muuta ei tapahdukkaan. Hetken päästä liekin kuva sammuu ja samoin taustavalo. Mitään Fxxx vikakoodia ei weban tauluun syty ja eilen pikaisesti tein VCDS:llä vikakoodien luvun koko kärryyn niin mitään tähän viittaavaa ei löytynyt.
En tiedä onko sillä mitään yhteyttä asiaan, mutta reilu viikko sitten auto oli Laakkosella jossa yrittivät poistaa automaattikäyttöä siinä onnistumatta. Tämän jälkeen on weba kyllä vielä toimi.
Mulla heittäytyi weba sellaiseksi, että minikellon tauluun syttyy liekin kuva, mutta mitään muuta ei tapahdukkaan. Hetken päästä liekin kuva sammuu ja samoin taustavalo. Mitään Fxxx vikakoodia ei weban tauluun syty ja eilen pikaisesti tein VCDS:llä vikakoodien luvun koko kärryyn niin mitään tähän viittaavaa ei löytynyt.
En tiedä onko sillä mitään yhteyttä asiaan, mutta reilu viikko sitten auto oli Laakkosella jossa yrittivät poistaa automaattikäyttöä siinä onnistumatta. Tämän jälkeen on weba kyllä vielä toimi.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Polon vakkari ei toimi.
Polon vakkari heittää silloin tällöin ,yleensä kylmänä pois päältä. vikakoodi on seuraava.
18097 - Powertrain Data Bus
P1689 - 35-10 - Implausible Message from Elect. Load Controller - Intermittent
Mistä voisi alkaa etsimään tuota vikaa?
18097 - Powertrain Data Bus
P1689 - 35-10 - Implausible Message from Elect. Load Controller - Intermittent
Mistä voisi alkaa etsimään tuota vikaa?
Dillekysymys, mutta mitä mä tarvitsen, että saan nähtyä mun -98 afn-motista jakajapumpun ajoitustaulukon? Riittääkö siihen joku randompiuha ja vcds-lite vai tartteeko mun jostain haalia viralliset piuhat ja viralliset ohjelmistot, että saan yhen pirun säätötyön tehtyä eli laitettua hieman aikasemmalle ruiskutuksen ajoitusta? ELSAn mukaan säätötyö on kovinkin yksinkertaista kunhan saan vaan taulukon näkyviin, että voin katsoa sen arvon menevän kohalleen. Sen tiedän jo, että pielessä se on, mutta en todellakaan rupea maksamaan säätötyöstä 4h töitä korjaamolle, joka väittää, että säädön voi tehdä vaan purkamalla keulan huoltoasentoon...
Golfiin 2003 ja 2004 ei päässy sisään ecuun. Koneena 1.6 16v, Missäs vika?
Lisäksi bkd leonista tuolla ei saa vika koodeja ulos? Can kaapeli olla? jotain arvoja sieltä measure blockista kyllä löytyy mutta ei paljoa...
Ja ohjelma oli vagcom 3.11.2 kaapeli on jaripetteriltä muutama vuosi sitten hommattu.
Lisäksi bkd leonista tuolla ei saa vika koodeja ulos? Can kaapeli olla? jotain arvoja sieltä measure blockista kyllä löytyy mutta ei paljoa...
Ja ohjelma oli vagcom 3.11.2 kaapeli on jaripetteriltä muutama vuosi sitten hommattu.
Tietääkö joku miten Mono- Motronicin saa Basic Settingsiin sytkän ajoitusta varten. Jakajaa saa käännettyä ilman softaakin mutta ennakko jää tyhjäkäynnillä vaeltamaan 4 - 10 asteen välillä ja haluaisi säätää tuon 'oikein'. Myös kaasuläpän sopeuttamisen ohjeet kiinnostaisi, maailmalta löytyvät ohjeet ei näytä tepsivän AAM:n (group 098 ei löydy).
Viimeksi muokannut Tumi, 11.4.2012 9:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Golfiin 2003 ja 2004 ei päässy sisään ecuun. Koneena 1.6 16v, Missäs vika?
Tuo 1.6 on välistä hiukka nirso ajoitusten suhteen eli usb-sarjaportin latenssi aikaa pitää pudottaa. VCDS Lite näyttää portti testissä miten hyvä latessi aika on eli se kannattaa sillä tarkistaa ja muutenkin eteenkin jos käyttää Vistaa/Win 7 niin tuo VCDS Lite on parempi kun 311.2:nen.
Yksi tapaus oli tässä jokunen aika sitten missä VCDS:n asetuksista aloitus baudin asettanimen 9600 tai 0/1 muutti hommaa niin että alkoi yhteydet pelaamaan. Noita kannattaa kokeilla, ja tässä ketjussa on moneen kertaan aikaisemminkin käyty yhteysongelmia läpi niin niitäkin kannattaa lukea.
Onhan COM-portit tarkastettu että on sama USB-sarjaportilla kuin on ohjelmassa käytössä?
passenger airbag
Autosta kävi virrat alhaalla ja airbagin boksi otti itseensä, tilasin samoilla numeroilla olevan käytetyn ja vaihdoin sen. Vaihdettu boksi oli kuitenkin autosta, jossa ollut myös matkustajan airbag ja nyt valittaa kun ei löydä toista bagiä. Saako tuon ohjelmoitua uudelleen jotenkin?
Hetkeksi mielestäni onnistuin saamaan sen disabled tilaan, mutta sama virhe tuli uudelleen.
Vai johtuuko ongelmat siitä että käytössä on Lite?
Hetkeksi mielestäni onnistuin saamaan sen disabled tilaan, mutta sama virhe tuli uudelleen.
Vai johtuuko ongelmat siitä että käytössä on Lite?
octavia 2008 turvavyön merkkiäänen pois koodaus
Eli meni octaviasta turvavyön se mikrokytkin ilmeisestikkin rikki ja nyt aikalailla alkaa korpeemaan se vinkuminen. Niin kaipailisin ohjeita kuinka tuolla VCDS:llä saa sen koodattua pois kyseisestä autosta, vai saako ollenkaan? Itseltä tuo ohjelma löytyy ja piuhat, mutta ei ole turhan paljon tullut sitä käyteltyä muuhun kun vikakoodien lukuun.
Auto on siis tarkemmin octavia combi 1.9tdi 4x4 2008
Auto on siis tarkemmin octavia combi 1.9tdi 4x4 2008
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Eli meni octaviasta turvavyön se mikrokytkin ilmeisestikkin rikki ja nyt aikalailla alkaa korpeemaan se vinkuminen. Niin kaipailisin ohjeita kuinka tuolla VCDS:llä saa sen koodattua pois kyseisestä autosta, vai saako ollenkaan? Itseltä tuo ohjelma löytyy ja piuhat, mutta ei ole turhan paljon tullut sitä käyteltyä muuhun kun vikakoodien lukuun.
Mittariston Long Coding auki niin tuolta pitäisi löytyä jos on koodattavissa pois päältä. Ota alkuperäinen koodaus talteen vaikka notepadiin ennen kun muutat mitään niin saat palautettuakin. ;)
Leonin elektroniikka on kyllä niin yks yhteen Octavian kanssa että voi olla turha homma, mutta kyllä noissa joitakin erojakin on.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Onko Oulun seudulla joku VAGCOMin omistava? Tarvis yhen Audi A3:sen kanssa vähän apuja, vikakoodit täytys ainakin saada ulos. YV:tä voi paiskata, niin sovitaan tarkemmin.
Tuolta koluamaan lähintä...
Katsoppa tuolta. Hehku sökö tai johto vika.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 672/001650
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 672/001650
Tietääkö joku miten Mono- Motronicin saa Basic Settingsiin sytkän ajoitusta varten. Jakajaa saa käännettyä ilman softaakin mutta ennakko jää tyhjäkäynnillä vaeltamaan 4 - 10 asteen välillä ja haluaisi säätää tuon 'oikein'. Myös kaasuläpän sopeuttamisen ohjeet kiinnostaisi, maailmalta löytyvät ohjeet ei näytä tepsivän AAM:n (group 098 ei löydy).
Tämä kiinnostaisi edelleen. Basic Settingsiin tietty pääsee mutta jokainen group on 'group not available'. Kuuluuko siellä yleensäkään näkyä mitään arvoja, voisi olettaa että kuitenkin jotain niistä groupeista joista Measuring Blockeissa on dataa? Softa on 10.6 ja näkyisi olevan licensed ja fully activated.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Onko kellään käytössä vanhaa läppäriä jossa on Win XP, ja virtuaaliportin kautta käytössä oleva Vag-Com KKL kaapeli. Pitäisi saada tietoon sieltä että mikä portti on käytössä ohajuspaneelissa tietoliikenneporttina, ja mikä virtuaaliporttina, ja niiden nopeudet. Joskus sain tapeltua tuurilla kuntoon nämä kaikki ja luin vikakoodeja tolla ebayn piuhalla. Ja saatteko yhteyttä autoon ettei virrat ole päällä.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Asensin winxp uusiksi, vag-com KKL piuha kiinni, ajurit asentumaan muistitikulta. Uudelleenkäynnistys. 311.2 asentumaan, uudelleenkäynnistys. Portti valittu sama jonka tuo usb serial port-ajuri automaattisesti hakee, test, autossa virta päällä, ei yhteyttä. Pudotin latenssiajan 1ms portilta, myös nopeus 300. Ei yhteyttä. Start baud rate 300 ja 9600, kwp1281 ja 200 aktivoituna ja ilman, ei yhteyttä. Koneessani on 2 usb-porttia, molemmilla kokeiltu. Myöskään millään keinolla joita tässä 15-sivuisessa topicissa on kokeiltu ei ole vaikutusta. Nyt menen testaamaan josko VCDS Lite:n shareware löytäisi auton niin tietäisi että onko tuo K-linja mykkä tai irti, tai piuha sökö.
VCDS Lite ei löytänyt piuhaa. Oliko näin että tuo KKL roikka toimii vain tällä 311.2 versiolla.
Tuokaa mulle vaikka jakoketju vaihettavaksi jos pistätte tuon hel***n koneen kuntoon.
VCDS Lite ei löytänyt piuhaa. Oliko näin että tuo KKL roikka toimii vain tällä 311.2 versiolla.
Tuokaa mulle vaikka jakoketju vaihettavaksi jos pistätte tuon hel***n koneen kuntoon.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kerroppa nyt ensteks alkuun mitä se VCDS Lite sanoo posttitestissä? Jos sulla on jälkiasennusradio jostain 2000-luvun taitteesta niin se voi sotkea K-linjaa tosin jos kyse on tuosta profiilin Golfista niin sitten ei taida olla K-linjaa radiolla.
Onko toista autoa missä kokeilla että adapteri on ehjä?
Onko OBD-sulake tarksitettu että on ehjä?
VCDS Lite on perjaatteessa vastaava kuin VAG-COM 311.2:nen mutta käytännössä 311.2:sen nopeus on hieman hitaampi jolloin se joissain tapauksissa toimii paremmin kuin VCDS Lite. Joissain taa Lite toimii paremmin. Ja sitten on vielä 409.1 joka saattaa ottaa yhteyden voiaak edelliset eivät.
Onko toista autoa missä kokeilla että adapteri on ehjä?
Onko OBD-sulake tarksitettu että on ehjä?
VCDS Lite on perjaatteessa vastaava kuin VAG-COM 311.2:nen mutta käytännössä 311.2:sen nopeus on hieman hitaampi jolloin se joissain tapauksissa toimii paremmin kuin VCDS Lite. Joissain taa Lite toimii paremmin. Ja sitten on vielä 409.1 joka saattaa ottaa yhteyden voiaak edelliset eivät.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Lite sanoo "port status ok!cannot found interface". Kyse on profiilin golfista, 92 AAA. Ennen sain luettua kyseisellä piuhalla vikakoodeja mukisematta, ja nopeuksia pudottelemalla sain yhteyden ABS-boksiinkin. Boksi on semmoinen johon ei saanut yhteyttä muulloin kuin auton käynnissä ollessa.
Piuha on ebay-piuha joten siinä on vain punainen ledi, joka syttyy kun tökkään 2x2 liittimet kiinni autoon. Eli kuvittelisi olevan tuon sulakkeen ehjä, käyn kumminkin tarkistamassa kaikki, kun en tiedä mikä sulakkeista on OBD-sulake. Tuossa läppärissä on oma sarjaportti. Edistäisikö sen käytöstä poistaminen oikean(toimivan) portin etsimistä?
Nimittäin USB Serial Port- com-portin valikossa com1 on (in use) vaikka siinä ei ole mitään kiinni. Mukaanlukien KKL johto irti siinä siitä huolimatta lukee "in use". Eli voiko tämä sarjaportti häiritä koko ohjelman/ajurin toimintaa? Pitää myös kokeilla toisessa autossa tuota johtoa varuilta. Jotenkin vaan harmittaa jos tuo ebay johto on hajalla viime kesäisten käyttökertojen(5) jälkeen.
Piuha on ebay-piuha joten siinä on vain punainen ledi, joka syttyy kun tökkään 2x2 liittimet kiinni autoon. Eli kuvittelisi olevan tuon sulakkeen ehjä, käyn kumminkin tarkistamassa kaikki, kun en tiedä mikä sulakkeista on OBD-sulake. Tuossa läppärissä on oma sarjaportti. Edistäisikö sen käytöstä poistaminen oikean(toimivan) portin etsimistä?
Nimittäin USB Serial Port- com-portin valikossa com1 on (in use) vaikka siinä ei ole mitään kiinni. Mukaanlukien KKL johto irti siinä siitä huolimatta lukee "in use". Eli voiko tämä sarjaportti häiritä koko ohjelman/ajurin toimintaa? Pitää myös kokeilla toisessa autossa tuota johtoa varuilta. Jotenkin vaan harmittaa jos tuo ebay johto on hajalla viime kesäisten käyttökertojen(5) jälkeen.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Ei niillä muilla sarjaporteilla ole väliä kung´han USB-sarjaportti laitehallinnassa varaa jonkun väliltä 1-4 (saa vaihdettua) ja VCDS:stä käyttää sitä samaa niin liikenne ohjautuu kyllä oikeaan paikkaan. Väärä com portti voi antaa tuon port ok, interface not found errorin koska tuossa kohtaa riittää että porttiin voi kirjoittaa jotain.
Joku virusskanneri voi plokata sarjaportteja tai puhelimien softat jotka skannaa portteja mutta nykyään nuo taitaa kaikki olla jo suoraan USB toteutuksia niin niistäkään pitäisi olla harmia ja jos kerran olet puhtaan käyttiksen asentanut niin silloinhan nuokin on pois suljettu.
Tuolle ledille on kahta toteutusta ainakin, syttyy kun adapteri saa virran USB-portista tai sitten kun saa virran OBD-portista.
Joa aikaisemminkin on ollut ongelmia saada yhteyksiä niin voi olla vaan hankala kontrolleri vastassa. Saatko muualle yhteyttä nyt, jos niin sitten portti ainakin on oikein?
Joku virusskanneri voi plokata sarjaportteja tai puhelimien softat jotka skannaa portteja mutta nykyään nuo taitaa kaikki olla jo suoraan USB toteutuksia niin niistäkään pitäisi olla harmia ja jos kerran olet puhtaan käyttiksen asentanut niin silloinhan nuokin on pois suljettu.
Tuolle ledille on kahta toteutusta ainakin, syttyy kun adapteri saa virran USB-portista tai sitten kun saa virran OBD-portista.
Joa aikaisemminkin on ollut ongelmia saada yhteyksiä niin voi olla vaan hankala kontrolleri vastassa. Saatko muualle yhteyttä nyt, jos niin sitten portti ainakin on oikein?
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Okei, pitää alkaa taistelemaan kohtapuoliin. Jos en saa yhteyttä omaan autooni pelkällä USB serial port:lla(eli nyt poistan käytöstä sen sarjaportin kokonaan kokeeksi) niin pitää vlopun aikoihin kokeilla toiseen autoon tuota johtoa. Ja joo, puhdas käyttis niin ei pitäisi muiden ohjelmien häiritä. Päivittämätön tosin.
Autona Passat 3BG -04
Mistähä johtuu että vag-com ei pääse sisää central conv.:iin?? Pystyykö sieltä muuttamaa pyyhkijöitten viivettä lasia pestessä?? ja pystyykö tuolta ohjelmoimaa päivävaloiks sumarit tai saattovaloja?? mistähä noit koodeja löytyy?? Ross-Tech:in sivuja selailin mut ei sattunt silmää et ois tuollasia koodinpätkiä olt... : D
Mistähä johtuu että vag-com ei pääse sisää central conv.:iin?? Pystyykö sieltä muuttamaa pyyhkijöitten viivettä lasia pestessä?? ja pystyykö tuolta ohjelmoimaa päivävaloiks sumarit tai saattovaloja?? mistähä noit koodeja löytyy?? Ross-Tech:in sivuja selailin mut ei sattunt silmää et ois tuollasia koodinpätkiä olt... : D
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
Ostin ebaysta kyseiset johdot http://viewitem.eim.ebay.fi/USB-OBDII-V ... 17705/item .
Yritin lukea vikakoodeja mk3 vr6 golffista mutta vag-com sanoo että "Ross-tech interface not found"
Vag-com:in versio on 704 ja käyttöjärjestelmänä windows 7.
Osaako joku valasta missä mättää??
EDIT:
Tietokone tunnisti piuhat ja haki niille ajurit. Samoin johdossa palaa kyllä virtavalo
Yritin lukea vikakoodeja mk3 vr6 golffista mutta vag-com sanoo että "Ross-tech interface not found"
Vag-com:in versio on 704 ja käyttöjärjestelmänä windows 7.
Osaako joku valasta missä mättää??
EDIT:
Tietokone tunnisti piuhat ja haki niille ajurit. Samoin johdossa palaa kyllä virtavalo
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 24.10.2010 12:38
Saakos vag-comilla väännettyä -98 jenkki-mallin 3B passatista mittaristoa euro-malliseksi? Eli trippi, kulutus, lämpötila ym. muuttuisi kotimaisiin mittayksiköihin?
Varmaankin jostain sieltä Instruments->Recode/Coding tms. mutta mikähän tavu ja bitti ja mitähän sinne kirjoittelis?
..vaikka toki noita oppii lukemaan pikkuhiljaa..
Varmaankin jostain sieltä Instruments->Recode/Coding tms. mutta mikähän tavu ja bitti ja mitähän sinne kirjoittelis?
..vaikka toki noita oppii lukemaan pikkuhiljaa..
Audi TT vikakoodeja
Viime talvena syystä tai toisesta paloi audista useampi ohjausyksikkö ja nyt niitä on sitten urakalla uusittu, Ecu, Abs, Ilmastointi, sekä keskuslukitus. Vikakoodeja ja muita ongelmia onkin sitten vielä edessä...
Kun akun - napaa pitää hetken aikaa irti (muutaman minuutin) ja laittaa sen takaisin kiinni niin auto jopa käynnistyy ja mittaristo pelaa oikein. Kuitenkin tästä minuutin kuluttua mittariston valot alkavat välkkyä, sekä mittarit pomppia. Kuin virrat kävisivät poikki joka välissä.
Mistähän kyseinen vika voisi johtua? Mitä kannattaisi ensiksi lähteä vikakoodi listasta selvittelemään? Kiitos jo etukäteen!
Kun akun - napaa pitää hetken aikaa irti (muutaman minuutin) ja laittaa sen takaisin kiinni niin auto jopa käynnistyy ja mittaristo pelaa oikein. Kuitenkin tästä minuutin kuluttua mittariston valot alkavat välkkyä, sekä mittarit pomppia. Kuin virrat kävisivät poikki joka välissä.
Mistähän kyseinen vika voisi johtua? Mitä kannattaisi ensiksi lähteä vikakoodi listasta selvittelemään? Kiitos jo etukäteen!
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Golf IV 1.6 akl -99 haluaisin lueskella anturi tietoja. Tämän linkin avulla varmaan pitäisi löytää: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Läheskään kaikkia tuossa golfissa noista ei ole, mutta tuntuu että linkki ei täsmää tuohon IV golffiin.
Edit: lukijana V-Checker v402
Läheskään kaikkia tuossa golfissa noista ei ole, mutta tuntuu että linkki ei täsmää tuohon IV golffiin.
Edit: lukijana V-Checker v402
Viimeksi muokannut tapsa 86, 11.7.2012 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Apuja tarviis tännekin. Alla on pari logia jos joku osaavampi osais vilkasta, onko ne ihan ok.
Itse huomasin, että pyydetty ja saavutettu paine eroaa toisistaan aikapaljon ylemmillä kierroksialla. Mistä moinen voisi johtua, jos lasketaan ahtovuodot pois vikalistalta. Tekeekö hukkaportin kellon löystyminen juurikin tuommoista? Autona 225hp TT jossa keulakuuleri, 3" dp ja 2,75" catback, motest lastu. (Laitettu ensin catback, sitten lastu. Sen jälkeen tullut keulakuuleri ja 3"dp)
http://dl.dropbox.com/u/83202770/testi2.CSV
http://dl.dropbox.com/u/83202770/veto.CSV
Yritin joillain ohjeilla tehdä dynokäppyrää muttei tuo englanti taivu tarpeeksi siihen...
Miten saan vag-comin logittamaan vähän ripeämmin? Noissa on aika reippaat nouset kierroksissa vrt. mitä muilla nähnyt.
Itse huomasin, että pyydetty ja saavutettu paine eroaa toisistaan aikapaljon ylemmillä kierroksialla. Mistä moinen voisi johtua, jos lasketaan ahtovuodot pois vikalistalta. Tekeekö hukkaportin kellon löystyminen juurikin tuommoista? Autona 225hp TT jossa keulakuuleri, 3" dp ja 2,75" catback, motest lastu. (Laitettu ensin catback, sitten lastu. Sen jälkeen tullut keulakuuleri ja 3"dp)
http://dl.dropbox.com/u/83202770/testi2.CSV
http://dl.dropbox.com/u/83202770/veto.CSV
Yritin joillain ohjeilla tehdä dynokäppyrää muttei tuo englanti taivu tarpeeksi siihen...
Miten saan vag-comin logittamaan vähän ripeämmin? Noissa on aika reippaat nouset kierroksissa vrt. mitä muilla nähnyt.
en saa engineen yhteyttä vcds litellä,herjaa vaan no response from controller?kaikkee muuta kyl pääs lukemaan?eli autona toi 1997 3b passat ja tämä on kaapelina
http://www.ebay.co.uk/itm/VAG-GROUP-USB ... 4d026febe4
http://www.ebay.co.uk/itm/VAG-GROUP-USB ... 4d026febe4
www.dealextreme.com/p/usb-vag-com-vcds- ... 475?item=4
oisko tuo piuha mistään kotoisin? Ois -09 touran, ja jos siitä joskus koodeja katselis? Jotain ohjelmiakin siinä tulis mukaan, mitä lie.
oisko tuo piuha mistään kotoisin? Ois -09 touran, ja jos siitä joskus koodeja katselis? Jotain ohjelmiakin siinä tulis mukaan, mitä lie.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 26.10.2010 5:05
alipaine
Pari kysymystä vcds-litestä: Mistä ryhmästä näkee...
...1. alipaineen joka ohjaa turbon alipainekelloa?
...2. N75:n tilan?
tai millä nimellä ne siellä suunnilleen on?
...1. alipaineen joka ohjaa turbon alipainekelloa?
...2. N75:n tilan?
tai millä nimellä ne siellä suunnilleen on?
^ Vds pron tarvii ja sarjaportillisen obd kaapelin. VWVortex to the rescue.
Kannattaa myös lukea: http://uk-mkivs.net/forums/t/472146.aspx
Kannattaa myös lukea: http://uk-mkivs.net/forums/t/472146.aspx
-
- -
- Viestit: 85
- Liittynyt: 23.7.2008 12:35
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kysytäänpäs täältäkin apuja.
Tuossa taannoin syttyi airbagin merkkivalo 3BG:n mittaristoon ja näyttö herjasi Airbag Faultia.
VCDS kertoi vikakoodiksi:
01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
37-00 - Faulty
Tämä saatiin diagnosoitua, että ko. anturi on todennäköisesti saanut kosteutta ja on oikeasti rikki.
Ebaystä tuli tilattua "uusi" anturi (tämä).
Tänään sain vaihdettua ko. anturin paikoilleen sen vihdoin saavuttua. Homma sujui lupaavasti. Akkua kiinni laittaessa ei kuulunut piippausta eikä näytölle tullut tuota herjaa, kuten joka käynnistyksellä viimeisen parin viikon aikana. Luonnollisesti bagin merkkivalo oli vielä mittaristossa eli vaatisi vielä vikalokin nollauksen.
Nollaamaan ryhtyessä kuului taas tutuksi tullut piippaus ja Airbag Fault herja.
Vikakoodiksi tuli tällä kertaa:
Control Module Part Number: 1C0 909 605 B
Component and/or Version: 0A AIRBAG VW51 04 0008
Software Coding: 12353
Work Shop Code: WSC 05311
VCID: 23396C8FA2DB
1 Fault Found:
01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
62-00 - No or Incorrect Adjustment
Googlen perusteella tuo olisi ilmeisesti "väärä" anturi tai jotenkin ei sopiva?
Measuring Blocksista ryhmä 009 (crash sensor 1 identification) kertoo kuljettajan puolen arvoksi 04 ja matkustajan puolen arvoksi 0C. Muuta vaihtoehtoa ei liene kuin hankkia oikea anturi, mutta minkälainen sen pitäisi olla?
EDIT: Saattoipa tulla vähän väärään ketjuun :(
Tuossa taannoin syttyi airbagin merkkivalo 3BG:n mittaristoon ja näyttö herjasi Airbag Faultia.
VCDS kertoi vikakoodiksi:
01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
37-00 - Faulty
Tämä saatiin diagnosoitua, että ko. anturi on todennäköisesti saanut kosteutta ja on oikeasti rikki.
Ebaystä tuli tilattua "uusi" anturi (tämä).
Tänään sain vaihdettua ko. anturin paikoilleen sen vihdoin saavuttua. Homma sujui lupaavasti. Akkua kiinni laittaessa ei kuulunut piippausta eikä näytölle tullut tuota herjaa, kuten joka käynnistyksellä viimeisen parin viikon aikana. Luonnollisesti bagin merkkivalo oli vielä mittaristossa eli vaatisi vielä vikalokin nollauksen.
Nollaamaan ryhtyessä kuului taas tutuksi tullut piippaus ja Airbag Fault herja.
Vikakoodiksi tuli tällä kertaa:
Control Module Part Number: 1C0 909 605 B
Component and/or Version: 0A AIRBAG VW51 04 0008
Software Coding: 12353
Work Shop Code: WSC 05311
VCID: 23396C8FA2DB
1 Fault Found:
01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
62-00 - No or Incorrect Adjustment
Googlen perusteella tuo olisi ilmeisesti "väärä" anturi tai jotenkin ei sopiva?
Measuring Blocksista ryhmä 009 (crash sensor 1 identification) kertoo kuljettajan puolen arvoksi 04 ja matkustajan puolen arvoksi 0C. Muuta vaihtoehtoa ei liene kuin hankkia oikea anturi, mutta minkälainen sen pitäisi olla?
EDIT: Saattoipa tulla vähän väärään ketjuun :(
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
New beetle
Kenelläkään tietoa mistä saisi new beetleen kattotelineet (muualta kuin vw/laakkoselta) ??
Tai käykö esim. tälläiset tarviketelineet
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/K ... nen-34228/
Tai käykö esim. tälläiset tarviketelineet
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/K ... nen-34228/
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 21.12.2008 14:31
En tiedä kuuluuko tänne vai minne, mutta kysyn kuitenki. Elikkäs pitäis hommata jonkinlainen lukulaite vikakoodeille ja kaikenlaiselle säätämiselle.
Oon kuitenkin niin uusi näiden kanssa, että tarvis neuvoja että mikä näistä olis sopiva Passat 1.8T AEB -98 kanssa.
VAG-KKL -adapteri
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
USB-Evoscan
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
V-Checker V302 VAG -lukija
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
V-Checker V402 VAG -lukija
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Elikkäs toi KKL on ilmeisesti pelkkä liitin ilman ohjelmia? Ja Evoscan vissiin samoten?
Mutta mites noi 2 V-checkeriä? Jostain luin että niillä ei pysty tehdä yhtä paljoa kuin VCDS:llä, onko näin? Niilläkö näkee kuitenkin dataa ilman kannettavaakin? Jos joku malttais neuvoa niin olisin erittäin kiitollinen :)
Edit. Löysin vielä tälläsen perus mallisenki.
OBD-DIAG 3000 -adapteri
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=28
Oon kuitenkin niin uusi näiden kanssa, että tarvis neuvoja että mikä näistä olis sopiva Passat 1.8T AEB -98 kanssa.
VAG-KKL -adapteri
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
USB-Evoscan
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
V-Checker V302 VAG -lukija
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
V-Checker V402 VAG -lukija
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Elikkäs toi KKL on ilmeisesti pelkkä liitin ilman ohjelmia? Ja Evoscan vissiin samoten?
Mutta mites noi 2 V-checkeriä? Jostain luin että niillä ei pysty tehdä yhtä paljoa kuin VCDS:llä, onko näin? Niilläkö näkee kuitenkin dataa ilman kannettavaakin? Jos joku malttais neuvoa niin olisin erittäin kiitollinen :)
Edit. Löysin vielä tälläsen perus mallisenki.
OBD-DIAG 3000 -adapteri
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=28
Ihan pihalla näistä touhuista..
Lähinnä nyt tää versiosysteemi pohdituttaa. Uusin VCDS taitaa olla 11.11. x. Mitä nää 409.1 versiot oikein meinaa? Onko kyseessä siis jonkun sortin ajuri jotta läppäri ymmärtää kaapelia vai ihan diagnostiikkasofta välille auto - läppäri?
Kyseessä siis nyt KKL VAG-COM for 409.1, mitäs VCDS softaa tän kanssa nyt voi sitten käyttää? Pystyykö tällä sönkkäämään esim pyyhkijöiden nopeuksia? Autossa on viiksi jossa ei ole erillsiä portaita pyyhkijän nopeuksille, vaan ne pitää "ohjelmoida" joka kerta periaatteella "yksi pyyhkäisy, -->pois päältä ja odotetaan se aika mitä halutaan pyyhkijän nopeudeksi ja takaisin pyyhkijät päälle".
Empiirisen kokeilun uhrina -96 1.8 adz golf3
Lähinnä nyt tää versiosysteemi pohdituttaa. Uusin VCDS taitaa olla 11.11. x. Mitä nää 409.1 versiot oikein meinaa? Onko kyseessä siis jonkun sortin ajuri jotta läppäri ymmärtää kaapelia vai ihan diagnostiikkasofta välille auto - läppäri?
Kyseessä siis nyt KKL VAG-COM for 409.1, mitäs VCDS softaa tän kanssa nyt voi sitten käyttää? Pystyykö tällä sönkkäämään esim pyyhkijöiden nopeuksia? Autossa on viiksi jossa ei ole erillsiä portaita pyyhkijän nopeuksille, vaan ne pitää "ohjelmoida" joka kerta periaatteella "yksi pyyhkäisy, -->pois päältä ja odotetaan se aika mitä halutaan pyyhkijän nopeudeksi ja takaisin pyyhkijät päälle".
Empiirisen kokeilun uhrina -96 1.8 adz golf3
Vag-comilla ei ilmeisesti voi uutta käytettyä mittaristoa vaihtaessa säätää oikeaa mittarilukemaa? Ja tämä lienee oikea ohje mittariston vaihtoon 3B passatissa? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nt_Cluster)
Mikähän on vialla kun juuri tänään saamaani Golf IV GTI -98 ei saa yhteyttä OBD:n kautta. Kokeilin ensin ihan Androidin Torque ja ELM 327 Bluetooth palikan kanssa, ei saa yhteyttä ECUun, sitten kokeilin Vag-Comin .704 ja uusinta VCDS liten kokeiluveriota, port status ja interface on kyllä ok mutta ei vaan ota yhteyttä auton aivoihin, eli ledit palaa kaapelissa ja elmissä kyllä. ELM toiminu Opelissa ihan hyvin ja vag-comit kaverin -02 golfissa sekä omassa entisessä Leonissa. Sulake nro.12 on ilmeisesti portin sulake ja se on tsekattu ja todettu ehyeksi.
super VAG-k-CAN:lla saa mittarin ohjelmoitu. Palautin 3b passatissa alkup lukemat kun uudessa oli 200 000 liian vähän :)
Vag-k+can commanderilla voit kopioida vanhan mittariston immon ja koodata se uuteen. Tälläkin piuhalla saa kilometrit kohdalleen.
Saako noilla homman toimimaan ilman avaimen pin koodia? Siihen tyssäsi homma kun vag-comilla kokeilin. Omistaako joku lähistöllä asuva ko. ohjelmat ja olisi halukas auttamaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa