VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 25.1.2012 8:50

Itsellä tuo ebayn kaapeli toimii pelkillä VCP-ajureilla (virtual com port), en ole käyttänyt mukana tulleita koskaan. Nuo ajurit saat täältä -> http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Nähtävästi saa .exe tiedostonakin, mutta olen päivittänyt alla olevalla ohjeella.

Päivitettyä ajurit saat laitehallinnan kautta. Klikkaat taas oikealla kohdalla ja valitse sieltä update driver, valitse kohta jossa voi itse määrittää ajurin. Anna kansio jossa ajuri on ja paina OK tai mitä siinä nyt onkaan. Joskus jouduin päivittämään kahteen kertaan, että lähti toimimaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 25.1.2012 9:12

VCDS sanoo COM3 kohdalla TEST painiketta painettaessa, että "Port Status: OK, Interface: Not found! Contact your harware supplier for assistance"

Koititko tuota piuha kiinni autossa?

Konna56
-
Viestit: 80
Liittynyt: 5.10.2011 2:37

ViestiKirjoittaja Konna56 » 25.1.2012 11:41

En itseasiassa koittanu. Toimiiko se sitte vasta? Täytyy tänään koittaa! :)

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 25.1.2012 11:44

Juu toimii sitten vasta kun on autossa kiinni. Muuten sanoo juuri tuon "Interface not found".

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 25.1.2012 15:16

Kohdeautona toimisi -01 vuosmallin Seat Cordoban tekniikka (ALH) johon täytyisi päästä käsiksi. Oisko kannattavaa touhuta tälle erikseen ohjelma eli näkeekö kuinka paljon tietoja? Mitäs ja mistä kannattaisi piuhat ja ohjelmat hommata? Osaisko joku neuvoo oikeet palikat?

S80 D5 -08
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 4.2.2012 14:24

vikakodien luku

ViestiKirjoittaja S80 D5 -08 » 4.2.2012 14:34

pystyykö millä ohjelmalla (vag.com??) lukemaan volvo s 80 D5 -08 koodit ja aukasta lukossa olevan webaston
asun hyvinkäällä


sami oinonen
0503667791

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.2.2012 14:42

Taitaapi Vulvaan että Webastoon olla omat lukijansa, VAGCOM on nimensä mukaisesti VAG-autoihin.

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

Mk2 golf jarrut laahaa

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 5.2.2012 19:08

Ojooodkd

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 6.2.2012 23:43

Hommasin itselleni vcds:n netin kautta. Versio palikassa ja softassa oli 908. Homma toimi vuoden verran ok, mutta yhtenä päivänä softa ei enää käynnistynyt. Hetken mietti, mutta prosessi katosi itsestään task manageristakin.
Kokeilin asennusta eri läppäriin, mutta sama juttu. Ei vaikutusta, oliko kaapeli kiinni läppärissä vai ei.
Nyt imaisin 10.6 version. Sillä softa käynnistyy, palikka löytyy testiajolla, mutta softa ilmoittaa, että kaapeli ei ole kytketty autoon (oikeasti on kytketty), k-linja jumissa tai kaipaa firmispäivitystä.
Otin kokeeksi uusimman 11 version ross-techin sivulta ja silläkin samat oireet kuin 10.6 versiolla.
Mitäs nyt seuraavaksi?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.2.2012 12:47

Piraattikaapeli?

Mitä vcds sanoo about napin takaa?

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 7.2.2012 15:48

Virallisuuteen en osaa ottaa kantaa, kun sen netin kautta joskus ostin. Can-väyläinen lukija se on ja mukana tuli tuo vcds 908 ohjelma.
About näyttää kyseisen ohjelmaversion. Sarjanumeroa tai lisenssiä se ei näytä vaan pyytää kytkemään ensin autoon tuon kaapelin.
Ja juuri tämä steppi ei nyt enää onnistu. Sarjanumeroa en voi luntata alkuperäisestä ohjelmasta, kun se ei jostain syystä enää toimi.
Kaapeli toimii ainakin osittain. Kun kytkee autoon kiinni, niin palikassa vilahtaa punainen ledi ja sen jälkeen jää vihreä ledi palamaan. Onko nyt jotain softapuolen ongelmaa vai onkohan palikka kuitenkin mennyt rikki? Mistä ja mikä kaapeli nyt pitäisi hankkia, että toimii?

KEG
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2011 16:44

ViestiKirjoittaja KEG » 7.2.2012 20:01

Onko USB VID & PID oikeat? Uudet softat kirjoittanut kaapelin FT232R piirin (USB UART) väärille koodeille.
Katso täältä apuja http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140770 ja jos kaapelissa on 908 softa niin turha yrittää käyttää 908 tuorempaa VCDS:ää.

Jakke78
-
Viestit: 477
Liittynyt: 26.8.2003 9:36

ViestiKirjoittaja Jakke78 » 8.2.2012 6:49

Tässä vielä kootusti:
- 908 versio ei käynnistynyt
-> asensin 106 ja uusimman 11.11 version
- kaikki kolme versiota lähti käyntiin, lukija löytyi, mutta yhteys autoon ei muodostunut
-> poistin kaksi uudempaa versiota ja downgreidasin kaapelin ajurin.
Nyt toimii taas alkuperäinen 908 versio.

peeki
-
Viestit: 1312
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

T5

ViestiKirjoittaja peeki » 10.2.2012 23:28

Onko jollain tietoa mistä johtuu ettei saa yhteyttä t5: seen pro vag van lukijalla?

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 12.2.2012 22:57

Minkä controllerin alta tulisi tehdasasenteisen Webasto löytyä? Ja pystyykö sille tekemään VCDS:llä mitään?

Auto `07 2K Caddy, Weba TT-V.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 12.2.2012 23:13

Minkä controllerin alta tulisi tehdasasenteisen Webasto löytyä? Ja pystyykö sille tekemään VCDS:llä mitään?

Auto `07 2K Caddy, Weba TT-V.


Aux heater, 9D tai 9E, tehdasasenteisen vikakoodit näkee ja kuittaa sekä koodauksia pitäisi pystyä tekemään.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 13.2.2012 7:42

OK, täytyy tutkia. Muistelin, että siellä olisi kaksi auxheatter controlleria.

Mulla heittäytyi weba sellaiseksi, että minikellon tauluun syttyy liekin kuva, mutta mitään muuta ei tapahdukkaan. Hetken päästä liekin kuva sammuu ja samoin taustavalo. Mitään Fxxx vikakoodia ei weban tauluun syty ja eilen pikaisesti tein VCDS:llä vikakoodien luvun koko kärryyn niin mitään tähän viittaavaa ei löytynyt.

En tiedä onko sillä mitään yhteyttä asiaan, mutta reilu viikko sitten auto oli Laakkosella jossa yrittivät poistaa automaattikäyttöä siinä onnistumatta. Tämän jälkeen on weba kyllä vielä toimi.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.2.2012 9:14

Toinen on lämmitysvastukset, toinen polttoainelämmitin. Jos siellä on vikakoodi estämässä käynnistystä niin VCDS:n pitäisi se kyllä näyttää.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 13.2.2012 11:39

Juu,

ei löydy kumpaakaan ohjainlaitetta. Eli varmaankaan ei ole paljon vaihtoehtoja kuin käydä sulakkeet ja liittimet lävitse ja sitten ohjain tai koko weba päivitykseen.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.2.2012 11:47

onko varmasti tehdasasenteinen vai maahantuojan täällä asentama?

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 13.2.2012 14:26

Konehuoneessa on tarra TT-V ja huoltokirjassa erikseen merkintä esilämmityssarjan asennuksesta. Joskus kurkkasin auki lisävarustekoodit, muistaisin että niistäkin se löytyi.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 13.2.2012 14:30

Lisävarustekoodihan sen kertoo jos on tehtaalla asennettu. Muista en osaa sanoa.

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 13.2.2012 20:29

Nyt melkein hävettää...

Weba pöhisee hyvin sulakkeen vaihdon jälkeen :)

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

Polon vakkari ei toimi.

ViestiKirjoittaja khager » 15.2.2012 19:18

Polon vakkari heittää silloin tällöin ,yleensä kylmänä pois päältä. vikakoodi on seuraava.
18097 - Powertrain Data Bus
P1689 - 35-10 - Implausible Message from Elect. Load Controller - Intermittent

Mistä voisi alkaa etsimään tuota vikaa?

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 15.2.2012 19:40

Ei kuulu täysin aiheeseen mutta; töissä on Boschin KTS200 vikakoodinlukija jossa on vaan 16pin can piuha. Tilasin hong kongista parilla eurolla 16pin > 2x2 että voisin lukea omasta 92 vr6 golffista koodeja. Eli kysymys on että onnistuuko, ettei nouse vaan kauhee savupilvi.

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 15.2.2012 19:48

Tuossa 2x2 piuhassa on tx,rx,+ ja -. Pitäisi siis käydä, sehän on vain adapteri.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 23.2.2012 20:52

Dillekysymys, mutta mitä mä tarvitsen, että saan nähtyä mun -98 afn-motista jakajapumpun ajoitustaulukon? Riittääkö siihen joku randompiuha ja vcds-lite vai tartteeko mun jostain haalia viralliset piuhat ja viralliset ohjelmistot, että saan yhen pirun säätötyön tehtyä eli laitettua hieman aikasemmalle ruiskutuksen ajoitusta? ELSAn mukaan säätötyö on kovinkin yksinkertaista kunhan saan vaan taulukon näkyviin, että voin katsoa sen arvon menevän kohalleen. Sen tiedän jo, että pielessä se on, mutta en todellakaan rupea maksamaan säätötyöstä 4h töitä korjaamolle, joka väittää, että säädön voi tehdä vaan purkamalla keulan huoltoasentoon...

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 10.3.2012 7:27

Golfiin 2003 ja 2004 ei päässy sisään ecuun. Koneena 1.6 16v, Missäs vika?

Lisäksi bkd leonista tuolla ei saa vika koodeja ulos? Can kaapeli olla? jotain arvoja sieltä measure blockista kyllä löytyy mutta ei paljoa...

Ja ohjelma oli vagcom 3.11.2 kaapeli on jaripetteriltä muutama vuosi sitten hommattu.

Tumi
-
Viestit: 353
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 10.3.2012 16:45

Tietääkö joku miten Mono- Motronicin saa Basic Settingsiin sytkän ajoitusta varten. Jakajaa saa käännettyä ilman softaakin mutta ennakko jää tyhjäkäynnillä vaeltamaan 4 - 10 asteen välillä ja haluaisi säätää tuon 'oikein'. Myös kaasuläpän sopeuttamisen ohjeet kiinnostaisi, maailmalta löytyvät ohjeet ei näytä tepsivän AAM:n (group 098 ei löydy).
Viimeksi muokannut Tumi, 11.4.2012 9:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 10.3.2012 18:01

Golfiin 2003 ja 2004 ei päässy sisään ecuun. Koneena 1.6 16v, Missäs vika?


Tuo 1.6 on välistä hiukka nirso ajoitusten suhteen eli usb-sarjaportin latenssi aikaa pitää pudottaa. VCDS Lite näyttää portti testissä miten hyvä latessi aika on eli se kannattaa sillä tarkistaa ja muutenkin eteenkin jos käyttää Vistaa/Win 7 niin tuo VCDS Lite on parempi kun 311.2:nen.

Yksi tapaus oli tässä jokunen aika sitten missä VCDS:n asetuksista aloitus baudin asettanimen 9600 tai 0/1 muutti hommaa niin että alkoi yhteydet pelaamaan. Noita kannattaa kokeilla, ja tässä ketjussa on moneen kertaan aikaisemminkin käyty yhteysongelmia läpi niin niitäkin kannattaa lukea.

Onhan COM-portit tarkastettu että on sama USB-sarjaportilla kuin on ohjelmassa käytössä?

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 11.3.2012 15:43

Samasta portista oon kokeillu, pitää kokeilla säätää tuota aikaa, jahka ensin löydän miten tapahtuu... Mutta dieseleihin tuo tosiaan menee heittämällä, eli toimii niissä kuin Junan vessa. Ja xp on mulla käytössä tuon vagcomin kanssa.

TT|
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.6.2011 18:08

passenger airbag

ViestiKirjoittaja TT| » 13.3.2012 22:41

Autosta kävi virrat alhaalla ja airbagin boksi otti itseensä, tilasin samoilla numeroilla olevan käytetyn ja vaihdoin sen. Vaihdettu boksi oli kuitenkin autosta, jossa ollut myös matkustajan airbag ja nyt valittaa kun ei löydä toista bagiä. Saako tuon ohjelmoitua uudelleen jotenkin?
Hetkeksi mielestäni onnistuin saamaan sen disabled tilaan, mutta sama virhe tuli uudelleen.
Vai johtuuko ongelmat siitä että käytössä on Lite?

kiiwi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 15.3.2012 21:40

octavia 2008 turvavyön merkkiäänen pois koodaus

ViestiKirjoittaja kiiwi » 16.3.2012 16:04

Eli meni octaviasta turvavyön se mikrokytkin ilmeisestikkin rikki ja nyt aikalailla alkaa korpeemaan se vinkuminen. Niin kaipailisin ohjeita kuinka tuolla VCDS:llä saa sen koodattua pois kyseisestä autosta, vai saako ollenkaan? Itseltä tuo ohjelma löytyy ja piuhat, mutta ei ole turhan paljon tullut sitä käyteltyä muuhun kun vikakoodien lukuun.


Auto on siis tarkemmin octavia combi 1.9tdi 4x4 2008

hefner
-
Viestit: 235
Liittynyt: 7.5.2005 20:19

ViestiKirjoittaja hefner » 16.3.2012 16:13

Ainakin Seatissa vain hanttarin penkin anturin voi poistaa käytöstä :)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 16.3.2012 21:11

Eli meni octaviasta turvavyön se mikrokytkin ilmeisestikkin rikki ja nyt aikalailla alkaa korpeemaan se vinkuminen. Niin kaipailisin ohjeita kuinka tuolla VCDS:llä saa sen koodattua pois kyseisestä autosta, vai saako ollenkaan? Itseltä tuo ohjelma löytyy ja piuhat, mutta ei ole turhan paljon tullut sitä käyteltyä muuhun kun vikakoodien lukuun.


Mittariston Long Coding auki niin tuolta pitäisi löytyä jos on koodattavissa pois päältä. Ota alkuperäinen koodaus talteen vaikka notepadiin ennen kun muutat mitään niin saat palautettuakin. ;)

Leonin elektroniikka on kyllä niin yks yhteen Octavian kanssa että voi olla turha homma, mutta kyllä noissa joitakin erojakin on.

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 17.3.2012 9:28

^^^Tässä -06 mallissa ainakin onnistuu, vänkärille pimputinta ei olekkaan.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 17.3.2012 14:28

kyllä saa koodattua ainakin merkkitesterillä tuon kuskin turvavyömuistutuksen pois

FWD
-
Viestit: 143
Liittynyt: 27.9.2011 14:53

ViestiKirjoittaja FWD » 17.3.2012 18:56

Onko Oulun seudulla joku VAGCOMin omistava? Tarvis yhen Audi A3:sen kanssa vähän apuja, vikakoodit täytys ainakin saada ulos. YV:tä voi paiskata, niin sovitaan tarkemmin.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 17.3.2012 19:08

Onko Oulun seudulla joku VAGCOMin omistava? Tarvis yhen Audi A3:sen kanssa vähän apuja, vikakoodit täytys ainakin saada ulos. YV:tä voi paiskata, niin sovitaan tarkemmin.


Tuolta koluamaan lähintä...

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 22.3.2012 0:48

Mistä mahtaa johtua kun yritin työkaverin Golf IV 1.4 lukea vikakoodeja niin vag-com herjaa baud ratea? Laitehallinnasta vaihdoin eri nopeuksia mutta ei onnistunut. 9600 arvolla sain abs ja airbag koodit katsottua mutta engine kohdassa aina baud rate herja.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 1.4.2012 13:52

Moi! Tälläista vikokoodia antoi vm.2005 Octaviasta, P0672 Cylinder 2 Glow Plug Circuit.
Missä mahdollisesti vika?

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 2.4.2012 16:59

Katsoppa tuolta. Hehku sökö tai johto vika.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 672/001650

Tumi
-
Viestit: 353
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 11.4.2012 9:10

Tietääkö joku miten Mono- Motronicin saa Basic Settingsiin sytkän ajoitusta varten. Jakajaa saa käännettyä ilman softaakin mutta ennakko jää tyhjäkäynnillä vaeltamaan 4 - 10 asteen välillä ja haluaisi säätää tuon 'oikein'. Myös kaasuläpän sopeuttamisen ohjeet kiinnostaisi, maailmalta löytyvät ohjeet ei näytä tepsivän AAM:n (group 098 ei löydy).


Tämä kiinnostaisi edelleen. Basic Settingsiin tietty pääsee mutta jokainen group on 'group not available'. Kuuluuko siellä yleensäkään näkyä mitään arvoja, voisi olettaa että kuitenkin jotain niistä groupeista joista Measuring Blockeissa on dataa? Softa on 10.6 ja näkyisi olevan licensed ja fully activated.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 15.4.2012 20:34

Onko kellään käytössä vanhaa läppäriä jossa on Win XP, ja virtuaaliportin kautta käytössä oleva Vag-Com KKL kaapeli. Pitäisi saada tietoon sieltä että mikä portti on käytössä ohajuspaneelissa tietoliikenneporttina, ja mikä virtuaaliporttina, ja niiden nopeudet. Joskus sain tapeltua tuurilla kuntoon nämä kaikki ja luin vikakoodeja tolla ebayn piuhalla. Ja saatteko yhteyttä autoon ettei virrat ole päällä.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 16.4.2012 14:05

Terve osaiskos joku kertoa saako jollain vag.com ilmaisohjelmalla kalibroitua 99vm. gti golfin kaasuläpän?? Ja mistähän tälläisen ohjelman saisi??

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 16.4.2012 14:26

Muistaakseni kaasuläpän kalibrointi vaatii rekisteröidyn version mutta AGU kalibroi ainakin jollain tasolla kaasuläpän kun pistät virrat päälle etkä käynnistä. Kuulet kun kaasuläpän moottori ajaa läppää äärilaitoihin. Toki VCDS:llä näkee arvot ja taisi siinä joku indikaatio onnistumisestakin olla.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 18.4.2012 7:58

Asensin winxp uusiksi, vag-com KKL piuha kiinni, ajurit asentumaan muistitikulta. Uudelleenkäynnistys. 311.2 asentumaan, uudelleenkäynnistys. Portti valittu sama jonka tuo usb serial port-ajuri automaattisesti hakee, test, autossa virta päällä, ei yhteyttä. Pudotin latenssiajan 1ms portilta, myös nopeus 300. Ei yhteyttä. Start baud rate 300 ja 9600, kwp1281 ja 200 aktivoituna ja ilman, ei yhteyttä. Koneessani on 2 usb-porttia, molemmilla kokeiltu. Myöskään millään keinolla joita tässä 15-sivuisessa topicissa on kokeiltu ei ole vaikutusta. Nyt menen testaamaan josko VCDS Lite:n shareware löytäisi auton niin tietäisi että onko tuo K-linja mykkä tai irti, tai piuha sökö.

VCDS Lite ei löytänyt piuhaa. Oliko näin että tuo KKL roikka toimii vain tällä 311.2 versiolla.
Tuokaa mulle vaikka jakoketju vaihettavaksi jos pistätte tuon hel***n koneen kuntoon.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.4.2012 9:09

Kerroppa nyt ensteks alkuun mitä se VCDS Lite sanoo posttitestissä? Jos sulla on jälkiasennusradio jostain 2000-luvun taitteesta niin se voi sotkea K-linjaa tosin jos kyse on tuosta profiilin Golfista niin sitten ei taida olla K-linjaa radiolla.

Onko toista autoa missä kokeilla että adapteri on ehjä?

Onko OBD-sulake tarksitettu että on ehjä?

VCDS Lite on perjaatteessa vastaava kuin VAG-COM 311.2:nen mutta käytännössä 311.2:sen nopeus on hieman hitaampi jolloin se joissain tapauksissa toimii paremmin kuin VCDS Lite. Joissain taa Lite toimii paremmin. Ja sitten on vielä 409.1 joka saattaa ottaa yhteyden voiaak edelliset eivät.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 18.4.2012 10:40

Lite sanoo "port status ok!cannot found interface". Kyse on profiilin golfista, 92 AAA. Ennen sain luettua kyseisellä piuhalla vikakoodeja mukisematta, ja nopeuksia pudottelemalla sain yhteyden ABS-boksiinkin. Boksi on semmoinen johon ei saanut yhteyttä muulloin kuin auton käynnissä ollessa.

Piuha on ebay-piuha joten siinä on vain punainen ledi, joka syttyy kun tökkään 2x2 liittimet kiinni autoon. Eli kuvittelisi olevan tuon sulakkeen ehjä, käyn kumminkin tarkistamassa kaikki, kun en tiedä mikä sulakkeista on OBD-sulake. Tuossa läppärissä on oma sarjaportti. Edistäisikö sen käytöstä poistaminen oikean(toimivan) portin etsimistä?
Nimittäin USB Serial Port- com-portin valikossa com1 on (in use) vaikka siinä ei ole mitään kiinni. Mukaanlukien KKL johto irti siinä siitä huolimatta lukee "in use". Eli voiko tämä sarjaportti häiritä koko ohjelman/ajurin toimintaa? Pitää myös kokeilla toisessa autossa tuota johtoa varuilta. Jotenkin vaan harmittaa jos tuo ebay johto on hajalla viime kesäisten käyttökertojen(5) jälkeen.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 18.4.2012 11:49

Ei niillä muilla sarjaporteilla ole väliä kung´han USB-sarjaportti laitehallinnassa varaa jonkun väliltä 1-4 (saa vaihdettua) ja VCDS:stä käyttää sitä samaa niin liikenne ohjautuu kyllä oikeaan paikkaan. Väärä com portti voi antaa tuon port ok, interface not found errorin koska tuossa kohtaa riittää että porttiin voi kirjoittaa jotain.

Joku virusskanneri voi plokata sarjaportteja tai puhelimien softat jotka skannaa portteja mutta nykyään nuo taitaa kaikki olla jo suoraan USB toteutuksia niin niistäkään pitäisi olla harmia ja jos kerran olet puhtaan käyttiksen asentanut niin silloinhan nuokin on pois suljettu.

Tuolle ledille on kahta toteutusta ainakin, syttyy kun adapteri saa virran USB-portista tai sitten kun saa virran OBD-portista.

Joa aikaisemminkin on ollut ongelmia saada yhteyksiä niin voi olla vaan hankala kontrolleri vastassa. Saatko muualle yhteyttä nyt, jos niin sitten portti ainakin on oikein?

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 19.4.2012 7:13

Okei, pitää alkaa taistelemaan kohtapuoliin. Jos en saa yhteyttä omaan autooni pelkällä USB serial port:lla(eli nyt poistan käytöstä sen sarjaportin kokonaan kokeeksi) niin pitää vlopun aikoihin kokeilla toiseen autoon tuota johtoa. Ja joo, puhdas käyttis niin ei pitäisi muiden ohjelmien häiritä. Päivittämätön tosin.

arion
-
Viestit: 29
Liittynyt: 3.2.2004 23:06

ViestiKirjoittaja arion » 19.4.2012 8:52

Kakkos Ocuun tarttis saada DRL palaan myös peräpäässä. 09-Cent. Elect ja long coding on arvaus, mutta... mikähän bitti. Kaikkia ei ole uusimmassakaan VCDSssä dokumentoitu.

Olisko raadilla tietoa?

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 30.4.2012 19:41

Autona Passat 3BG -04
Mistähä johtuu että vag-com ei pääse sisää central conv.:iin?? Pystyykö sieltä muuttamaa pyyhkijöitten viivettä lasia pestessä?? ja pystyykö tuolta ohjelmoimaa päivävaloiks sumarit tai saattovaloja?? mistähä noit koodeja löytyy?? Ross-Tech:in sivuja selailin mut ei sattunt silmää et ois tuollasia koodinpätkiä olt... : D

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 4.6.2012 14:48

Ostin ebaysta kyseiset johdot http://viewitem.eim.ebay.fi/USB-OBDII-V ... 17705/item .

Yritin lukea vikakoodeja mk3 vr6 golffista mutta vag-com sanoo että "Ross-tech interface not found"
Vag-com:in versio on 704 ja käyttöjärjestelmänä windows 7.

Osaako joku valasta missä mättää??

EDIT:
Tietokone tunnisti piuhat ja haki niille ajurit. Samoin johdossa palaa kyllä virtavalo

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 4.6.2012 15:13

Support VAG version 409.1 or older VAG is a windows-based diagnostic software that can turn your PC into a sophisticated diagnostic tool.


Kokeile VCDS Litellä...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.6.2012 15:27


RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 5.6.2012 18:33

ei pelaa. missä mättää???

Kuva

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.6.2012 19:03

Ja koneen asetuksista määritelty tuo oikea COM-portti tuolle usbille?

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 5.6.2012 19:32

kuinkas tuo nyt käytännössä määritettiin? laitehallinta näyttää johdon käyttävän com porttia 3

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.6.2012 19:45

Eikö se sieltä jostain säädetä. Ja laskea niitä jotain arvoja tarvittaessa sieltä asetuksista.

Kai se letku on siellä autossa kiinni ku kokeilet sitä?

Ja Edittiä: pitikö näiden kans asennella virtuaali-COM-portteja? Ei muista enää,niin kauan aikaa kun omaan sääti.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 6.6.2012 14:32

juu jos joku tietäisi niin kuuntelisin neuvoja kyllä mielelläni. olen yrittänyt googletella mutta tuo lontoo kun ei taivu kauhean hyvin niin on jäänyt arvoitukseksi.

Se kyllä kävi selväksi että kyseinen "ominaisuus" on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ei löydä tuota interfacea.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 6.6.2012 15:05

Adapteri autossa kiinni ja virrat päällä? Tässäkin treadissa vaikka pitkä onkin niin useaan kertaan käyty läpi mitä kannattaa kokeilla.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 6.6.2012 16:39

joo on piuha autossa kiinni. kokeiltu ilman virtoja, virtojen kanssa ja auto käynnissä.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 10.6.2012 12:12

Saako VCDS:llä pakotettua muuttuvatilavuuksisen ilmastointikompressorin "täysille" ? Jos niin miten ?

FIN_Master
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.10.2010 12:38

ViestiKirjoittaja FIN_Master » 11.6.2012 21:46

Saakos vag-comilla väännettyä -98 jenkki-mallin 3B passatista mittaristoa euro-malliseksi? Eli trippi, kulutus, lämpötila ym. muuttuisi kotimaisiin mittayksiköihin?

Varmaankin jostain sieltä Instruments->Recode/Coding tms. mutta mikähän tavu ja bitti ja mitähän sinne kirjoittelis?

..vaikka toki noita oppii lukemaan pikkuhiljaa..

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

Audi TT vikakoodeja

ViestiKirjoittaja Flarez » 2.7.2012 18:57

Viime talvena syystä tai toisesta paloi audista useampi ohjausyksikkö ja nyt niitä on sitten urakalla uusittu, Ecu, Abs, Ilmastointi, sekä keskuslukitus. Vikakoodeja ja muita ongelmia onkin sitten vielä edessä...

Kun akun - napaa pitää hetken aikaa irti (muutaman minuutin) ja laittaa sen takaisin kiinni niin auto jopa käynnistyy ja mittaristo pelaa oikein. Kuitenkin tästä minuutin kuluttua mittariston valot alkavat välkkyä, sekä mittarit pomppia. Kuin virrat kävisivät poikki joka välissä.

Mistähän kyseinen vika voisi johtua? Mitä kannattaisi ensiksi lähteä vikakoodi listasta selvittelemään? Kiitos jo etukäteen!





Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

ViestiKirjoittaja Flarez » 3.7.2012 15:01

heräsi tässä pieni epäilys että liekkö olisi laturista palanut diodit tms..? ja johtuisi tuo sähkölaitteiden pätkiminen siitä? pitääpä napajännite testata kun hallilla käy..

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 5.7.2012 20:33

tuolla vag comilla ei taida saada pois vikatilasta?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 5.7.2012 22:37

tuolla vag comilla ei taida saada pois vikatilasta?

ai Litellä vai? Näyttäis olevan rekisteröity kun ajaa full scannin niin miksei.

Mutta tuolla on niin rajusti jotain pielessä että aika hankala on lähteä purkamaan. Olisko maadoitus ongelmia kun joka puolella näkyy.

Flarez
-
Viestit: 20
Liittynyt: 10.3.2011 13:40

ViestiKirjoittaja Flarez » 7.7.2012 0:37

Mistä/miten tuota maadoitus ongelmaa kannattaisi lähteä tutkimaan? :)

ippe
-
Viestit: 118
Liittynyt: 13.8.2003 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja ippe » 9.7.2012 20:55

Löytäiskö joku velho imupuolen läppärungon/moottorin (v-157) tarkkaa osanumeroa 04 passat 2.5tdi 4motion 180hp mallille? Pystyis teiledirektistä katselemaan irtoisko edullisemmin kuin marmorilta...

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 11.7.2012 11:27

Golf IV 1.6 akl -99 haluaisin lueskella anturi tietoja. Tämän linkin avulla varmaan pitäisi löytää: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

Läheskään kaikkia tuossa golfissa noista ei ole, mutta tuntuu että linkki ei täsmää tuohon IV golffiin.

Edit: lukijana V-Checker v402
Viimeksi muokannut tapsa 86, 11.7.2012 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.7.2012 11:36

VCDS Litellä ilmaisversiolla ei koviin moneen pääsekään.

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 28.7.2012 22:13

Apuja tarviis tännekin. Alla on pari logia jos joku osaavampi osais vilkasta, onko ne ihan ok.

Itse huomasin, että pyydetty ja saavutettu paine eroaa toisistaan aikapaljon ylemmillä kierroksialla. Mistä moinen voisi johtua, jos lasketaan ahtovuodot pois vikalistalta. Tekeekö hukkaportin kellon löystyminen juurikin tuommoista? Autona 225hp TT jossa keulakuuleri, 3" dp ja 2,75" catback, motest lastu. (Laitettu ensin catback, sitten lastu. Sen jälkeen tullut keulakuuleri ja 3"dp)

http://dl.dropbox.com/u/83202770/testi2.CSV
http://dl.dropbox.com/u/83202770/veto.CSV

Yritin joillain ohjeilla tehdä dynokäppyrää muttei tuo englanti taivu tarpeeksi siihen...
Miten saan vag-comin logittamaan vähän ripeämmin? Noissa on aika reippaat nouset kierroksissa vrt. mitä muilla nähnyt.

Joni1122
-
Viestit: 49
Liittynyt: 22.8.2010 21:52

ViestiKirjoittaja Joni1122 » 2.8.2012 21:57

en saa engineen yhteyttä vcds litellä,herjaa vaan no response from controller?kaikkee muuta kyl pääs lukemaan?eli autona toi 1997 3b passat ja tämä on kaapelina
http://www.ebay.co.uk/itm/VAG-GROUP-USB ... 4d026febe4

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.8.2012 23:56

www.dealextreme.com/p/usb-vag-com-vcds- ... 475?item=4

oisko tuo piuha mistään kotoisin? Ois -09 touran, ja jos siitä joskus koodeja katselis? Jotain ohjelmiakin siinä tulis mukaan, mitä lie.

golffarmari
-
Viestit: 28
Liittynyt: 26.10.2010 5:05

alipaine

ViestiKirjoittaja golffarmari » 8.9.2012 8:50

Pari kysymystä vcds-litestä: Mistä ryhmästä näkee...
...1. alipaineen joka ohjaa turbon alipainekelloa?
...2. N75:n tilan?

tai millä nimellä ne siellä suunnilleen on?

eeepi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 8.1.2012 19:51

ViestiKirjoittaja eeepi » 8.9.2012 16:19

onko mahdollista ohjelmoida kattoluukku (ja ikkunat) sulkeutumaan sadetunnistimen avulla ? eli siis sateen alkaessa luukut menis ittestään kiinni. autona golf iv gti

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.9.2012 16:25

^toiminto on vasta vitoskoppaseen perustuvissa vaggineissä

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.9.2012 16:39

Entäs kauko-ohjaimen nappeja painamalla saada ikkunat ja kattoluukku sulkeutumaan?

Kyseeessä alkuperäiset linkkuavainohjaimet ja potilaana -99 GTi

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 9.9.2012 10:38

Tuon tais saada mukavuusboksin koodauksella kyllä päälle.
En muista kyl miten, mut guuggelilla löytänee

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 9.9.2012 13:18

^ Vds pron tarvii ja sarjaportillisen obd kaapelin. VWVortex to the rescue.

Kannattaa myös lukea: http://uk-mkivs.net/forums/t/472146.aspx

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.9.2012 16:59

Eli ei onnistu nuilla ross-techinkään alkuperäsillä kaapeleilla?

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 11.9.2012 11:14

Osti obd bluethoot donglen älypuhelin käyttöä varten mutta kiinnostaisi saako tuon kanssa toimimaan vcds lite tms vikakoodin kuittaus / logitus ohjelman ?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 11.9.2012 11:24

Osti obd bluethoot donglen älypuhelin käyttöä varten mutta kiinnostaisi saako tuon kanssa toimimaan vcds lite tms vikakoodin kuittaus / logitus ohjelman ?


Ei toimi VCDS / VCDS Lite noilla mutta riippuen BT palikasta osa geneerisistä EOBD/OBD2 ohjelmistoista tukee niitä.

Rikardo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.9.2010 11:25

ViestiKirjoittaja Rikardo » 16.9.2012 22:51

Kysytäänpäs täältäkin apuja.

Tuossa taannoin syttyi airbagin merkkivalo 3BG:n mittaristoon ja näyttö herjasi Airbag Faultia.
VCDS kertoi vikakoodiksi:
01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
37-00 - Faulty

Tämä saatiin diagnosoitua, että ko. anturi on todennäköisesti saanut kosteutta ja on oikeasti rikki.
Ebaystä tuli tilattua "uusi" anturi (tämä).

Tänään sain vaihdettua ko. anturin paikoilleen sen vihdoin saavuttua. Homma sujui lupaavasti. Akkua kiinni laittaessa ei kuulunut piippausta eikä näytölle tullut tuota herjaa, kuten joka käynnistyksellä viimeisen parin viikon aikana. Luonnollisesti bagin merkkivalo oli vielä mittaristossa eli vaatisi vielä vikalokin nollauksen.

Nollaamaan ryhtyessä kuului taas tutuksi tullut piippaus ja Airbag Fault herja.
Vikakoodiksi tuli tällä kertaa:
Control Module Part Number: 1C0 909 605 B
Component and/or Version: 0A AIRBAG VW51 04 0008
Software Coding: 12353
Work Shop Code: WSC 05311
VCID: 23396C8FA2DB
1 Fault Found:
01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
62-00 - No or Incorrect Adjustment

Googlen perusteella tuo olisi ilmeisesti "väärä" anturi tai jotenkin ei sopiva?

Measuring Blocksista ryhmä 009 (crash sensor 1 identification) kertoo kuljettajan puolen arvoksi 04 ja matkustajan puolen arvoksi 0C. Muuta vaihtoehtoa ei liene kuin hankkia oikea anturi, mutta minkälainen sen pitäisi olla?

EDIT: Saattoipa tulla vähän väärään ketjuun :(

Eetyzk
-
Viestit: 22
Liittynyt: 3.9.2009 14:20

-

ViestiKirjoittaja Eetyzk » 24.9.2012 23:15

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, 19.2.2019 19:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 24.9.2012 23:27

Jos se limppiin menee niin kait siellä vikakoodi on kertomassa miksi?

Eetyzk
-
Viestit: 22
Liittynyt: 3.9.2009 14:20

-

ViestiKirjoittaja Eetyzk » 25.9.2012 10:25

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, 19.2.2019 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

julle e
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26.9.2012 23:35

New beetle

ViestiKirjoittaja julle e » 26.9.2012 23:41

Kenelläkään tietoa mistä saisi new beetleen kattotelineet (muualta kuin vw/laakkoselta) ??

Tai käykö esim. tälläiset tarviketelineet

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/K ... nen-34228/

zakallin
-
Viestit: 9
Liittynyt: 14.9.2012 17:25

ViestiKirjoittaja zakallin » 29.9.2012 21:45

Tyhmä kysymys aloittelijalta : mistä moduulista näen suuttimien toimintaa vcds;stä ja mitä ne arvot pitäisi olla tässä -00 1.9 sdi cordossa, kiitos etukäteen?

Jumppakuutio
-
Viestit: 3
Liittynyt: 21.12.2008 14:31

ViestiKirjoittaja Jumppakuutio » 2.10.2012 16:10

Osaisko joku kertoo näkeekö vcds:llä -03 toledosta ilmastoinnin paineista mitään tietoo? Jos näkee niin minkä valikon alta?

Niko-90
-
Viestit: 37
Liittynyt: 1.8.2011 19:32

ViestiKirjoittaja Niko-90 » 9.10.2012 22:08

En tiedä kuuluuko tänne vai minne, mutta kysyn kuitenki. Elikkäs pitäis hommata jonkinlainen lukulaite vikakoodeille ja kaikenlaiselle säätämiselle.

Oon kuitenkin niin uusi näiden kanssa, että tarvis neuvoja että mikä näistä olis sopiva Passat 1.8T AEB -98 kanssa.

VAG-KKL -adapteri
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29

USB-Evoscan
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29

V-Checker V302 VAG -lukija
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29

V-Checker V402 VAG -lukija
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29

Elikkäs toi KKL on ilmeisesti pelkkä liitin ilman ohjelmia? Ja Evoscan vissiin samoten?

Mutta mites noi 2 V-checkeriä? Jostain luin että niillä ei pysty tehdä yhtä paljoa kuin VCDS:llä, onko näin? Niilläkö näkee kuitenkin dataa ilman kannettavaakin? Jos joku malttais neuvoa niin olisin erittäin kiitollinen :)

Edit. Löysin vielä tälläsen perus mallisenki.

OBD-DIAG 3000 -adapteri
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=28

Nupe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 17.7.2012 14:21

ViestiKirjoittaja Nupe » 12.10.2012 0:56

Ihan pihalla näistä touhuista..

Lähinnä nyt tää versiosysteemi pohdituttaa. Uusin VCDS taitaa olla 11.11. x. Mitä nää 409.1 versiot oikein meinaa? Onko kyseessä siis jonkun sortin ajuri jotta läppäri ymmärtää kaapelia vai ihan diagnostiikkasofta välille auto - läppäri?


Kyseessä siis nyt KKL VAG-COM for 409.1, mitäs VCDS softaa tän kanssa nyt voi sitten käyttää? Pystyykö tällä sönkkäämään esim pyyhkijöiden nopeuksia? Autossa on viiksi jossa ei ole erillsiä portaita pyyhkijän nopeuksille, vaan ne pitää "ohjelmoida" joka kerta periaatteella "yksi pyyhkäisy, -->pois päältä ja odotetaan se aika mitä halutaan pyyhkijän nopeudeksi ja takaisin pyyhkijät päälle".


Empiirisen kokeilun uhrina -96 1.8 adz golf3

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.10.2012 9:28

Ai ei se viiksi nouse eka pykälää ylemmäksi?

Luulisin että viiksessä jotai vikaa,itselläki kolmosessa jumitti siihen eka pykälään.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 12.10.2012 12:26

Vag-comilla ei ilmeisesti voi uutta käytettyä mittaristoa vaihtaessa säätää oikeaa mittarilukemaa? Ja tämä lienee oikea ohje mittariston vaihtoon 3B passatissa? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... nt_Cluster)

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 13.10.2012 8:46

super VAG-k-CAN:lla saa mittarin ohjelmoitu. Palautin 3b passatissa alkup lukemat kun uudessa oli 200 000 liian vähän :)
Vag-k+can commanderilla voit kopioida vanhan mittariston immon ja koodata se uuteen. Tälläkin piuhalla saa kilometrit kohdalleen.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 14.10.2012 21:02

Moi.

Mulla on 2002 Passat TDI koneella, saanko koodattua keskuslukituksen lukitsemaan ovet 20km/h -> ja avaamaan uudelleen kun alitetaan toi 20km/h ??

jarir86
-
Viestit: 50
Liittynyt: 2.10.2012 1:54

ViestiKirjoittaja jarir86 » 15.10.2012 2:04

Mikähän on vialla kun juuri tänään saamaani Golf IV GTI -98 ei saa yhteyttä OBD:n kautta. Kokeilin ensin ihan Androidin Torque ja ELM 327 Bluetooth palikan kanssa, ei saa yhteyttä ECUun, sitten kokeilin Vag-Comin .704 ja uusinta VCDS liten kokeiluveriota, port status ja interface on kyllä ok mutta ei vaan ota yhteyttä auton aivoihin, eli ledit palaa kaapelissa ja elmissä kyllä. ELM toiminu Opelissa ihan hyvin ja vag-comit kaverin -02 golfissa sekä omassa entisessä Leonissa. Sulake nro.12 on ilmeisesti portin sulake ja se on tsekattu ja todettu ehyeksi.

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 15.10.2012 12:35

super VAG-k-CAN:lla saa mittarin ohjelmoitu. Palautin 3b passatissa alkup lukemat kun uudessa oli 200 000 liian vähän :)
Vag-k+can commanderilla voit kopioida vanhan mittariston immon ja koodata se uuteen. Tälläkin piuhalla saa kilometrit kohdalleen.


Saako noilla homman toimimaan ilman avaimen pin koodia? Siihen tyssäsi homma kun vag-comilla kokeilin. Omistaako joku lähistöllä asuva ko. ohjelmat ja olisi halukas auttamaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa