Passat 01 TDI 1.9 96 kW suuttimien johtosarjan vaihto ?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 01 TDI 1.9 96 kW suuttimien johtosarjan vaihto ?
Auto: Passat 2001 TDI 1.9 96 kW, AVF
Vaikuttaa siltä että pumppusuuttimien johtosarja kaipaa vaihtoa, suuttimien liittimien ropaaminen korjasi nykimisongelman mutta olisi varmaankin varminta että koko johtosarja vaihdetaan.
Muuten homma olisi helppo, mutta paikka on ahdas. Johtosarja on ilmeisen jäykässä muovisessa rangassa, joka ei varmasti kovin helposti mene kannen ja tulipellin välistä sisään.
Merkkiliikkeen idea olisi leikata tulipeltiin kolo, ja heidän mukaansa näin vaihtoja olisi tehty!
(muuten pitäisi irroittaa sylinterinkansi)
Olisiko kellään hyvää kikkaa ja omakohtaista kokemusta miten tuon vaihdon saisi tehtyä kivuttomasti ? Voiko koko systeemiä lämmittää sen verran että muoviranka tulee jostavaksi ja sen saisi ujutettua paikalleen ? (taisin lukea hiustenkuivaajalla lämmittämisestä mutta en löytänyt juttua enää)
Vaikuttaa siltä että pumppusuuttimien johtosarja kaipaa vaihtoa, suuttimien liittimien ropaaminen korjasi nykimisongelman mutta olisi varmaankin varminta että koko johtosarja vaihdetaan.
Muuten homma olisi helppo, mutta paikka on ahdas. Johtosarja on ilmeisen jäykässä muovisessa rangassa, joka ei varmasti kovin helposti mene kannen ja tulipellin välistä sisään.
Merkkiliikkeen idea olisi leikata tulipeltiin kolo, ja heidän mukaansa näin vaihtoja olisi tehty!
(muuten pitäisi irroittaa sylinterinkansi)
Olisiko kellään hyvää kikkaa ja omakohtaista kokemusta miten tuon vaihdon saisi tehtyä kivuttomasti ? Voiko koko systeemiä lämmittää sen verran että muoviranka tulee jostavaksi ja sen saisi ujutettua paikalleen ? (taisin lukea hiustenkuivaajalla lämmittämisestä mutta en löytänyt juttua enää)
kiitosta vastaajille. olisko jollakin ihan omaa kokemusta tuosta hommasta passatiin ? eli hoituuko tosiaan noin että vaan lämmittää koko pakettia ja muovisuojus joustaa tarpeeksi taipuakseen kannen ja tulipellin välistä paikalleen ? ja palautuu vielä alkuperäiseen muotoon eli suoraksi ?
toi tulipellin leikkaaminen ei tosiaan kuullosta kovin fiksulta mutta eipä kannen irroittaminenkaan.
toi tulipellin leikkaaminen ei tosiaan kuullosta kovin fiksulta mutta eipä kannen irroittaminenkaan.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
passat AVB suuttimien johtosarjan vaihto.
vaihdoin johtosarjan passattiin (74KW AVB). Helppo homma oli. meni noin 20min vaihdossa. vanhan johtosarjan poisto on iisi homma, se vaan lähtee aika pieninä palasina pois Ja kannattaa katsoa tarkasti ettei muovin palasia tipu öljykanavia pitkin koneen sisään. Uuden asentaminen oli kans helppo homma. kuumailmapuhaltimella lämmitti johtosarjan runkoa ja taittoi 90 asteen kulmaan ja ujutti sisään. kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei lämmitä liikaa ettei johdot sula. ja myös sen taivuttamisen kanssa kannattaa olla varovainen ettei mene runko poikki. kuvia on remontista jos joku haluaa nähdä niin laitan tänne.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
vaihdoin johtosarjan passattiin (74KW AVB). Helppo homma oli. meni noin 20min vaihdossa. vanhan johtosarjan poisto on iisi homma, se vaan lähtee aika pieninä palasina pois Ja kannattaa katsoa tarkasti ettei muovin palasia tipu öljykanavia pitkin koneen sisään. Uuden asentaminen oli kans helppo homma. kuumailmapuhaltimella lämmitti johtosarjan runkoa ja taittoi 90 asteen kulmaan ja ujutti sisään. kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei lämmitä liikaa ettei johdot sula. ja myös sen taivuttamisen kanssa kannattaa olla varovainen ettei mene runko poikki. kuvia on remontista jos joku haluaa nähdä niin laitan tänne.
Jos ei ole vaikeaa niin laitappa muutama kuva.
T-pasanen -01
Jos ei ole vaikeaa niin laitappa muutama kuva.
T-pasanen -01
Pasanen -01. jos sinulla nykii auto jossain kierrosalueella mutta muuten toimii niin suosittelen puhistamaan suuttimien liittimet. minulla auttoi puhdistus ja ajoin noin 50tkm ennenku tuli vika että auto kävi kolmella koko ajan.. ne kerää kaiken epäpuhtauden ja ei saa kosketusta jostainsyystä. jos auto nykii ainoastaan lämpimällä koneella niin ei ole johtosarjassa vika vaan liittimien puhtaudessa.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 15.11.2009 10:55
Tietääkö kuka oisko tätä vikaa ollut myös -04 1.9 touranissa eli kone lienee bkc kun on 105hv versio?
Nykii välillä terävästi kostealla kelillä n. 2000rpm paikkeilla, ei tarvi olla pakkaskeliäkään ja pa-suodatin joku aika sitten vaihdettu.
Millanen homma vaihtaa tämä sarja tuohon poikittaiskoneeseen?
Nykii välillä terävästi kostealla kelillä n. 2000rpm paikkeilla, ei tarvi olla pakkaskeliäkään ja pa-suodatin joku aika sitten vaihdettu.
Millanen homma vaihtaa tämä sarja tuohon poikittaiskoneeseen?
Itse vaihdoin tuon siten että vedin uuden sarjan kylmästi keskeltä poikki, jollion sen sai kahdessa osassa pujoteltua paikoilleen. Hyvin se siellä on keikkunu mukana. En silloin tiennyt, eikä tullut tuo lämmittäminen ees mieleen. Itsellä tosin nykiminen johtu jostain pirun viriboxista josta oli Y-haaralla jatkettu suutinten ohjauksen kierto viriboxin kautta ja sieltä takas suuttimille. Viriboxit mäkeen ja johan toimi.
Tuunpa kertoo omanki kokemuksen jos tästä olisi jollekkin hyötyä. Viimeviikolla nypytti muutaman kerran ajaessa. Ajattelin että ompas outoa mutta ei muuta. Siitä pari päivää niin kun moottori oli lämmennyt puoleen väliin alkoi nypyttää ja lopulta kauheaa nykimistä tuntui että kokoauto halkeaa kahtia kun painaa kaasua, alkoi varmasti käymään kolmella. Teki tuon saman aina kun lämpesi moottori normaalin lämpötilaan. Putsasin nuo johdot pienellä talttapäisellä ruuvimeisselillä ja samoin suuttimien liittimet ja lopuksi bräkleenillä. Vika katosi. Tohon hommaan meni n.25 min. Miksiköhän se sitten teki tuon aina koneen lämmettyä sitä en ymmärtänyt. Tosiaan moottori on tyyppiä 1.9 ATD
Mulla alkoi kans 220 tkm ajettu ATD nykimään ja käymään kolmella kylmänä, lämpimäksi ajon ja uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti. Tarviiko venttiilikopan tiiviste vaihtaa uuteen, kun sen käyttää auki? Itse sen näköjään joutuu tekemään, luottokorjaamolla ei ole vapaita aikoja ja autoa tarvii koko ajan... Mitä muuta sinne kannttaa uusia samalla, kun venttiilikopan käyttää auki?
Osaako joku täällä opastaa mitä täytyisi seuraavaksi tutkia/mitata/vaihtaa?
-02 340tkm ajettu 3bg farkku oireilee lämmettyään (~20 min ajon jälkeen) vikavalolla ja tärinällä. Vikakoodiksi sain aiemmin 17672 pytystä 2 (edestä katsottuna 2. vai 3.?) (regulation range exceeded). Netin syövereiden tutkiskelun jälkeen ja kerran suuttimien liitosten läpi käyneenä vaihdoin suuttimien johtosarjan (yllättävän helppo homma), minkä jälkeen autolla pystyi ajamaan vajaan tunnin lämpöisenä ennenkuin vikavalo syttyi uudestaan. Täytyy vielä huomenna katsoa koneella, kun vikatilan saa päälle, meas.value block 018 arvo, mutta osaako kukaan kertoa mitä seuraavaksi?
Suutinvika? ihmetyttää kun ensimmäiset 20 min kulkee ongelmitta. Pystyykö suuttimista mitata resistanssin, siis kertooko se mitään.
-02 340tkm ajettu 3bg farkku oireilee lämmettyään (~20 min ajon jälkeen) vikavalolla ja tärinällä. Vikakoodiksi sain aiemmin 17672 pytystä 2 (edestä katsottuna 2. vai 3.?) (regulation range exceeded). Netin syövereiden tutkiskelun jälkeen ja kerran suuttimien liitosten läpi käyneenä vaihdoin suuttimien johtosarjan (yllättävän helppo homma), minkä jälkeen autolla pystyi ajamaan vajaan tunnin lämpöisenä ennenkuin vikavalo syttyi uudestaan. Täytyy vielä huomenna katsoa koneella, kun vikatilan saa päälle, meas.value block 018 arvo, mutta osaako kukaan kertoa mitä seuraavaksi?
Suutinvika? ihmetyttää kun ensimmäiset 20 min kulkee ongelmitta. Pystyykö suuttimista mitata resistanssin, siis kertooko se mitään.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mittaus blockin 018 arvot katsottu ja 0 näyttää kaikissa pytyissä, eli suuttimet lienee kunnossa. Vikakoodeja en saanut poistettua lite versiolla VCDS:stä. Nyt akku irti reilu 30 min, jos sillä nollaantuisi.
Samalla tuli katsottua blockin 013 ja 023 arvot, mistä -2,8 /+2,8 välissä arvot oli ok (013?), mutta toisessa mittauksessa 2. pytty antoi arvoa ~100, kun muut ~70-80. Vaikuttaako mihinkään?
Samalla tuli katsottua blockin 013 ja 023 arvot, mistä -2,8 /+2,8 välissä arvot oli ok (013?), mutta toisessa mittauksessa 2. pytty antoi arvoa ~100, kun muut ~70-80. Vaikuttaako mihinkään?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa