Mk1 Golf ja PL koneen naittaminen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VolksVAGer
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2011 17:54

Mk1 Golf ja PL koneen naittaminen

ViestiKirjoittaja VolksVAGer » 3.8.2011 18:40

Auttakaa viisammat!
Tuollaiseen ykkös Golffiin siis laittamassa uudempaa konetta.
Onko jollain tietoa/kokemusta mitenkä tuo bensan jakelu kannattais toteuttaa? Kyseisessä yksilössä alunperin ollut 1.3 kaasarikone, mutta onko eroa esim. saman ikäiseen GTi:n tankkiin.
Jotain räjäytyskuvia yrittäny kattella ja näyttäis olevan jonkin verran erilaista osaa siellä tankin kupeessa (suodatinta, jotain "säiliön" tyyppistä ja pumppu) Mitäs ne kaikki osat siellä on?
Saako siis tuosta tankista hörppästyä aineet eteenpäin vai tarviiko ruveta mettästeleen toisenlaista ja mitenkä hommat kannattaa toteuttaa.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 8.8.2011 16:12

Tankki sellaisenaan käy jos asennat korkeapainepumpun tankin sisälle jos taas pumppu on ulkopuolella pitää tankki vaihtaa tai tehdä pohjaan puolentuuman ulos-otto pumpulle. Ne roippeet siellä alla on pumppu, paineenvaraaja ja suodatin. Jos ei peukalo ole keskellä kämmentä eikä halua päästä helpolla niin sellaisiakin on tehty että imevä pumppu kaasarikoneen polttoaine putkeen ja se syöttää korkeapainepumppua, suihkutukselta palaava polttoaine tuodaan korkeapainepumpun imuun ja imevän sähköpumpun painepuolelta siihen alkuperäiseen paluu putkeen.

miolta
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.2.2008 0:09

ViestiKirjoittaja miolta » 8.8.2011 16:55

Ja jos haluaa hyvän tehdä,niin erillisellä kerääjäsäiliiöllä.Meinaan sitten kun kohta laitat sen turbon siihen,niin ei tarvi enää uudestaan rakentaa bensalinjoja..Eli vaikkapa n.2 litran erillinen säiliö johon siirtopumppu nostaa tankista aineen.Kerääjäsäiliöstä lähtö ruiskun korkeapainepumpulle ja suutintukista paluulle oma tulo kerääjäsäiliöön.Kerääjästä sitten ylivuotoputki auton oman tankin paluulinjaan.
Ajatushan tässä on se,että vaikka bensa hölskyisi auton omassa tankissa ja siirtopumppu hörisi välillä tyhjää,niin ruiskun pumpulla riittää aina bensaa kerääjäsäiliössä.Jos ruiskun pumppu pääsee kovassa kuormituksessa imaisemaan tyhjää,kone menee heti laihalle ja pariin mäntään reikä..snif..

VolksVAGer
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2011 17:54

ViestiKirjoittaja VolksVAGer » 8.8.2011 18:47

Ok ok.
Kummassakin siis sama periaate, mioltan systeemissä on tuo varaaja välissä mikä tuon ikäisen GTI:n järjestelmästäkin löytyy. Täytyy kyllä hieman varmaan sovitella että saa sinne sellasen parin litran varaajan johonkin :D
Ei oo osannu kyllä vielä haaveillakkaan turboista, kunhan nyt ensin sais näilläkin eväillä liikenteeseen :)

miolta
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.2.2008 0:09

ViestiKirjoittaja miolta » 8.8.2011 18:56

tuosta vähän ideaa: http://www.131abarth.com/ESaomat2/Dsc00837.jpg
eli yleensähän tuo asennetaan konttiin,juurikin sen takia että se vaatii hieman tilaa..

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 10.8.2011 16:55

Siis GTi:n paineenvaraaja on korkeapaine linjassa pitämässä linjapaineen ylhäällä auton sammutuksen jälkeen ettei suuttimilla polttoaine kiehu. Linjapaine on hieman alhaisempi kuin suuttimien avautumispaine. Erillinen keräilijä säiliö on se oikeampi tapa mutta myös työläämpi ?

VolksVAGer
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.8.2011 17:54

ViestiKirjoittaja VolksVAGer » 30.8.2011 20:06

Löytyyköhän jostain muuten esim. korjauspeltiä missä olisi tuo moottorinkorvake mikä sijaitsee palkissa jakopään puolella (bensa isolohko tai diesel, ilmeisesti sama)? Siis korissa oleva kiinnityspiste.
Saa tarjotakin jos löytyy purkuosana.

Jonde
-
Viestit: 2086
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 30.8.2011 21:33

Multa löytyy tällänenalkuperäinen ikivanha varaosapelti. Löytyy oikeastaan kaikki mahdolliset kiinnikkeet mitä noissa ollut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa