Tuli sitten hankittua otsikon mukainen Corrado huhtikuussa 2010 Rovaniemeltä. 500Km kerty mittariin ennen ahdin remonttia (lue= ahdin paskaks uus hakuun saksasta). Saksan kontaktin avulla otettiin yhteyttä VAG:n varastoon ja saatiin kuulemma saksanmaan viimeinen VAG:n myymä ahdin? Ahtimen toimituksen takia jäi paljon luppoaikaa temmeltää auton kanssa pihassa mitä pystyi, korkeussäädettävä alustasarja löysi tiensä alle kuin myös uusi ja isompi välijäähdytin. Tässä vaiheessa myös innostuin että teempä vanhasta rikkinäisestä puskurista oikein hienon muotin kuitupuskurille joten siinä kohtaa alkoi uretaania kulumaan ja muotti hakeen muotoaan. Intin takia ei viime talvena (2010-2011) paljon aikaa ollut autoa tehdä joten puskurikin jäi puoleksi vuodeksi hyllyyn pölyttyyn.
Kevään valjettua alkoi taas innostus autoa kohtaan nousemaan, joten päätin kaivaa puskurinkin hyllystä ja alkaa sitä taasen työstämään, mutta siinä kohta alkoi jo mietityttään että tästähän on tulossa juurikin sellanen "kylä corolla" överi korisarjoillaan jos tämmösen aion kuiduttaa.... No, siihen se sitten jäikin ja orkkis puskuri tuli haettua tilalle.
Auton maalipinta on _todella_ huonossa kunnossa. ruostetta ei ole nimeksikään, mutta miljoona kiveniskemät iskevät silmään aika pahasti mustassa maalipinnassa. Koko auto tarvitsisi siis maalata uudelleen (uus etupuskuri joka tapauksessa kun onkin jo väärän värinen)
Lisäksi entinen/entiset omistajat eivät nähtävästi tiedä mitään autosähkö hommista. "Asennuksiin" kun on sähköt ryöstelty ties mistä ja johdot menevät aivan sekasin ja suojaamatta hankautumiselta joka paikassa.
vaihdettua osaa:
TA technix korkeussäädettävä alustasarja.
musta pohjaset takavalot
annelin silmä lyhdyt keulas
uus isompi keulacooleri + ahtoputket
tummat sivuvilkut
"race" ratti joka luultavasti tulee väistymään jonkun vähän fiksumman näkösen tieltä pois.
DLS(?) erillis-sarja
tällä hetkellä (1.5.2011) auto on pihassa perä ilmassa takajarrusatuloitten vaihdon takia. oli männät niin jumissa että ei liikkunu sitten mitenkään. yks männän puristin paskottiinki niitä sisään painettaessa.
Kesä 2010. cooleri kiinni ja ahtoputkien suunnittelua.
vähä huono kuva perseestä. mut ainaki jotain suuntaa näyttäää :)
Must do list:
Uudet vanteet+kumit mallia kesä ( saa ehdotella mitkä vanteet sopis) mielessä ois Borbet A 16x9
Ahtoputket ahtimelta saakka rosterista
peltipakosarja
uus putkisto
G60 helma + kaarilevikkeet
takapuskuriin se pieni jatke
Ehkä sit joskus tulevaisuudes:
BBM Lysholm + 16V kansi
tai
1,8 turbo tekniikka G-laderin tilalle <-- OSTETTU :)
PÄIVITYS 29.9.11
Kertokaa toki mikä miellyttää silmää ja mikä ei näytä hyvälle, kun tässä vaiheessa ei vielä todellakaan puhuta valmiista projektista. Ja omasta mielestähän auto ei ikinä ole täydellinen, aina jonkun asian haluisi olevan toisin.
Corrado G60
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60
Viimeksi muokannut Pheo, 29.9.2011 13:32. Yhteensä muokattu 14 kertaa.
http://img845.imageshack.us/img845/9601/img6567j.jpg
Vanteet on talvivanteet kitkoilla joten älkää niistä kauheesti välittäkö :)
http://img855.imageshack.us/img855/6776/img6568q.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/2968/img6570sw.jpg
kai se tän päivänen vahaus jotain teki?
Sisätilat
Sisätilat on ihan peruskunnos, ratin suojamuovit on irti ku tuli vaihdettua virtalukon pohja ku ei enää käyntiin halunnu lähtee. Radio ei myöskään ole kiinni.
coupet
corrado ja trans am :) kuin veljekset, molemmat yhtä kovia alustaltansa
Vanteet on talvivanteet kitkoilla joten älkää niistä kauheesti välittäkö :)
http://img855.imageshack.us/img855/6776/img6568q.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/2968/img6570sw.jpg
kai se tän päivänen vahaus jotain teki?
Sisätilat
Sisätilat on ihan peruskunnos, ratin suojamuovit on irti ku tuli vaihdettua virtalukon pohja ku ei enää käyntiin halunnu lähtee. Radio ei myöskään ole kiinni.
coupet
corrado ja trans am :) kuin veljekset, molemmat yhtä kovia alustaltansa
Viimeksi muokannut Pheo, 29.9.2011 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AEB kone siis on kyseessä. en oo viä sen tarkemmin kerennyt perehtyyn minkälaiset kannakkeet tuossa nyt on, mutta jos ei löydy valmiita kannakkeita vanhemmista vehkeistä niin sit teetän ne. muistelisin lukeneeni että joku on käyttäny mk3 golffin moottorin kannakkeita? korjatkaa joku jos oon väärässä
Viisaammat kertokoon paremmin mutta väittäisin että pitkittäismoottori ei sovi poikittaisen tilalle ainakaan oem-kiinnikkeillä. Myöskään poikittaiskoneen vaihdelaatikon sopivuus pitkittäismoottoriin lienee vähän niin ja näin.
Poikittaiset 1.8T-koneet sensijaan tipahtavat suoraan alkuperäisiin paikkoihin orkkis kannakkeilla. Myös vaihteisto on p'n'p poikittaiskoneiden kesken.
Mutta kuten todettua, tämä ei ollut 100% faktaa vaan mutua ja muistikuvaa.
Poikittaiset 1.8T-koneet sensijaan tipahtavat suoraan alkuperäisiin paikkoihin orkkis kannakkeilla. Myös vaihteisto on p'n'p poikittaiskoneiden kesken.
Mutta kuten todettua, tämä ei ollut 100% faktaa vaan mutua ja muistikuvaa.
Kyllä AEB-koneen saa poikittain asennettua, mk2/mk3 kannakkeiden paikat löytyvät lohkosta valmiina. Vaihtamaan vaan joutuu paljon kamaa: imusarjan, laturin ja sen telineen (+ muut apulaitteet), öljypohjan ja taisi vesipumpunkin joutua vaihtamaan?
AGU on paras vaihtoehto swappiin, valmiimpi paketti ja siinäkin on isompaa kanavaa ja muuta höpöhöpöä ;)
AGU on paras vaihtoehto swappiin, valmiimpi paketti ja siinäkin on isompaa kanavaa ja muuta höpöhöpöä ;)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa