Puutuminen yli 3200 kierroksessa
Valvoja: ffp jäsenet
Puutuminen yli 3200 kierroksessa
Eli allekirjoituksen auto. Polo Classic AEY koneella eli vapari diesel. Vika on ollut autossa koko ajan kun se on ollut minulla eli viimeiset neljä vuotta ja 250tkm. Nyt mittarissa on ~480tkm.
Kun painaa lapun lattiaan, niin kiertää loppuun asti kuten pitääkin, mutta sitten kun vaihtaa ja laittaa uudesta lapun lattiaan, niin ei tapahtu mitään. Vauhti vain hidastuu tai pysyy juuri ja juuri samana + pakoputkesta tulee kaikenlaisia hiukkasia aina oravasta pienempään... (lue: holy smoke diesel on kesy termi)
Näin käy aina jos antaa kierroksien nousta kiihdytettäessä yli 3200 kierrosta. Se tuntuu olevan maaginen luku. Sen alla jos vaihtaa, ei ole mitään ongelmaa. Välttääkseen puutumisen, kierrokset tarvii pudottaa tyhjäkäynnille ja sitten painaa uudesta lappu lattiiaan.
Tämä ei siis sinällään ole ongelma, mutta nyt kun olen taas lähdössä saksaan, niin se ongelma. Suomessa motarilla kun ei mennä yli tuon 3200 kierrosta, mutta saksassa mennään. ELi jos joutuu nostamaan jalan kaasulta kun kierroksia on yli 3200 niin tarvii painaa myös kytkin pohjaan ja antaa kierrosten pudota tyhjäynnille ennen kuin voi alkaa taas kiihdyttää. Myös minuutin odottelu auttaa asiaan eli auto pitää vauhdin, mutta ei kiihdy kun painaa kaasua, Sitten aikaisten päältä, arviolta minuutin kuluttua alkaa taas veto löytyä ja se löytyy kuin turbon potkuna ihan yhtäkkiä.
Vikakoodeja ei ole ollut ikinä. On annettua monoa, että kone ei ainakaan ole karstassa, uusi ilman putsari ja pasuodin on vaihdettu. Veikkauksia?
Kun painaa lapun lattiaan, niin kiertää loppuun asti kuten pitääkin, mutta sitten kun vaihtaa ja laittaa uudesta lapun lattiaan, niin ei tapahtu mitään. Vauhti vain hidastuu tai pysyy juuri ja juuri samana + pakoputkesta tulee kaikenlaisia hiukkasia aina oravasta pienempään... (lue: holy smoke diesel on kesy termi)
Näin käy aina jos antaa kierroksien nousta kiihdytettäessä yli 3200 kierrosta. Se tuntuu olevan maaginen luku. Sen alla jos vaihtaa, ei ole mitään ongelmaa. Välttääkseen puutumisen, kierrokset tarvii pudottaa tyhjäkäynnille ja sitten painaa uudesta lappu lattiiaan.
Tämä ei siis sinällään ole ongelma, mutta nyt kun olen taas lähdössä saksaan, niin se ongelma. Suomessa motarilla kun ei mennä yli tuon 3200 kierrosta, mutta saksassa mennään. ELi jos joutuu nostamaan jalan kaasulta kun kierroksia on yli 3200 niin tarvii painaa myös kytkin pohjaan ja antaa kierrosten pudota tyhjäynnille ennen kuin voi alkaa taas kiihdyttää. Myös minuutin odottelu auttaa asiaan eli auto pitää vauhdin, mutta ei kiihdy kun painaa kaasua, Sitten aikaisten päältä, arviolta minuutin kuluttua alkaa taas veto löytyä ja se löytyy kuin turbon potkuna ihan yhtäkkiä.
Vikakoodeja ei ole ollut ikinä. On annettua monoa, että kone ei ainakaan ole karstassa, uusi ilman putsari ja pasuodin on vaihdettu. Veikkauksia?
Eipä ole EGRää tullut ikinä tutkittua. Senhän voisi kai tulpatakin? Se on kyllä niin ikävä harmi kun tämän mallin autoon ei oo Haynestä eikä edes mihinkään muuhun autoon missä olis tän AEY moottorin kytkis (mutta mites se sitten EGR:n liittyy :D)
EDIT: EIkös se EGR oo se tornin tapainen pystyssä imusarjassa siinä tuliseinän edessä, noin suurin kaartein konetilan keskellä.
Mites päin ne letkus siihen suodattimeen nyt sitten tulikaan. Ilmeisesti se painettava ja sokalla lukittava liitin on imuputki jos kerran voisi vetää ilmaa naftan sekaan?
Mutta tuo EGR vois kuulostaa järkevältä.
EDIT: EIkös se EGR oo se tornin tapainen pystyssä imusarjassa siinä tuliseinän edessä, noin suurin kaartein konetilan keskellä.
Mites päin ne letkus siihen suodattimeen nyt sitten tulikaan. Ilmeisesti se painettava ja sokalla lukittava liitin on imuputki jos kerran voisi vetää ilmaa naftan sekaan?
Mutta tuo EGR vois kuulostaa järkevältä.
Ainakaan egr:n tulppaaminen ei enään tässä vaiheessa auta, jos imusarja on jo valmiiksi aivan tukossa, tarkistaa kannattaa, mutta joutuu avaamaan imusarjan. Ja kyllä, se egr on se alipainekellolla varustettu helvetti juurikin siinä imusarjassa.
Letkut meni suodattimeen niin, että paluu pumpulta menee siihen sokalla varmistettuun mokkulaan josta eteenpäin tankkiin, kaksi muuta on tulo tankista ja toinen on meno pumpulle. Se muovimokkula on vissiin jonkinlainen termostaatti, ja aikaa myöten rupeaa falskaan ilmaa jostain mystisestä raosta. Tämä ilma sitten ottaa kulkeutuakseen takaisin pumppuun ja tuomiopäivän luuppi on valmis. Innolla odotan samaa ongelmaa omassa autossa :( (kopkop)
Letkut meni suodattimeen niin, että paluu pumpulta menee siihen sokalla varmistettuun mokkulaan josta eteenpäin tankkiin, kaksi muuta on tulo tankista ja toinen on meno pumpulle. Se muovimokkula on vissiin jonkinlainen termostaatti, ja aikaa myöten rupeaa falskaan ilmaa jostain mystisestä raosta. Tämä ilma sitten ottaa kulkeutuakseen takaisin pumppuun ja tuomiopäivän luuppi on valmis. Innolla odotan samaa ongelmaa omassa autossa :( (kopkop)
Aloin pureutua tähän asiaan tarpeeksi ajoissa. Saksan reissu on tiedossa maaliskuussa eli josko siihen mennessä sais jotain tehtyä. Talli on semmonen että talvella siellä on sama lämpötila kuin pihalla ja lumi tulee seinistä läpi :D
Mutta nuo korjaukset eivät nyt kuulosta kummoisilta. Pitää katsoa tässä kun saa kaverin toyotan leimasta läpi josko sitten olisi aikaa.
Mutta nuo korjaukset eivät nyt kuulosta kummoisilta. Pitää katsoa tässä kun saa kaverin toyotan leimasta läpi josko sitten olisi aikaa.
Niin hullulta ku se kuulostaaki, mulla tekee 1.9 tdi cordoba ahu 1998 täysin saman tempun. Pasuodatin vaihdettiin ja joku aika sitten kaverin kans yritettii ajotusta säätää. Tyhjäkäynti ääni kyllä muuttu ku sääteli sitä ajotusta mutta tietokoneelta näytti pelkästään sitä yhtä ja samaa lukemaa vaikka kuinka käänteli. Ja se lukema joka pysy siinä koneen näytöllä oli väärä mutta en nyt muista mikä se oli
Tarkistappa Juukes MAF:in kunto. Sulla nimittäin on sellainen. Ittellä AQM koneinen SDI. Siinä ei voinut käyttää milliä paksumpaa peltiä egr:n tulppaamiseen irrottamatta koko egr venttiilin toista päätä pakosarjasta. Paksumpi voi mennä jos venttiilin saa irti pakosarjasta. Muutoin koko venttiili olisi jäänyt niin vinoon että ei toivoakaan saada tiiviiksi. Lisäksi ainakin agm:ssä tuo kiinnityspulttien reikäjako sekä laipan muoto on erilainen kuin tdi:ssä.Muokkaamalla voi tdi laippa käydä. Mulla meni 150tkm kohdalla egr kiinni ja jo silloin kaikki imu kanavat hurjassa kunnossa. Hirvittää ajatella tuo 475 tkm, sori vaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 171 vierailijaa