Ajatuksena olisi saada aikaiseksi B4 koriseen farkkuun TDI ja quattro yhdistelmä.
Tuollaisella yhdistelmällä ei tehtaalta ole 80 Audia ulos tullut joten projektiksi menee.
Mahtaako olla yksinkertaisempaa lykätä V6 quattro audiin tdi motti vai onko pohjalevyt yhtenevät TDI ja V6 quattro mallissa jolloin voisi harkita voimansiirron swappia? Saksasta noita V6 saisi melko edullisesti niin saisi koko alustan samalla....
Miten mahtaa lattikot olla yhteneviä V6 ja 1Z malleissa?
Audi 80 tdi quattro swap?
Valvoja: ffp jäsenet
Pohjalevy on täysin eri, joten ainut järkevä vaihtoehto on vaihtaa quattroon TDi mooottori. 4syl moottori ei sovi kuin 4syl moottorin laatikkoon, 5-6-8sylinteriset ovat sitten samanlaisia. 4syl quattro avantia ei taida vaan olla, eli helpoin olisi sinne konetilaan tiputtaa 5 tai 6sylinterinen dieseli. Sedania sitten taas on nelisylinterisenä nelivetona, mistä kyllä sopii voimansiirto farkkuun. Eli kyllä tuollainen on ihan tehdastekoisilla osilla mahdollista tehdä, mutta onko siinä mitään järkeä...
On on, eihän sitä ole kiistettykkään. Mutta ei ole koskaan silmä osunut B4 quattro farkkuun neloskoneena, en sitä sano etteikö sellaista olisi koskaan tehty. 01A kutoskoneisen ja 01A neloskoneisen askit eivät sovi ristiin.
Lisäksi kysyjälle vielä sen verran kapuloita rattaisiin, että bensakoneiden laatikoissa/perissä on julmetun lyhyet välitykset dieselikäyttöön.
Lisäksi kysyjälle vielä sen verran kapuloita rattaisiin, että bensakoneiden laatikoissa/perissä on julmetun lyhyet välitykset dieselikäyttöön.
Hmm, samaa itsekin miettinyt tässä näillä lumilla, että josko tuon AFN:n tempois farkku-quattron keulille. Lähinnä tuollainen 80-kori olisi oiva lähtökohta, koska A4 on jo liian tekninen laite. :)
Onkos välityksissä minkälainen ero ns. isolohkosten ja 4-syl vehkeiden välillä? Onko isommilla koneilla pitemmät välityksen, vai mitenkäpäin ne menee?
Järkeähän tässä ei varmasti ole, mutta eipä nykyään minkään moottorikäyttöisen nelipyöräisen käyttö ole. Hauska käyttis vain talvella tuolla voimakkaalla SEKÄ taloudellisella moottorilla.
Onkos välityksissä minkälainen ero ns. isolohkosten ja 4-syl vehkeiden välillä? Onko isommilla koneilla pitemmät välityksen, vai mitenkäpäin ne menee?
Järkeähän tässä ei varmasti ole, mutta eipä nykyään minkään moottorikäyttöisen nelipyöräisen käyttö ole. Hauska käyttis vain talvella tuolla voimakkaalla SEKÄ taloudellisella moottorilla.
Yksi näyttäisi nytkin löytyvän ihan normi 2.0 koneella
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =140985983
Eri asia sitten kannattaako tuollaista ottaa lähtökohdaksi, juurikin välityssuhteiden takia.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =140985983
Eri asia sitten kannattaako tuollaista ottaa lähtökohdaksi, juurikin välityssuhteiden takia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa