Passat CC tdi -08
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Passat CC tdi -08
Ja näin päätyi BMW muille maille. Tilalle 9/2008 rekisteröity CC Passatti, kilometrejä kestynyt 39tkm, joten voi hyvinkin pitää paikkansa.
Moottorina 140hv voimakiisseli, johon varmaan jotain softan tapaista pitää kehitellä. Bi Xenonit keulilla ja DGS vaihdelaatikko löytyy joka on kyllä ihan eri maailmasta kuin bemarin steptronic. Sisusta "Nappa, Corn Silk Beige" nahkasisusta. Pysäköintitutkat molempiin suuntiin jne jne blaa blaa. Eli ei ihan hinnat alkaen malli, mutta Saksamallissa ei vakkaria ollenkaan joten sellainen pitää jostain hommata. Vanteina Volkkarin Interlagos alut 8x18 ja 235/40 Continenttaalit. Näiden tilalle jotain muuta tässä jossakin vaiheessa.
Kauhea maasturihan tuo on, joten jonkinmoinen alusta pitää kehitellä kunhan talouspuoli antaa taas periksi. Tummennuskalvot myös ainakin takalaseihin pitää hommata.
Rakennussuunta aikaisemmissa vehkeissä ollut selkeä germanlook, mutta tässä vehkeessä ei välttämättä toimi. Ainakin 19" vanteet siis tarkoitus istuttaa alle ja koppa niin maanläheiseksi, kun vaan voi järjen kanssa olla :)
Tässä nyt pari kuvaa näin alkuun.
Moottorina 140hv voimakiisseli, johon varmaan jotain softan tapaista pitää kehitellä. Bi Xenonit keulilla ja DGS vaihdelaatikko löytyy joka on kyllä ihan eri maailmasta kuin bemarin steptronic. Sisusta "Nappa, Corn Silk Beige" nahkasisusta. Pysäköintitutkat molempiin suuntiin jne jne blaa blaa. Eli ei ihan hinnat alkaen malli, mutta Saksamallissa ei vakkaria ollenkaan joten sellainen pitää jostain hommata. Vanteina Volkkarin Interlagos alut 8x18 ja 235/40 Continenttaalit. Näiden tilalle jotain muuta tässä jossakin vaiheessa.
Kauhea maasturihan tuo on, joten jonkinmoinen alusta pitää kehitellä kunhan talouspuoli antaa taas periksi. Tummennuskalvot myös ainakin takalaseihin pitää hommata.
Rakennussuunta aikaisemmissa vehkeissä ollut selkeä germanlook, mutta tässä vehkeessä ei välttämättä toimi. Ainakin 19" vanteet siis tarkoitus istuttaa alle ja koppa niin maanläheiseksi, kun vaan voi järjen kanssa olla :)
Tässä nyt pari kuvaa näin alkuun.
Viimeksi muokannut repaloinen, 14.5.2011 23:25. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Onpas herkullinen sisusta, tästä mallia rengas/alusta-asetukseen: http://www.stancenation.com/2010/07/15/ccs-on-images/
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Itsekkin tuota R-Line korisarjaa pohtinut, mutta hintaa ja saatavuutta en ole selvittänyt. Vakionopeudensäätimen hinnan sen sijaan kävin tänään kysäisemässä ja merkkiliikkeen hinta asennettuna 330e.
Ei nuo Bentleyt hassummalta näyttäisi, katsellaan ja tunnustellaan että mitä sitä sitten keksii :)
Ei nuo Bentleyt hassummalta näyttäisi, katsellaan ja tunnustellaan että mitä sitä sitten keksii :)
Viimeksi muokannut repaloinen, 21.7.2010 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Jotkut 50% kalvot näyttäis hyvältä. Näkyis hyvin läpi valoisassa mut illalla sit ei niin paljoa.
Virkavaltaa uhmaten myös etulaseihin, paitsi tuulilasiin. :)
Tollai tuli mieleen et olis kiva:
http://autoworld.files.wordpress.com/20 ... -img_1.jpg
Itse aihe: http://autoworld.wordpress.com/2008/11/ ... e-concept/
Virkavaltaa uhmaten myös etulaseihin, paitsi tuulilasiin. :)
Tollai tuli mieleen et olis kiva:
http://autoworld.files.wordpress.com/20 ... -img_1.jpg
Itse aihe: http://autoworld.wordpress.com/2008/11/ ... e-concept/
Pirun maukas sisusta ja saa tuosta ulkokuorestakin ihan eri näkösen pienellä laitolla.
Mulla kaikki lasit 50% http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... rs/3-1.jpg
Mulla kaikki lasit 50% http://i29.photobucket.com/albums/c256/ ... rs/3-1.jpg
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Mites tuo DSG nyt sitten eroaa tuosta bemun stepistä, hyvässä vai huonossa?
Bemarilla jos alamäkeen ajoi moottorijarrulla, vaihtoi helposti pienempää vaihdetta ja joutui aina tipillä korjaamaan takaisin isommalle. Vaihteenvaihdot on tosi paljon ripeämpiä ja pehmeämpiä. Muutenkin auto on ns. pehmeämpi ajaa vs. bmw.
Isompaa vannetta ja madallusta:)
http://jonsibal.com/blog/2009/12/dub-life/
http://jonsibal.com/blog/2009/12/dub-life/
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Jotain päivitystä tännekkin. Kalvot tuli hommattua, 50% eteen ja 35% taakse. Itse tykkään että takana hieman tummemmat kalvot. Ei tullut mitkään jätesäkkitummennukset, joten ihan onnistunut omaan silmään.
FK Königsport alusta tuli myös tänään tilattua hyvien omien kokemuksian perusteella.
Sitten vaan vanteita miettimään. Netistä tuli bongattua yksi Passatti 20" Audi Q7:n vanteilla ja itse tykästyin tuohon yhdestelmään. Jakoa muuttavat lätythän tuonne joutuu hommaamaan mutta onneksi vanteiden offsetti on niinkin maltillinen kuin 60. Tässä mietiskellyt että 225/30/20 tai 235/30/20 kumit pitänee tilailla ja 20mm tai 25mm spacerit. Palstoilta yrittänyt myös etsiskellä että mahtuuko 235/30 kumi et35 vanteen kanssa kuinka helposti kaaren sisälle madallettuna, mutta tähän ei vielä suoraa vastausta löytynyt.
Näillä eväillä eteenpäin....
FK Königsport alusta tuli myös tänään tilattua hyvien omien kokemuksian perusteella.
Sitten vaan vanteita miettimään. Netistä tuli bongattua yksi Passatti 20" Audi Q7:n vanteilla ja itse tykästyin tuohon yhdestelmään. Jakoa muuttavat lätythän tuonne joutuu hommaamaan mutta onneksi vanteiden offsetti on niinkin maltillinen kuin 60. Tässä mietiskellyt että 225/30/20 tai 235/30/20 kumit pitänee tilailla ja 20mm tai 25mm spacerit. Palstoilta yrittänyt myös etsiskellä että mahtuuko 235/30 kumi et35 vanteen kanssa kuinka helposti kaaren sisälle madallettuna, mutta tähän ei vielä suoraa vastausta löytynyt.
Näillä eväillä eteenpäin....
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Sounds good!
Q7:t näyttää hemmetin hyvälle ainakin valkoisessa lasketussa CC:ssä rapakon takana.
Tuossa myös yksi esimerkki: http://www.flickr.com/photos/ngabe/sets ... 085079992/
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Tuolla muutama kuva
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... s-pictures
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... s-pictures
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Noniin. Tulihan ne vanteet ja renkaat Suomenmaallekkin. Spacerit tuli alkuviikosta ja sovitellaan alle kunhan alusta saapuu ja saadaan se asennettua. Yllättävän paljon stretchiä tuli tuohon renkaaseen 9"leveälle vanteelle. Pikainen mallaus myös alimmassa kuvassa ja vähän photoshoppia, että orkkisvanne ei paista läpi.
http://a.imageshack.us/img31/950/q72y.jpg
http://a.imageshack.us/img33/4096/q73h.jpg
http://a.imageshack.us/img31/950/q72y.jpg
http://a.imageshack.us/img33/4096/q73h.jpg
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Eilen sain alustan ja renkaat vaihdettua alle ja tänään pienen hienosäädön jälkeen stanssi ihan ookoo. Edessä noin 15mm varaa vielä tiputtaa ja takana säädöt ihan pohjassa, pitää lukitusrengas poistaa seuraavaksi jos alemmas perää haluaa. Ei raavi missään ja tukevoitti menoa aika reilusti.
Toissapäivänä tuli softa päivitettyä, jotain eroa menossa ehkä ? Kulutusmittarista huomaa paremmin maantienopeuksissa että jotain tehty :)
Tässä mietin, että pitäisikö maski ja peilit vetästä mustaksi tai mattamustaksi ?
http://a.imageshack.us/img827/2382/cc2w.jpg
http://a.imageshack.us/img80/2827/cc3x.jpg
Toissapäivänä tuli softa päivitettyä, jotain eroa menossa ehkä ? Kulutusmittarista huomaa paremmin maantienopeuksissa että jotain tehty :)
Tässä mietin, että pitäisikö maski ja peilit vetästä mustaksi tai mattamustaksi ?
http://a.imageshack.us/img827/2382/cc2w.jpg
http://a.imageshack.us/img80/2827/cc3x.jpg
Vois olla makee jos toho vetäis sitä tosi haileaa lamin-x:ää kaikkiin valoihin. Could be nice? Voikoha tuoho soveltaa cupra r lippaa etee nii sais semmosen pienen höysteen.
Todella hyvännäköinen jo tuollaisenaankin :)
Todella hyvännäköinen jo tuollaisenaankin :)
Viimeksi muokannut Antto-, 19.8.2010 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Liikkuuko kenties lahdessa tämä? Tänään näin melko samanlaisen menopelin töistä tullessa.
Juu Lahdessa vaikuttaa tämä laite :)
Vois olla makee jos toho vetäis sitä tosi haileaa lamin-x:ää kaikkiin valoihin. Could be nice?
Pitää tutkia noita Lamin-X kalvoa tuossa hallilla, kun niitä siellä muutamia rullia on :)
Eipä kai tähän muuta tarvitse, ainakaan ulkoisesti, enää vaihtaa. Pirun hieno yksilö. Vähän on liian edustusauto omiin käyttötarkoituksiin, muuten vois vaikkapa koeajolla käydä.
On muuten kevyesti freesein tämän luokan kärry markkinoilla atm. Jotkut bemarin 5-sarjan ja MB:n E-sarjan tuotteet (Mihin tätä kai pitää verrata?) ovat lähinnä tylsiä. Hyvä VW.
On muuten kevyesti freesein tämän luokan kärry markkinoilla atm. Jotkut bemarin 5-sarjan ja MB:n E-sarjan tuotteet (Mihin tätä kai pitää verrata?) ovat lähinnä tylsiä. Hyvä VW.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Tilailin tänään tuon Cupra R etulipan, katsotaan miten istuu. Jos ei niin joku saa lunastaa omakseen :)
Alustasta sen verran että takapää kolkottaa vaimeasti terävemmissä töyssyissä. Ei oikeen mitaan havaintoa mistä voisi johtua. Ehkä takasäätöpalikka kolkottaa tukivartta vasten tai jotain. Tiukkasin kyllä ihan apinan raivolla että ei ainakaan siitä ole kiinni.
Etupää taasen "pamahtaa" joskus rattia ääriasennosta palautettaessa, senkin syy hieman hakusessa, kun ei sinnekkään väljää minnekkään jäänyt. Jouset jotenkin jännityksessa perhaps ? Kuitenkin hieman vaimentunut alkumetreiltä.
Alustasta sen verran että takapää kolkottaa vaimeasti terävemmissä töyssyissä. Ei oikeen mitaan havaintoa mistä voisi johtua. Ehkä takasäätöpalikka kolkottaa tukivartta vasten tai jotain. Tiukkasin kyllä ihan apinan raivolla että ei ainakaan siitä ole kiinni.
Etupää taasen "pamahtaa" joskus rattia ääriasennosta palautettaessa, senkin syy hieman hakusessa, kun ei sinnekkään väljää minnekkään jäänyt. Jouset jotenkin jännityksessa perhaps ? Kuitenkin hieman vaimentunut alkumetreiltä.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
toi etupään "pamahdus" johtuu todennäkösesti just et jouset jää jännitykseen rattia kääntäes -> tolppien yläpää väärän kokoinen niin että ei istu kääntölaakerille? ittellä oli ainakin se ongelma pökötis FKn alustasarjalla... piti sorvata muistaakseni 6mm sitä yläpään palikkaa pienemmäksi että tosiaan otti kääntölaakerissa oikeaan kohtaan
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Sain Interlagosit kaupaksi ja piti ruveta 18" vanteita etsiskelemään. Ensin meinasin Inter Action B9 vantturoita (8x18 / 9x18), kun omaan silmään ihan kivannäköiset talvivanteiksi.
Ebay kaupasta kuitenkin osui silmään uudet Artec MF adapteririllat varsin sopivilla spekseillä, 8,5x18 et35 eteen ja 10x18 et40 taakse. Vielä kun talvirenkaat ovat leveämmät taka akselilla, niin pitihän ne ostaa. :)
Ebay kaupasta kuitenkin osui silmään uudet Artec MF adapteririllat varsin sopivilla spekseillä, 8,5x18 et35 eteen ja 10x18 et40 taakse. Vielä kun talvirenkaat ovat leveämmät taka akselilla, niin pitihän ne ostaa. :)
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
No tuli vielä muutama milli tipautettua koppaa maata lähemmäs :) Edessä olis vielä 2-3 kierrosta varaa tulla alaspäin ja takaata poistin ne lukitusrenkaat. Takaosaan lisäilin pienet 2mm paksusta kumimatosta leikatut renkaat jousen ja säätörenkaan väliin kun tuppas hieman kolisemaan, nyt on aika hyvä. Edestä ottaa ihan vähän kiinni sisäloksuun, kun kääntää kaikki mitä ratista irtoaa ja ajaa hieman kovempaa isoihin töyssyihin. Kuumailmapuhaltimella varmaankin ratkeaa tuo ongelma :)
Niin ja etupään kolinakin katosi ajan saatossa, eli kaikki ok :)
Kulmiensäädössäkin tuli käytyä ja kaikki muut saatiin säädettyä kivasti vihreälle paitsi etupään camber, jota voi säätää vain apurungosta.
Niin ja etupään kolinakin katosi ajan saatossa, eli kaikki ok :)
Kulmiensäädössäkin tuli käytyä ja kaikki muut saatiin säädettyä kivasti vihreälle paitsi etupään camber, jota voi säätää vain apurungosta.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Jotain täälläkin taas..
Tuli karautettua Q7 vanne kanttikiveen ja siitä mieli pinkeänä tilasin uuden setin Briteistä. Jos jotakuta kiinnostaa EDULLINEN setti jossa 1 vanne vaatii hieman kittiä jä kaikkiin maali päälle niin ilmoitelkoot vaikka yv:llä :)
Artecit möin pois ja heräteostoksena Lorinser RS1:set 9x19 et38 hieman projektikuntoisena. Eli kehät pitäis hinkutella ainakin ja keskiöille keksiä ehkä jotain.. saa nähdä. Talvivanteet noista ainakin tulee :)
Mallikuvaa:
Tuli karautettua Q7 vanne kanttikiveen ja siitä mieli pinkeänä tilasin uuden setin Briteistä. Jos jotakuta kiinnostaa EDULLINEN setti jossa 1 vanne vaatii hieman kittiä jä kaikkiin maali päälle niin ilmoitelkoot vaikka yv:llä :)
Artecit möin pois ja heräteostoksena Lorinser RS1:set 9x19 et38 hieman projektikuntoisena. Eli kehät pitäis hinkutella ainakin ja keskiöille keksiä ehkä jotain.. saa nähdä. Talvivanteet noista ainakin tulee :)
Mallikuvaa:
Viimeksi muokannut repaloinen, 27.9.2010 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Joo maali kävi mielessä kanssa. Mutta näkee sitten paremmin kun tänne kotosalle saapuvat :)
Talveakin pitäis jo mietiskellä.. Renkaiksi hommaan tuttavalta uudet Nokian Hakkapeliitta femmat kokoa 235/35/19 kun oikein sopivasti saan :)
Ja sitten lämmitysjuttuja. Kuinka tuollainen "pikkudiesel" lämpenee oikeen talvella ? Webasto olisi kyllä erikiva, mutta voi olla että rahapussi ei anna nyt periksi. Saa nyt nähdä, jos ei muuten niin sitten lohkolämppäriä.
Talveakin pitäis jo mietiskellä.. Renkaiksi hommaan tuttavalta uudet Nokian Hakkapeliitta femmat kokoa 235/35/19 kun oikein sopivasti saan :)
Ja sitten lämmitysjuttuja. Kuinka tuollainen "pikkudiesel" lämpenee oikeen talvella ? Webasto olisi kyllä erikiva, mutta voi olla että rahapussi ei anna nyt periksi. Saa nyt nähdä, jos ei muuten niin sitten lohkolämppäriä.
Sataseitkytheppainen 2.0 Kommonrail ainaki lämpenee todella huonosti. Koneen lämmöt pysyvät 20 asteen pakkasella siellä 50-60 asteen hujakoilla hitaammassa ajossa. Joten kuvittelisin, että ei tuo 2.0 Pumpe Düse:kaan niin kauhean äkäisesti lämpene.
Eikös tässäkin ole jo nuo PTC-vastukset ilmastointikanavissa? Jos on, niin sisälle kyllä riittää lämpöä kolmenkympin pakkasissakin. Mutta koneellehan tuo jakuvasti alilämpöisenä ajelu ei välttämättä tee pitemmän päälle kyllä hyvää...
Webasto/Eberi on näihin se fiksuin valinta, sillä saa pidettyä kovemmilla pakkasilla koneen lämmötkin normaalina.
Eikös tässäkin ole jo nuo PTC-vastukset ilmastointikanavissa? Jos on, niin sisälle kyllä riittää lämpöä kolmenkympin pakkasissakin. Mutta koneellehan tuo jakuvasti alilämpöisenä ajelu ei välttämättä tee pitemmän päälle kyllä hyvää...
Webasto/Eberi on näihin se fiksuin valinta, sillä saa pidettyä kovemmilla pakkasilla koneen lämmötkin normaalina.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Nyt tapahtui jotain oman etiikan vastaista. Ostin talvirenkaille Dotz Hanzot :D värinä se valkoinen malli. Itselleni perustelin ostopäätöstä naurettavan edullisella hinnalla, mutta joo... aina ollut vähän näitä vianorvanteita vastaan. Lorinserit sain tänään maalauksesta ja samantien meni kaupaksi sopivalla voitolla. Voi olla kyllä että dotzit menee myyntiin hyvinkin nopiasti.
Viimeksi muokannut repaloinen, 27.10.2010 8:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Enpä ole valmistenumerolla käynyt katsomassa että mitä kaikkea autosta löytyy, tällä viikolla vois käydä katselemassa. Vahva epäilys kuitenki että ei löydy minkäänmoista lämppäriä. Jälkiasennussarjan laitto ei ole ongelma, kun löytyy kaveripiiristä hommansa osaava kaveri, eipä noissa sähköissä mitään maatamullistavaa ole. Rele pitää hommata ja sen saa eeperi.comista ainakin valmiiksi koodattuna.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Koko alustanvaihdon jälkeen vaivannut vaimea kolkotus takapäästä on alkanut syödä miestä nyt kunnolla. Puslia zoomailin silmämääräisesti tuossa männä viikolla, mutta mitään hälyyttävää ei kyllä näkynyt. Pitänee kokeilla laittaa vakioiskarit taakse (jotka on muuten samanmittaiset kun nää 3C:n lyhennetyt) ja katsoa sitten että vaikuttaako mihinkään. Jos ei helpota niin kai se on sitten ostettava eebaysta Powerflexin puslasetti ja samaan syssyyn ehkä paksummat vakaajat...
Tuollaisessa tuontipelissä ei varmaankaan ole sitä webastoa vakiona kuten suomen malleissa, ja niissä missä on, se on usein vikatilassa omistajan edes tietämättä siitä.
Isällä on 3C farkku pumppari 170 heppanen. Kyllä huomaa eron jos on yli tai alle 4c lämmintä aamulla. Lämmöt heti 90 kun webasto pöhisee koneen lämpöseksi. Jos taas on lämmintä eli jotain 6c niin ei lämpene ikuna :D yli 15km saa päästellä ennen kun lämmöt tapaa normaaliin.
Vähänhän tuo on raakaa lyödä käyntiin pakkasilla kun webasto pärähtää tulille vasta auton käynnistyessä. Kai se on investoitava jälkiasennusarjaan. Edellinen omistaja pitänyt yöt lämpimässä tallissa.
Isällä on 3C farkku pumppari 170 heppanen. Kyllä huomaa eron jos on yli tai alle 4c lämmintä aamulla. Lämmöt heti 90 kun webasto pöhisee koneen lämpöseksi. Jos taas on lämmintä eli jotain 6c niin ei lämpene ikuna :D yli 15km saa päästellä ennen kun lämmöt tapaa normaaliin.
Vähänhän tuo on raakaa lyödä käyntiin pakkasilla kun webasto pärähtää tulille vasta auton käynnistyessä. Kai se on investoitava jälkiasennusarjaan. Edellinen omistaja pitänyt yöt lämpimässä tallissa.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Jarno.K kirjoitti:^^ "Edellinen omistaja pitänyt yöt lämpimässä tallissa."
Niinhän ne aina sanoo..
Tiijä häntä. Liekkö tuo taksi edes kauan ollu sammuksissa aina kerrallaan :)
Kuitenkaan ei taksiheebolta ole suoraan ostettu vaan rekisteritietojen mukaan soitteli sille ukko.
Myöhemmin soitteli takasin ja kysy osotetta että voi lähettä tupakasytyttimen minkä oli löytäny jostain. Sellanenhan sieltä postissa sitten tuli (Y) Ja tosiaan liikkeestä ostettu auto :D
Jaa mikä OT?
Repaloinen laitahan kuvaa talvivanteet alla!
CC on kyl niin hieno peli :P
Vasta näin R36, olihan pikkasen näpsäkän näkönen.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Tulipa tänään alustajumppaakin harrastettua. Takaosasta tullut kolina nakersi sen verran että päätin kokeilla vakioiskareita. Sieltähän se vika löytyi, eli nuo lyhennetyt iskarit olivat hieman väljät iskarin yläpäihin. Pitänee huomenna ottaa puhelin käteen ja soiteltava myyjälle että mitäs nyt tehdään :)
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
^On samanlaiset molemmilla puolilla nuo Hanzot. Itsellä samat tuossa aanelkussa kesävanteina 18" koossa.
Tuosta johtuen myös vanteet kerää jarrupölyä hiukan eri tavalla vanteiden kolosiin eri puolilla autoa. Muistaakseni kuskin puolelle jarrupöly kerääntyy herkemmin.
En uskalla ajatellakaan millaiset nuo on talvivanteina, noin niinkuin puhtaanapidon kannalta. Kesälläkin noiden kanssa on jo tekemistä, varsinkin kun ne pitää putsata sisäpuoleltakin koska sekin on valkoinen ja kura loistaa sielä raosta hyvin ellei ole sieltäkin puhdas...
Tuosta johtuen myös vanteet kerää jarrupölyä hiukan eri tavalla vanteiden kolosiin eri puolilla autoa. Muistaakseni kuskin puolelle jarrupöly kerääntyy herkemmin.
En uskalla ajatellakaan millaiset nuo on talvivanteina, noin niinkuin puhtaanapidon kannalta. Kesälläkin noiden kanssa on jo tekemistä, varsinkin kun ne pitää putsata sisäpuoleltakin koska sekin on valkoinen ja kura loistaa sielä raosta hyvin ellei ole sieltäkin puhdas...
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Viikonloppuna meinasi ruveta otsasuonta kiristämään, kun tankille ajoin ja polttoaineluukku päätti olla aukeamatta. Ajoin auton pariksi tunniksi parkkihalliin sulamaan ja toiveikkaana kokeilin avata luukkua mutta kas kas, eipä aukeakkaan. Hallille matkaa vajaa 15 km ja ainetta ei enää ihan hirveästi ole. Kuitenkin kivasti hallille pääsin ja ihmettely käyntiin että missä vika. Ensin sisäloksu irti, ei mitään mainittavaa. Tämän jälkeen kontin puolelta sisäverhous irti ja sieltäpä löytyi moottori, joka liikuttaa tuota luukun avausvivustoa. Oli tämä vipu irronnut moottorista jostain syystä joten naps kiinni ja hyvin on taas pelannut.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Mjaahas.
Jotain uutta täälläkin. "oil sensor workshop" ja "engine fault workshop". Hehkun merkkivalo vilkuttaa ja ohjaustehostin pois pelistä. Ja kaikki minuutin sisälle.. kuullostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Huomenna aamusella piuhaan kiinni ja katsotaan että mitä se nyt kitisee. Onko hyviä arvauksia ? Googleteltu on, kaikki muut menee käsitykseen mutta mites toi ohjaustehostin ?
Auto kuitenkin kulkee ihan normaalisti eteenpäin ja tarvittaessa taaksekkin. Ei mitään normaalista poikkeavia ääniäkään.
Jotain uutta täälläkin. "oil sensor workshop" ja "engine fault workshop". Hehkun merkkivalo vilkuttaa ja ohjaustehostin pois pelistä. Ja kaikki minuutin sisälle.. kuullostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Huomenna aamusella piuhaan kiinni ja katsotaan että mitä se nyt kitisee. Onko hyviä arvauksia ? Googleteltu on, kaikki muut menee käsitykseen mutta mites toi ohjaustehostin ?
Auto kuitenkin kulkee ihan normaalisti eteenpäin ja tarvittaessa taaksekkin. Ei mitään normaalista poikkeavia ääniäkään.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Tänä aamuna selvisisi seuraavaa:
Oil sensor
Power steering control unit
Eli öljyntasoanturi tosiaankin varmaankin sökönä ja uutukaisen tilailin ebaysta sopivalla rahalla. Engine fault katosi vikakoodien nollauksen jälkeen ja lisäksi oli kärähtänyt yksi 5A sulake joka ilmeisesti kuului tuolle ohjaustehostimelle. Lisäksi mainitsi kattoikkunan moottorin olevan jonkin sortin vikatilassa, hassua sinänsä että koko kattoikkunaa ei ole olemassakaan. Etusumareihin en ehtinyt alkaa paneutumaan mutta varmaankin sieltäkin on nalli palanut, kun ei edes sytytä merkkivaloa mittaristoon vaikka sumuvalot päälle laittaisikin.
Eli lyhykäisyydessään:
5A sulake palanut
Öjlytason anturi
Etusumareiden sulake ?
Oil sensor
Power steering control unit
Eli öljyntasoanturi tosiaankin varmaankin sökönä ja uutukaisen tilailin ebaysta sopivalla rahalla. Engine fault katosi vikakoodien nollauksen jälkeen ja lisäksi oli kärähtänyt yksi 5A sulake joka ilmeisesti kuului tuolle ohjaustehostimelle. Lisäksi mainitsi kattoikkunan moottorin olevan jonkin sortin vikatilassa, hassua sinänsä että koko kattoikkunaa ei ole olemassakaan. Etusumareihin en ehtinyt alkaa paneutumaan mutta varmaankin sieltäkin on nalli palanut, kun ei edes sytytä merkkivaloa mittaristoon vaikka sumuvalot päälle laittaisikin.
Eli lyhykäisyydessään:
5A sulake palanut
Öjlytason anturi
Etusumareiden sulake ?
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Noniin. Tulipa sitten kurkattua autonkin alle ja joopajoo :) Sen verran matalalla menee tuo pohjapanssari että on haukannut lunta konehuoneen sisälle pikkuhiljaa ja sitämyöten muuttunut jääksi. Pohjapanssarin päällä oli arviolta ihmisen pään kokoinen jääköntti ja oli nostanut sitten johdot vetaria vasten ja lopun voitte arvatakkin. Piuhat revenneet irti liittimestä ja sen verran oli liitinkin ottanut kipeää että uusi liitin tilaukseen, hintaa kaikki 9e.
Tuli sijoitettua muutenkin tänään autoon ja mukavuuteen. Ebaysta huusin RNS510 navirammarin antenneineen päivineen. 7.1 karttasofta sisällä jaadijaa.
Tuli sijoitettua muutenkin tänään autoon ja mukavuuteen. Ebaysta huusin RNS510 navirammarin antenneineen päivineen. 7.1 karttasofta sisällä jaadijaa.
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Nyt olis RNS510 asennettuna. Yllättävän helppo homma oli, ehkä helpoin soitinasennus ikinä omalla kohdalla. Kaikki toiminnot näkyi suoraan näytöllä, eli vag-comille ei tarvetta. Gps mokkulan jemmasin kojelaudan sisään hanskalokeron yläpuolelle. Videotkin näkyy kivasti näytöltä ajon aikana, joten peräänajoja odotellessa :)
-
- -
- Viestit: 60
- Liittynyt: 30.11.2008 12:54
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa