Syöttöpumpun kaasuakselin tiivisteet?
Valvoja: ffp jäsenet
Syöttöpumpun kaasuakselin tiivisteet?
Jeps,
Eli pitkää starttia tarjoilee aina pidemmän seisomisen jälkeen. Tämä aihe:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... =aaz+ilmaa
Tarjoaa ratkaisuksi tandempumppua. Omanikin jätin nyt kokeiluksi pienehköön ylämäkeen, saako tällä ylämäkitestillä siis selvitettyä tuon tandempumpun toiminnan? Ja mistähän sitten moisia pumppuja saa? :)
Kiitoksia jälleen etukäteen..
Eli pitkää starttia tarjoilee aina pidemmän seisomisen jälkeen. Tämä aihe:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... =aaz+ilmaa
Tarjoaa ratkaisuksi tandempumppua. Omanikin jätin nyt kokeiluksi pienehköön ylämäkeen, saako tällä ylämäkitestillä siis selvitettyä tuon tandempumpun toiminnan? Ja mistähän sitten moisia pumppuja saa? :)
Kiitoksia jälleen etukäteen..
Viimeksi muokannut jeQQ, 29.11.2010 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Passat/20100927_001.mp4
Siinä hieman videota, kuinka paljon ilmaa keräilee.. Ulkoisesti kaikki OK, mistään ei diesel ole vuotanut, eikä liitoksetkaan haise dieselille. Tuohon on pa-suodatin vaihdatettu vanhan omistajan toimesta(ihan pajalla siis) ja suurin osa putkien ja letkujen liitoksista on kylläkin noilla vanhoilla klemmareilla.
Eli seuraavaksi varmaan klemmareita vaihtamaan? VKL aikana varmaan myös mahdollisuus päästä tuota painetta tunkemaan tankkiin. Myös pumpun liitokset tsekattiin, eikä pumppu pidä ääniä, että saisi ilmaa..
Siinä hieman videota, kuinka paljon ilmaa keräilee.. Ulkoisesti kaikki OK, mistään ei diesel ole vuotanut, eikä liitoksetkaan haise dieselille. Tuohon on pa-suodatin vaihdatettu vanhan omistajan toimesta(ihan pajalla siis) ja suurin osa putkien ja letkujen liitoksista on kylläkin noilla vanhoilla klemmareilla.
Eli seuraavaksi varmaan klemmareita vaihtamaan? VKL aikana varmaan myös mahdollisuus päästä tuota painetta tunkemaan tankkiin. Myös pumpun liitokset tsekattiin, eikä pumppu pidä ääniä, että saisi ilmaa..
Itseasiassa en ole vaihtanut. Eikä myöskään suodattimen vaihtanut firma ole kikkaretta vaihtanut, sillä se on vielä vanhoilla liittimillä kiinni! Satutkos vielä muistamaan, millä nimellä kyseinen kikkare kulkee? Kiitoksia vinkistä, voi olla juurikin oikea, sillä kusee ilmaa ja tyhjentää juurikin suodattimen.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=19-7001 taitaapi olla tuo. kyllä löytyy varmasti muualtakin kun selität vaan mistä kikkareesta on kyse.
Jaahas, ilmoja on imenyt aikaisemmin taas vähäsen. Tänä aamuna oli kuitenkin oikein kunnolla tyhjäillyt ja akkukin tyhjyi siinä käynnistyksen yrittämisessä. Noh, vaihdettiin vielä vikat klemmarit parempiin ja kiristeltiin loput ja saatiin starttivirralla käyntiin. Toivotaan, että nyt ei enään imisi ilmaa.. Keskiviikkona se varmaankin nähdään, jos huomenna jättäisi käyttämättä..Jos ilmaa havaitaan,niin pitänee tunkea tankkiin painetta.
Paljonkos tankkiin muuten kestää laitella, ettei mikään mene rikki?
Paljonkos tankkiin muuten kestää laitella, ettei mikään mene rikki?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Vika löydetty?
Noniin, nyt sitten talven pakkasilla vika on mennyt huonompaan suuntaan ja jopa paikallistettiin vika. Pistän tähän parit kuvat ja videot, jos niistä olisi jeesiä. Elikkä ilmeisesti tuo kaasuvivun jokin tiiviste on korkannut ja kusee sieltä Dieseliä pihalle ja ilmaa sisälle. Ostettiin nyt tuollainen manuaalinen käsipumppu, jotta saa käyntiin, mutta kyllähän tuonne pitää tiiviste vaihtaa.
Eli jos tiedät, mikä tiiviste täältä kusee niin jaa tietosi..! Räjäytyskuva haettiin ja yksi tiivistesarja tilattiin laakkoselta.
Tänne se sylki, mutta täältä se oikeasti tulee:
Ja videot:
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Passat/Sy%F6 ... 29_005.mp4
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Passat/Sy%F6 ... 29_006.mp4
Eli jos tiedät, mikä tiiviste täältä kusee niin jaa tietosi..! Räjäytyskuva haettiin ja yksi tiivistesarja tilattiin laakkoselta.
Tänne se sylki, mutta täältä se oikeasti tulee:
Ja videot:
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Passat/Sy%F6 ... 29_005.mp4
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Passat/Sy%F6 ... 29_006.mp4
Vaikea sanoa osanumerosi perusteella kun kristallipallosta on nyt patterit loppu. :) Holkki kuitenkin tulee pumpun kanteen sisältäpäin painettuna ulospäin, ja kaasuakseli lävistää sen. Tässäpä kuva lainattuna pösö-foorumilta asiaa koskien.
Remontissa tarvitaan ainoastaan se uusi kaasuakselin holkki, kaasuakselin O-rengas, sekä pumpun kannen tiiviste.
Remontissa tarvitaan ainoastaan se uusi kaasuakselin holkki, kaasuakselin O-rengas, sekä pumpun kannen tiiviste.
Viimeksi muokannut Sami-, 29.11.2010 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mie tein kyseisen projektin vuosi sitten niin kyllä sinne vaihettiin sami-:n mainitsemat osat lisäksi myös kaasuakseli. ku siitä kohtaa se vuoti niin eipä tuota voi olla varma onko akseliki menny ja samoilla tulilla vaihtuu sekin.
olisko tullu 50e-60e diisselipajalta noi kaikki osat maksaan. ei voi muistaa
olisko tullu 50e-60e diisselipajalta noi kaikki osat maksaan. ei voi muistaa
olisko ollu että laitoin kaasuakselin kanteen ja sit laskin paikalleen ja tiputin kaasuakselia alaspäin siitä kannesta ettei ollu ylhäällä ja sit joutu kääntään siitä kannesta jotaki vipua ja jotenki jännästi muljauttaan paikalleen. osaisin varmaan käytännössä tehä vielä mut en osaa selittää ku ei muista ihan tarkalleen miten tapahtu
Itse tein niin, että ensin kaasuakseli pumpun vivustoon siihen haarukkaan. Sitten vasta kansi paikoilleen akselia sen paikalleen ohjaten. Kun akselin kierreosa on tullut holkista läpi, se mutteri paikoilleen päähän ja pihdeillä nykäsee mutterista akselin paikoilleen.
Ei tarvitse temppuilla eikä leikkiä ahtaisa raoissa nakkisormilla. :)
Itselläni tosiaan ei ollut vielä kaasuakseli lähtenyt kulumaan. Messinki sentään pehmeämpää kuin tuollainen mikä-lie-rauta. Yritin myös mittailla akselin pyöreyttä ja omilla mittavälineillä sen totesin pyöreäksi.
Ei tarvitse temppuilla eikä leikkiä ahtaisa raoissa nakkisormilla. :)
Itselläni tosiaan ei ollut vielä kaasuakseli lähtenyt kulumaan. Messinki sentään pehmeämpää kuin tuollainen mikä-lie-rauta. Yritin myös mittailla akselin pyöreyttä ja omilla mittavälineillä sen totesin pyöreäksi.
Jees, mullakin kaasuakseli OK,mutta holkki oli pikkaisen soikea ja tiiviste ihan epämuodokas ja koppurainen.
Eli ensin akseli ja sitten kansi, ainut vaan että tuossa kannessa oli jokin toinen vipuhässäkkä,joka ei ihan suoraan pudottamalla tahtonut mennä vaan piti akseli ensin sinne muljauttaa?
Eli ongelmia oli saada se tuon kyljestä tulevan vivuston "ohi"
Ja ilmeisesti tuossa kyljessä olevan sarjanumeron perusteella on helpompi varaosia hakea?(Tuo 0 460 494 413)
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Passat/Sy%C3 ... rotation=1
e: http://www.sportpug.com/joomla/index.ph ... 15&id=1521 Tuolla myöskin ihan hyviä ohjeita, jos joku muu sattuu kaipailemaan.. :)
e2: Ja jälleen itselleni vastaten, tuolla numerolla onnistuu. Hyvinkään Fixuksessa ei ollut ATK taitoja omaavaa henkilöä paikalle, joten ukko sai selville vain uuden pumpun hinnan, reilu 4000e :D
Eli ensin akseli ja sitten kansi, ainut vaan että tuossa kannessa oli jokin toinen vipuhässäkkä,joka ei ihan suoraan pudottamalla tahtonut mennä vaan piti akseli ensin sinne muljauttaa?
Eli ongelmia oli saada se tuon kyljestä tulevan vivuston "ohi"
Ja ilmeisesti tuossa kyljessä olevan sarjanumeron perusteella on helpompi varaosia hakea?(Tuo 0 460 494 413)
http://jeqq.kuvat.fi/kuvat/Passat/Sy%C3 ... rotation=1
e: http://www.sportpug.com/joomla/index.ph ... 15&id=1521 Tuolla myöskin ihan hyviä ohjeita, jos joku muu sattuu kaipailemaan.. :)
e2: Ja jälleen itselleni vastaten, tuolla numerolla onnistuu. Hyvinkään Fixuksessa ei ollut ATK taitoja omaavaa henkilöä paikalle, joten ukko sai selville vain uuden pumpun hinnan, reilu 4000e :D
Jees, jotainhan siellä on pakko olla väärin, mutta mitä!? Helvetin vaikea laittaa paikoilleen, kun tuossa kannessa on se yksi jousikuormitteinen nivel, joka säätää jotain(?) niin ei voi kantta painaa suoraan paikoilleen kaasuakselin ollessa kiinni siinä jousihässäkässä.. Hieman turhauttavaa, kun ei oikein edes tiedä, miten tuo olisi parasta laittaa ja että mikä siellä voisi ottaa kiinni.. :) Noh, yrittänyttä ei laiteta! Ja kaikenlisäksi hyvinkäällä ei ole dieselpajaa, vaan lähin on riksussa / klaukkalassa..
E: Ostin nyt vielä metallisen uuden holkin ja kaasuakselin, niin on sitten booritkin paremmassa kunnossa. Oli kivasti Fixus lisää, pari tiivaria holkki ja kaasuakseli rontti 80e :D
E: Ostin nyt vielä metallisen uuden holkin ja kaasuakselin, niin on sitten booritkin paremmassa kunnossa. Oli kivasti Fixus lisää, pari tiivaria holkki ja kaasuakseli rontti 80e :D
Viimeksi muokannut jeQQ, 8.12.2010 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oikeastaan ei se oo sen kaasuakselin asennostakaan kiinni.. Tuntuu vain, että se akseli puree kiinni siihen messinki holkkiin kun sen akselin kiristää kunnolla kiinni sillä pitkällä mutterilla.. Eli joko se messinki on mennyt huonoon kuntoon irroituksessa tai paikalle laitossa tai sit jotain muuta menny pieleen ja reippaasti siellä..
Jees, se ongelma selvitettiin ja saatiin auto kasaan ja käyntiin. Toimi hyvin noin viitisen kilometriä, jonka jälkeen kierrokset jäivät roikkumaan. Ihmeteltiin sitten siinä hieman. Kaasuakseli kyllä palauttaa, mutta syöttö jää jotenkin päälle!? Jäi sitten huutamaan sinne viiteen tonniin ja sammutettiin auto.
Joten mistähän sitä nyt lähtisi vikaa etsimään!? :D
Joten mistähän sitä nyt lähtisi vikaa etsimään!? :D
Jep jep, vika löytyi. Kyseessä oli asennusvirhe, eli olimme unohtanut pyörittää sitä kaasuakselia(jossa on siis holkki) ja se oli päässyt nousemaan pois paikoiltaan. Nyt on peli kasattu ja pelittää, vielä toivotaan että muutaman kerran vänkäilty tiiviste pitäisi paremmin ilmoja, jos ei niin ensi kerralla vien kyllä suoraan huoltamolle, sen verran vittumaista hommaa.
Asennusvirhe totisesti. Olen siis tämän passatin uusi onnellinen omistaja.
Otin pumpun irti autosta ja vein huoltomiehelle. Tänään hän soitteli, että pumppua ei kannattaisi korjata. Hänkin huomasi, että pumppua on joku sähläri koittanut korjata ja saanut enempikin rikki. :D
Tarkemmin lupasi selittää asian kun haen romun pois.
Eli saa tarjota ehjää pumppua jos jollain on nurkissa!
Otin pumpun irti autosta ja vein huoltomiehelle. Tänään hän soitteli, että pumppua ei kannattaisi korjata. Hänkin huomasi, että pumppua on joku sähläri koittanut korjata ja saanut enempikin rikki. :D
Tarkemmin lupasi selittää asian kun haen romun pois.
Eli saa tarjota ehjää pumppua jos jollain on nurkissa!
Vaihdoin o-renkaan ja holkin. Kasasin kaikki ja nyt lähtee käymään. Kaasuakselista kun kääntää niin kierrokset ei nouse, eli kaasu ei toimi. Kylmäkäynnistäjästä kierrokset nousee
Siis mitä kasasin väärin ?
Haulla hain ja kuvia paljon katselin mutta en ymmärrä mitä kasasin väärin.
Osat ns. Haarukasta irtos mielestäni laitoin samalla lailla takaisin. Eli jos osat siinä väärin onko kuvaa miten kuuluu olla paikoillaan. Kasasin siten että haarukka ja akseli paikoilleen ja sitten kansipäälle.
Siis mitä kasasin väärin ?
Haulla hain ja kuvia paljon katselin mutta en ymmärrä mitä kasasin väärin.
Osat ns. Haarukasta irtos mielestäni laitoin samalla lailla takaisin. Eli jos osat siinä väärin onko kuvaa miten kuuluu olla paikoillaan. Kasasin siten että haarukka ja akseli paikoilleen ja sitten kansipäälle.
http://media.photobucket.com/image/ve%2 ... G_2998.jpg
Se kasaaminen ahdasta, löysää ensin syöttöruuvia sitten käännät samalla kaasuakselia täysille syötöille päin kun kantta asennat paikoilleen, ennen vivuston laittoa testaa lukkopihtien kanssa kaasuakselin toimivuus, auto pitää olla käynnissä.
Se kasaaminen ahdasta, löysää ensin syöttöruuvia sitten käännät samalla kaasuakselia täysille syötöille päin kun kantta asennat paikoilleen, ennen vivuston laittoa testaa lukkopihtien kanssa kaasuakselin toimivuus, auto pitää olla käynnissä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 104 vierailijaa