Golf IV V5 ´98 Starttaa, ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Golf IV V5 ´98 Starttaa, ei käynnisty
Kadonneen kipinän metsästys alkakoon!
Kaverin G4 kyseessä. Eikä löytynyt haulla apuja-
Starttaa kyllä hyvin ja bensa haisee, kipinää ei tule ollenkaan.
Tutkittua:
-Puola vaihdettu uuteen ja kokeiltu sillä, ei apua. Vanha laitettu takaisin.
-Uusilla tulpilla kokeiltu
-Vikakoodit luettu ja antoi koodin kampiakselin asentoanturille, vaihdettu uuteen. Ei uutta koodia tästä.
-Jälkiasennus Meta merkkisen varashälyttimen irroittelin (ei ole ajonestoa tässä) sekä Cheetah-merkkinen ajonesto poistettu täysin. Ei apuja tästäkään.
Kipinää ei vaan tule lainkaan.Mikä muu tähän voi vaikuttaa? Onko joku sulake tälle?
Kaverin G4 kyseessä. Eikä löytynyt haulla apuja-
Starttaa kyllä hyvin ja bensa haisee, kipinää ei tule ollenkaan.
Tutkittua:
-Puola vaihdettu uuteen ja kokeiltu sillä, ei apua. Vanha laitettu takaisin.
-Uusilla tulpilla kokeiltu
-Vikakoodit luettu ja antoi koodin kampiakselin asentoanturille, vaihdettu uuteen. Ei uutta koodia tästä.
-Jälkiasennus Meta merkkisen varashälyttimen irroittelin (ei ole ajonestoa tässä) sekä Cheetah-merkkinen ajonesto poistettu täysin. Ei apuja tästäkään.
Kipinää ei vaan tule lainkaan.Mikä muu tähän voi vaikuttaa? Onko joku sulake tälle?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
vaihda ecu? tai jokin muu??
Itselläni oli yksi puola oliko sitten 5 pytty pimeenä siihen oli selityksenä sekä puolan antautuminen ja kyseisen pytyn esivahvistimen "kanava" myös pimeenä eli juurikin tuo tulipellissä olevan murkulan rikoutuminen....
Itse huomasin ihan näin (kaikkien sääntöjen vastaisesti kokeilin ensin maittaa tulpan jota epäilin niin runkoon ei kipinää) kun tuo tuli selväksi niin sitten mittasin johdotuksen joka menee tuosta tulipellistä olevasta murkulasta puolayksikön persiiseen että johdot ovat ehjät ja sen jälkeen oskiloskoopilla "kanava=johto" kerrallaan että kun starttasin että antaako tuosta tulipeltimurkulasta sinne johtosatsin perään niin kipunaa...Ja se edellen oli se 5 pytyn johto pimeä...Ei muuta kuin kauppaan hakeen uusi murkula niin alko pelittämään..
Seusraavaksi Elsa kertoili että jos sekään ei auta niiin Ecu vaihtoon...
Voisko myös hall anturi tehdä tuon josko se on mykistynyt?
Katso nyt myös että tuo johto mikä tulee tuolle esivahvistimelle että se on ecussa kunnolla kiinni...?
Itse huomasin ihan näin (kaikkien sääntöjen vastaisesti kokeilin ensin maittaa tulpan jota epäilin niin runkoon ei kipinää) kun tuo tuli selväksi niin sitten mittasin johdotuksen joka menee tuosta tulipellistä olevasta murkulasta puolayksikön persiiseen että johdot ovat ehjät ja sen jälkeen oskiloskoopilla "kanava=johto" kerrallaan että kun starttasin että antaako tuosta tulipeltimurkulasta sinne johtosatsin perään niin kipunaa...Ja se edellen oli se 5 pytyn johto pimeä...Ei muuta kuin kauppaan hakeen uusi murkula niin alko pelittämään..
Seusraavaksi Elsa kertoili että jos sekään ei auta niiin Ecu vaihtoon...
Voisko myös hall anturi tehdä tuon josko se on mykistynyt?
Katso nyt myös että tuo johto mikä tulee tuolle esivahvistimelle että se on ecussa kunnolla kiinni...?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
tarvii tarkistella tosiaan tuo ecun johto ja moottorin maadoitus tänään.
täytyy myös tarkistella että eikö tosiaan mihinkään tulppaan tule kipinää. tältä se kyllä vaikuttaa kun ei vähäänkään lupaa.
missä/mikä on hall anturi?
Tosiaan vika on tullut esille niin että auto on ajosta jätetty toimivana yöksi parkkiin ja aamulla ei edes luvannut enään, siksi kuulostais vähän erikoiselta että parkissa olis maajohto irronnut tai toi vahvistin kerrasta hajonnut kokonaan.
täytyy myös tarkistella että eikö tosiaan mihinkään tulppaan tule kipinää. tältä se kyllä vaikuttaa kun ei vähäänkään lupaa.
missä/mikä on hall anturi?
Tosiaan vika on tullut esille niin että auto on ajosta jätetty toimivana yöksi parkkiin ja aamulla ei edes luvannut enään, siksi kuulostais vähän erikoiselta että parkissa olis maajohto irronnut tai toi vahvistin kerrasta hajonnut kokonaan.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Moottorin maadoitus tarkistettu, ei apua.
auto ei siis edelleenkään käynnisty.
tehtyä:
-Puola vaihdettu uuteen ja kokeiltu sillä, ei apua. Vanha laitettu takaisin.
-Uusilla tulpilla kokeiltu
-Vikakoodit luettu ja antoi koodin kampiakselin asentoanturille, vaihdettu uuteen. Ei uutta koodia tästä.
-Jälkiasennus Meta merkkisen varashälyttimen irroittelin (ei ole ajonestoa tässä) sekä Cheetah-merkkinen ajonesto poistettu täysin. Ei apuja tästäkään.
-Eilen kokeilin uudella virtalukon pohjalla, ei vaikutusta.
-Uusi kipinän vahvistin vaihdettu
-Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu
IDEOITA?
auto ei siis edelleenkään käynnisty.
tehtyä:
-Puola vaihdettu uuteen ja kokeiltu sillä, ei apua. Vanha laitettu takaisin.
-Uusilla tulpilla kokeiltu
-Vikakoodit luettu ja antoi koodin kampiakselin asentoanturille, vaihdettu uuteen. Ei uutta koodia tästä.
-Jälkiasennus Meta merkkisen varashälyttimen irroittelin (ei ole ajonestoa tässä) sekä Cheetah-merkkinen ajonesto poistettu täysin. Ei apuja tästäkään.
-Eilen kokeilin uudella virtalukon pohjalla, ei vaikutusta.
-Uusi kipinän vahvistin vaihdettu
-Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu
IDEOITA?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
mitään ideaa kellään että mikä tekee tuon kolmella käymisen?
kipinä tulee, tulpat on uudet ja bensaa tulee myös.
mikä voi aiheuttaa ajoituksen muuttumisen? tuossa kampiakselin tunnistimessa oli kyllä eri numero kuin edellisessä rikkinäisessä, mutta ei kai se sieltä mitenkään ajoitusta haistele? eli kun osa toimii niin se toimii vai voiko se toimia väärin?
kipinä tulee, tulpat on uudet ja bensaa tulee myös.
mikä voi aiheuttaa ajoituksen muuttumisen? tuossa kampiakselin tunnistimessa oli kyllä eri numero kuin edellisessä rikkinäisessä, mutta ei kai se sieltä mitenkään ajoitusta haistele? eli kun osa toimii niin se toimii vai voiko se toimia väärin?
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Ensimmäinen diagnoosi oli oikea, eli kampiakselin asentotunnistin. Se oli jo vaihdettu ennenkuin mulle soitettiin.
Tämän vaihdon jälkeen oli liitin jäänyt huonosti ja siksi ei tullut kipinää.
Kun liitin laitettiin kiinni, kävi auto kolmella.
Syy tähän oli vastaava kuin ekaankin, oli omistaja laittanut 1 ja 2 tulppien johdot ristiin puolalta.
No pääasia että auto käy nyt, vaikka harmittavia "euron vikoja" nuo sitten loppupeleissä oli.
Tämän vaihdon jälkeen oli liitin jäänyt huonosti ja siksi ei tullut kipinää.
Kun liitin laitettiin kiinni, kävi auto kolmella.
Syy tähän oli vastaava kuin ekaankin, oli omistaja laittanut 1 ja 2 tulppien johdot ristiin puolalta.
No pääasia että auto käy nyt, vaikka harmittavia "euron vikoja" nuo sitten loppupeleissä oli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 93 vierailijaa