Golf IV 1,6 Käynnistysongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV 1,6 Käynnistysongelmia
Ostin käytetyn Golf Variant 1,6, 105 hp auton tällä viikolla ja nyt jo ongelmia on ollut pari päivää.
Auto ei meinaa käynnistyä, pitää vääntää noin pari kolme kertaa en kunne tulee käyntiin.
Sama juttu vaikka moottori on lämmin tai kylmä.
Autoon on 500 km sitten vaihdettu sytytystulpat.
Mitä vikana voisi olla?
Auto ei meinaa käynnistyä, pitää vääntää noin pari kolme kertaa en kunne tulee käyntiin.
Sama juttu vaikka moottori on lämmin tai kylmä.
Autoon on 500 km sitten vaihdettu sytytystulpat.
Mitä vikana voisi olla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onkohan tota moottorin lämpötilatunnistinta vaihdettu sitten tehtaan riston jälkeen? Ainankin ittellä vaikeuttanut jo 3 eri iv-golfin käyntiinlähtöä.Minkä ikäsestä autosta on kyse? Tuo että egr vuotaisi kiinnostas kyllä enempi kun täälläkin olisi ongelmia sen kanssa ja tuntus välillä että olisi voimat ne vähätkin hukassa!
Vähän päivitystä tänne.
Autoon on nyt vaihdettu nokka akselin asento tunnistin. Ei auttanut!
Autoon on nyt vaihdettu ja kokelitu jo niin paljon että en tiedä miten tästä menisi eteenpäin?
Onko kellään jotain vinkkejä? Auto ei halua käynnistyä kunnolla, pitää yrittää käynnistää pari-kome kertaa että tule käyntiin. Kun auto on lämmin ei ole ongelmia.
Lämpötunnistin on vaihdettu ja auto ei anna mitään vikakoodeja.
Autoon on nyt vaihdettu nokka akselin asento tunnistin. Ei auttanut!
Autoon on nyt vaihdettu ja kokelitu jo niin paljon että en tiedä miten tästä menisi eteenpäin?
Onko kellään jotain vinkkejä? Auto ei halua käynnistyä kunnolla, pitää yrittää käynnistää pari-kome kertaa että tule käyntiin. Kun auto on lämmin ei ole ongelmia.
Lämpötunnistin on vaihdettu ja auto ei anna mitään vikakoodeja.
Syttyykö auton sisävalo kun avaat kuskin oven? Kuuluuko pieni surahdus tuolloin tankin suunnalta? Lähteekö auto käyntiin jos ns. hehkuttaa muutaman sekunnin?
Kuulostaa hieman samalta kuin omassa entisessä autossa, mistä oli kuskin oven mikrokytkin kaput, jolloinka polttoainepumppu ei tehnyt esipaineita järjestelmään kun tuli autolle. Jos autoa koitti "heittää käyntiin" nopeasti, jäi se monesti käynnistymättä. Sitten kun tuli rauhassa ja antoi pumpun tehdä paineet sillä aikaa kun virrat oli käännetty päälle käynnistyi auto hyvin.
Testaappa tuo vielä. :)
Kuulostaa hieman samalta kuin omassa entisessä autossa, mistä oli kuskin oven mikrokytkin kaput, jolloinka polttoainepumppu ei tehnyt esipaineita järjestelmään kun tuli autolle. Jos autoa koitti "heittää käyntiin" nopeasti, jäi se monesti käynnistymättä. Sitten kun tuli rauhassa ja antoi pumpun tehdä paineet sillä aikaa kun virrat oli käännetty päälle käynnistyi auto hyvin.
Testaappa tuo vielä. :)
Mikäli tähän on uskominen, ei pitäisi olla amerikantemppu:
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... nt-(photos)
Kuvat eivät itsellä ainakaan toiminut, mutta jospa tuosta selvää saisi. (linkki ei toimi, kopioi osoitekenttään)
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... nt-(photos)
Kuvat eivät itsellä ainakaan toiminut, mutta jospa tuosta selvää saisi. (linkki ei toimi, kopioi osoitekenttään)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko näissä vielä erillistä kylmäkäyntisuutinta ?
Joo, mut bensanpaineethan voi mitata asiantuntevalla korjaamolla.Toki jos bensapumppu on halpa (alle 100e ja vaihdon voi tehdä itse) niin se kannattanee vaihtaa ennenkuin vie korjaamolle varsinkin jos autolla on ajettu +200tkm.
Audin bensapumppukin piti ääntä vielä hajottuaankin kun yritti startata, mutta käynnistymiseen tarvittavaa painetta ei se pystynyt tuottamaan. Vika ei paljoa varoitellut itsestään, ihan satunnaista nykimistä silloin tällöin kiihdytyksessä. Kunnes viimein meno loppui kerrasta kesken matkan.
Joo, mut bensanpaineethan voi mitata asiantuntevalla korjaamolla.Toki jos bensapumppu on halpa (alle 100e ja vaihdon voi tehdä itse) niin se kannattanee vaihtaa ennenkuin vie korjaamolle varsinkin jos autolla on ajettu +200tkm.
Audin bensapumppukin piti ääntä vielä hajottuaankin kun yritti startata, mutta käynnistymiseen tarvittavaa painetta ei se pystynyt tuottamaan. Vika ei paljoa varoitellut itsestään, ihan satunnaista nykimistä silloin tällöin kiihdytyksessä. Kunnes viimein meno loppui kerrasta kesken matkan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Polttoainesuodatin vaihdoksen auto toimi hyvin kaksi viikkoa. sen jälkeen auto käynnistyi huonosti pari kertaa viikon sisällä.
Nyt on auto käynnistynyt erittäin huonosti viimeinen viikko ja tänään jopa kolme kertaa vittuilunut. Auto on käynnistynyt huonosti kun se on seissyt 1-3 tuntia..
Melkein kaikki osat jotka tulevat mieleen ja kaikki vinkit mitkä oln saanut on käyty läpi.
Onko kenelllä vielä jotain ideoita?
(valitan jos on kirjoitusvikoja)
Nyt on auto käynnistynyt erittäin huonosti viimeinen viikko ja tänään jopa kolme kertaa vittuilunut. Auto on käynnistynyt huonosti kun se on seissyt 1-3 tuntia..
Melkein kaikki osat jotka tulevat mieleen ja kaikki vinkit mitkä oln saanut on käyty läpi.
Onko kenelllä vielä jotain ideoita?
(valitan jos on kirjoitusvikoja)
Päivitystä.
Auto ei vieläkään ole ihan kunnossa.
Auto käynnistyy huonosti myös aamuisin. Auto on autotallissa nykyään.
Nykyään laitan sähköt päälle kolme kertaa ja silloin se ainakin kohtuullisen hyvin käynnistyy kun on seissyt yli tunnin.
Miten olisi uus lämpötila-anturi vaikka se on jo vaihdettu? Bensapumpunrele, miten se toimii?
Piätis varmaan otta pienen videon käynnistyksestä jonka voisin laitta YouTubeen ja linkittää se tänne.
Auto ei vieläkään ole ihan kunnossa.
Auto käynnistyy huonosti myös aamuisin. Auto on autotallissa nykyään.
Nykyään laitan sähköt päälle kolme kertaa ja silloin se ainakin kohtuullisen hyvin käynnistyy kun on seissyt yli tunnin.
Miten olisi uus lämpötila-anturi vaikka se on jo vaihdettu? Bensapumpunrele, miten se toimii?
Piätis varmaan otta pienen videon käynnistyksestä jonka voisin laitta YouTubeen ja linkittää se tänne.
Auto ei vielä ole kunnossa.
Nyt kun on helleaalto auto käynnistyy todella huonosti, aina.
Ainoat kerrat kun se käynnistyy hyvin kun se on seissyt ajon jälkeen alle 30 minuuttia.
Onko vielä jotain ideoita vai pitäiskö auto viedä merkki huoltoon näyttämässä taas vaikk ahe eivät löytäneet ensimmäisellä kerralla?
Nyt kun on helleaalto auto käynnistyy todella huonosti, aina.
Ainoat kerrat kun se käynnistyy hyvin kun se on seissyt ajon jälkeen alle 30 minuuttia.
Onko vielä jotain ideoita vai pitäiskö auto viedä merkki huoltoon näyttämässä taas vaikk ahe eivät löytäneet ensimmäisellä kerralla?
Ei vielä kunnossa :(
Vinkkeja kaivataan vielä.
Auto oli VW-huollossa ja he veikkasivat katalysaattoria, se oli kuitenkin kunnossa.
Kaikki anturit on vaihdettu ja melkein kaikki erilaiset skenaariot on käyty läpi..
Ensi viikolla se menee takaisin huoltoon.. Bensapaineet ja sylenteripaineet ok.
Onko vielä jotain mitä vois tehdä?
Auto oli VW-huollossa ja he veikkasivat katalysaattoria, se oli kuitenkin kunnossa.
Kaikki anturit on vaihdettu ja melkein kaikki erilaiset skenaariot on käyty läpi..
Ensi viikolla se menee takaisin huoltoon.. Bensapaineet ja sylenteripaineet ok.
Onko vielä jotain mitä vois tehdä?
itellä sama vika 1.6 bcb golf -03 kanssa alussa lähti käymään vähän ajan päästä uudelleen käynnistämällä. ensinmäisen kerran teki noin 1.5v sitten. nykysin pyörittää vaan mut ei lupaa parin päivän päästä yleensä lähtee käyntiin. saattaa toimia kuukaudenkin ilman mitään vikaa. ollut pari kertaa vw huollossa jossa viimeksi vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin, kaasuläppä / ilmanmäärämittari putsattiin ja säädettiin.
ootko saanut kuntoon omasi?
ootko saanut kuntoon omasi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa