Ilmastoinnin kompressoriviat Volkswagen Golfin V-sarjassa
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmastoinnin kompressoriviat Volkswagen Golfin V-sarjassa
Itselläni on vuoden 2005 golffi 1.6, viime viikolla huomasin että ilmastointi ei toimi.
Eilen kävin uusimassa kylmäaineet mutta siltikään ei ilmastointi puhalla kylmää, epäiltiin huoltomiehen kanssa että kompressori olisi mennyt p*skaksi. -> aika kallis remppa tulossa :(
Tänään nettiä tutkailin ja löysin tälläisen sivuston, käsittääkseni VW tulisi vastaan hajonnesta kompressorista, mutta tänään kävin VV Autossa kysymässä asiaa niin sanoivat että Volkswagen ei tule vastaan kuluissa mutta onneksi edes VV auto tulee vastaan 50%:lla. -> silti kallis remppa tulossa :(
Onko jollain jotain mielipidettä asiasta, mielestäni VW kuuluisi tulla vastaan kun on moinen "virhe"?
Eilen kävin uusimassa kylmäaineet mutta siltikään ei ilmastointi puhalla kylmää, epäiltiin huoltomiehen kanssa että kompressori olisi mennyt p*skaksi. -> aika kallis remppa tulossa :(
Tänään nettiä tutkailin ja löysin tälläisen sivuston, käsittääkseni VW tulisi vastaan hajonnesta kompressorista, mutta tänään kävin VV Autossa kysymässä asiaa niin sanoivat että Volkswagen ei tule vastaan kuluissa mutta onneksi edes VV auto tulee vastaan 50%:lla. -> silti kallis remppa tulossa :(
Onko jollain jotain mielipidettä asiasta, mielestäni VW kuuluisi tulla vastaan kun on moinen "virhe"?
Onko jollain jotain mielipidettä asiasta, mielestäni VW kuuluisi tulla vastaan kun on moinen "virhe"?
Totta vitussa joo, eihän auto ole vasta kun sen 5vuotta vanha?
Juttu tosin jäi lukematta, saksa kun ei oikeen taivu.
Jollain tavalla olisin itse melko tytyväinen jo siitä että, noin vanhaan joku jotain, saatikka sen 50%:kin maksaa.
Oli se sitte vw, vv,uk,yk tai vaikka Timo ta...
Onko sitä jotenkin oikeen tutkittu että mikä siellä on rikki?
Vai onko se vaan päätetty niin että, kompura olis paskana?
ot/
Vaimokkeen sisko osti kanssa moisen vastaavan viime vuonna ja valitti joku viikko oston jälkeen että ilmastointi ei enää toimi. Toimi ostettaessa mut ei enää, vaikka siitä econ napista on ilmastointi laitettu päälle..
ot/
tässä tää olis translate.googlella (http://translate.google.com/translate?h ... 77265.html)
Joo n.5 vuotta vanha auto on, ja vituttaa moinen huolto.
Ei oo enempää tutkittu, kävin eilen vain kylmäaineet uusimassa mutta ei ala kylm'ä puhaltaa, niin huolto äijä veikkasi kompuraa.
Kävi vikakooditkin läpi ja ei tullut mitään vika koodia, ja kompura ei anna vikakoodia.
Joo n.5 vuotta vanha auto on, ja vituttaa moinen huolto.
Ei oo enempää tutkittu, kävin eilen vain kylmäaineet uusimassa mutta ei ala kylm'ä puhaltaa, niin huolto äijä veikkasi kompuraa.
Kävi vikakooditkin läpi ja ei tullut mitään vika koodia, ja kompura ei anna vikakoodia.
Kääntäjä on kyl tuttu ja osaan jopa käyttääkin.
Kai se ny vituttaakin ku menee rahaa, mut jos siitäkin hauskasta joku haluaa puolet maksaa niin mikä on ongelma?
Jos se käy vitutus ylivoimaiseksi tai se ei miellytä että joku puolet maksaa niin anna olla. Ihan se toimii auto ilman ilmastointiakin..
Arvaamalla autot harvemmin myöskään tulee kuntoon.
peliliike on tietty taas tälläkin kertaa kutsua volkkareita nimikkeellä vituntäyspaska,vv-auton huoltoa ryöstäjiksi, saksalaisia konsernipäättäjiä mulkuiksi ja tehdä se päätös vaihtaa autoa. Vaikka ranskalaiseen, netissä kun lukee että ne on luotettavia..
"autoja on kahenlaisia: Uusia, ja vanhoja paskoja"
Kai se ny vituttaakin ku menee rahaa, mut jos siitäkin hauskasta joku haluaa puolet maksaa niin mikä on ongelma?
Jos se käy vitutus ylivoimaiseksi tai se ei miellytä että joku puolet maksaa niin anna olla. Ihan se toimii auto ilman ilmastointiakin..
Arvaamalla autot harvemmin myöskään tulee kuntoon.
peliliike on tietty taas tälläkin kertaa kutsua volkkareita nimikkeellä vituntäyspaska,vv-auton huoltoa ryöstäjiksi, saksalaisia konsernipäättäjiä mulkuiksi ja tehdä se päätös vaihtaa autoa. Vaikka ranskalaiseen, netissä kun lukee että ne on luotettavia..
"autoja on kahenlaisia: Uusia, ja vanhoja paskoja"
Turhahan tässäkään tapauksessa on tutkia toimiiko kompuran ohjaus ja millaiset paineet sieltä lähtee. No toisaalta tuntuu että 90% ilmastoinnin huoltajista ei osaa painella muuta kuin automaattihuoltokoneen nappeja ja lukea ehkä autosta vikakoodit, joten älytöntähän se olisi olettaa että tekisivät jotain vianhakua enemmän.
Mulla ei tullut pistorasiasta sähköä, uusisin pistorasian eikä vieläkään tule. Seuraavaksi vaihdan sähköpääkeskuksen kuoret jos niissä olisi vika.
Mulla ei tullut pistorasiasta sähköä, uusisin pistorasian eikä vieläkään tule. Seuraavaksi vaihdan sähköpääkeskuksen kuoret jos niissä olisi vika.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Saksan eBayhyn haku "golf v klima kompressor". Käytetyillä hinnat alkaen 80 euroa ja siitä ylöspäin. Jos pelkkä kompura on paskana niin eipä tuolle hintaa hirveästi tule.
Tietysti jos välttämättä haluaa VV-Autolla homman teettää niin varmasti 50% alennuksellakin se on kallista, kun osat on svh-hinnoilla ja tuntitaksa asennustyöstä päälle.
Tietysti jos välttämättä haluaa VV-Autolla homman teettää niin varmasti 50% alennuksellakin se on kallista, kun osat on svh-hinnoilla ja tuntitaksa asennustyöstä päälle.
Mun A3sen ilmastointi sanoi viime kesänä sopimuksen irti. Aluksi luulin että kylmäaineet on vähissä, mutta ilmastointihuollon jälkeen tulos oli sama, eli kylmää ei tullut. Vika oli kompurassa joka oli mennyt paskaksi. Hintaa olis tullu noin 1500eur töineen kaikkineen.
Merkkiliikkeen huoltoneuvoja teki kyselyn tehtaalle tai maahantuojalle ja yllättäen he tulivat kuluissa sen verran vastaan että minä maksoin puolet työn hinnasta. Loppuhinnaksi tuli 195eur, joten pääsin mielestäni aika halvalla. Autoni on Audi A3 -06.
Merkkiliikkeen huoltoneuvoja teki kyselyn tehtaalle tai maahantuojalle ja yllättäen he tulivat kuluissa sen verran vastaan että minä maksoin puolet työn hinnasta. Loppuhinnaksi tuli 195eur, joten pääsin mielestäni aika halvalla. Autoni on Audi A3 -06.
Jotenki tuntuu että vitsi ei naurattanu, mut ainakin mua naurattaa just ny:)
Pointti oli siinä että tämä 18v juuri kortin saanut "akateeminen" tyttölapsi ei ihan kaikkea autoista tiedä.
Ajatuksissaan tai ajattelemattomuuttaan siis oletti että se ilmastointi kytketään siitä päälle, eikä pois päältä..
got it?
Pointti oli siinä että tämä 18v juuri kortin saanut "akateeminen" tyttölapsi ei ihan kaikkea autoista tiedä.
Ajatuksissaan tai ajattelemattomuuttaan siis oletti että se ilmastointi kytketään siitä päälle, eikä pois päältä..
got it?
Itsellä kustansi kompuran, kennon ja kuivaimen vaihto+öljynvaihto+airbagin merkkivalon nollaus+pintapuolinen auton kuntotarkastus 1300e osineen ja töineen. Mielestäni ihan edullinen paitsi ilmastointiin tuli sitten joku uusi vika huollon jälkeen eli kun kaikki nuo oli tehty alkoi kuumilla ilmoilla auto nykimään ja ei tule kylmää ollenkaan. Antaa vikakoodin 318 eli nesteet vähissä tai paineanturi.
Vika ilmenee siis vain kuumalla ilmalla (yli25 astetta). Viileimmillä keleillä pelittää niinkun pitääkin. epäilisin siitä ettei neisteissä ole vajausta kun ne kerta täytettiin tietty tuon rempan yhteydessä. Voiko paineanturi vika johtaa siihen, ettei toimi kuumalla mutta kylmällä normaalisti?? Olisko kellään jotain hyvää teoriaa tai omakohtaista kokemusta mikä olis vikana?? Normi keleillä kun nollaa vikakoodit niin se ei tule takaisin ennekun on taas helle.
Vika ilmenee siis vain kuumalla ilmalla (yli25 astetta). Viileimmillä keleillä pelittää niinkun pitääkin. epäilisin siitä ettei neisteissä ole vajausta kun ne kerta täytettiin tietty tuon rempan yhteydessä. Voiko paineanturi vika johtaa siihen, ettei toimi kuumalla mutta kylmällä normaalisti?? Olisko kellään jotain hyvää teoriaa tai omakohtaista kokemusta mikä olis vikana?? Normi keleillä kun nollaa vikakoodit niin se ei tule takaisin ennekun on taas helle.
Edelleenkin...Edelleenkin, paineiden tarkistus ja niiden puuttuessa sitten katsotaan ohjataanko kompuraa edes tuottamaan painetta.
Vie hyvänen aika nyt se autosi, vaikka autokylmään erikoistuneeseen korjaamoon (EI MERKKIHUOLTO!), niin loppuu tää arpominen.
Jos ja kun kompurassa on mekaaninen vika, niin ei anna vikakoodeja.
Lähetetty: 3.8.2010 21:39 Viestin aihe:
Tietyissä -04-07 mallisissa vaggineissa, joissa ei ole magneettikytkintä on kompuran hihnapyörällä varoke, joka yhdistää käyttöakselin ja pyörän > varoke repeää jos kompura porsii. Tämä on helppo tarkistaa itse peilin ja lampun avulla (kun moottori ei käy).
Onko sulla tietoa löytyykö se ohjekirjasta sen varokkeen paikka?
Siinä on kyljessä se kilpi, tai tarrahan se on.. Näkyy heikosti.. Kännykällä vois saada kuvan siitä, tai peilillä koettaa lukea sitä... Mut irrallaanhan se helpoin sitten on tulkita..
Mulla eilen todettiin, että kompura on täysin jumissa ja kylmäaineet tulleet pihalle..
Mä koitan ettii sellasen tarran tänään ja ottaa kuvan siitä...
Äsken katselin kompuran kylkeä niin kyllä siinä jokin tarra oli missä oli numeroita
06F 903 023F
140A
Tsekkaas pyöriikö ns. lahduttimen tuulettimet kun kytket ilmastoinnin päälle. Sijaitsee ehkä syylärin etupuolella. Jos ne ei pelaa ehtyy kylmäaineetkin. Sulekeen palaminenkin vaihtoehto. Kannattaa aloittaa helpoimmasta päästä ennenkuin uusii koko kompuraa. Jos ne ei pyöri, niin on kylmäaineetkin harakoille. Pelkkä aine ei kylmennä. Tuulettimen pitää mennä heti päälle
Voi melkein sanoa säännöksi, jos siellä on zyxelin kompressori ja ilmastointi lakkaa toimimasta, tarkista pyöriikö se pultti sen hihnapyörän keskellä, jos ei, kompura on leikannut ja uutta tilalle huuhtelun ja uusien osien (kuivain, paisuntaventtiili) kanssa, ei kannata ihan halvimpaan paikkaan viedä, koska eivät pysty/osaa huuhdella järjestelmää, ja se metallipaska särkee sitten sen uuden kompressorin ennen aikojaan.
Jos haet uuden marmorilta saat odotella osaa kovan kysynnän takia ja saat yllättäen NipponDenson kompressorin zyxelin tilalle..
On niissä tosin säätöventtiileitäkin hajonnut mutta sen tarkistus kotikonstein vaatii jo vag-comin.
Jos haet uuden marmorilta saat odotella osaa kovan kysynnän takia ja saat yllättäen NipponDenson kompressorin zyxelin tilalle..
On niissä tosin säätöventtiileitäkin hajonnut mutta sen tarkistus kotikonstein vaatii jo vag-comin.
No kerroppas nyt mistä huomaa säätyvätilavuuksisen pumpun toiminnan aukaisemalla konepelti?
Mikäli kompurassa ei ole magneettikytkintä (esim vissiin mk5 golffi), elikkäs on säätyvätilavuuksinen pumppu, se pyörii aina ja ikuisesti. Mutta ilmastointia siinäkään ei saa päälle jos lämpötila laskee liian alas, järjestelmä säätää pumpun tuoton nolliin. Vaikka pumppu pyörii normaalia nopeutta, ei siinä ole tuottoa yhtään.
Mikäli kompurassa ei ole magneettikytkintä (esim vissiin mk5 golffi), elikkäs on säätyvätilavuuksinen pumppu, se pyörii aina ja ikuisesti. Mutta ilmastointia siinäkään ei saa päälle jos lämpötila laskee liian alas, järjestelmä säätää pumpun tuoton nolliin. Vaikka pumppu pyörii normaalia nopeutta, ei siinä ole tuottoa yhtään.
Itselläni seuraava kokemus:
Ostin Audi A3 2007 2.0Tfsi ajettu 140tkm. Pari viikkoa auto oli ollut ja sadekellillä kaikki ikkunat meni niin huuruun, että läpi ei nähnyt. Samassa yhteydessä ei enää tullut kylmää ilmaa.
Jos kylmemmälle laittoi niin laite puski ilmaa niin, että ei tukka meinannut päässä pysyä mutta ei viilentänyt.
Auto kävi ensin nyrkkipajalla (jota myyjäliike suositteli) jossa laitettiin piuha kiinni ja metsästettiin vikakoodeja. Ukko sanoi, että kyllä tämä on kunnossa. Laittoi auton käyntiin ja ilmastoinnin kylmälle. Laittoi käden suuttimelle ja sanoi, että toimii. Tuli kuulemma niin perk**een kylmää ilmaa. Oli syyskuun loppua ja aamulla +1 astetta. Painoin Econ-nappia ja samantien kaveri sanoi, että "nyt tulee pelkkää ilmaa". Itse testasin toiselta puolelta suuttimesta, enkä nähnyt mitään eroa. Mutisi jotain painelukosta tai muusta pikkuhäiriöstä, joka oli poistunut kun laittoi tietsikan kiinni autoon.
No, eihän ilmastointi siitä toimimaan alkanut...
Vein merkkiliikkeeseen ja he alkoivat kaivaa vikaa.
Tunnin kuluttua sanottiin, että kompressorivika 900 euroa + työt noin 100 euroa.
Seuraavana päivänä merkkiliikkeestä soitettiin ja sanoittiin että maahantuoja maksaa koko kompressorin ja itselleni jää töiden osuus. Työtkin maksaa autoliike, josta auto ostettiin.
Lokakuun lopussa vaihdetaan kompura.
Itselläni jäi kyllä hyvä mieli maahantuojan toiminnasta. Yleensä tuntuu että maahantuojan perään saa soitella ja asiat menee hitaasti. Nyt tultiin heti kunnolla vastaan. Merkkiliike varoitteli, että maahantuoja voi tulla vastaan ehkä 30%. Tulivat nyt loppujenlopuksi ilman vääntöä 100%
Ostin Audi A3 2007 2.0Tfsi ajettu 140tkm. Pari viikkoa auto oli ollut ja sadekellillä kaikki ikkunat meni niin huuruun, että läpi ei nähnyt. Samassa yhteydessä ei enää tullut kylmää ilmaa.
Jos kylmemmälle laittoi niin laite puski ilmaa niin, että ei tukka meinannut päässä pysyä mutta ei viilentänyt.
Auto kävi ensin nyrkkipajalla (jota myyjäliike suositteli) jossa laitettiin piuha kiinni ja metsästettiin vikakoodeja. Ukko sanoi, että kyllä tämä on kunnossa. Laittoi auton käyntiin ja ilmastoinnin kylmälle. Laittoi käden suuttimelle ja sanoi, että toimii. Tuli kuulemma niin perk**een kylmää ilmaa. Oli syyskuun loppua ja aamulla +1 astetta. Painoin Econ-nappia ja samantien kaveri sanoi, että "nyt tulee pelkkää ilmaa". Itse testasin toiselta puolelta suuttimesta, enkä nähnyt mitään eroa. Mutisi jotain painelukosta tai muusta pikkuhäiriöstä, joka oli poistunut kun laittoi tietsikan kiinni autoon.
No, eihän ilmastointi siitä toimimaan alkanut...
Vein merkkiliikkeeseen ja he alkoivat kaivaa vikaa.
Tunnin kuluttua sanottiin, että kompressorivika 900 euroa + työt noin 100 euroa.
Seuraavana päivänä merkkiliikkeestä soitettiin ja sanoittiin että maahantuoja maksaa koko kompressorin ja itselleni jää töiden osuus. Työtkin maksaa autoliike, josta auto ostettiin.
Lokakuun lopussa vaihdetaan kompura.
Itselläni jäi kyllä hyvä mieli maahantuojan toiminnasta. Yleensä tuntuu että maahantuojan perään saa soitella ja asiat menee hitaasti. Nyt tultiin heti kunnolla vastaan. Merkkiliike varoitteli, että maahantuoja voi tulla vastaan ehkä 30%. Tulivat nyt loppujenlopuksi ilman vääntöä 100%
Nyt on auto käynyt huollossa. Kompura vaihdettiin ja töiden osuus oli 297 euroa. Sisältäen vian etsinnän ja kompuran vaihdon. Toinen ilmastoinnin letkun liitin oli vähän hapettunut jonka takia joutuivat taikinoimaan vähän pidempään. Kompuran maksoi kokonaan maahantuoja. En tiedä mistä naruista joku veteli, mutta vääntää ei tarvinut yhtään. Lisätään nyt vielä, että minulla ei ole minkäänlaisia suhteita kyseiseen merkkihuoltoon.
Nyt sitten tarvii vielä neuvotella tuo työn osuus autoliikkeen kanssa. Jos nyt puolet edes maksaisi...
Samalla olivat vaihtaneet sytyspuolat, joka oli joku Audin kamppanja. Tämä lysti ei maksanut mitään.
Loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt kun kestäisi muutaman vuoden tuo kompura...
Nyt sitten tarvii vielä neuvotella tuo työn osuus autoliikkeen kanssa. Jos nyt puolet edes maksaisi...
Samalla olivat vaihtaneet sytyspuolat, joka oli joku Audin kamppanja. Tämä lysti ei maksanut mitään.
Loppu hyvin kaikki hyvin. Nyt kun kestäisi muutaman vuoden tuo kompura...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 115 vierailijaa