Jopen mk1 Gti ja mk3 Projekt, PäiV!!
Valvoja: ffp jäsenet
No Suomi oli ainakin ennen vapaa maa.. Ei näköjään enää.. Jännä vain ettei kukaan muu ole aikaisemmin kiinnittänyt tuohon huomiota vaikka oliskin ennen perseillyt. No volkkarismi näköjään noussut päähän niin taitaa kaikki muutkin kuulua samaan kastiin ettei edes tunnista itseään aloitustekstistä.
ja sen verran vielä pökköä pesään, että varmasti monikin on aikoinaan perseillyt (kuten voi huomata jarskin kommentista) niin tuo vetää jo aika huiput, ettei kerkee edes hakea muovista korttia kun poliisit jo pysäyttää ylinopeudesta.. Tai enhän minä tiedä onko ollut jo muoviläpyskä taskussa tuossa vaiheessa. Kuitenkin
Minut pysäytettiin ekan kerran kun oli puoli vuotta kulunut ajokortin saannista ja sekin vain sen takia, kun oli autosta palanut vilkku takaa. Ajokortti, auton paperit ja puhallus ja hyvää matkaa ja muista vaihtaa vilkun polttimo välittömästi. + läjä rutiinipysäytyksiä. Kaikki ok ja matka jatkuu. Kavereita toki löytyy jotka on ajaneet pahojakin kolareita, ylinopeutta yms. Nyt ovat melko nöyriä ja rajoitukset pysyy aina maksimissaan +3-5kmh normaalin rajoituksen yläpuolella. Eipä tee mieli kaahata enää
No ajelkaa vaikka mun puolesta kolmeasataa jos siitä ego kasvaa, rysäyksestä oppii sitten jotain.. Tai sitten. On näitäkin nähty. Ensin auto metikköön, samalla viikolla toinen auto katolleen ja kaikki teholle. Ihme ku säilyivät hengissä. Mutta jokainen on oman onnensa seppä
ja sen verran vielä pökköä pesään, että varmasti monikin on aikoinaan perseillyt (kuten voi huomata jarskin kommentista) niin tuo vetää jo aika huiput, ettei kerkee edes hakea muovista korttia kun poliisit jo pysäyttää ylinopeudesta.. Tai enhän minä tiedä onko ollut jo muoviläpyskä taskussa tuossa vaiheessa. Kuitenkin
Minut pysäytettiin ekan kerran kun oli puoli vuotta kulunut ajokortin saannista ja sekin vain sen takia, kun oli autosta palanut vilkku takaa. Ajokortti, auton paperit ja puhallus ja hyvää matkaa ja muista vaihtaa vilkun polttimo välittömästi. + läjä rutiinipysäytyksiä. Kaikki ok ja matka jatkuu. Kavereita toki löytyy jotka on ajaneet pahojakin kolareita, ylinopeutta yms. Nyt ovat melko nöyriä ja rajoitukset pysyy aina maksimissaan +3-5kmh normaalin rajoituksen yläpuolella. Eipä tee mieli kaahata enää
No ajelkaa vaikka mun puolesta kolmeasataa jos siitä ego kasvaa, rysäyksestä oppii sitten jotain.. Tai sitten. On näitäkin nähty. Ensin auto metikköön, samalla viikolla toinen auto katolleen ja kaikki teholle. Ihme ku säilyivät hengissä. Mutta jokainen on oman onnensa seppä
Speedvelvet kirjoitti:Nimim. Ei yksiäkään sakkoja. Oonko siis nössö kun en kaahaa? No enemmän mä elämää arvostan kuin auton huippuja. Joten siitä vain päätä aukomaan että aja sinä sillä ooppelin paskalla. Niin ajanki. Onko se sulta pois?
Aika hienosti sait dialogin itsesi kanssa aikaan tuossa lopussa. :D
-
- -
- Viestit: 83
- Liittynyt: 6.8.2009 15:33
Aamumuroissa paljokin ollu kusta? Olen itsekkin saanut viikon jälkeen kortin (paperilapun) saannin jälkeen sakot. Ja en ole ylpeä siitä mutta tapahtunut mikä tapahtunut. Voin silti rakentaa autoja ja kirjottaa niistä nettiin. Vai pitäisikö kieltää kaikki autoprojektit ihmisiltä jotka ovat sakot saaneet? Ei näin! Itse nostan hattua kyllä projektille :)
"No volkkarismi näköjään noussut päähän niin taitaa kaikki muutkin kuulua samaan kastiin ettei edes tunnista itseään aloitustekstistä. "
ja täähän asia kuuluikin jotenki volkkarismiin jos on kortti lähteny joltain ja ei pahemmin välitetä? en mie ainaskaan pysty tuomitsemaan ihmisiä jolla on ylinopeuksista tullu sakkoja tai lähteny kortti. toki jos vauhtisametti on saanu hommattua ne ooppelirupellilasit päähän ettei enään näe muita merkkejä ja on muiden yläpuolella niin mikäs siinä. ja se pakollinen hymynaama :)
ja täähän asia kuuluikin jotenki volkkarismiin jos on kortti lähteny joltain ja ei pahemmin välitetä? en mie ainaskaan pysty tuomitsemaan ihmisiä jolla on ylinopeuksista tullu sakkoja tai lähteny kortti. toki jos vauhtisametti on saanu hommattua ne ooppelirupellilasit päähän ettei enään näe muita merkkejä ja on muiden yläpuolella niin mikäs siinä. ja se pakollinen hymynaama :)
hohhoo mitäköhän tähän sanois, kai sitä voi vaan hymäillä. :)
Itse autoon liittyen, ei itseeni. vähän saatiin aikaseks taas tänään, mukavaa kun on aikaa laitella omaakin vekotinta, olo on aika ylivoimainen. :)
Takakaari saatiin hyvinkin pitkälle oikeaan muotoonsa, vielä vaatii jonkun verran hitsuutteluja.
Karuu mutta kasassa.
Silleeeee
Pokkaus hakee vielä vähän muotoaan
Kokonais kuvaa, en tiedä miksi ei pysy vaaka asennossa vaikka kääntää.
Tollasseita, mitäs mitä tinaa porukka on käytelly kun noita laitellu, eikös niistäkin aika paljon löydy erisorttista sen suhteen miten levittyy ja kovettuu ja jne? Sen verran vähän tullu näitä tinattua että ei oo paljoa tullut vertailtua eri kamoja.
Itse autoon liittyen, ei itseeni. vähän saatiin aikaseks taas tänään, mukavaa kun on aikaa laitella omaakin vekotinta, olo on aika ylivoimainen. :)
Takakaari saatiin hyvinkin pitkälle oikeaan muotoonsa, vielä vaatii jonkun verran hitsuutteluja.
Karuu mutta kasassa.
Silleeeee
Pokkaus hakee vielä vähän muotoaan
Kokonais kuvaa, en tiedä miksi ei pysy vaaka asennossa vaikka kääntää.
Tollasseita, mitäs mitä tinaa porukka on käytelly kun noita laitellu, eikös niistäkin aika paljon löydy erisorttista sen suhteen miten levittyy ja kovettuu ja jne? Sen verran vähän tullu näitä tinattua että ei oo paljoa tullut vertailtua eri kamoja.
komian näköinen kaari, ite olen käyttäny sitä perus koritinaa mitä joka puulaakissa puuilossa myydään. hirveitä hintaeroja vaan liikkeissä. puuilossa yksi tanko 3euroo ja paikallisessa puljussa 9euroo..... hyviä niksejä on netti täynnä tinaa varten, tosin parhaiten oppii tekemällä, ja epäonistumalla:D
Pientä jutun tynkää taas hetkeen, ei pitäis ottaa yhtään ylimäärästä projektia harteille niin tapahtuis huomattavasti enemmän. No onneks saatiin tänään jotain aikaan. Taka-akselin otin korista irti ja tein toiselle puolelle saman kavennuksen mitä toisellakin on. Irti kun akseli oli hitsasin samalla kaikki paikat läpeensä.
Akselin saumoja
Yleiskuvaa
Tälle päivälle ei jaksanu enään laitella sitä takasin, toki oli aikaa vielä jotain paskarrella. Otin takakontin työn alle sitten pikku askarteluks, elikkä siihen aloin tekee kilven paikan kavennusta, takalasin naarmuttimen poisto ja merkin.
Konttia silpottu
Ite kavennus, 41cm leveyttä
Hepllailua takasin päin.
Ja tähän sitten jäätiin tältä erää.
Silläkin vähän rupesin tuota konttia tekemään että pääsis siihen eka koittaan noita tinauksia ennenkun alkaa noihin kaariin sitä laittamaa, jos siinä oppis jotain perus asioita.
Akselin saumoja
Yleiskuvaa
Tälle päivälle ei jaksanu enään laitella sitä takasin, toki oli aikaa vielä jotain paskarrella. Otin takakontin työn alle sitten pikku askarteluks, elikkä siihen aloin tekee kilven paikan kavennusta, takalasin naarmuttimen poisto ja merkin.
Konttia silpottu
Ite kavennus, 41cm leveyttä
Hepllailua takasin päin.
Ja tähän sitten jäätiin tältä erää.
Silläkin vähän rupesin tuota konttia tekemään että pääsis siihen eka koittaan noita tinauksia ennenkun alkaa noihin kaariin sitä laittamaa, jos siinä oppis jotain perus asioita.
Pieni muotosta tapahtumista havaittavissa, tänään sen verran oltiin auton kimpussa että taka-akseli lyötiin takasin paikalleen ja renkulat kylkeen. Toista kaarta aloin mittailemaan kohalleen, auton kyljet tuli piirreltyä täyteen erinmoisia lukemia. Hyvällä fiiliksellä painettiin eteenpäin ja saatiin kaaren viivat vedeltyä kohilleen, siinä sitten peltiä leikkelemään ja muotoileen jotta osuu jotenkin kohalleen kaarevaan pintaan. No se saatiin natsaamaan ja ois ollu vielä intoa ropailla, no hitsaus vehkeet esiin niin no mitäs muutakaan kun kaasu loppu. Se sitten siitä. Joutuu varmaan pari viikkoa taas passaileen että saa pullon täyteen ja pääsee jatkaan hitsaus hommia. Muuutta eiköhän tässä jotain muutakin hommaa keksi siks ajaks.
Jutun tynkää hetken tauon jälkeen. Tänään löys tallille tiensä 230baria kaasua. Joka tietenkin sanoo sitä että hommia pääsee jatkamaan. Tallin pienen keskeneräisyys vaiheen johdosta en autoa oikeen päässy hitsuuttelemaan, mutta neppailin kasaan ton kontin. Kun kontti oli kasassa, aloin tinaamaan sitä. Muutamaan otteeseen sai tota ohjetta lueskella ennenkun yhteinen sävel jossain määrin tinan kanssa alko löytymään. Omaan mieleen tinaukset onnistu yllättävän hyvinkin vaikka ensimmäistä kertaa ikinä tuli tehtyä. Toki olihan nuo helppoja kohtia tinatakkin kun aina sai kontin sellaiseen asentoon että ei lähde valumaan.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... itinat.jpg
Tollaseen kuntoon tinauksen jäljiltä, jonkun verran hiottuna. Hyvin sai täytettyä, kittiä tulee jäämään 1-2mm.
Lopuks viel vetäsin kerrokset kittiä kontin niskaan.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ttikit.jpg
Joku valo modi vielä konttiin tulee, aika näyttää minkä siihen lyö.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... itinat.jpg
Tollaseen kuntoon tinauksen jäljiltä, jonkun verran hiottuna. Hyvin sai täytettyä, kittiä tulee jäämään 1-2mm.
Lopuks viel vetäsin kerrokset kittiä kontin niskaan.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ttikit.jpg
Joku valo modi vielä konttiin tulee, aika näyttää minkä siihen lyö.
Voi madaltamisen riemua, mitä hienoa on ajaa matalalla autolla jolla tulee vaan ongelmia kulkemisesta, ei mitään. Hankkis elämän ja lopettais tälläset.. :D ei oo helppoo ei. Etupäätä rupesin tänään kattelemaan että mitenkän sen vanteen saa sinne sopimaan suhteellisen oikealle korkeudella. Suht passeli korkeus saatiin aikasekskin.
apurungon kohalta
4.5 cm apurungon kohalta maahan, olkavarsilla sentin verran juuresta tilaa liikkuu.
No tuossahan sitä vielä mentiin hymyissä suin ennenkun päästiin kattoon auton sivulle että miltäs sivuprofiili näyttää.
sivuproffiilia
Kliiikss
No joo kyllähän se rupes oleen niillä hehtaareilla kun pitikin.
Ton verran etunen kaaresta pihalle
Pitihän se tietenkin kurkata etulokarin alle ja todeta että perseestähän tämä kaikki tyyni on.
tilat vähissä
Vanne kääntyy muutaman hassun sentin
Jos tuolle korkeudella tämän paskan haluu niin se on sisälokarit uusiks,eikä tuota kehtaa ees ottaa ylöspäin on niin korkee muuten. Rakentamisen riemua, hommat just tuplaantu. :cheers:
apurungon kohalta
4.5 cm apurungon kohalta maahan, olkavarsilla sentin verran juuresta tilaa liikkuu.
No tuossahan sitä vielä mentiin hymyissä suin ennenkun päästiin kattoon auton sivulle että miltäs sivuprofiili näyttää.
sivuproffiilia
Kliiikss
No joo kyllähän se rupes oleen niillä hehtaareilla kun pitikin.
Ton verran etunen kaaresta pihalle
Pitihän se tietenkin kurkata etulokarin alle ja todeta että perseestähän tämä kaikki tyyni on.
tilat vähissä
Vanne kääntyy muutaman hassun sentin
Jos tuolle korkeudella tämän paskan haluu niin se on sisälokarit uusiks,eikä tuota kehtaa ees ottaa ylöspäin on niin korkee muuten. Rakentamisen riemua, hommat just tuplaantu. :cheers:
ja kyllä tuo 4.5senttiä on ihan passeli vielä normaaliin liikkumiseen suomen maastossa. vähän ku kattoo mihin ajaa niin pärjää ihan hyvin..
Tossahan on omaan mieleenikin tasan sen puolet liikaa, ei siitä pelkoo. alemmaksikin vois mennä kuhan takoo tilaa tonne sisälokariin, kun siellä ei oo kun sen sentti kaks.
Saiskos siihen eteen lisää tilaa jos siihen vaihtais henkilautoon tarkoitetut renkaat noille vanteille?
Kyllä sillä jo saadaan jonnin verran ja pienempää kumia ois tarkotus laittaakkin, mutta ei pelasta kuitenkaan koko tilannetta.
Eilen alettiin renkaan kääntymis ropleemaa selvittelemään, "etupuolelle" tehtiin niin paljon tilaa että jos pitäisi saada rengas kääntymään lisää joutuis runkopalkkiin ruveta vääntään mutkaa. Etupuoli onkin suhteellisen helppo toteuttaa, mutta tuo sisustan puoli tuottaa varmasti taas jonkun verran pään vaivaa.
Turhaa tavaraa poistetu edestä
Alkaa jo kääntymään pikkuhiljaa
Tohon päästiin, enempää ei saa kääntyy tolla renkaalla, runkopalkkiin kiinni
Sitten aloin heppaileen takasin päin lokarin, kolmesta palasta väännettiin muotoa.
Vähän heikkoo kännykkä kuvaa mihin jäätiin.
Se pitäis hitsailla kokonaan nippuun seuraavaks, sitten purkaa sisustasta viimesetkin osat pois, sulakeboksi, piuhat ja rensselit jotta pääsee sinne puolelle puhkoon reikää.
Turhaa tavaraa poistetu edestä
Alkaa jo kääntymään pikkuhiljaa
Tohon päästiin, enempää ei saa kääntyy tolla renkaalla, runkopalkkiin kiinni
Sitten aloin heppaileen takasin päin lokarin, kolmesta palasta väännettiin muotoa.
Vähän heikkoo kännykkä kuvaa mihin jäätiin.
Se pitäis hitsailla kokonaan nippuun seuraavaks, sitten purkaa sisustasta viimesetkin osat pois, sulakeboksi, piuhat ja rensselit jotta pääsee sinne puolelle puhkoon reikää.
Hommat jatkuu, tänään purin sisustan loppuun, tieltä sai lähteä johdot, sulakeboksit, ilmastointi, polkimet ja ohjaus heebelit. Tulipeltikin sai siirtyä jonnin verran sivummalle että pääsee kunnolla harrastamaan lisätilan operointia. Tulipellin kanssa tuli painuttua varmaan tunnin verran oli sen verran kovalla sissijuustolla vedetty sinne kiinni että ei hevillä tahtonu antautua, loppujen lopuks saatiin melkeen kokonaan irti toki vähän erilaisessa muodossa kuin alkuperäinen, mutta tuo ei haittaa koska tulee muuttumaan kuitenkin läpivientien osalta hyvinkin paljon, varmaan alkuperästä jää tuo mistä tulee jarru tehostin läpi ja ohjaus tzytsteemii.
Muutamasta kohdasta vielä kiinni.
Kun tuli pelti oli saatu tarpeeks pois edestä alettiin harrastaa sitä niinkin tutuksia tultua rälläköintiä.
Tavaraa poeees
Alkaa kääntyy myös toiseen suuntaan.
Tilan käyttö on sallitua ellei pakollista.
Kurkkii kurkkii
Tolpan takaa katottuna
Pari kolme laikkaa kun oltiin tonne tuhrattu niin tuollasia saatiin aikaseks, rengas menee ihan linkkuuun.
Kyllä noitten johtojen kanssa tullaan vielä jokunen tovi ihmettelemään mietiskelemään että kaikki saadaa toimimaan, sen verran hyvin onneks tuon sai että mitään ei tarvinnu irrottaa ite sulakeboksist vaan sai yhtenä nippuna.
Johtoviidakkooo
Hitsuu hommiahan se on sitten taas jonnin verran seuraavaks tietossa, joten niillä etiäpäin.
Muutamasta kohdasta vielä kiinni.
Kun tuli pelti oli saatu tarpeeks pois edestä alettiin harrastaa sitä niinkin tutuksia tultua rälläköintiä.
Tavaraa poeees
Alkaa kääntyy myös toiseen suuntaan.
Tilan käyttö on sallitua ellei pakollista.
Kurkkii kurkkii
Tolpan takaa katottuna
Pari kolme laikkaa kun oltiin tonne tuhrattu niin tuollasia saatiin aikaseks, rengas menee ihan linkkuuun.
Kyllä noitten johtojen kanssa tullaan vielä jokunen tovi ihmettelemään mietiskelemään että kaikki saadaa toimimaan, sen verran hyvin onneks tuon sai että mitään ei tarvinnu irrottaa ite sulakeboksist vaan sai yhtenä nippuna.
Johtoviidakkooo
Hitsuu hommiahan se on sitten taas jonnin verran seuraavaks tietossa, joten niillä etiäpäin.
Terveisiä rälläkän katkuisesta tallista, tää päivä piti olla hitsaus painotteinen päivä mutta eini ei. Isipappa menny lainaa maskit ja vehkeet jollekkin. No niitä odotellessa tuhrattiin toisellekkin puolelle pieni nippu laikkoja, onpahan ainakan paikkoja jota pääsee tekemään, jouda paljoo miettiin että mistäköhän sitä jatkais.
Kaverille kans tilaa
Nnnoiin.
Kliiickkss
Hienot pohjamaalitkin mentiin pilaa
Tollatteet siis toisellekkin puolelle, sisustaa laitten myös muutama nippeli pitäis laittaa paikallee, mm mittaristo ja jotain pientä niin ois vimpan päälle kasassa, wut?
Sisustan yleiskuvaa
Hitsiä kai sitten joutuu odotteleen kun rupee rälläköitävät kohat loppumaan :D
Kaverille kans tilaa
Nnnoiin.
Kliiickkss
Hienot pohjamaalitkin mentiin pilaa
Tollatteet siis toisellekkin puolelle, sisustaa laitten myös muutama nippeli pitäis laittaa paikallee, mm mittaristo ja jotain pientä niin ois vimpan päälle kasassa, wut?
Sisustan yleiskuvaa
Hitsiä kai sitten joutuu odotteleen kun rupee rälläköitävät kohat loppumaan :D
Tekemää reikää takaaasin päin kiinni. Kuskin puolelle siis aloin hitsuuttelemaan lappusta takasin paikalle, suorasta pellistä tuli kaikki osat ja 5 palaa siihen meni että se oli ummessa, saumat hitsailin molemmilta puolilta kiinni, tiedä oisko ollu tarpeen mutta tehtiin niin tehtiiin. Omaan mieleen kyllä sai hyvin taipumaan noi palaset tonnen sisälle, renkaalle ei tullu minkäänlaisia esteitä joten tilaa saatiin roimasti lisää jota haettiin.
Klik
Klaks
Sisäpuolelta.
sissee toinen
Sellassiin kuntoon, saumat hioin vielä päälle, yks "katto" pala pitäis vielä hitsata ja sitten maalit niskaan.
Huoohhh, omistaisinpa voimavirta hitsin. :roll:
Klik
Klaks
Sisäpuolelta.
sissee toinen
Sellassiin kuntoon, saumat hioin vielä päälle, yks "katto" pala pitäis vielä hitsata ja sitten maalit niskaan.
Huoohhh, omistaisinpa voimavirta hitsin. :roll:
Päivitellääs pikku tauon jälkeen, hommat edenny mutta päivitykset jääny jälkeen.
Toinen puoli on saatu parsittua myös kasaan sisälokarien osalta. Törkee homma noissa vaikka ei nopeesti uskois, sen 5h sai puoleensa tehä hommia että nipussa, vielä tarvis kunnon maalit vetää niskaan.
Renkaan puolelta, saumoihin vedetty vielä sikamassat.
Kabiinin puolelta.
Toisen puolen etulokariakin jonkun verran hahmottelin tossa joku viikko takaperin, kyllähän se muotoon saatiin mutta ei se tuu tolla rengastuksella toimimaan, camberitkin aivan päin persiitä kun sitä rakenteli, yläpään osaa suoritti vanhan tunkin rengas. :D Kumit nyt tulee ainakin vaihtumaan, katsotaan sitten tuota sopivuutta uudelleen.
Tommosessa kuosissa etunen.
Siitä toinen.
Tämän hetken tuntemus että tuo tullaan tekemään kokonaan uusiksi, kun on saatu kunnon alusta ja yläpään osat.
Pelkääjän puolen takakaarikin hahmottui tänään siihen oikeaan muotoonsa, eihän se ollu vasta kun kolmas kerta kun teen sen uudestaan. :P Tänään otin oikein sitten leivinpaperia avuksi ja tein toisesta puolesta kunnon sapluunat joiden mukaan tein palat toisella puolella, nytten ei voi olla kuin yhtä hymyä. Hyvän näkönen tuli ja omaan silmään ei pysty oikeen eroa muodostamaan, muutakuin että vielä puuttuu pokkaus.
Siitä kuvaa takaseeen.
Toista kuvaa perräään.
Yks yleiskuvainen.
Semmoseen kuosiin, siihen sitten vielä se 2.5cm pokkaus kohilleen niiin alkaa oleen aika rokkikokki.
Loppuun vielä pieni yleiskuva toiselta puolelta.
Tästä jatkellaaaan.
Toinen puoli on saatu parsittua myös kasaan sisälokarien osalta. Törkee homma noissa vaikka ei nopeesti uskois, sen 5h sai puoleensa tehä hommia että nipussa, vielä tarvis kunnon maalit vetää niskaan.
Renkaan puolelta, saumoihin vedetty vielä sikamassat.
Kabiinin puolelta.
Toisen puolen etulokariakin jonkun verran hahmottelin tossa joku viikko takaperin, kyllähän se muotoon saatiin mutta ei se tuu tolla rengastuksella toimimaan, camberitkin aivan päin persiitä kun sitä rakenteli, yläpään osaa suoritti vanhan tunkin rengas. :D Kumit nyt tulee ainakin vaihtumaan, katsotaan sitten tuota sopivuutta uudelleen.
Tommosessa kuosissa etunen.
Siitä toinen.
Tämän hetken tuntemus että tuo tullaan tekemään kokonaan uusiksi, kun on saatu kunnon alusta ja yläpään osat.
Pelkääjän puolen takakaarikin hahmottui tänään siihen oikeaan muotoonsa, eihän se ollu vasta kun kolmas kerta kun teen sen uudestaan. :P Tänään otin oikein sitten leivinpaperia avuksi ja tein toisesta puolesta kunnon sapluunat joiden mukaan tein palat toisella puolella, nytten ei voi olla kuin yhtä hymyä. Hyvän näkönen tuli ja omaan silmään ei pysty oikeen eroa muodostamaan, muutakuin että vielä puuttuu pokkaus.
Siitä kuvaa takaseeen.
Toista kuvaa perräään.
Yks yleiskuvainen.
Semmoseen kuosiin, siihen sitten vielä se 2.5cm pokkaus kohilleen niiin alkaa oleen aika rokkikokki.
Loppuun vielä pieni yleiskuva toiselta puolelta.
Tästä jatkellaaaan.
Jatkellaaan, pelkääjän puolen takakaari sai pokkauksen. Hyvin taipu kohilleen, pientä hifistelyä tietenkin vaatii. Tästä puolesta tuli huomattavasti parempi kun toisen puolen, ohhan sitä jo tietenkin harjoteltu muutaman kaaren verran. :) Visiot kasvo taas tehdessä, joten tää kaari on sen näkönen, minkälaiseks toi toinenkin tullaan tekeen, jonnin verran joutuu muokata mutta ei pahemmin. Muutostahan ei ole muuallakuin tossa kuinka paljon toi rengas uppoaa tonne kaareen.
Klikkk
Ja perään lisäää.
Ja siitä
Loppuun pieni perberi kuva.
Sellasta.
Klikkk
Ja perään lisäää.
Ja siitä
Loppuun pieni perberi kuva.
Sellasta.
Vihdoin se asia on tosi! Viimeset 19 vuotta mitä on taivalta tehty niin on haavena ollu mk1 Golffi 3 ovinen ja kattoluukulla, pakko se oli hommata kun käveli vastaan!
Elikkä alkuperäinen 1,6 GTI tuli vastaan ihan ohimenne nettiä selaillessa, pakkohan se oli hakea pois.
Auto on viimeksi leimattu vuonna 2003 jolloin se on mennyt puhtaasti läpi leimasta, tämän jälkeen ajettu lämpimään talliin jossa sitten ollut tämän 7 vuotta. On kyllä niin hyvässä kunnossakin. 1999-2003 ajalta löytyy lähes kahden tuhannen euron edestä kuitteja mitä ruostehommia on tehty. Kyllä oli pohja siinä kunnossa mitä olettikin, yhtäkään reikää ei löytynyt, vähän massat irtoillu. Ainoat reiät mitä koko autosta sain tongittua tähän hätään niin etulokareissa ikkunan alhaalla, samassa paikkaa molemmilla puolilla. Takakaaret vaihdettu aikanaan uusiin. Kori ympäriinsä todella hyvässä kunnossa, pientä ruoste rupee löytyy, mutta ei mitään suurempaa.
Yhteentoa:
-Alkuperäinen GTi 1.6 110hv
- sisällä orkkis Recarot musta/oranssit
- ajettu 221tonnii
Mitä autolle tapahtuu?:
- Ruoste rupien korjaus ja ylimaalaus samalla värillä
-etupuskurin vaihto kun on rikki, uusi tuli mukaan
-säädettävää alustaa
-vannetta tottakai
-sisustan siistimistä, kuskin penkissä pieni reikä ja kasaus
-sisäpuhaltimen moottori
- sinkkumaski mahdollisesti
-koneremontti varmaan samaan syssyyn
-jarrujen herkistelyt vaikka ovat menneet vuonna 2003 kaikki 0 prosentilla läpi
-uus etulippa
Ja jotain pientä varmasti.
Tarkoitus olla ajossa kesällä 2011
Kuvia.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... tistoo.jpg
Alkuperäinenkin ratti tuli mukana, mutta sää nähä kumpaa on kivempi hieroa.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... rseest.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ristoo.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ehuone.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... keulaa.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... npuoli.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... rstett.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... enkkii.jpg
Kolmonen on hiukan aikaa jäissä kun tarvii tehdä välillä rahaakin millä sitten näitä vekottimia laitellaan.
Elikkä alkuperäinen 1,6 GTI tuli vastaan ihan ohimenne nettiä selaillessa, pakkohan se oli hakea pois.
Auto on viimeksi leimattu vuonna 2003 jolloin se on mennyt puhtaasti läpi leimasta, tämän jälkeen ajettu lämpimään talliin jossa sitten ollut tämän 7 vuotta. On kyllä niin hyvässä kunnossakin. 1999-2003 ajalta löytyy lähes kahden tuhannen euron edestä kuitteja mitä ruostehommia on tehty. Kyllä oli pohja siinä kunnossa mitä olettikin, yhtäkään reikää ei löytynyt, vähän massat irtoillu. Ainoat reiät mitä koko autosta sain tongittua tähän hätään niin etulokareissa ikkunan alhaalla, samassa paikkaa molemmilla puolilla. Takakaaret vaihdettu aikanaan uusiin. Kori ympäriinsä todella hyvässä kunnossa, pientä ruoste rupee löytyy, mutta ei mitään suurempaa.
Yhteentoa:
-Alkuperäinen GTi 1.6 110hv
- sisällä orkkis Recarot musta/oranssit
- ajettu 221tonnii
Mitä autolle tapahtuu?:
- Ruoste rupien korjaus ja ylimaalaus samalla värillä
-etupuskurin vaihto kun on rikki, uusi tuli mukaan
-säädettävää alustaa
-vannetta tottakai
-sisustan siistimistä, kuskin penkissä pieni reikä ja kasaus
-sisäpuhaltimen moottori
- sinkkumaski mahdollisesti
-koneremontti varmaan samaan syssyyn
-jarrujen herkistelyt vaikka ovat menneet vuonna 2003 kaikki 0 prosentilla läpi
-uus etulippa
Ja jotain pientä varmasti.
Tarkoitus olla ajossa kesällä 2011
Kuvia.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... tistoo.jpg
Alkuperäinenkin ratti tuli mukana, mutta sää nähä kumpaa on kivempi hieroa.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... rseest.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ristoo.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ehuone.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... keulaa.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... npuoli.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... rstett.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... enkkii.jpg
Kolmonen on hiukan aikaa jäissä kun tarvii tehdä välillä rahaakin millä sitten näitä vekottimia laitellaan.
Päivitetääs vähän, ei ois pitäny nuolasta ennenkun tipahtaa "joo täähän on terve kun pukki pelleiltään" :D Etulokarit menee vaihtoon, etuhiekkapelti oli kasattu kaameesta kasasta pakkelia, keskimääränen paksuus 5-25mm. :) Ruostekartotus siis jatku ja otin etulokarit irti, sielä takaahan sitten löytyy oikeen somaa ruoste peikkoo. Kummaltakin puoleta pilarin vierestä puhki ruostunu.
Pelkääjän puoli oli pahemmassa kunnossa mutta täysin pelastettavissa ja helppo paikka hitsata.
Siihen sitten uuttaa palaa paikalleen
Epoksit päälle ja se ois siinä, pelkääjän puolella pitää hommata sitten tuo ikkunan alareunan korjaus pala viel.
Sitten toiselta puolelta ei ollu niin pahasti menny läpi mutta sama operaatio sinnekkin täytyy tehä eli kaikki vähänkin pehmee pois ja uuttaa kiinni.
Ja tästä vielä kuvaakin sinne.
Saa nyt nähä mitä tän kanssa tehään, otetaanko jo armeijan ajaks ajoon vai tuleleko viel ostettua talveks joku käyttis peli, 30 pv sais kortinkin takas, et pari viikkoo ois aikaa laittaa tää väliaikais kuntoon. Saa nähdä.
Kiitosta vain. :)
Pelkääjän puoli oli pahemmassa kunnossa mutta täysin pelastettavissa ja helppo paikka hitsata.
Siihen sitten uuttaa palaa paikalleen
Epoksit päälle ja se ois siinä, pelkääjän puolella pitää hommata sitten tuo ikkunan alareunan korjaus pala viel.
Sitten toiselta puolelta ei ollu niin pahasti menny läpi mutta sama operaatio sinnekkin täytyy tehä eli kaikki vähänkin pehmee pois ja uuttaa kiinni.
Ja tästä vielä kuvaakin sinne.
Saa nyt nähä mitä tän kanssa tehään, otetaanko jo armeijan ajaks ajoon vai tuleleko viel ostettua talveks joku käyttis peli, 30 pv sais kortinkin takas, et pari viikkoo ois aikaa laittaa tää väliaikais kuntoon. Saa nähdä.
Onnea uudesta ostoksesta! :) Hienoja pelejä molemmat!
Kiitosta vain. :)
Jatketaan ykkösen pohjilta etiäpäin! Pelkääjän puoli on siis valmis lukuun ottamatta tuota tuulilasin alanurkkaa. Toiselle puolelle sitten samanlaista hommaa, alapuoli toisella puolella paremmassa kunnossa mutta yläpää paskemmassa. No eihän siinä mitään vanhaa paskaa pois.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... steeet.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... paikka.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ikee-1.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... i/hmmm.jpg
Siihen hitsailin tänään tuon reunan kuntoon, vielä alapää tarvii tehdä kokonaan uusiksi.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... /paras.jpg
Sisustaa purin kanssa ja kattelin kuntoo, on noi vaan perseestä noi "äänen" vaimennus matot kun imee kosteutta ja ruostutttaa sisältä päin. Purin matot ja sun muut pois edestä ja kävin taltan ja vasaran kanssa etupään pohjan läpi, hakkasin bitumit pois. Muutama pieni reikäkin tuli samalla havaittua, ne kuntoon ja pohja teräslaikalla läpi. Sen jälkeen vetäsen epoksin sisälle.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... isreik.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ireika.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... pohjaa.jpg
Näiltä etiäpäin, kuskin puoli loppuun ja sen jälkeen melkein kone pois keulilta ja konehuoneen tarkistus. Maalataan myös samalla uudestaan kun autokin saa uuden värin päälle.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... steeet.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... paikka.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ikee-1.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... i/hmmm.jpg
Siihen hitsailin tänään tuon reunan kuntoon, vielä alapää tarvii tehdä kokonaan uusiksi.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... /paras.jpg
Sisustaa purin kanssa ja kattelin kuntoo, on noi vaan perseestä noi "äänen" vaimennus matot kun imee kosteutta ja ruostutttaa sisältä päin. Purin matot ja sun muut pois edestä ja kävin taltan ja vasaran kanssa etupään pohjan läpi, hakkasin bitumit pois. Muutama pieni reikäkin tuli samalla havaittua, ne kuntoon ja pohja teräslaikalla läpi. Sen jälkeen vetäsen epoksin sisälle.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... isreik.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ireika.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... pohjaa.jpg
Näiltä etiäpäin, kuskin puoli loppuun ja sen jälkeen melkein kone pois keulilta ja konehuoneen tarkistus. Maalataan myös samalla uudestaan kun autokin saa uuden värin päälle.
Suhteellista hiljais eloa, armeija syö kaiken ajan harrastuksilta. Jonkun verran on ykköstä viety eteenpäin, kolmosen osalta sitäkin laimeempaa, vaatis sen verran rahallisia investointeja,että ei päivä rahoilla saa budjetoitua. Pitää päivitellä tänne vähän miten on edenny, kun löytyy kuva materiaalia kaikesta mitä tehty.
Päivitystä tännekkin joskus, että ei häviä täysin bittiavaruuteen. Kaikenlaista pientä on tullut koitettua lomilla paskarrella. Pääasiassa ollaan menty noitten ruostevaurioiden kimpussa, nyt alkais pohja oleen pikku hiljaa hitsattu, vielä tarvii hitsata noi "helmat" sisä puolelta umpeen, mutta onneks ei röste hommat siihen lopu.
Tollanen reikäsen joutu vääntämään pelkääjän puolelle:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... lkpohj.jpg
Pelkääjän puoli oli muutenkin huomattavasti heikommassa kunnossa verrattuna kuskin puoleen, kuskin puoli on "valmis" siihen vaihoin kaks n. 150mmx450mm palaa, hinkkasin bitumit pois lattiasta, kävin rälläkällä kaikki paikat läpi ja vedin ton kakskomponentti polyuretaani pohjavärin siihen mitä tuossa kolmosessakin on, sama tällekkin puolelle kuhan on valmis.
Tää viikonloppu on mennyt tuota tekniikka purkaessa ja ehostaessa, välillä pakko tehä jotain muutakin kun peltihommii.. Elikkä purin moottorin palasiiin, tutkailin ja tsuumailin sitä, ilmeisesti joskus kunnostettu kun männät oli melkeen uutta vastaavat ja sylinteriputkissakin näky selvä hoonauksen jälki, nokassakaan ei ollu mitään kulumisen merkkejä.
Siitä männät ja veivit, laakerit oli kunnossa, tottakai vaihtuu uusiin samalla avauksella:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... i/mnht.jpg
Lohkopesty ja hinkattu rälläkällä ja teräsharjalla läpi:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... hkputs.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... attuna.jpg
Sitten ei muutakun rasvojen poistot ja eka kerros väriä päälle: http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... kosvri.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... uolvri.jpg
Ja sama temppu öljypohjalle, tossa oljypohjassa on tollanen paluujuttu ja siitä lähtee sellanen putki, no kai sillekkin joku tarkotus on??
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ppohja.jpg
Pitää vielä vedellä toiset kerrokset maalia noitten niskaan.
Venttiilit oli koneen muusta yleis ilmeestä poiketen aika raskaassa paskan peitossa, en rupea niitä vaihtamaan uusiin joten niiden putsaus sekä hionta niin taas mennään varmasti jokunen tovi etiäpäin.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... tvenat.jpg
Venttiilit putsattu, hieman erinäköiset:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... tsattu.jpg
Kansikin nostettiin tietenkin samalla pöydälle ja alettiin siihen tutustumaan, aikas rankat työstö jäljet oli imupuolella varsinkin, tollanen 2mm "valli" oli juuri ennen seeti renkaita, elikka kanavien siistimistä josko vaikka johonkin vaikuttais.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... /kansi.jpg
Tämmötteitä, koitetaan joskus taas päivitellä tätäkin. TJ110 ;)
Tollanen reikäsen joutu vääntämään pelkääjän puolelle:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... lkpohj.jpg
Pelkääjän puoli oli muutenkin huomattavasti heikommassa kunnossa verrattuna kuskin puoleen, kuskin puoli on "valmis" siihen vaihoin kaks n. 150mmx450mm palaa, hinkkasin bitumit pois lattiasta, kävin rälläkällä kaikki paikat läpi ja vedin ton kakskomponentti polyuretaani pohjavärin siihen mitä tuossa kolmosessakin on, sama tällekkin puolelle kuhan on valmis.
Tää viikonloppu on mennyt tuota tekniikka purkaessa ja ehostaessa, välillä pakko tehä jotain muutakin kun peltihommii.. Elikkä purin moottorin palasiiin, tutkailin ja tsuumailin sitä, ilmeisesti joskus kunnostettu kun männät oli melkeen uutta vastaavat ja sylinteriputkissakin näky selvä hoonauksen jälki, nokassakaan ei ollu mitään kulumisen merkkejä.
Siitä männät ja veivit, laakerit oli kunnossa, tottakai vaihtuu uusiin samalla avauksella:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... i/mnht.jpg
Lohkopesty ja hinkattu rälläkällä ja teräsharjalla läpi:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... hkputs.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... attuna.jpg
Sitten ei muutakun rasvojen poistot ja eka kerros väriä päälle: http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... kosvri.jpg
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... uolvri.jpg
Ja sama temppu öljypohjalle, tossa oljypohjassa on tollanen paluujuttu ja siitä lähtee sellanen putki, no kai sillekkin joku tarkotus on??
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... ppohja.jpg
Pitää vielä vedellä toiset kerrokset maalia noitten niskaan.
Venttiilit oli koneen muusta yleis ilmeestä poiketen aika raskaassa paskan peitossa, en rupea niitä vaihtamaan uusiin joten niiden putsaus sekä hionta niin taas mennään varmasti jokunen tovi etiäpäin.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... tvenat.jpg
Venttiilit putsattu, hieman erinäköiset:
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... tsattu.jpg
Kansikin nostettiin tietenkin samalla pöydälle ja alettiin siihen tutustumaan, aikas rankat työstö jäljet oli imupuolella varsinkin, tollanen 2mm "valli" oli juuri ennen seeti renkaita, elikka kanavien siistimistä josko vaikka johonkin vaikuttais.
http://i618.photobucket.com/albums/tt26 ... /kansi.jpg
Tämmötteitä, koitetaan joskus taas päivitellä tätäkin. TJ110 ;)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 92 vierailijaa