Vento,Golf V ja Caddyn viritystä
Valvoja: ffp jäsenet
Niin ja, kysäisepä vaikka minulta tosiaan tuota vesiruuttaa jos sille on vielä tarvis niinkuin sami tuossa aikasemmin jo näemmä mainittikin, niiden kanssa on tullut tuossa viimeaikoina touhuiltua. Itellä on käytössä AHU-Cordobassa noin 30/70 -metanolisekotusta ja pakolämmöt tipahti pikkusuuttimella (3gph) noin 40 astetta ja 7gph (600ml/min 250psi pumpulla) tuottavalla suuttimella sain pakolämmön tipahtamaan jo 100 astetta, imusarjahan tuolla menee jo niin kylmäksi että alkaa jo lähestulkoon hikoilemaan.
Kyllä siihen alet voidaan laskea, varsinkin kun näitä kokemuksia suomen kamaralla on vielä sen verran vähin että muutama kunnon "testaaja" tarvitaan näin alkuun. Kaikkia noista on hyllyssä ja hinnat alittaa jenkkilän tarjonnan. Soita vaikka, niin voidaan tarinoida lisää.
Tuolla DevilsOwn:n foorumilla on paljon juttuja ruiskujen asennuksista ja vaikutuksista, kannattaa käydä katsomassa: http://www.alcohol-injection.com/forum/
Esim. TSI-koneisiinhan tuollanen ruisku pitäisi laittaa järestään, sillä saisi pysymään imusarjan ja kannen kanavat puhtaana kun suoraruiskuina bensasumukaan ei enää puhdista ja EGR:kin tuo aina vaan lisää kökköä kanaviin -ihan kuin dieseleissä.
Tuolla DevilsOwn:n foorumilla on paljon juttuja ruiskujen asennuksista ja vaikutuksista, kannattaa käydä katsomassa: http://www.alcohol-injection.com/forum/
Esim. TSI-koneisiinhan tuollanen ruisku pitäisi laittaa järestään, sillä saisi pysymään imusarjan ja kannen kanavat puhtaana kun suoraruiskuina bensasumukaan ei enää puhdista ja EGR:kin tuo aina vaan lisää kökköä kanaviin -ihan kuin dieseleissä.
noniin, välillä jotain tännekki.
Sain uudesta ahtimesta jo rikottua päittäis laakerin liian pienellä pakopesällä ja ilman pakopaine mittaria, mut huomena pitäs saada puhallin kasaan ja varmaan tulee toi vesiruutakin matkahuoltoon. nyt pitää pakopesä muuttaa oikeeseen kokoon ja sit pääsee pumpusta kierroksiaki säätään. :)
Oisko kellään holsetin 10-12:sta 60mm reijällä olevaa pesää myydä? ei haittaa vaikka ois pienemmälläki reijällä.
Sain uudesta ahtimesta jo rikottua päittäis laakerin liian pienellä pakopesällä ja ilman pakopaine mittaria, mut huomena pitäs saada puhallin kasaan ja varmaan tulee toi vesiruutakin matkahuoltoon. nyt pitää pakopesä muuttaa oikeeseen kokoon ja sit pääsee pumpusta kierroksiaki säätään. :)
Oisko kellään holsetin 10-12:sta 60mm reijällä olevaa pesää myydä? ei haittaa vaikka ois pienemmälläki reijällä.
samat ku ennenki, teräsveivit ja pukit vahvistettu. Täytyy vissiin seuraava lohko valaa petonia 5cm, jos vaikka auttais jotain ja runko pukkien pultin reiät porata niin pitkäks ku mahollista ja laittaa pinnapulteilla jos vaikka auttais jotain. Tehoista vaikee sanoo mitään mut ei menny ennen mihkää ja ny ei saanu pitoo ku 4 ja 5 pykälällä.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 18.1.2010 19:40
Tännekkin välillä jotain..
Tuli tollanen 5golffi ostettua käyttikseksi ja sitä ulkonäöltä vähän parantelen laittamalla gtin puskurin keulalle, gti helmat, r-line takahelma, lasit kalvottaa, alusta jo päivitetty ja jonkinlaiset talvitassutkin tuli laitettua.
Caddy tuli maalailtua kokonaan ja laitoin uudet ovet, lokasuojat, takakaaret, hiekka pellin, konepellin ja taakse rakensin hiekkapellin myös. Niin ja pitihän se turboki laittaa että viitsii ajaa mutta nyt se moottori otti sen verran siipeen että joutuu nostaa 1.9:in keulalle ja vähän enempi viriä siihen(venton palikat suurin piirtein).
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Tuli tollanen 5golffi ostettua käyttikseksi ja sitä ulkonäöltä vähän parantelen laittamalla gtin puskurin keulalle, gti helmat, r-line takahelma, lasit kalvottaa, alusta jo päivitetty ja jonkinlaiset talvitassutkin tuli laitettua.
Caddy tuli maalailtua kokonaan ja laitoin uudet ovet, lokasuojat, takakaaret, hiekka pellin, konepellin ja taakse rakensin hiekkapellin myös. Niin ja pitihän se turboki laittaa että viitsii ajaa mutta nyt se moottori otti sen verran siipeen että joutuu nostaa 1.9:in keulalle ja vähän enempi viriä siihen(venton palikat suurin piirtein).
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
kiitoksia!
Golffista tulee sit kuvia ku saa keulaa alas ja puskurit ym. paikalleen. :)
tuossa caddystä pikku pätkä miten ruoka liikkuu( meinaa ilman ahtoja saada liikaa) http://www.youtube.com/watch?v=bg-KNNbgDOc
Golffista tulee sit kuvia ku saa keulaa alas ja puskurit ym. paikalleen. :)
tuossa caddystä pikku pätkä miten ruoka liikkuu( meinaa ilman ahtoja saada liikaa) http://www.youtube.com/watch?v=bg-KNNbgDOc
Se on paljon mahdollista ku täälä halkokarilla asustelen :) tossa ois golffista muutama kuva:
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
Ensviikkoa odotellessa tuossa yksi huono video caddyllä kiihdytyksesta:) http://www.youtube.com/watch?v=CmuVpGEwRZw
käyrä 1,9bar pumppu metässä
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
caddy uusilla vanteilla pienemmat kumet haaveena
http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
caddy uusilla vanteilla pienemmat kumet haaveena
Aika uskomattomasti näyttää kädi kiihtyvän, toihan on jo varmaan aika mukava kepittelylaite :) mitä muutoksia pumpulle on tehty, ja millä turbolla tuo setti on? Mukava vetoalue tosiaan tuo 2500-6000. Ei taida kyllä kaddy paljoa painaakaan, oispa oma diiseli yhtä kevyt! Vaikuttaa tuo massa kulkuun ihan pirusti. Niin siis onkos tuo nyt 1.6 vai 1.9td? Joka tapauksessa viree tekniikka..
Ducaton pumpulla mennää jossa isompi nostoinen nokkalevy ja 12mm tappi. Aamulla ennen penkkiin menoa lisäsin ~2 kierrosta syöttöä niin veto tyssäsi täysin 4 tonnin jälkeen ja musta savu muuttui lähes valkeaksi, eli jostain syystä ennakko menee pieleen silloin. Penkin jälkeen säädin pumpusta 2 kierrosta syöttöä pienemmälle ja parani huomattavasti eikä ahdot tippunu yhtään vaikka portti jumissa, tänään aloin asentamaan isompaa ahdinta.
Vanteet oli edessä 30et 7,5'' ja takana 10et 9'' ois saanu olla et20. Ei mahtunu pyörimään 215/40 kumeilla niin myin pois ja tilasin peltivanteille taakse(9'') 185/45 r15 ja eteen(7,5'') 165/50 r15 kumit, niin pitäis saada tiehen auto.
Vanteet oli edessä 30et 7,5'' ja takana 10et 9'' ois saanu olla et20. Ei mahtunu pyörimään 215/40 kumeilla niin myin pois ja tilasin peltivanteille taakse(9'') 185/45 r15 ja eteen(7,5'') 165/50 r15 kumit, niin pitäis saada tiehen auto.
Viittisikö Sami valistaa mua tosta governorista?
Nyt cäddyn moottorissa puhaltaa uudet tuulet holsetilla. :) Taas meni kuskin puolen sisempi vetonivel rikki vaikka vaihdoin ne isommilla laipoilla olevat nivelet ja se meni vielä ratti suorassa kiihdyttäessä :s Yllättävän hyvin herää vaikka 60mm pakoreikä 12:lla pesällä, ~3500 rpm. Painetta tällä hetkellä rapia 2 baaria.
Nyt cäddyn moottorissa puhaltaa uudet tuulet holsetilla. :) Taas meni kuskin puolen sisempi vetonivel rikki vaikka vaihdoin ne isommilla laipoilla olevat nivelet ja se meni vielä ratti suorassa kiihdyttäessä :s Yllättävän hyvin herää vaikka 60mm pakoreikä 12:lla pesällä, ~3500 rpm. Painetta tällä hetkellä rapia 2 baaria.
Caddy oli anopilla lainassa, vai jäiköhän se siihen ku oli anopin volle mulla lainassa ;) caddyllä taas yks penkki reissu tehtii ja ei vaan lukemat taho tulla ylös 228hv ja 386 nm. Nyt alakerta tasapainotettu ja gridlen kanssa kasassa ja nyt kuvernöörissä niin jäykkä jousi että ryntäys kierrokset 7200 rpm ja vedossa saa kinnattua 6500 kierrokseen mutta koko ajan tulee savua putken täydeltä ku ennakko jää niin myöhäselle. vaihdoin autoon 12mm polttoaine linjat. Vaikka alakierroksilla käy kuinka karkeasti, niin ylä kierroksilla rötää, mahtaakohan se kaivata sitä siirtopumppua? ja minkälainen sinne parhaiten soveltuisi?
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 6.6.2014 19:55
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 93 vierailijaa