Golf II GTD -89
Valvoja: ffp jäsenet
Golf II GTD -89
Oma kakkis joka hoitaa käyttöauton virkaa. Muuteltu vähän sieltä ja täältä, piloille raiskattu 1300-CL siis mutta ruosteettomuus on ollut se kannustin koko touhussa. Vastaa nykyisellään aika pitkälti GTD-mallia osiltaan, niin alusta, sisusta kuin tekniikkakin.
Välissä kerkesi olla vaparidieselikin muutaman vuoden, kunnes juhannuksena -09 nokalle vaihtui 1,6TD versio (JR) kansivikaisen imudiisselin tilalle, samoin 16V:n etujarrut sunmuut tykötarpeet.
Muutettu 1+1 pakettiautoksi käyttökustannusten minimoimiseksi. Siitä sitten pikkuhiljaa muovautunut hiljakseen ulkopuolelta GTI/G60 oem-linjalla omaa silmää miellyttäväksi.
Välissä kerkesi olla vaparidieselikin muutaman vuoden, kunnes juhannuksena -09 nokalle vaihtui 1,6TD versio (JR) kansivikaisen imudiisselin tilalle, samoin 16V:n etujarrut sunmuut tykötarpeet.
Muutettu 1+1 pakettiautoksi käyttökustannusten minimoimiseksi. Siitä sitten pikkuhiljaa muovautunut hiljakseen ulkopuolelta GTI/G60 oem-linjalla omaa silmää miellyttäväksi.
Viimeksi muokannut Jak3, 9.5.2010 16:19. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
No onhan se muuttunu niistä alkukuvista, jos ei muuten niin ainaki itelle mieluisamman näköseksi. Ei tuosta oo tarkotus mitään blingblong vehjettä tullakkaan, vaan olla just tuommonen "menneen muodin" kakkis ja nimenomaan käyttis, tulihan tuolla jo 1000km ekan viikon aikana :)
Viimeksi muokannut Jak3, 27.8.2009 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kansion lopussa uusimmat kuvat. Pulkka olis nyt td papereissakin ja myös 1+1 paku. Jarruiksi tuli gti:n jäähdytetyt levyt isoilla satuloilla ja tehostin 9". Tarkoitus olisi jossain vaiheessa vaihtaa taka-akseli vakaajalliseen (nykysessä vähän heittoa) ja lisätä myöskin eteen vakaaja, sekä uretaanipuslat tukivarsiin.
Takavalot tuli sitten vaihdettua, onhan nuo vähän sivistyneemmät ja vanteetki nakkasin toiset. Vielähän tuossa piisais ehostelua..
Takavalot tuli sitten vaihdettua, onhan nuo vähän sivistyneemmät ja vanteetki nakkasin toiset. Vielähän tuossa piisais ehostelua..
Sama koppi. Jos tuosta on jollaki olemassa kuvia sen ajoilta niin ois kiva nähä miten ne 9x16 on tuossa istuneet, joskus tällä foorumilla tuosta tais olla kuvatuksia näkösällä mutta ei oo tullu otettua talteen..
Tuommonen se oli sillon parivuotta sitte, sittemmin vaihtunu sävylasit ja tosiaan etupuskuri ja lokarit sen mällin jäliltä. Jotku m-look helmat tuossa kans oli ja ne kiskasin ensimmäisenä pois.
Tuommonen se oli sillon parivuotta sitte, sittemmin vaihtunu sävylasit ja tosiaan etupuskuri ja lokarit sen mällin jäliltä. Jotku m-look helmat tuossa kans oli ja ne kiskasin ensimmäisenä pois.
Heh, ilmankos tuo takaluukun aukasusolenoidi pitääki hirveätä ralinaa aina kun ajaa vähäkään isommasta kolosta :) Ja vaikka miten on käännelty, väännelty ja ruuvailtu eriin paikkaan/tiukemmalle..
"Uudella" tekniikalla posoteltu lähemmäs 1000km kohta, muutama nostin alkanu rapistamaan kylmänä ja suuttimetki taitaa paskoa ku kuumana selvästi kalkattaa ja putket "sykkii" äänen tahtiin.. Noh se nyt ihme kakkakoppa oiskin jossa rempat tekemällä loppuis :) Koneen vaihdon yhteydessä tuli uusittua muutenki aika pino roinaa, kytkimet, jakopäät ja ties mitä.
"Uudella" tekniikalla posoteltu lähemmäs 1000km kohta, muutama nostin alkanu rapistamaan kylmänä ja suuttimetki taitaa paskoa ku kuumana selvästi kalkattaa ja putket "sykkii" äänen tahtiin.. Noh se nyt ihme kakkakoppa oiskin jossa rempat tekemällä loppuis :) Koneen vaihdon yhteydessä tuli uusittua muutenki aika pino roinaa, kytkimet, jakopäät ja ties mitä.
Uusia kuvia taas tutussa paikassa, kansion lopussa. Vanteethan ne on vaihtuneet ja läjä kaikkea pienempää, konepellin alle ne suuttimetkin ja tulevat vielä kertaalleen ainakin vaihtumaan. Pitäs kait vähän pullistella nuita etukaaria..
Joo niin tekkee, camberia pikkusen säätelis vielä :) Takana ET nyt maltillinen -5, eihän nuo saatanan kaaret täyttyny ite vanteilla mihinkään.
E: siihen alas,no se on pitäny maalata koko sen ajan ku tuo rausku on mulla ollu :) samaten vaihtaa ehjä takapuskuri..
E: siihen alas,no se on pitäny maalata koko sen ajan ku tuo rausku on mulla ollu :) samaten vaihtaa ehjä takapuskuri..
Viimeksi muokannut Jak3, 7.7.2009 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pientä ehostelua ja höpöstelyä sinne sun tänne: puskuri ja putkenpää, mittaristo. Koneen pienet sivuäänetki sai viimein kuriin, jospa tuolla välissä jo ajeliskin.
Auton alkuperäiset kilvetki pitäs käyä tilailemassa, ja alkanu mietityttää pitäskö ne G60 kaaret ja helmat sittenki leipoa tuohon kiinni + se oikea iso etupuskuri.
Auton alkuperäiset kilvetki pitäs käyä tilailemassa, ja alkanu mietityttää pitäskö ne G60 kaaret ja helmat sittenki leipoa tuohon kiinni + se oikea iso etupuskuri.
onko pakuksi rekisteröinti tollaselle vielä mahollista???
luulin että se kiellettiin jo aikaa sitten...
miettiny itekki että jos ostais jonku hlö-auton vielä joka olis aikoinaan pakuks laitettu
mutta näköjään vieläki mahollista rekata sellaseks.
OT: onko haisua mitkä automallit on mahollista vielä nykysinki muuttaa pakuks?
muistelen tässä pari kk:tta sitten lukeneeni AKE:n sivuilta että pitää olla vähintään farmari tai tila-auto että saa pakuks.
nätti kakkakoppa muuten :D
luulin että se kiellettiin jo aikaa sitten...
miettiny itekki että jos ostais jonku hlö-auton vielä joka olis aikoinaan pakuks laitettu
mutta näköjään vieläki mahollista rekata sellaseks.
OT: onko haisua mitkä automallit on mahollista vielä nykysinki muuttaa pakuks?
muistelen tässä pari kk:tta sitten lukeneeni AKE:n sivuilta että pitää olla vähintään farmari tai tila-auto että saa pakuks.
nätti kakkakoppa muuten :D
Onnistuhan tuo muuttaa ku tyyppikoodi täsmäsi. Katastuskonttoreilla on ne listat missä näkyy mitkä vehkeet saa N1-luokan pakuiksi (eli 1+1). Sieltä vain kysymään, ja rek. ote mukana mieluiten niin varmistuu sen tyyppikoodin osalta.
Joo hyvät savut jäi jälkeen :) Kyllähän se ois tuo ahtoilman viilentely paikallaan ja muuta pientä jäynää, mutta ne sitte ku muilta kerkiää. Perskutin pumppu ku vuotaa jo maahan asti kaasuakselista :D
Joo hyvät savut jäi jälkeen :) Kyllähän se ois tuo ahtoilman viilentely paikallaan ja muuta pientä jäynää, mutta ne sitte ku muilta kerkiää. Perskutin pumppu ku vuotaa jo maahan asti kaasuakselista :D
Tuommosia tarttunu kouraan pirssiä ropeltaessa, siis takaa merkinkolosta ja takakaarista g60 muovien alta.. minkä pelti heittää sen pakkeli peittää?
"Uusi" tuulilasi löysi viimein paikkansa.. perskutan pyyhkijäurat :)
Mitäs vielä, uuehkot tarvikenostimet piti vaihtaa originaaleihin 210tkm ajettuihin INA:n valmisteisiin ja jo hiljeni. Samoten syöttöpumppu pitää nyt naftat sisällään, kulutus on alta viittä litraa ollu niin mikäs sillä ajellessa.
"Uusi" tuulilasi löysi viimein paikkansa.. perskutan pyyhkijäurat :)
Mitäs vielä, uuehkot tarvikenostimet piti vaihtaa originaaleihin 210tkm ajettuihin INA:n valmisteisiin ja jo hiljeni. Samoten syöttöpumppu pitää nyt naftat sisällään, kulutus on alta viittä litraa ollu niin mikäs sillä ajellessa.
Joo, laatutyötä. No en ois tuolle kopille mitään alakanu etes tekemään jos tuo mätä ois, että eipä tuommoset paljo hiasta :) Ne takakaaretki saa muhia tuolla g60 muovien alla vaikka ihan paperiksi, mitä tosin epäilen ku siellä on vaseliinia ruutattu väliin ihan rasvaprässillä :D
2,5" putkisto pitäs taiteilla jossainvälissä ihan turbolta lähtien, sitte varovasti välijäähyjen kattelua ym. kivaa..
2,5" putkisto pitäs taiteilla jossainvälissä ihan turbolta lähtien, sitte varovasti välijäähyjen kattelua ym. kivaa..
Kallistuksenvakaaja löyti lopultakin paikkansa keulasta, näin ikään. Ja tottakai ne FK:n coiloveritkin, säädöt tapissaan ja korkeus näyttää aikalailla tältä. Tuossa vielä takaa. Uuet orkkiskilvetkin tosiaan paikoillaan.
Alusta on 35i Passatista, etupää meni heittämällä mutta jouset sais olla vähän pehmosemmat jos mielii vielä matalemmaksi. Toisaalta tuo riittää itselle, ja ajettavuus on nyt ihan toistaluokkaa mitä vanhalla alustalla. Taakse sovittelin mk2:n omat -40mm jouset ja perän saaki melko matalaksi kuten näkyy. Nostelen kuiteki tuosta vielä muutamalla sentillä niin kelpaa talven yli pörräillä, enskeväänä sitten takasin tuohon korkeuteen.
Alusta on 35i Passatista, etupää meni heittämällä mutta jouset sais olla vähän pehmosemmat jos mielii vielä matalemmaksi. Toisaalta tuo riittää itselle, ja ajettavuus on nyt ihan toistaluokkaa mitä vanhalla alustalla. Taakse sovittelin mk2:n omat -40mm jouset ja perän saaki melko matalaksi kuten näkyy. Nostelen kuiteki tuosta vielä muutamalla sentillä niin kelpaa talven yli pörräillä, enskeväänä sitten takasin tuohon korkeuteen.
No niistä takakaarista löyty pakkelia paksuimmillaan 4mm, niin loppupeleissä melko kaukana mk1:n kaarista.. Murjoin ne aivan lyttyyn vasaralla ja sovittelin aina välillä muovikaarta päälle, pikkusen piti antaa lämpöpuhallinkäsittelyä kumpaanki kaaren etuosaan, eikä nuo kyllä täydellisen tiiviisti istu vieläkään.. hantinpuolella (kuten tuosta kuvasta näkyy) sais olla vielä "ylempänä".
Uuet sumarit nokalla. Hivenen sai rautoja väännellä että nuo sai osoittamaan edes jotenki oikein, kun ei ole ite sumareissa mitään säätöjä.. kunnon tuningsohjoa, olis kai ne reijät halvemmallakin saanu peitettyä :)
Coilover alusta on historiaa tuon auton osalta, ja taitaa Borbetitkin siirtyä toisaalle.. 8x15" kokoiset pallerot ois aika kova sana. Mutta talvi mennään tuossa asussa nyt kuitenki eka.
Ihan kelpo käyttis tuosta on hioutunu lopulta, kulutus vaihtelee 4,8-5,2 välillä ja tuntuu toimivan pääpiirteittäin hienosti.
Coilover alusta on historiaa tuon auton osalta, ja taitaa Borbetitkin siirtyä toisaalle.. 8x15" kokoiset pallerot ois aika kova sana. Mutta talvi mennään tuossa asussa nyt kuitenki eka.
Ihan kelpo käyttis tuosta on hioutunu lopulta, kulutus vaihtelee 4,8-5,2 välillä ja tuntuu toimivan pääpiirteittäin hienosti.
Mk1:n 1,6 dieselillä pääsi paljon helpommin alle 5 litraan kuin tällä, vaikka syöttöjä ollu niissäkin aina vähintään se varttikierros lisää. Tässä td:ssä tosin vaikuttaa tuo ahtopainerikastus, joka lähestulkoon maksimissa nyt :)
5,6 oli kulutus sillon kun kaasuakselin välistä vuoti naftaa jo ihan lohkon kyljet märäksi :D Eli taitaa sulla olla siellä jotain muuta(kin) hämminkiä.. ajoitus yms. tai ettei vain mittari rullais kilsoja väärin ;)
5,6 oli kulutus sillon kun kaasuakselin välistä vuoti naftaa jo ihan lohkon kyljet märäksi :D Eli taitaa sulla olla siellä jotain muuta(kin) hämminkiä.. ajoitus yms. tai ettei vain mittari rullais kilsoja väärin ;)
Kansion lopulla uusimmat kuvat. Eli sisälle ehjät penkit, GT:n kojetaulu ja lämppäriki koki pienimuotoista remppaa ja uus kenno luonnollisesti samalla. Joulun kunniaksi myös vähän punasävyä sisävalaistukseen.
Talliin eksyneet myös Koni sport -etutolpat joillain laskujousilla, ja mk3:n taka-akseli joka ois tarkotus vaihtaa nykysen kieron tilalle. Samalla kasvaa nuo raideleveydet niin eipä tartte speissereiden kans kikkailla enää.
Seuraavana sitten pata ylös tilastaan ja öljyvuodot lopultakin kuriin,prkl..
Talliin eksyneet myös Koni sport -etutolpat joillain laskujousilla, ja mk3:n taka-akseli joka ois tarkotus vaihtaa nykysen kieron tilalle. Samalla kasvaa nuo raideleveydet niin eipä tartte speissereiden kans kikkailla enää.
Seuraavana sitten pata ylös tilastaan ja öljyvuodot lopultakin kuriin,prkl..
-
- -
- Viestit: 20
- Liittynyt: 1.10.2009 18:34
Tutussa paikkaa jokunen uusi kuvatus, alla siis nuo teinarivanteet 185/55 Blizzakeilla ja empä ole ihan heti nastarenkaisiin kyllä palaamassa..
Kävi tuo tekniikkaki tallin lattialla vähän hipisteltävänä, öljyvuodot ainaki väheni selvästi mutta vtun ahtimen öljypaluu päästää jotku tipan aina maahan saakka.
Kävi tuo tekniikkaki tallin lattialla vähän hipisteltävänä, öljyvuodot ainaki väheni selvästi mutta vtun ahtimen öljypaluu päästää jotku tipan aina maahan saakka.
Vanha sisäänajettu saranatappi.
Keskiölätkiä tuossa aikani kuluksi maalailin ja suttailin, entiiä ei ehkä niin erikoiselta näytä tai sitten pitäs olla valkoset nuo "mutteritki". Mutta yks kappale nuita puuttuu että saa tarjoilla jos löytyy!
Kansion lopulla lisää kuvatuksia.
Muutoin kovaa ajoa vain, tuon "pikkuhuollon" jälkeen tainnu jotain toista tuhatta kilsaa jo mittariin tulla.
Keskiölätkiä tuossa aikani kuluksi maalailin ja suttailin, entiiä ei ehkä niin erikoiselta näytä tai sitten pitäs olla valkoset nuo "mutteritki". Mutta yks kappale nuita puuttuu että saa tarjoilla jos löytyy!
Kansion lopulla lisää kuvatuksia.
Muutoin kovaa ajoa vain, tuon "pikkuhuollon" jälkeen tainnu jotain toista tuhatta kilsaa jo mittariin tulla.
Tuli tuossa mieleen että onkohan tää sama auto mikä sulla nyt?
http://www.teamrwd.com/newrwd/e107_plug ... %20121.jpg
ed. ei taida olla
http://www.teamrwd.com/newrwd/e107_plug ... %20121.jpg
ed. ei taida olla
Ei ole sama. Originaali kilvet/tunnus on nyt tuossa omassa. Sen verran muistan niiltä tuuningin alkuvuosilta että tuossa oli CR7 9x16 vanteet ja edessä kait 7,5. Voipi vanha omistajaki tarkennella mikäli lukee vielä foorumia.. + kuvia ois kiva nähä.
Semmosia mietteitä tässä tullut ulkokuoren osalta että peilit, etulippa, helmat ja kaaret tulee korinväriin joskus tässä keväänpintaan. Sitten takaluukun ehostus ja takaa merkki pois. Sekä luonnollisesti sinkkuvalomaski ja kristallivalot taas kesäksi takaisin.
Etulippa, helmat ja kaaret on siis maalatut/silotellut jo aiemmin, eli raiskattu hienosti niin siitä ei kannata mutista :) Sitten kun taas kyllästyy niin voi sutia mustaksi ne.
Semmosia mietteitä tässä tullut ulkokuoren osalta että peilit, etulippa, helmat ja kaaret tulee korinväriin joskus tässä keväänpintaan. Sitten takaluukun ehostus ja takaa merkki pois. Sekä luonnollisesti sinkkuvalomaski ja kristallivalot taas kesäksi takaisin.
Etulippa, helmat ja kaaret on siis maalatut/silotellut jo aiemmin, eli raiskattu hienosti niin siitä ei kannata mutista :) Sitten kun taas kyllästyy niin voi sutia mustaksi ne.
Olihan se hyvännäkönen omaanki silmään ku nuo tuohon leipo kiinni, mutta kun alkaa näyttää niin nähdyltä tuoki nyt :D Ja kun on tekn vaihto viimisen pääle ja nuoki korin muoviosat keräilty ja kolvailtu kolariauton osista, niin sama mitä niille tekee.
Korinvärisillä helmoilla ja kaarilla ym. olevia punasia kakkiksia (siis "elossa" olevia) en tähän hätään keksi ku pari kappaletta joita nähny :) Sitävastoin tuota orig. luukkia on kaikkialla..
Korinvärisillä helmoilla ja kaarilla ym. olevia punasia kakkiksia (siis "elossa" olevia) en tähän hätään keksi ku pari kappaletta joita nähny :) Sitävastoin tuota orig. luukkia on kaikkialla..
Kovaa ajoa ja huoletonta huoltoa, oikiastaan ainoa vika aiempien jo mainittujen jälkeen ollu tukivarren taemman puslan holkin väsyminen, joten siihen tuli laitettua omavalmisteinen tukevampi versio.
Takapöntöksi vaihtu gti 16v:n originaaliversio kun sopivasti semmonen sattu kohalle, eipähän nokea takalistoa niinkuin tuo tuuning putkenpää.
BBS:t häipy toisaalle, välikelin pyörät "nastat" rupesi kyrpimään eikä niillä pitoja juuri ollu ni tönäsimpä kesäpyörylät jo alle kun ei pakollisia ajoja ole jos pukkaa talaveksi.
Sielläpä niitä kuvatuksia loppupäässä.
Takapöntöksi vaihtu gti 16v:n originaaliversio kun sopivasti semmonen sattu kohalle, eipähän nokea takalistoa niinkuin tuo tuuning putkenpää.
BBS:t häipy toisaalle, välikelin pyörät "nastat" rupesi kyrpimään eikä niillä pitoja juuri ollu ni tönäsimpä kesäpyörylät jo alle kun ei pakollisia ajoja ole jos pukkaa talaveksi.
Sielläpä niitä kuvatuksia loppupäässä.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 86 vierailijaa