VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus
Valvoja: ffp jäsenet
VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus
ilmeisesti en osaa käyttää Search toimintoa koska en muka löytäny asennus juttua GOLF IV TDI jälkiasennus vakkarin laittoon ohjeita yms.
eli onko viisain volkkarin tiskiltä käydä hakeen se viiksi vai mistä se kannattaa ostaa ja onko missä asennus ohjeita?
eli onko viisain volkkarin tiskiltä käydä hakeen se viiksi vai mistä se kannattaa ostaa ja onko missä asennus ohjeita?
Marmoritiskiltä tai vaikkapa slamit.net.
Viiksen mukana tulee asennusohjeet, ja tuolla pajalle.com sivustollahan se onkin jo melko selkeästi selitetty.
Asennuksen jälkeen aktivointi VAGCOMilla ja kovaa ajoa.
Itseltä vei ensimmäisellä kerralla ehkä sen 2h laittaa tuo vakkari kiinni.
Tällanen tuli itselle vastaan:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=119698&highlight=
Viiksen mukana tulee asennusohjeet, ja tuolla pajalle.com sivustollahan se onkin jo melko selkeästi selitetty.
Asennuksen jälkeen aktivointi VAGCOMilla ja kovaa ajoa.
Itseltä vei ensimmäisellä kerralla ehkä sen 2h laittaa tuo vakkari kiinni.
Tällanen tuli itselle vastaan:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=119698&highlight=
Skannasin joskus ne ohjeet:
http://tos.pp.fi/koukku/cruise_asennus.pdf
http://tos.pp.fi/koukku/cruise_asennus.pdf
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Viime sunnuntaina laittelin tutun TDI farkku IV golffiin(vm.-00 AGR) vakkarin viiksen ja johtosarjan. Eipä vaan lähtenyt rokkaamaan kun vag-comilla yritettiin laittaa toimintaan. Tänään kävin piuhasarjan liitännät läpi uudelleen löytämättä niistä vikaa ja viiksipaketin lainasin omasta pasasesta se kun ainakin toimii.
Seuraavaksi pitänee alkaa tarkistaa ettei ole lankoja poikki auton tai vakkarin(uusi) johtosarjasta. Nuo vakkarin lankojen toiset päät löytynee eculta jotka lähtee sieltä purkista mustalta liittimeltä?
Onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan?
Mietein voisiko joku viallinen kytkin- tai jarrupolkimen anturi saada aikaan sen ettei säädin toimi? Oudolta tuntuu kuitenkin kun tuon ikäisissä mittaristossa palaa usein merkkivalo oli nopeus asetettuna tai ei kunhan vakkari on toiminnassa. Omassa passatissa syttyi jo viiksen vaihdon jälkeen ennen toimintaan laittoa. Tuossa golffissa taas ei.
En ollut paikalla kun tuo oli koneen päässä, mutta jos ymmärsin oikein niin vag-comilla tuon olisi saanut toimintaan vaikkei nyt siis varsinaisesti tällä hetkellä toimikkaan.
Eli kaikki tieto mikä vaikuttaa tuon vakkarin toimintaan kiinnostaa niin pääsee tutkimaan missä on vika.
Seuraavaksi pitänee alkaa tarkistaa ettei ole lankoja poikki auton tai vakkarin(uusi) johtosarjasta. Nuo vakkarin lankojen toiset päät löytynee eculta jotka lähtee sieltä purkista mustalta liittimeltä?
Onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan?
Mietein voisiko joku viallinen kytkin- tai jarrupolkimen anturi saada aikaan sen ettei säädin toimi? Oudolta tuntuu kuitenkin kun tuon ikäisissä mittaristossa palaa usein merkkivalo oli nopeus asetettuna tai ei kunhan vakkari on toiminnassa. Omassa passatissa syttyi jo viiksen vaihdon jälkeen ennen toimintaan laittoa. Tuossa golffissa taas ei.
En ollut paikalla kun tuo oli koneen päässä, mutta jos ymmärsin oikein niin vag-comilla tuon olisi saanut toimintaan vaikkei nyt siis varsinaisesti tällä hetkellä toimikkaan.
Eli kaikki tieto mikä vaikuttaa tuon vakkarin toimintaan kiinnostaa niin pääsee tutkimaan missä on vika.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Ok, kiitos tiedosta!
Itsellä ei tuota ole, mutta paikallisen huoltiksen kautta nimellistä korvausta vastaan käytettävissä.
Kytkentäkaavion tuosta jo löysinkin toppahousujen sivuilta niin saa tarkistaa langat viiksen liittimeltä ecuboxille saa sitten rajata ne pois epäilyksien alta :) Laittelen infoa jos homma alkaa ratkeamaan niin toivon mukaan voi olla apua muillekkin. Samoin tuon kytkentä kaavion linkin vaikka se googlella aika hyvin löytyikin.
Itsellä ei tuota ole, mutta paikallisen huoltiksen kautta nimellistä korvausta vastaan käytettävissä.
Kytkentäkaavion tuosta jo löysinkin toppahousujen sivuilta niin saa tarkistaa langat viiksen liittimeltä ecuboxille saa sitten rajata ne pois epäilyksien alta :) Laittelen infoa jos homma alkaa ratkeamaan niin toivon mukaan voi olla apua muillekkin. Samoin tuon kytkentä kaavion linkin vaikka se googlella aika hyvin löytyikin.
Itte laitoin eilen 2001-malliseen ALH-Golfiin tuon vakkarin. Oli kyllä yllättävän kivuton prosessi kokonaisuudessaan. Parin tunnin juttu. Laakkoselta sai 109 eurolla retrofit-sarjan. Samalla tuli purettua ja herkisteltyä (jäykistynyt) lasinpyyhkijöiden vivustokin.
Jos ei ota cruise pelittääksen, niin muutama tarkistuskohde:
- Mustan T10e-liittimen kytkennät pitää siis näyttää tältä (pistokkeen takaa):
http://i202.photobucket.com/albums/aa79 ... 070617.jpg
- Tuliko laitettua sulake takaisin paikalleen? Onko sulake ehjä? Sinimustaan piuhaan pitää tulla siis +12V kun virrat on käännetty päälle.
- Koodauksen jälkeen virrat pois ja takaisin, ja tauluun pitäisi syttyä vihreä cruisen merkkivalo, kun viikesestä kääntää cruisen "ON"-asentoon? Jos ei syty, niin koodaus ei ole onnistunut. VCDS:llä tuon onnistumisen tosiaan näkee hyvin.
Ja tässä on hyvät ohjeet myös:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=359436
Jos ei ota cruise pelittääksen, niin muutama tarkistuskohde:
- Mustan T10e-liittimen kytkennät pitää siis näyttää tältä (pistokkeen takaa):
http://i202.photobucket.com/albums/aa79 ... 070617.jpg
- Tuliko laitettua sulake takaisin paikalleen? Onko sulake ehjä? Sinimustaan piuhaan pitää tulla siis +12V kun virrat on käännetty päälle.
- Koodauksen jälkeen virrat pois ja takaisin, ja tauluun pitäisi syttyä vihreä cruisen merkkivalo, kun viikesestä kääntää cruisen "ON"-asentoon? Jos ei syty, niin koodaus ei ole onnistunut. VCDS:llä tuon onnistumisen tosiaan näkee hyvin.
Ja tässä on hyvät ohjeet myös:
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=359436
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Virta tulee ja kytkennät tarkistettu että vastaa vastapuolen liitintä. Johtojen ja liitosten toimivuus pitää vielä tarkistaa ennen kuin vie taas johdon päähän.
AVF koneiseen passattiin tuo on onnistuneesti tehtynä ja samalla huolellisuudella tehty tuohon golffiin ja tarkistettukin virheiden varalta niin siksi ihmetyttää. Sama henkilö laittoi passatin viiksen toimintaan kun tätäkin yritti.
AVF koneiseen passattiin tuo on onnistuneesti tehtynä ja samalla huolellisuudella tehty tuohon golffiin ja tarkistettukin virheiden varalta niin siksi ihmetyttää. Sama henkilö laittoi passatin viiksen toimintaan kun tätäkin yritti.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Mites noissa nelos kolveissa menee pitäiskö sen vihreen valon palaa taulussa jatkuvasti jos viiksi vaan on 'ON' asennossa vaikka nopeutta ei olis asetettuna? Hämää kun passatissa toi sytty jo ennen kun oli laitettu toimintaan. Pitäs saada aikaseks ja tarkistaa ne johdot ja viedä sit langan päähän jos sieltä löytyis syy.
Nopeuden tunnsitus
Itellä kans asennettu golf iv tuo vakkari. Vcds:llä otettu käyttöön mutta ei vaal ala toimiin. Huomattiin kun tutkittiin niitä arvoja niin nopeutta ei mitannut ollenkaan. Muuten kyllä arvot muuttu kun viiksestä paineli tai panoi kytkintä tai jarrua. Missähän mahtas vika piileä kun ei saa sitä nopeustietoa se vakkari?
Itse kun aikoinaan asensin golffiin vakkarin ja ei toiminut, niin ongelma johtui jälkiasennetusta radiosta. Jokin piuha ohjaa mankalle nopeustietoa ja sotkee sen. Kun uusissa hienoissa mankoissa on se toiminto että volume nousee samalla kuin nopeus. Vakkari toimisi kun mankka oli virrat pois. Ongelman pysyvästi ratkaisin katkaisemalla mankan takaa johdon joka sen nopeustiedon sinne vei. Muistaakseni sininen johto.
En viittiny uutta topicia tehdä yhtä kysymystä varten tehdä niin kysytään täällä. Eli vakkari ei toimi - 00 tdi toledossa. Kuuluisko vakkarin merkkivalon palaa sytytysvirran ollessa päällä? Mietin kun kyseessä on karvalakki malli johon on tehokkaammasta purkuautosta otettu ecua, ahdinta ym että oisko toi viiksikin siitä peräsin eikä ole vaan otettu käyttöön vcds:llä.
Aikaa onkin jo pari kk menny ja ny alettu paremmin keskittyyn vakkariin. Auto kävi vcds:n päässä ja todettiin että kaikki muut napit toimii paitsi toi on/off kytkin. Voisko olla mahdollisesti jostain johdosta kiinni, jos niin minkä värisestä? Entäs onko mahdollista kytkee tota niin että olis ns kokoajan on asennossa kun en koko off asennolle käyttöö keksi?
Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus
Tervehdys,
onko tällaista mahdollista kytkeä/aktivoida jotenkin väärin, niin että se kuitenkin jollain tapaa toimii?
Golf IV 85 kW TDI -99, asennus tehty taktiikalla Ebayn halvin viiksi-johtosetti + com-kaapeli ja Internetin ilmaisin vag-com. "German made" -johtosetissä ei yhtäkään täsmäävän väristä johtoa ja sulakeboksille menevä oli pelkkä yksinäinen karva, joten ECU:lle arvoin lähinnä vastaavan järjestyksen ja sulakerasialle menevän iskin pienen päänraaputuksen jälkeen kylmästi yhteen oikeaan koloon menevän johdon kanssa.
Ongelmat;
1) mittaristossa ei pala minkäännäköistä merkkivaloa, ei on-asennossa saatikka nopeus asetettuna. Oletettavasti siellä mittaristossa kuitenkin valo (vai kaksikin) on, vaikka jopa peilitkin toimii tällä nahkahousun valitsemalla varustelutasolla käsipelillä?
2) aivan tolkuton viive sekä nopeuden asettamisella/lisäämisellä että vähentämisellä. Ei tapahdu "näpäyttämällä" mitään, huono ottaa aikaa mutta arviolta melkein parikin sekuntia ennen kun alkaa tapahtua. Pelkkä ominaisuus? Viiksi mallia nopeuden lisäys "etupuolelta" ja vähennys viiksen päästä. Resettiä en muistanut edes kokeilla.
3) kytkintä painaessa ei kytkeydy toiminnasta ihan korrektisti, kierrokset hiukan hyppää ennen sammumista ja oisko peräti jäänyt kerran päällekin kytkintä hipaistessa. Voiko viallinen kytkimen anturi aiheuttaa tuollaista? Ja jos anturi on rikki, voiko se jollain tapaa vaikuttaa tuohon merkkivalottomuuteen?
Nooh..pääasia ettei euro karkaa :)
onko tällaista mahdollista kytkeä/aktivoida jotenkin väärin, niin että se kuitenkin jollain tapaa toimii?
Golf IV 85 kW TDI -99, asennus tehty taktiikalla Ebayn halvin viiksi-johtosetti + com-kaapeli ja Internetin ilmaisin vag-com. "German made" -johtosetissä ei yhtäkään täsmäävän väristä johtoa ja sulakeboksille menevä oli pelkkä yksinäinen karva, joten ECU:lle arvoin lähinnä vastaavan järjestyksen ja sulakerasialle menevän iskin pienen päänraaputuksen jälkeen kylmästi yhteen oikeaan koloon menevän johdon kanssa.
Ongelmat;
1) mittaristossa ei pala minkäännäköistä merkkivaloa, ei on-asennossa saatikka nopeus asetettuna. Oletettavasti siellä mittaristossa kuitenkin valo (vai kaksikin) on, vaikka jopa peilitkin toimii tällä nahkahousun valitsemalla varustelutasolla käsipelillä?
2) aivan tolkuton viive sekä nopeuden asettamisella/lisäämisellä että vähentämisellä. Ei tapahdu "näpäyttämällä" mitään, huono ottaa aikaa mutta arviolta melkein parikin sekuntia ennen kun alkaa tapahtua. Pelkkä ominaisuus? Viiksi mallia nopeuden lisäys "etupuolelta" ja vähennys viiksen päästä. Resettiä en muistanut edes kokeilla.
3) kytkintä painaessa ei kytkeydy toiminnasta ihan korrektisti, kierrokset hiukan hyppää ennen sammumista ja oisko peräti jäänyt kerran päällekin kytkintä hipaistessa. Voiko viallinen kytkimen anturi aiheuttaa tuollaista? Ja jos anturi on rikki, voiko se jollain tapaa vaikuttaa tuohon merkkivalottomuuteen?
Nooh..pääasia ettei euro karkaa :)
Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus
Kyllä joka mittaristosta löytyy symboli vakkarille, jännä että se kuitenkin toimii jos se ei siellä pala.
Nopeuden lisäys on kyllä hidasta, mullakin menee useampi sekunti sitä nappia pohjassa painaessa ennenkuin auto lähtee kiihtymään.
Anturivikaan en osaa ottaa muuta kantaa kuin että katso sillä kiinan kaapelilla vikakoodit ja mittalohkoista livenä että mitä niistä napeista ja kytkinpolkimesta tapahtuu.
Nopeuden lisäys on kyllä hidasta, mullakin menee useampi sekunti sitä nappia pohjassa painaessa ennenkuin auto lähtee kiihtymään.
Anturivikaan en osaa ottaa muuta kantaa kuin että katso sillä kiinan kaapelilla vikakoodit ja mittalohkoista livenä että mitä niistä napeista ja kytkinpolkimesta tapahtuu.
Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus
Lyhyellä napautuksella nopeus muuttuu 1km/h per napautus (ei huoli montaa nopeaa napautusta ihan peräkkäin, pari-kolme yleensä kelpaa), ja reilumpaan muutokseen on tosiaan pitkähkö viive.
Asettamisen on kyllä mulla ottanut hyvinkin lyhyellä painalluksella.
Kytkimen, jarrun ja nappien toiminnan tosiaan näkee vcds:llä, en muista kentän numeroa mutta on sellainen rivi ykkösiä ja nollia joista kukin tarkoittaa yksittäistä asentotietoa ja muuttuvat kun painelee nappeja.
Merkkivalosta on muistaakseni ollut juttua ennenkin ettei välttämättä syty vaikka vakkari toimiikin täysin.
Ei näy mullakaan cordobassa valoa. Leonissa näkyy mutta siinä tuo vakkari on ollut tehtaalta asti.
Asettamisen on kyllä mulla ottanut hyvinkin lyhyellä painalluksella.
Kytkimen, jarrun ja nappien toiminnan tosiaan näkee vcds:llä, en muista kentän numeroa mutta on sellainen rivi ykkösiä ja nollia joista kukin tarkoittaa yksittäistä asentotietoa ja muuttuvat kun painelee nappeja.
Merkkivalosta on muistaakseni ollut juttua ennenkin ettei välttämättä syty vaikka vakkari toimiikin täysin.
Ei näy mullakaan cordobassa valoa. Leonissa näkyy mutta siinä tuo vakkari on ollut tehtaalta asti.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Re: VW GOLF IV vakionopeudensäätimen asennus
Mulla sama 85kw AJM -moottori vm2000 Golfissa. Lisättiin vakkari jotain reilu viisi vuotta sitten. Toimi ihan ok.
Jossain vaiheessa laitettiin uutta softaa, jonka lähdekoodi oli peräisin toisesta autosta, ja silloin muuttui myös vakkarin käyttäytyminen. Reagointi painalluksiin nopeutta lisättäessä tai vähennettäessä hidastui selvästi.
Myöhemmin vaihdettiin muista syistä ECU kokonaan muistaakseni ATJ -moottorisesta, ja taas muuttui vakkari toisenlaiseksi. Johtopäätöksenä vakkarin käyttäytyminen on paljolti kiinni ohjelmaversiosta.
Valo ei ole palanut mittaristossa missään vaiheessa.
Jossain vaiheessa laitettiin uutta softaa, jonka lähdekoodi oli peräisin toisesta autosta, ja silloin muuttui myös vakkarin käyttäytyminen. Reagointi painalluksiin nopeutta lisättäessä tai vähennettäessä hidastui selvästi.
Myöhemmin vaihdettiin muista syistä ECU kokonaan muistaakseni ATJ -moottorisesta, ja taas muuttui vakkari toisenlaiseksi. Johtopäätöksenä vakkarin käyttäytyminen on paljolti kiinni ohjelmaversiosta.
Valo ei ole palanut mittaristossa missään vaiheessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa