Golf mk2 16v G60 (katsastettu)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 16v G60 (katsastettu)
Lisää voimaa piti saada ja päädyin hieman tälläiseen eksoottisempaan vaihtoehtoon. Ainakaan ei oo palstoilla kauheesti puhetta ollut 16v g60:tä.
Joo projekti tuli alotettua tos jonkin aikaa takaperin.
-Runkomoottorina 1.8 PG johon sujautettu 1.8T 20v männät ja kiertokanget. Kansi on PL koneesta.
Jos on muita jotka tälläistä rakennus-sarjaa kans väkertää niin pistäkääs kommenttia!
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00025.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00026.jpg
Projektin kaikki kuvat
http://s224.photobucket.com/albums/dd11 ... ?start=all
Joo projekti tuli alotettua tos jonkin aikaa takaperin.
-Runkomoottorina 1.8 PG johon sujautettu 1.8T 20v männät ja kiertokanget. Kansi on PL koneesta.
Jos on muita jotka tälläistä rakennus-sarjaa kans väkertää niin pistäkääs kommenttia!
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00025.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00026.jpg
Projektin kaikki kuvat
http://s224.photobucket.com/albums/dd11 ... ?start=all
Viimeksi muokannut pioneer86, 14.6.2009 11:55. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
tarinahan alkaa siitä kun tuli hommattua tollainen 1.8 pg kone kakkikseen. Alunperin ei ollut suunitteilla laittaa edes 16v kantta, mutta sattu oleen tuolla keulalla jo valmiiks sellainen
Kuvat on vähän sameita kun ne on tol kamerakännykällä otettuja.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00004.jpg
1.8 PG
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00003.jpg
1.8 16V Kannen luovuttaja
ennen:
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00011.jpg
ja jälkeen:
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00017.jpg
Ennen keulan purkua hieman coolerin sovittelua.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00006.jpg
Konehuone tyhjennettynä ja pestynä.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00007.jpg
Konehuone tuli vahvikehitsattua kauttaaltaan ja sit sen jälkeen vähän maalia päälle.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00008.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00014.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00016.jpg
Jarrut päivittyivät corradon 280mm ja 020 vaihteiston tilalle tuli 02A. Lisäks kaikki puslat vaihtu polyuretaanisiin. alusta muuten ihan gti:iin orkkis.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00023.jpg
Lattia kaipas kans hieman korjausta. Oli noi vesireijät hieman kasvanu! :D
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00021.jpg
Konetta kun rupes väsään niin oli vähän eka mietiskeltävä et mitä osia sovittelis keskenään.
Lopputulos.
-PG Koneen alakerta+ ahdin ja muut rojut
-AUQ 180hp 1.8T männät ja kiertokanget.
-PL koneen kansi, nokat, imusarja, virranjakaja ja jakopään hilut
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00024.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00026.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00018.jpg
Tällähetkellä projekti siinä vaiheessa et tuli soviteltua vähän noita apulaitteita kiinni, et mitenkä ne kaikki osat koneeseen istuu.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00029.jpg
Hihnan kierron suunnittelua
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00028.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00027.jpg
Tuli kans tohon kannen päähän väsättyä toi "levityspala"
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00030.jpg
Projektista voi kysellä lisää jos on kiinnostusta!
Olis 020 vaihteisto myynnissä ja sit toi PG koneen täydellinen 8V kansi. :)
Kuvat on vähän sameita kun ne on tol kamerakännykällä otettuja.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00004.jpg
1.8 PG
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00003.jpg
1.8 16V Kannen luovuttaja
ennen:
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00011.jpg
ja jälkeen:
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00017.jpg
Ennen keulan purkua hieman coolerin sovittelua.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00006.jpg
Konehuone tyhjennettynä ja pestynä.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00007.jpg
Konehuone tuli vahvikehitsattua kauttaaltaan ja sit sen jälkeen vähän maalia päälle.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00008.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00014.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00016.jpg
Jarrut päivittyivät corradon 280mm ja 020 vaihteiston tilalle tuli 02A. Lisäks kaikki puslat vaihtu polyuretaanisiin. alusta muuten ihan gti:iin orkkis.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00023.jpg
Lattia kaipas kans hieman korjausta. Oli noi vesireijät hieman kasvanu! :D
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00021.jpg
Konetta kun rupes väsään niin oli vähän eka mietiskeltävä et mitä osia sovittelis keskenään.
Lopputulos.
-PG Koneen alakerta+ ahdin ja muut rojut
-AUQ 180hp 1.8T männät ja kiertokanget.
-PL koneen kansi, nokat, imusarja, virranjakaja ja jakopään hilut
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00024.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00026.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00018.jpg
Tällähetkellä projekti siinä vaiheessa et tuli soviteltua vähän noita apulaitteita kiinni, et mitenkä ne kaikki osat koneeseen istuu.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00029.jpg
Hihnan kierron suunnittelua
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00028.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00027.jpg
Tuli kans tohon kannen päähän väsättyä toi "levityspala"
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00030.jpg
Projektista voi kysellä lisää jos on kiinnostusta!
Olis 020 vaihteisto myynnissä ja sit toi PG koneen täydellinen 8V kansi. :)
Viimeksi muokannut pioneer86, 11.10.2007 21:22. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
16V G60 -projektia en ole ennen nähnyt, mahtaako olla toista Suomessa? Näyttää todella hyvältä ja osiakin löytyy joka lähtöön. Käytätkö jotain valmista "rakennussarjaa", esim. G-Laderseite:lla on tämä 16V-G60-Bausatz? Harrastukset maksaa... Tuossa paketissa on ainakin erillinen laturin kannake
onhan näitä muutkin jo tehny aikaa sitten.täällä kanssa yksi 16v ahdetun pg:n omistaja.paitsi että omassa pakokaasu ahtimella.yhtä asiaa ihmettelen tässä.miksi et laittanu pg:n omia veivejä ja mäntiä ? miten käy palotilan ja seos virtausten kanssa kun on 20venttiilisen männillä vai onko kyseessä jotkut tasalakiset takomännät itse koneistettavilla venttiilien koloilla ?pg:n lohko on tiettävästi aika kestävää laatua muuten
en käyttänyt pg:n mäntiä kahdesta syystä. Toinen on se et 16V kannen kanssa puristus-suhde putoo johonkin alle 7, jos en ihan väärin muista. Ja sit tos pg:n paketissa on huonompi kankisuhde kuin vaik esim. 16v ja 20V T.
PG 136mm pitkä kiertokanki ja korkeempi männälaki.
16V ja 20V T 144mm pitkä kiertokanki ja matalampi mäntä.
Koitan saada kuvia myöhemmin kun saan noi 20v T:n männät koneistamosta, niihin piti meinaan jyrsiä pienet kolot venttiileille, kun ei muuten jäänyt kuin kansipahvin verran tilaa yläkuolokohdassa.
Kyl toi 20v T:n mäntäkin on ihan kuppimallinen mäntä joilla pitäis puristus-suhde tulla johonkin vähän reipas ysiin.
Kyllähän se PG lohko on vähän ehkä parempi kuin moni muu saman ikäinen vw lohko, kun siinä kiertää toi vesi ykköspytyn ympäri, eikä vain puolta sylinteriä. Muutenhan se on melkolailla samanlainen kun muutkin 1.8:sit.
PG 136mm pitkä kiertokanki ja korkeempi männälaki.
16V ja 20V T 144mm pitkä kiertokanki ja matalampi mäntä.
Koitan saada kuvia myöhemmin kun saan noi 20v T:n männät koneistamosta, niihin piti meinaan jyrsiä pienet kolot venttiileille, kun ei muuten jäänyt kuin kansipahvin verran tilaa yläkuolokohdassa.
Kyl toi 20v T:n mäntäkin on ihan kuppimallinen mäntä joilla pitäis puristus-suhde tulla johonkin vähän reipas ysiin.
Kyllähän se PG lohko on vähän ehkä parempi kuin moni muu saman ikäinen vw lohko, kun siinä kiertää toi vesi ykköspytyn ympäri, eikä vain puolta sylinteriä. Muutenhan se on melkolailla samanlainen kun muutkin 1.8:sit.
Kukaan ei ole tainnut Suomessa edes koetella pg:n kankien todellista kestoa, mutta luulisi 20vT veivien kestävän sen mitä tästä tullaan ottamaan. Lisäksi tässä nyt todennäköisesti on muutenkin pyritty rakentamaan myös alhaalta vetävää moottoria, niin reilun ysin puristukset ei ole mielestäni yhtään liikaa. Kunnon moottorinohjauksella ei luulisi tulevan nakutusohgelmiakaan, tosin siihen en ota kantaa mitä tapahtuu random lastulla, joka on tehty alunperin täysin erilaiseen kokoonpanoon.
Faktaa kuitenkin on se, että PG:n lohkot on yleensä huomattavasti kuluneempia kuin esim. samanverran ajattu KR tms lohko. Itsellä on tallissa hiukan reilun 200 tkm ajettu PG:n lohko ja siihen on kulunut jo todella suuri pykälä sylintereihin.
Hienoa kuitenkin, että joku tekee välillä jotain hieman erilaistakin. Onnea vaan projektiin.
Faktaa kuitenkin on se, että PG:n lohkot on yleensä huomattavasti kuluneempia kuin esim. samanverran ajattu KR tms lohko. Itsellä on tallissa hiukan reilun 200 tkm ajettu PG:n lohko ja siihen on kulunut jo todella suuri pykälä sylintereihin.
Hienoa kuitenkin, että joku tekee välillä jotain hieman erilaistakin. Onnea vaan projektiin.
Takuuvarmasti hajotat koneen Dopin lastulla. 16v kansi tarjoilee ihan erilailla ilmaa koneeseen kuin jo muutenkin huonosti hengittävä 8v kansi. Ite kokeilin digifanttia 16v koneessa ja seokset laihalle jo 3500r/min jälkeen. Kannattaa siottaa kunnon ruiskuun.
1.8T:n männät/kanget on hyvä ratkaisu tässä tapauksessa ja kestää ne voimat, mitä tolla paketilla on luvassa, jos et päästä konetta nakuttamaan. Ite vaihtaisin KR moottorin imunokan ja laittaisin avaran peltisarjan.
Mulla oli 16v turbossa 20vt koneeseen tehdyt Wisecot, jotka on ulkoisesti saman näköset kuin vakiomännät. Imuvenoille joutu tekeen dremelillä pienet kolot. Hyvin ne ainakin toimi vaikkei siihen moottoriin ollu tehtykkään.
1.8T:n männät/kanget on hyvä ratkaisu tässä tapauksessa ja kestää ne voimat, mitä tolla paketilla on luvassa, jos et päästä konetta nakuttamaan. Ite vaihtaisin KR moottorin imunokan ja laittaisin avaran peltisarjan.
Mulla oli 16v turbossa 20vt koneeseen tehdyt Wisecot, jotka on ulkoisesti saman näköset kuin vakiomännät. Imuvenoille joutu tekeen dremelillä pienet kolot. Hyvin ne ainakin toimi vaikkei siihen moottoriin ollu tehtykkään.
kyllä tuo digifanttikin varmasti toimii tässä tapauksessa kun panostaa isompiin suuttimiin.esim boschin 390cc suuttimilla saat riittämään tarvittaessa hieman yli 300hv jos linjapainetta hieman nostaa vakiosta.tosin digifantin vakio sytkäkartta ei ole varmasti paras mahdollinen vaan kaipais ruuvausta.tuosta kr:n imunokasta olisin samaa mieltä donan kanssa. omassa 16v käytän hieman reilummalla nostolla olevaa nokka-akseleita.
Onks kokemuksia, et miten toimii noi lastut mitkä on tehty 16v g60:seen?
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/Plug ... _Chip.html
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/Plug ... _Chip.html
Dona Posted: 14.10.2007 8:44 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Ite kokeilin digifanttia 16v koneessa ja seokset laihalle jo 3500r/min jälkeen. Kannattaa siottaa kunnon ruiskuun.
--------------------------------------------------------------------------------
Oliks tää kone nyt turbo vai g-ahtimella, on eroo ton geen ja sit turbon ahdoilla tossa vaiheessa. Meinaan kun turbo puhaltaa tos vaiheessa jo melkein täysiä kun toi gee vasta harkitsee noit maksimi ahtoja. Ajattelin ihan laittaa ainakin alkuun ton digifantin. Tuli tos just hommattua tuolt bar-tek:ltä toi g60 16v lastu. Täytyy nyt kokeilla et miten se sillä toimii.
Kattellaan niit säädettäviä ruiskuja sit myöhemmin. :)
--------------------------------------------------------------------------------
Ite kokeilin digifanttia 16v koneessa ja seokset laihalle jo 3500r/min jälkeen. Kannattaa siottaa kunnon ruiskuun.
--------------------------------------------------------------------------------
Oliks tää kone nyt turbo vai g-ahtimella, on eroo ton geen ja sit turbon ahdoilla tossa vaiheessa. Meinaan kun turbo puhaltaa tos vaiheessa jo melkein täysiä kun toi gee vasta harkitsee noit maksimi ahtoja. Ajattelin ihan laittaa ainakin alkuun ton digifantin. Tuli tos just hommattua tuolt bar-tek:ltä toi g60 16v lastu. Täytyy nyt kokeilla et miten se sillä toimii.
Kattellaan niit säädettäviä ruiskuja sit myöhemmin. :)
Turbolla oli 16v pata. Ei oo ollu tapana käyttää turboja, mitkä puhaltaa noin pienillä kierroksilla vielä täysillä :D
Itseasiassa tuolloin oli painella 0.3bar, koska auto oli sisäänajossa. Eli mistää suurista ilmamääristä ei ollut kyse... Laihalle meni.
Kokeile nyt sit sillä uudella lastulla aika varoen ja kuuntele nakutusta. Ja täytyy muistaa, et kone ei naulaa syksyn kylmillä keleillä ihan yhtä herkästi kuin kesäkuumalla...
Itseasiassa tuolloin oli painella 0.3bar, koska auto oli sisäänajossa. Eli mistää suurista ilmamääristä ei ollut kyse... Laihalle meni.
Kokeile nyt sit sillä uudella lastulla aika varoen ja kuuntele nakutusta. Ja täytyy muistaa, et kone ei naulaa syksyn kylmillä keleillä ihan yhtä herkästi kuin kesäkuumalla...
Tuli tos vähän viel muutettua tota laturin kiinnitystä.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00032.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00033.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00034.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00035.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00032.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00033.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00034.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00035.jpg
Tänään saapui saksasta postia.
-Kansipahvi
-16v g60 lastu
-Ahtimen painepuolen öljyletku
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00036.jpg
Nyt kun sais männät viel tuolt koneistamosta, niin sais heittää koneen nippuun ja tulille. :D
-Kansipahvi
-16v g60 lastu
-Ahtimen painepuolen öljyletku
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00036.jpg
Nyt kun sais männät viel tuolt koneistamosta, niin sais heittää koneen nippuun ja tulille. :D
Suutintukki viimeistelyä vaille valmis.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00037.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00037.jpg
Jos en väärin muista niin G60:ssä taitaa olla leveämpi toi etuaisojen väli?
Edit: no korkea kardaanitunneli,liimalasi ja runkoaisat. ei se ny niin eri kori ole. =D
Edit2: semmoinen on kutina alapäässä että muistelisin lukeneeni jostain tältä foorumilta että aisoissa olis jotain eroa muistaakseni vm.-90-> liekö essoa sitten.
Edit: no korkea kardaanitunneli,liimalasi ja runkoaisat. ei se ny niin eri kori ole. =D
Edit2: semmoinen on kutina alapäässä että muistelisin lukeneeni jostain tältä foorumilta että aisoissa olis jotain eroa muistaakseni vm.-90-> liekö essoa sitten.
Viimeksi muokannut Sebastian, 28.2.2008 22:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Se on vissiin se ibiza:n imusarja kans sellainen et toi kaasuläppä on tuol apukuskin puolella! Voi olla et oon väärässä. Kun ei oo kauheesti tietoo noist seateista.
kun tarvis sellainen imusarja olla et toi kaasuläppä on tuol kuskin puolella ja muuta en ainakaan ite tiedä kun ton 16v sciroccon imusarjan.
kun tarvis sellainen imusarja olla et toi kaasuläppä on tuol kuskin puolella ja muuta en ainakaan ite tiedä kun ton 16v sciroccon imusarjan.
Kyllähä noi jenkit on digifanttia nois 16v koneis käyttänyt mutta itse harkitsisin vielä, olen itekki harkinnu squirttiin vaihtoa ton 8v kanssa, että vois laittaa isompaa suutinta yms ja ohjelmoida boxin niille sopivaks. MS kun näyttäs nykysellään (v3 piirilevy) osaavan ohjata jakajasytkää. Toki makuasioita, isommalla rahalla saa kaupallisen varmasti toimivaksi todetun setin.
http://www.snstuning.co.uk/g60.php Tossa on yks lastufirma mikä mainostaa koodanneensa koko koodin uusiksi ja löytyy sieltä yks esitelmä digifantin hienosta ominaisuudesta. Mainostavat tekevänsä myös mittatilaustyönä lastuja, mutta omasta mielestä tämmösen tekeminen ilman moottoria on vähän hakuammuntaa ja viimeset hepat jäävät saamatta.
http://www.snstuning.co.uk/g60.php Tossa on yks lastufirma mikä mainostaa koodanneensa koko koodin uusiksi ja löytyy sieltä yks esitelmä digifantin hienosta ominaisuudesta. Mainostavat tekevänsä myös mittatilaustyönä lastuja, mutta omasta mielestä tämmösen tekeminen ilman moottoria on vähän hakuammuntaa ja viimeset hepat jäävät saamatta.
curpa ibizassa toi kaasuläppä on kuskin puolella. Fr:ssä taas muistaakseni apparin puolella.
Myös s3:sen imusarjassa kuskin puolella.
Noista ei mikään sovi tohon koneeseen.
Ellei sitte ota 16V koneesta imusarjan alkupätkän ja hitsaa siihen 20V koneen yläosan tohon tyyliin.
Kai nämä on jo koluttu läpi:
http://www.rpm-tuning.de/en/g-lader/16vg60-kit.htm
http://www.rpm-tuning.de/en/g-lader/16vg60-parts.htm
Näyttäisi olevan 16V:n speciaali imusarjaa, melko halpa ratkaisu (35e) kampikammion huohotukseen, laturin kannaketta yms. Siis jos ei ihan välttämättä halua tehdä kaikkea itse. Hyvältä näyttää!
http://www.rpm-tuning.de/en/g-lader/16vg60-kit.htm
http://www.rpm-tuning.de/en/g-lader/16vg60-parts.htm
Näyttäisi olevan 16V:n speciaali imusarjaa, melko halpa ratkaisu (35e) kampikammion huohotukseen, laturin kannaketta yms. Siis jos ei ihan välttämättä halua tehdä kaikkea itse. Hyvältä näyttää!
http://s224.photobucket.com/albums/dd11 ... V00007.flv
Nyt rupee oleen auto pyöränsuuntausta ja penkitystä vaille valmis katsastukseen.
Nyt rupee oleen auto pyöränsuuntausta ja penkitystä vaille valmis katsastukseen.
Pisteet kotiin!
Mallisuoritus ja koneet käy.Nyt vain lappu lattiaan ja nimi lehteen ;)
huohottaa se siit öljykorkin alta ja sit lohkosta on lisäks toinen huohotus jotka menee sit kerääjäsäiliöön ja sen pohjasta menee letku öljypohjaan ja säiliön yläosasta menee letku tonne ahtimen imupuolelle!
Kyllä on ollut hieman hiljaiseloa tämän projektin kanssa. Johtuen siitä kun tuli kokeiltua että kuinka hyvin yks tollainen pakoventtiili palaa! :) Joten joutu tos käyttää kannen uudelleen irti ja kansi remonttiin... No nyt on kone taas jo uudestaan nipussa ja tuli siin samassa remontissa vaihdettua kr-koneen nokat ja sit marteliuksen peltisarja!... nyt taas kun auton sai käymään niin ruvetaan keräämään taas vähän rahaa et saadaan laitteet joskus rekisteröityä! :DD
Kyllä on ollut hieman hiljaiseloa tämän projektin kanssa. Johtuen siitä kun tuli kokeiltua että kuinka hyvin yks tollainen pakoventtiili palaa! :) Joten joutu tos käyttää kannen uudelleen irti ja kansi remonttiin... No nyt on kone taas jo uudestaan nipussa ja tuli siin samassa remontissa vaihdettua kr-koneen nokat ja sit marteliuksen peltisarja!... nyt taas kun auton sai käymään niin ruvetaan keräämään taas vähän rahaa et saadaan laitteet joskus rekisteröityä! :DD
-
- -
- Viestit: 30
- Liittynyt: 9.5.2008 20:32
taas on projekti kaiveltu talviteloilta ja ruvettu zoomailemaan cooleria keulalle! Tilaa ei kyllä ihan loputtomiin meinaa enään tos koneen etupuolella olla! mutta kyllä se sinne paikkansa hakee!
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00078.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00077.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00076.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00075.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00078.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00077.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00076.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00075.jpg
-
- -
- Viestit: 114
- Liittynyt: 2.6.2010 17:34
s
Kuinka sopii nuo 1.8t koneen veivit ja muut? mikäs ero tuossa 020 02A vaihteistoon on? :)
Tekniikka on kyllä vaihtunut 20vt:hen kun tapahtui kunkkupultin irtoaminen 5500 kierroksen kohdilla. Lopputuloksena venttiilit mutkalla ja kampiakseli poikki.
Männät ja kanget käy suoraan mitotukselta, ainut modaus on ne kolot mäntiin niille imuventtiileille. 02A vaihteisto on mitotettu isompia vääntömomentteja kestämään kuin tuo 020.
Kuinka sopii nuo 1.8t koneen veivit ja muut? mikäs ero tuossa 020 02A vaihteistoon on? :)
Männät ja kanget käy suoraan mitotukselta, ainut modaus on ne kolot mäntiin niille imuventtiileille. 02A vaihteisto on mitotettu isompia vääntömomentteja kestämään kuin tuo 020.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa