Golf mk2 16v G60 (katsastettu)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

Golf mk2 16v G60 (katsastettu)

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 11.10.2007 0:18

Lisää voimaa piti saada ja päädyin hieman tälläiseen eksoottisempaan vaihtoehtoon. Ainakaan ei oo palstoilla kauheesti puhetta ollut 16v g60:tä.
Joo projekti tuli alotettua tos jonkin aikaa takaperin.
-Runkomoottorina 1.8 PG johon sujautettu 1.8T 20v männät ja kiertokanget. Kansi on PL koneesta.

Jos on muita jotka tälläistä rakennus-sarjaa kans väkertää niin pistäkääs kommenttia!

Kuva

http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00025.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00026.jpg

Projektin kaikki kuvat
http://s224.photobucket.com/albums/dd11 ... ?start=all
Viimeksi muokannut pioneer86, 14.6.2009 11:55. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 11.10.2007 0:25

Mielenkiintoinen projekti, mutta laita projekti sitten vasta esille, kun on kuvia. Lukee ihan säännöissä!

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 11.10.2007 1:46

Ois kiva kuulla enemmänkin tarinaa rakennuksesta.

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 11.10.2007 20:51

hmm. mielen kiintoista. Siistiä jälkeä, joten peukkuja täältä!

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 11.10.2007 21:04

tarinahan alkaa siitä kun tuli hommattua tollainen 1.8 pg kone kakkikseen. Alunperin ei ollut suunitteilla laittaa edes 16v kantta, mutta sattu oleen tuolla keulalla jo valmiiks sellainen
Kuvat on vähän sameita kun ne on tol kamerakännykällä otettuja.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00004.jpg

1.8 PG
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00003.jpg
1.8 16V Kannen luovuttaja
ennen:
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00011.jpg
ja jälkeen:
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00017.jpg

Ennen keulan purkua hieman coolerin sovittelua.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00006.jpg

Konehuone tyhjennettynä ja pestynä.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00007.jpg

Konehuone tuli vahvikehitsattua kauttaaltaan ja sit sen jälkeen vähän maalia päälle.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00008.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00014.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00016.jpg

Jarrut päivittyivät corradon 280mm ja 020 vaihteiston tilalle tuli 02A. Lisäks kaikki puslat vaihtu polyuretaanisiin. alusta muuten ihan gti:iin orkkis.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00023.jpg

Lattia kaipas kans hieman korjausta. Oli noi vesireijät hieman kasvanu! :D
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00021.jpg

Konetta kun rupes väsään niin oli vähän eka mietiskeltävä et mitä osia sovittelis keskenään.
Lopputulos.
-PG Koneen alakerta+ ahdin ja muut rojut
-AUQ 180hp 1.8T männät ja kiertokanget.
-PL koneen kansi, nokat, imusarja, virranjakaja ja jakopään hilut
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00024.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00026.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00018.jpg

Tällähetkellä projekti siinä vaiheessa et tuli soviteltua vähän noita apulaitteita kiinni, et mitenkä ne kaikki osat koneeseen istuu.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00029.jpg
Hihnan kierron suunnittelua
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00028.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00027.jpg
Tuli kans tohon kannen päähän väsättyä toi "levityspala"
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00030.jpg

Projektista voi kysellä lisää jos on kiinnostusta!

Olis 020 vaihteisto myynnissä ja sit toi PG koneen täydellinen 8V kansi. :)
Viimeksi muokannut pioneer86, 11.10.2007 21:22. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.10.2007 21:08

Mielenkiintoista,mikäs tässä on kanta-auto? Mikäs on moottorinohjaus?

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 11.10.2007 21:12

-Kanta-autona on ihan 1.8 GT golf joka on joskus muutoskatsastettu 1.8GTI 16V.

-Moottorin ohjausta ainakin näin alkuun hoitaa toi g60 digifantti.
Viimeksi muokannut pioneer86, 18.10.2007 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 11.10.2007 23:24

Mitäs kautta meinasit ahtoputket viedä kun tuo laturi on tuossa? Näytää muutenki aika eteen tulevan eli mahtuuko iso syyläri? Alkup. 16V G60:ssä laturi on koneen takana.

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 12.10.2007 8:35

16V G60 -projektia en ole ennen nähnyt, mahtaako olla toista Suomessa? Näyttää todella hyvältä ja osiakin löytyy joka lähtöön. Käytätkö jotain valmista "rakennussarjaa", esim. G-Laderseite:lla on tämä 16V-G60-Bausatz? Harrastukset maksaa... Tuossa paketissa on ainakin erillinen laturin kannake

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 12.10.2007 18:43

En oo vielä noita ahtoputkia suunnitellut. Kyllä ne sit paikkansa hakee! :D
Voi olla et jossain vaiheessa täytyy ehkä ostaa toi 16V siroccon imusarja.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 12.10.2007 18:44

En oo täs projektissa käyttänyt mitään valmiita sarjoja. Kaikki osat on haalittu sieltä sun täältä ja osa osista on ite tehtyjä tai sovellettuja.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 12.10.2007 19:43

onhan näitä muutkin jo tehny aikaa sitten.täällä kanssa yksi 16v ahdetun pg:n omistaja.paitsi että omassa pakokaasu ahtimella.yhtä asiaa ihmettelen tässä.miksi et laittanu pg:n omia veivejä ja mäntiä ? miten käy palotilan ja seos virtausten kanssa kun on 20venttiilisen männillä vai onko kyseessä jotkut tasalakiset takomännät itse koneistettavilla venttiilien koloilla ?pg:n lohko on tiettävästi aika kestävää laatua muuten

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 12.10.2007 20:00

en käyttänyt pg:n mäntiä kahdesta syystä. Toinen on se et 16V kannen kanssa puristus-suhde putoo johonkin alle 7, jos en ihan väärin muista. Ja sit tos pg:n paketissa on huonompi kankisuhde kuin vaik esim. 16v ja 20V T.
PG 136mm pitkä kiertokanki ja korkeempi männälaki.
16V ja 20V T 144mm pitkä kiertokanki ja matalampi mäntä.
Koitan saada kuvia myöhemmin kun saan noi 20v T:n männät koneistamosta, niihin piti meinaan jyrsiä pienet kolot venttiileille, kun ei muuten jäänyt kuin kansipahvin verran tilaa yläkuolokohdassa.

Kyl toi 20v T:n mäntäkin on ihan kuppimallinen mäntä joilla pitäis puristus-suhde tulla johonkin vähän reipas ysiin.

Kyllähän se PG lohko on vähän ehkä parempi kuin moni muu saman ikäinen vw lohko, kun siinä kiertää toi vesi ykköspytyn ympäri, eikä vain puolta sylinteriä. Muutenhan se on melkolailla samanlainen kun muutkin 1.8:sit.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.10.2007 9:38

ja onhan siinä öljyruutatkin männille

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 13.10.2007 10:34

ok.hmm..veikkaisin silti että tuo lyhyempi kanki kestää vääntymättä pitempään jos tarkemmin asiaa ajattelee riippuen tietysti otetuista tehoista.. mutta detonoinnin vuoksi itte suosin silti tuota pg:n mäntää+kankea enemmän..mutta nämä oppii vaan testaamalla ja sulattamalla mäntiä

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 13.10.2007 11:00

Kukaan ei ole tainnut Suomessa edes koetella pg:n kankien todellista kestoa, mutta luulisi 20vT veivien kestävän sen mitä tästä tullaan ottamaan. Lisäksi tässä nyt todennäköisesti on muutenkin pyritty rakentamaan myös alhaalta vetävää moottoria, niin reilun ysin puristukset ei ole mielestäni yhtään liikaa. Kunnon moottorinohjauksella ei luulisi tulevan nakutusohgelmiakaan, tosin siihen en ota kantaa mitä tapahtuu random lastulla, joka on tehty alunperin täysin erilaiseen kokoonpanoon.
Faktaa kuitenkin on se, että PG:n lohkot on yleensä huomattavasti kuluneempia kuin esim. samanverran ajattu KR tms lohko. Itsellä on tallissa hiukan reilun 200 tkm ajettu PG:n lohko ja siihen on kulunut jo todella suuri pykälä sylintereihin.

Hienoa kuitenkin, että joku tekee välillä jotain hieman erilaistakin. Onnea vaan projektiin.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 13.10.2007 12:24

matalaväännöthän ne kankien päälle vasta käykin.mahtaako rallye 16v remmiahdin olla sama mikä esim corraadossa/g60 golffissa on käytetty ? pystyykö tuolla g-laaderilla saamaan ylipäätään minkälaisia huipputeho lukemia tuotoltaan

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.10.2007 18:25

Sama vehjes...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.10.2007 19:27

rallye 16v


8v nekin kuitenkin.Jos siis ihan orkkis rallyetä meinaat.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 13.10.2007 20:18

Rallyet on kaikki kasitappisia. Se 16V G60 löytyy limited edition golffista ja siinä 210 hv.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.10.2007 11:44

Takuuvarmasti hajotat koneen Dopin lastulla. 16v kansi tarjoilee ihan erilailla ilmaa koneeseen kuin jo muutenkin huonosti hengittävä 8v kansi. Ite kokeilin digifanttia 16v koneessa ja seokset laihalle jo 3500r/min jälkeen. Kannattaa siottaa kunnon ruiskuun.
1.8T:n männät/kanget on hyvä ratkaisu tässä tapauksessa ja kestää ne voimat, mitä tolla paketilla on luvassa, jos et päästä konetta nakuttamaan. Ite vaihtaisin KR moottorin imunokan ja laittaisin avaran peltisarjan.
Mulla oli 16v turbossa 20vt koneeseen tehdyt Wisecot, jotka on ulkoisesti saman näköset kuin vakiomännät. Imuvenoille joutu tekeen dremelillä pienet kolot. Hyvin ne ainakin toimi vaikkei siihen moottoriin ollu tehtykkään.

racing
-
Viestit: 129
Liittynyt: 10.5.2004 12:28

ViestiKirjoittaja racing » 14.10.2007 20:16

kyllä tuo digifanttikin varmasti toimii tässä tapauksessa kun panostaa isompiin suuttimiin.esim boschin 390cc suuttimilla saat riittämään tarvittaessa hieman yli 300hv jos linjapainetta hieman nostaa vakiosta.tosin digifantin vakio sytkäkartta ei ole varmasti paras mahdollinen vaan kaipais ruuvausta.tuosta kr:n imunokasta olisin samaa mieltä donan kanssa. omassa 16v käytän hieman reilummalla nostolla olevaa nokka-akseleita.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.10.2007 20:55

No mitä järkeä on enää käyttää digifanttia, jos karttaa joutuu jokatapauksessa muuttamaan? Hintaa leikkimiselle tulee +500e, jolla saa jo käytetyn aftermarket ruiskun... Ja muutenkaan se digifantti ei oo niitä parhaita ruiskuja sääti sitä sit kuka tahansa.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 14.10.2007 22:56

Onks kokemuksia, et miten toimii noi lastut mitkä on tehty 16v g60:seen?
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/Plug ... _Chip.html

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.10.2007 0:49

Tuolle sun rakentamalle setille ei varmasti löydy mitään Digifant ohjelmaa suoraan... 16V G60 Limited on kuitenkin erilainen kone. Laita vaikka Megasquirt moottorinohjaukseksi.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 18.10.2007 17:48

Dona Posted: 14.10.2007 8:44 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------
Ite kokeilin digifanttia 16v koneessa ja seokset laihalle jo 3500r/min jälkeen. Kannattaa siottaa kunnon ruiskuun.
--------------------------------------------------------------------------------

Oliks tää kone nyt turbo vai g-ahtimella, on eroo ton geen ja sit turbon ahdoilla tossa vaiheessa. Meinaan kun turbo puhaltaa tos vaiheessa jo melkein täysiä kun toi gee vasta harkitsee noit maksimi ahtoja. Ajattelin ihan laittaa ainakin alkuun ton digifantin. Tuli tos just hommattua tuolt bar-tek:ltä toi g60 16v lastu. Täytyy nyt kokeilla et miten se sillä toimii.

Kattellaan niit säädettäviä ruiskuja sit myöhemmin. :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.10.2007 19:44

Turbolla oli 16v pata. Ei oo ollu tapana käyttää turboja, mitkä puhaltaa noin pienillä kierroksilla vielä täysillä :D
Itseasiassa tuolloin oli painella 0.3bar, koska auto oli sisäänajossa. Eli mistää suurista ilmamääristä ei ollut kyse... Laihalle meni.
Kokeile nyt sit sillä uudella lastulla aika varoen ja kuuntele nakutusta. Ja täytyy muistaa, et kone ei naulaa syksyn kylmillä keleillä ihan yhtä herkästi kuin kesäkuumalla...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 23.10.2007 19:55

pioneer86:
Tulikos sulle multa nuo männät ja veivit? :)

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 23.10.2007 22:35

Murre:
Jep! :D Tulihan noi! Pienet lovet piti vaan koneistaa mäntään et mahtuu noi imuvenat aukeileen.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 23.10.2007 22:41

Dona:
Täytyy nyt joo kattoo et mitä se tekee sil lastulla. Ei oo meinaan hajuakaan et minkälainen softa se on! :D Mut sen näkee sit kun kokeilee!

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.10.2007 7:18

Hyvä, että kelpas =D

lade
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.9.2007 15:11

ViestiKirjoittaja lade » 24.10.2007 15:50

Mites kampikammion huohotuksen käy tuolla PG/PL kombinaatiolla? PG huokailee käsittääkseni venakopasta ja PL lohkosta joten PG/PL yhdistelmä ei huohota lainkaan :) ? Riittääkö toi venakopan kanteen lisätty huohottava korkki, kun PL-kannessa ei varsinaista huohotuskanavaa lohkosta kanteen ole?

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 24.10.2007 18:54

Kyl siinä mun mielestä ainakin on ihan samanlaiset kaks kanavaa jotka toimii öljyn paluukanavina ja huohotin kanavina. Kattoo nyt kun ton moottorin saa tulille et tarviiko toinen huohotin laittaa viel lohkoonkin.


pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 2.11.2007 19:23

Tänään saapui saksasta postia.
-Kansipahvi
-16v g60 lastu
-Ahtimen painepuolen öljyletku
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00036.jpg

Nyt kun sais männät viel tuolt koneistamosta, niin sais heittää koneen nippuun ja tulille. :D

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 5.11.2007 21:25

Suutintukki viimeistelyä vaille valmis.
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00037.jpg


pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 28.2.2008 18:06

Scirocco mallin 16v imusarja olis hakusessa!!!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.2.2008 18:40

Jos en väärin muista niin G60:ssä taitaa olla leveämpi toi etuaisojen väli?

Edit: no korkea kardaanitunneli,liimalasi ja runkoaisat. ei se ny niin eri kori ole. =D

Edit2: semmoinen on kutina alapäässä että muistelisin lukeneeni jostain tältä foorumilta että aisoissa olis jotain eroa muistaakseni vm.-90-> liekö essoa sitten.
Viimeksi muokannut Sebastian, 28.2.2008 22:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.2.2008 19:47

Onhan se originaali G60 ihan eri kori muutenkin...

Heikki J.
admin
Viestit: 8313
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.2.2008 22:40

Kyllä ne etuaisat ihan yhtä leveällä on 1.3:ssa ja G60:ssä. Ainakin tietääkseni. Samat puskuritkin käy ja sinne aisojen sisään ne menee...

Kardaanitunneli on korkeampi ihan kaikissa syncroissakin, joten se ei mikään pelkästään G60-spesifinen juttu ole.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 28.2.2008 22:45

Oliko G60 Golfissakin liimalasi, vai oliko se vain Rallyen herkkuja?

Heikki J.
admin
Viestit: 8313
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 28.2.2008 23:00

oli... ja Gee se rallyekin. Ainakin alunperin... :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 28.2.2008 23:18

mites sen huohotuksen kanssa?
Mulla on tossa <--, omassa kr ja pg +holset ja lohkosta huohotus "bensapumpun" reiästä ja kannesta venakopan päältä.
Eikä tuolla nyt vielä ole oikeasti tiukkaa kuin jakopäästä:)

Demon
-
Viestit: 1396
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 29.2.2008 1:43

Näkyy tulevan kuitenkin etupuolelle tuo lader :D Miks et laita hakuseen ibiza 16v imusrajaa? Jos oikein ymmärtänny niin ois avarampi kuin esim. golffin saatikka sciroccon. Voin olla kyl väärässäkin.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 29.2.2008 17:26

Se on vissiin se ibiza:n imusarja kans sellainen et toi kaasuläppä on tuol apukuskin puolella! Voi olla et oon väärässä. Kun ei oo kauheesti tietoo noist seateista.

kun tarvis sellainen imusarja olla et toi kaasuläppä on tuol kuskin puolella ja muuta en ainakaan ite tiedä kun ton 16v sciroccon imusarjan.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.2.2008 18:07

Mulla on ibizan sarja hyllyssä ja kaasuläppä on apukuskin puolella.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 29.2.2008 19:24

OK! No eipä se sit käy!

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.2.2008 20:15

Kyllähä noi jenkit on digifanttia nois 16v koneis käyttänyt mutta itse harkitsisin vielä, olen itekki harkinnu squirttiin vaihtoa ton 8v kanssa, että vois laittaa isompaa suutinta yms ja ohjelmoida boxin niille sopivaks. MS kun näyttäs nykysellään (v3 piirilevy) osaavan ohjata jakajasytkää. Toki makuasioita, isommalla rahalla saa kaupallisen varmasti toimivaksi todetun setin.

http://www.snstuning.co.uk/g60.php Tossa on yks lastufirma mikä mainostaa koodanneensa koko koodin uusiksi ja löytyy sieltä yks esitelmä digifantin hienosta ominaisuudesta. Mainostavat tekevänsä myös mittatilaustyönä lastuja, mutta omasta mielestä tämmösen tekeminen ilman moottoria on vähän hakuammuntaa ja viimeset hepat jäävät saamatta.

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 5.3.2008 1:17

curpa ibizassa toi kaasuläppä on kuskin puolella. Fr:ssä taas muistaakseni apparin puolella.

Myös s3:sen imusarjassa kuskin puolella.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 5.3.2008 7:24

curpa ibizassa toi kaasuläppä on kuskin puolella. Fr:ssä taas muistaakseni apparin puolella.

Myös s3:sen imusarjassa kuskin puolella.


Noista ei mikään sovi tohon koneeseen.

Ellei sitte ota 16V koneesta imusarjan alkupätkän ja hitsaa siihen 20V koneen yläosan tohon tyyliin.

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 5.3.2008 13:09

Kai nämä on jo koluttu läpi:
http://www.rpm-tuning.de/en/g-lader/16vg60-kit.htm
http://www.rpm-tuning.de/en/g-lader/16vg60-parts.htm

Näyttäisi olevan 16V:n speciaali imusarjaa, melko halpa ratkaisu (35e) kampikammion huohotukseen, laturin kannaketta yms. Siis jos ei ihan välttämättä halua tehdä kaikkea itse. Hyvältä näyttää!

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 17.3.2008 22:37


Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 18.3.2008 18:47

Eikö siihen tule cooleria väliin?? Vai ooks mä vähän tyhmä??

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 18.3.2008 20:28

Tulee siihen viel toi cooleri, mut ajattelin ton ekan koekäytön tehä ilman mitään!

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 18.3.2008 21:00

Ootko jo laittanu konetta tulille? :P Tää on kyllä kiinnostavin moottori projekti täälä..

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 13.4.2008 17:59

http://s224.photobucket.com/albums/dd11 ... V00007.flv

Nyt rupee oleen auto pyöränsuuntausta ja penkitystä vaille valmis katsastukseen.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Pisteet kotiin!

ViestiKirjoittaja gryger » 13.4.2008 19:17

Mallisuoritus ja koneet käy.Nyt vain lappu lattiaan ja nimi lehteen ;)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.4.2008 20:10

It's alive!!! Hieno projekti. Kovasti kiinnostaa kulkupuoli allekirjoittanutta.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.4.2008 22:39

hyvä hyvä. jokos tää nähdään seuraavassa miitissä?

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 13.4.2008 23:25

En tiedä saako viel ens miittiin, riippuu ihan kans et milloin kerkeen saamaan ton kilpiin.

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 27.7.2008 21:20

Mitäs tälle projektille kuuluu? Olis mukava nähdä videota laitteesta

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 28.7.2008 15:35

... ja suoritusarvoja kanssa, jos on käyty dynossa tahi varttimaililla.

Ketola
-
Viestit: 259
Liittynyt: 6.10.2007 21:54

ViestiKirjoittaja Ketola » 4.11.2008 11:37

Mitään tapahtunut?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.11.2008 11:57

Huohottaakos tämä mylly tuosta öljykorkin alla olevasta jutusta?

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 4.11.2008 19:01

huohottaa se siit öljykorkin alta ja sit lohkosta on lisäks toinen huohotus jotka menee sit kerääjäsäiliöön ja sen pohjasta menee letku öljypohjaan ja säiliön yläosasta menee letku tonne ahtimen imupuolelle!

Kyllä on ollut hieman hiljaiseloa tämän projektin kanssa. Johtuen siitä kun tuli kokeiltua että kuinka hyvin yks tollainen pakoventtiili palaa! :) Joten joutu tos käyttää kannen uudelleen irti ja kansi remonttiin... No nyt on kone taas jo uudestaan nipussa ja tuli siin samassa remontissa vaihdettua kr-koneen nokat ja sit marteliuksen peltisarja!... nyt taas kun auton sai käymään niin ruvetaan keräämään taas vähän rahaa et saadaan laitteet joskus rekisteröityä! :DD

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 4.11.2008 22:07

Tää on kyllä unelmaprojekti :) vähän kun Limited edition golffi.. Laitahan uusia kuvia! Ja videota

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 4.11.2008 23:36

Mitenkäs se tuo Digifantti suhtautuu tähän hommaan? :D Saako tarpeeks kakkua kone?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 5.11.2008 6:57

pakoventtiili palaa


Tosta päätellen ihan kohtuu luotettavasti:)
Hommaa joku oikea säädettäväruisku, muuten asia prokkis..

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 5.11.2008 19:58

kyl ton digifantin kanssa noi seokset pysyi ihan kohdallaan! Venttiili tais sulaa ihan muista syistä! :)

Raumalainen
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.5.2008 20:32

ViestiKirjoittaja Raumalainen » 7.1.2009 18:07

onko KR ja PL koneiden nokissa paljonkin eroa?

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 8.1.2009 18:51

Eipä niis nyt mitään isoo eroo oo! Pakonokat molemmissa vissiin samat, kr-imunokka on vähän "kireempi" jolla on saatu toi huimat kymmenen hevosvoimaa enemmän! :D

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 8.1.2009 22:36

PL:ssä on silti enemmän vääntöä. Mahtaako johtua pakopaineesta katalysaattorin takia? Mene ja tiedä... :D

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.1.2009 23:07

Kyllä KR:n vääntö on korkeampi, eikös se ollut jotain 170Nm? PL vääntö lienee samaa luokkaa kuin katittomassa 8v GTI:ssä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.1.2009 23:38

Eikö KR:n ja PL:n imusarjoissakin ole jotain eroa?
Vai oliko niin, että molempia sai kahdella eri imusarjalla?

Kun puhutaan "lyhyestä" ja "pitkästä" imusarjasta.
Vaikuttavat myös vääntöön nääs.

Jonde
-
Viestit: 2087
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 8.1.2009 23:49

Imusarjan osia on kahta kokoa, yläosaa on 50mm ja 42,5mm, alaosaa 41,5mm ja 50mm, että noilla myös saadaan sitä eroa.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 9.1.2009 0:15

Käyttöohjekirjassa sanotaan väännöistä: 95kW= 168Nm/4250r/min, 102kW= 168Nm/4600r/min.

Etkassa taas sanotaan, että KR:ssä on isoa ja pientä imusarjaa. PL:ssä vain pienempää.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 28.4.2009 21:27

taas on projekti kaiveltu talviteloilta ja ruvettu zoomailemaan cooleria keulalle! Tilaa ei kyllä ihan loputtomiin meinaa enään tos koneen etupuolella olla! mutta kyllä se sinne paikkansa hakee!

http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00078.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00077.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00076.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... C00075.jpg

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 29.4.2009 9:44

Siisti peli kyllä.. Auto nippuu ja bemareita kusetteleen:D

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 4.5.2009 22:00

perkele ku olis omassa golfissaki limitedin kone:)

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.5.2009 23:57

Tämähän ei ole G60 Limitedistä peräisin oleva moottori vaan 16V vaparista ja G60:stä pultattu paketti.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 5.5.2009 10:53

Minkälaisilla välityksillä tuo g-ahdin pyörii? Mitä antaa ahtopaineeksi?

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 5.5.2009 16:53

Entris: Eiköhän se ole sama asia.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 5.5.2009 21:19

Tais toi ahdinpyörä olla toi 68!
Viimeksi muokannut pioneer86, 3.6.2009 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 7.5.2009 22:19

entris: meinasinkin tietty että "limitedin kone" teknisesti.

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 14.6.2009 22:29

nyt olis tääkin "raato" rekisteröity ja katsastettu.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.6.2009 0:03

Jouduitko esittämään tehomittauksen katsastuksessa ja paljonko lukee otteessa? Paljonko tuosta nyt sitten irtoaa oikein pyörätehoa?

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 16.6.2009 23:29

Tarvi tos olla toi teholappu katsastukseen. Tehoo on ihan riittävästi!

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 17.6.2009 2:13

ei ole lappua näyttää tänne? kiinnostais kovasti tuommoisen vähän :]

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 17.6.2009 4:25

Hieno kikotin.. nyt vaan vielä yks p-kaasuahdin tohon jatkeeks niin sit ois täydellinen ja ei näyttäis kone huone noin tyhjältä :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.3.2012 17:56

Mitään päivitettävää projektiin kun ilmeisesti konekin vaihtunut?

Pallero_Paavo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 2.6.2010 17:34

s

ViestiKirjoittaja Pallero_Paavo » 1.4.2012 16:09

Kuinka sopii nuo 1.8t koneen veivit ja muut? mikäs ero tuossa 020 02A vaihteistoon on? :)

pioneer86
-
Viestit: 77
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 2.4.2012 17:25

Tekniikka on kyllä vaihtunut 20vt:hen kun tapahtui kunkkupultin irtoaminen 5500 kierroksen kohdilla. Lopputuloksena venttiilit mutkalla ja kampiakseli poikki.

Kuinka sopii nuo 1.8t koneen veivit ja muut? mikäs ero tuossa 020 02A vaihteistoon on? :)


Männät ja kanget käy suoraan mitotukselta, ainut modaus on ne kolot mäntiin niille imuventtiileille. 02A vaihteisto on mitotettu isompia vääntömomentteja kestämään kuin tuo 020.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa