Ksenoneista koottu pläjäys

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

japvw
-
Viestit: 17
Liittynyt: 16.1.2008 3:48

ViestiKirjoittaja japvw » 28.3.2008 17:00

itsellä fk valoissa jälkiasennetut xenonit [6000k philips].valot syttyy parissa sekunnissa käynnistyksenjälkeen ja kyllähän niillä näkee paljonparemmin kun tavan lampuilla,kun kerran xenonit ollu autossa on niistä vaikea luopua!
mitähän katsastusmies sanoo kun ei ole oikeat xenonumpiot?
itse tilasin www.xenonvalot.com:ista, hinnasta en tiedä mutta toimitus oli nopeaa ja tavara laadukasta!

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 7.4.2008 0:43

Edelleen, xenoneiden tapauksessa katsovat yleensä hyvinkin tarkkaan.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

Xenon-hyväksytyt - ei-alkuperäiset umpiot???

ViestiKirjoittaja Jimme » 7.4.2008 0:59

Onko kellään tietoa löytyisikö mistään nelosgolffiin tarvike-xenonumpioita? Eli tarkoituksena olisi siis laittaa jälkiasennus-xenonsarja tällaiseen kiinni?

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 10.4.2008 22:59

Vastaan itse itselleni, eli jenkeistä löytyi yhdet ja Hellan Celis-projektoriumpiot ovat xenoneille hyväksytyt

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 13.4.2008 22:14

Tilasin suoraan honkongista 2 H3 xenonmuutossarjaa ja 100 kpl 1.2W lasikannat korvaavia valkoisia led lamppuja sekä 20 kpl sinisiä 1.2W led lamppuja

Tuli maksamaan rahteineen 270$ eli n. 197€ sen päivän kurssin mukaan ja siihen tuli päälle tullia ja alvia yhteensä vajaat 70 euroa

Led polttimot tuntuvat toimivan toistaiseksi hyvin traktorin sähkökytkimissä ja xenon muutossarjat ovat myös toimivat. Ainoa haittapuoli asennuksessa oli että xenon polttimon kanta josta johdot lähtevät taaksepäin tulee aika ulos, joten poltin ei sovi syvyyden puolesta Nordicin H3 umpioon.

Traktorikäytössä toivon led polttimoilta pidempää kestävyyttä verrattuna noihin lasikantapolttimoihin jotka palavat keskimäärin alle 1000h käytön jälkeen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.6.2008 17:29

Mitäs eroa noilla 35w ja 50w xenoneilla on. Polttimot, ballastit vai molemmat?

Sallinen
-
Viestit: 440
Liittynyt: 23.7.2003 11:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sallinen » 18.6.2008 16:10

Molemmat.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.7.2008 11:06

Pitkällisen selailun ja useankin soiton perusteella syntyi kysymys...

Onko missään myynnissä aftermarket-umpioita Golf IV:hen, jotka ovat hyväksytyt xenoneille?

Hellan umpiot kävi jo kerran kotona, eikä näissä ollutkaan DC-merkintää, vaikka myyjä näin väitti. Oma auto siis -98 GTI, jossa valonpesurit ja manuaalinen korkeussäätö, eli näillä kriteereillä tulisi mennä leimasta läpi.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 3.8.2008 12:26

Onko missään myynnissä aftermarket-umpioita Golf IV:hen, jotka ovat hyväksytyt xenoneille?


Täältä olen tiedustellut:

http://www.allpartssouthwest.com/acatal ... 3_547.html

Firma Englannissa joten ei tulleja ym. ja ovat e-hyväksytyt...
Tässä vielä firman vastaus kyselyyni:

"Hi,

Yes I can supply complete LHD Xenon 4.0 headlamps with adapter wires for
your vehicle. The price would £700 + postage £50. They would take about 10
days to supply. If you are interested then please contact me with payment
and delivery details."

Thanks,

Paul Champion

Allparts South West Ltd.
Tel: (01392) 824 893
Fax: (01392) 203 161

Website: www.allpartssouthwest.com

Ei ihan halpoja, mutta ovat OEM?
Kimppatilaus voisi olla järkevä?

Ja adapterit löytyy Slammitilta...

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.8.2008 12:36

Oma auto siis -98 GTI, jossa valonpesurit ja manuaalinen korkeussäätö, eli näillä kriteereillä tulisi mennä leimasta läpi.

Eikös xeenonit nimenomaan tarvitse sen automaattisen korkeussäädön jos leimalle halajaa...?

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 3.8.2008 13:17

^ Ei välttämättä. Aken:n ohje asiasta:

Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.


Esimerkiksi neloskoppasessa Golfissa, joka on käyttöönotettu ennen 1.10.2000, riittää manuaalinen korkeudensäätö.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.8.2008 13:24

^ Näemmä aina oppii jotain uutta. :)

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.8.2008 14:03

Pitääkö valonpesurit olla myös saksantuonnissa, missä ei ole valonpesureita.

Edit. siis tuo minun Golffi on saksantuonti, ilman valonpesureita. Jos haluaisin laittaa siihen xenonit, niin myös pesurit täytyy löytyä ?
Viimeksi muokannut Mikhauta, 3.8.2008 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 3.8.2008 20:44

^ Kyllä kai xenoneilla varustetuissa tuontiautoissakin pesurit on...?

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 3.8.2008 22:51

Ajovalojen pesulaitteet tarvitaan, jos ajoneuvossa on ksenonit.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 4.8.2008 17:33

Hyvä kokemus olloista jotka tilasin joskus 6kk sitten js-tuningista. Kerran tapahtui niin ettei oikeanpuolimmainen valo syttynyt, mutta toisella kerralla syttyi normaalisti. Varsinkin syksyllä näkee paremmin kun on pimeetä ja sataa vettä.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 6.8.2008 8:19

En tiedä onko ollut jo jossain tai sopisiko paremmin jonnekkin muualle. Mutta voihan nuo xenonit taiteilla vaikka tähän tapaan..

Erzi
-
Viestit: 31
Liittynyt: 21.3.2007 11:58

ViestiKirjoittaja Erzi » 6.8.2008 13:37

Onkos täällä kellään kokemusta, että onko h7r ja tavallisissa h7-jälkiasennusxenonpolttimoissa suurta eroa hajavalon suhteen kun asennetaan tavalliseen heijastinumpioon ? Tiedän kyllä, että h7r on suunniteltu heijastinumpiolle, mutta onko kellään käytännön kokemusta kuinka suuri ero on ?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 7.8.2008 19:11

Kaasupurkausvalo on äärimmäisen huono vaihtoehto heijastinumpioon jälkiasenteisena. Toki kuljettajan mielestä valot ovat mukavat, mutta vastaantulijoita ilettää liian suuri määrä hajavaloa. Suosittelen linssiumpiota, kaikkien kannalta parempi ja niiden kanssa uskaltaa käydä katsastuksessakin.

Scrooge
-
Viestit: 24
Liittynyt: 9.2.2006 18:09

ViestiKirjoittaja Scrooge » 4.9.2008 15:52

Laitoin Passat 3B:hen kirkkaat umpiot, mutta tavallisilla (H1?) polttimoilla.

En ole nähnyt niitä missään täällä Euroopassa, mutta Kiinassa niitä oli paljon ja siellä kävelin volkkarin liikkeeseen ja ostin yhdet. Maksoivat 90€ pari ja ovat olleet nokalla jo reilu puoli vuotta. Sen verran isot olivat, että jouduin ostamaan niille oman matkalaukun, eivätkä silti mahtuneet pahvilaatikot ehjinä mukaan. Kerran jo katsastettukin niillä, ei mitään kommenttia katsurilta. Kirkkaat vilkut on myös sivuilla.

Harmaasta liikkeestä ne saisi varmasti puoleen hintaan, mutta nuo tulivat volkkarin laatikoissa joissa oli suomeksi teksti "alkuperäisosa". Niissä oli Kiinan CCC-hyväksyntä ja volkkarin omat logot, mutte ei E-hyväksyntää.

Kiinassa tuo Passat on joku 5B tms, eli mallimerkinnöissä en eroja. Koritkin ovat muutaman tuuman pidempiä jne, mutta keula on kuitenkin ihan sama. Ihan vaan vihjeenä jollekin innokkaalle...

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 4.9.2008 16:47

Onkos kukaan käyttänyt nuita Xenon-look polttimoita? Näytti biltemassa olevan muistaakseni 14e pari

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 4.9.2008 17:03

saa joillain niistä väriä vähä sinneppäin mut valoo ei kyllä yleensä lisää tuu

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 13.9.2008 17:07

Täältä olen tiedustellut:

http://www.allpartssouthwest.com/acatal ... 3_547.html

Firma Englannissa joten ei tulleja ym. ja ovat e-hyväksytyt...


Mites noiden kanssa sitten, kun eikos briteissä ole käänteisenpuoleinen liikenne, onko noissa vääränkäteinen valokuvio? Itseäkin kiinnostaisi kun hanttarinpuoleinen umpio meni halki ja suomessa hinta on aika kova.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 14.9.2008 12:15

Mites noiden kanssa sitten, kun eikos briteissä ole käänteisenpuoleinen liikenne, onko noissa vääränkäteinen valokuvio? Itseäkin kiinnostaisi kun hanttarinpuoleinen umpio meni halki ja suomessa hinta on aika kova.


Moikka. Käymässäni sähköpostikeskustelussa heidän ensimmäinen kysymys oli "left hand drive?". Eli ottavat sen huomioon, kannattaa tietysti vielä varoiksi mainita.

Ja foorumilta löytyy muuten ohjeet lasin vaihtoon umpiosssa...

K. Seppä
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2006 11:32

ViestiKirjoittaja K. Seppä » 14.9.2008 12:29

Ok, Juu tuo lasinvaihto on kyllä tuttu homma mutta kun se helkkarin suolavesi ehtisi turmelemaan tuon umpion sisäpinnan, tai heijastinpinta on ihan moitteeton mutta noi ympärystät ei, tietty jos maalaisi molemmat jollain samalla värillä niin pääsisi halvemmalla mutta...

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 14.9.2008 21:41

Lainaus:
Onko missään myynnissä aftermarket-umpioita Golf IV:hen, jotka ovat hyväksytyt xenoneille?


Täältä olen tiedustellut:

http://www.allpartssouthwest.com/acatal ... 3_547.html

Firma Englannissa joten ei tulleja ym. ja ovat e-hyväksytyt...
Tässä vielä firman vastaus kyselyyni:

"Hi,

Yes I can supply complete LHD Xenon 4.0 headlamps with adapter wires for
your vehicle. The price would £700 + postage £50. They would take about 10
days to supply. If you are interested then please contact me with payment
and delivery details."

Thanks,

Paul Champion

Allparts South West Ltd.
Tel: (01392) 824 893
Fax: (01392) 203 161

Website: www.allpartssouthwest.com

Ei ihan halpoja, mutta ovat OEM?
Kimppatilaus voisi olla järkevä?

Ja adapterit löytyy Slammitilta...


Minusta 970 euroa (£750) on melko paljon aftermarket xenoneista.

Minä hankkisin ebaysta alkuperäiset. Ja niistä ei sitten kannata paljoa yli 500 eur maksaa.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

Jälkiasennus xenonpolttimot

ViestiKirjoittaja kt0510 » 20.9.2008 13:19

Luulin että nuo jälkiasennus xenonien liittimet (polttimoiden) ovat standardoitu. Eipä olekkaan. Alunperin Hellan ballastien polttimoiden liittimet eivät sovi Max Vision- sarjan mukana tulleisiin polttimoihin. Onneksi otin koko sarjan jolloin homma onnistuu. Oletin vaan että Hellan ballastit olisivat laadukkaammat (lue pitkäikäisemmät).

Toinen pointti koskien Max Vision sarjaa: H7- sovitteiset polttimot eivät sopineet paikoilleen ennen kuin viilalla muotoili kantaa uudelleen... Hjyva halpa?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 27.10.2008 16:52

Kuinkahan on näkyvyydessä eroa jos vertaa 50w xenoneja ja 100w hehkuja hella rallye 1000FF -kaukovalossa?

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 27.10.2008 19:28

50W xenon on noin 3 kertaa kirkkaampi kuin se 100W hehku Hellassa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 29.10.2008 8:40

Jumaliste. Täytyisköhän sitä kokeilla. Pääsis laturikin vähä helpommalla :)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 31.10.2008 11:06

Omien (3 vuoden myynti- ja asenus-) kokemusten mukaan 50W xenonisarjoissa ei juurikaan hyviä puolia ole esiintynyt, huonoina puolina olen havainnut että 50W setti syttyy paaaljon kauemmin, luonnollisestikin vievät enemmät virtaa, ballastit lämpenee huomattavasti enemmän (ei tosin haittaa useassakaan sovelluksessa, mutta kertoo hieman hyötysuhteesta), polttimot suurempia eivätkä käy kaikkiin umpioihin ja voi näinollen vaatia enempi muokkausta. Näiden lisäksi valotehoero tuntuu olevan mitätön, käytännössä eroa on hankala edes huomata.

Edullisimmissa sarjoissa nuo polttimot on tosiaan mitä on, joissakin on jopa näitä muovikantaisia ja sopimattomia polttimoita, eli eroja todella on. Lisäksi tietysti eroja on eri muuntajissakin, häiriösuodossa sekä virrankäytössä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 31.10.2008 20:34

Noniin, nyt tuli laitettua H1 50W Ollon setti Hella rallye 1000FF -kaukovaloihin (H4-umpiot säilyi hehkuina). Valoo tulee pelkistä xenoneistakin melkestä enemmän kuin 4x100W hehkuista. Melko kauan kyllä vie syttyminen muttei haittaa. Surkuhupaisaa katsella sitä limankeltasta puuroo siinä auton edessä kun on sammuttanut pitkät :)

Variantdi
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.4.2008 16:45

ViestiKirjoittaja Variantdi » 1.11.2008 20:11

p0wer,
Nyt kun näitä xenon settejä voi käpistellä jo marketin hyllyillä, niin mihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota vai onko huono laatu kätkettynä ballastin sisään?

Hes-su
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.9.2008 16:05

ViestiKirjoittaja Hes-su » 2.12.2008 16:51

Onko porukalle rapsahtanut sakkoja tai muuta vastaavaa näistä laittomista asennuksista?

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 4.12.2008 22:40

mulle poliisit anto sakot viimetalvena!! en muista paljon se sakko oli mutta aika paljon..
varmaan vaan rupes ketuttaa niitä ku mulla oli lyhyissä 5000k 35w ja pitkissä 6000k 55w ja tulin pimeellä tiellä niitä vastaan pitkät ja lyhyet päällä :D on meinaan pirun kirkkaat noi 55w kseenonit

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 11.1.2009 16:16

Laitoin joulun alla Cobran xenonit pitkiin sekä lyhyisiin.. lyhyet on kyllä hyvät mutta pitkissä tuntuu et valo vähän turhan taskulamppumaisen putkimainen.. umpiot siis tummat angel eyes malliset. Välillä kuskin puolen lähivalo jättää syttymättä ja syttyy vasta ku pari kertaa irrottelee ballastilta liittimen ja tuikkaa paikalleen, kipinöi lampun kannalla.. liekköhän vikaa vai kosteutta. mutta en kyllä halogeeneihin enää vaihtais. Pitkät kyllä syttyy kylminä vähän turhan hitaasti. onko vw:n valot aina niin että siinä palaa lyhyet jatkuvasti ja pitkät syttyyy siihen rinnalle? kaverin audissa kuulemma sammuu aina lyhyet sillon kun pistää pitkät päälle?

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 11.1.2009 21:14

kaverin audissa kuulemma sammuu aina lyhyet sillon kun pistää pitkät päälle?


Kaveris audilla varmaan on joku malli/vuosimalli merkintä.
Kyllä mulla ainakin molemmat palaa yhtäaikaa.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 12.1.2009 23:59

nii se on 97vm A4 muistaakseni.

WAGner
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2004 19:16

Hella rallye 1000FF ja xenon-muutossarja

ViestiKirjoittaja WAGner » 20.1.2009 18:05

Onko joku testannut että mahtuuko tuohon umpioon muutossarja esim. tuo?
[/url]http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat.sf/secRUagK_IS62Y/?ObjectPath=/Shops/Xenon/Products/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%22/SubProducts/%22Cobra%20H1%20Muutossarja%206000K%22[url]

ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin.

WAGner
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2004 19:16

Hella rallye 1000FF ja xenon-muutossarja

ViestiKirjoittaja WAGner » 20.1.2009 18:10

Onko joku testannut että mahtuuko tuohon umpioon muutossarja esim. tuo?

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22

ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 20.1.2009 18:39

Onko joku testannut että mahtuuko tuohon umpioon muutossarja esim. tuo?

http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... 206000K%22.


Minin umpioihin???

ja maksaako vaivan jos sitä vertaa tavallisiin 100w halogeeni polttimoihin


Maksaa.

WAGner
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2004 19:16

ViestiKirjoittaja WAGner » 20.1.2009 18:44

Edellisen postauksen otsikossa näkyy pienellä että Hella rallye 1000FF ja xenon-muutossarja.

Yritetään laittaa seuraavalla kerralla asia selvemmin esille.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 20.1.2009 19:24

Edellisen postauksen otsikossa näkyy pienellä että Hella rallye 1000FF ja xenon-muutossarja.


Bosch Touring 190-umpioon mahtuu kun laittaa läpivientikumin keskelle koteloa. Vertaa mittoja, mikä on noiden syvyys.

Kysyit että maksaako vaivaa; kun vetää nuo Boschit päälle xenoneineen se on kuin auringon nousu, näkyy suoran päähän asti vaikka olis kilometrin suora :)

WAGner
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2004 19:16

ViestiKirjoittaja WAGner » 20.1.2009 20:35

Löysin bossin sivuilta tuon lampun, mutta ei noista mitoista saa mitään selvää. On sen verta epäselvästi tuonne laitettu

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 20.1.2009 23:01

Mistähän nykypäivänä löytys halvimmat xenon umpiot boraan?

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 25.1.2009 19:51

Mistäs nuit xenon umpioita löytys?

malagant
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31.1.2009 2:28

ViestiKirjoittaja malagant » 31.1.2009 2:36

Etsin itse sopivat -97 Passattiini ebaysta. 119e + pk maksoivat samat Depon D2S-kannalla olevat E-hyväksytyt Xenon-projektoriumpiot, joita Piritek myy lähes tuplahinnalla (en nyt yritä vesittää kauppoja, mutta kenties Piritekin aika tarkistaa hinnoitteluaan). D2S- ja H7-xenonsarjat myös ebayn kautta, hintaa noin 45e per sarja ja laadukkailta tuntuvat (kuin myös umpiotkin).

http://stores.ebay.de/car-parts-power (täältä umpiot ja vilkut)
Xenon-kitit löytyvät esim hakusanoilla "D2S xenon kit". Umpioita voi etsiä vaikkapa hakusanalla scheinwerfer (ajovaloumpio).

Ei mielestäni paha hinta 100% lailliselle xenon-muutokselle (laillinen siis, mikäli en laita H7-sarjaa pitkille, valopesurit löytyy ja korkeudensäätömoottorit saa uusiin umpioihin).

Ja eikun luottokortti vinkumaan!

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 31.1.2009 9:15

Itse suosittelen http://www.katuauto.fi sivustoa.
Sivuilta löytyy paljon valikoimaa. Joskaan R sarjoja ei ole listattu mutta varastosta löytyy.
Kannattaa ottaa yhteyttä ja kertoa omat tarpeet.
Samasta puljusta saa myös hyvän valikoiman seasta ledi parkitkin.
Uutena oli tullu sinilasi hehku parkit, jotka antaa valkoista valoa.
Kaverille juuri tilasin ja asensin sarjan H7R 6000k ja nuo sinilasi hehkut.

malagant
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31.1.2009 2:28

ViestiKirjoittaja malagant » 1.2.2009 0:37

Mutta mikäs idea on maksaa 149 euroa muutossarjasta, jollaisen saa sata euroa halvemmalla toisaalta? Luultavasti samoilta tehtailta kuitenkin peräisin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 1.2.2009 14:06

Mainittakoon nyt että tuo hinnoittelupolitiikka on uudistumassa kyllä piakkoin ja tietenkin alennukset on aina sovittavissa tapauskohtaisesti, niinkuin varmasti lähes jokaisen kotimaisen kauppiaan kohdalla. Hyvänä puolena pitäisin takuiden joustavuutta/toimivuutta ja että kaikki erikoisimmatkin polttimot on yleensä aina varastossa kaikilla mahdollisilla värilämmöillä, monesti se pelkkä takuuasiakin saattaa maksaa ostohintaa takaisin ja viallisia muuntajia onkin vaihdettu vielä parinkin vuoden päästä uusiin (virheprosentti ollut noin 1.5% luokkaa).

Reilu kolme vuotta noiden kanssa puuhastelleena nuppiin on tarttunut myös vikatilanne poikineen, joten osaan yleensä vastata millainen sarja pelaa missäkin autossa ja minkäkinlaisia johtosarjoja tarvitaan. Sarjat myös pelaa monesti suoraan sellaisissakin autoissa, joissa vanhemmanmallisilla tarvittaisiin lisäjohtoja. Ja ei, muuntajat eivät ole ns. ohutta mallia joissa korkeajännitejohdot ovat todella kovaa koppuraa, eikä polttimot ole muovikantaisia (poislukien H8, H9, H11, H13, 880, HB-polttimot sekä H1-polttimo), näitä ohkasia muuntajiakin löytyy kyllä varastosta mutta en ole kelpuuttanut niitä yleisesti myytäväksi juuri noiden johtojen laadun takia, yleensä edullisimmissa sarjoissa käytetään ihan aikuisten oikeasti edullisempia (lue. huonompia) osia. Sama pätee noihin 45/50/55W sarjoihin joista ainakin omien testien perusteella ei löydy oikeastaan yhtään hyvää puolta verrattaen stanuun 35W -sarjaan.

H4:sta taas voisin kirjottaa vaikka kolme A4:sta, niitä olen testannut noin 15 erilaista polttimoa joista valtaosa on suoraan roskiskamaa ja seassa on 3-4kpl käyttökelpoisiakin malleja kestävyyden/toimivuuden/valokuvioidensa puolesta. Moni polttimoista aiheutti ylimääräistä hajavaloa koska polttopisteet eivät sattuneet kohdalleen, myöskin yleinen ongelma on H4:sten pitkien valojen tehokkuus/valokuvio jota ei valtaosalla polttimoista oikein hyvin saavuteta. Lisäksi tilastollisesti H4-polttimo sinkkua lukuunottamatta on käytännössä aina lyhytikäisempi kuin normaali "yksikeilainen" polttimo, vaikkakin jotkut kuitenkin tuntuvat kestävän sen 50-80tkm ajot mainiosti.

D2S:n kanssa on tullut kuitenkin omituisia juttuja vastaan varsinkin vähän tuoreempien Audien kohdalla. Kaikki tarvikemallit eivät ole nimittäin pelanneet mm. joissakin A4:ssa, a6:ssa, TT:issä, mutta sama polttimo toimii kuitenkin moitteetta monessa muussa erimerkkisessä autossa. Hassu juttu, vaikka polttimo ei eroa silmämääräisesti mitenkään mm. Narvan tai Philipsin polttimosta joita yleisesti tuolla varaosaliikkeissä myydään.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

Ongelma

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 11.2.2009 6:25

Profiilin auton (alkuperäisissä) sumuvaloissa on jälkiasennus xenonit (ollo 35w).

Ongelmana on että valot pätkii ihan satunnaisesti, kesällä ei juuri asiaa huomannut tai vika ei silloin ilmennyt mutta äsken tulin työmaalle ja työkaveri sanoi että vilkku on väärän värinen...
Eli vika on tosiaan satunnainen ja yleensä kun alkaa räpsymään niin se on melkoista strobovaloa. Ja valot välkkyy yksi kerrallaan mutta kumpi vaan voi vilkkua (ei aina sama valo) eikä ikinä kummatkin samaan aikaan. Mistä vikaa pitää alkaa ettimään?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 11.2.2009 9:52

sumuvaloissa on jälkiasennus xenonit

Jesus!

[Mulla tuli storoboilmiö yksien ballastien kanssa kun ne hajosivat omia aikojaan. Menivät takuuseen.]

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 11.2.2009 14:00

Profiilin auton (alkuperäisissä) sumuvaloissa on jälkiasennus xenonit (ollo 35w).


ja tehot kasvoi heti 30 heppaa ja kulkua tuli niin vitusti ettei paskalakit pysy enään perässä.

tai ainakin munat kasvoi jos ei muuta..

kiitos ja näkemiin !

sorry pikku avautuminen, mutta tuommoset vituttaa ! !

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.2.2009 14:29

maavian takiakin voi strobotella

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 11.2.2009 17:05

Quote:
Profiilin auton (alkuperäisissä) sumuvaloissa on jälkiasennus xenonit (ollo 35w).


ja tehot kasvoi heti 30 heppaa ja kulkua tuli niin vitusti ettei paskalakit pysy enään perässä.

tai ainakin munat kasvoi jos ei muuta..

kiitos ja näkemiin !

sorry pikku avautuminen, mutta tuommoset vituttaa ! !


Ajan 40tkm vuodessa pikkuteitä pitkin. tien kunnossapidot on niin ja näin sekä eläimen saa väistää vähintään kerran kuukaudessa. Itse tykkään siitä että näen sinne tien reunoille mistä ne kanit pomppii. ja kyllä ne parantaa valotehoa aivan törkeän paljon. voin ottaa vertailukuvat ne päällä sekä ilman niitä. että vittuunnu ihan keskenäs jos siltä tuntuu mut mulle noi on ainakin hyödylliset eikä ole lähdössä pois. tahtoisin vaan että ne toimis kunnolla. näkemiin sullekin ja ole hyvä.


maavian takiakin voi strobotella


tuota olen kanssa kuullut,joku sanoi että ne rungot saattais täytyä maadoittaa? sitäkö myös sinä tarkoitit?

Jesus!

[Mulla tuli storoboilmiö yksien ballastien kanssa kun ne hajosivat omia aikojaan. Menivät takuuseen.]


Toivotaan että olisi vain se maavika tms mutta tutkitaan tätä sitten viimeisenä vaihtoehtona.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 11.2.2009 18:19

Ajan 40tkm vuodessa pikkuteitä pitkin. tien kunnossapidot on niin ja näin sekä eläimen saa väistää vähintään kerran kuukaudessa.


itse ei tule ajettua kuin noin 35tkm vuodessa pimeitä pikkuteitä, enkä muista että oisin ikinä lisälähivaloja tarvinut. mutta jokainen tavallaan.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 11.2.2009 23:36

Itse tykkään siitä että näen sinne tien reunoille mistä ne kanit pomppii


Linssiumpioissa jälkkärixenonit => maantiellä näkee molemmille puolille tietä metsän reunaan kunnolla (juurikin hirvien takia).

En ole kyllä kuulut vielä että sumareihin xenonit... Hei, saan triplaxenonit umpioihin, laittakaa paremmaksi! :-)

Ja strobo-onkelmaan: ääni täältä myös tuohon ballastien maan puutteeseen. Vai onko ballastit jonkun laitteen vieressä mikäaiheuttaisi häikkää?

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 12.2.2009 14:30

Ja strobo-onkelmaan: ääni täältä myös tuohon ballastien maan puutteeseen. Vai onko ballastit jonkun laitteen vieressä mikäaiheuttaisi häikkää?


töytyykin tutkia tuota. mutta outoa on se että vika ei ole jatkuva eikä esiinny jos tietyn laitteen laittaa päälle. mutta pitää katsoa onko siellä mitään mikä voisi häiritä.

arihy
-
Viestit: 30
Liittynyt: 6.3.2007 21:31

ViestiKirjoittaja arihy » 15.2.2009 22:53

Kuluuko nuo ballastit käytössä, eli hiipuuko niiden tuottama teho vai meneekö kerrasta mykäksi?

Kävin pitkästä aikaa ajamassa Passatilla pimeällä ja Ocun valojen jälkeen 3bg:n alkuperäiset bixenonien lähivalot tuntuvat melkoisilta tuikuilta. Polttimot on vaihdettu 60tkm sitten ja muuten mittarissa on 160tkm. Molemmat polttimot ovat saman tehoiset ja värisävy on kyllä normaali. Passatin lähivalot ei ole xenoneiksi vissiin kovin hyvät, mutta ei ne minusta noin huonot viime talvena olleet... auttaisikohan jos vaihtaisi uudet polttimot ja tarvikeballastit? Samalla voisi putsailla heijastinpinnat ja linssit umpioista.

kampe10
-
Viestit: 49
Liittynyt: 12.11.2007 1:02

ViestiKirjoittaja kampe10 » 15.2.2009 23:52

Taitaa olla heijastin pinnat vain niin likaset.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 21.3.2009 15:29

Ballastin teho ei laske. Joko toimii tai ei toimi. Mutta xenon polttimon teho alkaa laskea aika dramaattisesti 40-50 tkm kohdalla.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 22.3.2009 14:32

Itseasiassa polttimoiden teho rupeaa laskemaan heti uudesta ja päällä pitäminen ei niinkään kuluta polttimoita vaan sytyttäminen!! Eli auto jolla ajetaan lyhyitä matkoja polttimot himmenevät nopeammin kuin pitkää matkaa ajavilla.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 26.3.2009 9:22

Omassa pakussani on bosch navigaattorit 100w. halogeeneillä ja työpaikan pakussa samat xenoneilla. En näe tarvetta vaihtaa pippelin jatkoihin;) halogeenissa pehmeämpi kuvio ja raja ei ole niin terävä. Kantavuuskin on ihan samaa luokkaa.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 27.3.2009 20:18

Killer kirjoitti:Itseasiassa polttimoiden teho rupeaa laskemaan heti uudesta ja päällä pitäminen ei niinkään kuluta polttimoita vaan sytyttäminen!!

Uskallan olla eri mieltä. Autossa oli yhtä aikaa vaihdetut lähi- ja kaukovaloxenonit, samanlaiset kummatkin. Reilun vuoden ajon jälkeen näytti lähivalot himmeämmiltä kuin kaukovalot, vaikka kaukovaloja on tullut räpsyteltyä enemmän.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 28.3.2009 17:35

NJo kirjoitti:
Uskallan olla eri mieltä. Autossa oli yhtä aikaa vaihdetut lähi- ja kaukovaloxenonit, samanlaiset kummatkin. Reilun vuoden ajon jälkeen näytti lähivalot himmeämmiltä kuin kaukovalot, vaikka kaukovaloja on tullut räpsyteltyä enemmän.


Niin no noi kaukovalojen räpsyttelyn vaikutus ei ole niin suuri kun useasti se poltin on vielä lämmin ja syttyy heti eikä sitä tarvi korkeaa sytytysjännitettä ballastilta jonka jälkeen poltin kirkastuu hitaasti!

Ehkä ilmaisin itseni aiemmin vähä huonosti mutta juurikin tuo kylmäsytytykseen tarvittava n.23kV jännite on juuri se mikä sitä polttimoa kuluttaa.

BBS_
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.4.2009 12:40

ViestiKirjoittaja BBS_ » 8.4.2009 17:48

Itse ostin http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=86
Tavara halpaa ja laadukasta. Kaveri osti muualta Cobran xenonit ja oli lelut noihin verrattuna.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.4.2009 17:50

^ Ajattelit sitten tänne mainoslauseen kirjoitella, kun edellinen topic katosi moden toimesta bittiavaruuteen.

E: Tässä tätä vastuutonta mainontaa:
http://www.wihonen.fi/product_details.php?p=92

BBS_
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.4.2009 12:40

ViestiKirjoittaja BBS_ » 8.4.2009 20:00

^ öö?

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.4.2009 20:01

Herää vaan vahva epäilys, että olet kytköksissä tuohon firmaan. Ei tänne normaalisti rekisteröidytä ihan vaan sen takia, että kehutaan jonkin yksittäisen firman tuotteita.

Ja tuo "vastuuton mainonta" tarkoittanee noita laittomia sumuvalovirityksiä.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 9.4.2009 8:41

Oisko kellään ideoita mistä voi johtua Xenonin sirittäminen (en keksi muutakaan kuvaavaa oiretta) eli tekee tietyn väliajoin sellaista välkymistä, pieni sävyero polttimoissa keskenään, eli voisko toi vaan alkaa olla lopussa.

Mietin sellaistakin että olisko virransaannissa jotain häikkää tai maadoituksessa, mutta voisko se kuitenkin olla että toi poltin on lopussa. Viimeksi kun vaihdoin niin vanhat ei vaan jaksaneet syttyä kunnolla, mutta viittaako toi nyt enemmän virta/maa puoleen vai polttimoon.

oisko neuvoja?

BBS_
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.4.2009 12:40

ViestiKirjoittaja BBS_ » 9.4.2009 16:46

^Kaverilla oli vastaavanlainen ongelma, osti uudet ballastit ja ongelma hävis.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 11.4.2009 15:01

Onko kukaan modannu perinteisistä halogeeni H1 lisäpitkistä xenonvaloja? Suurin ongelma lienee johdotuksen riittävyys umpiolta auton keulan sisään ballastille. Ilmeisesti xenon-polttimo tarvii taakse yhtä paljon tilaa kuin H1 polttimo ja siitä suoraan taakse lähtevä abico.
Itse ajattelin muuntaa nuo Boschin Navigatorit xenoneiksi kun tuntuu olevan aika suolainen hinta tehdasvalmiilla kaasupurkaustavalolla. Tuloksen pitäis olla likimain yhtähyvä. Jos joku keksii esteitä tälle niin kertokaa ihmeessä.

Jude
-
Viestit: 21
Liittynyt: 18.7.2005 21:46

ViestiKirjoittaja Jude » 11.4.2009 21:21

minulla on ollut navigatorit jotka muutin xenoneiksi ja hyvin ne polttimot sinne mahtui. Ainut muutos minkä tein, oli piuhojen läpivienti reikää suurensin xenonsarjassa tulleen läpiviennin kokoiseksi. On muuten valoteho aivan toinen :-)

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.4.2009 2:12

Kirjoittelempa hieman taas omia kokemuksia näistä eri muuntajamalleista kun niitä on tullut testailtua pian 20kpl erilaisia useissa erilaisissa autoissa ja jotain niistä on jäänyt mieleenkin.

Allekirjoittaneella on hyllyssä myös samoja muuntajia kuin tuolla Wihosella noissa sarjoissa tulee mukana. Noita on tullut käytettyä lähinnä vain pakon edestä sellaisiin paikkoihin joihin tosiaankaan ei muut muuntajat mahdu, koska johtojen laatu (myös korkeajännitepuolella) noissa on melko surkea ja syttymisaika pitkä parempiin muuntajiin verrattuna, lisäksi kuvissahan tuolla on näkyvissä vain muuntaja -sytytin on vielä erillisenä korkeajännitejohtimen välissä joten se kasvattaa tuon muuntajan "kokoa" myös jonkin verran. Cobra-sarjojen syttyminen on myös yhtä hidasta, johtojen laatu on vain vähän parempaa muttei kuitenkaan edes silikonieristeistä -eli melko kovaa eikä näinollen kovinkaan pakkas-ystävällistä.

Juissi: Sirinä on normaalia noissa muuntajissa varsinkin sytyttämishetkellä, välkyttäminen on normaalia joissakin huonoissa muuntajissa. Sävyerot on normaalia myös huonolaatuisissa polttimoissa, toki joitakin akanoita eksyy myös parempilaatuisiinkin setteihin toisinaan mutta nehän voi vaihtaa aina takuuseen jos näin käy.

larsi
-
Viestit: 35
Liittynyt: 14.4.2009 16:35

Xenon ongelma!

ViestiKirjoittaja larsi » 14.4.2009 22:38

Moi.

Ostin eka halvan setin mikrokulmasta mutta kun tuli ongelmia niin palautin ja ostin lux.pro merkkisen sarjan mutta ongelmat jatkuivat.

Ongelma on:

Käynnistän auton parkit päällä ja käännän sitten yövaloille, xenonit syttyvät mutta mittaristo sammuu sekunniksi ja nollaa tripin sekä välillä tilttaa ihan täysin niin että joutuu akun ottamaan irti. Kokeilin laittaa molemmille ballasteille releetkin väliin mutta ei auttanu. nii auto on audi a3 -98 8L


Onko kenelläkään ollut vastaavaa, tai ratkaisua ongelman?

BBS_
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.4.2009 12:40

ViestiKirjoittaja BBS_ » 20.4.2009 9:54

Kuulostaa aika hauskalta, onkohan kaikki johdotukset varmasti oikein?
Kaverilla samanlaisessa audissa myös jälkiasennus xenonit mutta ei mitään ongelmia.

sonikk
-
Viestit: 83
Liittynyt: 21.1.2007 15:27

ViestiKirjoittaja sonikk » 20.4.2009 16:24

Mullakaan ei saman ikäisessä A3:ssa ongelmia, ootko kokeillu maadottaa ballastit hyvin runkoon kiinni, mulla välkäytti satunnaisesti mittarivaloja valot sytyttäessä ennen kun laitoin ne kunnolla kiinni.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

3C passat

ViestiKirjoittaja helix » 18.5.2009 19:38

Onkos kukaan laittanut jälkiasennussarjaa 3C passattiin, pelittääkö? onko olllut ongelmia?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.5.2009 19:55

^ ihan hyvin on pelittäny...

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 26.6.2009 0:56

Tää valojen parantaminen tuntuu olevan nykyisin jo NIIN yleistä että on täytynyt tapahtua jokin kummallinen ilmiö katsastusasemien ja poliisin ajattelussa. Onko kellään ollut suurempia ongelmia valojen laillisuuden kanssa, kun en oikein usko että kaiken maailman 90-luvun alun nuorisosuosikeissa on xenon-pätevät umpiot automaattisine korkeussäätimineen.

Sinänsä kumma juttu kun virkavalta jaksaa edelleen vääntää lisäpitkien kanssa, mutta xenoneihin ei tunnuta puuttuvan. Miten on???

Suositelkaapa jotain H1 ja H7 pakettia jossa olisi hintalaatusuhde kohdallaan. Tuntuu olevan kaikki Kärkkäiset täynnä jos mitä sarjoja mitä hienoimmassa "salkussa", mutta pahapa noista on päällepäin mitään sanoa jos vain liittimet näyttää hyviltä ja ballastit jämyiltä. Löytyykö satsia jossa olisi tavallista pidemmät johdot ballastilta polttimoon lisävaloasennusta varten?

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 8.7.2009 22:25

Tulipas tuossa soittimen herätevirran kanssa taisteltua ja loppujen lopuksi se asettui hyvin ja toimii kyllä mutta kun käynnistin auton asennuksen jälkeen niin xenonit värisivät/tärisivät. Sammutin heti auton ja valokatkaisimen ja kun käynnistin uudestaan niin vikaa ei enää ollut, eli valo syttyi kirkkaana ja tasaantui niinkuin pitää. Nyt kun olen väliajoin käynnistellyt autoa niin vikaa ei edelleenkää esiinny mikä on sinänsä hyvä asia :D. Mielenkiinto vaan heräsi, että miksi värinä tapahtui asennuksen jälkeen... onko soittimen herätevirta jotakin kautta yhteyksissä xenoneihin?

td Rille
-
Viestit: 37
Liittynyt: 12.1.2008 16:39

ViestiKirjoittaja td Rille » 7.8.2009 21:34

Kannattaako nuo xsenonit kytkeä relejohtosarjan kautta nelos Golfissa, jos muuten toimivat hyvin? Itsellä vuoden toiminut ihan ok ilman releitä paitsi että radio kuuluu huonommin, kun kääntää lähivalot päälle.Tuli vaihdettua normi polttimot katsastukseen ja tarttis taas viritellä xsenonit takaisin, niin mietinkin että kannattaisko ne laittaa tuon releen kautta toimimaan? Onko tuolla releytyksellä merkitystä radiohäiriöihin, vai onko muuta keinoa päästä häiriöistä eroon? Lyhkäsillä on ollut hid cobrat 35w ja pitkillä hid Gt 50wattiset. 20 watin vastukset on ollu kiinni koska jätti pitkän merkkivaloa palamaan vaikka pitkät ei ollut päällä.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 10.8.2009 14:52

Mulle on tullut muutama sarja CanBus autoihin tarkoitettua settiä Phililp patented polttimoilla.

Noissa pitäisi olla kaikki radio häiriöt saatu pois jo. On testattu uusilla Bemareilla ja niissä pelanneet ilman mitään koodaamisia ja kikkailuja.

td Rille
-
Viestit: 37
Liittynyt: 12.1.2008 16:39

ViestiKirjoittaja td Rille » 11.8.2009 21:29

Mulle on tullut muutama sarja CanBus autoihin tarkoitettua settiä Phililp patented polttimoilla.

Noissa pitäisi olla kaikki radio häiriöt saatu pois jo. On testattu uusilla Bemareilla ja niissä pelanneet ilman mitään koodaamisia ja kikkailuja.


Missäpäin tuommoisia sarjoja pääsis näkemään?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.8.2009 1:49

Phililp patented-polttimo? :D Allekirjoittaneeltakin toki löytyy em. CAN-väylällisiin tarkoitettua muuntajaa hyllystä, on ollut itseasiassa jo puolisen vuotta.

Olikohan Altea XL mistä tuota radiohäiriötä ei saatu pois tuollakaan muuntajalla, siihen ei auttanut oikein mikään helposti tehtävä ratkaisu vaikkakaan ihan kaikkia keinoja ei edes yritetty. Testailujeni perusteella häiriötaso oli itseasiassa identtinen tuohon normaaliinkin ballastiin verraten joten sen suhteen edistystä ei ole tullut.

HpE0
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.11.2007 14:01

ViestiKirjoittaja HpE0 » 14.8.2009 12:53

Noniin, tekis mieli 3BG passattiin (-03) asennuttaa jälkiasennus-xenonit. Eli koko setti mitä pitää vaihtaa ja liikkeessä.
Eli mitäs liikettä suosittelisitte tekemään itse asennushommat ja minkälaisissa hinnoissa pyörittäisiin?
Itse en ala mitään automatiikkaa korkeussäädön kannalta rakentelemaan.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 14.8.2009 16:29

Torniossahan noita sarjoja löytyy. Ulkoisesti ei eroa normaaleista, hiukan on ballastin muoto erilainen. Sisuskaluja en ole tutkinut joten en tiedä tarkkaan mitä sisällä on.

Markkinoillahan on ollut vaikka ja mitä ja vaikka kuinka kauan , mutta en niihin ole koskenut kun ei ole luotettavia kokemuksia missään lähipiirissäkään.

Philips patented tarkoittaa juuri sitä mitä siinä lukee. Eli Philipsin patentilla tehtyjä. Rehellisesti sanottuna en usko patenttiin ollenkaan mutta pakkohan se on mainostaa niin kun valmistaja kertoo.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 24.8.2009 14:31

Ei mennyt katsastuksesta läpi hid xenoneilla kun oli "269 Ei hyväksyttyä tyyppiä.". Jos joutuu ratsiaan niin laittaako poliisi auton käyttökieltoon noiden xenoneiden takia / voiko antaa sakon tjsp? Jos en nyt noita xenoneita vaihda takaisin halogeeneihin ja vien auton taas vuoden päästä katsastukseen niin mitä tapahtuu kun vikaa ei ole korjattu?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 2.9.2009 0:30

:-D Itse otin ekasta katsastuksesta opiksi ja menin seuraavalla kerralla alkuperäisillä halogeneilla. Pääsee silti vähemmällä kun vaihtaa koko umpiot kerralla... Täytyy tunnustaa että_luulin_noiden nykyisten umpioiden olevan hyväksytyt xenoneille, mutta ei sitten olleetkaan.

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 6.9.2009 13:01

No nyt se teki sen mitä ei olis saanu tehä. Eli näyttäis toinen xenon hehku hiipuvan sytytyksen jälkeen punertavaksi. Ilmeisesti hehku tullut tiensä päähän ja kun irroitin hehkun niin sen putken kyljessä olikin jo jokin palamisen jälki/tahra. Mitens nyt ku lähen tilaamaan uutta hehku/hehkuja niin onko halvempi ostaa koko satsi vai pelkät hehkut. sarjahan on HID merkkiä ja 50w sekä 5000k. voinko tuohon sarjaan kytkeä esim 6000k hehkut??

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.9.2009 14:33

^Tuolta taitaa saada setin alle kuudenkympin kuluineen niin liekkö kannattavaa?

Edit: oho,niinpäs olikin. =)
Viimeksi muokannut Sebastian, 6.9.2009 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 6.9.2009 17:43

Sebastian (pientä pilkun viilausta) --> jos nyt ihan tarkasti luetaan tota Sipowitzin tekstiä ja noita sivuja jotka linkitit niin ei aivan tuohon 59€ saa noita 50W sarjoja vain ainoastaan 35W sarjoja.

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 8.9.2009 6:31

Vielä pieni kysymys. Mulla näyttäis volkkarissa olevaj HID 55w Ballastit, noh voinko asentaa nuiden palaneiden tilalle esim 35wattiset hehkut. Vai pitääkö hehkun olla wattimäärältään sama mitä ballasti tuottaa ulos?? Entä kun ajovaloumpiot eivät ole vakiot vaan ne engels eyesin malliset umpiot niin kummat hehkut niihin h7 vai h7r???

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 8.9.2009 9:38

Suuri vaara on kyllä tuossa 35w polttimon laitossa että palaa samantien tai ei syty ollenkaan. Jos sulla on noita 35w polttimoita ylimääräisenä niin voithan kokeilla ihan testimielessä.
Noista angel eyesistä riippu onko projektori vai normi heijastinumpio, projektoriin tavallinen H7 ja heijastinumpioon H7R.

Sipowitz
-
Viestit: 128
Liittynyt: 17.4.2009 15:23

ViestiKirjoittaja Sipowitz » 10.9.2009 7:41

No mistäs löydän 55w polttimot kun ei missään näy haun perusteella olevan kaupan.

jsahlman
-
Viestit: 832
Liittynyt: 23.7.2003 15:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsahlman » 10.9.2009 21:33

Voit laittaa 35W polttimon tilalle. Palaa jos palaa kuten se edellinenkin on tehnyt.

Tämä on taas sitä henkimaailman väittelyä :) Itse testannut jo toista vuotta 50W ballastissa 35W lamppua. Vielä ei ole palanut.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.9.2009 2:03

Noita tehokkaampia ballastejakin tuntuu olevan 45W:sta 55W:n, pitäskin mittailla vielä eroja noiden välillä virrankulutuksen, valotehon ja syttymisajan suhteen. Noissa suurempaa tehoa kestävissä polttimoissa on kyllä suurempi tuo kaasukammio, joten pientä eroa noissa siis on. 35W bolsa varmaan oman aikansa kestääkin tuollaista isompitehoista muuntajaa, tosin muuntaja- ja polttimokohtaista varmasti paljon.

mökäöljy
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.11.2008 21:47

ViestiKirjoittaja mökäöljy » 11.9.2009 8:15

Pitääkö laittaa xenon polttimoille adapterit 3bg passattiin, jotta saan polttimot paikoilleen lyhyisiin ja pitkiin. Jos pitää niin millaiset ja mistä olette hankkineet niitä.

vj
-
Viestit: 3
Liittynyt: 11.9.2009 22:25

Jälkiasennus xenon 35w - ongelmia....

ViestiKirjoittaja vj » 12.9.2009 19:07

...
Viimeksi muokannut vj, 27.10.2009 11:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 14.9.2009 17:00

^Huono akku voi aiheuttaa mitä ihmeellisempiä ongelmia. Oletko tarkistanut jännitetasoa, tai tehnyt kuormituskoetta akulle? Entä oletko tarkistanut kytkennät? Poistuuko ongelmat, jos irroitat ksenonit kokonaan lisäpitkistä, lyhyistä, tai molemmista yhtäaikaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa