Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Limo
-
Viestit: 94
Liittynyt: 11.11.2006 13:58

Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...

ViestiKirjoittaja Limo » 27.6.2008 20:39

Onko kukaan tehnyt (normi golffi käy tietysti kanssa).

Muutokset? Avossa ei ABS ja vr6 kaiketi kaikissa...
Avo -95 vähäpäästöinen ja vr6 -97 vähäpäästöinen myös, mutta ABS varusteltu.

Manuaali vs automaatti, sopivuus?

Vastauksilla ei ole kovin suurta kiirettä, mutta auton omistaja lähtee joukkoihin vuodeksi, tänä aikana auto tarvitsee rakentaa uusiksi - kuitenkin vakion oloiseksi. =)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.6.2008 21:58

Avo taitaa olla erikorimallia kuin umpimallit. Joten taitaa tilavuus ja tehorajat ylittyä reilusti.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 28.6.2008 9:27

Niin avossahan on tehokkain tuo 2.0 115hv. 115*1.2=138hv.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 28.6.2008 9:36

Tuollainen 1.8->VR6 konversio löytyy kilvistä yksi Suomesta, joten on mahdollista. Eri asia sitten oliko vaan ko. konttorin hairahdus kun eivät erottaneet, että avo täysin oma korinsa. Mutta on siis mahdollista ja todistettavasti tehty. Auton omistaa pitkän linjan vw-harrastaja, joten ainakin ko auto on kunnolla tehty, sen verran kun itse miestä tunnen. Hän varmaan itse voi komentoida lisää, jos haluaa. Tarkkakorvainen Bugrunin kävijä kuuli auton reissussa..;)

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 7.5.2011 19:36

Mites on kun tuolla Saksan maalla on paljon noita kolmoskorisia avoja joissa 2,8 tai 2,9.L VR6 kone. Onko nuo kaikki korinvaihtoja vai onko kolmoskoppasta avoa joskus saanut kyseisellä koneella?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.5.2011 20:03

Onko nuo kaikki korinvaihtoja vai onko kolmoskoppasta avoa joskus saanut kyseisellä koneella?


Ei ole korinvaihtoja vaan tekniikan.

Ei ole saanut tehtaalta.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.5.2011 20:05

tuo mitä Pekka tuossa ylempänä kirjoitti on pätevä edelleen.
Eli 2,0 115 hp on tehokkain tehdasvalmisteinen 3/3,5 avokas.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 7.5.2011 21:59

No tuollaista Saksan Cabriolet VR6:sta tuskin siis kilpiin Suomessa saa, vai osaako ko joku sanoa varmasti?

Seuraava kysymys: Menneekö tuollainen 2.0 115.hp Gti kone heittämällä nuhapumpun 1,8 55.kW tilalle? Eli onko vaihteisto, vetarit jne samanlaisia niin että joutuis vaan pelkän koneen, putkiston ja ecun vaihtaan?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 8.5.2011 19:56

Eikö se 1.8t kannattais upottaa sinne?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.5.2011 19:58

ainaki yks 1,8t avokin on kilvissä,eikö siinäkin ylity teho?

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 9.5.2011 18:10

Mitähän muutoksia/papereita tuo 1,8T vaatii jotta saa sen III-avoon?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.5.2011 22:29

Ei kait muuta kuin, että inssi pitää umpikoppaista gti:tä sopivanaverrokkiautona (tästähän tässä topicissa on jo juteltukin)...Ja alusta, jarrut yms tarvittava vastaavat sitä...
Tietty paperit koneen alkuperästä yms dokumentaatio pitää olla kunnossa.
Sillähän se selviää kun käy asiasta konttorilla juttelemassa...

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.5.2011 22:58

Ei kun alivirittää moottoria, mittauttaa siitä päästöt (kun on vähäpäästöinen kuitenkin jo kanta-auto) ja vielä tehotkin dynottaa tuonne max 138 heppaan.

Adenoid
-
Viestit: 142
Liittynyt: 21.2.2006 12:16

ViestiKirjoittaja Adenoid » 9.5.2011 23:13

Suomessa on ainakin yksi VR6-koneinen III-avo, kilvissä, leimattuna ja ihan laillisesti vieläpä. Sijaintipaikka on jossain Lempäälän korkeudella, jos en ihan väärin muista. Ei ongelmia saada kilpiin, jos muutokset vastaavat umpimallin eroja. Eli nähtävästi nämä käsitetään samaksi mallisarjaksi, umpi ja avo.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 10.5.2011 16:49

Varmistin tuon konntorilta ja homma on todellakin niin että avo ja umpikorinen luetaan samaksi malliksi. Eli Avoon saa silloin laittaa 2,9VR koneen kunhan alusta ja muut vastaa tuota konetta, lisäksi moottirista pitää olla dokumentit kunnossa kuten päästölaput.

Tuo 1,8T menee siis tuon mukaan heittämällä tehojen sisään ja ottaa vaikka VR6:sta verrokkijarrut ja alustan.

Tero-75
-
Viestit: 117
Liittynyt: 28.3.2010 21:25

ViestiKirjoittaja Tero-75 » 10.5.2011 22:37

Varmistin tuon konntorilta ja homma on todellakin niin että avo ja umpikorinen luetaan samaksi malliksi. Eli Avoon saa silloin laittaa 2,9VR koneen kunhan alusta ja muut vastaa tuota konetta, lisäksi moottirista pitää olla dokumentit kunnossa kuten päästölaput.

Tuo 1,8T menee siis tuon mukaan heittämällä tehojen sisään ja ottaa vaikka VR6:sta verrokkijarrut ja alustan.


Tuo on asia joka näin epäselvässä/arveluttavssa tilanteessa kannattaa pyytää kirjallisena ennenkuin aloittaa projektin.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 10.5.2011 22:41

Tässä olet varmasti oikeassa.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 11.5.2011 9:59

Itse vielä varmistaisin sen trafista, koska kuitenkin päätökset tehdään siellä. Olen itse käynyt muutaman vuoden tappelun siitä kun katsastuskonttori on päästänyt läpi ja trafi laittanut auton tieliikennekelvottomaks.

ja lopputulema on se että trafi jyrää ja katsastuskonttorilla ei ole sanavaltaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.5.2011 11:15

^mikäs case tää on? Voitko valottaa hieman.

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 12.5.2011 14:12

kv auto missä % olis pitänyt täyttyä kanta-autonpöytäkirjaa tehtäessä vuonna -96 kun pöytäkirjaan oli merkattu lohko mikä siellä ei ollut alkuperäisenä ollut (alkuperäinen oli kaasari kun nykyinen oli ruisku)

uusi (se nykyinen) oli kuitenkin merkattu kanta-auton pöytäkirjaan, mutta ei viety aken tietoihin, ostin auton monta omistajaa vaihtaneena jobbarilta ja pari katsastusta myöhemmin katsastusmies huomasi ettei lohkosarjanro ja aken tieto täsmää, homman piti olla ihan selvä kun sain tuon kanta-autonpöytäkirjan että se oli päästetty läpi ja kyseisen paikan pomo vielä lupasi että homma on sillä selvä mutta ake (trafi) vihelsi homman poikki ja ilmoitti asenteella

"ei meitä kiinnosta penniäkään mitä ne siellä sählää, me päätetään millä siellä teillä ajetaan ja tuolla autolla ei ajeta enää metriäkään piste."

hain tietenkin sitten korvauksia katsastuskonttorista mutta luonnollisesti sain heidän lakimiehen päätöksen missä heitäkään ei kiinnosta pätkääkään mun korvausvaatimukset ja hae korvaukset siltä jobbarilta... joka oli todennäköisesti kuollut maksakirroosiin 5 vuotta sitten. alko olla siinä vaiheessa niin paljon vaikeuksia ettei vaan enää ollut voimia alkaa enempää tappelemaan, nyt auto odottaa sopivaa koria mistä aloittaa jumppa uudelleen =)

nim. ei sitä kerrasta opi..

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 28.6.2011 21:28

Vielä tähän topicciin niin tulevaisuuden suunnitelmissa olisi korvata tuo AAM 1,8 todellakin 1.8T:llä ja ajattelinkin aloittaa tekniikan päivittämisen jarruista vastaavaksi.

Mitä jarru osia ja mistä VW mallista pitäisi käyttää jos haluaisi pitää tuon 4*100 jaon?
Helpoinhan olis ottaa vaikka VR6:sta jarrut mutta sitten pulttijako on eri ja menneepi sitten varmasti vanteet uusiksi.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 28.6.2011 23:03

G60:n 280x22mm levyt ja muutoin vr6/gti -osat. Ei ole vielä omaa kokemusta, mutta sellaisia puheita on ollut että niillä homma onnistuisi.
edittiä sen verran, että varmimmin käy mk3 gti:n jarrusatulan kannake koska gti:n levy on myös 280mm kun vr6:ssa se on 288. Joku muu voisi tietää, onko niissä raudoissa eroa... satulat on kuitenkin samat.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 28.6.2011 23:10

Alkupään veeroissa on ollut 280mm Lucas-satulat ja jälkimmäisissä 288mm Atet. Corradon / Golfin G60-levy on 4x100 -jakoinen ja käy tuohon kokoonpanoon.

Oletko jo lukaissut tämän?

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 29.6.2011 6:08

Nyt olen, todella hyvä topic.

Itsellä lojuu ylimääräisenä 280.mm:n kannattimet ja satulat -02.passatista. Taidan hakea ne tallilta ja kokeilla niitä Golffiin koska ainakin kuvien mukaan näyttäisi samoilta.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 12.7.2011 15:39

Mites nuo takajarrut?
Onko VR6/Gti taka levyt samanlaiset ja kokoiset kuin em.2.0 nelipulttisessa golfissa?
Kaipaisin samanlaista vinkkiä takajarruille kuin noille etujarruille.

Ostoon lähti jo etujarrupalikkaa ja mietinnässä onkin että kumman tekniikan kanssa sitä lähtis soheltamaan: 150.hp 2.0 16V kone vai 1,8t AEB kone. Itse kun en ole yhtään kone swappia tehnyt niin sitäkin mietin että tuo 2.0 16V vois olla helpompi vai onko tämä vain kuvitelmaa?

Jarrut ja alustan teen kuitenkin VR6 vastaaviksi eli silloin menneepi moni eri tekniikka tarvittaessa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.1.2019 13:55

Nostetaampa aihetta.

1.8T:n muutoskatsastus cabiin ajatuksissa. Joidenkin lähteiden mukaan alusta rinnastetaan samaksi umpikorisen kanssa ja joidenkin lähteiden mukaan ei, tiedän tällaisen muutettaneen tällä verukkeella ihan lähiaikoinakin. Muutaman katsastusmiehen kanta on saatu, ja vielä odotetaan kantaa Traficom:n tarkastajalta. Tieto esimerkkiautosta olis kiva.

Mikä tahansa syventävä tieto on tervetullutta! Spekulointia ei tarvita vaan ihan oikeaa tietoa. Paras olisi, jos saisin kontaktin tällaisen laitteen omistavaan tai muutoskatsastaneeseen henkilöön. Mitä nopeammin, sitä parempi :)

KIITOS!

Eetu
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.4.2008 0:53

Re: Golf mk3 2.0 avo ->>> 2.8 vr6...

ViestiKirjoittaja Eetu » 13.8.2019 22:20

p0wer kirjoitti:Nostetaampa aihetta.

1.8T:n muutoskatsastus cabiin ajatuksissa. Joidenkin lähteiden mukaan alusta rinnastetaan samaksi umpikorisen kanssa ja joidenkin lähteiden mukaan ei, tiedän tällaisen muutettaneen tällä verukkeella ihan lähiaikoinakin. Muutaman katsastusmiehen kanta on saatu, ja vielä odotetaan kantaa Traficom:n tarkastajalta. Tieto esimerkkiautosta olis kiva.

Mikä tahansa syventävä tieto on tervetullutta! Spekulointia ei tarvita vaan ihan oikeaa tietoa. Paras olisi, jos saisin kontaktin tällaisen laitteen omistavaan tai muutoskatsastaneeseen henkilöön. Mitä nopeammin, sitä parempi :)

KIITOS!


Oliko Trafista jo saatu tietoja? Hieman tuo muutos (--> VR6) kiinnostaisi itseäkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa