Xenonit asennettu IV golffiin
Valvoja: ffp jäsenet
Xenonit asennettu IV golffiin
jos kenellä kiinnostusta tai tiedonpuutetta IV golffin xenoneiden asennuksesta.. kysymyksiä saa esittää. kuvia löytyy!
Mikset jyrki86 tee jotain asennus ohjetta kuvineen päivineen tänne.. jos vaikka modet kelpuuttais tonne teksti osioonkin.
Monet noita asentaa (itse laitoin juuri lyhkäset ja pitkät), eikä ole kauheasti tietoa miten kannattaisi vetää läpiviennit umpion sisälle tai mihin sytkät on hyvä "piilottaa".
Samalla kun tähän teet ohjeistuksen niin muut voi kertoa omia kokemuksiaan miten tekisi toisin.
Onhan autoissaki eroja, että mihin sinne niitä sytkiä voi laitella.
Pelkkä ilmastoinnin lisä vähentää paikkoja.
Monet noita asentaa (itse laitoin juuri lyhkäset ja pitkät), eikä ole kauheasti tietoa miten kannattaisi vetää läpiviennit umpion sisälle tai mihin sytkät on hyvä "piilottaa".
Samalla kun tähän teet ohjeistuksen niin muut voi kertoa omia kokemuksiaan miten tekisi toisin.
Onhan autoissaki eroja, että mihin sinne niitä sytkiä voi laitella.
Pelkkä ilmastoinnin lisä vähentää paikkoja.
Itse laitoin ballastit akun "alle" ja hantinpuolen sujahti mukavasti pissapojan säiliön ja itse umpion väliin. Johdot laiteltiin ihan poraamalla reiät umpion takakanteen ja siihen sitten tiivisterenkaat, siistiä ja helppoa.
Tosin ballastien sijoittelu vielä väliaikainen, kun katsastus koittaa kuitenkin tuossa jonkin ajan päästä niin pitänee ottaa pois, mutta ajaa asiansa toistaiseksi.
Tosin ballastien sijoittelu vielä väliaikainen, kun katsastus koittaa kuitenkin tuossa jonkin ajan päästä niin pitänee ottaa pois, mutta ajaa asiansa toistaiseksi.
Toteutuksisa ois kiva nähdä kuvia kaikilta.
Tuppaa olemaan niin erilaisia asennuksia kaikilla.
____________________________________________
Tässä pari kuvaa mitä tuolla vesisateessa sain napattua :)
Kyseessä siis Golf IV vakio umpioihin laitetut tarvike xenon sarjat lyhkäsiin sekä pitkiin.
Tässä näkyy kaikki sytkät.
Apparin puoleiset läpiviennit.
Pitkän läpivienti on piilossa. Tarkalleen sijaitsee pitkän ja lyhkäsen suojakuvun välissä seinämässä.
Kuskin puoleiset läpiviennit
Lyhkäsen läpivienti piilossa. Voi vertailla tota apparin ja kuskin kuvia niin näkee missä sijaitsee molemmissa piilossa olevat reiät.
Tässä vielä apparin pitkä läpivienti näkyvissä.
Tuppaa olemaan niin erilaisia asennuksia kaikilla.
____________________________________________
Tässä pari kuvaa mitä tuolla vesisateessa sain napattua :)
Kyseessä siis Golf IV vakio umpioihin laitetut tarvike xenon sarjat lyhkäsiin sekä pitkiin.
Tässä näkyy kaikki sytkät.
Apparin puoleiset läpiviennit.
Pitkän läpivienti on piilossa. Tarkalleen sijaitsee pitkän ja lyhkäsen suojakuvun välissä seinämässä.
Kuskin puoleiset läpiviennit
Lyhkäsen läpivienti piilossa. Voi vertailla tota apparin ja kuskin kuvia niin näkee missä sijaitsee molemmissa piilossa olevat reiät.
Tässä vielä apparin pitkä läpivienti näkyvissä.
Viimeksi muokannut hb81, 11.2.2008 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laillisenhan tuosta xenoni asennuksesta saat ostamalla slameilta takaakselille korkeuden säätö sarjan.. siitäkin laittelen kuvia jahka kerkeen. Hintaa moisella on 89€ vakio umpiot kelpaa sinänsä xenoneille ja automaattinen korkeudensäätö kylkiäisiksi niin täys laillinen sydeemi. automaattisen korkeudensäädön piuhat laitellaan vaan vakio moottoreillee kiinni ja kun auto laskeutuu tai nousee valot säätyvät sen mukaan!
Laillisenhan tuosta xenoni asennuksesta saat ostamalla slameilta takaakselille korkeuden säätö sarjan.. siitäkin laittelen kuvia jahka kerkeen. Hintaa moisella on 89€ vakio umpiot kelpaa sinänsä xenoneille ja automaattinen korkeudensäätö kylkiäisiksi niin täys laillinen sydeemi. automaattisen korkeudensäädön piuhat laitellaan vaan vakio moottoreillee kiinni ja kun auto laskeutuu tai nousee valot säätyvät sen mukaan!
Ei saa lailliseksi.
Ja jos haluaa varmistaa pitkää ikää sähkölaitteille joista lähtee johtoja vain yhteen suuntaan, niin ne kannattaa asentaa siten että liitännät/johdot on alaspäin. Melkein jokainen vesivaurio ballasteista tähänasti on ollu liittimet ylöspäin asennettu, mitä minulle on tullut "takuuseen".
Tottahan tuo, mutta omat on vedeltä ja lialta suojatuilla liittimillä.. toki on mahdollista että pääsis vedet läpi.
Mutta harvemmin konehuoneessa vettä on paljoakaan normi kosteutta lukuunottamatta.
Itse suosittelen valoumpioiksi noita Hellan Celis-renkailla olevia umpioita. Niissä on lähivalo linssillä ja valokuvio on xenoneilla todella hyvä! Hajavaloa siitä ei tule käytännössä lainkaan, vaan valokuvion ylälaita on täysin terävä, kun sitä katsoo seinää vasten. Lailliset ne ei tietenkään ole, mutta huomattavasti parempi ratkaisu ainakin omasta mielestä laittaa noihin xenonpolttimot, kuin vakioumpioihin.
Hintaa noilla Helloilla taitaa olla jotain 500€ pari, mutta eipä ole vielä kaduttanut hetkeäkään! Voisin joku kerta laittaa tuosta valokuviosta vaikka kuvan tänne näytille.
Hintaa noilla Helloilla taitaa olla jotain 500€ pari, mutta eipä ole vielä kaduttanut hetkeäkään! Voisin joku kerta laittaa tuosta valokuviosta vaikka kuvan tänne näytille.
Saa noita "tuning" umpioita puolet halvemmalla missä linssi lähivalo.
Esim FK annelinsilmä lamput missä lähivalo on linssillä niin 189e pari.
Tai FK design lamput linssillä 179e pari.
anneli kirkas
anneli tumma
design kirkas
design tumma
Sitten päästääkin siihen että onko jollain kokemusta, että meneekö noihin FK tuninki valoihi korkeudensäätö moottorit vakioista paikalleen?
Vai olisiko sitten aina kokonaa umpioiden vaihtoa leimalle? :D
Esim FK annelinsilmä lamput missä lähivalo on linssillä niin 189e pari.
Tai FK design lamput linssillä 179e pari.
anneli kirkas
anneli tumma
design kirkas
design tumma
Sitten päästääkin siihen että onko jollain kokemusta, että meneekö noihin FK tuninki valoihi korkeudensäätö moottorit vakioista paikalleen?
Vai olisiko sitten aina kokonaa umpioiden vaihtoa leimalle? :D
Viimeksi muokannut hb81, 13.2.2008 16:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hb81: Onko kenelläkään oikeesti kokemuksia noista fk:n valoista xenoneilla? Kuulin vaan, että ei ne valot ainakaan halogeeneillä oikein toimi, vaan kuvio olisi jopa huonompi kuin vakioumpiolla! Yhdet fk:n valot omistaneena voin vaan todeta, että köyhällä ei ole vara ostaa p*skaa;) Eli itse ostin suosiolla kunnolliset valot eteen, kun niillä tuntuu olevan hiukan vaikutusta tuohon näkyväisyyteen...
Juu ei o kyllä kokemuksia noista FK valoista.
Onko oma kokemuksesi noilla linssi lyhkäsillä vai normi heijastin pinnoilla?
Noi linssithän tekevät tarkemman rajan eikä hajavaloa pääse pitkin taivaita menemään niin paljoa.
Asiasta omaan... Oli kiva ruisaa täysin pimeessä kelissä ja pistää pitkät päälle =)
Toki ihan hiiren verran ärsyttävä ominaisuus tuo hitaasti syttyminen.
Onneksi lyhkäset jää kuitenkin palamaan kun pitkät pistää päälle.
Vielä kun olisi lunta että pääsis kunnolla valasee koko tienoota :D
Onko oma kokemuksesi noilla linssi lyhkäsillä vai normi heijastin pinnoilla?
Noi linssithän tekevät tarkemman rajan eikä hajavaloa pääse pitkin taivaita menemään niin paljoa.
Asiasta omaan... Oli kiva ruisaa täysin pimeessä kelissä ja pistää pitkät päälle =)
Toki ihan hiiren verran ärsyttävä ominaisuus tuo hitaasti syttyminen.
Onneksi lyhkäset jää kuitenkin palamaan kun pitkät pistää päälle.
Vielä kun olisi lunta että pääsis kunnolla valasee koko tienoota :D
Onkos muuten nelosgolfiin saatavilla valoja, joissa on tummaoptiikka ja linssivalot lyhkäsissä, mutta ei mitää enkeleitä sun muita turhuuksia? Vai onko ainoa vaihtoehto hankkia oem-xenonit ja maalailla niistä heijastamattomat osat mustiksi..
eikös nuo mun aikasemmin linkkaamat tummat fk design valot ole semmoset mitä kuvailit?
Hei jälleen viikolla tuo työ rupeama sellaista ettei paljon aikaa jää paneutua kysymyksiin:D itsellä kokemusta sekä vakio lyhdyistä että fk:n - tummapohjaisista enkelistä.. korkeuden säätö moottorit käy alkuperäisistä lyhdyistä.. laittaessa kehotan olemaan aika tarkka. nuo fk:n
moottorien kiinnityspaikat on sieltä tuonnepäin! ja muistakaa ottaa umpion sisästä lukituslanka auki! muuten moottori työntää itsensä umpion sisään kurkkimaan. (kokemusta tuostakin)
Xenoneilla nuo fk himpun huonommat valaisemaan kun orkkikset, ja mitä laillisuuteen niin tekevä mies kiertelee konttorin miehelle niin pitkään että konttorillakin ollaan jo valmiina ostamaan samanlaisia:D:D:D
moottorien kiinnityspaikat on sieltä tuonnepäin! ja muistakaa ottaa umpion sisästä lukituslanka auki! muuten moottori työntää itsensä umpion sisään kurkkimaan. (kokemusta tuostakin)
Xenoneilla nuo fk himpun huonommat valaisemaan kun orkkikset, ja mitä laillisuuteen niin tekevä mies kiertelee konttorin miehelle niin pitkään että konttorillakin ollaan jo valmiina ostamaan samanlaisia:D:D:D
Laitoin jo kysymykseni toiseen topicciin, mutta laitampa vielä tähänkin jos asialle löytyis ratkaisua nopeammin. Elikkäs itelläni on 4kopan golffi, johon asensin ite jälkiasennuksena xenonit. Sellanen ongelma on, kun laittaa auton käyntiin niin vasemmanpuoleinen xenon vain syttyy. Miksihän näin? Eikö riitä virta käynnistämään autoa ja sytyttämään xenoneita samanaikaisesti. Jos autoon tultaessa ensin laittaa parkit, sen jälkeen strarttaa auton ja kääntää ajovalot päälle niin molemmat saattavat syttyä samanaikaisesti, ei kuitenkaan joka kerta, esim aamuisin pakkasella. Ajossa taasen huomaa pienen montun jälkeen oikeanpuoleinen xenon (siis se xenon joka piruilee muutenkin) ikäänkuin värähtää, ja valon väri muuttuu selvästi vihreämpään. Ajon aikana taasen saatta yllättäin muuttua takasin oikean väriseksi, jonka jälkeen enemmän tai vähemmän vihreään suuntaan. Missähän on vika? Ballastissa vai missä? Sytytin otettu kertaalleen irti, ja virta otettu sille suoraan akusta, ja sillon kyllä syttyy iloisesti. Jos jollain on ollu samantyylistä ongelmaa, tai tietää missä mättää, niin apuja kaipailen.
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 13.10.2003 21:13
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 13.10.2003 21:13
epäilen silti että se on eriasia kun se että autoa startataan ja jänniteen sahaamisen takia se xenini räpsyy...eihän alkuperäsissä xenon asennuksissa taida valot syttyä ennen starttia?
sit nuo xenonit antaa jonkinlaisia jännitepiikkejä ns takasipäin. esim. jos autossa on led parkit ja laitat xenonit ja ne sattuu käyttämämään samaa maadoituspiuhaa eli et se jatkuu toisesta toiseen ni hajoo se ledi.
sit nuo xenonit antaa jonkinlaisia jännitepiikkejä ns takasipäin. esim. jos autossa on led parkit ja laitat xenonit ja ne sattuu käyttämämään samaa maadoituspiuhaa eli et se jatkuu toisesta toiseen ni hajoo se ledi.
Itsellä on omissa romuissa juuri nuo samat kauhuskenaariot käytössä. Toiseessa valot syttyy kun virrat laittaa päälle jo.
MItään vikaa ei ole ja noin ne saavatkin olla. Saan ainakin testattua kuinka kauan kestää ennenkuin hajoo. Ja ledeissäkin tuo kauhu skenaario käytössä molemmissa autoissa. Ja vielä pelaa yllättäen.
MItään vikaa ei ole ja noin ne saavatkin olla. Saan ainakin testattua kuinka kauan kestää ennenkuin hajoo. Ja ledeissäkin tuo kauhu skenaario käytössä molemmissa autoissa. Ja vielä pelaa yllättäen.
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 13.10.2003 21:13
no en tiiä onko se niin harvinainen se piikki..tekee varmasti aina ku laitat xenonit päälle. mittaappa jänitteet jollakin analogisella yleismittarilla ni kerkeet näkee sen piikin minkä antaa...digitaalinen ei välttämättä kerkee reagoida. mut itellä paloi muutama sarja led parkkeja + yks angeleyes. ja kaverilla pari sarjaa.
teillä joilla vilkkumisen kans ongelmia niin suosittelen koittamaan et vedätte sen xenon sarjan maat suoraan RUNKOON erillisellä johdolla. sen jälkeen kestää myös ledi parkit yms.
teillä joilla vilkkumisen kans ongelmia niin suosittelen koittamaan et vedätte sen xenon sarjan maat suoraan RUNKOON erillisellä johdolla. sen jälkeen kestää myös ledi parkit yms.
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 13.10.2003 21:13
Onko kenellekkään tullut semmoista ongelmaa xenonien asennuksen jälkeen, että kaukovalojen merkkivalo palaa silloinkin kun on pelkät lähivalot päällä, himmeämmin tosin mitä normaalisti?Toinen ongelma on että parkit ei pala ollenkaan.Eli kauko ja lähivaloille asennettu xenonit 35 ja 50 wattiset? Auto on IV Golf.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 16.3.2006 13:11
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108234 <--- vinkkejä kaivataan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa